abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14471891
Het andere topic was vol dus we kunnen hier verder praten over alles wat maar met ninjutsu te maken heeft
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:39:25 #2
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14471989
Hallo Erikro.
Denk dat ik toch maar eens een keer ga kijken (proeflesje pakken) bij die school in amsterdam.

bij welke als ik vragen mag erikro??

pi_14472097
Guys!

Master Sport

Is er misschien een Ninjutsu sportschool in Denbosch? Zo ja welke? Zo nee weten jullie dan hoe ik daar achter kan komen?

* Maichel was tot 2 jaar geleden Taekwondo'er...maar wil nu weer graag een andere sport doen.

pi_14472629
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:39 schreef ninjakvd het volgende:
Hallo Erikro.
Denk dat ik toch maar eens een keer ga kijken (proeflesje pakken) bij die school in amsterdam.

bij welke als ik vragen mag erikro??

Euh de naam ben ik even kwijt, moet ik weer even zoeken in een van de eerdere ninja topics. Iets van Miko Fein geloof ik ergens op de Palmgracht. Kan dat? Die in Oegstgeest lijkt me een stuk beter als ik de verhalen hier lees, maar ja dat is zo'n klere eind weg, en het ligt ook ook nog eens niet naast het station, dus.
Heb namelijk geen auto, dus ben afhankelijk van OV.
pi_14473981
Misschien vind je deze pagina wel interessant: http://www.bujinkan.ws/_wsn/page5.html

Die in Amsterdam is volgens een aantal internet kenissen van mij ook wel een goeie (volgens mij zijn al deze de dojo`s op deze lijst prima). Maar als een dojo niet op deze lijst staat houd dat niet automatisch in dat `ie slecht is !

Edit: deze groep heeft ook een web-site (alleen niet echt uitgebreid) http://shihonobujin.com/ daar staat ook het e-mail adress van de leraar die daar les geeft op (als je vragen hebt).

zaterdag 8 november 2003 @ 00:35:31 #6
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14474476
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:13 schreef Jouke het volgende:
Misschien vind je deze pagina wel interessant: http://www.bujinkan.ws/_wsn/page5.html

Die in Amsterdam is volgens een aantal internet kenissen van mij ook wel een goeie (volgens mij zijn al deze de dojo`s op deze lijst prima). Maar als een dojo niet op deze lijst staat houd dat niet automatisch in dat `ie slecht is !

Edit: deze groep heeft ook een web-site (alleen niet echt uitgebreid) http://shihonobujin.com/ daar staat ook het e-mail adress van de leraar die daar les geeft op (als je vragen hebt).

als je een ov heb is het geen probleem en uh het is niet echt lang lopen van het ns station. hoor.
pi_14475183
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:13 schreef Jouke het volgende:

Dat klopt ik had hem ook al een paar keer gemaild om wat informatie maar kreeg geen eklele reactie terug, toen heb ik het project maar even tijdelijk in de ijskast gezet.
pi_14475223
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 00:35 schreef ninjakvd het volgende:

[..]

als je een ov heb is het geen probleem en uh het is niet echt lang lopen van het ns station. hoor.

Na dat worden toch allemaal retourtjes, het is namelijk geen ov jaarkaart (helaas), ik bedoelde gebruik maken van openbaar vervoer.
Maar wat noem jij niet ver lopen 10 minuten?
pi_14478127
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:45 schreef Maichel het volgende:
Guys!

Master Sport

Is er misschien een Ninjutsu sportschool in Denbosch? Zo ja welke? Zo nee weten jullie dan hoe ik daar achter kan komen?

* Maichel was tot 2 jaar geleden Taekwondo'er...maar wil nu weer graag een andere sport doen.

bij ronnie bies op de donk...volg de geur van de vissen!
  zondag 9 november 2003 @ 11:02:07 #10
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_14497453
Hallo allemaal,

deel 5 alweer, dat gaat hard als je een paar dagen niet kijkt...
Maar wat ik wou vragen...
Wat kost een knap pak (nee.. niet zo´n pinguin- of surfpak...) en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen? (tabi's toch?)

Erik, wie is die collega van jou in die in Alkmaar traint? ik ben er maandag naar vergeten te vragen...

Greetz

Martijn

Thunderlizards rule
  zondag 9 november 2003 @ 12:13:14 #11
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14498449
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:02 schreef McAppel het volgende:
Hallo allemaal,

Wat kost een knap pak (nee.. niet zo´n pinguin- of surfpak...) en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen? (tabi's toch?)

Greetz

Martijn

hallo martijn een stevig goed pak ken ik nw. voor 60 euro.
en die tabi's tja die zijn rond de 40/45 euro.
ken ik niet leveren.

(ps. Erikro en Mcappel stuur ff een mail naar mij ken ik info sturen als ik het binnen krijg ga nog ergens lang in alkmaar oka.)

pi_14544208
[quote]Op zondag 9 november 2003 11:02 schreef McAppel het volgende:
Hallo allemaal,

/quote]

tabi's zijn geen ''ninjaschoenen'': het zijn gewoon schoenen die je in Japan draagt tijdens werk: vooral buiten werkers. je hebt ze in alle soorten en maten en zelfs met stalen neuzen voor in de bouw....en daar kosten ze vanaf 12 gulden toendertijd....

je koopt ze daar ook niet in de vechtsportwinkel maar gewoon bij een soort gamma....

grappig hè?

BS

pi_14544235
Dit had ik ook al begrepen
Echter waarom zijn er dan ook binnentabi's ?
Voor het kantoorpersoneel ofzo?
( tabi's met stalen neuzen hebben wel een voordeeltje als iemand op je tenen gaat staan natuurlijk )
> BTi <
pi_14544343
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:00 schreef ninja-mod het volgende:
( tabi's met stalen neuzen hebben wel een voordeeltje als iemand op je tenen gaat staan natuurlijk )
in japan doen mensen altijd hun schoenen uit bij binnenkomen in een huis, daartoe zijn ze erg pragmatisch geworden en droegen vroeger geta of houten slippers ( soort teenslippers ) gezien de aparte grote teen ( zoals die ook bij ons zo klote zit bij slippers ) hebben ze sokken en binnen tabi;s ontworpen waarmee je zo in die schoenen kan: vandaar de binnentabi;s: deze worden ook veel gebruikt bij andere kunsten: origami, kyudo enz

tegenwoordig lopen de japjes met veel te grote schoenen, dat is makkelijker aan en uitdoen....

BS

pi_14544473
Hehe toen ik nog bij the iga warriors zat zeiden ze me dat die aparte teen was om in touwen te kunnen klimmen
pi_14545487
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:30 schreef erikh het volgende:
Hehe toen ik nog bij the iga warriors zat zeiden ze me dat die aparte teen was om in touwen te kunnen klimmen
yeah right...moet je eens proberen.... wie verzint zoiets....

je kunt het hoogstens gebruiken om een scherp iets tussen te klemmen en dan een trap te maken of zo, of je schede te klemmen zodat je je zwaard stiekum en onverwacht kunt trekken

wat bezielt iemand om goedgelovige leerlingen dergelijke nonsens te verkopen......
die informatie krijg je zeker als je extra betaald?

BS

dinsdag 11 november 2003 @ 09:55:04 #17
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14545687
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 08:00 schreef ninja-mod het volgende:
daar mag je mee over de tatami matten lopen.
Gr. Karel
pi_14545747
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:46 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

yeah right...moet je eens proberen.... wie verzint zoiets....

je kunt het hoogstens gebruiken om een scherp iets tussen te klemmen en dan een trap te maken of zo, of je schede te klemmen zodat je je zwaard stiekum en onverwacht kunt trekken

wat bezielt iemand om goedgelovige leerlingen dergelijke nonsens te verkopen......
die informatie krijg je zeker als je extra betaald?

BS

Nee nog net niet extra betaald maar ik sta er nog steeds versteld van dat ik het in 1e instantie geloofde ook

Maar ja je gaat er ook niet van uit dat het bullshit is als er zoveel mensen daar trainen.

pi_14546784
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 09:57 schreef erikh het volgende:

[..]

Nee nog net niet extra betaald maar ik sta er nog steeds versteld van dat ik het in 1e instantie geloofde ook

Maar ja je gaat er ook niet van uit dat het bullshit is als er zoveel mensen daar trainen.

ach, het zal niet allemaal BS wezen wat ze daar doen, alleen zou je niet verwachten dat iemand met zo'n grote dojo zoveel moeite zou doen om mensen onzin te verkopen en aan zich te binden met lescontracten...
het zou niet nodig moeten zijn....als de lessen door de baas zelf gegeven worden en die zijn ook goed dan hoef je m.i. niet bang te zijn dat iedereen wegloopt, toch?

als je uitgaat van je eigen kracht en kennis en open en vrij t.o. training staat is dat toch voldoende?

BS

pi_14546815
Wie van jullie komen naar de trainingsdag op 21 December?

Moet je je inschrijven?

BS

pi_14547266
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:49 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

ach, het zal niet allemaal BS wezen wat ze daar doen, alleen zou je niet verwachten dat iemand met zo'n grote dojo zoveel moeite zou doen om mensen onzin te verkopen en aan zich te binden met lescontracten...
het zou niet nodig moeten zijn....als de lessen door de baas zelf gegeven worden en die zijn ook goed dan hoef je m.i. niet bang te zijn dat iedereen wegloopt, toch?

als je uitgaat van je eigen kracht en kennis en open en vrij t.o. training staat is dat toch voldoende?

BS

Ben ik volledig met je eens.

Jammer genoeg doet hij dit neit. Ach ik train nu sinds een jaar met veel plezier bij de miko dojo dus alles is toch nog op zijn pootjes terecht gekomen

pi_14550798
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:51 schreef Bert-Spies het volgende:

Moet je je inschrijven?

BS

Volgens mij moet je sci-mdk of ninjakvd even een mailtje sturen. Ze zitten met smart op je te wachten (ze vragen zich af wie je bent).
pi_14567532
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:13 schreef ninjakvd het volgende:

[..]

hallo martijn een stevig goed pak ken ik nw. voor 60 euro.
en die tabi's tja die zijn rond de 40/45 euro.
ken ik niet leveren.

(ps. Erikro en Mcappel stuur ff een mail naar mij ken ik info sturen als ik het binnen krijg ga nog ergens lang in alkmaar oka.)

email onderweg
pi_14644549
quote:

Moet je je inschrijven?

BS

Present!
Inschrijven is niet nodig

quote:
Volgens mij moet je sci-mdk of ninjakvd even een mailtje sturen. Ze zitten met smart op je te wachten (ze vragen zich af wie je bent).
nicknames mixen was nog nooit zo leuk ( okee , ik heb er teveel )
maar ik zal niet ontkennen dat ik inderdaad zeer benieuwd ben naar de persoon achter de posts
( en meerderen met mij... )

quote:
en wat ben je kwijt voor een paar van die ninjaschoenen?
Zoals ninjakvd al aangaf ; die kosten rond de 40 euro .
Het japanse winkeltje in Amsterdam verkoopt ze en doet ook postorder
> BTi <
pi_14785814
Anders hebben ze vaak in de damstraat bij die aziatische winkel nog vaak wel tabis staan.

Shinobi iri een hele gezellige dojo in Amsterdam(bij het haarlemmerplein in de buurt) geeft origineel togakure ryu, alleen jan boy (gaf eerst les)is sinds kort naar terschelling ofzo verhuist:( en geeft eens in de maand nog wat leuke seminars

ps. weet iemand waar ik wat videotjes van masaaki kan krijgen, kheb geen creditcard anders had ik ze wel van ninjutsu.com gehaald

pi_14792138
quote:
Op donderdag 20 november 2003 12:51 schreef NinjaNoKa het volgende:
Anders hebben ze vaak in de damstraat bij die aziatische winkel nog vaak wel tabis staan.

Shinobi iri een hele gezellige dojo in Amsterdam(bij het haarlemmerplein in de buurt) geeft origineel togakure ryu, alleen jan boy (gaf eerst les)is sinds kort naar terschelling ofzo verhuist:( en geeft eens in de maand nog wat leuke seminars

ps. weet iemand waar ik wat videotjes van masaaki kan krijgen, kheb geen creditcard anders had ik ze wel van ninjutsu.com gehaald

Is dat niet die site van 'master' Richard van Donk?
  donderdag 20 november 2003 @ 17:29:09 #27
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14793380
quote:

tja ja ik ge er mee bezich zijn zeker.
pi_14796936
ja inderdaad die site van die master donkey. ziet er allemaal beetje lauw uit zijn spul, en het verbaasd me dat boeken over mikkyo en kuji ook zo openbaar verkrijg baar zijn.
  donderdag 20 november 2003 @ 21:21:09 #29
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14799348
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:58 schreef NinjaNoKa het volgende:
ja inderdaad die site van die master donkey. ziet er allemaal beetje lauw uit zijn spul, en het verbaasd me dat boeken over mikkyo en kuji ook zo openbaar verkrijg baar zijn.
hum lol als je hem op video wil zien kandat hoor. die Verdonk.
Gr. karel
pi_14827548
maar nog geen mooie "kobudo no kihon" verkrijgbaar hier? snifsnik
  vrijdag 21 november 2003 @ 22:22:31 #31
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_14829851
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 20:54 schreef NinjaNoKa het volgende:
maar nog geen mooie "kobudo no kihon" verkrijgbaar hier? snifsnik
o zeker ik ga het informeren en proberen een bestelling te plaatsen.
maar geduld is en schone zaak ik ken het weten .
Gr. Karel
  zondag 23 november 2003 @ 22:04:01 #32
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_14873625
quote:
Het zijn er niet veel maar op deze site zijn er een aantal te vinden
> BTi <
pi_14880950
hehe bedankt rvoor de moeite , kheb toch iemand met een creditcard weten te strikken om die mooie gyokko ryu video te kopen, maar die takamutsu dvd is altijd welkom hint hint
pi_14908179
bedenk je dan wel ; de takamatsu dvd komt alleen in NTSC uit!
*baal *
> BTi <
pi_14908431
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 07:35 schreef ninja-mod het volgende:
bedenk je dan wel ; de takamatsu dvd komt alleen in NTSC uit!
*baal *
Maar als je een tv hebt die dat aankan is het toch geen enkel probleem
pi_14937679
anders zet ik m wel opnieuw op video voor je:P
btw geen mensen die bij shinobi iri trainen?
pi_14980314
erik , klopt .. je dvd speler moet het ook ondersteunen...
> BTi <
pi_14996075
quote:
Op donderdag 27 november 2003 19:18 schreef ninja-mod het volgende:
erik , klopt .. je dvd speler moet het ook ondersteunen...
Ja ok maar dat is volgens mij gewoon regiocodes enzo. IN de vs hebben ze ntsc en dat is volgens mij regio 1.

By the way, je cd sloeg als een gek over in mijn auto . Dus nog niet kunnen luisteren

zondag 30 november 2003 @ 15:08:19 #39
46072 cealen
i put a spell on you :D
pi_15037437
Ik wil eerst ff wat zeggen jullie hebben het steeds over
tai jutsu als sport en dan wordt het voor jullie ook een sport maar het is zoveel meer dan puntjes maken en bewegingen leren het is een krijgskunst dus doe me een lol en noem het geen sport meer
of all the tings ive lost i miss my mind the most - ozzy
pi_15037515
quote:
Op zondag 30 november 2003 15:08 schreef cealen het volgende:
Ik wil eerst ff wat zeggen jullie hebben het steeds over
tai jutsu als sport en dan wordt het voor jullie ook een sport maar het is zoveel meer dan puntjes maken en bewegingen leren het is een krijgskunst dus doe me een lol en noem het geen sport meer

De enige reden waarom ik het soms een sport noem is om het wat begrijpelijker te houden voor mensen die meelezen. Als je krijgskunst gaat noemen krijgen een hoop mensen al vraagtekens in hun ogen.

Maar je hebt gelijk het gaat veel verder dan een gewone sport.

pi_15038297
Ik noem Budo Taijutsu zo goed als nooit een sport, behalve als ik tegen niet vechtsporters praat. Aangezien dat voor hun makkelijker is.
  zondag 30 november 2003 @ 16:21:33 #42
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15038733
inderdaad ; Om het makkelijker in een hokje te kunnen stoppen is het makkelijker om het over een sport te hebben , degene die een beetje kennis van zaken heeft weet heus wel dat het meer/anders is dan dat...
> BTi <
pi_15040563
je hebt gelijk taijutsu of ninjutsue is geen sport...heb jij ooit wedstrijden gezien in een levensstijl?
taijutsu kan nog het beste beschreven worden als een gevoel;)

btw de GYOKKO RYU KOSHIJUTSU video is onderweg _o_

pi_15040660
quote:
Op zondag 30 november 2003 18:00 schreef NinjaNoKa het volgende:
je hebt gelijk taijutsu of ninjutsue is geen sport...heb jij ooit wedstrijden gezien in een levensstijl?
taijutsu kan nog het beste beschreven worden als een gevoel;)

btw de GYOKKO RYU KOSHIJUTSU video is onderweg _o_

Als jij wedstrijden ninjitsu hebt gezien ben ik erg benieuwd of de verliezer daarna nog leefde
pi_15040896
lol, nee zeg toch ook nie dat ik ze gezien heb:P zeg juist dat het geen sport is
pi_15041507
quote:
Op zondag 30 november 2003 18:18 schreef NinjaNoKa het volgende:
lol, nee zeg toch ook nie dat ik ze gezien heb:P zeg juist dat het geen sport is
Hehe, ok

Ik weet dat takamatsu weleens een uitdaging is aangegaan toen en sommige gevechten daarvan eindigden met de dood

pi_15062892
lol Kweet in iedergeval dat 1 gevecht van Takamutsu geeindigd is in totale uitputting (vs die shoalin gozer)
  maandag 1 december 2003 @ 16:53:19 #48
46072 cealen
pi_15063655
Heb stukjes van die dvd van Takamatsu gezien
wow wat was die grootmeester goeeeeeeeed maar ja dan ben je dus ook niet voor niets grootmeester in de 9 scholen
pi_15063914
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:53 schreef cealen het volgende:
wow wat was die grootmeester goeeeeeeeed maar ja dan ben je dus ook niet voor niets grootmeester in de 9 scholen
Ik wil ook
pi_15064676
ja ik wille ook snifsnik.
Hoe heb je dat nou geregeld dan?
  maandag 1 december 2003 @ 17:49:35 #51
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15065052
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:53 schreef cealen het volgende:
als ik hem binnen heb, ga ik lekker zitten kijken in mijn prieve bios.
gaat vast wel lukken met 4,5 / 5m diagornaal beeld.
  maandag 1 december 2003 @ 18:21:53 #52
46072 cealen
pi_15065832
is het mogelijk daar een kopie van te krijgen van je zou er best wel iets voor willen betalen?
pi_15065941
Ben zoiezo met nog iemand bezig zoveel mogelijk ninjutsu banden op vcd te zetten voor mensen uit de nederlandse bujinkan omgeving;)

Dus als je wat aan kan leveren is het altijd welkom ghehge

maandag 1 december 2003 @ 19:43:18 #54
46072 cealen
pi_15068205
ik bedoelde meer of jij wat kan kopieren voor mij verder kan ik alleen kennis aan leveren
pi_15068924
Ik heb op het moment ook nog nie veel, bestelling komt eraan krijg nog leuke taikai holland/belgie videos dus begin wel een leuke basis op te bouwen
als iemand nou toevallig die video set van master donkey heeft (home study). en die ff ripped dan ben je al heel ver.
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:02:50 #56
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_15081999
Jongens..
een wedstrijd leefstijl is toch niet zo moeilijk?
allebei op dezelfde leeftijd beginnen en dan kijken wie er het oudst mee wordt...
En zou de freerecord shop oid ninjutsu dvd's hebben? of waar haal je zuks eigenlijk?

Groeten en fijne Sinterklaas

[Dit bericht is gewijzigd door McAppel op 02-12-2003 10:08]

Thunderlizards rule
pi_15084452
Dan mag je me eerst vertellen wat het doel van het leven is:P
Nee die Dvd,s kan je niet bij de freerecord halen, misschien zou je ze via american book center kunnen bestellen, anders heb je een creditcard nodig en bestel je ze via www.ninjutsu.com
just like i did
  woensdag 3 december 2003 @ 11:46:18 #58
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_15112183
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 11:48 schreef NinjaNoKa het volgende:
Dan mag je me eerst vertellen wat het doel van het leven is:P
Nee die Dvd,s kan je niet bij de freerecord halen, misschien zou je ze via american book center kunnen bestellen, anders heb je een creditcard nodig en bestel je ze via www.ninjutsu.com
just like i did
De zin van het leven? 42. HET ultieme antwoord.
(ook bruikbaar voor het doel van het leven, maar dan moet je de boeken maar lezen.)

thanx, dan ga ik binnenkort weer eens naar A'dam.

Thunderlizards rule
  woensdag 3 december 2003 @ 14:21:03 #59
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15116273
zou je echt ninjutsu kunnen leren van zo'n videocursus?
ik betwijfel het
pi_15119560
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:21 schreef Satanix het volgende:
ik betwijfel het
No way,

Je ontwikkelt het gevoel erbij niet. Je kunt het volgens mij echt niet goed leren van video's.

woensdag 3 december 2003 @ 18:25:53 #61
46072 cealen
pi_15122710
nee maar je kunt op zon video wel een aantal technieken en hoe bewegingen uitgevoerd worden zien
pi_15126425
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:25 schreef cealen het volgende:
nee maar je kunt op zon video wel een aantal technieken en hoe bewegingen uitgevoerd worden zien
das wel weer waar
pi_15128101
er zijn plenty leraren die tapes/dvd's in de verkoop hebben met bepaalde thema's ... ik denk dat je dat soort dingen nog het beste als inspiratie kunt zien voor je eigen training
> BTi <
  woensdag 3 december 2003 @ 22:28:42 #64
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15130290
wel erg duur
weet iemand nog winkels waar je ninjutsu stuff kan krijgen?
dvd/video, maar ook uitrusting enzo?
  donderdag 4 december 2003 @ 00:28:52 #65
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15133878
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:21 schreef Satanix het volgende:
ik betwijfel het
tja bij donky wel ja NEE je kan het niet van video of boeken leren.
ze ziet daar aleen de vorm van een techniek mee.
maar je moet de rest die er bij komt kijken van een GOEIE leraar zien te krijgen en dan ook nog vele jaren trainen.
Gr. Karel.
pi_15134169
quote:
Op woensdag 3 december 2003 22:28 schreef Satanix het volgende:
weet iemand nog winkels waar je ninjutsu stuff kan krijgen?
dvd/video, maar ook uitrusting enzo?
Gi / pak : www.matsuru.com

Tabi / Schoenen : www.japansewinkeltje.nl

Beeldmateriaal: www.budomart.com

Alstublieftdankuwel

> BTi <
  zaterdag 6 december 2003 @ 11:38:18 #67
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15194852
spank you
  zaterdag 6 december 2003 @ 15:22:30 #68
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15198785
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 11:38 schreef Satanix het volgende:
spank you
mail ff naar me Satanix voor ninja spul
pi_15328286
Spijt me , Heren!

ik kan er de 21ste niet bij zijn...zit dan in Equador....
wordt een warme kerst....

veel plezier in elk geval!

BS

pi_15329978
quote:
Op donderdag 11 december 2003 13:22 schreef Bert-Spies het volgende:
Spijt me , Heren!

ik kan er de 21ste niet bij zijn...zit dan in Equador....
wordt een warme kerst....

veel plezier in elk geval!

BS

Maakt niks uit hoor we hadden toch al wel verwacht dat je niet zou komen
pi_15330275
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:30 schreef Jouke het volgende:

[..]

Maakt niks uit hoor we hadden toch al wel verwacht dat je niet zou komen

als jullie lief zijn licht ik nog wel een tip van de sluier op....

een hint: vroeger kon ik achterwaarts en zijwaarts rollen met een glas bier in de hand zonder iets te morsen....

BS

pi_15332967
we weten al lang wie je bent hoor *insert megalomanial laugh here*
pi_15335881
dan heb jij meer info dan ik

Bert ; maak er een mooie reis van! maar dat zal je vast wel lukken

> BTi <
  donderdag 11 december 2003 @ 21:27:07 #74
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15341050
quote:
Op donderdag 11 december 2003 14:44 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

als jullie lief zijn licht ik nog wel een tip van de sluier op....

een hint: vroeger kon ik achterwaarts en zijwaarts rollen met een glas bier in de hand zonder iets te morsen....

BS

he bert (Engel) in de nacht hintje ha LOL
pi_15383954
Oke dit is de meest idiote site ooit over ninjutsu en ninja's,

http://www.realultimatepower.net/

hij is vast weleens eerder gepost maar k kon het niet laten

zaterdag 13 december 2003 @ 20:18:48 #76
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15386271
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 18:44 schreef UnrealMarc het volgende:
Oke dit is de meest idiote site ooit over ninjutsu en ninja's,

http://www.realultimatepower.net/

hij is vast weleens eerder gepost maar k kon het niet laten

tja jol die site is voor de humor en lol gemaakt.
pi_15392165
Zijn er hier mensen die bij de Iga Warriors trainen? En zoja, wanneer mag je met Meditatie Workshops beginnen?
Ik heb het een poosje gedaan (t/m 9e kyu) en wil het misschien weer gaan oppakken (samen met een maatje van me)...

Wel stom van me, dat ik destijds m'n pak heb weggeknikkerd.... maar ja hij zou nu misschien wel te klein zijn lolz...

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_15394260
-edit-

* Blanche_Fantasy vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigsinds dichtbij huis...

[Dit bericht is gewijzigd door Blanche_Fantasy op 14-12-2003 01:43]

zondag 14 december 2003 @ 01:54:16 #79
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395059
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:09 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
-edit-

Blanche_Fantasy vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

Anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in Haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigszins dichtbij huis...

ps (misschien kan je met erikh mee rijden naar ons).

ik zou zelf zeggen kom zeker ff naar onze laatste training dag op 21 dec.^O^
Dus schoorm niet en kom zeker mail me maar ff oke.
Gr. Karel

pi_15395451
Ik zit alleen net op de site te lezen dat er dus verschillende dojo's zijn.
Er staat bij dat er lessen zijn voor gevorderden en voor beginners...
Ook staat er dat de lessen voor gevorderden 1,5 uur duren en voor beginners 1 uur.... Klopt dit, want dit is me niet duidelijk (gezien er bij de locatie amsterdam alleen trainingen van 1,5 uur zijn)... Snap je het nog?

Hoe actief wordt er gedaan aan meditatie trouwens bij mikodojo? Ik ben hier zeer geinteresseerd in, ben zelf al een beetje aan het klooien geweest, maar merk toch wel dat ik hier begeleiding in nodig heb.

zondag 14 december 2003 @ 03:01:53 #81
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395734
quote:
Op zondag 14 december 2003 02:27 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Ik zit alleen net op de site te lezen dat er dus verschillende dojo's zijn.
Er staat bij dat er lessen zijn voor gevorderden en voor beginners...
Ook staat er dat de lessen voor gevorderden 1,5 uur duren en voor beginners 1 uur.... Klopt dit, want dit is me niet duidelijk (gezien er bij de locatie amsterdam alleen trainingen van 1,5 uur zijn)... Snap je het nog?

Hoe actief wordt er gedaan aan meditatie trouwens bij mikodojo? Ik ben hier zeer geinteresseerd in, ben zelf al een beetje aan het klooien geweest, maar merk toch wel dat ik hier begeleiding in nodig heb.

1 Tja dat klopt eerste uur echt beginner stof (maar je hebt toch al ninjutsu gadaan dus niets aan de hand kun je gelijk door trainen dus 2,5 uur aan elkaar.

2 En over meditatie dat moet je maar ff aan mijn leraar vragen.
die ken er een hoop over uitleggen en ook heel duidelijk.

3 En begeleiding moed je dan wel goed krijgen He, niet als toen

Meer via mail.

pi_15395814
nou tot de 21e dan! (nee niet die dan )
Enneh ik heb je leraar nog ff gemaild
  zondag 14 december 2003 @ 03:31:30 #83
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15395981
hum wie als ik vragen mag wand ik zie niets in mail?
stuur mij anders ook ff ben mede regel persoon.
pi_15396011
mikodojo@hotmail.com daarheen is ie verstuurd, althans m'n maatje heeft hem gemaild.
  zondag 14 december 2003 @ 03:45:42 #85
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15396062
ach zo ja oke dan hoop jullie te zien hier bij mij naast de deur 1cm LOL ps heb je ook msn wand dit gaat niet echt makkelijk zo,en hier is het niet voor dat fok. oka
pi_15396091
quote:
Op zondag 14 december 2003 03:45 schreef ninjakvd het volgende:
ach zo ja oke dan hoop jullie te zien hier bij mij naast de deur 1cm LOL ps heb je ook msn wand dit gaat niet echt makkelijk zo,en hier is het niet voor dat fok. oka
edit, gelukt.
alhoewel ik nu m'n nestje in ga

[Dit bericht is gewijzigd door Blanche_Fantasy op 14-12-2003 04:06]

pi_15411478
Gister proefles gehad bij kayaku-dojo (zoetermeer). Merkte wel dat ik te lang niet-sportief ben geweest, al na 10 min warming up . Maargoed, waar heb dat ik inschrijvings formulier gelaten.

Jammer dat de 21ste de laatste trainings dag is bij miko dojo, juist de 28ste ben ik in de buurt.

pi_15420633
Sistex ; Is het een beetje bevallen ? Deel je ervaring!

btw ; die datum hoeft geen probleem te zijn....

> BTi <
pi_15421442
quote:
Op maandag 15 december 2003 07:27 schreef ninja-mod het volgende:
Sistex ; Is het een beetje bevallen ? Deel je ervaring!
Ja hoor, beviel goed hoor Iedereen was ook erg vriendelijk.
Wel een beetje wennen, bijna 6 jaar geleden echt iets aan sport gedaan. (dit jaar ook een beetje snowboarden maar toch)
quote:
Oh ?
pi_15425822
quote:
Op zondag 14 december 2003 01:09 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
-edit-

* erikh vraagt zich af na het lezen van meerdere topics hier, of het wel wijs is om bij de iga's te gaan trainen, helemaal nu er oude herinneringen naar boven komen.

anyway, ik heb erikh verscheidene keren een stijl naar boven zien dragen is er ook een dojo in haarlem toevallig?
Ik en een maatje van me willen toch wel in ons eigen tempo gaan trainen maar wel enigsinds dichtbij huis...

In haarlem wordt getracht een genbukan dojo op te richten, een soort van afsplitsing van de bujinkan, ze schijnen vrijwel hetzelfde trainen. Ik heb er echter nog nooit een keer aan mee kunnen doen aangezien het nog steeds in oprichting is.

Als je een keer mee wilt doen en je woont in Haarlem kun je wel met mij meerijden naar oegstgeest. Ik ben er alleen de 21e niet maar a.s. woensdag zeer waarschijnlijk wel.

maandag 15 december 2003 @ 17:40:29 #91
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15433056
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:52 schreef erikh het volgende:

Als je een keer mee wilt doen en je woont in Haarlem kun je wel met mij meerijden naar oegstgeest. Ik ben er alleen de 21e niet maar a.s. woensdag zeer waarschijnlijk wel.

tja ja eric dat heb ik ze al voor gesteld ze komen dan met zijn tweeën
Gr. Karel.

eric zie je woensdag weer

pi_15435087
Thnx voor de reacties en het aanbod om met erich te kunnen meerijden

Ik zit alleen met het probleem dat zich voordeed toen ik zowel ninjakvd heb gesproken als een leraar van de dojo heb gemaild... Ik ben geinteresseerd in meditatie en dat lijkt mij ook vrij nuttig met een krijgskunst, danwel vechtsport, gezien het bewustzijn omhoog wordt geschroefd en het sowieso voor lichaam en geest een perfecte combinatie is. Helaas krijg ik te horen dat het niet "zinvol" en "niet nodig" is... Dat weerhoudt mij eigenlijk behoorlijk om te komen trainen als daar gewoon niet aan gedaan wordt...

Ik kan me wel weer voorstellen dat er misschien een paar mensen wél mee bezig zijn bij de dojo, gewoon op hun eigen manier en misschien zelfs dat ze mensen hierbij willen helpen... Echter hier kun je natuurlijk als nieuw persoon bij zo'n organisatie niet vanuit gaan, ik ken ze echter nog geeneens... Ik ga nu geen vergelijkingen trekken waar het misschien wel of niet wordt gedaan of wat wel of niet beter is, ik vind dit gewoon jammer en het staat me behoorlijk in de weg.

Wat een vriend van me gaat doen hiermee weet ik nog niet, hij is leek op gebied van vechtsporten dus tja...

pi_15447195
quote:
Op maandag 15 december 2003 19:06 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Thnx voor de reacties en het aanbod om met erich te kunnen meerijden

Ik zit alleen met het probleem dat zich voordeed toen ik zowel ninjakvd heb gesproken als een leraar van de dojo heb gemaild... Ik ben geinteresseerd in meditatie en dat lijkt mij ook vrij nuttig met een krijgskunst, danwel vechtsport, gezien het bewustzijn omhoog wordt geschroefd en het sowieso voor lichaam en geest een perfecte combinatie is. Helaas krijg ik te horen dat het niet "zinvol" en "niet nodig" is... Dat weerhoudt mij eigenlijk behoorlijk om te komen trainen als daar gewoon niet aan gedaan wordt...

Ik kan me wel weer voorstellen dat er misschien een paar mensen wél mee bezig zijn bij de dojo, gewoon op hun eigen manier en misschien zelfs dat ze mensen hierbij willen helpen... Echter hier kun je natuurlijk als nieuw persoon bij zo'n organisatie niet vanuit gaan, ik ken ze echter nog geeneens... Ik ga nu geen vergelijkingen trekken waar het misschien wel of niet wordt gedaan of wat wel of niet beter is, ik vind dit gewoon jammer en het staat me behoorlijk in de weg.

Wat een vriend van me gaat doen hiermee weet ik nog niet, hij is leek op gebied van vechtsporten dus tja...

Tja, wat is meditatie, voor de 1 is het gedwongen in een houding ziten en zo rustig mogelijk proberen te ademen. De houding die je vaak ziet (op de knieen dus) heeft eigenlijk geen zak met meditatie te maken. Het is gewoon een houding die de japanners lekker vinden. Mediteren kun je op zoveel manieren. Als jij gewoon rustig in gedachten verzonken op de bank zit ben je eigenlijk hetzelfde aan het doen.

Mediteren is niet van belang voor de krijgskunst maar meer voor jezelf, je kunt er rustiger va worden. Maar ik heb zelf bijna 3 jaar bij the iga warriors getraind (dus steeds mediteren) en nu een jaar bij de miko dojo maar ik mis die meditatie absoluut niet.

Probeer het gewoon joh, geef het een kans, als je wat dingen van meditatie wilt weten kun je het gewoon aan de leraar vragen, hij weet hier behoorlijk veel vanaf hoor.

pi_15448868
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 23:43 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Zijn er hier mensen die bij de Iga Warriors trainen? En zoja, wanneer mag je met Meditatie Workshops beginnen?
Ik heb het een poosje gedaan (t/m 9e kyu) en wil het misschien weer gaan oppakken (samen met een maatje van me)...

Wel stom van me, dat ik destijds m'n pak heb weggeknikkerd.... maar ja hij zou nu misschien wel te klein zijn lolz...

Hoi Blanche_Fantasy

IK zelf train al een paar jaar bij The Iga Warrior en ik heb het heel erg naar mij zin. De trainingen zijn grandioos en heel erg combat gericht je hebt er heel veel aan als jezelf goed wil verdedigen. De sfeer is heel erg goed en de leraren weten waar ze het over hebben. Ik zie dat je contact hebt opgenomen met de Miko dojo. Hier is niets mis mee. Let wel op dat ze konstant bezig zijn om The Iga Warrior in een slecht daglicht te stellen. Neem ook eens contact op met The Iga Warrior (info@theigawarrior.nl) en kom eens een proefles mee draaien. Je kan dan gelijk vragen wat er allemaal waar is over de negatieve dingen die de Miko dojo over The Iga Warrior zit te vertellen. Ik kan je vertellen dat ik ook vragen heb gesteld aan de leraren over de dingen die ze op het FOK neer zetten en ik heb een prima uitleg gekregen waarom ze zulke onzin over the Iga's op het web zetten. Bij de Miko dojo doen ze volgens mij niets aan meditatie. Bij The Iga Warrior wel. Ik heb er zelf heel veel plezier aan en ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat het zeker werkt.

pi_15449405
Pffff ik loop nu al een flinke tijd in de ninjutsu scene mee en vijf jaar geleden was dit gezeur of iga er ook al. Toen was het verhaal dat als je daar kwam meteen op je bek gerost werd als je nie goed kon blocken

Doordat de school is erkend en aangesloten bij de N.B.B.N. geeft het les in het authentieke Ninpo Bujutsu systeem, (de krijgskunst van de Iga Warrior Ninja). Volgens Japanse traditie en het staat garant voor kwaliteit. ROFL (staat op hun website)

Ze hebben hier dus een heel systeem verzonnen en ook nog een mooie bujutsu naam gegeven?

maja beetje kinderachtig altijd dat janken over elkaar. Ga er gewoon een x trainen en make up your own mind

pi_15449446
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 09:58 schreef yoghiman het volgende:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

IK zelf train al een paar jaar bij The Iga Warrior en ik heb het heel erg naar mij zin. De trainingen zijn grandioos en heel erg combat gericht je hebt er heel veel aan als jezelf goed wil verdedigen. De sfeer is heel erg goed en de leraren weten waar ze het over hebben. Ik zie dat je contact hebt opgenomen met de Miko dojo. Hier is niets mis mee. Let wel op dat ze konstant bezig zijn om The Iga Warrior in een slecht daglicht te stellen. Neem ook eens contact op met The Iga Warrior (info@theigawarrior.nl) en kom eens een proefles mee draaien. Je kan dan gelijk vragen wat er allemaal waar is over de negatieve dingen die de Miko dojo over The Iga Warrior zit te vertellen. Ik kan je vertellen dat ik ook vragen heb gesteld aan de leraren over de dingen die ze op het FOK neer zetten en ik heb een prima uitleg gekregen waarom ze zulke onzin over the Iga's op het web zetten. Bij de Miko dojo doen ze volgens mij niets aan meditatie. Bij The Iga Warrior wel. Ik heb er zelf heel veel plezier aan en ik kan je zeggen uit eigen ervaring dat het zeker werkt.

En ik zou jou willen zeggen om eens een keer bij de miko dojo mee te komen trainen. Kun je ook een helder beeld vormen

Voor de rest, als jij het naar je zin hebt, prima toch

pi_15449477
quote:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

Willen de heren van beide kampen eens ophouden met generalisaties?
Er zijn idd wat mensen die niet blij waren bij de Iga's , er zijn er ook wel die niet blij zijn bij Miko, so what? Het is niet zo dat iedereen bij de Mikodojo de Iga's afkraakt en negatieve verhalen verspreidt, als je goed leest zijn er ook positieve geluiden te horen , zelfs bij mensen die overgestapt zijn.
Realiseer je nou eens dat als een bepaalde stijl je niet ligt dat het aan jezelf ligt en niet aan de stijl.
Het puberale over en weer geleuter leidt nergens toe.
Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: mail met de leraren en ga zelf kijken om je eigen mening te vormen.

Wat betreft meditatie: het is een misverstand dat dit bij een martial art zou horen. Sommige leraren in Japan doen het wel, de meesten niet. Als je het fijn vindt om te doen: doe het gewoon!

Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: de Miko heeft as zondag een trainingsdag: ga eens kijken en meedoen en vorm in vredesnaam je eigen mening: en niet een die gebaseerd is op internet-ninja's.

BS

pi_15449557
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:28 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Willen de heren van beide kampen eens ophouden met generalisaties?
Er zijn idd wat mensen die niet blij waren bij de Iga's , er zijn er ook wel die niet blij zijn bij Miko, so what? Het is niet zo dat iedereen bij de Mikodojo de Iga's afkraakt en negatieve verhalen verspreidt, als je goed leest zijn er ook positieve geluiden te horen , zelfs bij mensen die overgestapt zijn.
Realiseer je nou eens dat als een bepaalde stijl je niet ligt dat het aan jezelf ligt en niet aan de stijl.
Het puberale over en weer geleuter leidt nergens toe.
Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: mail met de leraren en ga zelf kijken om je eigen mening te vormen.

Wat betreft meditatie: het is een misverstand dat dit bij een martial art zou horen. Sommige leraren in Japan doen het wel, de meesten niet. Als je het fijn vindt om te doen: doe het gewoon!

Als je wilt weten hoe men in elkaar steekt: de Miko heeft as zondag een trainingsdag: ga eens kijken en meedoen en vorm in vredesnaam je eigen mening: en niet een die gebaseerd is op internet-ninja's.

BS

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ben jij er zondag eigenlijk ook?

pi_15449720
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:31 schreef erikh het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ben jij er zondag eigenlijk ook?

neen, ik moet weer naar midden amerika....ik ga trouwens deze week eens contact opnemen met michel....
weet niet of ik daar het web opkan, lukte laatst ook niet, maar ik zie graag wat leuke foto's op jullie forum verschijnen!

BS

pi_15449824
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 10:39 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

neen, ik moet weer naar midden amerika....ik ga trouwens deze week eens contact opnemen met michel....
weet niet of ik daar het web opkan, lukte laatst ook niet, maar ik zie graag wat leuke foto's op jullie forum verschijnen!

BS

Jammer,

Ik kan zelf helaas ook niet dus die foto's lijken mij ook wel leuk.

Succes in midden amerika in ieder geval

dinsdag 16 december 2003 @ 18:45:31 #101
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15461962
Bert ; je weet het ons forum te vinden
Ook namens mij een goeie tijd in centraal amerika toegewenst
> BTi <
pi_15465426
quote:
Op maandag 15 december 2003 07:27 schreef ninja-mod het volgende:
Wat bedoel je daar nou mee
pi_15465644
quote:

[..]

Hoi Blanche_Fantasy

Ikzelf heb niet echt veel problemen met de Iga's en ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daar beter af zijn dan bij andere dojo's (ikzelf niet maar dat geld voor mij, dat houd niet in dat dit ook voor anderen geld).

Waar ik me echter wel ongelofelijk aan erger zijn mensen die maar 1 post maken en voor de rest geen ene moet bijdragen aan dit forum. Ik vind het best als je commentaar hebt maar probeer dan ook wat bij te dragen. Als je dit nog gaat doen geld dit natuurlijk niet voor jouw, maar in dit soort discussie's zie je nogal wel eens mensen die alleen maar commentaar leveren en voor de rest niks doen. Dus maak in de toekomst als je wil ook wat bijdrages (in deze draad of in de vechtsporten draad), dat zouden we waarderen.

pi_15467383
Allereerst wil ik even kwijt dat mensen moeten stoppen met het bekritiseren van vechtsporten, jullie zouden beter moeten weten.

Daarnaast vind ik mediteren inderdaad iets voor jezelf en hoort misschien niet perse bij martial arts. Daarom zou ik het nog wel fijn vinden als het er wél bij zou zitten Met meditatie bedoel ik overigens niet 15 mins op je knieen onbeweeglijk stil zitten. Dit gaat een stuk dieper en voor diegenen die hier iets meer over willen weten raad ik aan om dit topic voor de grap eens door te lezen. Begin hier met meditatie deel 4

Uiteraard kom ik samen met een maatje zondag kijken en gaan we onze eigen mening vormen.

woensdag 17 december 2003 @ 07:13:32 #105
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15473887
@sistex ; Dat er altijd iets te regelen is... meel shicomm@bujinkan-ninjutsu.nl maar ff

@blanche_f ; tot zondag dan maar

> BTi <
pi_15478667
ik heb alle regels nagelezen die tot nu toe op FOK zijn gepubliceerd, maa rik kom daar niet een negatieve regel tegen van IGA's t.o MIKO. dus helaas heren, u kunt niet zeggen dat er de hele tijd heen en weer geouwehoer is tussen beide dojo's. alle negatieviteit komt tot nu toe alleen bij bepaalde leerlingen van MIKO vandaan! ERIK H: even over die tabi: iedereen weet dat die 2 tenen er voor zorgen dat je die getta's aan kan trekken. ze zijn ook voor ashiko's. dat word bij ons in de dojo verteld. (Die onzin over touw klimmen wordt niet door onze leraren bij iga warrior verteld, dit heb ik speciaal voor jou nog gevraagd). over meditatie: vroeger was meditatie en martial arts wel heel belangrijk. kijk maar naar de Yamabushi. dit zijn de bergkrijgers/monniken. kijk maar naar de samurai die de Zen meditatie hadden. maar ook de shaolin monniken doen aan meditatie en krijgskunst! er word gezegd dat het zittend mediteren op de knietjes grote onzin is. er zijn heel veel meditatie vormen die op de knietjes mediteren. kijk maar naar het Zen boedhisme. voor mensen die intensief mediteren (dus niet alleen in de dojo) die merken echt na een tijd dat het werkt. maar goed, ieder voor zich. maar zeg dan geen onwaarheden tegen iemand die wel wil mediteren. voor de rest: probeer gewoon bij een aantal dojo's een proefles uit, dan kan je in alle dojo's de sfeer proeven en kijken hoe het in die dojo's er aan toe gaat. baseer je dus niet alleen op sommige uitspraken van een bepaald iemand van Miko, maar ga op je eigen intuitie af. Blanche Fantasy: kom een keer bij IGA langs voor een proefles, dan zul je merken dat het een prima sfeer is, goede technieken, prima begeleiding tijdens de lessen en de meditatie, kortom: zie voor jezelf.
pi_15481922
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende: voor de rest: probeer gewoon bij een aantal dojo's een proefles uit, dan kan je in alle dojo's de sfeer proeven en kijken hoe het in die dojo's er aan toe gaat. baseer je dus niet alleen op sommige uitspraken van een bepaald iemand van Miko, maar ga op je eigen intuitie af. Blanche Fantasy: kom een keer bij IGA langs voor een proefles, dan zul je merken dat het een prima sfeer is, goede technieken, prima begeleiding tijdens de lessen en de meditatie, kortom: zie voor jezelf.
Ja je hebt gelijk Blanche moet zeker ook een keer komen kijken bij de Iga's (eigelijk moet je gewoon bij zoveel mogelijk dojo's rond kijken en zelf een beeld proberen te vormen). Alleen dan ben je er zeker van dat je de goede keuze maakt en deze is niet voor iedereen hetzelfde (voor mij is de Bujinkan de beste keus, maar voor een ander misschien de Iga's of Genbukan etc.)
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende:over meditatie: vroeger was meditatie en martial arts wel heel belangrijk. kijk maar naar de Yamabushi. dit zijn de bergkrijgers/monniken. kijk maar naar de samurai die de Zen meditatie hadden. maar ook de shaolin monniken doen aan meditatie en krijgskunst! er word gezegd dat het zittend mediteren op de knietjes grote onzin is. er zijn heel veel meditatie vormen die op de knietjes mediteren. kijk maar naar het Zen boedhisme. voor mensen die intensief mediteren (dus niet alleen in de dojo) die merken echt na een tijd dat het werkt. maar goed, ieder voor zich. maar zeg dan geen onwaarheden tegen iemand die wel wil mediteren.
De 2 voorbeelden die je noemt van groepen die vechtkunst en meditatie gezamelijk beoefenen zijn wel grappig. Want naar mijn weten zijn deze groepen van origine (honderden al dan niet duizenden jaren geleden) groepen die zich vooral bezig hielden met meditatie en religie. Door omstandigheden zijn ze ook met vechtkunst begonnen. Bij Shaolin is men met vechtkunst begonnen om de monniken sterk genoeg te maken om door de lange meditatie periode's heen te komen en de Yamabushi zijn met vechten begonnen uit pure noodzaak (omdat ze lastig gevallen werden). In geen van beide gevallen is men met de meditatie begonnen om de vechtkunsten te verbeteren. De vechtkunst staat op zichzelf en heeft geen meditatie ter ondersteuning nodig, volgens mij. Ik zou het zelfs zo durven zeggen dat vechtkunsten ook al een vorm van meditatie zijn, leert het je immers niet je lichaam beter kennen, verbeterd het niet je concentratie en zijn niet juistr de punten waar je je met meditatie op richt ?

Nu kan ik het ook niet laten om het nog even over mediteren op de knietjes te hebben. Jij noemt het Zen boeddhisme als voorbeeld, zoals je vast wel weet is Zen over komen waaien uit china (daar heet het Chan boeddhisme). Maar in china mediteert men in kleermakers zit en niet op de knieen (zoals de jappaners doen). In het chinese qi gong kent men zelfs het staand mediteren (Zhan Zhuang) en in Japan doet men dit ook (het is alleen wat minder bekend). Hieruit moet ik concluderen dat het mediteren op de knieen voortkomt uit cultuur en het heeft dus geen enkele invloed op je meditatie of je het nou zitten, staand of rennend doet.

p.s. In mijn posts geef ik altijd mijn mening, ik zeg niet "zo is het" maar ik zeg "zo is het volgens mij". Dit doe ik echt niet om andere mensen van mijn wereldbeeld te overtuigen, dit doe ik zodat andere mensen er wat van kunnen leren (en daarna hopelijk hetzelfde zullen doen, zodat ik weer wat kan leren).

pi_15484256
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:04 schreef yoghiman het volgende:
ERIK H: even over die tabi: iedereen weet dat die 2 tenen er voor zorgen dat je die getta's aan kan trekken. ze zijn ook voor ashiko's. dat word bij ons in de dojo verteld. (Die onzin over touw klimmen wordt niet door onze leraren bij iga warrior verteld, dit heb ik speciaal voor jou nog gevraagd).
Toch grappig toen ik het vroeg bij the iga's zeiden graham, patrick mark en Sander allemaal dat het daarmee te maken had. Als je een tijdje bij the iga's traint weet je wie dit zijn

Maar goed, misschien weten ze nu dat het niet dat is, zou kunnen of misschien was het wel een geintje waar ik met open ogen in ben getuind, zou ook kunnen.

Wat betreft negativiteit. Als je de ninjutsu topics hebt doorgelezen heb je gezien dat ik vlak na mijn overgang naar de miko dojo inderdaad behoorlijk negatief was over de iga's. Het is nog steeds niet mijn favoriete groep (daarvoor is er te veel gebeurd) maar als je ook oplet zie je dat die posts al een tijdje oud zijn en ook ik iedereen adviseer om voor zichzelf het verschil te ontdekken. Ik zeg ook niet dat ik alles goed heb.

Jouke heeft voor de rest al gereageerd op je meditatieverhaltje, scheelt mij weer een hoop tikwerk.

Feit is gewoon dat er heel veel verschillende verhalen de rondte doen. Welke is waar?, ik zou het je niet durven zeggen ik ben er niet bijgeweest. Mijn gevoel zegt me echter dat ik redelijk goed zit dus ik ga op mijn gevoel af. Mocht ik het fout hebben dan kom ik daar op gegeven moment wel achter, is me al eerder gebeurd.

pi_15488943
Damn zeg wat een hardleerse mensen hiero

Ik heb al gezegd dat ik bij de iga's getraind heb, dus ik zou niet weten waarom ik een proefles zou moeten volgen en wanneer stoppen mensen eens met het bekritiseren van elkaars sporten Snappen jullie niet dat dit geen zin heeft, omdat iedereen toch voor z'n gevoel op de goede plek zit?

pi_15490186
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:04 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Damn zeg wat een hardleerse mensen hiero

Ik heb al gezegd dat ik bij de iga's getraind heb, dus ik zou niet weten waarom ik een proefles zou moeten volgen en wanneer stoppen mensen eens met het bekritiseren van elkaars sporten Snappen jullie niet dat dit geen zin heeft, omdat iedereen toch voor z'n gevoel op de goede plek zit?

Ja ik denk dat ik voor ons allen spreek (ook de Iga's) als ik zeg dat wij lekker eigenwijs zijn
pi_15490617
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef Jouke het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik voor ons allen spreek (ook de Iga's) als ik zeg dat wij lekker eigenwijs zijn

nou wees er trots op jongen.
pi_15490876
Ik ben het helemaal eens met jouke wat betreft wat hij over de meditatie verteld. Dit is wat ik ook bedoelde dat meditatie in seiza ook goed is en dat het geen onzin is. Je kan dus wel in seiza mediteren, maar ik weet het is niet de enigste mogelijkheid wat meditatie betreft.

Zo ver ik weet heb ik nog geen negatief woord over de sport die bij de Miko dojo wordt getraind gezegd. Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat je een verhaal van beide kanten moet horen.
Ik vind het ook leuk om nu eens mensen positief over de dingen te zien schrijven, we zijn toch met z'n allen met de krijgskunst bezig , en welke je dan doet maakt dan niet uit. Het gaat erom dat iedereen het naar zijn zin heeft. en of dat nu bij the iga's is of bij miko, het maakt niet uit.

pi_15498991
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:21 schreef yoghiman het volgende:
Ik ben het helemaal eens met jouke wat betreft wat hij over de meditatie verteld. Dit is wat ik ook bedoelde dat meditatie in seiza ook goed is en dat het geen onzin is. Je kan dus wel in seiza mediteren, maar ik weet het is niet de enigste mogelijkheid wat meditatie betreft.
Oh ik zie het al een misverstandje. Ik weet niet wie van ons als eerst zij dat meditatie in seiza onzin was, maar daar bedoelde hij ongetwijfeld niet hetzelfde mee als jij dacht. Wij zien meditatie in seiza als lichtelijk onzinnig omdat het voor ons westerlingen (die niet de hele tijd in seiza zitten) een nogal lastige houding is om lang vol te houden terwijl elke andere houding even goed werkt.

Nog even over de tabi's en het touwklimmen. Als een van de leraren bij de Iga's dat gezegd zou hebben (wat ik ook aanneem als Erikh het zegt) dan is dat helemaal niet zo schandalig. Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een boek gezien (volgens mij hete het "life of the ninja") en hierin werd als een van de redenen van de gespleten teen het touwklimmen genoemd. Alhoewel het mij hoogstonwaarschijnlijk lijkt dat dit echt zou werken, is het feit dat het in dit boek staat het bewijs dat er wel degelijk respectabelen mensen zijn die dit idee hebben/gehad hebben (mensen leren nou eenmaal nieuwe dingen, of proberen het uit).

pi_15508049
tabis en hun grote teen hebben deze volgens mij voor het evenwicht ook kan je makkelijk slippers onderbinden zo. touw tussen je tenen is blabla ..Dit is niet de juiste manier om te klimmen? vast wel les in gehad? catwalk noemen we dat juist d8 ik
  maandag 29 december 2003 @ 16:34:37 #115
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15798790
damn.. waarom woon ik in friesland, helemaal geen ninjutsu te vinden
  dinsdag 30 december 2003 @ 01:33:13 #116
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15814189
Dat hangt er vanaf wat je zoekt
In het noorden zijn wel enkele leden van de BDS actief ...
Maar Bujinkan , Genbukan , etc. is er nog niet zover ik weet inderdaad...
> BTi <
pi_15854722
eh Bas even uitkijken wil je, hoe moet hij nou weten dat je het sarcastisch bedoelt.

Oh en je link is niet helemaal correct

woensdag 31 december 2003 @ 16:37:36 #118
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15859663
offtopic ; er zijn meerdere wegen die naar Rome gaan
> BTi <
pi_15862106
iedereen moet ff emule downloaden en dan ninjutsu_shindenryo_masaaki_hatsumi_forrest_svcd.mpg
helpen te sharen!
  donderdag 1 januari 2004 @ 02:05:01 #120
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15870172
ot: Foei toch....

spoiler:

Done ; 2 sources met complete feed

[Dit bericht is gewijzigd door ninja-mod op 01-01-2004 13:28]

> BTi <
pi_15876207
sharuh nou! ik wil masaaki kijken
pi_15879085
Hebben ze het ook in rotterdam. weet iemand de locatie ervan
  donderdag 1 januari 2004 @ 17:34:35 #123
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_15879739
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 15:02 schreef NinjaNoKa het volgende:
sharuh nou! ik wil masaaki kijken
nou dan kom je toch eens kijken hier bij mij 3,8 meter doorsnee beeld.
en er zijn er vast wel meer ninjutsu beoefenaars die wat willen zien toch?
komt vast wel goed
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:04:41 #124
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_15881806
Smartboys ; ja , er is ook een dojo in Rotterdam aanwezig
Bujin kan je er wat meer inhoudelijks over vertellen denk ik
en er is ook een website , die vind je hier
> BTi <
pi_15883367
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:04 schreef ninja-mod het volgende:
Smartboys ; ja , er is ook een dojo in Rotterdam aanwezig
Bujin kan je er wat meer inhoudelijks over vertellen denk ik
en er is ook een website , die vind je hier
Bedankt
  vrijdag 2 januari 2004 @ 12:35:10 #126
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15897026
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:56 schreef NinjaNoKa het volgende:
iedereen moet ff emule downloaden en dan ninjutsu_shindenryo_masaaki_hatsumi_forrest_svcd.mpg
helpen te sharen!
ik ben em nu aant downloaden, met huidige snelheid nog zo'n 2 dagen
pi_15900162
grr ik ben nog maar op 80 mb en dan zijn er maar 2 mensen waar ik m nog kan downloaden:/
maar kheb m wel ff gepreviewed ziet er goed uit
pi_15923450
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:40 schreef NinjaNoKa het volgende:
grr ik ben nog maar op 80 mb en dan zijn er maar 2 mensen waar ik m nog kan downloaden:/
maar kheb m wel ff gepreviewed ziet er goed uit
met welk proggie kan je dat ding previewen dan ?
pi_15923734
ook met emule:)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 14:15:42 #130
58475 Satanix
Want Some Candy?
pi_15927099
ik heb ook nog maar 74 mb
pi_15927880
ander onderwerp:P bij shinobi iri heb ik nooit veel les gehad in de sanshin , maar heel veel in de kihon happo , terwijl ik bij veel mensen lees dat de sanshin als eerste geleerd word. (bv bij stephen hayes)
Toch denk ik van mijzelf dat ik "het" gevoel aardig te pakken heb. Is de sanshin hiervoor of heb ik het mis?
pi_15929989
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 14:42 schreef NinjaNoKa het volgende:
ander onderwerp:P bij shinobi iri heb ik nooit veel les gehad in de sanshin , maar heel veel in de kihon happo , terwijl ik bij veel mensen lees dat de sanshin als eerste geleerd word. (bv bij stephen hayes)
Toch denk ik van mijzelf dat ik "het" gevoel aardig te pakken heb. Is de sanshin hiervoor of heb ik het mis?
Ik weet niet meer waar maar ik heb ergens een plaatje van een boom gezien waarop zeg maar staat waar je mee moet beginnen en hoe dat uiteindelijk groeit tot de gevorderde stof (zeg maar "geen techniek").

Volgens mij ging dat lijstje iets van:

Sanshin -> Kihon Happou -> De Tenchijin ryu no maki -> ? Gevorderde stof ?

Dit houd natuurlijk niet in dat je perse de Sanshin no kata perfect hoeft te beheersen voordat je aan de Kihon Happou kan beginnen (ik doe ook al die dingen terwijl ik eerlijk toe zal geven dat ik nog heel veel te leren heb van Sanshin). Volgens mij heeft het meer te maken met wat van al deze dingen leert.

Bij Sanshin gaat het 100% om de manier van bewegen. Als je eenmaal weet hoe je je moet bewegen ga je door naar de Kihon Happou, daar leer je meer de manieren van afweren, slaan en trappen (zeg maar het harde werk). Hierna ga je weer door naar de Tenchijin ryu no maki waarin je weer alles over klemmen, grepen en worpen leert. En als je dan eenmaal de techniek helemaal beheerst, moet je leren om jezelf vrij te maken van deze techniek (zeg maar zelf de techniek terwijl je bezig bent maken).

Maar aan de andere kant kan ik het ook weer helemaal fout hebben, ik ben maar een simpele ziel en geen (groot)meester

pi_15936820
ja dat bedoelde ik ongeveer met het gevoel
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:46:06 #134
79865 Samsa
Dan Krijgen JullIe kUsjeS !
pi_16016743
Hallo iedereen!!!

ik heb ook op nin jutsu gezeten.. bij shinobi iri in Amsterdam ik vond het een erg goede sportschool ik kreeg les van dave.... na afgelopen zomervakantie ben ik gestopt ik was een beetje lui geworden en op zoek naar iets anders ik wou tog ff iets harder trainen dus nu zit ik sinds kort op thai boksen!

pi_16019255
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:46 schreef Samsa het volgende:
Hallo iedereen!!!

ik heb ook op nin jutsu gezeten.. bij shinobi iri in Amsterdam ik vond het een erg goede sportschool ik kreeg les van dave.... na afgelopen zomervakantie ben ik gestopt ik was een beetje lui geworden en op zoek naar iets anders ik wou tog ff iets harder trainen dus nu zit ik sinds kort op thai boksen!

Dat is idd veel harder
pi_16042549
thai boxen tjah het is misschien voor je zelf een uitdaging om zo ervaring om op te doen. maja ga dan aan ufc mee doen
nog 30mb to go van takamutsu:o

[Dit bericht is gewijzigd door NinjaNoKa op 07-01-2004 17:22]

pi_16077017
leuke movie. aanrader voor iedereen
  zaterdag 10 januari 2004 @ 19:59:11 #138
46072 cealen
pi_16135442
waar hebben jullie die film van Takamatsu sensei gedewnload of van daan geplukt zou iemand ff linkje of iets dergelijks willen geven
dank dank dank
pi_16183951
Heeft iemand dit weekend toevallig way of the warrior gezien op discovery channel?

Was een heel stuk over de Samurai en ze volgden ook tanemura sensei (van de gembukan). Ik vraag me alleen 1 ding af, tanemura pakte een paar rollen met geschriften erbij waarop eeuwenoude geheimen zouden staan van Ninpo. Nu vraag ik me af hoe hij aan eeuwenoude rollen van het ninpo zou komen aangezien de gembukan pas een aantal jaar bestaat. Voor zover ik weet heeft tanemura de gembukan opgericht uit onvrede over de manier waarop Hatsumi de bujinkan leidde.

Kan iemand dit toevallig ophelderen?

pi_16184432
Erik die rollen zijn volgens mij ook geen honderden jaren oud (volgens mij heeft hatsumi ook niet veel erg oude geschriften, papier gaat namelijk niet eeuwig mee).

Deze texten zijn volgens mij kopieën van oudere geschriften

[Dit bericht is gewijzigd door Jouke op 12-01-2004 14:30]

pi_16185277
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:29 schreef Jouke het volgende:
Erik die rollen zijn volgens mij ook geen honderden jaren oud (volgens mij heeft hatsumi ook niet veel erg oude geschriften, papier gaat namelijk niet eeuwig mee).

Deze texten zijn volgens mij kopieën van oudere geschriften

Joh, maar ik bedoel eigenlijk de teksten zelf. Die gaan toch van grootmeester op grootmeester? Het lijkt me sterk dat hatsumi een paar van die rollen zomaar aan tanemura heeft gegeven
pi_16185960
Iedereen mag die scrolls van masaaki bekijken
Er wijs uit worden is een heel anders verhaal door de vreemde benamingen van technieken etc. Zoals hicho word vertaald als 'flying bird'
  maandag 12 januari 2004 @ 17:49:32 #143
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_16191641
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef erikh het volgende:
Heeft iemand dit weekend toevallig way of the warrior gezien op discovery channel?

Was een heel stuk over de Samurai en ze volgden ook tanemura sensei (van de gembukan).

heef iemand dit opgenomen dan hoor ik het heel graag wil er dan een kopyje van maken A.V.B.
Gr karel.

Ps. komt vanavond ook iets op national geographic om 21:00
secrets of teh samurai.

[Dit bericht is gewijzigd door ninjakvd op 12-01-2004 17:59]

pi_16192306
je kan die aflevering ook downloaden via emule..alleen staat het beeld op de kop bij mij hihi
pi_16192786
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:09 schreef NinjaNoKa het volgende:
je kan die aflevering ook downloaden via emule..alleen staat het beeld op de kop bij mij hihi
dat moet je met simpele sofware toch wel om kunnen draaien ?
pi_16195071
ghehge ja zal zo ff after effects of premiere erbij zoeken.
maja hijs dus verkrijgbaar;)
pi_16195186
Uhmm ff een vraagje over 'ganseki nage' ik zie takamatsu m heel netjes doen, maar verder zie ik de klem meestal op schouder aangezet worden ipv de elleboog. Het lijkt me dat men dit doen als de arm die geklemd word los laat, omdat ik iig het stukken lastiger vind als iemand ze hand niet op je schouder legt.
Leg eens uit;)
pi_16214749
even een vraagje over e-mule, ik heb telkens lowid en ik dowload dus gewoon bijna niks van wat ik aanklik. Iemand suggestie's hiervoor ?
pi_16217157
komt probally door je firewall. of die uitzetten of andere port gebruiken
pi_16603053
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:45 schreef Maichel het volgende:
Guys!

Master Sport

Kick
pi_16630030
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:59 schreef Maichel het volgende:

[..]

Kick

Dit zijn de bij mij bekende

http://www.bujinkan.ws/_wsn/page4.html

Ik woon zelf in Haarlem en zoals je daar kunt zien is er in Haarlem ook geen bujinkan dojo, ik ga dan ook wekelijks naar oegstgeest (zo'n 40 km rijden). Er ijn gewoon weinig dojo's

pi_16680279
Ik heb jaren getraind in Amsterdam bij Feiko en Jan boy [Shinobi Iri]
Een goede sportschool en goede leraren!!!!
Feiko is nu een eigen groep begonnen en ik weet alleen dat hij goed les geeft en dat hij hij zeer betrouwbaar is

Geroetjes
leo
Ninpo Ikan

pi_16680365
Hoi allemaal,

Ik zoek de nederlandse groepsfoto van de Taikai 1996 in Noordwijkerhout met Masaaki Hatsumi te Noordwijkerhout.
Wie o wie kan mij deze toesturen/mailen????
Alvast bedankt
Ninpo Ikan
Leo

pi_16687347
Ik heb hier een foto van de nederlandse tai kai in 1996 waar een groep opstaat

Op www.mikodojo.nl kun je nog meer taikai foto's vinden

pi_16698815
Helaas, helaas
Deze foto is niet die ik zoek.
De foto is binnen gemaakt en masaaki hatsumi staat samen met de nederlandse groep op de foto.
Wie kan me helpen?????

Geroetjes
Ninpo Ikan
Leo

pi_16842390
Als hatsumi in actie is heeft ie altijd bolle wangen...weet iemand waarom hij dit doet? of is het een oude traditie waar hij zn wangen opzet om de klappen op zn helm te neutraliseren?
  woensdag 4 februari 2004 @ 07:23:13 #157
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_16870786
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:01 schreef NinjaNoKa het volgende:
Als hatsumi in actie is heeft ie altijd bolle wangen...weet iemand waarom hij dit doet?
Nooit op gelet
Ideetje om dit op kutaki te vragen?
> BTi <
pi_16917459
ja gak doen:)
  zaterdag 14 februari 2004 @ 16:29:11 #159
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17173015
Iemand het ninjutsu artikel in de budosports van jan-feb gelezen ?
Ik vond het wel okee
> BTi <
pi_17248732
neee wat stond er in?
  dinsdag 17 februari 2004 @ 11:58:40 #161
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17250763
Wat is het hier ongeloveloos rustig zeg.. Even kijken of ik er wat aan kan doen...
Mijn vraag voor vandaag (en vast nog wel een paar dagen) is de volgende:
Waar kan ik wat afbeeldingen vinden voor stoktechnieken? Ik heb zo'n houten stok van ongeveer 1,2 meter (een.. hanbo of hoe die ook mag heten)
Googlen levert niet echt wat op...
Alvast thanx
Thunderlizards rule
pi_17253373
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 11:58 schreef McAppel het volgende:
Wat is het hier ongeloveloos rustig zeg.. Even kijken of ik er wat aan kan doen...
Mijn vraag voor vandaag (en vast nog wel een paar dagen) is de volgende:
Waar kan ik wat afbeeldingen vinden voor stoktechnieken? Ik heb zo'n houten stok van ongeveer 1,2 meter (een.. hanbo of hoe die ook mag heten)
Googlen levert niet echt wat op...
Alvast thanx
Fijn weer terug te zijn! Ben bruin en minstens 6 kilo aangekomen!

Stok feiten: de lengte van een hanbo is idealiter zo tussen band en navel
de lengte van een Jo is ergens tussen oksel en kin.

Standaard bij de meeste ''sporten'' is een stok 1 mter en een jo 1,20 meter. Dit omdat men de lengte van echte wapens heeft gebruikt en men zich niet heeft gerealiseerd dat de lengte van een wapen altijd afhangt van de lengte van de gebruiker.....

voor goede informatie over het gebruik van de hanbo kun je het boek Stickfighting van Hatsumi lezen.
Voor wat betreft het gebruik van de jo dien je voornamelijk te rade te gaan bij de waza van de Kukishinden ryu. Helaas heb ik die niet maar probeer eens op de site van Miko te kijken, daar zit heel veel kennis.

Hoe is het verder hier? Nog nieuws?

BS

dinsdag 17 februari 2004 @ 14:19:54 #163
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17254173
Hee BS,

Welkom terug!
Wrijf het er nog maar even in ja dat je lekker ver weg was en wij hier in de kou...
Hier is niet bijzonder veel gebeurt.. t was zelfs ernstig rustig.
Thanx voor je info, ik zal straks eens kijken bij miko-dojo

6 Kilo? Dat wordt trainen...

[Dit bericht is gewijzigd door McAppel op 17-02-2004 14:38]

Thunderlizards rule
pi_17257061
pfff ik kan eten wat ik wil maar er wli niks bijkomen
  woensdag 18 februari 2004 @ 07:44:05 #165
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17277006
Ninjanoka ; Een goed algemeen stukje m.m.v. 2 mensen uit A'dam ...

McAppel ; Leuk dat je er nog bent!
Er zwerven hier en daar echt wel wat foto's rond maar of je daar technisch echt iets aan hebt.
Het boek stickfighting is dan inderdaad een hele goeie aanrader.
Erg veel technieken met uitleg en foto's.
Een goed adresje om het boek aan het schaffen is mikado
Spit anders dit topic even uit , daar staan hier en daar nog wel wat foto's

Bert-Spies ; Welkom terug! De reis is dus wel goed bevallen ?
We hebben 29 feb. weer iets leuks in de planning zitten... mocht je tijd en zin hebben , kom gerust!

> BTi <
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:26:13 #166
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17286152
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 07:44 schreef ninja-mod het volgende:
McAppel ; Leuk dat je er nog bent!
Er zwerven hier en daar echt wel wat foto's rond maar of je daar technisch echt iets aan hebt.
Het boek stickfighting is dan inderdaad een hele goeie aanrader.
Erg veel technieken met uitleg en foto's.
Een goed adresje om het boek aan het schaffen is mikado
Spit anders dit topic even uit , daar staan hier en daar nog wel wat foto's
Dank je! Het boek is besteld en hopelijk al onderweg ook... (zou vandaag op de post gaan)
En de 29e ben ik ook van de partij.
Maaruh.. Dat ik er nog ben? Tuurlijk... Ik had alleen niet zoveel toe te voegen.
Thunderlizards rule
pi_17313641
nee er mogen inderdaad wel wat interesantere topics komen:) en niet alles van kutaki stelen lol
  donderdag 26 februari 2004 @ 17:32:33 #168
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_17377684
tja ja we zijn er weer
  vrijdag 27 februari 2004 @ 10:32:39 #169
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17389250
Wie zijn er zondag eigenlijk allemaal van de groep?
Vanuit Alkmaar komen we met 4 man..
Thunderlizards rule
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:42:17 #170
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17400012
Ik ben er in elk geval zeker weten
Leuk dat jullie weer komen Mcappel
> BTi <
  zondag 29 februari 2004 @ 23:19:33 #171
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17435458
Ik vond het seminar in elk geval zeer geslaagd!
Hoe is de mening van jullie ?

De multimedia hiervan is onderweg btw
> BTi <
  vrijdag 5 maart 2004 @ 10:22:44 #172
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17510152
Het was idd erg leuk, volgende keer wil ik er weer bij zijn.
Michel lijkt wel alles te zien, zelfs dat geintje met de zon..
Thunderlizards rule
pi_17568555
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 10:22 schreef McAppel het volgende:
Het was idd erg leuk, volgende keer wil ik er weer bij zijn.
Michel lijkt wel alles te zien, zelfs dat geintje met de zon..
zon ????

Xpleen?

BS
  maandag 8 maart 2004 @ 18:03:24 #174
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17579264
Af en toe brak de zon een beetje door , Michel speelde daar handig op in .
Dit fotootje maakt het misschien iets duidelijker

> BTi <
pi_17592135
Helaas, ik krijg de foto niet te zien!

Maar nu snap ik het wel iets beter!
Hoe was de training verder?

BS
pi_17604472
quote:
Op maandag 8 maart 2004 18:03 schreef ninja-mod het volgende:
Af en toe brak de zon een beetje door , Michel speelde daar handig op in .
Dit fotootje maakt het misschien iets duidelijker

[afbeelding]
Je plaatje doet het niet bij mij
pi_17605709
same here...zou waarschijnlijk het reflecteren van de zon wezen...de tegenstander in de zon laten kijken....leuke technieken..regen opvangen op het zwaard en in de ogen van de tegenstander werken is nog mijn favoriet
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:04:45 #178
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_17619051
De zontechniek die Michel liet zien was de volgende;
het slachtoffer lag al op de grond terwijl Michel weer een geweldige klem had aangelegd.
Michel kwam er achter dat als hij zijn knie introk het zonlicht in de ogen van zijn slachtoffer viel.
Simpel, makkelijk, effectief.
Maar zie het maar...
Thunderlizards rule
pi_17636379
Zo, was weer een fijne training net, er zaten weer lekker zieke technieken tussen zeg .

Even een arm bijna helemaal omdraaien terwijl die gestrekt is
  donderdag 11 maart 2004 @ 07:14:36 #180
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17638164
Wat ik me net bedenk ; normaliter zet je zo'n klem uiteraard sneller en harder aan.
Zou je dan niet onwijs veel risico lopen om een verdwaalde arm of been tegen je hoofd te krijgen door die "fijne" positie?
> BTi <
pi_17638314
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 07:14 schreef ninja-mod het volgende:
Wat ik me net bedenk ; normaliter zet je zo'n klem uiteraard sneller en harder aan.
Zou je dan niet onwijs veel risico lopen om een verdwaalde arm of been tegen je hoofd te krijgen door die "fijne" positie?
Hoeveel mensen ken jij die eerst op de knieen tegenover elkaar gaan zitten en dan elkaar gaan aanvallen?
pi_17645357
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 08:14 schreef erikh het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij die eerst op de knieen tegenover elkaar gaan zitten en dan elkaar gaan aanvallen?
ik ken er in elk geval nu twee!

BS

oh ja Ninja-mod: de meeste klemmen dienen om een ledemaat te breken, de klem als zodanig vasthouden is alleen maar tijdens training. Ook kun je klemmen gebruiken om je tegenstander in een andere positie te manouvreren waarbij je hem meer schade kan berokkenen. Maar ik weet niet welke klem het was, dus wellicht praat ik voor mijn beurt....

BS
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:26:13 #183
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17654148
Erik ; In dit geval was dat het geval maar ik kan me goed voorstellen dat zoiets ook uit een andere techniek zou kunnen gebeuren

Bert Spies ; Ik ga er nog even achteraan , foto'tje maakt het misschien ook wat duidelijker
> BTi <
pi_17769731
''schopje''
pi_17770666
wie schop je?
pi_17770845
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 09:40 schreef NinjaNoKa het volgende:
wie schop je?
schopje: een kleine schop...

zie: tuinmateriaal...

BS
  donderdag 18 maart 2004 @ 07:14:24 #187
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17793909
ik ben dus nu alleen helemaal vergeten over welke techniek het ging...
Do gaeshi ging ook zo lekker gisteren...
> BTi <
pi_17795390
boeiend:P heeft iemand hier de tenchijin liggen? ik moet m nodig hebben..
pi_17798918
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:11 schreef NinjaNoKa het volgende:
kun je die dan niet aan je leraar vragen?

Lijkt me dat dat soort standaard informatie toch beschikbaar dient te zijn.....

BS
pi_17871903
scan m nou
  maandag 22 maart 2004 @ 00:11:07 #191
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_17878882
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:11 schreef NinjaNoKa het volgende:
bij wie train je eingelijk NinjaNoKa?
pi_17909688
zit te denken om bij feiko te gaan trainen...alleen is op zelfde dag als
shinobi iri..hier vind ik het minder dat boy verhuisd is naar terschelling..en alleen nog maar seminars geeft dus..Marco schijnt ook nog ergens les te geven hier in Amsterdam, daar wil ik ook graag weer ff bij kijken;)..Kheb ook zelfs nog prive training gehad van Henkie:D toen lou spelling(dojo) falliet was gegaan
  woensdag 24 maart 2004 @ 00:16:24 #193
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_17928450
joh NinjaNOKa als je zondag tijd om te trainnen schroon dan niet en kom gewoon he .
meer info zie home.
pi_17931879
cool ik zal inderdaad snel eens langskomen;) hahha had ook al beloofd bij jan ramboer in brussel langs te gaan maar dat komt er ook niet van;)
pi_17932309
heeft niemand een digi versie van de tenchijin?
pi_17933556
btw zet ff je msn hier neer als je wat ninjas op je list wil;)

msn: ninjanoka@hotmail.com
  vrijdag 26 maart 2004 @ 07:31:22 #197
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_17975768
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 10:22 schreef NinjaNoKa het volgende:
heeft niemand een digi versie van de tenchijin?
Kennelijk niet
btw ; Brussel? Niet naast de deur , kun je beter Leiden doen...
> BTi <
pi_17976902
Zo heren!

wederom een seminar, zag ik?

Wat is Shinken Shihara Dome????

en wat een vies plaatje op jullie forum, zeg.......

veel plezier zondag!

BS
  maandag 29 maart 2004 @ 18:40:49 #199
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18045718
Vies plaatje?

Het seminar was zeker geslaagd , meer "gewone" foto's daarvan volgen nog
quote:
Heeft niemand de digi versie van de tenchijin?
Wat een toeval...
Het is beter dan nix
> BTi <
pi_18090488
thx:P niet helemaal wat ik bedoelde maja hehehe

vraagje wat gaan de nederlandse ninja's doen in ww3?:P
  donderdag 1 april 2004 @ 00:33:48 #201
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18097855
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 19:49 schreef NinjaNoKa het volgende:
vraagje wat gaan de nederlandse ninja's doen in ww3?:P
Dat moet je even uitleggen...
> BTi <
pi_18099858
ww3? dat lijkt me nogal simpel ( indien je idd world war 3 bedoeld)

als er oorlog komt zijn het toch de sterkeren ( militairen, geregistreerde vechtsporters, enz ) die als eerste het loodje leggen omdat iedere slimme strateeg dat soort mensen als eerste wil uitschakelen.

De ninjutsu mensen staan niet geregistreerd ( de Bujinkan mensen dan....) en ontspringen de dans om daarna het nederlandse volk te bevrijden.....

en de oorlog is al begonnen hoor! Een kennis van mij in Israel heeft een meeting afgezegd van zijn werk toen hij zich te nerveus en ongerust voelde die dag. Later bleek dat de bus waarin hij gezeten zou hebben opgeblazen werd.....

hoezo realiteits training?

BS
pi_18195433
de sterkere die eerst het loodje leggen, tja maar daaar kan je heel breed in zijn natuurlijk...want je kan heel west europa ook de sterkere noemen, vooral als er eenmaal een bommetje is gevallen.

Dus ik denk dat geografie wel heel belangrijk is om de ww3 te overleven. Is Zuid-frankrijk Noord-itallie wat?

De oorlog is nog niet begonnen joh...dat komt pas als het gene waar mensen het meeste waarden aan hechten opgeblazen word...geld...Tis allemaal verzonnen kapitaal, en kan zo makkelijk vernietigd worden...
pi_18223295
Ninjutsu heeft mij altijd al geinteresseerd en ik zou ook graag een keertje bij een Ninjutsu school een kijkje willen nemen.
Ik weet alleen niet waar ik het kan beoefenen bij mij in de buurt, ik woon vlakbij Alkmaar.... misschien dat iemand een Ninjutsu school weet, wat een beetje in de buurt is van Alkmaar?
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:11:19 #205
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18231538
In Alkmaar is een trainingsgroep actief
Ik heb helaas zelf geen gegevens over locatie en tijden maar als je me even mailt ( info@bujinkan-ninjutsu.nl ) dan breng ik je in contact met wat mensen die dat wel weten
> BTi <
pi_18238426
Tnx voor je reactie, ik hoop echt dat ik binnenkort Ninjutsu kan beoefenen :-)

*Als het goed is heb je mail ;-)*
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  woensdag 7 april 2004 @ 09:08:13 #207
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_18239734
Als je in Alkmaar wilt trainen moet je wel op maandagavond niets te doen hebben.
Dan trainen we namelijk....
Het is een gezellige groep (vind ik). We trainen van 20.00 tot 21.30 (maar dat loopt meestal wat uit).
Ik heb hier alleen geen telefoonnummer van de sensei bij me, dus dat hou je nog te goed. (ik denk ergens in het weekend)
Thunderlizards rule
  woensdag 7 april 2004 @ 09:10:45 #208
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_18239761
Owja.. we trainen in een gymzaal in Daalmeer met meestal zo'n 20 peoples.
De gymzaal hoort (volgens mij) bij een basisschool die je zowat al ziet vanaf de weg alkmaar-schagen (ben ff het N nr kwijt... )
Thunderlizards rule
pi_18240718
quote:
Op woensdag 7 april 2004 09:08 schreef McAppel het volgende:
Als je in Alkmaar wilt trainen moet je wel op maandagavond niets te doen hebben.
Dan trainen we namelijk....
Het is een gezellige groep (vind ik). We trainen van 20.00 tot 21.30 (maar dat loopt meestal wat uit).
Ik heb hier alleen geen telefoonnummer van de sensei bij me, dus dat hou je nog te goed. (ik denk ergens in het weekend)
Ik heb ergens gelezen geloof ik dat Michel van de Miko-dojo een seminar gaat doen...is dat misschien bij jullie?

BS
  donderdag 8 april 2004 @ 10:59:09 #210
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_18269479
quote:
Op woensdag 7 april 2004 10:19 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen geloof ik dat Michel van de Miko-dojo een seminar gaat doen...is dat misschien bij jullie?

BS
DAT.. zou wel heel gaaf zijn. Helaas weet ik daar nog niets van... We zitten echter wel af en toe met de gedachte te spelen om hem een keer te vragen maar voor zover ik weet is dat (nog) niet gebeurd.
Komende maandag trainen we helaas niet (flauw zeg) dus ik kan je pas meer vertellen op de 19e.
Als ik wat weet gooi ik het in de groep!

Martijn
Thunderlizards rule
pi_18281224
quote:
Op woensdag 7 april 2004 09:10 schreef McAppel het volgende:
Owja.. we trainen in een gymzaal in Daalmeer met meestal zo'n 20 peoples.
De gymzaal hoort (volgens mij) bij een basisschool die je zowat al ziet vanaf de weg alkmaar-schagen (ben ff het N nr kwijt... )
Ik ben in contact gekomen met Willem en die liet mij weten dat ik een keer kon komen mee trainen (niet aanstaande maandag ivm pasen wat je al zei).

Ik heb al heel wat dingen gelezen over Ninjutsu en ook een heel cool filmpje gezien.
Wat wel leuk aan dat filmpje was, was dat er een man bijzat die een soort zesde zintuig had ontwikkeld, hij kon aanvoelen wanneer hij aangevallen zou worden zonder te kijken.
En dat zie je dan ook in dat filmpje, achter hem staat dan iemand die op een bepaald moment met een zwaard op hem "inhakt" en deze ontwijkt hij gewoon, erg cool om te zien
pi_18282108
Kan iemand me trouwens nog wat informatie geven over die schoentjes/sokken (ik weet niet precies wat het is) die je bij ninjutsu draagt?
Ik weet dat ik op de site van Matsuru een pak kan bestellen, maar daar hebben ze die schoentjes/sokken niet.
  donderdag 8 april 2004 @ 19:41:45 #213
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_18282428
hier hebben ze ze, tabi heten ze.
http://www.japansewinkeltje.nl/index.htm
even klikken op 'bestellingen' en dan kun je ze kiezen.
heb ze geloof ik ook op andere sites gezien maar die kan ik nu dus typisch niet meer vinden.
pi_18282678
Bedankt.
Wat ik me altijd al heb afgevraagd: zitten die tabi's wel lekker? Of is het een kwestie van wennen?
  donderdag 8 april 2004 @ 20:50:49 #215
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18284151
Da's gewoon ff wennen
Daarna loopt het best wel okay ( zelfs als je van die grote voeten hebt als ik )
> BTi <
pi_18284357
Hehe, ok dan
Zelf heb ik ook best lompe voeten (beetje last van platvoeten ), maargoed, het hoort er nou eenmaal bij en ik vind het altijd wel cool staan die tabi's.
pi_18390985
Subtiel schopje.

Morgen weer trainen, heb er al zin in
pi_18391576
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:37 schreef erikh het volgende:
Subtiel schopje.

Morgen weer trainen, heb er al zin in
zat net even te neuzen op jullie forum: interesant week-end straks in augustus zeg!

BS
pi_18392081
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 14:00 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

zat net even te neuzen op jullie forum: interesant week-end straks in augustus zeg!

BS
hmm dat heb ik nog niet gelezen, ik ga ff kijken

En gelezen, gaat wel gezellig worden als ik het zo lees, 's avonds lekker eten met zijn allen.

[ Bericht 11% gewijzigd door erikh op 13-04-2004 15:16:00 ]
  dinsdag 13 april 2004 @ 16:38:34 #220
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_18395323
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:51 schreef Leatherneck het volgende:
Bedankt.
Wat ik me altijd al heb afgevraagd: zitten die tabi's wel lekker? Of is het een kwestie van wennen?
Geen idee.. ik loop op surfschoentjes... Tot komende maandag dan.. of niet?

Greetz
Thunderlizards rule
  woensdag 14 april 2004 @ 07:50:58 #221
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18409718
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 14:00 schreef Bert-Spies het volgende:
[..]
... interesant week-end straks in augustus zeg!
, en volgende week zondag een gaaf seminar in Antwerpen , het word nog druk
> BTi <
pi_18461280
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:46 schreef Leatherneck het volgende:

[..]

Ik ben in contact gekomen met Willem en die liet mij weten dat ik een keer kon komen mee trainen (niet aanstaande maandag ivm pasen wat je al zei).

Ik heb al heel wat dingen gelezen over Ninjutsu en ook een heel cool filmpje gezien.
Wat wel leuk aan dat filmpje was, was dat er een man bijzat die een soort zesde zintuig had ontwikkeld, hij kon aanvoelen wanneer hij aangevallen zou worden zonder te kijken.
En dat zie je dan ook in dat filmpje, achter hem staat dan iemand die op een bepaald moment met een zwaard op hem "inhakt" en deze ontwijkt hij gewoon, erg cool om te zien
dat is dus gewoon de sakki-test die je moet afleggen binnen de Bujinkan om je shidoshi level te halen ( 5e dan )

nog even trainen dus!

BS
pi_18461310
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:46 schreef Leatherneck het volgende:

[..]

Heb je dat filmpje toevallig nog ergens?
  vrijdag 16 april 2004 @ 19:16:03 #224
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18473955
Het is ook te zien in een korte docu die TLC / Discovery uitzond , ik heb dat filmpje vast nog wel ergens
> BTi <
pi_18488966
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:16 schreef ninja-mod het volgende:
Het is ook te zien in een korte docu die TLC / Discovery uitzond , ik heb dat filmpje vast nog wel ergens
Is het dan niet een filmpje van de genbukan toevallig? Ik zag laatst op discovery een heel interveiw met een leerling en Tanemura zelf. Zouden zij dezelfde test hebben zeg maar.
pi_18510751
neej is van masaaki...je ziet hatsumi de godan test uitvoeren ik heb m nog wel als je m wilt hebben
pi_18514261
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:18 schreef NinjaNoKa het volgende:
neej is van masaaki...je ziet hatsumi de godan test uitvoeren ik heb m nog wel als je m wilt hebben
graag
pi_18543245
anders kan je m ook wel van k@za@ of emule halen
pi_18543381
quote:
Op maandag 19 april 2004 19:34 schreef NinjaNoKa het volgende:
anders kan je m ook wel van k@za@ of emule halen
ik heb wel wat van masaaki gevonden op emule maar ze staan nog in de wachtrij
pi_18586135
arme jij...is shinobi iri nou de enigste met een ninja kamp of niet?
  donderdag 22 april 2004 @ 08:03:03 #231
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18602397
Miko dojo organiseerd een trainingsweekend in augustus , maar een kamp kun je dat niet noemen he
> BTi <
pi_18610884
ghehge shinobi gaat altijd naar terschelling d8 ik...kan me nog wel herrineren ...20 man in ninja outfit liepen s'avonds over de camping langs de caravans van alle oudjes:) hahahah zo grappig als je die koppen zag...toen had boy zich nog ingegraven..en zijn dr meerdere ninja's zonder het te weten.over hem heen gelopen
  maandag 26 april 2004 @ 23:17:53 #233
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18708806
humor... lijkt me wel lachen zoiets
> BTi <
pi_18971976
waar halen jullie je videos vandaan eigenlijk? enigste die ik ken is tatsujin maar die hebben ook nie heel veel speciaals in stock
  zaterdag 8 mei 2004 @ 13:56:39 #235
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_18975287
Buyubooks heeft erg veel , die hebben ook een shop op ebay , waar je ook heel veel kunt vinden
> BTi <
  dinsdag 11 mei 2004 @ 02:10:09 #236
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19037235
en dan nu ff een mooie mededeling tussendoor.

SEMINAR'S van Miko Dojo 30 Mei

as zondag 30 Mei zal er in de dojo van Karel een extra ( GRATIS ) training zijn.
We starten met basis Shinden Fudo Ryu en kijken wel waar we terecht komen...
start: 11.00 uur einde: 14.00
tussendoor slechts korte drinkpauzes!
iedereen is welkom! Mies.

Ps.(neem je eigen wapens mee).
Groeten van Michel en Karel
mail even als je komt of vragen hebt naar ninjakvd@tiscali.nl.
I.V.M. de ruimte.
Gr. Karel
  vrijdag 14 mei 2004 @ 17:03:23 #237
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19128474
Zit er over na te denken om binnenkort een proefles te nemen bij Miko-Dojo
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 16 mei 2004 @ 01:32:25 #238
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19163639
Gezellig
We zien je wel verschijnen dan
> BTi <
  zondag 16 mei 2004 @ 09:36:39 #239
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19165848
Heb gisterenavond nog even een emailtje gestuurd of ik een proefles zou kunnen doen.
Je herkent me iig wel gemakkelijk denk ik, want ik heb lang haar
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 16 mei 2004 @ 14:32:39 #240
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19170464
Is taijutsu trouwens te vergelijken met Jiu-Jitsu?
Ik heb namelijk van mijn 10e tot 15e aan Jiu-Jitsu gedaan Dus mischien komt het nog van pas straks

Moet trouwens ook dan maar eens aan mijn lenigheid beginnen te werken. Ik ben op het moment best stijf
Wandelen in Noorwegen
  zondag 16 mei 2004 @ 16:26:06 #241
94402 Phalanxxx
Wat je ziet is niet alles
pi_19173418
ninjitsu is echt een loosersport, ik vind kleiduif-werpen en knuffelbeer-happen veel cooler
De driehoeksformatie was toch niet zo succesvol als eerst gedacht
pi_19188347
quote:
Op zondag 16 mei 2004 16:26 schreef Phalanxxx het volgende:
ninjitsu is echt een loosersport, ik vind kleiduif-werpen en knuffelbeer-happen veel cooler
dank voor deze geweldige bijdrage
pi_19189152
quote:
Op zondag 16 mei 2004 16:26 schreef Phalanxxx het volgende:
Ah jij hebt zeker bij the iga warriors gezeten
pi_19256827
De training vandaag was echt leuk!
Ik kom volgende week zeker weer!!
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 20 mei 2004 @ 00:04:10 #245
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19258516
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 23:01 schreef Pietjuh het volgende:
De training vandaag was echt leuk!
Ik kom volgende week zeker weer!!
het was me ook een waargenoegen om met je te trainen.
en je een beetje het ninjutsu duidelijk te maken wat het ongeveer is.
he ik zie je volgende week wel weer oké.
Gr. Karel
  donderdag 20 mei 2004 @ 16:44:39 #246
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19271981
Fijn dat het je goed is bevallen
We zien je volgende week dan wel weer
> BTi <
pi_19279963
Had ik het nu goed begrepen dat het aanstaande woensdag ergens anders is?
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:26:06 #248
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19288601
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 22:39 schreef Pietjuh het volgende:
Had ik het nu goed begrepen dat het aanstaande woensdag ergens anders is?
nee Piet alleen ma 31mei en woe 2 juni.
Gr. Karel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 20:18:57 #249
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19300784
Zo ben vandaag eens even langs het japans winkeltje geweest om tabi's te halen.
Die dingen lopen nog best lekker ook
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:04:05 #250
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19304880
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 20:18 schreef Pietjuh het volgende:
Zo ben vandaag eens even langs het japans winkeltje geweest om tabi's te halen.
Die dingen lopen nog best lekker ook
zo zo die is snel miep miep zoeffff.

zal ik het pak ook dan maar me nemen woensdag je weet de prijs all dus.

Gr. karel.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 23:06:01 #251
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19304945
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 23:04 schreef ninjakvd het volgende:
zo zo die is snel miep miep zoeffff.

zal ik het pak ook dan maar me nemen woensdag je weet de prijs all dus.

Gr. karel.
Is goed, moet denk ik wel lukken, krijg zo rond die tijd mijn studiefinanciering meestal binnen
Wandelen in Noorwegen
pi_19356862
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:35 schreef erikh het volgende:

[..]

Ah jij hebt zeker bij the iga warriors gezeten
Erik toch....dat is niet erg aardig....

wat ze daar doen is geen Ninjutsu en Bujinkan meer, maar met zo'n grote dojo doen ze echt wel iets goed, toch?

Met dit soort grapjes creeer je zelfs frictie tussen groepen mensen die elkaar niet eens kennen....

gewoon lekker samen trainen en openstaan voor elkaars ideeen, dan kan iedereen groeien op persoonlijk niveau!

Volgens mij heb jij een slechte ervaring gehad....

BS
  dinsdag 25 mei 2004 @ 01:06:05 #253
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19381449
Kan ik trouwens met mijn niveau al meedoen met die extra training van 30 mei, of moet ik daar eerst nog aantal lessen voor gevolgd hebben?
Wandelen in Noorwegen
  dinsdag 25 mei 2004 @ 02:23:18 #254
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19382316
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 01:06 schreef Pietjuh het volgende:
Kan ik trouwens met mijn niveau al meedoen met die extra training van 30 mei, of moet ik daar eerst nog aantal lessen voor gevolgd hebben?
Piet het komt alle maar wel goed rustig aan, zie je woensdag wel weer.
leg het dan wel uit met wat meer info.
Gr. Karel.
pi_19458807
Hmm voel die stoten training van gisteren nog steeds lekker
Nu maar hopen dat we dat niet teveel gaan doen a.s. zondag
Wandelen in Noorwegen
  zaterdag 29 mei 2004 @ 01:09:45 #256
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19487022
Je moet ook niet meteen vol tekeer gaan
Een beetje opbouwen is geen slecht idee ; zondag? zal vast wel meevallen , just make the best of it!
> BTi <
  zaterdag 29 mei 2004 @ 02:37:21 #257
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19487992
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:25 schreef Pietjuh het volgende:
Hmm voel die stoten training van gisteren nog steeds lekker
Nu maar hopen dat we dat niet teveel gaan doen a.s. zondag
ik heb dit keer toch niet's gadaan hoor alleen les gegeven meer niet
Hee ga je zien zondag.

gr.
pi_19491094
quote:
Op maandag 24 mei 2004 10:13 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Erik toch....dat is niet erg aardig....

wat ze daar doen is geen Ninjutsu en Bujinkan meer, maar met zo'n grote dojo doen ze echt wel iets goed, toch?

Met dit soort grapjes creeer je zelfs frictie tussen groepen mensen die elkaar niet eens kennen....

gewoon lekker samen trainen en openstaan voor elkaars ideeen, dan kan iedereen groeien op persoonlijk niveau!

Volgens mij heb jij een slechte ervaring gehad....

BS
Hehe sorry, ik kon het ff niet laten

Wat betreft die ervaring, je slaat de spijker op zijn kop bertje

Maarreh eerlijkheid gebeidt mij te zeggen dat de meeste bij the iga's zeker ok zijn, alleen het opperhoofd is niet mijn favoriete persoon.

Over of ze wel iets goed doen, ach je krijgt er een aardige conditie van . Maar ja ik kwam voor ninjutsu en dat is het dus niet, iets wat meneer wel beweert.

Maar genoeg hierover, ik heb er geen probleem mee om eens met een berg iga's te trainen hoor, integendeel lijkt me zelfs leuk maar ja als ze niet reageren op een uitnodiging van onze dojo om een keer samen een training te organiseren.
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 01:09 schreef ninja-mod het volgende:
Je moet ook niet meteen vol tekeer gaan
Een beetje opbouwen is geen slecht idee ; zondag? zal vast wel meevallen , just make the best of it!
Echt wel

Je hoort bijna neit meer te kunnen lopen van de spierpijn na de 1e keer, dat wennen komt snel genoeg

[ Bericht 19% gewijzigd door erikh op 29-05-2004 13:35:56 ]
  zondag 30 mei 2004 @ 22:08:24 #259
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19521914
Damn!! Me eigen verslapen vanmorgen
Had best wel zin in de training...
Moet er echt wat aan gaan doen, want ik verslaap me echt tevaak de laatste tijd
Wandelen in Noorwegen
pi_19523072
ikke heb volgende weer weer toernooi
  maandag 31 mei 2004 @ 01:41:15 #261
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19527308
quote:
Op zondag 30 mei 2004 22:08 schreef Pietjuh het volgende:
Had best wel zin in de training...
Piet ; je hebt wat gemist joh...
Better luck next time ,
> BTi <
pi_19537370
Ja was een leuke training, op wat kleine ongemakjes na dan
  maandag 31 mei 2004 @ 21:51:21 #263
56399 skeeter
fight me if you want me
pi_19546945
weet iemand nog online (gratis) boeken of informatie over ninjutsu te vinden?

alvast bedankt
pi_19554489
quote:
Op maandag 31 mei 2004 16:15 schreef erikh het volgende:
Ja was een leuke training, op wat kleine ongemakjes na dan
heb op jullie forum de foto gezien.....was die sprong werkelijk zo hoog? of zitten er matrix-special effects bij?

geweldige plaatjes!
BS
pi_19559852
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 09:15 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

heb op jullie forum de foto gezien.....was die sprong werkelijk zo hoog? of zitten er matrix-special effects bij?

geweldige plaatjes!
BS
Die sprong was echt

Maar je leunde wel een beetje op je tegenstander erbij hoor, anders kom je nooit goed uit
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:48:58 #266
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_19560391
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:28 schreef erikh het volgende:
Die sprong was echt

Maar je leunde wel een beetje op je tegenstander erbij hoor, anders kom je nooit goed uit
Maar wat voor iets deed hij dan nadat hij zo op je gesprongen was?
Ben er wel benieuwd naar!
Wandelen in Noorwegen
pi_19565674
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Maar wat voor iets deed hij dan nadat hij zo op je gesprongen was?
Ben er wel benieuwd naar!
Hij klemt zich om je heen, geeft een klap op je neus waardoor je naar achter valt en voila je ligt op de grond overgeleverd aan zijn genade
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:45:37 #268
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_19577209
grappig, er is hier gewoon een topic over.

Ik heb jaren terug zo'n 1.5-2 jaar aan ninjutsu gedaan maar moest helaas stoppen ivm een rugprobleem.

Later, na alle boeken van Hatsumi gelezen te hebben kwam ik er pas achter hoeveel dieper ninjutsu eigenlijk gaat als alle andere 'sporten'. Sinds kort lijk ik pas te begrijpen waar de echte kracht van deze kunst vandaan komt en waarom niemand die zo beheerst als Hatsumi.

Waarom ik post....heeft iemand hier wel eens Hatsumi in levende lijve gezien? Ik heb me altijd afgevraagd hoe het moet voelen om door hem bewerkt/gemanipuleerd te worden. Dat schijnt een gevoel apart te zijn.

Ik blijf het een prachtige kunst vinden ook al heb ik het al jaren niet meer beoefend. Maargoed, je kunt niet alles hebben.
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:52:21 #269
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19577349
tja ja ik heb hem twee keer gezien en ja en nog in NL. ook in 1986 en 2000 taikai in Noordwijk.
en dit jaar nog ga ik hem in japan zien. en ja het is echt tof hoe hij beweegt.
maar kom gerust eens lang's als je rug het toe laat snik snik.

groeten Karel.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 23:55:53 #270
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_19577433
quote:
Ik zat bij the Iga Warriors en vond het in de tijd dat ik moest stoppen sowieso te druk worden. Tijdens het opwarmen knalde iedereen tegen elkaar aan. Aangezien ik mijn sensei (guus lekanne-dit-depriz ofzo) in een boek van Hatsumi zag staan bleef ik daar. Beetje duidelijke inlichtingen tussendoor vragen hielp een hoop, maar toch...veels te druk.

Zijn er nog meer (kleinschalige) officiële dojo's in Nederland?

edit:

http://www.mikodojo.nl -> thx.

[ Bericht 8% gewijzigd door ToshitsuguTakamatsu op 02-06-2004 00:05:34 ]
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
pi_19580090
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 23:55 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

[..]

Ik zat bij the Iga Warriors en vond het in de tijd dat ik moest stoppen sowieso te druk worden. Tijdens het opwarmen knalde iedereen tegen elkaar aan. Aangezien ik mijn sensei (guus lekanne-dit-depriz ofzo) in een boek van Hatsumi zag staan bleef ik daar. Beetje duidelijke inlichtingen tussendoor vragen hielp een hoop, maar toch...veels te druk.

Zijn er nog meer (kleinschalige) officiële dojo's in Nederland?

edit:

http://www.mikodojo.nl -> thx.
en? Je kunt mee naar Japan in september met deze groep. Met een beetje geluk kan je dan gewoon een kopje thee drinken met Soke Hatsumi, hoor!

BS
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:37:22 #272
56399 skeeter
fight me if you want me
pi_19591642
weet er iemand een dojo is de buurt van gorinchem? (brabant) En nogmaals dan maar de vraag of iemand op het internet gratis e-booken of zoiets weet te vinden.

groetjes
pi_19592191
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:37 schreef skeeter het volgende:
weet er iemand een dojo is de buurt van gorinchem? (brabant) En nogmaals dan maar de vraag of iemand op het internet gratis e-booken of zoiets weet te vinden.

groetjes
Op www.mikodojo.nl staat een lijst met bujinkan dojo's in nederland
Dus daar kan je even zoeken welke voor jou het dichtsbij is!
Wandelen in Noorwegen
pi_19599897
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 23:45 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
grappig, er is hier gewoon een topic over.

Ik heb jaren terug zo'n 1.5-2 jaar aan ninjutsu gedaan maar moest helaas stoppen ivm een rugprobleem.

Later, na alle boeken van Hatsumi gelezen te hebben kwam ik er pas achter hoeveel dieper ninjutsu eigenlijk gaat als alle andere 'sporten'. Sinds kort lijk ik pas te begrijpen waar de echte kracht van deze kunst vandaan komt en waarom niemand die zo beheerst als Hatsumi.

Waarom ik post....heeft iemand hier wel eens Hatsumi in levende lijve gezien? Ik heb me altijd afgevraagd hoe het moet voelen om door hem bewerkt/gemanipuleerd te worden. Dat schijnt een gevoel apart te zijn.

Ik blijf het een prachtige kunst vinden ook al heb ik het al jaren niet meer beoefend. Maargoed, je kunt niet alles hebben.
Ik ga hem evenals ninjakvd in september zien als het goed is. Lekker naar Japan.

Ik heb er echt zin in.

Je hebt trouwens wel een hele grote naam gekozen als nickname zeg, gebruik hem wijs
pi_19607698
heb gisteren ergens gelezen dat er groot seminar komt in October met alle hoog gegradueerden in Nederland: weet iemand iets meer?

BS
pi_19623630
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 07:44 schreef Bert-Spies het volgende:
heb gisteren ergens gelezen dat er groot seminar komt in October met alle hoog gegradueerden in Nederland: weet iemand iets meer?

BS
http://www.bujinkanbudokai.nl/about.html

Dit wordt echt zo'n gaaf weekend, net terug uit Japan dan en dan alweer zoiets

Dit weekend staat in het teken van 20 jaar bujinkan in Nederland, Het is dan namelijk 20 jaar geleden dat Hans Hesselman bujinkan introduceerde in ons landje. Er zal lesgegeven worden door leraren die de 7e dan of hoger hebben. Dit om het aantal leraren niet enorm op te laten lopen.

Ik wil er zeker heen, ben echt benieuwd wat het gaat worden allemaal.
pi_19640548
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:18 schreef erikh het volgende:

[..]

http://www.bujinkanbudokai.nl/about.html

Dit wordt echt zo'n gaaf weekend, net terug uit Japan dan en dan alweer zoiets

Dit weekend staat in het teken van 20 jaar bujinkan in Nederland, Het is dan namelijk 20 jaar geleden dat Hans Hesselman bujinkan introduceerde in ons landje. Er zal lesgegeven worden door leraren die de 7e dan of hoger hebben. Dit om het aantal leraren niet enorm op te laten lopen.

Ik wil er zeker heen, ben echt benieuwd wat het gaat worden allemaal.
mijn dank! ziet er goed uit!

Toch mis ik een leraar op de lijst.......

BS
  vrijdag 4 juni 2004 @ 20:43:42 #278
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19648700
Wel meerdere denk ik aangezien dat lijstje alleen de namen bevat die bevestigd zijn...

Maar mocht er ' iemand' vergeten zijn dan kun je altijd de organisatie even mailen
> BTi <
pi_19660585
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 15:15 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

mijn dank! ziet er goed uit!

Toch mis ik een leraar op de lijst.......

BS
wie mis je bert,vertel het ons
pi_19697661
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:18 schreef erikh het volgende:

[..]

wie mis je bert,vertel het ons
ik mis onze grote Kancho, de man die Ninjutsu heeft uitgevonden, die jaren in Japan heeft gewoond en waarover met respect in Japan gesproken wordt, de man die traditioneel Ninjaerobics beheerst...

maar misschien dat hij als mysteryguest komt?

BS
pi_19729339
wat een geweldig trainingsweek-end komt er bij juliie aan zeg! ( bij Miko dus...)

als dat echt goed bekend gemaakt wordt kun je wel een hele grote zaal huren

ik ben erg benieuwd!

BS
  dinsdag 8 juni 2004 @ 19:27:43 #282
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19734633
flyer van het bewuste weekend

zaal? er staat toch echt buitenlokatie hoor Bert...
't zal de hitte wel zijn...
> BTi <
pi_19741783
quote:
Op maandag 7 juni 2004 08:29 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

ik mis onze grote Kancho, de man die Ninjutsu heeft uitgevonden, die jaren in Japan heeft gewoond en waarover met respect in Japan gesproken wordt, de man die traditioneel Ninjaerobics beheerst...

maar misschien dat hij als mysteryguest komt?

BS
Euh, shit, het ligt op het puntje van mijn tong

Arrgghhh
pi_19775995
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:27 schreef ninja-mod het volgende:
flyer van het bewuste weekend

zaal? er staat toch echt buitenlokatie hoor Bert...
't zal de hitte wel zijn...
mea culpa..
helemaal overheen gelezen....

ik las op een site van een dojo dat men daar binne 1 jaar de zwarte band kon halen????
wie zijn dojo is dat????

BS
  donderdag 10 juni 2004 @ 19:23:13 #285
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19791691
Bert ; ik weet welke het is maar om onnodige flames te voorkomen ga ik dat niet posten..
Mail me even dan vertel ik je er wat over.
> BTi <
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:39:30 #286
32402 s0k
..............................
pi_19830350
ff een vraagje tussen door;
ik zie altijd tussen de posts door dat men niet al te positief is over de iga-warriors...hoe komt dat dan?
..................................................................................................................................................
pi_19838941
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 10:39 schreef s0k het volgende:
ff een vraagje tussen door;
ik zie altijd tussen de posts door dat men niet al te positief is over de iga-warriors...hoe komt dat dan?
Ik kom net terug van een hele leuke cursus waarin ik wat dingen geleerd. heb

Ikbesloot voor mijzelf een nieuwe uitdaging te zoeken, eentje die me meer prikkelde dan die ik bij the iga warriors had, en heb de miko dojo gevonden.

Voor de rest, ik ga niet meer negatief doen over the iga warriors, zij hebben een andere filosofie en dat is hun goed recht. Ik heb mijn filosofie en dat botste meer niet eigenlijk.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:46:15 #288
32402 s0k
..............................
pi_19841484
Dus je probeert te zeggen dat de iga warriors qua Martial Arts wel oke zijn, maar qua ninjutsu e.d. wat minder zijn?
..................................................................................................................................................
  zaterdag 12 juni 2004 @ 19:59:41 #289
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_19841921
hai leraar alles goed.
met mij wel hoor
pi_19843009
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:46 schreef s0k het volgende:
Dus je probeert te zeggen dat de iga warriors qua Martial Arts wel oke zijn, maar qua ninjutsu e.d. wat minder zijn?
Ik zou zegge, jij bent de enige die daar een oordeel over kan vellen voor jou zelf.

Ga er een keer heen voor een proefles en naar wat je nog meer wilt doen en trek zelf je conclusies
pi_19908239
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:39 schreef erikh het volgende:

[..]

Ik zou zegge, jij bent de enige die daar een oordeel over kan vellen voor jou zelf.

Ga er een keer heen voor een proefles en naar wat je nog meer wilt doen en trek zelf je conclusies

BS
pi_19915447
Heb wel weer zin in de training van morgen
Kon helaas de afgelopen 2 weken niet door al die tentamens enzo
Wandelen in Noorwegen
pi_19923470
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 13:49 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

BS
Dank dank, ik ben nog in mijn leerproces maar ik wil mijn leven beteren , niet meer negatief doen over anderen, heb ik lang ge noeg gedaan. Ik ga mijn aandacht richten op het goede

God wat klinkt dit cliche zeg

[ Bericht 15% gewijzigd door erikh op 15-06-2004 23:34:11 ]
  dinsdag 15 juni 2004 @ 23:35:00 #294
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19924589
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 18:05 schreef Pietjuh het volgende:
Heb wel weer zin in de training van morgen
Idem!
> BTi <
pi_19956300
Mooi `k heb mijn werk goed gedaan Pietjuh is niet meer op FOK gekomen
pi_19956956
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 05:20 schreef Jouke het volgende:
Huh???

en moet jij niet slapen????

BS
pi_19961527
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 05:20 schreef Jouke het volgende:
Alleen omdat ik na de training gelijk doorging naar een feestje van een stel vrienden van mij
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:03:12 #298
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_19964430
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 22:59 schreef erikh het volgende:

[..]

Dank dank, ik ben nog in mijn leerproces maar ik wil mijn leven beteren , niet meer negatief doen over anderen, heb ik lang ge noeg gedaan. Ik ga mijn aandacht richten op het goede

God wat klinkt dit cliche zeg
Wat ik me afvraag ErikH: Heb je nou ook een goed lichaam door die martial arts die je doet? Is t een manier om aan het adonis complex te werken??

Gr. Joey
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_19968176
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:03 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag ErikH: Heb je nou ook een goed lichaam door die martial arts die je doet? Is t een manier om aan het adonis complex te werken??

Gr. Joey
ik kan niet voor Erik spreken , maar wereldberoemd zijn wel de Bujinkan Beer Bellies!

Maar nee hoor: ninjutsu is een vergaarbak voor allerlei lelijke mensen met lichamelijke anomalien
maar....ze hebben wel lol!

BS
pi_19974081
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:03 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Gr. Joey
Ik heb een goed gezond lichaam, niet perse door ninjutsu, maar ik sport er ook nog 3 keer in de week naast. Als je veel aan ninjutsu doet kom je eerder bont en blauw thuis dan met een goddelijk lichaam dus voor de spieren enzo moet je het niet doen
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:58:27 #301
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_19980287
Volgens mij is deze nu vol
> BTi <
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')