abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:00:38 #1
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14471189
Vanochtend heb ik de gratis "10 dolle DVD dagen"-DVD gehaald bij een platenzaak. Hardstikke leuk, met allemaal waardebonnen en fragmenten en zo, maar wat lees ik nou in het voorwoord?
quote:
De "10 dolle DVD Dagen" is een initiatief van Warner Home Video, de maatschappij met blah blah blah...Nu u een DVD-player heeft, is het 't juiste moment om uw verzameling films op VHS om te ruilen voor DVD's, die naast een perfecte kwaliteit blah blah blah...
Dus moet ik nou begrijpen dat ik met een stapel VHS banden naar de platenzaak kan om ze daar in te ruilen voor DVD's? Zo staat het er wel, maar zo is het natuurlijk niet. AOL/Time-Warner en hun vriendjes willen natuurlijk dat we de films die we al op VHS hebben gekocht nóg een keer kopen...

Maar als ik een film al op VHS heb gekocht, dan heb ik toch het recht gekocht die film thuis zoveel te bekijken als ik maar wil? Waarom zou ik dan diezelfde rechten nóg een keer moeten kopen? Het zou toch niet meer dan eerlijk zijn dat ik inderdaad mijn VHS om zou mogen ruilen voor een DVD, desnoods met een kleine bijbetaling voor de productiekosten van die DVD of zo? Maar waarom zou ik voor een film op DVD, waar ik al de rechten voor heb betaald op VHS, nét zoveel moeten betalen als iemand die die rechten nog niet heeft en dezelfde DVD gaat kopen?

En volgend jaar zijn er zeker de "10 beste Blu-Ray"-dagen? Kan ik al mijn ouderwetse DVD's tegen de volle prijs om gaan ruilen voor het enorm superieure Blu-Ray formaat zeker...

En dan willen dat soort maatschappijen dat ik ophou met muziek downloaden omdat anders de artiesten hun inkomsten mislopen?!?!? Ga nou effe héél snel fietsen, stelletje kutmaatschappijen!

vrijdag 7 november 2003 @ 22:02:34 #2
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14471227
Hebben platenmaatschappijen al een keer geflikt met de komst van de cd die zogenaamd eeuwig goede geluidskwaliteit zou bieden...

Ik neem ze dan ook niet zo serieus meer met hun jankverhalen dat het allemaal zo slecht gaat.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:04:41 #3
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_14471284
nog laatst wel een Lionking SE actie:

Oude Lking VHS inleveren, en dan krijg je korting op de DVD versie.

-->KlaagBaak?

02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:05:33 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14471302
Er zijn altijd mensen die in dergelijke onzin geloven. Natuurlijk gaat het ze er om dat je nogmaals je hele film- en muziekcollectie aanschaft. Via allerlei slinkse truukjes proberen ze je over te halen (DVD's met kleine, nutteloze extra's bijvoorbeeld).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_14471383
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:04 schreef Stoelpoot het volgende:

-->KlaagBaak?

Maar de DVD's van Disney zijn altijd al belachelijk duur... Dus een beetje korting mag wel!

Verder ben ik het wel met de stelling eens ja. In Amerika zitten op alle DVD's ook een proof of purchase. Ik weer niet waarvoor die precies gebruikt wordt maar het zou wel handig zijn voor omruildoeleinden.

En ik vind DVD goed genoeg dus van mij hoeft het niet meer en groter te worden.

Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_14471396
quote:
-->KlaagBaak?
Het is hier een discussie en geen kots-op-festijn. Hij blijft hier.
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:10:35 #7
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14471398
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:02 schreef ullie het volgende:
Hebben platenmaatschappijen al een keer geflikt met de komst van de cd die zogenaamd eeuwig goede geluidskwaliteit zou bieden...
Daar heb je hélemaal gelijk in!
quote:

Kijk, dat vind ik dus niet meer dan eerlijk. Weet je toevallig hoeveel die korting was?
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:05 schreef MSXUser het volgende:
Er zijn altijd mensen die in dergelijke onzin geloven. Natuurlijk gaat het ze er om dat je nogmaals je hele film- en muziekcollectie aanschaft. Via allerlei slinkse truukjes proberen ze je over te halen (DVD's met kleine, nutteloze extra's bijvoorbeeld).
Ja, maar waar het mij dus eigenlijk om gaat is die rechten kwestie... Platenmaatschappijen roepen dat Kazaa en zo slecht is omdat ze (de artiesten) dan de rechten mislopen, maar met dit soort uitingen zeggen ze dus als de situatie omgekeerd is (de consument hééft de rechten al) dat ze daar dus ook gewoon géén rekening mee houden en dat ze dat dus alleen maar als excuus aanvoeren als het ze goed uitkomt en anders niet...
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:13:24 #8
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_14471464
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:10 schreef Seborik het volgende:

[..]

Het is hier een discussie en geen kots-op-festijn. Hij blijft hier.

GC dan? (wil alleen helpen hoor)
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
pi_14471506
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:13 schreef Stoelpoot het volgende:

[..]

GC dan? (wil alleen helpen hoor)

Hier.
pi_14471550
Fnac in België heeft al eens een actie gedaan in de zin van "voor elke koopvideo die u inlevert, krijgt u 5¤ korting op DVD's"

op zich niet slecht, want niemand wordt verplicht (en leuke manier om va baggerfilms af te raken )

'k vraag mij alleen af of je idd voor een rechtbank niet zou kunnen verkrijgen dat je enkel de fabricagekosten van de DVD moet betalen als je de VHS al hebt, aangezien je dan al de copyrights betaald hebt in feite

vrijdag 7 november 2003 @ 22:19:01 #11
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14471606
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:16 schreef catfish het volgende:

'k vraag mij alleen af of je idd voor een rechtbank niet zou kunnen verkrijgen dat je enkel de fabricagekosten van de DVD moet betalen als je de VHS al hebt, aangezien je dan al de copyrights betaald hebt in feite

Jij begrijpt wat ik bedoel!
pi_14471745
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:16 schreef catfish het volgende:
Zou wel fijn zijn ja. Een flinke upgrade op een film die je al hebt! Ineens veel beter beeld, 5.1 surround geluid, extra opties, 16:9. En dat voor nog geen euro! Bovendien kunnen die miljoenen lelijke lompe plasicen videobanden dan gerecycled worden!
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:27:29 #13
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_14471785
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:10 schreef Short_stop het volgende:
Ja, maar waar het mij dus eigenlijk om gaat is die rechten kwestie... Platenmaatschappijen roepen dat Kazaa en zo slecht is omdat ze (de artiesten) dan de rechten mislopen, maar met dit soort uitingen zeggen ze dus als de situatie omgekeerd is (de consument hééft de rechten al) dat ze daar dus ook gewoon géén rekening mee houden en dat ze dat dus alleen maar als excuus aanvoeren als het ze goed uitkomt en anders niet...
Enige die er echt slechter van wordt zijn de platen-/filmmaatschijppijen zelf. De artiest op zich ziet van de verkoop van een plaat niet echt veel terug. Hoe dat met acteurs zit weet ik niet.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 7 november 2003 @ 22:45:10 #14
39279 Short_stop
Oudere jongere...
pi_14472089
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:27 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Enige die er echt slechter van wordt zijn de platen-/filmmaatschijppijen zelf. De artiest op zich ziet van de verkoop van een plaat niet echt veel terug. Hoe dat met acteurs zit weet ik niet.

Volgens mij zijn acteurs met rechten van een bepaalde film de uitzondering die de regel bevestigen. Alleen de héle grote acteurs die zelf gaan produceren (bijvoorbeeld Clint Eastwood) hebben dat soort inkomsten, de regel is dat acteurs een bepaald bedrag krijgen als de film wordt gemaakt en verder niets meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')