abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:18:07 #51
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_14488580
De zwarte vlek is niet ontstaan door Galileo.
Galileo heeft namelijk het 'verkeerde' plutonium aanboord.
Plutonium 239 wordt gebruikt voor bommen. Galileo heeft echter plutonium 238 aanboord.
Plutonium 238 vormt geen 'chain reaction' wanneer het uitelkaar valt. Hierdoor worden er geen andere plutonium atomen aangestoken die dan ook uit elkaar vallen. Dat gebeurd wel bij plutonium 239.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 8 november 2003 @ 20:26:43 #52
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_14488772
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 20:18 schreef Knarf het volgende:
Plutonium 239 wordt gebruikt voor bommen. Galileo heeft echter plutonium 238 aanboord.
Plutonium 238 vormt geen 'chain reaction' wanneer het uitelkaar valt. Hierdoor worden er geen andere plutonium atomen aangestoken die dan ook uit elkaar vallen. Dat gebeurd wel bij plutonium 239.
als dat zo is, dan is dit hele topic gelul natuurlijk .
en zijn we klaar
pi_14490718
Ik vindt het trouwens een beetje te vroeg om nu al
conclusies te trekken.....

Dat ze eerst maar eens een jaar
Jupiter maar goed in de gaten houden...
Want terug draaien kun je het niet meer...
Het kwaad ies al geschied

[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 08-11-2003 22:20]

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_14491674
Laat ik hier ook maar even de link neergooien die ik ook als reactie op de frontpage gezet heb:
http://www.badastronomy.com/bad/misc/jupiter_galileo.html

Normaal plaats ik niet een op zich zelf staande link, maar in dit geval denk dat dat wel genoeg uitlegt ..en meer kan ik er ook echt niet over zeggen

pi_14491740
quote:
inderdaad,

Plutonium-238 is different from its highly fissionable nuclear sister, plutonium-239, which is used in nuclear weapons.

Plutonium-238, which has a half-life of 87.7 years, is the isotope of choice for space missions because of its heat-producing capabilities. Some configurations can reach temperatures of 1,000 degrees Celsius, according to a DOE information sheet.

The iridium cladding for the fuel pellets also is made at ORNL. That cladding is designed to protect the plutonium and keep it intact under almost any conditions, including a major explosion.

Dus ik denk dat het wel mee valt met de nuke -theorie.

pi_14491843
Klinkt allemaal vrij logisch maar het zal nooit bewezen worden. Laat het in iedergeval wel een waarschuwing zijn aan Nasa om de volgende keer iets voorzichtiger om te springen met die zooi die ze de ruimte in sturen.
X
X
X
pi_14495437
quote:
En weer iemand die niet de links heeft gelezen die ik heb gegeven.

Ik quote...

quote:
A far more serious objection is that the nuclear fuel Galileo carried plutonium-238 while ideal as a sustained heat source for making electricity via thermoelectric technology, is NOT traditionally viewed as a fissionable material appropriate for creating nuclear explosions. The plutonium isotope vastly preferred for the original Fat Man weapon was plutonium-239 which, by not emitting an excess of neutrons prior to achieving supercriticality, allowed the construction of an actual implosion plutonium weapon.

However, a little-known US nuclear weapons test, carried out underground at the Atomic Energy Commissions Nevada test site (now operated by the Department of Energy), demonstrated in 1962 that reactor-grade plutonium a mix of isotopes, including plutonium-238 could be successfully imploded. Because of the extended Galileo mission, and the pre-production of the plutonium-238 fuel capsules before its launch (coupled with their unique design which incorporated a layering of neutron-emitting uranium-234 into their construction), long-term creation of significant quantities of highly fissionable plutonium-239 across the fifteen years since the mission was launched cannot be ruled out of the eventual Galileo plutonium ceramics by the time they were deliberately plunged into Jupiter.

pi_14495450
Ik zie trouwens dat M4stermind er een nieuwitem van heeft gemaakt.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=34499

Bij deze dus... bedankt M4stermind.

zondag 9 november 2003 @ 03:40:27 #59
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14495928
quote:
Op zondag 9 november 2003 02:25 schreef Refragmental het volgende:
En weer iemand die niet de links heeft gelezen die ik heb gegeven.
Pot => Ketel
quote:
Now, J.C. Goliathan, one of the main proponents of this "Jupiter ignition" idea, says that Pu238 can turn into Pu239, and that there is now Pu239 on Galileo. However, he does this without the benefit of such things as facts, truth, any idea what he is talking about, etc. He says:

Of course, Pu-239 is very fissile and capable of a sustained reaction. In fact, it is the key component of most nuclear bombs. Since Galileo was launched in 1989, we know that its Pu-238 will have been sitting in the RTG reactors for at least 15 years by September 2003, maybe longer if the fuel cells were created beforehand. In an analysis of whether the fuel cylinders contain fissionable as well as fissile elements, we have to conclude that it is very possible.

Why should we conclude that? Because Goliathan says so? He is quite wrong. He quotes this website, which says that Pu238 can become Pu239 through neutron capture. However, I have not found one single credible source that corroborates this statement. In fact, that website appears to be a personal site, not something from, say, experts in the field of radioactivity. Of course, what I am writing is on a personal site, but I have links to good sources (see the bottom of this page for those links).

Even if Pu238 could catch a neutron and become Pu239, where would the neutrons come from? He seems to think that since Jupiter's environment is radioactive, there are neutrons there. However, again, this is wrong.

Jupiter's intense magnetic field has trapped particles from the solar wind (and perhaps Io's volcanoes). These particles are accelerated to very high speeds/energies by the magnetic field. This is the "radiation" talked about.

However, this radiation has to be charged particles. Only charged particles are accelerated by magnetic fields. In other words, neutrons, which are neutral, need not apply. So the basis of the claim that somehow Pu 238 will go to Pu 239 is already wrong because there doesn't seem to be any mechanism for it to happen, but it's also wrong because there aren't any neutrons out there to do it. So there is no way that the RTGs onboard Galileo have Pu239 on them, and no way to explode.

pi_14496266
Het gezeur met dit soort fenomenen, is dat er, hoewel ze interessant zijn, gewoonweg niet (lees: voorlopig nooit) genoeg 'cold hard evidence' te verkrijgen valt. Dit is gewoon 'weer' een gebeurtenis waar een waas van vaagheid omheen hangt, en zal blijven hangen. De bekende rolverdelingen kunnen weer uit de kast getrokken worden (de 'believers' en de 'non-believers').... en we komen we er gewoon toch niet uit.

En toch is het verdomd leuk telkens weer die discussies te voeren, danwel gevoerd te zien worden. Ik persoonlijk hóóp, dat dit echt allemaal klopt. Dat zou toch enorm spannend zijn?

(tenzij dit op de korte termijn de ondergang van ons zonnestelsel zou betekenen, dat zou ik dan weer minder vinden)

"In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move"
  zondag 9 november 2003 @ 11:28:58 #61
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_14497761
Jeetje, dat mensen gewoon een bericht geloven op een vage site, geschreven door een vaag persoon.
pi_14501904
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:28 schreef Ultrawuft het volgende:
Jeetje, dat mensen gewoon een bericht geloven op een vage site, geschreven door een vaag persoon.
Die berekeningen op zijn site kloppen nochtans wel.
The catch is better than the chase
  zondag 9 november 2003 @ 15:13:19 #63
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_14502012
quote:
De essentie van het truth forum
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_14502342
quote:
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 18:45:23 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_14506750
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 21:35 schreef cptmarco het volgende:
Hoe valt zo iets te bewijzen...? dat lijkt me vrij lastig.
Je kunt proberen om heel hard te schreeuwen of om een paar goedgelovige zielen precies zoveel informatie te geven dat ze het direct voor waar aannemen en ze de mogelijkheid dat het ook es wat anders zou kunnen zijn naar de achtergrond drukken ....
Breitling - Instruments for Professionals
pi_14512457
Refragmental kwootte het volgende:
quote:
Because of the extended Galileo mission, and the pre-production of the plutonium-238 fuel capsules before its launch (coupled with their unique design which incorporated a layering of neutron-emitting uranium-234 into their construction), long-term creation of significant quantities of highly fissionable plutonium-239 across the fifteen years since the mission was launched cannot be ruled out of the eventual Galileo plutonium ceramics by the time they were deliberately plunged into Jupiter.
Refrag's bron stelt dat er 1) neutronen uitzendend U234 in de cellen aanwezig is, en 2) dat er een lange tijd overheen ging sinds de productie en het moment dat Galileo jupiter in dook.

Door dat laatste (2 dus) ontstaat de mogelijkheid dat er voldoende Pu239 is ontstaan tijdens en voor de missie om na de duik tot een kettingreactie te komen als gevolg van compressie door de hoge druk in de atmosfeer van Jupiter.

Of dit klopt weet ik niet.

Maar:
Leshy kwootte het volgende:

quote:
Even if Pu238 could catch a neutron and become Pu239, where would the neutrons come from? He seems to think that since Jupiter's environment is radioactive, there are neutrons there. However, again, this is wrong.
Hier wordt gesuggereerd dat Refrag's bron er vanuit gaat dat neutronen invang in de buurt van Jupiter verantwoordelijk is voor de productie van het Pu239. Dit is dus uitdrukkelijk niet het geval, want zie punt 1) hierboven (U234 dat neutronen uitzendt sinds de productie van de cellen).
Het argument van Leshy's bron is daarom dus ongeldig, omdat het een bewering weerlegt die nooit gedaan is.

Dit bewijst natuurlijk niet de er wel 'genuked' is daar buiten. Kwestie van afwachten denk ik ;-)

pi_14512836
quote:
Op zondag 9 november 2003 04:20 schreef JFSebastian het volgende:
En toch is het verdomd leuk telkens weer die discussies te voeren, danwel gevoerd te zien worden. Ik persoonlijk hóóp, dat dit echt allemaal klopt. Dat zou toch enorm spannend zijn?
Ik heb geen problemen met slapen met het licht aan
Ik ben alleen bang voor wat iemand al noemde, allerlei bioritmen die in de war gaan: vogelmigratie, grote zeebeesten die gaan stranden *ril* Da's dan weer minder.
pi_14519427
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 21:20 schreef kingmob het volgende:

[Toevoeging]. Wat denk je dat het zwarte is wat we zien?

Is dat niet gewoon het 'oog' (epicentrum) van die eeuwigdurende storm op Jupiter?

Laters!

AA

MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_14521868
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:13 schreef Vibromass het volgende:
De essentie van het truth forum
Dergelijke reacties horen eveneens tot de essentie van het truth-forum. Veel van het menselijk denken en waarnemen komt immers neer op patroonherkenning.
Dat maakt het voor velen tamelijk lastig om zaken die buiten de bekende patronen vallen uberhaupt te kunnen overwegen.
Ik zal hier binnenkort een aparte thread over openen; zowel hier als op WFL. Gebaseerd op wetenschappelijke argumenten, uiteraard.

Overigens vraag ik mij in alle ernst af, wat bv jij dan nog op dit forum te zoeken hebt. Als toch al van tevoren voor jou vast staat dat het bagger is, waarom dan nog reageren?

Waarom roept dit bij velen weerstand op? Die vraag boeit mij oprecht. Puur altruisme om de medemens te beschermen tegen onwaarheden?
En gebaseerd op wat? Als je dit zegt op basis van een ruime levenservaring heb je nog enig recht van spreken, maar om steeds van mensen cq kinderen die bij wijze van spreken nog ontmaagd moeten worden te horen te krijgen wat echt is en wat niet begint wat irritant te worden.
Op basis waarvan komen dat soort alwetende oordelen tot stand? Op basis van een paar rigide uitgangspunten, kort geleden geleerd op school?
Zo bezien, doet die categorie dus exact hetzelfde als ze de 'believers' verwijt: men leest iets, en neemt dat gelijk als totale waarheid aan.

Het moge duidelijk zijn dat we hier dergelijke cynische one-liners niet kunnen waarderen. Niet vanwege de inhoud, maar vanwege het volslagen ongefundeerd zijn én het beledigende karakter voor derden.

FOK!fotograaf maandag 10 november 2003 @ 13:53:08 #70
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14523588
Ik vraag me af waarom iedereen perse een nucleaire explosie wil zien als oorzaak. De plutonium kan ook andere reacties in gang hebben gezet die een dergelijk effect tot gevolg hebben. De atmosfeer is een onbekende mix van gassen onder zeer hoge druk. Wie weet wat voor shit daar allemaal in kan ontstaan door externe vervuiling.

Ik ben het met iteejer eens dat mensen eens moeten proberen om wat meer open te staan voor niet voorgekauwde info. Als iets nog niet op het NOS is geweest, betekent nog niet dat het niet waar kan zijn. Wat is de dreiging van meer mogelijkheden?

Alleen door niet weten kan je leren...

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 10 november 2003 @ 15:25:56 #71
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14526314
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:53 schreef Lorax het volgende:
Refrag's bron stelt dat er 1) neutronen uitzendend U234 in de cellen aanwezig is
1) Pu239 ontstaat door het bestralen van U238 met neutronen.
2) Alleen U235 is splijtbaar en kan een kernreactie in stand houden.

Ik zie niet waar precies U234 verantwoordelijk zou moeten zijn voor een kernontploffing.

pi_14529281
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:25 schreef Leshy het volgende:

[..]

1) Pu239 ontstaat door het bestralen van U238 met neutronen.
2) Alleen U235 is splijtbaar en kan een kernreactie in stand houden.

Ik zie niet waar precies U234 verantwoordelijk zou moeten zijn voor een kernontploffing.

U234 is echter wel radioactief. Bij het verval van het U234 worden neutronen uitgezonden, die weer worden ingevangen door de Pu238 kernen, die daardoor worden omgezet in Pu239.

Het U234 veroorzaakt dus -door neutronen uit te zenden- het ontstaan van het splijtbare Pu239. Het U234 neemt dus niet zelf deel aan een eventuele kettingreactie.

maandag 10 november 2003 @ 18:07:00 #73
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_14530861
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:09 schreef Lorax het volgende:
U234 is echter wel radioactief. Bij het verval van het U234 worden neutronen uitgezonden, die weer worden ingevangen door de Pu238 kernen, die daardoor worden omgezet in Pu239.
Tijd geleden sinds ik scheikunde heb gehad, maar zendt U234 geen alpha-straling uit? Eg. heliumdeeltjes bestaande uit twee protonen en twee neutronen? Dan zou je nog steeds zonder vrije neutronen zitten.

Bovendien vervalt Plutonium-238 zelf tot Uranium-234, lijkt me onwaarschijnlijk dat U-234 overig Pu-238 weer omzet naar Pu-239. Bovendien kan ik met Google als enige productiemethoden voor Pu-239

quote:
Neutron irradiation of uranium-238 and electromagnetic separation of plutonium isotopes
vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Leshy op 10-11-2003 18:14]

pi_14535541
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:07 schreef Leshy het volgende:
Tijd geleden sinds ik scheikunde heb gehad, maar zendt U234 geen alpha-straling uit? Eg. heliumdeeltjes bestaande uit twee protonen en twee neutronen? Dan zou je nog steeds zonder vrije neutronen zitten.
Mijn kennis is op dit gebied ook flink weggezakt Ik nam de frase "neutron-emitting uranium-234" dan ook gewoon voor correct aan als zijnde het soort basisinfo dat toch minimaal klopt als je iets als dit schrijft.
Ik kom na enig zoeken trouwens ook geen bronnen tegen die zeggen dat er wél sprake is van neutronenemissie bij verval van U234.
Wel bronnen die het net als jij hebben over alpha verval.

Leest er iemand mee die dat "U234 en al dan niet neutronenemissies" zeker weet (wel of niet)?

Nou hoor... het idee van zo'n tweede zon begon me steeds meer te bevallen

pi_14536436
PU238 kan niet zomaar in PU239 worden omgezet daar is een toevoeging voor nodig in de vorm van een neutron, deze neutron moet worden toegevoegd en dit kan dus niet zomaar spontaan gebeuren.

Ook niet bij een extreem hoge druk, of door bombardementen van buitenaf omdat die elementen daar op de planeet niet neutraal zijn,
maar geladen, en die veroorzaken dan ook geen ketting reactie.

De isotopen in PU239 hebben een andere karakteristiek dan PU238, als je een neutron afvuurt op PU239 ontstaat er een ketting reactie,

Bij PU238, (die wel gesplitst kan worden), gebeurt er verder niets er treed geen kettingreactie op er volgt dus ook geen explosie.

De cellen aan boord van de Galileo bevat PU238 die door zn verval warmte opwekken en daardoor uiteindelijk stroom produceren, meer kunnen ze dan ook niet, zie het als een soort batterij.

De waterstof in de atmosfeer op Jupiter heeft ook niet de juiste eigenschappen om een ketting reactie te veroorzaken omdat daarvoor
ook extra elementen nodig zijn zoals deuterium (D2) en tritium (T3)
en deze dienen dan ook nog in de juiste verhoudingen te worden toegevoegd anders gebeurd er nog niets, bovendien heb je nog Lithium nodig voor de detonatie, en deze komt op Jupiter bijna niet voor.

Zoals gewoonlijk maken wazige sites met soortgelijke mensen weer (mis)(ge)bruik van de onwetendheid van andere.

bronnen,
http://www.ieer.org/fctsheet/pu-props.html
http://people.howstuffworks.com/nuclear-bomb6.htm
http://www.nuclearspace.com/facts_about_rtg.htm

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')