quote:Is men overigens op de hoogte van het feit dat meer dan de helft van ons vaderlandse volk in deze zin "heeft" zou vervangen met "is"?
Op vrijdag 7 november 2003 20:49 schreef DeX090 het volgende:
een compliment aan degene die dit "topic" gestart heeft.
De recessie van de kennis der moedertaal is toch eigenlijk een terreur.
Dit stemt mij tot tevredenheid!
quote:Het moest maar eens afgelopen zijn met dit grammaticale terrorisme. Dank U!
Op vrijdag 7 november 2003 21:01 schreef CobusKuch het volgende:
Eindelijk een hoofdstuk op dit forum (correct Nederlands?), waarin het niet uitgesproken verfoeilijk is als je iemands taalfouten verbetert. Normaal word je subiet uitgemaakt voor alles wat los en nog losser zit.
En ook één, waarin je je de ogen uit je hoofd geneert bij het zelf maken van een taalfout.Dit stemt mij tot tevredenheid!
quote:Zinloze queeste vrees ik. Tegenwoordig woorden taalfouten als "een troep soldaten marcheren" en "groter als ik" ook goedgekeurd op de middelbare school.
Op vrijdag 7 november 2003 21:12 schreef Maanvis het volgende:[..]
Het moest maar eens afgelopen zijn met dit grammaticale terrorisme. Dank U!
Verder kijkt geen mens nog verbaasd op bij het horen van: "Ik als internetter zijnde." o.d.. Het is zelfs zo erg, dat iemand mij laatst dacht te verbeteren door het woord "zijnde" achter mijn zin te plakken....
quote:Op ten strijde mijn vrienden! Vereenigt u broederlijk in naam van humaniteit en beschaving!
Op vrijdag 7 november 2003 22:30 schreef DeX090 het volgende:
We zullen de strijd aanbinden met het grammaticale terrorisme wat zich momenteel nog altijd in hoge concentraties op internet voordoet. Een eind eraan maken, dat zullen we!
quote:Doch steek je diezelfde kruk in brand dan krijg je krukas, en dat zit mogelijk nog beroerder.
Op vrijdag 7 november 2003 20:30 schreef Maanvis het volgende:[..]
OmgedraaiT???? Dat moet helaas met een d
.
Overigens, als je een kruk omdraait kan je er niet op zitten.
quote:Het is in dit geval geen plaatsbepaling maar een bijvoegelijk naamwoord dat naar de vorm van de vis verwijst.
Op vrijdag 7 november 2003 22:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Er zit geen vis op de maan!
quote:precies, dat zijn ook geen vissen die je in een magazijn bewaart
Op vrijdag 7 november 2003 22:43 schreef DeX090 het volgende:
Zie ook "kogelvis".
quote:Ik denk dat ik op krukas zitten prefereer boven op een omgekeerde kruk zitten. Het onderwerk van een kruk heeft de tendens enig uitstekend materiaal te hebben, wat onplezant kan zijn bij het plaatsnemen op de kruk.
Op vrijdag 7 november 2003 22:35 schreef buzzer het volgende:[..]
Doch steek je diezelfde kruk in brand dan krijg je krukas, en dat zit mogelijk nog beroerder.
quote:Doorgaans op aarde ook niet, in water jazeker
Op vrijdag 7 november 2003 22:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Er zit geen vis op de maan!
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 22:26 schreef CobusKuch het volgende:[..]
Zinloze queeste vrees ik. Tegenwoordig woorden taalfouten als "een troep soldaten marcheren" en "groter als ik" ook goedgekeurd op de middelbare school.
Verder kijkt geen mens nog verbaasd op bij het horen van: "Ik als internetter zijnde." o.d.. Het is zelfs zo erg, dat iemand mij laatst dacht te verbeteren door het woord "zijnde" achter mijn zin te plakken....
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 01:37 schreef vamperotica het volgende:[..]
quote:Ben je analfabeet?
Op zaterdag 8 november 2003 01:37 schreef vamperotica het volgende:[..]
quote:Het heeft weldegelijk met taalpurisme te maken. De puurheid van de nederlandse taal mag op elke manier gevierd worden die men nodig acht.
Op zaterdag 8 november 2003 01:41 schreef Biancavia het volgende:
Een klasgenoot van mij kwam er deze week achter dat het woord 'cavia' zich in mijn pseudoniem bevindt. Ze dacht dat ik 'Via' van mijn achternaam heette of iets dergelijks.
Ik weet niet of dit wel geheel gepast is in dit 'topic', maar ik werd toch aan deze anekdote herinnerd. Vandaar dat ik het toch maar even wil delen met u.
quote:Maar als je de taal teveel laat vieren krijg je teveel last van leenwoorden.
Op zaterdag 8 november 2003 01:41 schreef Maanvis het volgende:[..]
De puurheid van de nederlandse taal mag op elke manier gevierd worden die men nodig acht.
quote:Zinloze queeste vrees ik. Tegenwoordig woorden taalfouten als "een troep soldaten marcheren" en "groter als ik" ook goedgekeurd op de middelbare school.
Op vrijdag 7 november 2003 22:26 schreef CobusKuch het volgende:[..]
Zinloze queeste vrees ik. Tegenwoordig woorden taalfouten als "een troep soldaten marcheren" en "groter als ik" ook goedgekeurd op de middelbare school.
Wat ik mij ten zeerste afvraag, dames en heren taalpurist, is of het onderstreepte woord ; woorden, niet worden zou moeten zijn.
(Herleef, topic!)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |