abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14447277
Het laatste wat we van hem hoorden...
quote:
Op 22 januari kunt u op mij stemmen.
Ik sta op nummer 19 op de lijst van GroenLinks.
Met uw voorkeurstem kan ik in de Tweede Kamer komen!

Na alle inzet voor de plaatselijke politiek, wil ik nu mijn krachten geven aan de landelijke politiek. Ik richt mij vooral op de doorbraak van biologische landbouw, een schoner milieu, strijd tegen vrouwenhandel, een goede gezondheidszorg en duurzame ontwikkelingssamenwerking. Ik sta in de geschiedenisboeken, maar ik ben vooral een man van de toekomst!

http://www.roelvanduijn.nl/

Ex-wethouder en jarenlang raadslid voor Provo, PPR en Groenen in Amsterdam, maar na zijn mislukte actie om via voorkeursstemmen voor GroenLinks in de Kamer te komen is het (eindelijk) stil geworden rond deze man.

Ruim 30 jaar in de politiek, en nu.......... niets meer?

pi_14447707
Ik ken hem idd uit de hippie-tijd, met bril en baard. Een beetje een vroege milieu-activist uit het PSP tijdperk. Eigenlijk nooit meer iets baanbrekends (zeg: mediagevoelig) van hem meegemaakt na de jaren zeventig. Is die plek bij GL een comeback of is hij juist in de vergetelheid geraakt?
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:20:53 #3
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14447719
Wat moet dit worden? Een bash-topic?
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:21:56 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_14447742
Laatste wat ik van hem hoorde was toen met het aanklagen van die zweverige goeroe die er (mede) voor had gezorgd dat z'n ex-vrouw was overleden, incl grote stukken in de trouw. Maar dat is al een paar jaar geleden. Daarna had ik hem alleen nog bij NOVA gezien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_14447824
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:20 schreef Bushmaster het volgende:
Ik ken hem idd uit de hippie-tijd, met bril en baard. Een beetje een vroege milieu-activist uit het PSP tijdperk. Eigenlijk nooit meer iets baanbrekends (zeg: mediagevoelig) van hem meegemaakt na de jaren zeventig. Is die plek bij GL een comeback of is hij juist in de vergetelheid geraakt?
Hij wilde graag kamerlid worden, en is daarom uit De Groenen gestapt en heeft zich aangesloten bij GroenLinks. Het lukte hem echter niet om op een verkiesbare plek te komen.
pi_14447846
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:20 schreef Nyrem het volgende:
Wat moet dit worden? Een bash-topic?
Nee hoor, een hommage...

Ik probeer gewoon eens wat anders dan de standaard Balkenende/Zalm/Bos-zooi...

vrijdag 7 november 2003 @ 00:28:06 #7
11923 I.R.Baboon
pi_14447866
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:27 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee hoor, een hommage...

Ik verheug me nu al op het Boer Koekoek of Gert Schutte topic.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:30:38 #8
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14447921
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:27 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee hoor, een hommage...

Ok. Ik denk dat hij op wereldreis is

Anders mail je hem even?

ps: hij is mede oprichter van de Provo-beweging

pi_14448015
Roelie heeft een kraampje met geitenwollen sokken in casablanca. Hij hoopt daar een beetje te integreren. Wij hopen dat ook.
pi_14448109
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:28 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik verheug me nu al op het Boer Koekoek of Gert Schutte topic.

Beetje ignorent maar goed, 't was ook vet voor jouw tijd
Eigen brokjes eerst.
  vrijdag 7 november 2003 @ 15:49:59 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14462291
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:04 schreef Kozzmic het volgende:
Het laatste wat we van hem hoorden...
[..]

Ex-wethouder en jarenlang raadslid voor Provo, PPR en Groenen in Amsterdam, maar na zijn mislukte actie om via voorkeursstemmen voor GroenLinks in de Kamer te komen is het (eindelijk) stil geworden rond deze man.

Je vergeet de Kabouter-beweging. . Bovendien was ie tot afgelopen maart nog Statenlid in Noord-Holland. Stond ie daar nog op de lijst?

Ik las net in een interviewtje (van een tijdje geleden al) op de GroenLinks-site dat ie nogal druk is met Oost-Europa:

quote:
Maar over een paar jaar kunnen we Roel van Duijn verwachten als minister van landbouw in het kabinet Melkert-Rosenmöller?()

Het is mogelijk, maar niet waarschijnlijk, antwoordt hij plotseling als een echte politicus. Want ik hou me nu vooral sterk bezig met de ontwikkelingen op de Balkan. Minister van Buitenlandse Zaken dan? Maar ook daarop antwoordt hij ontkennend. Ik ben niet zo gericht op de volgende stap in mijn politieke carrière. Nee, ik heb helemaal geen ambities in die richting, ik wil me meer richten op de inhoud van wat daar in Oost Europa aan de hand is. Ik ben nu Macedonisch aan het leren, ik spreek al Servokroatisch en ik schrijf regelmatig in het AD over de politiek in Zuidoost-Europa.

http://www.groenlinks.nl/bladen/roel.html
  maandag 15 december 2003 @ 16:12:46 #12
11923 I.R.Baboon
pi_15430727
Minpuntje voor Roel: voor mijn studievereniging zijn we nu bezig om een collegecyclus op te richten over het oprichten van een politieke partij. Mensen als Maurice de Hond, Kay v.d. Linde, Ruud Koole, Marja van Bijsterveld, Pieter Hilhorst hebben allemaal al toegezegd, en er was maar 1 iemand die klaagde dat ie graag betaald wilde worden: Roel van Duijn dus.
Helaas doen we daar niet aan, dus geen Roel van Duijn bij de collegecyclus, maar tekenend is het wel.
  maandag 15 december 2003 @ 18:08:15 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15433692
misschien heeft ie eindelijk een paddestoel gevonden waar hij in past of is ie er met een witte fiets vandoor. wel leuk hoor. ik mis een beetje de dromers zo nu en dan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15434377
Hij leeft nog.
  maandag 15 december 2003 @ 22:55:27 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15442830
quote:
Op maandag 15 december 2003 18:38 schreef Globalist.NH het volgende:
Hij leeft nog.
en daar is alles mee gezegd.
pi_15895751
Gevonden....
quote:
Politicus Roel van Duijn opent vandaag, met therapeute Margje Vlasveld, een website voor lotgenoten in liefdesverdriet. Ongelukkigen kunnen er hun verhaal kwijt -schrijven wordt aanbevolen als remedie- chatten met anderen en desgewenst een persoonlijk consult aanvragen. www.liefdesverdriet.nu

http://www.trouw.nl/nieuwsenachtergronden/artikelen/1073022850029.html

pi_15896460
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Minpuntje voor Roel: voor mijn studievereniging zijn we nu bezig om een collegecyclus op te richten over het oprichten van een politieke partij. Mensen als Maurice de Hond, Kay v.d. Linde, Ruud Koole, Marja van Bijsterveld, Pieter Hilhorst hebben allemaal al toegezegd, en er was maar 1 iemand die klaagde dat ie graag betaald wilde worden: Roel van Duijn dus.
Helaas doen we daar niet aan, dus geen Roel van Duijn bij de collegecyclus, maar tekenend is het wel.
Nou zo vreemd is dat toch niet. Je vraagt allemaal mensen die een goed betaalde baan hebben en uit hoofde van hun functie dit soort dingen kunnen doen. Van Duijn heeft wellicht niet veel inkomen, dus gewoon betalen die man.
pi_15897607
quote:
Op maandag 15 december 2003 16:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zoiets verwacht je eerder van een figuur als Maurice de Hond. Komisch dat dan juist iemand van Groen Links zonodig geld wilt zien.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 15:44:11 #19
11923 I.R.Baboon
pi_15901641
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou zo vreemd is dat toch niet. Je vraagt allemaal mensen die een goed betaalde baan hebben en uit hoofde van hun functie dit soort dingen kunnen doen. Van Duijn heeft wellicht niet veel inkomen, dus gewoon betalen die man.

Heel simpel: We hebben dat geld niet.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:13:46 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_15902445
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Had je nou ook dat antwoord gegeven als zoiemand als Maurice de Hond had gezegd "Ik wil er geld voor"?

Ik denk het niet

&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:14:05 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15902457
ik zou ook zeggen, dan maar geen roel zo interessant is ie nou ook weer niet en hij is dol op kabouters. er zijn er genoeg die gratis willen meewerken.
pi_15903781
misschien kan peter R de Vries hem opsporen en meteen lid maken van zijn nieuwe partij
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:25:42 #23
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_15904086
Ik kwam hem woensdag nog tegen op straat, hij leeft dus nog wel.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_15904109
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:44 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Heel simpel: We hebben dat geld niet.

Dat is prima, maar dat zegt dan toch niks over hem? Er wordt altijd nogal gemakkelijk vanuit gegaan dat dit soort mensen voor niks komen opdraven, terwijl het zo'n beetje zijn job is.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 17:32:04 #25
11923 I.R.Baboon
pi_15904259
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is prima, maar dat zegt dan toch niks over hem? Er wordt altijd nogal gemakkelijk vanuit gegaan dat dit soort mensen voor niks komen opdraven, terwijl het zo'n beetje zijn job is.

Aangezien er geen enkele andere spreker over geld begon, en er toch behoorlijk veel benaderd zijn (en we doen dit wel vaker) lijkt het me toch wel degelijk iets zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')