Ik heb hetzelfde dieet gevold, en het hielp helemaal NIETS!!!!!!
Ja, ik viel 5 klio af omdat ik geen suiker meer at, geen alcohol etc etc, maar helpen ho maar. Ben een beetje moe van de diagnose candida. Alle zeurdingetjes van je lichaam kun je er wel op schuiven, zonder dat je er ooit vanaf komt.
Maar voor sommigen schijnt het te helpen, dus ik hoop dat ik een uitzondering ben
quote:Ik ben dus echt uitgebreid onderzocht en daar kwam het gewoon uit, het was overduidelijk aanwezig.
Op donderdag 6 november 2003 15:24 schreef marsterretje het volgende:
Doe even een search op dit forum, dan heb je gelijk veel meer info.Ik heb hetzelfde dieet gevold, en het hielp helemaal NIETS!!!!!!
Ja, ik viel 5 klio af omdat ik geen suiker meer at, geen alcohol etc etc, maar helpen ho maar. Ben een beetje moe van de diagnose candida. Alle zeurdingetjes van je lichaam kun je er wel op schuiven, zonder dat je er ooit vanaf komt.
Maar voor sommigen schijnt het te helpen, dus ik hoop dat ik een uitzondering ben
Homeopaat?
Besef gewoon dat deze candida aanpak geen/weinig steun heeft van de reguliere dokter!
Als ik zo naga volg ik trouwens dat dieet nogsteeds, maar meer omdat het nu zo gewoon voor me is geworden dat ik het niet meer opmerk.
Toen ik bewust dat dieet volgde wilde ik alleen maar suikersuikersuiker, nu nooit meer. Maar ik was er toendertijd alleen maar sjacherijnig door. Nu ben ik strikter en heb ik veel meer energie... eh.. ga ik nu mijn eigen mening onderuit halen?
quote:Laboratorium onderzoek, staat buiten de homeopaath.
Op donderdag 6 november 2003 15:35 schreef marsterretje het volgende:
Door wie ben je dan onderzocht??Homeopaat?
Besef gewoon dat deze candida aanpak geen/weinig steun heeft van de reguliere dokter!
Als ik zo naga volg ik trouwens dat dieet nogsteeds, maar meer omdat het nu zo gewoon voor me is geworden dat ik het niet meer opmerk.
Toen ik bewust dat dieet volgde wilde ik alleen maar suikersuikersuiker, nu nooit meer. Maar ik was er toendertijd alleen maar sjacherijnig door. Nu ben ik strikter en heb ik veel meer energie... eh.. ga ik nu mijn eigen mening onderuit halen?
quote:
Op donderdag 6 november 2003 20:22 schreef cohen het volgende:
ik heb hier ook last van gehad. het is een schimmel in je darmen kan ook vaginaal zijn, die overigens iedereen heeft. alleen als je er teveel van hebt, kan je lichaam hierop reageren. ik had dit in de vorm van hoofdpijn.
ik heb toen een dieet gekregen waarbij ik geen suikers, melkproducten of andere dingen mocht eten. een halfjaar lang.
dus suurdesem brood en vieze melk en suikervruie producten.
maar het heeft goed geholpen!
ik weet t niet meer precies hoe t allemaal zat. ik was toen een jaar of 12.
quote:nee daar was t niet
Op vrijdag 7 november 2003 16:36 schreef DuchessX het volgende:[..]
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:40 schreef cohen het volgende:[..]
nee daar was t niet
Waar het ook zit, het blijft vervelend als je het hebt
quote:heb jij t ook? zo ja, is dat zeker dat t candida is? want bij mij is t destijds bij een natuurgeneeskundige ontdekt
Op vrijdag 7 november 2003 16:45 schreef DuchessX het volgende:[..]
Waar het ook zit, het blijft vervelend als je het hebt
quote:Ik heb het vaker gehad en dan blijft het terugkomen. Meestal helpt een medicijnkuurtje wel tot mijn weerstand weer verminderd en dan komt het weer terug.
Op vrijdag 7 november 2003 16:46 schreef cohen het volgende:[..]
heb jij t ook? zo ja, is dat zeker dat t candida is? want bij mij is t destijds bij een natuurgeneeskundige ontdekt
quote:wat voor medicijnen neem jij ervoor?
Op vrijdag 7 november 2003 16:48 schreef DuchessX het volgende:[..]
Ik heb het vaker gehad en dan blijft het terugkomen. Meestal helpt een medicijnkuurtje wel tot mijn weerstand weer verminderd en dan komt het weer terug.
quote:Ik heb diverse medicijnen gehad, variërend van een cremepje tot antibioticakuren.
Op vrijdag 7 november 2003 16:51 schreef cohen het volgende:[..]
wat voor medicijnen neem jij ervoor?
ik had alleen een dieet.
Btw Een dieet zonder medicijnen helpt niet, medicijnen zonder een dieet ook niet.
quote:vlg. mij werken antibioticakuren juist tegenovergesteld. Candida houdt van antibiotica: antibiotica wordt door schimmels uitgescheiden om bacteriën aan te pakken...
Op vrijdag 7 november 2003 17:26 schreef DuchessX het volgende:[..]
Ik heb diverse medicijnen gehad, variërend van een cremepje tot antibioticakuren.
Het lijkt me erg moeilijk om zo'n dieet te moeten volgen!
quote:Het is redelijk pittig, maar het is te doen.
Op donderdag 29 januari 2004 11:42 schreef Scriptieslavin het volgende:
Hopelijk komt dat nog!!!Het lijkt me erg moeilijk om zo'n dieet te moeten volgen!
quote:toen ik een jaar of 12 was heb ik een halfjaar dat dieet gevolgd...das best pittig. maar t went
Op donderdag 29 januari 2004 11:42 schreef Scriptieslavin het volgende:
Hopelijk komt dat nog!!!Het lijkt me erg moeilijk om zo'n dieet te moeten volgen!
mocht je daarna wel weer alles hebbenquote:toen ik een jaar of 12 was heb ik een halfjaar dat dieet gevolgd...das best pittig. maar t went
Officieel niet, in principe zul je altijd suikerloos moeten blijven. (tenminste tot het minimale)quote:Op donderdag 15 april 2004 10:05 schreef black_devil1 het volgende:
[..]
mocht je daarna wel weer alles hebben
Ik wacht nu op uitslag van het laboratorium of de candida weg is of niet..quote:Op donderdag 15 april 2004 11:44 schreef black_devil1 het volgende:
ben jij er al vanaf dan vdo28
Ja ik ookquote:Op donderdag 6 november 2003 15:08 schreef bastardhost het volgende:
Ik kan je niet helpen, maar voeg hem wel toe aan mijn eigen actieve topics... Ik heb de site bekeken en herken ernstig veel van de symptomen.
Ehm het probleem met zo'n test is dat hij voor vele ziekten kan gelden en ook voor allergies.quote:Op woensdag 21 april 2004 18:08 schreef daeri het volgende:
Ik heb de site ook bekeken, en de test gedaan, en ik had wel 30 punten.... ik heb het dus absoluut niet...
Sterkte met Candida enzo, en ik hoop dat je er vanaf komt...
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen ja..quote:Op woensdag 21 april 2004 19:14 schreef vdo28 het volgende:
Trouwens, mocht je klachten hebben ga dan altijd eerst naar de dokter..
Ik weet trouwens precies waar mijn "klachten" door veroorzaakt worden... en niet door candida of iets dergelijks...quote:Op woensdag 21 april 2004 19:14 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ehm het probleem met zo'n test is dat hij voor vele ziekten kan gelden en ook voor allergies.
dus het zegt niets als je veel punten hebt en aldus kans op candida.
De klachten die bij candida horen horen bij vele ziektes..
Trouwens, mocht je klachten hebben ga dan altijd eerst naar de dokter..
Goedzo...quote:Op woensdag 21 april 2004 19:18 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat maar eens ga doen ja..
Dat dieet heeft dus geholpen? Hoe lang heb je dat dieet gevolgd? Of heb je er nog andere dingen bij moeten doen/slikken behalve dat dieet?quote:Op donderdag 15 april 2004 16:31 schreef vdo28 het volgende:
Stom toeval maar ik heb net uitslag gekregen van het laboratorium.
De candida is volledig weg uit mijn darmen, de darmflora is zelfs heel goed nu. (Terwijl die voor mijn dieet slecht was)
De candida is nog wel in grote getale aanwezig in mijn mond (ze onderzoeken ook je speeksel), maar dat word behandeld met een suspensie. En daar richt hij geen schade aan aan het immuunsysteem.
Dieeten werkt bij de een wel en bij de ander niet. Ligt er maar net aan hoe je lichaam werkt. Dat een arts vertelt dat het pure nonsens is om een dieet te volgen, is dus pure nonsens. Hij zou beter moeten weten en als jij dat wil je door moeten verwijzen naar een dietist. Je kunt er alleen achterkomen door te proberen of een dieet wel of niet voor jou werkt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:04 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik heb ook candida, vanochtend geconstateerd bij de Huisarts, en die heeft me medicijnen voor geschreven en zegt dat dieeten tegen candida onzinnig zijn.. en Hij kan 't weten!
je vertelde al in het topic over pfeiffer dat je dacht dat het een nooit meer overgaande variant van pfeiffer was.. Nu blijk je dus candida te hebben.quote:Op donderdag 6 november 2003 15:00 schreef vdo28 het volgende:
Volgens onderzoek heb ik candida. (zelfs in zeer hoge mate)
Wie heeft dit gehad, of ervaring mee? Sterker nog wie is hier van genezen. Het ergste symptoom die ik heb is uitputting.
Nu krijg ik een 6weekse kuur met medicijnen en een dieet.
Wie is hier van genezen of heeft ervaring hiermee?
Wat waren de symptomen?
www.candida.nl
Pfeiffer is een ziekte die ondermijnd het immuunsysteem, dit maakt je weerbaarder voor infecties en dergelijke.quote:Op zondag 11 juli 2004 19:59 schreef Skv het volgende:
[..]
je vertelde al in het topic over pfeiffer dat je dacht dat het een nooit meer overgaande variant van pfeiffer was.. Nu blijk je dus candida te hebben.
Staan deze ziektes met elkaar in verband of totaal niet?
En kan pfeiffer ook nog chronisch worden?
Je hoeft inderdaad niet zo'n streng dieet als ze beweren vaak op internet, zolang je maar de goede medicatie hebt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 12:04 schreef Mea.Culpa het volgende:
Ik heb ook candida, vanochtend geconstateerd bij de Huisarts, en die heeft me medicijnen voor geschreven en zegt dat dieeten tegen candida onzinnig zijn.. en Hij kan 't weten!
Sommige mensen beweren dat anti-candida medicatie (op regulier gebied) niet goed is voor een érg ziek iemand. Die medicijnen zijn namelijk niet op natuur basis, en zouden hierdoor te heftig zijn en hierdoor zelfs dingen kunnen verslechteren in het lichaam.quote:Op zondag 18 juli 2004 09:56 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Je hoeft inderdaad niet zo'n streng dieet als ze beweren vaak op internet, zolang je maar de goede medicatie hebt.
Belangrijk is ook waar je het hebt...
Kloptquote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:09 schreef vdo28 het volgende:
Ik denk dat nystatine goed volstaat, al doet diflucan het ook goed (k doe dit uit mijn hoofd, dus ik weet niet of de naam "diflucan" klopt.... )
Ik wist niet meer of het nou diflucan, diflocan etc was...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:26 schreef Brennie het volgende:
[..]
Klopt
Lijkt mij ook niet zo gek, deze site legt uit van Quorn is:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:05 schreef Drakandar het volgende:
Ik ben er voor mijzelf vrij zeker van dat er een relatie bestaat tussen Quorn producten en Candida.
Het wordt dus gemaakt uit paddestoelen via natuurlijk gisting. Paddestoelen bevatten vaak schimmels, tevens is gist ook niet bevordelijk voor je candida. Twee dingen die je sowieso moet vermijden als je candida hebt zijn schimmels en gist en uiteraard suiker en nog wat dingen.quote:Hoe wordt Quorn gemaakt?
De basis van Quorn is een klein plantje uit de familie van de paddestoelen, dat in de natuur groeit. Quorn ontstaat door het plantje via natuurlijke fermentatie (gisting) te laten groeien, een eeuwenoud en veel gebruikt productieproces dat vergelijkbaar is met de productie van yoghurt en kaas.
Er bestaan bepaalde tests waarmee men je uitwerpselen test op de aanwezigheid van candidaquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hoe ontdekken ze bij de huisarts dat je Candida in je darmen hebt? Wat voor soort onderzoeken doen ze dan?
Een tof beroep heb je dan als je iemand anders zijn ontlasting mag gaan ontleden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er bestaan bepaalde tests waarmee men je uitwerpselen test op de aanwezigheid van candida![]()
![]()
Punt blijft dat ik dus daarvoor helemaal niets met Candida van doen had. Ik kende het hele begrip niet eens voordat de dokter de diagnose stelde...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet zo gek, deze site legt uit van Quorn is:
http://www.quorn.com/
[..]
Het wordt dus gemaakt uit paddestoelen via natuurlijk gisting. Paddestoelen bevatten vaak schimmels, tevens is gist ook niet bevordelijk voor je candida. Twee dingen die je sowieso moet vermijden als je candida hebt zijn schimmels en gist en uiteraard suiker en nog wat dingen.
Maar hoe kwam je er zo bij dan om een candida test te doen, bij jeuk en diarrhee denk je niet gelijk aan candida toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:49 schreef Sessy het volgende:
Ik had jeuk aan m'n reet en diarrhee en zo maar ik weet niet of dat zeg maar de bijeffecten waren van de antibiotica die ik in grote getalen kreeg of van de candida die dan zelf een bijeffect van de antibiotica was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |