Sinds ongeveer 3.5 maanden was ik compleet schoon van eczeem... Hurray! Toen was alles goed en leuk en voelde ik me ook erg fijn...
Mijn uitstraling straalde.. en ik leerde weer een leuk meisje kennen..
Toen kregen wij wat.. nu hebben wij wat.. maar nu krijg ik dus weer een shitload aan eczeem...
Daarnaast dans ik... volgende week heb ik zelfs een premiere... gelukkig is mijn rol niet zo groot... Want doordat het eczeem nu zo erg is kan ik niet mee dansen...
Mijn huid staat helemaal strak. Ik kan mijn hoofd niet links of rechts bewegen... dus de laatste repetities kan ik niet meer meedoen..
met dat meisje ga ik het denk ik ook maar uitmaken.. want elke keer als ik met haar ben geweest krijg ik last van waanzinnige jeuk-uitbarstingen..
Snik ende snotter
Stomme eczeem.. verpest altijd zoveel...
Nu ga ik maar weer naar de dokter.. kijken wat de volgende stappen zijn in mijn gevecht met mezelf... stoppen met KRABBEN!!!
steun betuigingen zijn welkom.. want ik voel me er erg KUT onder
EDIT: wellicht moet deze in KB
Veel succes met je eczeem, hopelijk ben je er snel vanaf!!!!
*leeft mee*
Het uitmaken nu al? Ik zou er nog even mee wachten, zij kan er niets aan doen, als je met haar erover praat, kunnen jullie tot het over is, misschien er rekening mee houden.
Ik kan me ook voorstellen dat het rot is om niet mee te kunnen dansen en repeteren.
Sterkte ermee.
quote:Maistro, als je daar geen last van hebt, ken je daar niet over oordelen. Net als dunne mensen die medeleven hebben met dikke mensen. Iemand met echt last van eczeem is daar 24 uur per dag mee bezig.. Ik zou toch maar naar de dokter gaan, waarschijnlijk voor de honderste keer.. Hij kan je desgewenst altijd door sturen naar een dermatoloog. Gewoon doorverwijzing vragen.
Op donderdag 6 november 2003 09:37 schreef TheGodfather3 het volgende:
Jij gaat het uitmaken omdat je eczeem hebt????? Lijkt me wel een hele radicale "oplossing". Je schiet daar niets mee op, behalve dat je je vriendin verdrietig maakt, en zelf heb je dan nog steeds last van je eczeem. Het ligt echt niet aan haar dat jij jeukt krijgt als je daar vandaan komt!!!![]()
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:37 schreef TheGodfather3 het volgende:
Jij gaat het uitmaken omdat je eczeem hebt????? Lijkt me wel een hele radicale "oplossing". Je schiet daar niets mee op, behalve dat je je vriendin verdrietig maakt, en zelf heb je dan nog steeds last van je eczeem. Het ligt echt niet aan haar dat jij jeukt krijgt als je daar vandaan komt!!!![]()
ik weet het echt niet meer..... en wat er nu gebeurt... is dat een dansvoorstelling waar we al een half jaar mee bezig zijn... voor mij op de valreep niet doorgaat...
Ik wordt ook steeds onzekerder als ik zoveel eczeem heb.. ik weet niet
of ik dat eigenlijk wel over heb voor een relatie?
Want behalve de relatie zelf die heel gecompliceerd wordt... word de rest van mijn leven dat ook.....
* Lopat gefrustreerd wordt
Ik heb zelf ook jarenlang alles geprobeerd van alternatief tot het ziekenhuis. Meestal met weinig effect. Nu las ik echter wat over een nieuwe zalf, met hetzelfde effect als hormoonzalf, maar niet de schadelijke werking ervan.
Ik ben er deze week mee begonnen en tot nu toe heeft het erg veel effect en knapt het snel op. Ik had het voorheen ook erg ernstig en kon soms wekenlang niet naar school erdoor, maar dit lijkt te helpen.
Misschien eens de moeite waard om te proberen. De naam van dit nieuwe product is Protopic (tacrolimus monohydraat) en het is op recept verkrijgbaar.
ik ga nu als naar de huisarts (voor de honderste keer) om weer een receptje te vragen voor een zalfje...
in princiepe smeer ik zo min mogelijk... maar dit is gewoon een basis zalf... de rest werkt toch niet...
quote:Ik had het reeds gelezen op het forum..
Op donderdag 6 november 2003 09:43 schreef Unstoppable het volgende:
Welke middelen gebruik je om het tegen te gaan ?Ik heb zelf ook jarenlang alles geprobeerd van alternatief tot het ziekenhuis. Meestal met weinig effect. Nu las ik echter wat over een nieuwe zalf, met hetzelfde effect als hormoonzalf, maar niet de schadelijke werking ervan.
Ik ben er deze week mee begonnen en tot nu toe heeft het erg veel effect en knapt het snel op. Ik had het voorheen ook erg ernstig en kon soms wekenlang niet naar school erdoor, maar dit lijkt te helpen.
Misschien eens de moeite waard om te proberen. De naam van dit nieuwe product is Protopic (tacrolimus monohydraat) en het is op recept verkrijgbaar.
:p
Ik had ook zoiets van "helpt bij iedereen behalve bij mij". Maar ik heb het toch geprobeerd en na dagelijks 1 x smeren 3 dagen lang (alleen op mijn linkerhand, die is het ergst) zag ik echt al duidelijk resultaat. De huid werd weer gaaf en de korsten vielen eraf.
Je weet niet of het helpt voordat je het probeerd
quote:mee leren leven he, ik heb het altijd bij stress en ik ben een meid, moet jenagaan hoe de mannen kijken .
Op donderdag 6 november 2003 09:31 schreef Lopat het volgende:even voor het schrijven en van mij afzetten...
Sinds ongeveer 3.5 maanden was ik compleet schoon van eczeem... Hurray! Toen was alles goed en leuk en voelde ik me ook erg fijn...
Mijn uitstraling straalde.. en ik leerde weer een leuk meisje kennen..Toen kregen wij wat..
nu hebben wij wat.. maar nu krijg ik dus weer een shitload aan eczeem...
Daarnaast dans ik... volgende week heb ik zelfs een premiere... gelukkig is mijn rol niet zo groot... Want doordat het eczeem nu zo erg is kan ik niet mee dansen...
Mijn huid staat helemaal strak. Ik kan mijn hoofd niet links of rechts bewegen...dus de laatste repetities kan ik niet meer meedoen..
met dat meisje ga ik het denk ik ook maar uitmaken.. want elke keer als ik met haar ben geweest krijg ik last van waanzinnige jeuk-uitbarstingen..
Snik ende snotter
Stomme eczeem.. verpest altijd zoveel...Nu ga ik maar weer naar de dokter.. kijken wat de volgende stappen zijn in mijn gevecht met mezelf... stoppen met KRABBEN!!!
![]()
steun betuigingen zijn welkom.. want ik voel me er erg KUT onder
EDIT: wellicht moet deze in KB
trouwens bij mij helpt hydro cortison naog altijd het beste
Ik herinner me een topic over een heel goed middel hierover van Sunchaser, maar ik kan het met de search niet vinden.
Misschien dat iemand anders het nog weet?
Zelf heb ik veel last van eczeem gehad toen ik jonger was. Een paar jaar geleden had ik er in wintermaanden nog last van in m'n nek en in de zomer bij m'n ellebogen en knieholten.
En 't is écht ellendig... ik weet 't en die jeuk is zoooo alles-overheersend!
Wie weet helpt die creme in het topic waar shmoopy net de link van geeft.
quote:Die noemde ik ook
Op donderdag 6 november 2003 10:22 schreef shmoopy het volgende:
Gevonden.
Protopic: Zalf tegen constitutioneel eczeem
Ik kreeg het trouwens gewoon vergoed. Ik loop ook niet bij een dermatoloog en het is voorgeschreven door een homeopatische arts/huisarts (die doet dus beide).
De huisarts weet het ook niet helemaal.. in elk geval de zalfjes... maar ik moet natuurlijk de oorzaak aanpakken... Daar gaan we naar zoeken..
Teneinde met iemand een lief en leuk lichamelijke contact te hebben, moet je niet telkens het idee hebben dat mensen je niet willen aanraken omdat je jezelf zo lelijk voelt! Al die wondjes, stukjes bloed en droge perkament huid geven je echt niet het gevoel dat je een mooi wezen bent.
Het aanraken zelf kan alleen al pijndoen! En als de relatie dan ook nog vers is, is uitmaken eerder een optie dan de confrontatie met je eigen huid aan te gaan.
Zelf heb ik ook heel lang met dit soort gevoelens over mijn huid rondgelopen, want je voelt je er gewoon extreem klote onder. Gelukkig gaat het nu een stuk beter (bij mij simpelweg door een extreem gezonde leefwijze erop na te houden).
Lopat: niet meteen opgeven! Zij is op JOUW gevallen, niet op je eczeem! Laat je leven en je gevoel niet leiden door hoe je huid eraan toe is!
quote:Daar denken ze dat het bij mij ook zit. En dat merk ik zelf ook wel, als ik veel stress heb voor een tentamen week is het gewoon ook slechter. Bij mij gaat het dus vooral om spanningen (stress, ergens erg naar uitkijken, kwaad worden enz). Om die spanningen uit mijn lichaam te halen ben ik trouwens ook 2 maal weeks bij een magnetiseur (das dus alternatief) in behandeling.
Op donderdag 6 november 2003 11:56 schreef Lopat het volgende:
Nou ik heb die zalf gehaald, protopic en de 'gewone' hormoon zalf...
Heb het er met mijn huisarts over gehad en hij weet ook niet waar hij het zoeken moet... het is dus HEEL DUIDELIJK dat de oorzaak NIET lichaamlijk is... dus huisstofmijt, wasverzachter of iets anders is niet de oorzaak.. Het ontstaat uitsluitend in mijn hoofd...
Dit is een absoluut feit voor mij.De huisarts weet het ook niet helemaal.. in elk geval de zalfjes... maar ik moet natuurlijk de oorzaak aanpakken... Daar gaan we naar zoeken..
quote:
Op donderdag 6 november 2003 12:00 schreef marsterretje het volgende:
Lopat: niet meteen opgeven! Zij is op JOUW gevallen, niet op je eczeem! Laat je leven en je gevoel niet leiden door hoe je huid eraan toe is!
quote:Daar denk ik dus ook aan, alleen wel een andere alternatieve behandeling waarschijnlijk....
Op donderdag 6 november 2003 12:03 schreef Unstoppable het volgende:[..]
Daar denken ze dat het bij mij ook zit. En dat merk ik zelf ook wel, als ik veel stress heb voor een tentamen week is het gewoon ook slechter. Bij mij gaat het dus vooral om spanningen (stress, ergens erg naar uitkijken, kwaad worden enz). Om die spanningen uit mijn lichaam te halen ben ik trouwens ook 2 maal weeks bij een magnetiseur (das dus alternatief) in behandeling.
Ik heb trouwens ook een tijdje Reiki gehad, dat schijnt ook erg helpvol te kunnen zijn op het gebied van emoties/onderbewustzijn.
quote:Persoonlijk denk ik op dit moment eerder aan regressie therapie..
Op donderdag 6 november 2003 12:26 schreef Unstoppable het volgende:
0-) welke dan ?Ik heb trouwens ook een tijdje Reiki gehad, dat schijnt ook erg helpvol te kunnen zijn op het gebied van emoties/onderbewustzijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |