Ik heb het wel gebruikt in de tijd dat René nog een ukkepukkie was, maar ben het nooit meer toevallig tegen gekomen of zo.
Wat was het eigenlijk? Ik las net ergens dat het rijstebloem was of zo.
quote:whahahhhahaaaa..
Op dinsdag 4 november 2003 23:01 schreef ParanoidEv het volgende:
[offtopic]
Wat een morbide naam
er staat een heel cool versje op:
Ha pap, zegt Fik.
Mis hoor, lacht Mop.
't is allemaal op!
met Fik de hond en Mop de beer
quote:Nou graag
Op dinsdag 4 november 2003 23:20 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb het nog wel gezien onlangs, maar waar ook alweer? Misschien bij de Deka, ik zal eens opletten
René eet de laatste tijd slecht brood en de enige pap die ze lustte was die met kindermeel er in. Nou zat ik er aan te denken om dat een keer voor dr te maken.
quote:die lust ze niet
Op dinsdag 4 november 2003 23:31 schreef Rewimo het volgende:
En waarom dan niet die van Nutricia? Die met vanille vond Christan altijd erg lekker
ze gaat er van kokken, omdat ie niet helemaal "glad" is
quote:Oh die hadden wij ook vroeger
Op dinsdag 4 november 2003 23:07 schreef chip_h het volgende:
ik heb daar zo'n heel vet metalen-bord vaner staat een heel cool versje op:
Ha pap, zegt Fik.
Mis hoor, lacht Mop.
't is allemaal op!met Fik de hond en Mop de beer
Moussy, bij de c1000 verkopen ze nog molenaars kindermeel, misschien kun je daar eens kijken?
Wat heb ik toch een lastig kind Maar ze is wel lief hoor ... als het haar uitkomt
Ik bedoel wel die pap die je nog eens moet koken he... ik heb dat echt al jaren niet meer gezien
quote:vraag het eens bij de kassa voortaan
Op woensdag 5 november 2003 08:08 schreef moussy het volgende:
Waarom kunnen jullie het allemaal vinden en ikke niet?![]()
Ik bedoel wel die pap die je nog eens moet koken he... ik heb dat echt al jaren niet meer gezien
quote:joh, daar was ik zelf natuurlijk nog niet opgekomen
Op woensdag 5 november 2003 08:16 schreef MikeyMo het volgende:[..]
vraag het eens bij de kassa voortaan
quote:nou ik heb het gedaan en toen werd het zo voor me uit de stelling gepakt
Op woensdag 5 november 2003 08:19 schreef moussy het volgende:[..]
joh, daar was ik zelf natuurlijk nog niet opgekomen
Vroeger heette dat lammetjespap en je kunt het volgens mij ook zelf maken.
Het recept voor Bloempap (oftewel: Lammetjespap) luidt als volgt: Op 1 liter melk 60 gram bloem. De bloem moet met koude melk tot een glad papje worden aangemengd, wat met zorg moet gebeuren. Het beste is om de bloem in een kommetje te doen en de melk er al roerende met kleine scheutjes bij te gieten. Er mag geen enkel klontje in komen, anders krijg je geen mooie gladde pap. De rest van de melk wordt ondertussen met een citroenschilletje aan de kook gebracht en de aangemengde bloem er al roerend aan toegevoegd. De pap moet 3-5 minuten zachtjes doorkoken (blijven roeren!). Daarna wordt het citroenschilletje eruit gehaald en 40 gram suiker toegevoegd. Variatie: Rijstebloempap, 40 gram rijstebloem en 1 minuut kooktijd. Bereidingswijze als voor Lammetjespap.
Zoiets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |