Nou lees ik af en toe (en post wel eens) in het metalheads unite wel eens, en kwam ik een link van de band Graveland tegen. Nou heb ik daar eens wat een mp3s van gedownload en het klinkt bij mij als 1 grote grafherrie in mijn oren. De productie is gewoon een grote puinzooi. (volgens mijn oren dan) Nou zijn er wel aardig bands die zulk geluid hebben, en nou is mijn vraag aan de liefhebbers wat de black metal zo leuk maakt, (of wat de black metal bands zo goed maakt) terwijl het geluid vaak zo bagger is. Ook snap ik niet dat jullie dat constante gekrijs kunnen uithouden. Ook heb gelezen dat er een duistere sfeer hangt in die bands, nou die heb ik echt niet kunnen ontdekken. Andere metal bands van een ander genre ( uitgezonderd Grindcore en Death metal) worden vaak dan als gay beschreven door sommige black metal gasten. (ik zal geen namen noemen ) Vooral Power Metal schijnt een leuk bash onderwerp te zijn
Geen ge flame aub, laten we er gewoon een leuke discussie van maken
quote:De metalgodmod.
Op dinsdag 4 november 2003 20:20 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Hey wie heeft mijn topic titel aangepast
Eigenlijk geldt dit hele verhaaltje ook voor Grindcore en Death metal
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:23 schreef Deetch het volgende:
tot en met Iron Maiden (morgen concert en ik ben erbij!)
quote:Wat voor soort black metal schopt dan volgens jouw kont? De echt rauwe black, of de meer "gepoleiste" black
Op dinsdag 4 november 2003 20:27 schreef Deetch het volgende:
Ik weet het niet. Het schopt gewoon kont en af en toe heb ik in ieder geval dat soort herrie nodig om me even af te reageren. Het wekt een soort van beschaafde agressie op die zich richt op de muziek ipv op de omgeving.
quote:Die Rap discussie hebben we al gehad toch
Op dinsdag 4 november 2003 20:27 schreef Djaser het volgende:
Ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar hetzelfde heb ik met rap eigenlijk
[..]
Oeverloos gekwêêk, zulle we maar zegge.
maar dat vind ik..
Wat ik echter denk is dat death metal mensen iets zoeken in hun muziek. bijvoorbeeld een soort bescherming van eigen identiteit oid. Maar vaak schijnen dit soort mensen te vergeten, hoe alternatief ze ook zijn, dat ze toch meelopen met een kudde ; de death-metal kudde in dit geval.
quote:Bedoel je dat er verschil tussen mensen zitten die Death luisteren en mensen die Black luisteren?
Op dinsdag 4 november 2003 20:29 schreef JaZekerZ het volgende:
Het enigste wat ik erover kwijt kan is dat ik het ook 1 grote puinherrie vindt.Oeverloos gekwêêk, zulle we maar zegge.
maar dat vind ik..
Wat ik echter denk is dat death metal mensen iets zoeken in hun muziek. bijvoorbeeld een soort bescherming van eigen identiteit oid. Maar vaak schijnen dit soort mensen te vergeten, hoe alternatief ze ook zijn, dat ze toch meelopen met een kudde ; de death-metal kudde in dit geval.
Dat is hetzelfde als ik zou zeggen: wat vind je nou aan die Power Metal, al die gasten lopen in van die strakke broeken en zingen met van die zielige hoge stemmetjes.
Dat is niet helemaal eerlijk.
Wat is er aan black metal? Nou, een hele boel vanuit mijn perspectief. In de eerste plaats ben ik verzot op de sfeer die black metal schept, het wekt visioenen op van een heidens Europa, ongerepte natuur en schitterende landschappen, onaangestast door de moderne mens. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Sfeer is wat mij betreft het belangrijkste aan black metal. Speltechniek en productie zijn van mindere waarde.
Over productie gesproken: wat jij beroerd en slecht noemt is juist toepasselijk voor deze muziekstijl. Rauwe black metal (wat mij betreft de 'ware' black metal, heeft niets met true-heid te maken) met een gepolijste, krachtige productie komt gewoon niet tot z'n recht. In veel gevallen is de juiste productie even belangrijk als de songs, een black metal album met sterke songs kan door een ontoepasselijke productie verpest worden. En natuurlijk andersom, laten we dat niet vergeten.
Het is niet een kwestie van de 'rauwste productie', je kan natuurlijk te ver gaan. Neen, het is een zeer delicate kwestie.
Wat betreft de vocalen: tsja, een pure kwestie van smaak en voorkeur natuurlijk, zoals eigenlijk jouw hele post. Het gekrijs past prima bij de verstoorde gitaren en de ijzige sfeer, al ben ik altijd erg blij als er ook wat zuivere zang opduikt in een black metal nummer. Wordt lang niet vaak genoeg gedaan, IMO.
Hopelijk heb je hier wat aan.
quote:Alsof ik mezelf serieus neem, kom op zeg. Ik ben de god van de zelfspot, zie maar: Hahahahahaha!
Op dinsdag 4 november 2003 20:34 schreef SEMTEX het volgende:
Niets.
Het is muziek voor mensen die zichzelf te serieus nemen
Neen, ff 'serieus', generaliseren is geen goed idee.
quote:Heb je ook wel gelijk in, maar toch wordt er veel met die term gegooid in verschillende metal fora.
Hmn, jij gaat er in de eerste plaats al van uit dat black metal en dat stomzinnige 'true' gedrag onlosmakelijk verbonden zijn. Dat is niet zo.
quote:Geef ik je ook gelijk in, maar ik ben van mening dat power metal of andere muziek voor de meeste mensen "gemakkelijker" in het gehoor ligt. Black Metal is toch moeilijke muziek vergeleken met andere stijlen.
Dat is hetzelfde als ik zou zeggen: wat vind je nou aan die Power Metal, al die gasten lopen in van die strakke broeken en zingen met van die zielige hoge stemmetjes.
quote:Bedankt
Wat is er aan black metal? Nou, een hele boel vanuit mijn perspectief. In de eerste plaats ben ik verzot op de sfeer die black metal schept, het wekt visioenen op van een heidens Europa, ongerepte natuur en schitterende landschappen, onaangestast door de moderne mens. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Sfeer is wat mij betreft het belangrijkste aan black metal. Speltechniek en productie zijn van mindere waardeOver productie gesproken: wat jij beroerd en slecht noemt is juist toepasselijk voor deze muziekstijl. Rauwe black metal (wat mij betreft de 'ware' black metal, heeft niets met true-heid te maken) met een gepolijste, krachtige productie komt gewoon niet tot z'n recht. In veel gevallen is de juiste productie even belangrijk als de songs, een black metal album met sterke songs kan door een ontoepasselijke productie verpest worden. En natuurlijk andersom, laten we dat niet vergeten.
Het is niet een kwestie van de 'rauwste productie', je kan natuurlijk te ver gaan. Neen, het is een zeer delicate kwestie.Wat betreft de vocalen: tsja, een pure kwestie van smaak en voorkeur natuurlijk, zoals eigenlijk jouw hele post. Het gekrijs past prima bij de verstoorde gitaren en de ijzige sfeer, al ben ik altijd erg blij als er ook wat zuivere zang opduikt in een black metal nummer. Wordt lang niet vaak genoeg gedaan, IMO.
Hopelijk heb je hier wat aan.
quote:Dat komt omdat er over het algemeen meer idioten op black en death metal afkomen dan op andere vormen van metal, het is triest maar waar.
Op dinsdag 4 november 2003 20:40 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
Heb je ook wel gelijk in, maar toch wordt er veel met die term gegooid in verschillende metal fora.
quote:De meeste mensen kijken niet voorbij de harde klanken van black metal. Maar dat geldt ook voor andere 'harde' genres, zoals noise en harde Industrial. En dat is jammer. Mensen schijnen te denken dat het maken van black metal zeer gemakkelijk is, en ook death metal. 'Het is allemaal maar geram op instrumenten en dom gebeul'. Nou, de gemiddelde death metal muzikant kent z'n instrument erg goed, en het maken van black metal vereist een hoop gevoel voor de sfeer die zo typerend voor het genre is. Black Metal komt doorgaans voort uit erg sterke emoties.
Geef ik je ook gelijk in, maar ik ben van mening dat power metal of andere muziek voor de meeste mensen "gemakkelijker" in het gehoor ligt. Black Metal is toch moeilijke muziek vergeleken met andere stijlen.
quote:Ben ik weer met je eens. Ken genoeg mensen die er zo overdenken.
Op dinsdag 4 november 2003 20:44 schreef Summoner het volgende:De meeste mensen kijken niet voorbij de harde klanken van black metal. Maar dat geldt ook voor andere 'harde' genres, zoals noise en harde Industrial. En dat is jammer. Mensen schijnen te denken dat het maken van black metal zeer gemakkelijk is, en ook death metal. 'Het is allemaal maar geram op instrumenten en dom gebeul'. Nou, de gemiddelde death metal muzikant kent z'n instrument erg goed, en het maken van black metal vereist een hoop gevoel voor de sfeer die zo typerend voor het genre is. Black Metal komt doorgaans voort uit erg sterke emoties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |