en ook een review en screenshots..
quote:heb gisteren ook al van een gast uit londen gehoord dat hij het zelfde zag in zijn friendlist
Op dinsdag 18 november 2003 09:08 schreef Robhimself het volgende:
Ik zag gisteren een Live buddy van me online in PGR2!? Hoe kan dat? Da ken to nêh?
quote:*zucht, was ik ook maar een reviewer
Op dinsdag 18 november 2003 09:42 schreef R_B het volgende:
Sommige mensen die games reviewen voor bladen krijgen hun/de versie eerder. Ik heb er op een xbox forum ook al van gezien/gehoord.
en wat filmpjes...ik weet niet of die al gepost waren...
quote:Ik was er ook 1. Maar ik krijg geen games meer om te reviewen. *hint* smots.......
Op dinsdag 18 november 2003 09:43 schreef GTiMICRO het volgende:[..]
*zucht, was ik ook maar een reviewer
quote:J'wel
Op dinsdag 18 november 2003 09:08 schreef Robhimself het volgende:
Ik zag gisteren een Live buddy van me online in PGR2!? Hoe kan dat? Da ken to nêh?
quote:Ik heb hier nog wel een mooi exemplaar van een superkekke trainsim om voor je te reviewen.
Op dinsdag 18 november 2003 11:34 schreef Robhimself het volgende:[..]
Ik was er ook 1. Maar ik krijg geen games meer om te reviewen. *hint* smots.......
quote:Kheb niet veel lag gehad eigenlijk.
Op donderdag 20 november 2003 11:41 schreef R_B het volgende:
Inderdaad nog een week en dan zal je bij top spin waarschijnlijk minder lag ondervinden
quote:Het gemiddelde van de cijfers van 14 sites/bladen( waaronder IGN,gamespot en Next Level gaming) ligt op een 9,4. Geen toekomst als helderziende voor jou dus
Op vrijdag 14 november 2003 07:07 schreef k_a_k het volgende:
Mark mijn woordjes : neutrale sites geven PG2 straks gewoon een goed punt (dikke 8 tot kleine 9), maar GT4 zal in alle opzichten beter scoren, die gaat wederom voor de kroon. Hou IGN en Gamespot en al die andere niet gesponsorde fanboy-loze sites maar in de gaten.
quote:Mwah, ik had toch aardig gelijk vind ik. 8.7 Gamespot enzo. Jij telt die fansites erbij en trekt daaruit een gemiddelde, al zit IGN inderdaad hoog. Ik zou wachten op GT4 voordat men conclusie's trekt tussen beide games, beetje kinderachtig om dat nu al te doen.
Op donderdag 20 november 2003 21:26 schreef globox het volgende:[..]
Het gemiddelde van de cijfers van 14 sites/bladen( waaronder IGN,gamespot en Next Level gaming) ligt op een 9,4. Geen toekomst als helderziende voor jou dus
Maar wel weer een topper voor de xbox, en de beste race game beschikbaar op dit moment.
En over die andere zaken had ik toch ook wel eenbeetje gelijk : matige framerate (30 fps), beetje dooie weg zonder animaties met beduidend slechter uitziende sceneryobjects (vergeleken met de auto's), slechte A.I., af en toe Live-netwerklag bij tegenstanders, arcade-physics. Damage systeem blijkt niet realistisch te zijn, en alleen met flinke beuken zie je het.
Natuurlijk toch een zeer geslaagde game voor zijn soort, vooral door Live, maar m.i. totaal niet vergelijkbaar met GT aangezien die het meer op realsime en grootschaligheid gooit, en vooral het upgraden en tunen had ik in PG2 erin gedaan als ik hun was. Veel plezier met arcade-racen.
Als we zo gaan redeneren als jij ken ik er nog een paar voor GT4. Langdradig en onorigineel. Geen goed uitgewerkte online game-optie, je kunt niet eens met elkaar praten (bouw het er dan niet in!). Voortbordurend op het succes van de vorige delen en dus absoluut niet vernieuwend. Elke keer als je een race start het gevoel van "been there, done that" (is het niet in GT1, dan toch zeker wel in GT2). Fantastische graphics in de replays en de auto's zijn ook best oké, maar de omgeving is om van te huilen. Pop-ups bij het leven. De muziek is wel leuk, maar op den duur raak je toch echt uitgekeken op tien keer dezelfde tunes. Het oneindige licenties moeten rijden maakt de game zo saai als wat. De onlogische menustructuur van de game is zo ontzettend irritant dat er een hoop frustratie is op de momenten dat je niet raced. Door de laadtijden in de game race je dan ook daadwerkelijk veel minder dan dat je jezelf door de menu's aan het ploeteren bent. De save-optie duurt een eeuwigheid. Je moet alle kleine kutcups halen met alle mogelijke auto's, al heb je de game bijna uitgespeeld, zodat je aan het eind frustrerend lang moet gaan zitten aan alle klein Daihatsu Cuoretjes die je weer moet tunen, met die ellenlange laadtijden, om daarna 3 rondjes ermee te moeten rijden (daarna gebruik je 'm nooit meer).
Overdreven? Misschien. Maar je loopt zelf te zeuren over fanboy-reviews en subjectieve posts. Dan mag jij van mij je hoofd uit de kont van de makers van GT4 halen en hier een objectieve post zetten, of oprossen naar het eerste de beste PS2-fanboy forum
quote:Gamespot brak? Ze blijven gewoon altijd nuchter, moet jij ook eens doen.
Op vrijdag 21 november 2003 08:17 schreef twi het volgende:
Ik zou voorlopig maar eventjes wachten met je GT4 opgeilerij. Voorlopig is die game nog LANG niet uit. Tot nu toe hebben de makers van PGR2 zich tenminste aan hun woord gehouden en bijna iedereen is lyrisch over PGR2. Gamespot is trouwens één van de meest brakke gamesites die er te vinden is op het net. Ik ga uit van IGN, en IGN geeft 'm een dikke 9.5.
quote:Weet je geen reet vanaf. Is nog niet uit.
Als we zo gaan redeneren als jij ken ik er nog een paar voor GT4. Langdradig en onorigineel.
quote:Boeien?
Geen goed uitgewerkte online game-optie, je kunt niet eens met elkaar praten (bouw het er dan niet in!).
quote:Dat heb ik nou altijd met PG.
Voortbordurend op het succes van de vorige delen en dus absoluut niet vernieuwend. Elke keer als je een race start het gevoel van "been there, done that" (is het niet in GT1, dan toch zeker wel in GT2).
quote:Het draait tenminste vloeiend. PG wil duur doen qua looks, maar is intussen niet verder als 30 FPS te schoppen.
Fantastische graphics in de replays en de auto's zijn ook best oké, maar de omgeving is om van te huilen. Pop-ups bij het leven.
quote:De afwisseling bij GT3 is nog oneindig veel groter dan bij PG, over GT4 moet je je bek houwen, is nog niet uit, dus niet over te oordelen.
De muziek is wel leuk, maar op den duur raak je toch echt uitgekeken op tien keer dezelfde tunes. Het oneindige licenties moeten rijden maakt de game zo saai als wat.
quote:Onnozel argument.
De onlogische menustructuur van de game is zo ontzettend irritant dat er een hoop frustratie is op de momenten dat je niet raced.
quote:Nog onnozeler. Ik weet niet op welk niveau jij bent blijven steken maar het racen duurt op de hogere niveau's al gauw tientallen minuten per race. Je moet wel een erg brakke PS2 of DVD hebben dat je zo lang laadt.
Door de laadtijden in de game race je dan ook daadwerkelijk veel minder dan dat je jezelf door de menu's aan het ploeteren bent.
quote:Onzin.
De save-optie duurt een eeuwigheid.
quote:Je bent gewoon een blije arcadegamer die het game niet waard is. En meteen zijn PS2 moet verkopen als Xbox-fanboy.
Je moet alle kleine kutcups halen met alle mogelijke auto's, al heb je de game bijna uitgespeeld, zodat je aan het eind frustrerend lang moet gaan zitten aan alle klein Daihatsu Cuoretjes die je weer moet tunen, met die ellenlange laadtijden, om daarna 3 rondjes ermee te moeten rijden (daarna gebruik je 'm nooit meer).
quote:Wat jij wilt interesseert me geen reet, ik geef mijn mening en je bent typsich zo'n figuur die niet tegen kritek kan en alles wil verheerlijken. Moet jij weten, maar misschien moet je zelf eens je hoofd uit het hol van je Xbox halen en anderen in hun waarde laten als ze terechte kritiek geven, kluns.
Overdreven? Misschien. Maar je loopt zelf te zeuren over fanboy-reviews en subjectieve posts. Dan mag jij van mij je hoofd uit de kont van de makers van GT4 halen en hier een objectieve post zetten, of oprossen naar het eerste de beste PS2-fanboy forum
quote:Hoe weet jij dan dat 'ie zo goed is? Heb je 'm al gespeeld? Of staar je je gewoon blind op previews? Heb je zoveel vertrouwen in GT4? In dat laatste geval kan ik je onder de noemer 'fanboy' scharen.
Op vrijdag 21 november 2003 08:31 schreef k_a_k het volgende:
Weet je geen reet vanaf. Is nog niet uit.
quote:Ja dat is inderdaad boeien. Voice communication is één van de belangrijkste aspecten om online te gamen. Maar ik heb het vermoeden dat je het daar ab-so-luut niet mee eens bent...
Boeien?
quote:Knap, de kans dat jij Metropolis Street Racer hebt gespeeld, is vrij klein namelijk.
[Dat heb ik nou altijd met PG.
quote:Midtown Madness 3 heeft ook 30 FPS, en dat rijdt gewoon uitstekend. Bovendien komt dit niet alleen de 'duurdoenerij' van de graphics ten goede, maar met name de Xbox Live ondersteuning. Liever 30 FPS met voice communication dan wat meer frames zónder dat.
Het draait tenminste vloeiend. PG wil duur doen qua looks, maar is intussen niet verder als 30 FPS te schoppen.
Bovendien zal je je dan wel wild ergeren aan alle DVDs op de markt, die hebben namelijk maar 25 frames per seconde. Maar als FPS-azijnpisser zal jij al je DVDs wel uit de States importeren om die van die 4.97 extra frame per seconde te kunnen genieten!
quote:Als je begint met GT3 zonder GT1 en GT2 gespeeld te hebben is het een goed spel. Alleen ben ik de overschatting van GT3 een beetje zat. Ik heb een PS2, ik heb de nodige uren GT3 zitten doen. Oók ben ik een simulatie-racer (kom meer uit de GP-serie van de PC terecht), maar als PGR mij als Arcade-racer meer kan boeien dan een semi-arcade/semi-simulatie game als GT3, dan zegt dat toch best veel.
De afwisseling bij GT3 is nog oneindig veel groter dan bij PG, over GT4 moet je je bek houwen, is nog niet uit, dus niet over te oordelen.
quote:Wat had je over anderen in hun waarde laten? Mijn PS2 werkt goed hoor, en met de DVD is ook niks mis
Onnozel argument.Nog onnozeler. Ik weet niet op welk niveau jij bent blijven steken maar het racen duurt op de hogere niveau's al gauw tientallen minuten per race. Je moet wel een erg brakke PS2 of DVD hebben dat je zo lang laadt.
quote:Oh, en jij gaat hier met jouw grote bek even vertellen wat ik wel en niet moet gaan doen? Waar haal je het lef vandaan?
Onzin.Je bent gewoon een blije arcadegamer die het game niet waard is. En meteen zijn PS2 moet verkopen als Xbox-fanboy.
quote:Ik kan goed tegen kritiek. Waar ik alleen niet tegen kan is het ophemelen van een game die nog helemaal niet uit is (GT4). Waar je daarna de fout mee in gaat is dat je zegt dat ik alles wil verheerlijken. Veel plezier met het zoeken van mijn post waarin ik PGR verheerlijk
Wat jij wilt interesseert me geen reet, ik geef mijn mening en je bent typsich zo'n figuur die niet tegen kritek kan en alles wil verheerlijken. Moet jij weten, maar misschien moet je zelf eens je hoofd uit het hol van je Xbox halen en anderen in hun waarde laten als ze terechte kritiek geven, kluns.
Het leuke is dat je op elk punt ook nog serieus in gaat ook. Als GT2 verslaafde was GT3 voor mij een dikke teleurstelling. Hopelijk wordt GT4 beter, maar ik ben bang dat 'ie gewoon wéér blijft steken op een basisfeature, in dit geval "meer auto's" (in geval van GT3: "betere graphics"). De rest van de features kan ik voorlopig nog niet indrukwekkend noemen als ik eerlijk ben.
Ik vraag me ook af in hoeverre jij PGR2 hebt aangeraakt. En over het anderen in hun waarde laten daar reageer ik maar niet op.
PS: Power Unlimited blijft ook altijd nuchter, en ik kan nou niet echt een goeie review in dat blad ontdekken.
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 08:17 schreef twi het volgende:
Ik zou voorlopig maar eventjes wachten met je GT4 opgeilerij. Voorlopig is die game nog LANG niet uit. Tot nu toe hebben de makers van PGR2 zich tenminste aan hun woord gehouden en bijna iedereen is lyrisch over PGR2. Gamespot is trouwens één van de meest brakke gamesites die er te vinden is op het net. Ik ga uit van IGN, en IGN geeft 'm een dikke 9.5.Als we zo gaan redeneren als jij ken ik er nog een paar voor GT4. Langdradig en onorigineel. Geen goed uitgewerkte online game-optie, je kunt niet eens met elkaar praten (bouw het er dan niet in!). Voortbordurend op het succes van de vorige delen en dus absoluut niet vernieuwend. Elke keer als je een race start het gevoel van "been there, done that" (is het niet in GT1, dan toch zeker wel in GT2). Fantastische graphics in de replays en de auto's zijn ook best oké, maar de omgeving is om van te huilen. Pop-ups bij het leven. De muziek is wel leuk, maar op den duur raak je toch echt uitgekeken op tien keer dezelfde tunes. Het oneindige licenties moeten rijden maakt de game zo saai als wat. De onlogische menustructuur van de game is zo ontzettend irritant dat er een hoop frustratie is op de momenten dat je niet raced. Door de laadtijden in de game race je dan ook daadwerkelijk veel minder dan dat je jezelf door de menu's aan het ploeteren bent. De save-optie duurt een eeuwigheid. Je moet alle kleine kutcups halen met alle mogelijke auto's, al heb je de game bijna uitgespeeld, zodat je aan het eind frustrerend lang moet gaan zitten aan alle klein Daihatsu Cuoretjes die je weer moet tunen, met die ellenlange laadtijden, om daarna 3 rondjes ermee te moeten rijden (daarna gebruik je 'm nooit meer).
Overigens ga ik ze beiden halen!
quote:Doe eens niet zo agressief kneus! Op dit soort zielig fanboy gedrag zitten we niet te wachten hier! Twi komt met goede argumenten en is een echte gamer. Als je daar niet tegen kunt stel ik voor dat je je terugtrekt op de WC met de OPM2 om eens flink te gaan rukken, maar laat ons in elk geval met rust met je kulredenaties.
Op vrijdag 21 november 2003 08:31 schreef k_a_k het volgende:
Wat jij wilt interesseert me geen reet, ik geef mijn mening en je bent typsich zo'n figuur die niet tegen kritek kan en alles wil verheerlijken. Moet jij weten, maar misschien moet je zelf eens je hoofd uit het hol van je Xbox halen en anderen in hun waarde laten als ze terechte kritiek geven, kluns.
quote:Ach, je draait het om. Ik reageerde gewoon even op claims dat PG2 GT4 verslaat, dat noem ik voorbarig en ook nog eens appels en peren. Je gaat Burnout2 of NFS ook niet met GT3 vergelijken.
Op vrijdag 21 november 2003 09:07 schreef twi het volgende:Hoe weet jij dan dat 'ie zo goed is?
quote:Je leek enorm veel moeite te hebben met enkele terechte kritiekpunten. Dat zegt genoeg. Die punten staan ook gewoon in reviews trouwens.
Ik kan goed tegen kritiek. Waar ik alleen niet tegen kan is het ophemelen van een game die nog helemaal niet uit is (GT4). Waar je daarna de fout mee in gaat is dat je zegt dat ik alles wil verheerlijken. Veel plezier met het zoeken van mijn post waarin ik PGR verheerlijk.
quote:Die gamefeatures zijn anders uitgebreider dan PG2, op kudo's, voice-communicatie en damage na, maar zover ik weet is het game nog lang niet klaar dus dat is afwachten.
Het leuke is dat je op elk punt ook nog serieus in gaat ook. Als GT2 verslaafde was GT3 voor mij een dikke teleurstelling. Hopelijk wordt GT4 beter, maar ik ben bang dat 'ie gewoon wéér blijft steken op een basisfeature, in dit geval "meer auto's" (in geval van GT3: "betere graphics"). De rest van de features kan ik voorlopig nog niet indrukwekkend noemen als ik eerlijk ben.
Jij lijkt te concluderen dat ik PG2 een slecht spel vind. Moet je misschien iets minder selectief lezen. Staat toch duidelijk dat het voor een arcaderacer een dikke 8 tot een 9 verdiend. Als ik zeg dat het niet vergelijkbaar is met GT4, dan bedoel ik daarmee niet dat GT4 beter is, maar dat ie gewoon niet in hetzelfde gametype zit omdat GT4 alles op realisme gooit en toch wel een ander type spel is. Meer moet je er niet van maken, mister lange tenen. Ik ben zelf wel gewoon meer liefhbebber van realisme.
En Strolie75, moet zich even met eigen zaken bemoeien. Als iemand hier denkt iemand anders op basis van een mening weg te werken heb je het mis. En stel je niet zo aan met je 'ons' en 'wij', het is hier geen sekte man.
[Dit bericht is gewijzigd door k_a_k op 21-11-2003 09:53]
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 09:47 schreef twi het volgende:
Gezeik ook altijd, ik ben juist blij dat er twee van zulke topgames verschijnen! nu nog Outrun 2 op de XBox en ik ben helemaal tevreden.
quote:Ik zie mezelf PGR2 nergens met GT4 vergelijken. Er is maar 1 ding wat PGR2 en GT4 gemeen hebben: ze zijn het boegbeeld voor racerij op hun platform. En ik denk dat je daarom misschien niet inhoudelijk moet zeggen dat PGR2 beter zal zijn dan GT4 (of andersom). Maar je weet van tevoren dat er veel mensen zijn die die vergelijking (juist omdat ze beiden console-gebonden zijn) aan gaan. Soms meng ik me er een beetje in voor de gein (door zoals nu mijn mening over GT3 niet onder stoelen of banken te steken), maar heel erg veel raakvlakken hebben beide games niet.
Op vrijdag 21 november 2003 09:51 schreef k_a_k het volgende:
Ach, je draait het om. Ik reageerde gewoon even op claims dat PG2 GT4 verslaat, dat noem ik voorbarig en ook nog eens appels en peren. Je gaat Burnout2 of NFS ook niet met GT3 vergelijken.
quote:Natuurlijk heeft PGR2 minpunten, maar voor bepaalde dingen moet je water bij de wijn doen. Minder lag op Live (en wellicht IETS betere graphics)? Dan doen we 30 FPS, want FPS heb je op een racer op de TV toch niet écht nodig (zie MM3).
Je leek enorm veel moeite te hebben met enkele terechte kritiekpunten. Dat zegt genoeg. Die punten staan ook gewoon in reviews trouwens.
Lag vind ik overigens geen minpunt, je komt altijd wel games met lag tegen. Komt niet door het spel, maar door de spelers en hun verbindingen. De andere minpunten moet ik zélf nog allemaal bekijken (scenery, A.I.). Het zou tegenvallend zijn als ze allemaal waar blijken te zijn. Arcade-physics zijn geen nadeel voor een arcade-game, alleen maar voor iemand die een simulatie verwacht. En een damage-systeem kan simpelweg bij games niet realistisch zijn, tenzij je die realiteit tot in de puntjes toe door wilt voeren (flinke beuk = total loss, dan is er weinig meer aan na verloop van tijd).
quote:Kudos moeten je liggen. Ik vond het erg leuk en uitdagend, tenminste wat uitdagender als bijvoorbeeld de licenties bij GT3. Voice communication is in mijn ogen één van de drie belangrijke dingen van online gamen. Zonder dat zou Xbox Live voor mij niet veel meer zijn dan een goede A.I.
Die gamefeatures zijn anders uitgebreider dan PG2, op kudo's, voice-communicatie en damage na, maar zover ik weet is het game nog lang niet klaar dus dat is afwachten.
GT4 is inderdaad afwachten. Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van GT4 vrijwel vast staat, alleen ben ik één van de GT2 fans die niet verblind door de reputatie naar GT3 is gaan kijken. En na wat iedereen erover zei, viel 'ie toch best tegen. Helaas.
quote:Je wekt de sfeer van 'jullie kunnen hier alles zeggen wat jullie willen, maar GT4 wordt toch beter'. Misschien onbedoeld (al gebruik je vooral 'bedoelde' verwoordingen
Jij lijkt te concluderen dat ik PG2 een slecht spel vind. Moet je misschien iets minder selectief lezen. Staat toch duidelijk dat het voor een arcaderacer een dikke 8 tot een 9 verdiend. Als ik zeg dat het niet vergelijkbaar is met GT4, dan bedoel ik daarmee niet dat GT4 beter is, maar dat ie gewoon niet in hetzelfde gametype zit omdat GT4 alles op realisme gooit en toch wel een ander type spel is. Meer moet je er niet van maken, mister lange tenen. Ik ben zelf wel gewoon meer liefhbebber van realisme.
Persoonlijk heb ik het idee dat PGR2 bij de objectieve (massa) fans wel eens hoger gewaardeerd zou kunnen worden dan GT4 (waar PGR(1) GT3 eigenlijk nog niet kon benaderen voor velen (voor mij wel)).
Bovendien waag ik me te betwijfelen of GT4 het op realisme gaat gooien. GT3 was op zich al een middle-of-the-road game. Geen arcade, geen simulatie (hoewel de custom instellingen dat wel probeerden te bereiken). Simpelweg omdat dit de doelgroep met de helft verkleint, en dat kan Sony zich niet permitteren. Dat Sony het wel wíl is een andere (GT2 had al een aparte Arcade-disk, GT3 een Arcade-optie, alle geruchten rond schademodellen), maar op één of andere manier kunnen ze het niet afdwingen (toch geen schade) etc.
quote:*aait Strolie75*
En Strolie75, moet zich even met eigen zaken bemoeien. Als iemand hier denkt iemand anders op basis van een mening weg te werken heb je het mis. En stel je niet zo aan met je 'ons' en 'wij', het is hier geen sekte man.
Geen sekte nee Maar soms zijn we wel lief voor elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |