Een vriendin van me heeft erg veel last van psychische problemen en daarbij wil het wel eens voorkomen dat ze impulsief gaat handelen als het niet goed gaat met haar. Nu is het zo dat ze dan af en toe ook veleriaan pillen inneemt, maar dan niet volgens standaard dosering.
Ze neemt op die momenten soms een stuk of 20 tot 25 pillen.
Mijn vraag is wat zijn hier de gevolgen van of wat kunnen de gevolgen zijn? En tot in hoeverre is het schadelijk?
Ik weet dat valeriaan een natuurlijk middel is dat rustgevend/kalmerend werkt, maar ik kan nergens echt iets vinden van "overmatig" gebruik van het middel.
waarom bespreekt ze het niet met haar behandelend arts?
quote:Dat alles wat je overmatig neemt niet goed is begrijp ik, dat zal ook ongetwijfeld hiervoor gelden, maar ik wil gewoon graag weten wat de gevolgen ervan zijn.
Op dinsdag 4 november 2003 14:30 schreef DarkElf het volgende:
alles wat je overmatig neemt is niet goed lijkt mijwaarom bespreekt ze het niet met haar behandelend arts?
Haar behandelend arts weet van dit probleem, maar kan er weinig tegen doen.
quote:zelfs al is het niet dagelijks dan nog is het een belachelijke hoeveelheid.
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik zeg niet dat ze er iedere dag 25 neemt, ik zeg alleen dat het af en toe voorkomt als ze weer een impulsieve bui heeft en het niet goed met haar gaat.
quote:Dat weet ik, en daarom wil ik dus graag de consequenties ervan weten...
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef DarkElf het volgende:[..]
zelfs al is het niet dagelijks dan nog is het een belachelijke hoeveelheid.
quote:is andere medicatie geen optie?
Op dinsdag 4 november 2003 14:44 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:[..]
Dat weet ik, en daarom wil ik dus graag de consequenties ervan weten...
alhoewel, als je hier zo mee omgaat lijkt het me niet dat je verantwoord medicijnen gaat slikken die voorgeschreven worden.
nou ja het zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap, want dit klinkt echt totaal zinloos.
quote:Van te veel valeriaan kan je behoorlijk versuft worden en/of je valt in slaap.
Op dinsdag 4 november 2003 14:44 schreef Elvi het volgende:
Misschien kan ze overstappen op Bach-bloesems. Dat zijn druppels (of spray) en dat kalmeert ook. Het heet Rescue Remedy. Ik ga het ook halen voor mezelf.
Sterkte.
[Dit bericht is gewijzigd door Brandnetel op 04-11-2003 14:59]
quote:Het heeft eigenlijk nauwelijks effect op haar
Op dinsdag 4 november 2003 15:00 schreef Salvad0R het volgende:
ej, kan ze na die 25 stuks nog fatsoenlijk praten dan ?
of gaat ze dan gewoon out
quote:ow, nou, apart !
Op dinsdag 4 november 2003 15:05 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:[..]
Het heeft eigenlijk nauwelijks effect op haar
Als ik jou vriendin was zou ik overstappen op een ander middel, waar ze minder immum voor is.
Als ik jou vriendin was zou ik overstappen op een ander middel, waar ze minder immum voor is.
quote:*pakt eigen potjes Valdispert erbij*
Op dinsdag 4 november 2003 15:14 schreef Oxymoron het volgende:
(Eén dragee bevat 125 mg valeriaanextract)
Samenstelling; 45 mg Valeriaanextract per dragee
Verder adviseren ze 3x daags naar behoefte 1-3 dragees
Maar 20-25 is veel te veel, en al helemaal als het niet meer werkt bij haar (waarom neemt ze ze dan????)
Ik zou die vriendin maar eens gauw naar de dokter sturen om het goed te laten afbouwen, dit is niet gezond.
quote:Hmm, heel vreemd
Op dinsdag 4 november 2003 16:03 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
*pakt eigen potjes Valdispert erbij*
Samenstelling; 45 mg Valeriaanextract per dragee
Verder adviseren ze 3x daags naar behoefte 1-3 dragees
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |