abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14374957
Okee, ik zit met de volgende situatie.

Een vriendin van me heeft erg veel last van psychische problemen en daarbij wil het wel eens voorkomen dat ze impulsief gaat handelen als het niet goed gaat met haar. Nu is het zo dat ze dan af en toe ook veleriaan pillen inneemt, maar dan niet volgens standaard dosering.
Ze neemt op die momenten soms een stuk of 20 tot 25 pillen.

Mijn vraag is wat zijn hier de gevolgen van of wat kunnen de gevolgen zijn? En tot in hoeverre is het schadelijk?

Ik weet dat valeriaan een natuurlijk middel is dat rustgevend/kalmerend werkt, maar ik kan nergens echt iets vinden van "overmatig" gebruik van het middel.

Protected by Witchcraft
pi_14374983
alles wat je overmatig neemt is niet goed lijkt mij

waarom bespreekt ze het niet met haar behandelend arts?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14375069
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:30 schreef DarkElf het volgende:
alles wat je overmatig neemt is niet goed lijkt mij

waarom bespreekt ze het niet met haar behandelend arts?

Dat alles wat je overmatig neemt niet goed is begrijp ik, dat zal ook ongetwijfeld hiervoor gelden, maar ik wil gewoon graag weten wat de gevolgen ervan zijn.

Haar behandelend arts weet van dit probleem, maar kan er weinig tegen doen.

Protected by Witchcraft
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:34:49 #4
38006 vliegnaarhans
It's good to be me
pi_14375136
wordt ze dan niet erg relaxed. Ik dacht bij overmatig gebruik in de orde van 3-6 pillen in 1 keer. Ik gok dat de werking op den duur niet meer het normale effect heeft, omdat je eraan gewend kunt raken. Het blijft homeopatisch/natuurlijk, dus veel zal er niet mis kunnen gaan.
Alweer een kwaliteitspost van vliegnaarhans. Nu ook verkrijgbaar met kolder!
Vanwege verhuizing enkele spullen te koop: www.garageverkoop.tk
  dinsdag 4 november 2003 @ 14:35:08 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_14375142
Valeriaan
Valeriana officinalis Te gebruiken delen: Wortels, gedroogd; etherische olie
Eigenschappen: Kalmerend. Als thee: bloeddrukverlagend; tegen slapeloosheid, nervositeit, hoofdpijn, indigestie.
Pas Op! Het kruid kan verslavend zijn. Bij overmatig gebruik kans op een snelle hartslag en hoofdpijn. Niet geschikt voor personen met leverklachten.

http://home.planet.nl/~lind0399/medicinaalsz.html

Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_14375168
lijkt me iig dat je er op een gegeven moment immuun voor wordt, maar misschien is ze dat nu al want ze neemt wel heel erg veel volgens mij.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14375331
neemt ze er 25 per dag? Dat kan echt niet goed zijn, volgens mij is het maximum 3-5 afhankelijk van je lichaam.
'This is not, however, just America's fight. And what is at stake is not just America's freedom.'- George Bush
pi_14375384
Ik zeg niet dat ze er iedere dag 25 neemt, ik zeg alleen dat het af en toe voorkomt als ze weer een impulsieve bui heeft en het niet goed met haar gaat.
Protected by Witchcraft
pi_14375401
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Ik zeg niet dat ze er iedere dag 25 neemt, ik zeg alleen dat het af en toe voorkomt als ze weer een impulsieve bui heeft en het niet goed met haar gaat.
zelfs al is het niet dagelijks dan nog is het een belachelijke hoeveelheid.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14375454
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zelfs al is het niet dagelijks dan nog is het een belachelijke hoeveelheid.

Dat weet ik, en daarom wil ik dus graag de consequenties ervan weten...
Protected by Witchcraft
pi_14375467
Misschien kan ze overstappen op Bach-bloesems. Dat zijn druppels (of spray) en dat kalmeert ook. Het heet Rescue Remedy. Ik ga het ook halen voor mezelf.
pi_14375492
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:44 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

Dat weet ik, en daarom wil ik dus graag de consequenties ervan weten...

is andere medicatie geen optie?

alhoewel, als je hier zo mee omgaat lijkt het me niet dat je verantwoord medicijnen gaat slikken die voorgeschreven worden.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14375609
Op zich is het niet dat het zozeer gaat om het nut van de medicatie voor haar volgens mij, maar meer gewoon de gedachte een "overdosis" pillen te nemen. Ze heeft iig nog wel het benul niet iets dergelijks te doen met "echte" medicatie.
Protected by Witchcraft
pi_14375642
? een veilige overdosis?

nou ja het zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap, want dit klinkt echt totaal zinloos.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_14375665
Ik weet het Ik snap ook niet waarom ze het doet, ik weet alleen dat ze het doet en dat ik me er zorgen om maak.
Protected by Witchcraft
pi_14375867
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:44 schreef Elvi het volgende:
Misschien kan ze overstappen op Bach-bloesems. Dat zijn druppels (of spray) en dat kalmeert ook. Het heet Rescue Remedy. Ik ga het ook halen voor mezelf.
Van te veel valeriaan kan je behoorlijk versuft worden en/of je valt in slaap.
Bach-bloesems zijn inderdaad een beter alternatief en zijn niet verslavend en ook kan je geen (schadelijke) overdosis nemen.
Het is wel verstandig e.e.a. met haar huisarts c.q. psycholoog te bespreken.
Nu kan valeriaan niet veel kwaad, maar voor hetzelfde geld neemt ze een andere pil, die wel kwaad kan in dergelijke hoeveelheden.

Sterkte.

[Dit bericht is gewijzigd door Brandnetel op 04-11-2003 14:59]

Dare to be different, dare to be you!
pi_14375868
Dit product is gebaseerd op homeopathie. Het is daarom naar mijn idee minder slecht voor je (gebruik van overdosis) dan bij syntethische middelen. Denk dat het wel echter een opdonder is voor de lever, die heel veel stoffen moet verwerken etc.
pi_14375899
ROFL ! 25 stuks in 1 keer !
sorry, ik kan nix anders dan lachen hierom
hoe stupid ben je dan !
25 fishermans friends tegelijk is zelfs slecht voor je.
Kan je Nagaan.
pi_14375920
ej, kan ze na die 25 stuks nog fatsoenlijk praten dan ?
of gaat ze dan gewoon out
pi_14376052
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:00 schreef Salvad0R het volgende:
ej, kan ze na die 25 stuks nog fatsoenlijk praten dan ?
of gaat ze dan gewoon out
Het heeft eigenlijk nauwelijks effect op haar
Protected by Witchcraft
pi_14376194
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:05 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:

[..]

Het heeft eigenlijk nauwelijks effect op haar

ow, nou, apart !
misschien moet ze es de wortel kauwen, tenminste, als de concentratie drugs daarin groter is
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:14:20 #22
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_14376339
Herkenbaar verhaal, want ook ik ben helemaal verslaafd geweest aan valeriaan tabletten (van Valdispert).
Op aanraden van mijn huisarts ben ik met het gebruik van deze dingen gestopt, want een normale dosis had geen effect meer op me.
Op het doosje van de Valdispert staat het volgende: 3x daags 1 dragee. (Eén dragee bevat 125 mg valeriaanextract)
Volgens mijn huisarts is de maximale dosering 5 dragee's per dag.

Als ik jou vriendin was zou ik overstappen op een ander middel, waar ze minder immum voor is.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 4 november 2003 @ 15:15:49 #23
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_14376373
Herkenbaar verhaal, want ook ik ben helemaal verslaafd geweest aan valeriaan tabletten (van Valdispert).
Op aanraden van mijn huisarts ben ik met het gebruik van deze dingen gestopt, want een normale dosis had geen effect meer op me.
Op het doosje van de Valdispert staat het volgende: 3x daags 1 dragee. (Eén dragee bevat 125 mg valeriaanextract)
Volgens mijn huisarts is de maximale dosering 5 dragee's per dag.

Als ik jou vriendin was zou ik overstappen op een ander middel, waar ze minder immum voor is.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_14377865
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 15:14 schreef Oxymoron het volgende:
(Eén dragee bevat 125 mg valeriaanextract)
*pakt eigen potjes Valdispert erbij*

Samenstelling; 45 mg Valeriaanextract per dragee

Verder adviseren ze 3x daags naar behoefte 1-3 dragees

Maar 20-25 is veel te veel, en al helemaal als het niet meer werkt bij haar (waarom neemt ze ze dan????)

dinsdag 4 november 2003 @ 16:43:52 #25
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_14378845
Valeriaan is bij mijn weten gewoon een barbituriaat, dwz. het is een stof uit de zelfde klasse als het veelbesproken oxazepam (verbeter me als ik het mis heb). Dat het in de natuur voorkomt wil niet zeggen dat het onschadelijk is, (zoals veel, minder logisch nadenkende mensen soms beweren) er komen immers heel nare vergiften uit de natuur.

Ik zou die vriendin maar eens gauw naar de dokter sturen om het goed te laten afbouwen, dit is niet gezond.

Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 4 november 2003 @ 16:46:36 #26
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_14378920
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 16:03 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

*pakt eigen potjes Valdispert erbij*

Samenstelling; 45 mg Valeriaanextract per dragee

Verder adviseren ze 3x daags naar behoefte 1-3 dragees

Hmm, heel vreemd
Ik heb Valdispert Balans iig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')