quote:vanavond om 1900 uur begint dat, zo snel als ik terug ben zal ik proberen hier te posten. Maar ik kan natuurlijk niks beloven
Op donderdag 6 november 2003 12:42 schreef sp3c het volgende:
is iemand al terug van die palmclub meet of is dat nog niet eens begonnen?ben wel benieuwd naar reacties
Aaron Oridiri ofzo had er 2 meegenomen en is redelijk lyrisch over dat apparaat. Korte review (ik heb hem 2 minuten in mijn handen gehad)
Uiterlijk
Ziet er prima uit! De dikte is ongeveer de helft van een GBA SP en het scherm is echt 2 keer zo groot. Ook ziet het er netjes afgewerkt uit, alleen de opbergplek van de stylus is niet echt handig. Zit achterop 'geplakt' zeg maar.
Qua gewicht zit het ook prima, het is iets zwaarder dan de gemiddelde PDA. Maar dit ligt beter in de hand bij het gamen.
Scherm
hier kan ik kort en krachtig over zijn: het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Roy had zijn GBA SP bij zich, maar de Zodiac deed de GBA verdwijnen! Het scherm van de Zodiac is 2 keer zo groot, veel scherper, beter te lezen in het donker en ziet er gewoon perfect uit!
(voor de duidelijkheid: 320-480 is best groot
)
Games
Ik heb hem maar heel kort in handen gehad. Maar dit ziet er veel belovend uit. Ik heb stuntcar extreme gespeeld: prima gameplay en het snelheidsgevoel zag er echt goed uit. Geen hick-ups en zelfs het multiplayeren via blue-tooth werkte perfect! Het zag er uit als een PS1 spel, maar aangezien dit pas het eerste spel is kunnen we hier nog veel van verwachten! Als ze tenminste een beetje doorontwikkelen.
Ook Spycar heel even gespeeld: zag er wel leuk uit, en de besturing ook wel redelijk in orde. Maar niet echt een must-have (nu heb ik hem echt maar 10 sec gespeeld dus hierover valt nog niet echt veel te zeggen
)
Ook de controllers (analoog is perfect!) zitten op de juiste plek, alleen de wijsvinger-buttons voelen een beetje vreemd aan. Het indrukken gaat zonder gevoel bijna. Je moet geen 3 uur achter elkaar gaan spelen, dat gaat denk ik een beetje verkrampen. Maar het eerste gevoel was prima in orde.
Multi-media en PalmOS
Er stonden ook een aantal mp3's op en ook de Matrix 2 trailer. Het geluid is wel redelijk te noemen, 10 meter er vandaan kon je het prima horen. Er zit ook een mogelijkheid op om je koptelefoon er op aan te sluiten.
De video mogelijkheden zijn ook indrukwekkend. Vooral dat grote scherm is echt leuk
De beeldkwaliteit is niet prima, maar dat hoeft ook niet. Het is goed genoeg om onderweg een filmpje te kijken (voor de lange reis) of een aflevering Friends (voor de file
)
Ook het aangepaste PalmOS was redelijk makkelijk in gebruik. Ik kan hier nog weinig over zeggen, maar het zal niet veel verschillen van de andere PDA's
Conclusie
Wat een heerschend apparaat ![]()
Maar serieus: het heeft heeeel veeeel potentie. Er moeten alleen nog wel een aantal hele goede games opkomen wil dit echt een grote hit worden. Maar qua games-handheld en PDA zit dat ding prima in elkaar. Zeker iets om in de toekomst rekening mee te houden!
Ook qua prijs zal het wel goedzitten, waarschijnlijk rond de 300 euro. En voor zo'n high-end PDA/Game machine is dat niet veel. Maar het nadeel is dat hij pas volgend jaar in de winkels is. Misschien dat hij voor die tijd nog in de UK te bestellen is. Hou dit topic in de gaten!
ga voor het 32 mb model, volgens een (goede) developer slokt die 128 mb echt batterijen en je kan toch 2x SD kaartjes gebruiken! Scheelt dus weer 100 euro!
De eerste indrukken zijn echt goed! Het ding ligt lekker in de hand, knoppen zijn allemaal makkelijk te bereiken zonder dat je vingers in rare posities hoeven te raken. Analoge stickje werkt perfect!
Het scherm is, zoals Kepler al zegt, helder, duidelijk, groot en erg mooi! Inderdaad veel beter dan de GBA SP.
Geluid (in de gespeelde games) is wel vergelijkbaar met de GBA. Verwacht hier geen hoogstaande symphonien, maar gewoon goed geluid net als de GBA ![]()
Ik heb één spel gespeeld, een race spel. Dit ziet eruit als een first gen PSOne titel. Goed 3D, maar wel nog blokkerig
Ook de opbouw in de verte is duidelijk zichtbaar, maar dat was bij de eerste lading PSX titels ook zo. Verwacht dus dat dit veel beter gaat worden na een tijdje (vergelijk Ridge Racer 1 en 4 maar eens).
Het multiplayen dat gedemonstreert werd (via blue tooth) werkt ook erg goed. Mits je niet te ver van elkaar staat (5m ipv de beloofde 10m dus). Het connect snel en de laadtijden zijn ook relatief laag. Zit tussen GBA en PSX in zeg maar ![]()
De multimedia applicaties zijn ook erg goed. De MP3's klinken helder, ook als je de Zodiac aansluit op een externe geluidsset. Filmpjes kijken is ook een genot, de goede man had Matrix Reloaded op de Zodiac staan en dit is erg duidelijk. Geen framedrops in drukke scenes en full screen.
Al met al dus een must have. De UK website is inderdaad net geopend, maar over een Euro release is verder nog nix bekend.
En zoals Kepler ook al zegt, ga voor de 32 mb versie.
D'r staat een uitgebreide, interessante interview met Byron Connell hier:
http://wireless.ign.com/articles/458/458410p1.html
ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
quote:Dat is wat die Aaron Ardiri zei! En hij is developer van spelletjes voor o.a. de zodiac. En hij vertelde dus dat de 128 mb meer batterijen eet, en dat je dat extra geheugen net zo goed op een SD kaartje kan plakken. Meer zei hij daar niet over...
Op vrijdag 7 november 2003 11:21 schreef err het volgende:ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
quote:heb jij deze ook besteld?
Op vrijdag 7 november 2003 11:21 schreef err het volgende:
ik zou mn handen niet meer wassen als ik jullie wasD'r staat een uitgebreide, interessante interview met Byron Connell hier:
http://wireless.ign.com/articles/458/458410p1.html
ik ga nu ff achter het feitje aan dat de 128mb meer batterijvermogen verbuikt, want dat hoor ik voor het eerst (ik heb namelijk een Z2 besteld)
is makkelijk voor het opladen
quote:yep, en de sportscase.
Op vrijdag 7 november 2003 11:35 schreef kepler het volgende:[..]
heb jij deze ook besteld?
http://store.tapwave.com/product.asp?sku=2410457is makkelijk voor het opladen
Zal allemaal nog wel dure helaas. Juist die int.chargers schijnen op het allerlaatste moment aangepast te zijn en die houden de boel op. De Zodiacs zelf zijn ook backordered.
Wordt lijp van het wachten ![]()
zal wel eind november worden
[edit: opgezocht]
SD kaartjes zijn serieele geheugens, dus die *kunnen* helemaal niet direkt gekoppeld zijn aan de processor. Dus die kaartjes kunnen alleen gebruikt worden voor massaopslag. Het interne 32Mb of 128Mb geheugen zit wel gekoppeld aan de processor en wordt dus gebruikt voor programma en graphics data.
Dus ik zou toch voor de 128Mb versie gaan. Je 32Mb versie later laten upgraden naar 128Mb zal vast wel duurder zijn dan $100.
quote:in het interview met die Connell wordt gesteld dat ALLE spellen speelbaar dienen te zijn op zowel de Z1 en de Z2. Er wordt 12 mb systeem geheugen gebruikt en dat hebben beide units. In feite maakt het dus niet uit.
Op vrijdag 7 november 2003 12:13 schreef RetepV_kloon het volgende:
128Mb geheugen zal idd. wel meer stroom vreten, maar zit SD dan direkt aan de processor gekoppeld? Zo niet, dan zul je in de toekomst dus niet meer alle spellen kunnen spelen. Zo gauw die meer assets gebruiken dan 32Mb (goed, dat is wel heel erg veel), kun je een game niet meer afspelen op een 32Mb versie.
[edit: opgezocht]
SD kaartjes zijn serieele geheugens, dus die *kunnen* helemaal niet direkt gekoppeld zijn aan de processor. Dus die kaartjes kunnen alleen gebruikt worden voor massaopslag. Het interne 32Mb of 128Mb geheugen zit wel gekoppeld aan de processor en wordt dus gebruikt voor programma en graphics data.Dus ik zou toch voor de 128Mb versie gaan. Je 32Mb versie later laten upgraden naar 128Mb zal vast wel duurder zijn dan $100.
quote:Ja, ik las het ineens, had er overheen gelezen.
Op vrijdag 7 november 2003 12:16 schreef err het volgende:[..]
in het interview met die Connell wordt gesteld dat ALLE spellen speelbaar dienen te zijn op zowel de Z1 en de Z2. Er wordt 12 mb systeem geheugen gebruikt en dat hebben beide units. In feite maakt het dus niet uit.
quote:Je moet je natuurlijk wel afvragen hoe lang ze dit vol kunnen houden... Over een jaartje ofzo komt de concurrentie los en dan zullen ze toch iets moeten gaan doen om die concurrentie voor te blijven. Dus het zou me helemaal niks verbazen als er over een jaartje 'For Zodiac 128Mb only' op een cartridge komt te staan.
IGN: The Zodiac is currently offered with either 32MB or 128MB of RAM. Obviously more is better, but will there be games down the road that the 32MB version will be incapable of handling?Tapwave: No. All games will be able to run on both systems. This is a requirement for our developer program. Customers will be able to download games from Tapwave.com and run them from native memory in the product (32MB or 128MB) or run them from an SD memory card. Many premiere games will also be available pre-loaded onto a Game Card (ROM) that we will make available for purchase.
quote:nja aangezien het open source is zal er in de homebrew shit zeker iets komen die 128 mb nodig heeft (vooral die emu's schijnen zwaar te zijn) Bovendien heeft 90% een Z2 besteld.
Op vrijdag 7 november 2003 12:33 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Ja, ik las het ineens, had er overheen gelezen.
[..]Je moet je natuurlijk wel afvragen hoe lang ze dit vol kunnen houden... Over een jaartje ofzo komt de concurrentie los en dan zullen ze toch iets moeten gaan doen om die concurrentie voor te blijven. Dus het zou me helemaal niks verbazen als er over een jaartje 'For Zodiac 128Mb only' op een cartridge komt te staan.
quote:Erg triest ja
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef err het volgende:
las ik net dat die knakker beroofd is van z'n T3?triest!
gelukkig maar dat z'n zodiac niet gejat is
Kepler en ik zeiden nog voor de grap dat we konden weglopen met de Zodiac op een gegeven moment
Maar dit is dus echt gebeurd nu... Diep en Diep triest.
Volgend jaar dus waarschijnlijk niet zoveel vrijheid meer
quote:die persoon heeft het dus verpest voor de palmclub!! Volgend jaar waarschijnlijk geen bij eenkomst meer...
Op vrijdag 7 november 2003 13:09 schreef err het volgende:
las ik net dat die knakker beroofd is van z'n T3?triest!
gelukkig maar dat z'n zodiac niet gejat is
die 32mb versie is dat het geheugen? zoals bij een pc? 32mb/64mb/128mb enzo?
dat betekent dan toch dat de 128mb veel sneller is?
en de spelletje werken met van die kaartjes toch? zijn dat dezelfde kaartjes als die in een digicam gaan?
kun je die los kopen en wat kosten die dan?
en als je een 32mb versie koopt kun je hem dan zoals bij een pc ook (upgraden) naar 128mb ?
het lijkt me trouwens wel wat zoon zodiac stukken mooier als op mijn gba zie ik al wel, maar ik wil eerst weten wat de psp ofzow en de nieuwe gameboy doet/eruitzien/kosten enzo
eerst ff de kat uit de boom kijken zal ik maar zeggen...
quote:het is zeg maar de harddisk, dus het wordt niet sneller
Op vrijdag 7 november 2003 13:48 schreef JorricK het volgende:
uuh ff wat noob opmerkingen hoordie 32mb versie is dat het geheugen? zoals bij een pc? 32mb/64mb/128mb enzo?
dat betekent dan toch dat de 128mb veel sneller is?
en de spelletje werken met van die kaartjes toch? zijn dat dezelfde kaartjes als die in een digicam gaan?
kun je die los kopen en wat kosten die dan?
en als je een 32mb versie koopt kun je hem dan zoals bij een pc ook (upgraden) naar 128mb ?
het lijkt me trouwens wel wat zoon zodiac stukken mooier als op mijn gba zie ik al wel, maar ik wil eerst weten wat de psp ofzow en de nieuwe gameboy doet/eruitzien/kosten enzo
eerst ff de kat uit de boom kijken zal ik maar zeggen...
nee het is waarschijnlijk niet te verhogen
ja, dat zit op die kaartjes: MMC en SD om precies te zijn.
ja die kan je los kopen: van 8 MB tot 512 MB
en hij is alleen nog in de US te koop, volgend jaar pas in Europa!
quote:dan pas
Op vrijdag 14 november 2003 10:13 schreef err het volgende:
mijn Z heb ik as woensdag/donderdag op zn vroegst in huis
quote:eigenlijk wil ik dat ding in mijn brievenbus zien
Op vrijdag 14 november 2003 12:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
We willen foto's zien ! En filmpjes ! En info !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |