Ik moet voor de broer van een vriendin van mij een surprise maken.... maar wat o wat!?
Iemand ideeen?
Hij is dit jaar al wat afspraken vergeten, dus ik wil een agenda voor hem kopen
Daarnaast is ie idioot fanatiek begonnen met skeeleren, schaatsen en sporten en als een razende zijn conditie aan het opbouwen (bahbah projecteert dit ook op anderen)....
Verder is hij werkzaam in de wijnbranche...
Iemand LEUKE ideeen voor een surprise?
(Laat offtopic reacties achterwege)
Dank je wel!
quote:Maak met wat kippengaas een vorm van een wijnfles.
Op dinsdag 4 november 2003 10:24 schreef Babbelzz het volgende:
Hallo beste mensen,Ik moet voor de broer van een vriendin van mij een surprise maken.... maar wat o wat!?
Iemand ideeen?
Hij is dit jaar al wat afspraken vergeten, dus ik wil een agenda voor hem kopen
Daarnaast is ie idioot fanatiek begonnen met skeeleren, schaatsen en sporten en als een razende zijn conditie aan het opbouwen (bahbah projecteert dit ook op anderen)....
Verder is hij werkzaam in de wijnbranche...
Iemand LEUKE ideeen voor een surprise?
(Laat offtopic reacties achterwege)Dank je wel!
En nee, mijn voorbeeld is niet een geweldig idee nee
een skate.
benodigdheden: stuk (goedkoop) hout, karton, plakband, spijkers
gereedschap: 7 gaten zaag, decoupeerzaag.
zaag 2 x de vorm van de zijkant van een schoen uit + een rechthoekige bodem+achterkant
plak/spijker/schroef de zijkanten+achterkant op de bodem.
buig en plak het karton over de bovenkant (kun je misschien beter als laatste doen)
zaag met de 7 gatenzaag 4 wieltjes uit
maak deze vast tussen 2 plankjes, en timmer/schroef/plak dit onderstuk onder de schoen.
eventueel decoreren met feters, raketmotoren, andere creatieve ideeën
1) Neem een lege wijnfles.
2) Week het etiket eraf.
3) Bind een lont (gewoon touwtje wat je in benzine of spiritus gedoopt hebt kan ook) strak om de fles
4) Steek het lont aan
5) Je wijnfles breekt nu prachtig doormidden als het goed is, zo niet begin op nieuw bij stap 1
6) Stop je kadootje in de fles
7) Lijm de fles weer dicht met glaslijm
8) fotosoep een leuk etiketje met bijvoorbeeld je gedicht erop
9) pak het geheel leuk in als een echte wijnfles ofzo
10) en klaar is klara.....
quote:Je kan als uitgangspunt een ganzenbordspel overtekenen op een plaat (of doos waar het kado inzit ofzo), en dan zelf opdrachten bedenken. Maak er een paar kaartjes bij, teken sporten langs het spel, en als je heel creatief bent, maak je van klei ook nog pionnen in de vorm van ??? [vul hier iets in wat met sport te maken heeft]
Op woensdag 5 november 2003 08:25 schreef Babbelzz het volgende:
Ik zat ook te denken aan iets van een sport (calo) bordspel... iemand daar ideeen of ervaring mee?
Ik had zelf al bedacht een knuffelbeer te papier-maché-en (het meisje houdt van knuffels), maar ik ben de papier-maché techniek een beetje kwijt...Iemand tips? Ook m.b.t. de vorm van de beer maken graag .
Wikkel je cadeautje (ingepakt) in van die lange lappen watten. Bind het als een rollade en smeer het in het stroop. Leg op een zilveren schaal en maak het mooi met salade etc eromheen.
Voila!!
quote:Een juf hoort creatief te zijn!
Op zondag 9 november 2003 18:20 schreef karoltje het volgende:
Normaal doen wij thuis niet zo heftig aan Sinterklaas, maar nu heb ik in mn stageklas lootjes getrokken...En 'juf' kan natuurlijk niet met een beplakte kartonnen doos aan komen!Ik had zelf al bedacht een knuffelbeer te papier-maché-en (het meisje houdt van knuffels), maar ik ben de papier-maché techniek een beetje kwijt...Iemand tips? Ook m.b.t. de vorm van de beer maken graag
.
Om de vorm van een beer (of wat dan ook) in papier-mache te krijgen kan je eerst met kippegaas de vorm maken. Als het alleen een bol is, kan je over een opgeblazen ballon heen papier-macheeen.
Papier-mache-techniek: maak behangselplak. Pak oude tijdschriften en scheur ze in strookjes. Gebruik veel lijm! Laat drogen na elke paar lagen, en druk goed aan (anders komt er lucht onder). Het kippegaas laat je zitten, als je er een ballon onder hebt prik je deze kapot. Om het laatste laagje mooi glad te krijgen, kan je als afwerking een laagje met strookjes keukenrol er overheen plakken.
Succes
Voor een meisje die tennist (40ste van Nederland in haar catagorie). Hoe kan ik dan met een tennisracket iets leuks en verrassends maken?
quote:He neeeee, een tennis voor een meisje dat tennist is wel heel onorigineel. Bedenk een surpise naar aanleiding van een typische eigenschap, iets grappigs wat jullie een keer hebben meegemaakt. Zo maak je het veel persoonlijker!
Op woensdag 12 november 2003 14:34 schreef pekel het volgende:
Ik heb ook een suprise nodig!Voor een meisje die tennist (40ste van Nederland in haar catagorie). Hoe kan ik dan met een tennisracket iets leuks en verrassends maken?
quote:Denk dat ze alles met tennis al gehad heeft, denk je ook niet?
Op woensdag 12 november 2003 14:34 schreef pekel het volgende:
Ik heb ook een suprise nodig!Voor een meisje die tennist (40ste van Nederland in haar catagorie). Hoe kan ik dan met een tennisracket iets leuks en verrassends maken?
quote:Ja
Op donderdag 13 november 2003 22:49 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Denk dat ze alles met tennis al gehad heeft, denk je ook niet?
Ikzelf ben een BB'er (brugklasbegeleider, jaja) en nu doe ik mee (moet ik meedoen) met surprise die brugklas. zelf zit ik in de 5e, maargoed.
Ik heb die bruggertjes begeleid op het kamp van 3 dagen, en ik weet dus wel wie het zijn. ik ken het ventje wel, persoonlijk, maar ik weet totaal niet wat ik nu moet maken. Zijn hobby's zijn computeren en vissen, en hij wil een voetbaltijdschrift...
heeft iemand misschien een leuk idee? graag!
quote:Snijd een voetbal open, doe het tijdschrift erin en maak hem zo dicht zodat je het bijna niet meer ziet
Op vrijdag 14 november 2003 09:02 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Haha! meesterlijk Topic.Ikzelf ben een BB'er (brugklasbegeleider, jaja) en nu doe ik mee (moet ik meedoen) met surprise die brugklas. zelf zit ik in de 5e, maargoed.
Ik heb die bruggertjes begeleid op het kamp van 3 dagen, en ik weet dus wel wie het zijn. ik ken het ventje wel, persoonlijk, maar ik weet totaal niet wat ik nu moet maken. Zijn hobby's zijn computeren en vissen, en hij wil een voetbaltijdschrift...
heeft iemand misschien een leuk idee? graag!
quote:Nog bedankt voor de tip trouwens
Op maandag 10 november 2003 17:32 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Een juf hoort creatief te zijn!
Om de vorm van een beer (of wat dan ook) in papier-mache te krijgen kan je eerst met kippegaas de vorm maken. Als het alleen een bol is, kan je over een opgeblazen ballon heen papier-macheeen.
Papier-mache-techniek: maak behangselplak. Pak oude tijdschriften en scheur ze in strookjes. Gebruik veel lijm! Laat drogen na elke paar lagen, en druk goed aan (anders komt er lucht onder). Het kippegaas laat je zitten, als je er een ballon onder hebt prik je deze kapot. Om het laatste laagje mooi glad te krijgen, kan je als afwerking een laagje met strookjes keukenrol er overheen plakken.Succes
Gewoon de vorm 2x uitknippen uit een stuk stof, aan elkaar vastnaaien (zoomzoom met de naaimachine en klaar!), binnenstebuiten keren, eventueel dingen erop naaien zoals bv de snuit en de ogen van de beer, dan opvullen, kado erin, dichtnaaien. Klaar!
Als ik m af heb zal ik er een foto van maken en hier plaatsen .
quote:Past dat?! een tijdschrift?
Op vrijdag 14 november 2003 13:08 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Snijd een voetbal open, doe het tijdschrift erin en maak hem zo dicht zodat je het bijna niet meer ziet
Bijvoorbeeld het sneetje in een naad of op een streep maken, en hem daarna dichtplakken met secondelijm.
Zelf zat ik aan een toetsenbord te denken, die hij dus he-le-maal aan gort moet slaan... of zoiets
maar dan nog... een tijdschrift past denk ik lastig
De-hoe-krijg-ik-dit-ooit-open-Taart - simpel te maken, altijd succes:
Koop een of twee spuitbussen met purschuim bij de Gamma of een andere doe-het-zelf-winkel. Pak je kadootjes GOED in in plastic (boterhamzakjes ofzo).
Maak een taartvorm van karton. Gebruik bijvoorbeeld een oude grote doos. Pak een kant van de doos en gebruik deze als bodem. De zijkant van de vorm kun je gewoon maken door een reep karton in een cirkel te buigen. Niet dit vast en leg deze op de taartbodem. Spuit een laagje purschuim hierin. Leg de kadootjes erin en spuit de hele vorm vol. Let op, het purschuim zet nog een heel end uit! Versier de bovenkant van de taart met hagelslag, kaarsjes en andere gekleurde feestelijkheden. Maak een leuk gedichtje waarin je aangeeft dat er geen hulpmiddelen gebruikt mogen worden om de taart open te maken. Dan is de ontvanger zeker de hele avond bezig om z'n taart 'op te eten'.
Een ding moet je op letten. Maak de taart RUIM VAN TE VOREN (een week ofzo). Anders stolt de binnenkant niet, en dat spul wil je ongestold niet op je handen krijgen!
Succes!
Ballon opblazen, papier-maché er omheen (wees voorzichtig!) een poosje goed laten drogen in bijv. de schuur oid. Bij mij duurde 't geloof ik een dag of 2 á 3 voor 't écht goed droog was.
Vervolgens heb ik halverwege 't papier-maché een vierkant getekend er die eruit geknipt. Op die manier kun je de ballonresten verwijderen en de cadeautjes erin stoppen. Dek het vierkant af met een laagje papier/karton.
Daarna knip je twee wc-rollen doormidden die als pootjes voor 't varken figureren. Je hebt ook nog een halve rol nodig voor de snuit. Voorzie de rolletjes van een dun laagje papier-maché en laat dit even een dagje drogen.
Als dat allemaal gedaan is dan kan het verfwerk beginnen. Koop roze verf en maak er een 'echt' varken van. Teken (als de verf droog is) de ogen + mond met een zwarte stift en gebruik een klein touwtje om een staart van te maken.
Ja ja, 't is even een karwei, maar dan heb je ook wat.
Het liefst wou ik hem een beetje plakkerig maken maar ik heb geen idee hoe?
Alvast bedankt in ieder geval.
[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 20-11-2003 11:24]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |