Mobo: Chaintech Zenith 7NJS-ultra met cbox3 , Nforce 2 raid en heel de zooi
Proc: AMD 3200+ Barton @400mhz
Videokaart: chaintech GF FX 5900
HD: Maxtor 120gig 8mb chache s-ata 6Y120M0
Fans: 4x80mm coolermaster blue led.
CPU-fan: Cooler CPU CoolerMaster Jet 7
Kast: Aopen 700B
Brander: DVD+/-Rewriter LDW-411S 4x4/4x2x DVD
Dvd-speler: Lite-on dvd speler
Brander2: Lite-on 40x brander
Floppy drive
Geheugen: Corsair TWINX1GIG-3200C2 2x512MB 400MHZ
Zouden jullie zelf nog wat anders doen en zoja wat?
[Dit bericht is gewijzigd door brainol op 04-11-2003 09:17]
quote:4x8mm is klein voor een fan.
Op dinsdag 4 november 2003 09:10 schreef brainol het volgende:
Ik heb zelf een pc samengesteld, wat vinden jullie ervan?...
Fans: 4x8mm coolermaster blue led.
quote:Waarom twee branders? Kan die DVD-brander geen cd's aan?
...
Brander: DVD+/-Rewriter LDW-411S 4x4/4x2x DVD
...
Brander2: Lite-on 40x brander
...
quote:Zit raidcontroller op, ga ik misschien nog gebruiken.
Op dinsdag 4 november 2003 09:12 schreef X-Phantom-X het volgende:
Als er een Raid controller op het mobo zit zou ik een Raid cluster HD's nemen.
quote:Je kan net zo goed AMD 2500+ nemen .. Heb ik ook je kan hem zo opvoeren naar 3200+ zit een bug in....... Scheelt 200/300 euro
Op dinsdag 4 november 2003 09:10 schreef brainol het volgende:
Ik heb zelf een pc samengesteld, wat vinden jullie ervan?Proc: AMD 3200+ Barton @400mhz
quote:Ik kon de fx 5900 erg goedkoop krijgen
Op dinsdag 4 november 2003 09:13 schreef Mikkel het volgende:
Mja, ik zou persoonlijk voor een radeon 9800 pro gaan, maar goed, smaken verschillen.
quote:fans moeten 4x80mm zijn.
Op dinsdag 4 november 2003 09:13 schreef buitenbeentje het volgende:[..]
4x8mm is klein voor een fan.
[..]Waarom twee branders? Kan die DVD-brander geen cd's aan?
En de normale brander had ik al, maar heb er een dvd brander bijgekocht.
quote:Ook aan deze kan ik zeer goedkoop komen
Op dinsdag 4 november 2003 09:16 schreef gekketurk het volgende:[..]
Je kan net zo goed AMD 2500+ nemen .. Heb ik ook je kan hem zo opvoeren naar 3200+ zit een bug in....... Scheelt 200/300 euro
quote:Ook het mobo kreeg ik erg goedkoop, en ik vond die er mooi uitzien.
Op dinsdag 4 november 2003 09:14 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik was misschien al voor de Athlon 64 gegaan, en idd op zeker voor een Radeon.
Andere optie is de 3200+ te vervangen door een 2500+ en voor het prijsverschil waterkoeling of phasechange koeling te nemen. Dan haal je makkelijk dezelfde snelheid en ben je voor de toekomst ook klaar met de koeling. Daarnaast is de prijs/prestatie verhouding van de 3200+ érg slecht (P4-2.4@800 haalt hem in bepaalde benchmarks in, P4-2.8@800 in alle!)
Voor de harddisks zou je eigenlijk moeten gaan voor 2*80 8MB/SATA op RAID0 voor de snelheid. Wil je dan nog het probleem van de crashende harddisk tegen gaan, hang je er nog 2*40 in RAID1 bij ofzo.
Indruk van het totale systeem: Het is een mainstream systeem voor veel geld. Er is niet nagedacht over optimalisatie, maar gewoon voor veel onderdelen het duurste genomen wat er te krijgen is, zonder naar alternatieven te kijken. Voor de "net iets boven gemiddelde" gebruiker erg leuk, maar als je dit soort bakken geld gaat uitgeven in het vervolg het advies om eerst rond te kijken naar wat er te krijgen is....
quote:owja, ik wil wel graag barton en 400mhz, en die heb je pas vanaf de 3000+
Op dinsdag 4 november 2003 09:16 schreef gekketurk het volgende:[..]
Je kan net zo goed AMD 2500+ nemen .. Heb ik ook je kan hem zo opvoeren naar 3200+ zit een bug in....... Scheelt 200/300 euro
quote:Ah oke, als je een mooi dealtje hebt kunnen sluiten op bijv. het moederbord en de videokaart, dan is het een leuk systeem.
Op dinsdag 4 november 2003 09:18 schreef brainol het volgende:
Ook het mobo kreeg ik erg goedkoop, en ik vond die er mooi uitzien.
Verder had ikzelf een Asusbordje en een Intel CPU genomen, maar dat is meer betreffende smaak dan dat ik het kan onderbouwen. Maarja, een mooie auto koop je ook niet altijd met je verstand.
quote:Nobody's perfect, dus we nemen het jou niet kwalijk dat je een P4 wil
Op dinsdag 4 november 2003 09:19 schreef Greyfox het volgende:
Zal ik maar beginnen dan?
Je processor is fout, ik zou altijd een P4 nemen
quote:Zoals misschien al naar voren is gekomen. Ik heb diverse onderdelen voor zeer weinig kunnen krijgen. Als ik het in de winkel had moeten kopen had ik het idd ook anders gedaan.
Op dinsdag 4 november 2003 09:20 schreef Croga het volgende:
Als je zulke bakken geld uit gaat geven voor je systeem, ga dan meteen voor een AthFX op een nF3 bord. En kies dan ook meteen een sterker merk, Asus bijvoorbeeld. Hoewel de Chaintech er erg geil uit ziet, is de performance en de ondersteuning relatief érg slecht.Andere optie is de 3200+ te vervangen door een 2500+ en voor het prijsverschil waterkoeling of phasechange koeling te nemen. Dan haal je makkelijk dezelfde snelheid en ben je voor de toekomst ook klaar met de koeling. Daarnaast is de prijs/prestatie verhouding van de 3200+ érg slecht (P4-2.4@800 haalt hem in bepaalde benchmarks in, P4-2.8@800 in alle!)
Voor de harddisks zou je eigenlijk moeten gaan voor 2*80 8MB/SATA op RAID0 voor de snelheid. Wil je dan nog het probleem van de crashende harddisk tegen gaan, hang je er nog 2*40 in RAID1 bij ofzo.
Indruk van het totale systeem: Het is een mainstream systeem voor veel geld. Er is niet nagedacht over optimalisatie, maar gewoon voor veel onderdelen het duurste genomen wat er te krijgen is, zonder naar alternatieven te kijken. Voor de "net iets boven gemiddelde" gebruiker erg leuk, maar als je dit soort bakken geld gaat uitgeven in het vervolg het advies om eerst rond te kijken naar wat er te krijgen is....
quote:mehheh....
Op dinsdag 4 november 2003 09:20 schreef brainol het volgende:
owja, ik wil wel graag barton en 400mhz, en die heb je pas vanaf de 3000+
quote:Ik kan on the fly branden
Op dinsdag 4 november 2003 09:20 schreef apophis4u het volgende:
Vraag me af of het mogelijk is on the fly dvd's te kopieëren. volgens mij moet je die toch eerst rippen alvorens te branden? Is in dat geval die dvd speler niet overbodig. Want dat rippen kan dan ook met die brander wel.
quote:Van overclocken heb ik niet veel verstand. En voor die proc heb ik op de tweakers pricewatch gekeken en daar zag ik geen 2500+ barton op 400mhz
Op dinsdag 4 november 2003 09:22 schreef Croga het volgende:[..]
mehheh....
een 2500+ draait ook op 400Mhz
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 09:20 schreef brainol het volgende:[..]
owja, ik wil wel graag barton en 400mhz, en die heb je pas vanaf de 3000+
quote:Zou je mij een link kunnen geven?
Op dinsdag 4 november 2003 09:25 schreef gekketurk het volgende:[..]
2500 + heeft dat ook hoor
quote:http://www.maxpert.nl/ moet je even bij processoren kijken het is wel een fsb 333 ( je had gelijk )maar ik keek net in mijn bios je kan tot 500 hoor no problem
Op dinsdag 4 november 2003 09:27 schreef brainol het volgende:[..]
Zou je mij een link kunnen geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |