Ben benieuwd.
quote:vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?Ben benieuwd.
quote:Dat lijkt me wel handig, iig als de ramadan tijdens de zomer valt wel.
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Scribbly het volgende:[..]
vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
quote:niet helemaal. In Indonesia stoppen ze met eten (over het algemeen) als de moskee zijn eerste gebed heeft, rond 5 uur in de morgen, op veel plekken ruim een uur voordat het licht wordt.
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
het gaat dacht ik om wereldwijd geldende tijden oid
quote:Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
Op maandag 3 november 2003 19:29 schreef thaWarhead het volgende:
het gaat dacht ik om wereldwijd geldende tijden oid
quote:Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?Ben benieuwd.
quote:Kolder. Je moet als moslim toch vasten vanaf de eerste ochtendschemering tot zonsondergang. En waar staan die virtuele tijden dan in de koran ?
Op maandag 3 november 2003 19:42 schreef Tigertje het volgende:
Los van zonsopgang en zonsondergang zijn er ook gewoon tijden aan verbonden. Als je morgen aan een moslim vraagt wanneer hij weer mag eten kan hij/zij doorgaans vertellen hoe laat dat is.
Dit heeft natuurlijk met zonsondergang te maken maar ik denk dat ook in IJsland daarvoor gewoon tijden staan. Al zijn die dan virtueler dan hier.
Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)
quote:We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
Het is gewoon een bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn. Anders had Mohammed toch wel moeten weten dat ramadan houden in grote delen van deze planeet toch niet kan.
quote:Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
[Dit bericht is gewijzigd door scumback op 03-11-2003 19:52]
quote:Toch knap. Je kan max 3 dagen zonder water.
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Akkersloot het volgende:
twee weken later, om van de dorst.
quote:Hoe vaak ben je daar ook precies geweest?
Op maandag 3 november 2003 19:51 schreef scumback het volgende:
Ik heb nog nooit een moslim bij de polen gezien.....:7
Ik woon zoals bekend (gok ik) in Finland, en er woont hier een Turks gezin. Ik vraag mij af hoe zij het hier doen aangezien het hier ook lange periode donker (3 uur licht), of lange periode licht (niet donker) kan zijn.
Ik zal er misschien eens naar vragen. Weet niet of dat onbeleeft ofzo is.
quote:Lord_Vetinari, iedereen mag topics op FOK! openen. Ook over de moslims nabij de Poolcirkel ivm de ramadam. Maar we tolereren géén Koren-bash hier. Ik kijk het nog even aan, en we zien wel hoelang t goed gaat.
Op maandag 3 november 2003 19:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:Wedden? Waarom denk je dat ie dit topic opent met deze openingspost?
Back ontopic nu!
Reageer dan niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 03-11-2003 19:57]
quote:had ik dat geschreven "of IJsland". Schrijffoutje. Maar er zijn toch altijd mensen op een eiland in plaats van in een eiland ?
Op maandag 3 november 2003 19:48 schreef Natalie het volgende:
Topictitel gewijzigd:Zijn er moslims of IJsland (midzomer ramadan) ==> Zijn er moslims in IJsland (midzomer ramadan)
We gaan hier geen 'is de Koran nu wel of niet heilig/goed' discussie voeren, Akkersloot.
[/quote]
Naar WFL dan ?
quote:Ik denk het wel. Alle Turken zijn immers geen moslim.
Op maandag 3 november 2003 19:52 schreef ToBe het volgende:
Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.
quote:Dank voor de informatie
Op maandag 3 november 2003 20:10 schreef Lucille het volgende:
Overigens ligt IJsland nog onder de poolcirkel, dus er is technisch gezien altijd een zonsondergang.Het enige stukje IJsland wat wel binnen de poolcirkel ligt is het eiland Grimsey, 40 km ten noorden van het vaste land.
http://www.geocities.com/Athens/Rhodes/7797/Ramadan/firstramadan.htm
Hier een quote:
Regarding the times of fasting, I was not sure whether I should follow the movements of the sun or if I should follow some other times, since it is not possible to follow the sun all year round in Iceland (e.g. there is no dawn in the summertime, and this also makes prayer times complicated here) I finally decided to follow the suns movement since it seemed to be what the majority of muslims I have met in Iceland were going to do. So, the fast for me has actually been quite easy since it is only between 8 or 9 hours.
[Dit bericht is gewijzigd door Denocorp op 03-11-2003 20:16]
quote:Jeps. Er stond 'of'
Op maandag 3 november 2003 20:02 schreef Akkersloot het volgende:had ik dat geschreven "of IJsland". Schrijffoutje. Maar er zijn toch altijd mensen op een eiland in plaats van in een eiland ?
quote:Nope, geen goed idee.
Naar WFL dan ?
quote:'Zitten ze daar ook al
Op maandag 3 november 2003 20:02 schreef scumback het volgende:
Ik mag toch wel reageren op het gegeven dat er Moslims zijn in Finland???? Wat is daar mis mee??
quote:Staat dus niet in de koran.
Op maandag 3 november 2003 20:15 schreef Denocorp het volgende:
Hier een quote:Regarding the times of fasting, I was not sure whether I should follow the movements of the sun or if I should follow some other times, since it is not possible to follow the sun all year round in Iceland (e.g. there is no dawn in the summertime, and this also makes prayer times complicated here) I finally decided to follow the suns movement since it seemed to be what the majority of muslims I have met in Iceland were going to do. So, the fast for me has actually been quite easy since it is only between 8 or 9 hours.
quote:Kennelijk niet...
Op maandag 3 november 2003 20:20 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Staat dus niet in de koran.
quote:Goh, weer wat geleerd
Op maandag 3 november 2003 20:18 schreef Natalie het volgende:
Jeps. Er stond 'of'
Je bent ook niet 'op' Groot Brittannië, dus ook niet 'op' IJsland, maar wel weer op Ameland of op Texel![]()
quote:Ik bedoel wanneer de ramadan in hoog zomer valt. Elk jaar valt de maan-maand ramadan immers 11 dagen eerder daar Mohammed de 12 maan-maanden niet wou corrigeren voor het zonnejaar.
Op maandag 3 november 2003 20:21 schreef Christine het volgende:
Misschien ben ik dom, maar bestaat er zoiets als een zomer-ramadan dan??
quote:Verstandig. Maar staat natuurlijk niet in de koran.
Op maandag 3 november 2003 20:27 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Wat ik weet van enkele moslims die in Noorwegen wonen, is dat zij in de extreme gevallen de zonopkomst en ondergang in Mekka aanhouden.
quote:Klik!
Op maandag 3 november 2003 20:31 schreef Tigertje het volgende:
Zeg Akkerman, wat is nu precies het punt wat je wil maken?
quote:Hoe lost de koran, dat boek van een alwetende God, nu op dat je tijdens midzomer geen ramadan kan vieren bij de poolkappen.
Op maandag 3 november 2003 20:31 schreef Tigertje het volgende:
Zeg Akkerman, wat is nu precies het punt wat je wil maken?
Mbt de ramadam: ik vermoed dat moslims die in de zeer noordelijke streken wonen vasten op de manier waarop zij denken dat de Koran het bedoelt.
Het staat dan wel niet letterlijk vermeldt hoe en wat e.d. btw de zon daarzo, maar zoals al eerder aangegeven: 't is maar net hoe ze 't interpreteren, kijkend naar hun omstandigheden.
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 03-11-2003 21:01]
The Moslem Association In Iceland
Armúla 38 108 Reykjavik,
Reykjavik, , ICELAND
Phone: 354 8245596
Email: salmann@landspitali.is
quote:Fout antwoord Natalie. Je hoort te zeggen:
Op maandag 3 november 2003 20:59 schreef Natalie het volgende:
Iedereen interpreteert de teksten in de bijbel/koran op een andere manier Niet alles moet je té letterlijk nemen.Mbt de ramadam: ik vermoed dat moslims die in de zeer noordelijke streken wonen vasten op de manier waarop zij denken dat de Koran het bedoelt.
Het staat dan wel niet letterlijk vermeldt hoe en wat e.d. btw de zon daarzo, maar zoals al eerder aangegeven: 't is maar net hoe ze 't interpreteert, kijkend naar je omstandigheden.
Je hebt gelijk Akkersloot, de Koran is geen heilig boek.
quote:Het interessante is om die boeken zoals de bijbel en koran op allerlei punten onderuit te halen.
Op maandag 3 november 2003 21:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Fout antwoord Natalie. Je hoort te zeggen:Je hebt gelijk Akkersloot, de Koran is geen heilig boek.
Lord_Vetenari, als je het helemaal perfect wil doen is het beter om de koran niet met een hoofdletter te schrijven. Het gros van de Nederlanders schrijft bijbel en koran niet met een hoofdletter
quote:Helaas Heb Ik Opgelet bij Nederlands En Weet Ik Dat Boektitels Met Een Hoofdletter Geschreven Worden.
Op maandag 3 november 2003 21:05 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het interessante is om die boeken zoals de bijbel en koran op allerlei punten onderuit te halen.
Lord_Vetenari, als je het helemaal perfect wil doen is het beter om de koran niet met een hoofdletter te schrijven. Het gros van de Nederlanders schrijft bijbel en koran niet met een hoofdletter
En als het gros van de Nederlanders in de Maas springt, wil dat nog niet zeggen dat ik het ook doe, dus je argument slaat als Jaap op Dirk.
quote:Uit de dikke van dale: bij·bel·boek (het ~)
Op maandag 3 november 2003 21:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Helaas Heb Ik Opgelet bij Nederlands En Weet Ik Dat Boektitels Met Een Hoofdletter Geschreven Worden.
quote:Hoi Pro_Jeex. Jij noemde als niet-moslim de koran een opzegging door een aardsengel. (vraag wat is de definitie van een moslim
Op maandag 3 november 2003 21:00 schreef pro_jeex het volgende:
Probeer google eens.The Moslem Association In Iceland
Armúla 38 108 Reykjavik,
Reykjavik, , ICELAND
quote:De vraag was:
Op maandag 3 november 2003 21:18 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Hoi Pro_Jeex. Jij noemde als niet-moslim de koran een opzegging door een aardsengel. (vraag wat is de definitie van een moslim
) Zo makkelijk kom jij er niet mee weg !
Zijn er moslims in IJsland ?
Antwoord Ja:
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:00 schreef pro_jeex het volgende:
Probeer google eens.The Moslem Association In Iceland
Armúla 38 108 Reykjavik,
Reykjavik, , ICELAND
quote:Het wachten is op een reactie van een moslim, of iemand die de koran wil verdedigen.
Op maandag 3 november 2003 21:17 schreef yvonne het volgende:
En gaan we weer ontopic?
Om de kans daarop te vergroten ook maar een koran vers waaruit op te maken blijkt dat volgens Mohammed de aarde plat was
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 22:32 schreef Akkersloot het volgende:
18:86 "Toeh hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron".
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:19 schreef pro_jeex het volgende:
De vraag was:Zijn er moslims in IJsland ?
Antwoord Ja:
[adres moslimassociatie in IJsland]
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:26 schreef Scribbly het volgende:
vet idee, nog nooit over nagedacht, mischien gaan ze tijdens de ramadan op vakantie?
quote:OK, tis het antwoord op de Topicnaam, maar 't ging er toch over hoe die gasten het uithouden in de zomer?
Op maandag 3 november 2003 21:19 schreef pro_jeex het volgende:[..]
De vraag was:
Zijn er moslims in IJsland ?
Antwoord Ja:
[..]
En wie de schoen past trekke hem aan, ik zet mijn geld in op de TS.
quote:Aha, daar gaat het je dus om....
Het interessante is om die boeken zoals de bijbel en koran op allerlei punten onderuit te halen.
quote:Zoals net al in een andere topic geschreven. De doctrine dat God onderscheid zou maken tussen gelovigen en ongelovigen zie ik als de bron van al het religieuze geweld. Ik heb alle recht om die doctrine dan ook te bestrijden.
Op maandag 3 november 2003 21:39 schreef HiZ het volgende:
Atheisten die een onbedwingbare neiging hebben om iedereen van hun gelijk te overtuigen zijn net zo vermoeiend en vervelend als geloofsfanaten van andere religies.En wie de schoen past trekke hem aan, ik zet mijn geld in op de TS.
quote:Als je weet wat in die boeken over mij als "ongelovige" geschreven is, is dat ook niet zo vreemd.
Op maandag 3 november 2003 22:00 schreef Tigertje het volgende:[Het interessante is om die boeken zoals de bijbel en koran op allerlei punten onderuit te halen]
Aha, daar gaat het je dus om....
quote:Je bent je centen kwijt. In de betekenis van "atheist: iemand die in een god gelooft" ben ik namelijk geen atheist.
Op maandag 3 november 2003 21:39 schreef HiZ het volgende:
Atheisten die een onbedwingbare neiging hebben om iedereen van hun gelijk te overtuigen zijn net zo vermoeiend en vervelend als geloofsfanaten van andere religies.En wie de schoen past trekke hem aan, ik zet mijn geld in op de TS.
quote:Tsja, heb ik ook gelezen. Maak je er maar niet druk om. Ze menen het niet zo erg.
Op maandag 3 november 2003 22:10 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als je weet wat in die boeken over mij als "ongelovige" geschreven is, is dat ook niet zo vreemd.
quote:Deze post had ik kunnen gebruiken voor het starten van een flame. Maar laat ik maar eens een smiley gebruiken
Op maandag 3 november 2003 22:12 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Je bent je centen kwijt. In de betekenis van "atheist: iemand die in een god gelooft" ben ik namelijk geen atheist.
Veel plezier verder met je Kruistocht, vergeet je niet op tijd te eten en zo ?
quote:Hoe zo. Bepaal jij of dat ik wel of niet in een god geloof. Maakt zeker onderdeel uit van je Kruistocht. Je zal alleen maar af gaan met die flame want jij kan niet bepalen of dat iemand wel of niet in een god gelooft.
Op maandag 3 november 2003 23:20 schreef HiZ het volgende:
Deze post had ik kunnen gebruiken voor het starten van een flame. Maar laat ik maar eens een smiley gebruiken
quote:De kruistochten hadden niet als doel doctrines dat "ongelovigen" naar de hel gaan te laten verdwijnen.
Veel plezier verder met je Kruistocht, vergeet je niet op tijd te eten en zo ?
quote:En konden ze ook zeggen waar dat dan in de koran staat ?
Op dinsdag 4 november 2003 11:34 schreef paricos het volgende:
Die schriftgeleerden hebben toen bepaald .
En ik dacht dat Albanie (en nu Bosnie) dichter bij Zweden liggen.
Bedankt voor de info overigens
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 04-11-2003 22:35]
quote:In 1979 sprak de hoogste geestelijke leider van Saoedi-Arabie nog een fatwa uit tegen mensen die beweren dat de aarde rond is. "Dat is een belediging van Allah want zoiets kan gewoon niet".
Op maandag 3 november 2003 21:22 schreef Akkersloot het volgende:[Op zaterdag 1 november 2003 22:32 schreef Akkersloot het volgende:
18:86 "Toeh hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron"]
En wat bedoel je nou met "diezelfde dag nog", "twee weken later"?
quote:Wat hap je toch lekker
Op woensdag 5 november 2003 07:28 schreef Youssef het volgende:
Wat een zeikerd ben je Akkersloot, mensen zoals HiZ leggen je al 1000 keer uit hoe dat nou precies zit. En je verzonnen nieuwsbericht slaat nergens op. ANders mag je me eens een link naar dat nieuwsberichtje geven. (in je tweede reply)
quote:Het probleem is dus, dat het elke 12 jaar 3 keer onmogelijk is om te vasten, wanneer je onder de poolcirkel woont.
Op maandag 3 november 2003 20:27 schreef Akkersloot het volgende:
Ik bedoel wanneer de ramadan in hoog zomer valt. Elk jaar valt de maan-maand ramadan immers 11 dagen eerder daar Mohammed de 12 maan-maanden niet wou corrigeren voor het zonnejaar.
Oplossing: alle moslims die daar wonen gaan die drie keer op vakantie tijdens de ramadan. Naar Mekka bijvoorbeeld, hebben ze ook meteen voldaan aan de Hadj.
Opgelost, slotje
de ramadan is bedacht door een aantal mensen die waarschijnlijk een stuk dichter bij de evenaar wonen waar dit probleem zich in mindere mate afspeelt.
het lijkt er meer op dat een aantal gelovigen regels bedenken waar andere gelovigen zich aan moeten houden. ik respecteer ieders geloof, maar in feite dwingen bepaalde mensen anderen op hoe ze moeten geloven.
quote:Lees "Asterix en de grote oversteek" ISBN nr. ???????????
quote:Bedoel je dit?
Wat een zeikerd ben je Akkersloot, mensen zoals HiZ leggen je al 1000 keer uit hoe dat nou precies zit.
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:40 schreef HiZ het volgende:
184. Voor een zeker aantal dagen (zult gij vasten) maar wie onder u ziek is, of op reis, vaste een aantal andere dagen - er is een losprijs voor degenen, die niet kunnen vasten - het voeden van een arme. Maar hij, die vrijwillig goed doet, het zal beter voor hem zijn. Het vasten is goed voor u, indien gij het beseft.
quote:
Op woensdag 5 november 2003 12:14 schreef DJRoberto1978 het volgende:
dit bevestigt het feit dat allah zoiets niet heeft kunnen verzinnen want hij zou het hebben geweten.de ramadan is bedacht door een aantal mensen die waarschijnlijk een stuk dichter bij de evenaar wonen waar dit probleem zich in mindere mate afspeelt.
het lijkt er meer op dat een aantal gelovigen regels bedenken waar andere gelovigen zich aan moeten houden. ik respecteer ieders geloof, maar in feite dwingen bepaalde mensen anderen op hoe ze moeten geloven.
quote:SHEIK BIN BAZ,
En je verzonnen nieuwsbericht slaat nergens op. ANders mag je me eens een link naar dat nieuwsberichtje geven. (in je tweede reply)
'Abdul 'Aziz ibn 'Abdullah ibn Muhammad ibn 'Abdullah al-Baz was born in Riyadh in 1910 (Dhul Hijjah 12, 1330) into a family of Islamic scholars. His father died when he was eight years old. Sheik Bin Baz was able to recite the entire Qur'an when he was eleven years old, and lost his sight when he was sixteen.
He studied under Shaikh Muhammad ibn 'Abdul Wahhab. In addition to the memorization of the Qur'an, he memorized all of the major hadith and many other important texts. His first position was as a judge in Kharj from 1936-1950. He taught at the Religious Institute of Riyadh and then at the faculty of Shariah. He became the Deputy Rector at the Islamic University of Madinah in 1950. He was promoted to Rector in 1970. A royal decree was issued which appointed him President of the Administration of Religious Research, Ifta, Da'wah, and Guidance at the rank of a minister. Sheikh Ibn Baz was appointed Grand Mufti by King Fahd in 1994.
Ibn Baz was a supporter of many Islamic causes. He called upon Muslims to support their brethren in Palestine, Bosnia, Kosovo and Kashmir and won the King Faisal prize for Service to Islam.
He is most famous for his fatwa stating that the earth is flat. The Sheik decreed:
"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment." Yousef M. Ibrahim, "Muslim Edicts take on New Force", The New York Times, February 12, 1995, p. A-14.
---------------------------------------
In the Name of Allah, The Gracious, The Merciful. Assalamo Alaikum.
The following fatwa [decree] that was issued by Sheik Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia. It was issued in the year 1993--just 8 years ago.
It comes from The Permanent Committee for Islaamic Research and Fataawa, comprising - Head: Shaykh 'Abdul 'Azeez Ibn Abdullaah Ibn Baaz;
Here is the fatwa...
Title of the Book: "Evidence that the Earth is Standing Still."
Author: Sheikh Abdul Aziz Ben Baz.
Editor: Islamic University of Medina.
Year: 1395 AH
City: Medina, Saudi Arabia.
Page: 23.
"If the earth is rotating as they claim, the countries, the mountains, the trees, the rivers, and the oceans will have no bottom and the people will
see the eastern countries move to the west and the western countries move to
the east."
"In The Name Of Allaah, The Most Merciful, The Bestower of Mercy."
"The earth is flat, and anyone who disputes this claim is an atheist
who deserves to be punished." [Muslim religious edict, 1993, Sheik
Abdel-Aziz Ibn Baaz, Supreme religious authority, Saudi Arabia]"
Nou die man kon de hele koran uit zijn hoofd toen hij al 11 was. Dus die man moet wel slim zijn met zijn fatwa tegen mensen die zeggen dat de wereld rond is.
quote:Ik had eht over je opmerking:
Op woensdag 5 november 2003 20:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nou die man kon de hele koran uit zijn hoofd toen hij al 11 was. Dus die man moet wel slim zijn met zijn fatwa tegen mensen die zeggen dat de wereld rond is.
"Een moslim hield op IJsland tijdens de midzomerdag ramadan en kwam die zelfde dag nog, twee weken later, om van de dorst."
Die geloofde ik niet. Je bent nogal een kei in quoten hè.
En ik wil best geloven dat de aarde plat is als dat in de Qoran staat. Tot zover heb ik me er nog niet in verdiept dus ik zeg niets.
quote:Ja, dat heb ik verzonnen. Ik neem aan dat niemand gelooft dat iemand zo dom kan zijn om tijdens de hele midzomerdag niet te willen drinken. Al hoe wel, nu je het er over hebt. Het huidige leven is immers een voorbereiding voor het leven na de dood.
Op woensdag 5 november 2003 20:16 schreef Youssef het volgende:
Ik had eht over je opmerking:"Een moslim hield op IJsland tijdens de midzomerdag ramadan en kwam die zelfde dag nog, twee weken later, om van de dorst."
quote:Dat de wereld wel of niet plat is haal jij uit de koran ?
En ik wil best geloven dat de aarde plat is als dat in de Qoran staat. Tot zover heb ik me er nog niet in verdiept dus ik zeg niets.
quote:
En ik wil best geloven dat de aarde plat is als dat in de Qoran staat.
quote:Ik vond hem verder wel grappig hoor, toen ik hem begreep... "die zelfde dag nog.. "
Op woensdag 5 november 2003 20:50 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ja, dat heb ik verzonnen. Ik neem aan dat niemand gelooft dat iemand zo dom kan zijn om tijdens de hele midzomerdag niet te willen drinken. Al hoe wel, nu je het er over hebt. Het huidige leven is immers een voorbereiding voor het leven na de dood.
quote:Nee, als dat er namelijk niet in staat dan haal ik dat er niet uit.
Op woensdag 5 november 2003 20:51 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat de wereld wel of niet plat is haal jij uit de koran ?
Zo zie je maar weer, dat de onder de meest fundamentalistische gelovigen tevens de meest hypocriete gelovigen aanwezig zijn. In Ned. hebben we onze eigen zwartekousen. Stiekem toch een tv.
In IJsland zullen de moslims waarschijnlijk ook iets uitgevonden hebben. Hé, we hoeven maar 3 uurtjes te vasten!
quote:Ik fiets wel eens door rood licht.... ben ik daardoor hypocriet? Ben jij de enige die zich aan alle regels houdt?
Op donderdag 6 november 2003 03:39 schreef Price het volgende:
Moslims (ook andere religieuzen) hebben voor alles regeltjes als het even niet uitkomt.
De beroemde bedevaart naar Mekka trekt jaarlijks ontelbare moslims, zowel vrouwen als mannen. Maar wat gebeurt er nu als deze grote groep gedurende een bepaalde periode dag en nacht doorelkaar krioelt. Juist, men wil van bil. Echter de betreffende religie is tegen sex, voor en buiten het huwelijk. Geen probleem. Er is altijd wel een imam in de buurt die beide tortelduiven voor één nacht in het echt wil verbinden. Daarna is het weer gedaan en kan men bij dageraad zijn tapijtje weer spreiden.Zo zie je maar weer, dat de onder de meest fundamentalistische gelovigen tevens de meest hypocriete gelovigen aanwezig zijn. In Ned. hebben we onze eigen zwartekousen. Stiekem toch een tv.
In IJsland zullen de moslims waarschijnlijk ook iets uitgevonden hebben. Hé, we hoeven maar 3 uurtjes te vasten!
Overigens is De ramadan voor veel moslims gewoon een feestmaand: overdag niks eten en 's ochtends en 's avonds heerlijke maaltijden. Wij hebben dat ook met kerstmis en Sinterklaas. Hoe zal een moslim daar tegenaankijken: niemand gaat naar de kerk, iedereen rookt zuipt en neukt en lapt het geloof aan zijn laars, maar als er ivm het geloof kadootjes worden uitgedeeld staan we vooraan.
quote:Nee hoor dat hoeft niet. Gebrek aan noorderbreedte kan je compenseren met hoogte boven de zeespiegel.
Op maandag 3 november 2003 20:10 schreef Lucille het volgende:
Overigens ligt IJsland nog onder de poolcirkel, dus er is technisch gezien altijd een zonsondergang.
quote:Je haalt onrelevante voorbeelden aan en uit je post moet ik concluderen dat je het woord "hypocriet" niet begrijpt.
Op donderdag 6 november 2003 08:22 schreef xplvr het volgende:[..]
Ik fiets wel eens door rood licht.... ben ik daardoor hypocriet? Ben jij de enige die zich aan alle regels houdt?
Overigens is De ramadan voor veel moslims gewoon een feestmaand: overdag niks eten en 's ochtends en 's avonds heerlijke maaltijden. Wij hebben dat ook met kerstmis en Sinterklaas. Hoe zal een moslim daar tegenaankijken: niemand gaat naar de kerk, iedereen rookt zuipt en neukt en lapt het geloof aan zijn laars, maar als er ivm het geloof kadootjes worden uitgedeeld staan we vooraan.
quote:Iedereen die kerstmis viert doet dat toch niet vanwege zijn geloof. En wat is het verband van de kerstgedachte a la Christmas Carol (Charles Dickens) en niet zuipen en neuken ?
Op donderdag 6 november 2003 08:22 schreef xplvr het volgende:
Wij hebben dat ook met kerstmis en Sinterklaas. Hoe zal een moslim daar tegenaankijken: niemand gaat naar de kerk, iedereen rookt zuipt en neukt en lapt het geloof aan zijn laars, maar als er ivm het geloof kadootjes worden uitgedeeld staan we vooraan.
Ik ben het wel met je eens dat Ramadan voor heel veel moslims gewoon een feestmaand is. Alleen zou ik het echt niet op kunnen brengen omdat ter ere doen van de "profeet" Mohammed met zijn hersenspinsels de koran.
quote:In de Koran staat dat het universum ontstaan is met een knal, in de Koran staat dat de wereld een vorm heeft van een struisvogel-ei (wat klopt want de aarde is niet volledig rond), bovendien ondersteund de Koran de evolutie-theorie (in tegenstelling tot andere geloven). De Koran stimuleert wetenschappelijk onderzoek om dat dit nooit tegenstrijdig met de Koran is, tot nu toe is dat ook zo gebleken.
Op woensdag 5 november 2003 20:51 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat de wereld wel of niet plat is haal jij uit de koran ?
quote:Waar staat dat in de koran. Vreemd dat de hoogste geestelijk leider van Saoedi Arabie in 1993 niet de koran kende.
Op donderdag 6 november 2003 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
In de Koran staat dat het universum ontstaan is met een knal, in de Koran staat dat de wereld een vorm heeft van een struisvogel-ei (wat klopt want de aarde is niet volledig rond)
quote:Hmm, nou Mutant het zegt... kan ik me ook wel wat van herinneren. Ik zal het opzoeken!
Op donderdag 6 november 2003 22:03 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Waar staat dat in de koran. Vreemd dat de hoogste geestelijk leider van Saoedi Arabie in 1993 niet de koran kende.
quote:Ik mag dan maar hopen dat je ook geen Sinterklaas viert... Een feest ter ere van een pedofiele slavendrijver lijkt me ook geen pretje.
Op donderdag 6 november 2003 18:52 schreef Akkersloot het volgende:Ik ben het wel met je eens dat Ramadan voor heel veel moslims gewoon een feestmaand is. Alleen zou ik het echt niet op kunnen brengen omdat ter ere doen van de "profeet" Mohammed met zijn hersenspinsels de koran.
quote:Oh, maar sorry. Jij, Akkersloot, kunt geen Arabisch. En volgens jou kan je de Koran ook precies begrijpen wanneer je niet Arabisch bent. Mijn excuses
..."en ook de aarde spreidde Hij (Allah) uit." (Koran 79:31)Voor het woord spreidde is in het Arabisch bet woord Daha gebruikt.
Daha betekent ook: struisvogel-ei.
quote:Offtopic: Luyendijk heeft wel aardige boeken, heb "een goede man slaat soms zijn vrouw" gelezen, was wel apart.
Op woensdag 5 november 2003 23:12 schreef xplvr het volgende:
Moslims in Scandinavische landen houden ivm de ramadan de zonsopgang en ondergang tijden aan uit hun land van herkomst. Heb ik ooit gelezen in "een tipje van de sluier" van Joris Luyendijk
Ontopic: aparte vraag ook. Zou wel verklaren waarom het moslimgeloof ontstaan is in de woestijn, daar heb je tenminste normale dag- en nachttijden
quote:Over pedofilie van de Bischop van (ergens in Turkije) is mij niets bekend. Mohammed trouwde een 9-jarig meisje en verkocht na 700 Joodse krijgsgevangenen te vermoorden hun vrouwen en kinderen als slaaf (na een bemiddeling volgens de Nederlandse Moslim Omroep)
Op donderdag 6 november 2003 22:15 schreef xplvr het volgende:
Ik mag dan maar hopen dat je ook geen Sinterklaas viert... Een feest ter ere van een pedofiele slavendrijver lijkt me ook geen pretje.
quote:God's openbaringen moeten immers voor alle mensen te begrijpen zijn. Tenzij je natuurlijk zo'n uitverkoren volk doctrine heb zoals het jodendom.
Op donderdag 6 november 2003 22:17 schreef Youssef het volgende:
Oh, maar sorry. Jij, Akkersloot, kunt geen Arabisch. En volgens jou kan je de Koran ook precies begrijpen wanneer je niet Arabisch bent. Mijn excuses
En wat betekend modderhoudende bron dan ook in het Arabisch
"en toen hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron". 18:86
quote:Ik dacht meer aan de horizon, maargoed, simpeldenkende zieltjes als jij zouden al gauw overgaan tot een platte wereld bij het zien van de zee die eindigt in een streep
Op donderdag 6 november 2003 22:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
God's openbaringen moeten immers voor alle mensen te begrijpen zijn. Tenzij je natuurlijk zo'n uitverkoren volk doctrine heb zoals het jodendom.
En wat betekend modderhoudende bron dan ook in het Arabisch
"en toen hij de ondergang der zon bereikte bevond hij dat hij onderging in een modderhoudende bron". 18:86
Maar het kan makkelijk wat anders zijn, de context ervoor is wat langer en heb ik niet helemaal gelezen. Het werd me niet duidelijk dat het echt ging om de aarde zelf.
quote:Wie kan er met hulp van Allah zoveel gebied veroveren (Darius de Grote of Alexander de Grote (een homo volgens Discovery)) dat hij op een gegeven moment de ondergang der zon bereikte waar hij een volk trof dat ongelovig was in Allah ?
Op donderdag 6 november 2003 22:33 schreef Youssef het volgende:
Ik dacht meer aan de horizon, maargoed, simpeldenkende zieltjes als jij zouden al gauw overgaan tot een platte wereld bij het zien van de zee die eindigt in een streep
quote:Wat je nou weer allemaal bralt weet ik niet, maar misschien moet je eens wat duidelijk zijn. Iig zal ik er even een nachtje over slapen
Op donderdag 6 november 2003 22:37 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Wie kan er met hulp van Allah zoveel gebied veroveren (Darius de Grote of Alexander de Grote (een homo volgens Discovery)) dat hij op een gegeven moment de ondergang der zon bereikte waar hij een volk trof dat ongelovig was in Allah ?
quote:Dan is dat ook weer duidelijk
Op woensdag 5 november 2003 23:12 schreef xplvr het volgende:
Moslims in Scandinavische landen houden ivm de ramadan de zonsopgang en ondergang tijden aan uit hun land van herkomst. Heb ik ooit gelezen in "een tipje van de sluier" van Joris Luyendijk
quote:"Het bereiken van de ondergang van de zon" duidt volgens mij op geloof in een platte aarde.
Op donderdag 6 november 2003 22:43 schreef Youssef het volgende:
Wat je nou weer allemaal bralt weet ik niet, maar misschien moet je eens wat duidelijk zijn. Iig zal ik er even een nachtje over slapen![]()
quote:Waarom doe je nou zo moeilijk, we hebben je al bewezen dat er in de Koran staat dat de aarde de vorm heeft van een struisvogel-ei. Wat probeer je nu dan te doen?
Op vrijdag 7 november 2003 05:54 schreef Akkersloot het volgende:[..]
"Het bereiken van de ondergang van de zon" duidt volgens mij op geloof in een platte aarde.
quote:Of het duidt op een dichterlijke vrijheid.
Op vrijdag 7 november 2003 05:54 schreef Akkersloot het volgende:
"Het bereiken van de ondergang van de zon" duidt volgens mij op geloof in een platte aarde.
Heb je nooit gedichten gelezen waarin het ondergaan van de zon omschreven werd als "een rode lichtbal die langzaam in de zee zakte". Vooral aan de kust zie je heel goed dat de zon langzaam in de zee "verdwijnt".
Wanneer ik aan iemand vertel over zonsondergang aan het strand, en ik vertel dat ik "de zon langzaam maar zeker in de zee zag verdwijnen", betekent dit dan ook dat ik denk dat de aarde plat is
Overigens is deze discussie niet echt on-topic
quote:Het feit dat er in de poolstreken een midzomerdag is van 5 weken heeft iets te maken met het feit dat de wereld rond is. Een alwetende allah had dat natuurlijk moeten weten.
Op vrijdag 7 november 2003 13:57 schreef Christine het volgende:
Overigens is deze discussie niet echt on-topic
Je kan zien dat de zon ondergaat in een modderhoudende bron. Dat kan je dus zien maar je kan het niet bereiken. "Toen hij de ondergang der zon bereikte".
quote:"18:86 Totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid."
Op vrijdag 7 november 2003 21:22 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het feit dat er in de poolstreken een midzomerdag is van 5 weken heeft iets te maken met het feit dat de wereld rond is. Een alwetende allah had dat natuurlijk moeten weten.
Je kan zien dat de zon ondergaat in een modderhoudende bron. Dat kan je dus zien maar je kan het niet bereiken. "Toen hij de ondergang der zon bereikte".
Ik zal ook eens kijken of er nog wat anders interessants staat in vertaling in boekvorm. Zijn altijd betrouwbaarder...
quote:Ik ben niet zo goed te hersenspoelen.
Op vrijdag 7 november 2003 09:36 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom doe je nou zo moeilijk, we hebben je al bewezen dat er in de Koran staat dat de aarde de vorm heeft van een struisvogel-ei. Wat probeer je nu dan te doen?
quote:Als een alwetende "Allah" in 610 na christus nog niet wist dat de aarde rond is, zal hij het nu ook wel niet weten.
Op zaterdag 8 november 2003 16:48 schreef Serginho het volgende:
Zou een moslim in het hoge noorden dan ook beter zijn dan zijn 'broeders' die zuidelijker wonen? Hij is immers qua tijd langer aan het vasten...
Nee joh, dat is niet onbeleefd. Je interesse wordt vast gewaardeerd. Moet je vragen, ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen!quote:Op maandag 3 november 2003 19:52 schreef ToBe het volgende:
[..]
Hoe vaak ben je daar ook precies geweest?
Ik woon zoals bekend (gok ik) in Finland, en er woont hier een Turks gezin. Ik vraag mij af hoe zij het hier doen aangezien het hier ook lange periode donker (3 uur licht), of lange periode licht (niet donker) kan zijn.
Interessante topic-kickquote:Op donderdag 24 juni 2004 09:13 schreef convinced het volgende:
[..]
Nee joh, dat is niet onbeleefd. Je interesse wordt vast gewaardeerd. Moet je vragen, ik ben wel benieuwd hoe ze dat doen!
Ik heb dit ooit eens gevraagd aan een vriend van me, een paar jaar terug, maar dan over Noorwegen. Hij was voor werk ooit een jaar in het noorden van Noorwegen in 1 van de grotere plaatsen daar (weet niet meer welke) en vertelde dat daar ook moslims wonen.quote:Op maandag 3 november 2003 19:24 schreef Akkersloot het volgende:
Eén van de vijf zuilen van de islam is dus het vieren van de ramadan. Ze mogen dan niet eten en drinken vanaf ochtendschemering tot zonsondergang. Nu is het op deze planeet zo dat bij de poolkappen er zomers een midzomerdag plaats vind die ongeveer 5 weken duurt. Hoe is het dan in Allah's naam mogelijk om van ochtendschemering tot zonsondergang niet te eten laat staan niet te drinken. De alwetende Allah moet toch weten dat ramadan vieren bij de poolcirkels om de zoveel jaar toch onmogelijk is (of juist heel makkelijk als de ramadan in hoogwinter valt). ?
Kijk eens aan! Best een logische oplossing.quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:21 schreef Christine het volgende:
Hier het antwoord:
http://www.derwish.nl/qa.php?qid=1075601338
Er zijn dus verschillende opties.
Leuk, om dat zo eens te horen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:38 schreef maartena het volgende:
In Noorwegen en Zweden houden ze in het zeer hoge noorden vaak de tijden aan van Oslo of Stockholm, welke beiden laag genoeg liggen om een "normale" zonsondergang en zonsopgang te hebben. De meeste kranten drukken de zonsondergang en zonsopgang in de verschillende plaatsen in het betreffende land. In Nederland is dat maar 1 tijd omdat het maar een klein land is, maar in een enorm land als Noorwegen zit het dus anders in elkaar. De Moskee drukt dan de tijden af in een nieuwsbrief of als aanplakbiljet aan de deur van de Moskee, of in het geval van die maat van me in een lokaal gezelschapscentrum waar ze een kamer hadden ingericht als kleine Moskee. In zijn geval werden de tijden van Oslo aangehouden. Dit was jaren geleden, voor de tijd van het Internet, dus de lokale Imam belde zo af en toe naar het meteorologisch instituut in Noorwegen, vroeg de tijden op voor de komende paar weken, en plakte die op de muur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |