abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14379773
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 13:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Waarom zijn de prijzen hoger in europa,verschillende redenen....

1 : Europa heeft PAL,dit heeft een keinere afzetmarkt

Gelul. Europa heeft PAL, Australie heeft PAL, volgens mij Zuid Amerika ook. Markt kan dus breed genoeg zijn mits je het goed pland.
quote:
2 : Europa heeft minder afnemers,dit maakt de prijs duurder
O ja? Waarom? En hoezo minder afnemers?
quote:
3 : Europa heeft verschillende talen,bijna elke game heeft dus een aangepaste hoes met daarbij een aangepaste handleiding
Volgens mij is een DVD sleeve papiertje niet zo duur hoor, zelfs al moet je er een paar maken. En het boekje kan prima in het Engels.
quote:
4 : Europa heeft nu een euro die duur is voor de japanners,alle handelingen zijn hier dus ook duur voor nintendo jappan.
Tja ach.
quote:
5 : Europa heeft een ander belastingstelsel(BTW en zo)
Nee, amerika rekent geen belastingen wou je zeggen?
quote:
Een hele boel redenen waarom een game later uitkomt in europa dan in de USA of in japan,ook verklaart dit de relatief hogere prijs.

Ik vind games eerlijk gezegt niet zo heel duur, de aanschafprijs is wel hoog,maar in de tijd van de atari 2600 en de videopac kosten de games ook al tussen de 70 en 180 gulden.aangezien dat er in 20 jaar geen prijsverhogingen zijn vind ik dit toch opmerkelijk,in welke branche zie je dit nog meer??

Ja maar ho even, dat waren cartridges. Die zijn DUUR om te produceren. En we leven nu. En ik zeg niet dat de prijs te hoog is, ik vind het verschil in prijs alleen totaal onacceptabel.
quote:
Ik vind het jammer dat een half topic gevuld word met gezeur of een bonusdiscje wel of niet, ofdat de prijs in een ander land lager is dan hier.

Het meest vreemde vind ik dat mensen een nieuwe cube kopen voor 1 bonusdisk terwijl ze een goede cube hebben,en dan moeite hebben met een prijsverschil van een paar euro per spel op globaal niveau.

Verder ben ik echt blij met m'n cube, ik hoop jullie ook,ging dat pokkeding nou nog maar eens fatsoenlijk online......

En mijn probleem is niet over een bonusdisc. Mijn probleem is dat Nintendo Europa behoorlijk links laat liggen. Al die lullige dingetjes. Bonusdiscje hier, hoge prijs daar, niet uitkomende games hier, lange releasetijden daar enzovoort enzoverder. Het blijft maar opstapelen. Altijd maar het nét niet gevoel. Ik ben dat zat. Alsof mijn geld niet goed is, wat ik de grote Nintendo betaal.
  dinsdag 4 november 2003 @ 17:45:06 #152
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_14380442
Gvd, nog 10 dagen...
  dinsdag 4 november 2003 @ 17:58:00 #153
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_14380794
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:45 schreef El-Rico het volgende:
Gvd, nog 10 dagen...
whehehehe,.. wie gaat er eigenlijk NIET Mariokart kopen ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_14380936
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:58 schreef Chocobo het volgende:

[..]

whehehehe,.. wie gaat er eigenlijk NIET Mariokart kopen ?

ikke
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:06:45 #155
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_14381019
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:03 schreef Hakkert het volgende:

[..]

ikke

Figures
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:08:12 #156
65516 gieling
Live from NYC
pi_14381053
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:03 schreef Hakkert het volgende:

[..]

ikke

Ok, welke mensen gaan er nie......
pi_14381122
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:06 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Figures

Hij komt later wel, maar nog niet direct.. Je bent toch nix anders van me gewend
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_14381565
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:08 schreef gieling het volgende:

[..]

Ok, welke mensen gaan er nie......

Rofl
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:54:04 #159
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_14382172
Ik koop uiteraad ook Mkart. Maar dat ter zijde. Ik heb ff een Beyond Good & Evil topicje gemaakt die je hier kunt vinden. Check em ff
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  dinsdag 4 november 2003 @ 18:59:30 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_14382327
Ik ben de 21e jarig en heb al aan m'n vriendin door laten schemeren wat ik wil hebben (dus cube met MK package) , nu maar hopen dat ze het begrijpt
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 4 november 2003 @ 19:03:07 #161
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_14382433
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 18:59 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben de 21e jarig en heb al aan m'n vriendin door laten schemeren wat ik wil hebben (dus cube met MK package) , nu maar hopen dat ze het begrijpt
hahaha. Das toch wel handig, zo'n vriendin
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_14383651
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 11:32 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Gameprijzen. Niet consoleprijzen. Ik vind het gewoon achtelijk dat het goedkoper is om een spel uit Amerika over te laten komen dan het hier in de winkel te kopen.

misschien zijn de winstmarges van de winkel in europa groter dan in USA/Japan...hoe dan ook, Nintendo zal er weinig aan doen. Microsoft en Sony ook niet... er is een hele grote groep die z'n games in de nederlandse winkels koopt, en een hele kleine groep die de games importeerd. Nintendo wordt dankzij gamers in Europa lachend rijk... ze zijn net zo erg op geld uit als Microsoft en Sony...

[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 04-11-2003 19:47]

pi_14383742
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:46 schreef Retarded het volgende:

[..]

misschien zijn de winstmarges van de winkel in europa groter dan in USA/Japan...hoe dan ook, Nintendo zal er weinig aan doen. Microsoft en Sony ook niet... er is een hele grote groep die z'n games in de nederlandse winkels koopt, en een hele kleine groep die de games importeerd. Nintendo wordt dankzij gamers in Europa lachend rijk... ze zijn net zo erg op geld uit als Microsoft en Sony...

Nee DUH. Wat is het doel van elk bedrijf? GELD VERDIENEN!
pi_14383849
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 17:17 schreef Khadgar het volgende:

O ja? Waarom? En hoezo minder afnemers?

Ja maar ho even, dat waren cartridges. Die zijn DUUR om te produceren. En we leven nu. En ik zeg niet dat de prijs te hoog is, ik vind het verschil in prijs alleen totaal onacceptabel.

De gamesmarkt in Amerika en Japan is velen malen groter dan hier in Nederland en de rest van Europa.. bedrjiven die groot inkopen krijgen uiteraard een lagere inkoopprijs, en daarvan heb je er niet veel in Nederland. In Japan gaan straks van Mario Kart duizenden exemplaren per dag over de toonbank, waardoor de verkoopprijs ook beduidend lager zal zijn. Lijkt me niet meer dan logisch.

Verder zijn cartidges idd duurder om te maken, maar dat verschil is niet zo groot dat een cartridge gelijk 20 euro duurder zou zijn. Prijzen van consolegames zijn altijd hoog geweest, en dankzij de euro is er nog een stukje bovenop gegooid.. je zult het gewoon moeten accepteren (en blijven importeren )

[Dit bericht is gewijzigd door Retarded op 04-11-2003 19:56]

pi_14383882
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:50 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Nee DUH. Wat is het doel van elk bedrijf? GELD VERDIENEN!

ik zeg het maar even Sommige nintendo-aanhangers denken namelijk nog steeds dat Nintendo een bedrjif is voor gamers.. en dat gamers op de 1e plaats komen...
pi_14384269
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:54 schreef Retarded het volgende:

[..]

Verder zijn cartidges idd duurder om te maken, maar dat verschil is niet zo groot dat een cartridge gelijk 20 euro duurder zou zijn. Prijzen van consolegames zijn altijd hoog geweest, en dankzij de euro is er nog een stukje bovenop gegooid.. je zult het gewoon moeten accepteren (en blijven importeren )

wat dacht jij nou... die cardridges zijn gewoon printplaatjes met daarop rom chips, die moeten weer gebakken en geprogrammeerd worden en ook weer netjes afgeschermd worden. die dingen zijn weldegelijk stukken duurder om te produceren. een dvdtje is gewoon een schijfje met daarop een laagje putjes geen lastige electronische circuitjes etc
pi_14384445
ik ga in ieder geval mario kart: DD halen, hij lijkt me het verslavendste spel wat ik tot nu toe heb/ga halen
pi_14384629
wahahaha, een gast bij mij op school denkt dat donkey kong op de xbox uitkomt omdat microsoft rare heeft opgekocht, hoe dom kun je zijn
pi_14384648
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:26 schreef gamecube_master het volgende:
wahahaha, een gast bij mij op school denkt dat donkey kong op de xbox uitkomt omdat microsoft rare heeft opgekocht, hoe dom kun je zijn
Heb je hem een aai over zijn bol gegeven?

Ben ik trouwens de enige die hier Tiger Woods speelt?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14384733
zo was er hier ook nog een dacht (of was het een andere forum)
pi_14384840
quote:
Op maandag 3 november 2003 22:11 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Icen?

Snap je eff niet maar voor verdere vragen kan je bij mij terecht
De grooste diehard Resident evil-fan van Fok!

hehe ok dan

ik bedoel, hoe maak ik het effectiefst een zombie dood.
ik kan wel de eerste 2 mollen, dus die in de kast en die bij het begin, maar de derde die je boven de dining room vindt, die is niet stuk te krijgen, ik schiet em vol lood en daarna beetje op em hakken helpt allemaal niet... of is zombies knallen niet het doel van het spel?:)

pi_14384923
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:36 schreef kiw het volgende:

[..]

hehe ok dan

ik bedoel, hoe maak ik het effectiefst een zombie dood.
ik kan wel de eerste 2 mollen, dus die in de kast en die bij het begin, maar de derde die je boven de dining room vindt, die is niet stuk te krijgen, ik schiet em vol lood en daarna beetje op em hakken helpt allemaal niet... of is zombies knallen niet het doel van het spel?:)

Nope, er zijn meer zombie's dan dat je kogels heb . Alleen de echt lastige kun je neerknallen, de rest, daar moet je maar omheen lopen.
  dinsdag 4 november 2003 @ 20:40:55 #173
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_14384949
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 19:03 schreef BMH het volgende:

[..]

hahaha. Das toch wel handig, zo'n vriendin

Zo een heb ik er ook!
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  dinsdag 4 november 2003 @ 21:01:35 #174
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_14385493
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:26 schreef gamecube_master het volgende:
Whoehahahahaha
pi_14386013
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 21:01 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Whoehahahahaha

wat een giller hé, en dan zou hij morgen een blad meenemen waar dat in zou staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')