abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2003 @ 02:01:50 #1
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_14313006
Zo. Het wordt eens een keer tijd om mn account te gebruiken voor me 2de post, en ik dacht, laat ik maar eens een topic openen

Ik draai al een tijdje zelf house, van garage tot drum&bass, en ik vind het ERG leuk. Dit ff om te benadrukken dat ik weet waar ik over praat...

Maar ff een ten ingeleide.. ik zag vrijdag een B&W (Barend en Witteman, nederland 3, ma t/m vr. voor degenene die dat niet weten) en dat ging over housemuziek en DJ'en. Dana zat er ook en het ging ook over Tiesto. Ik heb het niet helemaal gezien, dus pin me nergens op vast aub.

Enkele quotes:
Dj Dana: "een DJ moet eigenlijk met platen draaien want dat hoort ook bij de uitstraling van een DJ"

Één of ander aanstormende vrouwelijke DJ die in de studio zat die ook op lowlands had gedraaid: " Ik vindt Tiësto een echt goede DJ wanrt je kunt zien dat hij echt plezier heeft in het draaien."

Hmmm. Laat ik het daar nu niet mee eens zijn.

Mijn definitie van een goede DJ (in mijn ogen):

- Hij draait muziek die IK leuk vind
- De mixes zijn goed (je mag ze best horen, hetzij wel creatief en luisterbaar)
- Hij maakt geen fouten

En voor hij mag je ook zij lezen natuurlijk.

Kijk, ik heb alle respect voor Tiësto, hij kan echt héél goed draaien en daarnaast is het ook nog een entertainer van de bovenste klasse.

Maar, daar gaat het mij niet om. Als ik uit mijn dak ga op een DJ, hetzij in een disco of op een groot feest, dan kijk ik echt niet de hele tijd naar de DJ zo van: "goh, als hij nu stil staat en niet springt, dan vindt ik het ook niet een coole DJ". Nee! Het gaat mij juist om de mix zelf!
Als een DJ het presteert om mij optimaal te vermaken, dan ga ik uit mijn dak, no matter if the DJ bounces up and down, if you begrijp wat ik bedoel. IK sta in elk geval niet de hele avond met een verrekijker naar de DJ te kijken..
Een strakke MC maakt het plaatje (klinkt dat niet dubbel in je oren? of je ogen ? ) dan nog compleet.
En dan maakt het mij gewoon helemaal niks uit of de DJ nu met CD's of met platen staat te draaien. Zou jij een DJ afrekenen op het feit dat hij met CD's staat te draaien? Ik niet. Het gaat om de muziek, de techniek, en de platen/cd-keus. Simpal.

Goed, allicht een beetje langdraderig, maar ik hoop op deze manier sommige opmerkingen vóór te zijn.

Ik wil afsluiten met een lijstje van mijn top-DJ's: (in no particular order)

- Erik de man (ft. MC PPHOL helemaal toppie )
- Erick E
- Carl Cox
- Ferry Corsten (ja het staat raar tussen dit lijstje, maar ik heb em met die 9 uur durende set gehoord en draaide ten eerste supergoed, en ook nog erg coole muziek (gedurende het uur dat ik em heb gehoord)
- Dj Roog

En vele anderen... ik herinner me alleen vaak die namen niet meer joh.. das het probleem

Goed, ik ben benieuwd naar reacties!

Prettige avond!

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
  zondag 2 november 2003 @ 02:03:56 #2
59897 sourcy
Sparkling...
pi_14313038
Een goede DJ onderscheidt zich door zijn eigen stijl, goede techniek en vooral het opzetten van een goed verhaal.

Goeie DJ's vind ik persoonlijk idd Roog, Richard, Marcello en 100% Isis

zondag 2 november 2003 @ 02:10:29 #3
67302 SjiebiediepSjauw
pi_14313151
quote:
Op zondag 2 november 2003 02:03 schreef sourcy het volgende:
Een goede DJ onderscheidt zich door zijn eigen stijl, goede techniek en vooral het opzetten van een goed verhaal.

Goeie DJ's vind ik persoonlijk idd Roog, Richard, Marcello en 100% Isis

Richard ken ik niet. Marcello en 100% Isis, echt weer dat ik daar niet op kwam... Inderdaad Top DJ's. Nu je bezig bent, Miss Monica! Ze ziet dr nie uit, maar wat kan die mixe zeg. In die aflevering van The DJ's op TMF toen wel in elk geval

Gnagna. Ze vertelde toen, ik maak even gemakkelijk een mix als ik een broodje pindakaas smeer. Verbaasde me niets

The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_14313640
Je post deze shit beetje laat want je oordelen kloppen als een rivier die naar boven watert so to speak..

Tiesto maakt goede muziek, muziek die overal ter wereld goed bevalt, blijkbaar. Tiesto maakt tevens best leuke mixjes (En dat als liefhebber van de iets hardere muziek) En de MC moet oprotten... Die verpest juist het muziekje door er ineens middendoor te gaan staan gillen.. Aankondigen en afkondigen, sure, best.. dat wel..
Erick E heeft het afgedaan in mijn ogen met zijn wildside nummer..
Goh, kunnen we DJ Isaac niet nog meer copieren? Cheap bastard
Carl Cox, ok.. dat is een ouwe rot in het vak Maar die blijft goed klinken (produceert hij nog?) Ferry Corsten, mwah.. ok.. slechter dan Tiesto, maar hij maakt ok muziek I suppose

zondag 2 november 2003 @ 03:08:05 #5
67302 SjiebiediepSjauw
pi_14313744
Ik respecteer je mening! Prima, OK! Maar, ik snap alleen je eerste opmerking niet...
quote:
Op zondag 2 november 2003 02:56 schreef frankthetank het volgende:
Je post deze shit beetje laat want je oordelen kloppen als een rivier die naar boven watert so to speak..
Explain! Mijn oordelen kloppen als een rivier die naar boven watert? En wat die MC betreft, dan bedoel alleen de goeien, die alleen in sommige chille tussenstukjes hun bek openhebben met relaxt vaag gewauwel, en niet die MC's van "Come on!" en "Is everybody happy?" en ... "[vul zelf in met trieste gedoodverfde opmerkingen]"

Sjiebiediep gaat zo maar op bed

zondag 2 november 2003 @ 15:03:14 #6
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_14320496
Een goede dj probeert vaak uit, durft af en toe risico te nemen, 3 draaitafels door elkaar, de juiste platen zodat het niet alleen een ritmisch, maar ook melodisch geheel wordt.
Als ie erbij staat te springen; leuk maar hoeft niet.
En er moet echt passie met de muziek zijn, dan straal je vanzelf uit dat je plezier hebt en gaat het publiek met je mee!
Oftewel ik zie/ hoor graag dave clarke, umek, carl cox, sunny d, buzz fuzz. Gewoon de lui die het in de vingers hebben!
pi_14324150
Tijdje geleden naar een feessie geweest. Best druk, leuk sfeertje, maar als je dan een slome dj achter 2 cdspelers ziet staan, zo stil als een dikke boom uit de wind zeg maar, dan maakt dat het plaatje toch niet af zeg maar.
Het klonk allemaal best goed verder, maar echt, een DJ die laat merken dat ie het naar zn zin heeft, doet ook wat .

En over MC's: hou je bek .
De MC's dus...
Ik heb een hekel aan MC's, koele plaat, en dan die kweek open en zeggen dat je je handjes in de lucht moet zwiepen .
Alsof ik dat zelf niet bepaal .
  zondag 2 november 2003 @ 17:49:53 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_14324236
-edit: hier offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 02-11-2003 18:14]

Are you nuts??
pi_14324919
-edit: offtopic.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 02-11-2003 18:14]

pi_14324972
Een goeie DJ zet elke zaal op stelten. Al dat technische geneuzel altijd, als je het beter kan doe het dan ook zelf .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14326734
quote:
Op zondag 2 november 2003 02:56 schreef frankthetank het volgende:

Erick E heeft het afgedaan in mijn ogen met zijn wildside nummer..
Goh, kunnen we DJ Isaac niet nog meer copieren? Cheap bastard
Carl Cox, ok.. dat is een ouwe rot in het vak Maar die blijft goed klinken (produceert hij nog?)
Volgens mij heb je t nu over Erik Vee.. zie http://www.discogs.com/release/109998
Eric E heeft helemaal geen zak met hardstyle te maken voor zover ik weet..
En carl Cox produceert nog ja
pi_14326786
Mijn favo dj's zijn Dana, The Prophet, Rob en Isaac
Simpelweg door de goeie nummers die ze mixen.
Back in business.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')