Wat heb je er nog voor betaald?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:23 schreef MarcelR het volgende:
Het is de Konica Hexar geworden, inclusief de originele flitser.
Als die ASA-waarde eenmaal goed ingesteld is kun je middels de onderste schuif uit een drietal automaatstanden kiezen met bijbehorende diafragma's(in dit geval 4, 8 of 16). Dat diafragma stel je in op je camera en de automatiek van de flitser doet de rest(wel opletten dat je gemeten afstand in het bereik van de gekozen automaatstand past, kun je zien op de schaal onder de diafragmaschaal)quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:02 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik ben lekker aan het spelen met het nieuwe speelgoed, 8)
maar hoe stel ik de flits goed in?
bijv:
http://httpd.chello.nl/m.vandewal1/Pics/Anders/DSC01485small.JPG
Ik snap dat je het ASA moet instellen, maar hoe verder??
Ik heb geen boekjes van de flitsers.
¤ 295,- inclusief batterijen voor de camera (dure shit overigens) en flitser. Geen koopje, maar ook niet de hoofdprijs. Wel met 3 maanden garantie.quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:44 schreef boozeroony het volgende:
[..]
Wat heb je er nog voor betaald?
De prijs is netjes, voor een paar losse optieken en een flitser ben je het ook kwijt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:07 schreef VeerMans het volgende:
Ok, ik wil een EOS 1000 aanschaffen met :
Lens Canon EF 35 - 70 mm, f/ 3,5 - 4,5;
Zoomlens Canon EF 80 - 200 mm, f/ 4,5 - 5,6;
Flitser Canon Speedlite 200E
Dit alles voor 125 euro.
Is de prijs goed?
En waar moet ik op letten
Hangt er een beetje vanaf wat voor prijskaartje eraan hangt. Cosina en Chinon hebben al heel wat miskende juweeltjes gebouwd. De meeste hobbyisten haalden destijds hun neus op voor dat ding en kochten liever een 'A-merk'dat dan ook weer door Chinon of Cosina gebouwd bleekquote:Op zondag 7 november 2004 07:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zag van de week nog ergens een Chinon Memotron staan, lijkt me wel interesant, diafragmavoorkeuze halfautomaat met M42 aansluiting. Heeft iemand zo'n ding wel eens in de hand gehad?
Ivo
Chinon is idd een onderbelicht merk in cameraland,heb er diverse in de handen gehadquote:Op zondag 7 november 2004 07:27 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik zag van de week nog ergens een Chinon Memotron staan, lijkt me wel interesant, diafragmavoorkeuze halfautomaat met M42 aansluiting. Heeft iemand zo'n ding wel eens in de hand gehad?
Ivo
Ik zou toch nog even doorzoeken. Er zijn nog ontzettend veel japanse p-draadcamera's in omloop en soms gaan ze voor veel minder weg.quote:Op zondag 7 november 2004 12:42 schreef ultra_ivo het volgende:
ik heb er eentje op marktplaats voor 45 euro, de ander voor 65 euro zien staan. Zeker niet te duur lijkt me.
Even kort: MEsuper is een SLR uit begin jaren '80. Heeft automatische sluiter na diafragmavoorkeuze en handinstelling. Optieken zijn manual focus en waarschijnlijk niet geschikt voor programautomatiek(wel voor Av en M)quote:Op maandag 8 november 2004 09:30 schreef Rewimo het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de Pentax ME Super voor een camera is? Zag er een voor een leuk prijsje, maar is vooral aantrekkelijk omdat er voor datzelfde prijsje ook nog 3 lenzen bij zitten (demomodel geweest). Ik heb net een Pentax MZ5 gekocht en zoek daar nog lenzen voor. Hoe verhoudt zich de ME Super ten opzichte van de MZ5? Beter, slechter, meer/minder mogelijkheden?
De pentax ME-super is van1980~1986 in productie geweest en je kan er een morordrive aan hangenquote:Op maandag 8 november 2004 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Krijg nu dit berichtje terug:
De Pentax ME Super en de lenzen zijn gekocht toen de camera op de markt
kwam, ik weet niet precies in welk jaar dat was. De set is alleen gebruikt
voor het maken van foto's die als illustraties bij persberichten en
tijdschriftartikelen werden gebruikt. De camera heeft een tiental jaren
dienst gedaan en is toen vervangen door een camera met elektronische
belichtingsmeting en instellingen.
Hm... klinkt nog niet zo gek.
Bij een macrotele, zeker een SMC Pentax-M macro zou ik niet lang aarzelen.......quote:Op maandag 8 november 2004 10:21 schreef Rewimo het volgende:
Op zich niet zo gek dan voor 100 euro ex met normale (50mm), groothoek (28mm) en macrolens (100mm)?
Nou op zoek naar een Ouwesok-alike combiquote:Op maandag 8 november 2004 11:23 schreef Rewimo het volgende:
Bedankt voor de adviezen allemaalIk heb de set zojuist besteld
En dit is de mijnequote:Op maandag 8 november 2004 18:12 schreef Ouwesok het volgende:
En dit is nu die ME-super
[afbeelding]
Prachtdingetje toch
Bedenk bij die F801 Dat je een camera van 14 jaar oud koopt. In dat geval zou ik eerder voor een recentere Nikon gaan, die F80 dus. Zit minstens twee generaties tussen qua ontwikkelingquote:Op zondag 21 november 2004 23:07 schreef Kontiki het volgende:
Ik wil graag een SLR kopen ..... Nikon F801, uit 1988 alweer......... nieuwe model, de Nikon F80
Heeft er iemand tips of een duidelijke voorkeur voor een van deze toestellen?
Qua prijs verschillen ze amper, dat maakt het nog lastiger.
Ja, maar die F801 kost vandaag de dag nog bijna net zoveel als de F80. Zou dat niet wat zeggen over de kwaliteit?quote:Op maandag 22 november 2004 00:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Bedenk bij die F801 Dat je een camera van 14 jaar oud koopt. In dat geval zou ik eerder voor een recentere Nikon gaan, die F80 dus. Zit minstens twee generaties tussen qua ontwikkeling.
Die kwaliteit was inderdaad niet verkeerd. De F801s en de F90(X) waren echter nog beter.quote:Op maandag 22 november 2004 00:23 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ja, maar die F801 kost vandaag de dag nog bijna net zoveel als de F80. Zou dat niet wat zeggen over de kwaliteit?
quote:Op woensdag 24 november 2004 16:12 schreef Kontiki het volgende:
plus het feit dat de F801 vandaag de dag nog gewoon meekan als semi-prof camera.
quote:Tevens nog een Sigma 28-200 objectief erbij gekocht. Totaal met tasje alsnog goedkoper dan een F75 plus kitlens, al met al een redelijke aankoop denk ik.
Dat is inderdaad een goed argument voor een 28-200quote:Op woensdag 24 november 2004 18:49 schreef Kontiki het volgende:
Ik heb dus een beperkt budget. Dit was zo'n beetje het enige objectief wat er financieel nog inzat. Bovendien heb ik op deze manier maar 1 lens nodig, ideaal voor een beginner.
Heb je die TLS401 al uitgeprobeerdquote:Op vrijdag 26 november 2004 21:48 schreef ultra_ivo het volgende:
Er staan weer wat memotrons te koop, morgenochtend weet ik of ik 'm bij ebay kan wegslepen of niet. En dan heeft dezelfde koper nog zo eentje in reserve op marktplaats.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die 401 vandaag de dag nog meekanquote:Op zaterdag 27 november 2004 04:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog niet, dat is voor de Maastricht-meet. Net als de andere camera's.
De Praktica is in princiipe met iedere flitser in te zetten, hoeft dus niet eigen merk te zijn. Neem bij voorkeur een flitser met een ingebouwde belichtingsautomaat, dat scheelt weer rekenen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |