Stel je voor, je dochter van 12/13 heeft op internet haar CU2 op deze manier ingevuld... Wat zou dan je reactie zijn en hoe zou je ermee omgaan?
Ik vind het buitengewoon triest dat er kinderen zijn die zulke ideeen hebben op die leeftijd. Maar wat ik mij nog het meest afvraag is, hoe komen ze bij zulke opvattingen. Wat is hun drijfveer achter het plaatsen van whitepower tekens en het op voorhand haten van mensen met een huidskleur? Zijn het de vriendjes of ligt het aan de opvoeding?
Ik had natuurlijk het liefst reacties van ouders, maar als je denkt dat je een nuttige bijdrage kan leveren aan deze topic dan hoor ik er graag over.
En ze natuurlijk de rest van hun leven voor 'dom' uitmaken. Want echt, ik zou me kapotschamen en me afvragen waar ik in godesnaam gefaald heb in de opvoeding...
quote:En wat is precies het verschil tussen die link en die van de topicstarter? Nou? Vertel? Hophop?
Op zaterdag 1 november 2003 03:20 schreef sourcy het volgende:
http://www.knowme.nl/profiel.php?x=h@rdc0r3-B!tchDeze?
die is ook erg
Wel lullig om te zien dat die wannabe-nazi's altijd Fortuyn vereren, Fortuyn was een briljante democraat en verdient het niet om het symbool voor dit soort whiggers te worden
Over whiggers gesproken, je zou maar zo'n kind hebben, dan ben je helemaal ver van huis, komt nooit meer goed.
quote:Hayek
Op zaterdag 1 november 2003 03:36 schreef Hayek het volgende:
http://www.cu2.nl/white-ladydie is ook erg
Wel lullig om te zien dat die wannabe-nazi's altijd Fortuyn vereren, Fortuyn was een briljante democraat en verdient het niet om het symbool voor dit soort whiggers te worden
Over whiggers gesproken, je zou maar zo'n kind hebben, dan ben je helemaal ver van huis, komt nooit meer goed.
Mensen die continu te maken hebben met dit soort groeperingen en uitspraken weten gewoonweg niet beter.
Ik verkies er voor om haar inderdaad een filmmarathon te geven met documantaires e.d. Daarnaast zal dit niet het gewenste effect opleveren als dit meisej niet zo snel mogelijk gestimuleerd wordt in haar eigen systeem tot anders denken.
Tis triest maar de realiteit.
quote:Fortuyn was zeker niet briljant. Fortuyn wist goed zwakke plekken van anderen te vinden, maar kon zijn eigen ideeen niet onderbouwen.
Maar ontopic: Ik denk dat een geval als dit niet door ouders gevormd wordt. Waarom weet ik niet, maar ik heb het idee dat dat figuur zulke denkbeelden heeft van mensen van een paar jaar ouder, die ze toevallig kent. Ze kijkt gegen die mensen op en wil dus graag dezelfde mening hebben.
Ik heb echt geen idee waarom ik het denk, maar toch denk ik dat het zo is.
Niet dat ik het goedkeur, integendeel, dit is gewoon misbruiken van internet om je "mening" te dumpen, maar ja, ik denk niet dat een 13-jarige sletje zoiets kan verzinnen (ook gezien de woordenkeus)...
Als ik als ouder hier achter zou komen, zou ik een heeeeeeeeeeel lang gesprek voeren met m'n kind... (volgens mij doe je al iets fout als ouder zijnde als een kind dat soort opvattingen heeft, het zijn toch de grondbeginselen van opvoeden lijkt mij).
quote:Nee, heb ook een paar jonge familieleden die ook vergelijkbare opvattingen hebben. Hun ouders zijn het er eigenlijk mee eens. De opvattingen van je kinderen ontgaat je niet. Ouders houden gewoon hun mond, want zijn het er eigenlijk mee eens.
Op zaterdag 1 november 2003 03:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Maar ontopic: Ik denk dat een geval als dit niet door ouders gevormd wordt. Waarom weet ik niet, maar ik heb het idee dat dat figuur zulke denkbeelden heeft van mensen van een paar jaar ouder, die ze toevallig kent. Ze kijkt gegen die mensen op en wil dus graag dezelfde mening hebben.
Ik heb echt geen idee waarom ik het denk, maar toch denk ik dat het zo is.
quote:Het is jammer dat die kinderen op deze manier 'verpest' worden. Ze kunnen nog geen eigen mening vormen, de mening die ze hebben is ze door andere 'geleerd'. Als ouders zich daarin zouden mengen zouden ze die kinderen misschien kunnen leren dat ze voor zichzelf moeten nadenken, want ik ben er van overtuigd dat veel kinderen dan een hele andere mening hebben dan die die ze 'opgelegd' wordt door anderen.
Op zaterdag 1 november 2003 04:07 schreef illana het volgende:[..]
Nee, heb ook een paar jonge familieleden die ook vergelijkbare opvattingen hebben. Hun ouders zijn het er eigenlijk mee eens. De opvattingen van je kinderen ontgaat je niet. Ouders houden gewoon hun mond, want zijn het er eigenlijk mee eens.
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 04:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ze kunnen nog geen eigen mening vormen, de mening die ze hebben is ze door andere 'geleerd'.
want ik ben er van overtuigd dat veel kinderen dan een hele andere mening hebben dan die die ze 'opgelegd' wordt door anderen.
quote:Als hij erg intelligent is, want dat zeg je, dus daar ga ik van uit, dan zou hij toch ook kunnen begrijpen dat het hele neo-nazisme/extreem-rechtse onzin is?
Op zaterdag 1 november 2003 04:24 schreef illana het volgende:[..]
, dat is het niet helemaal. In het voorbeeld wat ik gaf, gaat het over mijn neefje. Hij is redelijk intelligent, leest erg veel, maar heel eenzijdig. Gek op geschiedenis, leger, politiek (pim). Zijn moeder is niet zo'n "interlect". Leest nooit, geen school afgemaakt, werkt achter de kassa. Zij lijkt geen mening te hebben. Hij is dus "verdwaald". Ook ik vind het vaak moeilijk om met hem te discusseren. Hij heeft het over "feiten", en dingen die hij leest. En tenzij ik ander lees- & feitvoer aan hem kan overhandigen, zal hij niet naar mij luisteren. Eenzijdige info dus, en niemand die hem bijstuurd.
quote:Dat is dan ook onzin volgens mij. Ten eerste zij het niet 'vooral mensen ui de provincie' die racistisch zijn. Ten tweede is hier het probleem ook aanwezig.
Ik snap overigs niet dat vooral mensen uit de provincie zo racistisch zijn. Ze hebben nauwelijks te maken met de allochtonen problematiek
Ik vind het ook zeer sneu dat mensen zo beinvloed worden door hun omgeving , een meisje van 13 dat maar eens even duidelijk gaat maken wat zij nou van rassen vind.
Mooie logo's , mooie tekstjes die ze overal van heeft overgekopieerd.
Toch zie ik die liever dan zo'n blank meisje met van die R&B nikker zooi, daar word ik al helemaal niet goed van.
quote:Ja laat hem lekker de getto intrekken , wordt hij meteen voor zijn flikker geknald
quote:Heeft geen effect, ik heb ook racistische overtuigingen en nazistische sympathieen en dat is niet zomaar te veranderen door een propagandistische film.
Op zaterdag 1 november 2003 03:19 schreef nietzman het volgende:
Ik zou ze dagenlang voor een televisiemarathon zetten... Schindlers list, The Pianist, de broodnodige Discovery-docu's....En ze natuurlijk de rest van hun leven voor 'dom' uitmaken. Want echt, ik zou me kapotschamen en me afvragen waar ik in godesnaam gefaald heb in de opvoeding...
Ik kijk ook objectiever naar de tweede wereldoorlog en als je een willekeurig basisschool geschiedenisboek pakt merk je ook die absoluut niet objectief zijn
Nazi's zijn slecht en joden zijn zielig.
Ondertussen zijn het de joden altijd geweest die nooit integreerden en zichzelf als het zuiverste type mens bevonden.
Dan zouden ze nog altijd even "slecht" als de nazi's zijn.
En ondertussen hebben zij Israel gekregen door hun invloed in amerika
quote:Dat is wel waar. Maar je ziet dat geschiedsschrijving over steeds objectiever wordt naarmate het langer geleden is. Vergelijk boeken over '39-'45 van 30 jaar geleden maar eens met nu, dan zie je al flinke verschillen.
Op zaterdag 1 november 2003 05:06 schreef Antagonist het volgende:
Ik kijk ook objectiever naar de tweede wereldoorlog en als je een willekeurig basisschool geschiedenisboek pakt merk je ook die absoluut niet objectief zijn![]()
quote:Joden waren al eeuwenlang een integraal deel van de Europese cultuur, zij het dat sommige andere gebruiken hadden. Veel Joden waren zonder voorkennis niet als Jood te herkennen.
Ondertussen zijn het de joden altijd geweest die nooit integreerden en zichzelf als het zuiverste type mens bevonden.
quote:Nee. De Israelis hebben Israel zelf veroverd op de Engelsen. Daarna werd Frankrijk de belangrijkste bondgenoot (dat Israel nu een kernmacht is is vooral aan Frankrijk te danken). Pas in 1973 begon de VS Israel sterk te steunen en nam de Franse belangstelling af.
En ondertussen hebben zij Israel gekregen door hun invloed in amerika
quote:Why?
Op zaterdag 1 november 2003 04:51 schreef Antagonist het volgende:
Toch zie ik die liever dan zo'n blank meisje met van die R&B nikker zooi, daar word ik al helemaal niet goed van.
Maar goed, ik dwaal af.
Ik ben zelf erg vrij opgevoed, en wat ik van huis uit (gelukkig) zéér goed heb meegekregen dat je verder moet kijken dan je neus lang is, en niet snel oordelen te vellen... Sommige ouders schieten daarin wellicht iets te kort.
quote:Dan vast wel door een minder zweverige levensstijl.
Op zaterdag 1 november 2003 05:06 schreef Antagonist het volgende:
Heeft geen effect, ik heb ook racistische overtuigingen en nazistische sympathieen en dat is niet zomaar te veranderen door een propagandistische film.
Thuishouden en hersenspoelen dus!
Van mij mag iedereen hier wonen, maar het is hier wel Nederland en dat vergt van alle nieuwkomers enige aanpassing. Dat is niet racistisch maar realistisch.
Maar goed, dat is mijn mening en dat zullen mijn kinderen weleens kunnen opvangen bij discussies. Ik houd ze echter wel voor dat alle mensen hetzelfde zijn, ondanks de huidskleur. Ze gaan straks naar een openbare middelbare school, zodat ze andere culturen leren kennen en ze mogen daar hun eigen mening over vormen. Ik ben er nu al van overtuigd dat die tegen mij in zal gaan. Ik was vroeger ook erg links, terwijl mijn ouders tikkeltje rechts waren.
Wat dit meisje schrijft gaat echter veel te ver. Erg ongenuanceerd. En zoals iemand voor mij al schreef: 13 jaar is te jong om dan al een mening te kunnen hebben over dit thema.
Kunnen jullie nou niet lezen of hoe zit dat hier?!
Flikker er maar een slot op, want mijn poging is mislukt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |