abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 november 2003 @ 18:25:48 #226
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14794586
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:10 schreef daanharmsen het volgende:

[..]

Ik heb deel 2 ook. Is een erg leuk boek.


alleen makkelijk
Remlof is een Spellings Nsb'er
  donderdag 20 november 2003 @ 18:47:12 #227
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_14795127
voor jou misschien

Ik drum nog geen jaar :x

Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
pi_14796283
Ik ben aan deel 1 bezig Zit aan track 9

Ben het merendeel van de tijd beziggeweest met independent pop drumming (zo'n handgeschreven boek met -na een tijdje saaie - oefeningen (veel hetzelfde) maar waar je wel veel aan hebt). Best wel een goede combinatie... Independent pop drumming voor de coordinatie, Realtime drums voor meer praktijkgerichte oefeningen en meespeelcdtje.

pi_14797944
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:25 schreef B_BOY het volgende:

[..]

alleen makkelijk


mwah, d`r zitten veel simpele dingen in, maar sommige dingen zijn wel leuk

ik heb deel 1 nooit gehad, deel 2 heb ik pas. Ik heb verder behalve de snaredrum boeken A en B nooit echt een boek gehad, veel kopietjes, improvisatie en techniek.

pi_14808683
Ik heb dat boek ook, level 1 & 2 dan. Vind het wel leuk boek, heb vorig jaar mijn B-Examen gehaalt, en aan dit boek begonnen. Ben nu bij cd nr 21 ofzo. En sommige dingen zijn wel lastig, maar naar een paar keer oefenen heb je het zo onder de knie!
  vrijdag 21 november 2003 @ 23:00:26 #231
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_14830957
Gisteren weer les gehad. Ik blijf het zo super vinden, de tijd vliegt wel tijdens zo een les hoor. En nu kan ik eindelijk elke dag een uurtje thuis oefenen, en dat merk ik toch wel goed. Sommige ritmes speel ik nu op gehoor, en niet meer druk tellend.
Heb gisteren de zgn paradiddle geleerd Dus rechts-links-rechts-rechts links-rechts-links-links.
En die moet ik nu dus veel oefenen, waarbij ik steeds met 1 hand een ander onderdeel van het drumstel bespeel.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  vrijdag 21 november 2003 @ 23:19:22 #232
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14831573
quote:
En die moet ik nu dus veel oefenen, waarbij ik steeds met 1 hand een ander onderdeel van het drumstel bespeel.
Ja, das tenminste boeiender dan de hele tijd op je snare een paradiddle spelen. Dan verliest het zijn functie een beetje vind ik.

Je zult zien dat je linkerhand nog flink geoefend moet worden wil je die links-links met genoeg volume en strak kunnen spelen. Aan het begin kwam die dubbel er nooit goed uit bij mij

Kom anders ook gezelliger naar drumforum.nl Defender

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-11-2003 23:24]

pi_14836564
Ik heb een vraagje over die paradiddles: Ik heb in mijn boek (realtime drums) een nummer staan met aan het einde van elke 4 maten 4 snaredrums achter elkaar. Het gaat fonetisch zo: boem tjak boem tjak tjaktjaktjaktjak. Is het nu de bedoeling dat je die zoals defender zegt LRLR speelt of gewoon LLLL?

(Zulke dingen vraagje niet op drumforum hé )

  zaterdag 22 november 2003 @ 11:05:07 #234
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_14837027
na :p volgens mij gewoon rlrl :]
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  zaterdag 22 november 2003 @ 12:25:10 #235
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14838043
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 11:05 schreef MaZz_ het volgende:
na :p volgens mij gewoon rlrl :]
Ja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan he KAn trouwens wel een goeie training zijn voor je linker hand, gewoon alle 4 de slagen met links spelen.

Maar zeker als je 160BPM speelt ofzo, en die 4 slagen op de snare zijn 16'en, dan red je dat gewoon niet met links. Dan kun je beter RLRL spelen, maar je kunt er ook gewoon RRLL van maken, of LRRL etc... Je leert altijd van patroontjes die je normaal niet zou spelen

pi_14865142
Waar hebben jullie echt het langst over gedaan? welke techniek? en dan bedoel ik echt iets waarvan je echt dacht van : *zucht* dit kan ik gewoon nooit leren!
Ik over bassdrumtechniek, sliden enzo....ben dr al onwijs lang mee bezig en wordt dr een beetje verdrietig van

maar ik vraag me af wat het bij anderen is geweest, of nog steeds is

pi_14867404
Ben er vandaag achtergekomen dat ik mijn video van metallica op rock am ring (opgenomen van mtv een goed half jaar geleden) heb overgenomen met een gig van limp bizkit... balen

Ohja, dat posticoon is lichtjes verkeerd =>

Drumgerelateerde opmerking: Lars had vreselijk irritante stokjes vast... Zwart met een witte tip... zie je constant dat witte stuk heen en weer flitsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 23-11-2003 18:34]

pi_14875790
Even een vraagje van een niet drummer: Hoe moeilijk is drummen? Wil altijd nog een keertje (ja, als ik geld, tijd enz heb) ook een poging wagen. Zie het alleen niet zo zitten dat het echt wat wordt.

Hier kan niemand wat mee natuurlijk...
Gewoon basic drummen dus, geen al te virtuoze dingen.

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 23 november 2003 @ 23:40:08 #239
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_14876458
quote:
Op zondag 23 november 2003 23:16 schreef Cynic het volgende:
Even een vraagje van een niet drummer: Hoe moeilijk is drummen? Wil altijd nog een keertje (ja, als ik geld, tijd enz heb) ook een poging wagen. Zie het alleen niet zo zitten dat het echt wat wordt.

Hier kan niemand wat mee natuurlijk...
Gewoon basic drummen dus, geen al te virtuoze dingen.


Gewoon een proefles nemen. Dan merk je vanzelf hoe je het vind. Ik was ook bang dat het me niet zou liggen, en heb nu spijt dat ik niet tig jaar eerder ben begonnen.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_14887282
quote:
Op zondag 23 november 2003 23:16 schreef Cynic het volgende:
Even een vraagje van een niet drummer: Hoe moeilijk is drummen? Wil altijd nog een keertje (ja, als ik geld, tijd enz heb) ook een poging wagen. Zie het alleen niet zo zitten dat het echt wat wordt.

Hier kan niemand wat mee natuurlijk...
Gewoon basic drummen dus, geen al te virtuoze dingen.


Hallo,
Ja idd kan hier weinig mee , maar het is nooit te laat om te gaan drummen. Wat drummen interessant maakt is het feit of je een beetje aanleg hebt om te grooven en om je lichaamsdelen onafhankelijk te kunnen bewegen, dit weet je pas nadat je er mee begonnen bent en je het jezelf probeert aan te leren.
Als je idd richting virtuoos wilt gaan, dan moet het altijd al in je bloed hebben gezeten en dan was je (als je de middelen krijgt aangerijkt) al vanaf je 10e begonnen.

Neem eens een paar proeflessen ja, dan heb je na een week of 5 echt wel door of je hier je kostbare tijd in wilt steken.

[TOOL]
  maandag 24 november 2003 @ 14:30:26 #241
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_14887612
Een goeie docent kan na 1 les al aangeven of het er wel of niet inzit. Zit het er niet in dan heb je een moeilijke weg te gaan....
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 24 november 2003 @ 16:57:20 #242
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14891612
quote:
Op zondag 23 november 2003 23:16 schreef Cynic het volgende:
Even een vraagje van een niet drummer: Hoe moeilijk is drummen? Wil altijd nog een keertje (ja, als ik geld, tijd enz heb) ook een poging wagen. Zie het alleen niet zo zitten dat het echt wat wordt.

Hier kan niemand wat mee natuurlijk...
Gewoon basic drummen dus, geen al te virtuoze dingen.


Drummen is in mijn ogen makkelijker dan gitaarspelen, wat betreft rock/popmuziek. Oke, het is lichamelijk misschien wat zwaarder, maar als ik soms de verschillende technieken zie bij gitaarspelen dat lijkt me dat veel tijdrovender om te leren. Nouja, het is eigenlijk gewoon appels en peren vergelijken.

Drummen is gewoon heel iets anders, maar ik zou het gewoon proberen. Simpele nummers kun je op drums iig sneller naspelen dan op gitaar Begin er gewoon mee zou ik zeggen, zoals gezegd, een paar proeflessen nemen kan altijd.

  maandag 24 november 2003 @ 17:06:20 #243
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_14891840
ga drummen. is egt leuk en het gewone basic drummen is niet heel moeilijk.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_14893107
Mijn eerste les toen ik geen drumstel had was een ramp... maar nu... HEERLIJK gewoon . Dus, als de eerste les niet meevalt, niet wanhopen .

Je moet op de basisdingen gewoon een beetje oefenen maar die zitten er direct zonder veel moeite in. Dat is toch hoe ik het voel...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 24-11-2003 17:57]

pi_14902901
quote:
Op maandag 24 november 2003 14:18 schreef Guanche het volgende:

[..]
Als je idd richting virtuoos wilt gaan, dan moet het altijd al in je bloed hebben gezeten en dan was je (als je de middelen krijgt aangerijkt) al vanaf je 10e begonnen.


In die gevallen heb je het eerder over beginnen op 4 / 5 jarige leeftijd.
De enige echte "virtuose" drummer waarvan ik weet dat hij "laat" begonnen is, is Terry Bozzio, die was geloof ik 13 of 14.
  dinsdag 25 november 2003 @ 01:13:04 #246
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_14907144
quote:
Op zondag 23 november 2003 18:13 schreef Maidenfan het volgende:
Ben er vandaag achtergekomen dat ik mijn video van metallica op rock am ring (opgenomen van mtv een goed half jaar geleden) heb overgenomen met een gig van limp bizkit... balen

Ohja, dat posticoon is lichtjes verkeerd => [afbeelding]

Drumgerelateerde opmerking: Lars had vreselijk irritante stokjes vast... Zwart met een witte tip... zie je constant dat witte stuk heen en weer flitsen.


Zijn Ahead stokjes, van die "onbreekbare" stokjes met een aluminium huls als ik het goed heb... Maar ik hou snel mn mond over Lars Ulrich, vond ik echt de meest overgewaardeerde drummer ooit! Vraag me echt af wat hij in zo'n top-band doet... MAargoed, daar erger ik me al jaren aan! Blegh...

Voor de metal-drummers onder ons (ook voor de niet-metal drummers trouwens...), heb vandaag de DVD van Opeth gekocht (Lamentations, live at Shepherd's Park) en ik ben er echt van overtuigd dat Martin Lopez (drummer van Opeth dus) 1 van de allergrootste drummers op aarde is... Jezus wat kan die kerel drummen!!!
(Voor de niet-metal-heads, de DVD bevat 10 nummers van hun laatste cd Damnation... Alleen maar rustige, relaxte muziek zonder geschreeuw en dubbelbass enzo )

Naast het drumwerk trouwens sowieso een ontzettende aanrader voor de Opeth-fan!

**Insert cool Signature here**
pi_14921899
Ik zou graag een nummertje leren meespelen met de cd... Hebben jullie suggesties welk haalbaar is?

Manowar - Call To Arms vind ik zo ontzettend cool
Denken jullie dat dat haalbaar is? Of is dat tijdverlies om mij daarmee bezig te houden? Warriors of the world kan ook maar 5 minuten lang 'boem tjak' op een traag tempo lijkt mij niet echt fun...

In ieder geval eens proberen... manowar heeft niet 's werelds moeilijkste drums

De tomtomstukjes zijn misschien wel wat te hoog gegrepen

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 25-11-2003 20:42]

pi_14938445
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 01:13 schreef Ethereal het volgende:Zijn Ahead stokjes, van die "onbreekbare" stokjes met een aluminium huls als ik het goed heb... Maar ik hou snel mn mond over Lars Ulrich, vond ik echt de meest overgewaardeerde drummer ooit! Vraag me echt af wat hij in zo'n top-band doet... MAargoed, daar erger ik me al jaren aan! Blegh...
Dan wil ik jou graag ...And Justice for All ( de hele cd) wel eens noot voor noot horen spelen. Vergeleken met andere drummers is Lars absoluut geen "topper" maar wat hij speelt werkt en klinkt goed. Vooral voor "die tijd" was hij vrij progresief bezig. Dat die man geen Donati-chops heeft hoeft niet afbreuk te doen aan de muziek lijkt me. (maar load etc is wel bagger )
  woensdag 26 november 2003 @ 20:15:18 #249
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_14952857
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 01:13 schreef Ethereal het volgende:

[..]

Zijn Ahead stokjes, van die "onbreekbare" stokjes met een aluminium huls als ik het goed heb... Maar ik hou snel mn mond over Lars Ulrich, vond ik echt de meest overgewaardeerde drummer ooit! Vraag me echt af wat hij in zo'n top-band doet... MAargoed, daar erger ik me al jaren aan! Blegh...


Auwch... Lars Ulrich geen topmuziekant? pardon! Iedereen vind een drummer pas goed als hij de meest ingewikkelde onmogelijke dingen speeld die er bestaan. Ik kan me zo kwaad maken om dit soort reacties. Die man speeld precies wat er bij die tering herrie hoort. Die man is meer dan een drummen. Ik denk dat hij het gaaf vind om in de Modern Drummer te lezen dat iemand hem niet mag omdat hij van die rare "fuckfaces" trekt. DAAR VERDIEND HIJ ZIJN GELD MEE!!!
Sorry hoor... ik vind de muziek ook bagger maar daarom is Lars Ulrich nog geen slechte drummer...

Je kan moeilijk drummen wat je wil, maar ik vind een drummer pas goed als hij doet wat de rest van de muziek van hem/haar verlangd en dat doet Lars...

Amen

  woensdag 26 november 2003 @ 21:03:53 #250
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14954416
Lars kan goed rammen (letterlijk) en showen Maar het ging erom dat hij OVERgewaardeert is. Niet dat het een slechte drummer is want zijn drumwerk pas prima bij Metallica (live mag het wel beter).

Maar dat Lars in dezer dagen nog als beste drummer in magazines staat bij polls, lijkt me toch GEWOON een goed voorbeeld van "overrated".

quote:
Je kan moeilijk drummen wat je wil, maar ik vind een drummer pas goed als hij doet wat de rest van de muziek van hem/haar verlangd en dat doet Lars...
Ja, maar bij simpele muziek, van bijv. St. Anger, is het niet zo moeilijk om drums te spelen die daarbij passen. Dus dat vind ik je nog niet perse een goede drummer maken, het is natuurlijk wel de eerste voorwaarde Trouwens ik vind de drums helemaal niet zo passen bij St. Anger, die snare zonder demping en zonder snarenmat is vaak afleidend/storend.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-11-2003 21:09]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')