Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!
quote:Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:
Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!
quote:Die BVthee vind ik ook goor.... althans... Ligt er aan welke ik had. Die van 'de tuinen' (meer zaadjes dan thee) dronk ik echt bijna kokhalzend (tot ik op het idee kwam om er honing in te doen, maar nog was het niet favoriet). Prenatal verkoopt er ook eentje, ik meen van het merk piramide, zit in een groenig doosje. Die is nog wel te pruimen.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:22 schreef Lois het volgende:[..]
Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.
Krijgt Iris nu nog half/half bv en flesvoeding of ben je weer volledig naar de borst overgestapt, Lois?
quote:Ik heb met Chinook en Jessai ook zo'n periode gehad.
Op dinsdag 20 januari 2004 21:17 schreef melonovy het volgende:
ARRGIk word steeds vaker 'gebeten' door Chiara. Haar vertellen dat het niet mag helpt nauwelijks. Haar 'afhaken' en in bed leggen is geen straf voor dr, ze gaat dan gewoon slapen.
Ze bijt niet hard, maar laat even d'r tandjes voelen, maar het voelt niet prettig. Op deze manier vind ik het niet zo leuk om BV te geven, zeker niet als dat bijten blijft toenemen...![]()
Morgen maar weer aan de gang met een flesje...
Ik heb nu nog wel eens dat hij zijn kaken op elkaar klemt op het moment dat hij in slaap valt.. is ook niet prettig, maar ja... daar kan hij echt niks aan doen.
ik ben de bijtproblemen waarschijnlijk net voor, ben dit weekend begonnen met afbouwen van de BV. (dat is niet de reden hoor.)
ik vond het een moeilijke beslissing, maar het ging stukken slechter de laatste tijd en Piet leek er zelf steeds minder zin in te hebben. dat in combinatie met het feit dat ie zo weinig was aangekomen (en dat al dat kolven tussendoor erg veel tijd en energie kost) was voor mij toch een reden om er nu maar es een punt achter te gaan zetten. ben in ieder geval gestopt met kolven (wat een verlichting!) en geef nog 3 van de 5 voedingen BV. misschien een wat sneller afbouwschema dan aanbevolen, maar dit komt praktisch gezien het beste uit. wel vreselijk zeg, die stuwing en overstromende borsten. was ook wat grieperig de afgelopen dagen, dus alles voelt dan ook rot en pijnlijk. zó tegenstrijdig ook: eerst deed ik er werkelijk ALLES aan om élke druppel melk op te vangen, en nu laat ik 't gewoon maar wegstromen... maar vandaag voelt het voor 't eerst wat minder vervelend, en ben ik verder ook weer wat beter te pas.
Lois, ben ook benieuwd hoe 't met jouw BV gaat.
Is het moeilijk Bix om te stoppen met BV of ben je er geestelijk ook wel klaar mee?
quote:Heb je al Roosvicé laxo geprobeerd? (mocht de diksap niet helpen) Daar heb ik zelf altijd wel baat bij als ik last heb van verstopping, maar baby's vanaf 4 maanden mogen het ook.
Op woensdag 21 januari 2004 20:05 schreef Lois het volgende:
Daarnaast heb ik diksap gehaald, eens kijken of ze dat iets vind.
quote:Hoi Melovony,
Op donderdag 22 januari 2004 20:42 schreef melonovy het volgende:
Ik ga beginnen met afbouwen, weet het nu bijna helemaal zeker dat ik geen volledig BV meer wil geven. Ik wil er absoluut nog niet helemaal vanaf, maar ik denk er goed aan te doen om langzaam aan af te bouwen. Vanmiddag heeft ze aardig een paar slokken uit de fles gedronken, als ze zo goed uit fles gaat drinken zal dat doorslaggevend zijn om de BV te verminderen.
Ik vind het nog best moeilijk om dit te beslissen, en nu ik dit schrijf zit ik al weer te twijfelen...
Ik kom hier vast wel weer posten over dit issue...
Lois, succes met heropbouwen, en hopelijk lukt het je toch om tussendoor te blijven kolven, ik had echt het gevoel dat dat bij mij het beste werkte om de productie op te voeren dan wel op gang te houden.
[edit]en melonovy succes met afbouwen natuurlijk! hopelijk kun je nog heel lang een paar voedingen wel zelf blijven geven, om er niet meteen zo definitief afscheid van te hoeven nemen.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 22-01-2004 22:44]
Vanavond nog maar een keer proberen...
quote:Hoe oud is je dochter? Borstvoeding is heel licht verteerbaar, en opvolgmelk is dan misschien even wennen voor het maagje. Probeer het anders eerst met zuigelingenmelk? Frisolac schijnt op zich wel een goede opvolger van BV te zijn omdat het ook licht verteerbaar is.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:30 schreef melonovy het volgende:
Hoe kun je nu afbouwen met een kind die die poedermelk niet moet.
Eerst was het een strijd om haar te laten drinken uit een fles, maar na een paar keer oefenen, haar compimenteren bij een slok, gaat het al een stukje beter, ze heeft net 60 cc friso 2 gedronken, maar helaas dit kwam er in 1 golf weer uit...Vanavond nog maar een keer proberen...
Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.
quote:Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan
Op vrijdag 23 januari 2004 14:35 schreef melonovy het volgende:
Ze is 9 maanden oud.Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.
Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.
Succes!
quote:Maandag ga ik toch voor controle naar het CB dus dan komt dit ook aan de orde.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:38 schreef Tan het volgende:[..]
Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan
Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.
Succes!
En wat is het toch moeilijk he dat afbouwen. Om die beslissing te nemen. Ik ben wel 4 x begonnen met afbouwen en dat toch weer teruggedraaid, dan na een paar dagen wist ik weer waarom ik ook alweer aan het afbouwen was en daar ging ik weer. Het is echt een stukje loslaten wat zo ontzettend moeilijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |