abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:07:25 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16428890
Tan, even een vraagje aan jou. Je had het erover dat kruidenthee helemaal niet zo gezond is tijdens de zwangerschap. Geldt dat ook voor de borstvoeding? Ik kan normaal nooit kruidenthee door mijn keel krijgen, maar sinds de bevalling ben ik er helemaal aan verslaafd (hormonen!!). Nu is Job best wel een huilerige baby, dus ik vroeg me af of kruidenthee kwaad kon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:21:27 #177
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16429339
Voor zover ik weet is er niet één theesoort die kwaad kan bij de BV, mij is zelfs kruidenthee geadviseerd boven gewone thee omdat deze geen theïne bevat.

Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!

Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 19:22:02 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16437068
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:
Thee op basis van venkel, anijs en/of karwijzaad is zelfs goed voor de BV. Pickwick heeft nu een thee met anijs en venkel, die lijkt me erg lekker. Gewoon drinken dus!
Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:04:16 #179
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16438273
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 19:22 schreef Lois het volgende:

[..]

Evening Breeze heet die thee, ik heb hem net gekocht omdat ik bv thee dus echt hartstikke goor vind.

Die BVthee vind ik ook goor.... althans... Ligt er aan welke ik had. Die van 'de tuinen' (meer zaadjes dan thee) dronk ik echt bijna kokhalzend (tot ik op het idee kwam om er honing in te doen, maar nog was het niet favoriet). Prenatal verkoopt er ook eentje, ik meen van het merk piramide, zit in een groenig doosje. Die is nog wel te pruimen.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:09:48 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16438424
Bedankt voor de thee-informatie. Ik moet echt mijn best doen om genoeg te drinken, dus ik ben blij dat ik gewoon kruidenthee mag drinken. Ik drink al wel venkelthee, maar ik zal ook die Evening Breeze eens proberen.

Krijgt Iris nu nog half/half bv en flesvoeding of ben je weer volledig naar de borst overgestapt, Lois?

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:17:06 #181
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16440530
ARRG Ik word steeds vaker 'gebeten' door Chiara. Haar vertellen dat het niet mag helpt nauwelijks. Haar 'afhaken' en in bed leggen is geen straf voor dr, ze gaat dan gewoon slapen.
Ze bijt niet hard, maar laat even d'r tandjes voelen, maar het voelt niet prettig. Op deze manier vind ik het niet zo leuk om BV te geven, zeker niet als dat bijten blijft toenemen...
Morgen maar weer aan de gang met een flesje...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 21 januari 2004 @ 08:00:17 #182
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16449349
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:17 schreef melonovy het volgende:
ARRG Ik word steeds vaker 'gebeten' door Chiara. Haar vertellen dat het niet mag helpt nauwelijks. Haar 'afhaken' en in bed leggen is geen straf voor dr, ze gaat dan gewoon slapen.
Ze bijt niet hard, maar laat even d'r tandjes voelen, maar het voelt niet prettig. Op deze manier vind ik het niet zo leuk om BV te geven, zeker niet als dat bijten blijft toenemen...
Morgen maar weer aan de gang met een flesje...
Ik heb met Chinook en Jessai ook zo'n periode gehad.
Afleggen was voor haar (Chinook) wel een straf, maar voor Jessai helaas niet. Ik riep gewoon héél hard 'auw' en keek dan heel boos. Dat maakte licht indruk, maar nog niet voldoende. Toch bleef ik dat boze 'auw'-geroep stug volhouden, in combinatie met een vinger erbij inproppen zodat hij niet meer verder kon drinken zonder mij aan te kijken en er kwam een moment dat hij het begreep. Dat kostte me wel een paar keer een bloedende tepel Maar ja... het ging uiteindelijk weer over

Ik heb nu nog wel eens dat hij zijn kaken op elkaar klemt op het moment dat hij in slaap valt.. is ook niet prettig, maar ja... daar kan hij echt niks aan doen.

pi_16455935
melonovy, hopelijk krijg je dat bijten snel afgeleerd!

ik ben de bijtproblemen waarschijnlijk net voor, ben dit weekend begonnen met afbouwen van de BV. (dat is niet de reden hoor.)
ik vond het een moeilijke beslissing, maar het ging stukken slechter de laatste tijd en Piet leek er zelf steeds minder zin in te hebben. dat in combinatie met het feit dat ie zo weinig was aangekomen (en dat al dat kolven tussendoor erg veel tijd en energie kost) was voor mij toch een reden om er nu maar es een punt achter te gaan zetten. ben in ieder geval gestopt met kolven (wat een verlichting!) en geef nog 3 van de 5 voedingen BV. misschien een wat sneller afbouwschema dan aanbevolen, maar dit komt praktisch gezien het beste uit. wel vreselijk zeg, die stuwing en overstromende borsten. was ook wat grieperig de afgelopen dagen, dus alles voelt dan ook rot en pijnlijk. zó tegenstrijdig ook: eerst deed ik er werkelijk ALLES aan om élke druppel melk op te vangen, en nu laat ik 't gewoon maar wegstromen... maar vandaag voelt het voor 't eerst wat minder vervelend, en ben ik verder ook weer wat beter te pas.

Lois, ben ook benieuwd hoe 't met jouw BV gaat.

Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 13:31:15 #184
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16456134
Het gaat hier enorm op en neer. Iris is verkouden geweest en weigert dan regelmatig de borst dus op een gegeven moment kreeg ze alleen nog flesvoeding. Kolven met mijn Ameda gaat op zich prima maar niet als er een klein Evaatje rondloopt die aandacht wil en dan gaat zitten trekken aan de stroomdraadje of aan de kolfsnoeren.
Kolven overdag lukt dus gewoon niet. Inmiddels ben ik weer begonnen met het zoveel mogelijk aanleggen van Iris, ze drinkt nog niet veel maar het begin is er weer. Ik ben gewoon constant aan het zoeken naar een goed evenwicht tussen bv en flesvoeding want als de flesvoeding meer is dan de bv kan Iris gelijk niet meer poepen.
Gedoe hoor dit!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16456331
Lois, misschien een idee om wat johannesbroodpitmeel door Iris' flesvoeding te mengen: dat bevordert de ontlasting. oja en niet vergeten dat zodra ze meer BV dan FV krijgt wel weer vitamine D bij te geven he? (ben ik zelf wat slordig in geweest, werd er afgelopen week bij het CB aan herinnerd).
  Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 20:05:27 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16468492
Die jbpm durf ik niet meer, ik was daar net mee begonnen toen Iris die verschrikkelijke spuugaanval van verstopping kreeg. Hoewel de kinderarts niet met zekerheid kon zeggen of het daaraan lag durf ik het toch niet goed meer aan.
Ach, dit weekend willen we eens voorzichtig een fruit/groentehapje proberen en dat komt de darmwerking ook wel ten goede.
Daarnaast heb ik diksap gehaald, eens kijken of ze dat iets vind.
Eva zag de diksap, die wilde ook en na 1 beker wisten we alweer waarom ze dat niet meer kreeg, die ging gelijk enorm aan de diarree

Is het moeilijk Bix om te stoppen met BV of ben je er geestelijk ook wel klaar mee?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16469180
Bix, goed hoor dat je die keuze hebt gemaakt, het is idd niet makkelijk. Ik zit nu ook te twijfelen, want dat gebijt vind ik dus niets, de voedingen lijken wel langer te duren en ik zou iets meer vrijheid willen. Ik heb de laatste dagen echt minder plezier in het borstvoeding geven. Ik lag net in bed een traantje weg te pinken, alleen al bij deze gedachten. Dubieus hoor allemaal, want tegelijk vind ik hartstikke prachtig en lijkt ze er nog prima op te groeien... Ik kijk het nog even aan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:27:43 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16469309
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:05 schreef Lois het volgende:
Daarnaast heb ik diksap gehaald, eens kijken of ze dat iets vind.
Heb je al Roosvicé laxo geprobeerd? (mocht de diksap niet helpen) Daar heb ik zelf altijd wel baat bij als ik last heb van verstopping, maar baby's vanaf 4 maanden mogen het ook.
pi_16497942
Ik ga beginnen met afbouwen, weet het nu bijna helemaal zeker dat ik geen volledig BV meer wil geven. Ik wil er absoluut nog niet helemaal vanaf, maar ik denk er goed aan te doen om langzaam aan af te bouwen. Vanmiddag heeft ze aardig een paar slokken uit de fles gedronken, als ze zo goed uit fles gaat drinken zal dat doorslaggevend zijn om de BV te verminderen.
Ik vind het nog best moeilijk om dit te beslissen, en nu ik dit schrijf zit ik al weer te twijfelen...
Ik kom hier vast wel weer posten over dit issue...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:01:49 #190
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16498463
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 20:42 schreef melonovy het volgende:
Ik ga beginnen met afbouwen, weet het nu bijna helemaal zeker dat ik geen volledig BV meer wil geven. Ik wil er absoluut nog niet helemaal vanaf, maar ik denk er goed aan te doen om langzaam aan af te bouwen. Vanmiddag heeft ze aardig een paar slokken uit de fles gedronken, als ze zo goed uit fles gaat drinken zal dat doorslaggevend zijn om de BV te verminderen.
Ik vind het nog best moeilijk om dit te beslissen, en nu ik dit schrijf zit ik al weer te twijfelen...
Ik kom hier vast wel weer posten over dit issue...
Hoi Melovony,
en die twijfel blijft hoor. Lune heb ik 'maar' 3 maanden volledig zelf kunnen voeden en wilde zij echt zelf niet meer aanliggen als ik ongesteld werd (we hadden een week ellende). De eerste keer flesje en haar afwijzing daarvan voelden eigenlijk ook heel bevredigend, zo van niet stoppen, ze heeft me nodig. Maar ja de tweede keer ongesteld worden weer dezelfde ellende en een flesje ging al heel stuk beter, ik besluit dus ook maar af te gaan bouwen. EN dan gaat ze ineens weer veel beter aan de borst drinken, dus dan toch misschien niet afbouwen....en dan wordt het weer minder, en nu dan....ZUCHT, TWIJFEL. Uiteindelijk dus met 4 maanden helemaal overgegaan op de fles, bv was toch al stuk teruggelopen door het niet willen drinken, dus ik kon vrij snel in voedingen terugstappen. Maar het heeft de nodige energie en emoties en er druk mee bezig zijn gekost hoor voor ik weer zover was dat ik voor mezelf kon accepteren. Was toch echt niet makkelijk, de derde keer dat het niet alleen bv mag zijn. Nu vind ik het ook wel weer makkelijk hoor, Gerard kan de fles ook geven en toen ik vorige week griep had kon ik ook eens blijven liggen en hij de voeding doen. En direct de nachtvoeding eraf he, dat was ook heel lekker. Je ziet door het positieve van de fles te zien, is het nu wel weer oke. En ik vond het ook heel jammer dat het een soort strijd werd om de borst, dat was de eerste maanden niet zo en dat wilde ik graag in herindering houden en niet de strijd. De laatste keer voeden was dan ook een late voeding savonds, lekker zij en ik samen, zij drinken en slapen en ik huilen maar op die manier wel prettig gestopt met voeden....en toen ik het eenmaal afgesloten had was het ook goed.
Ik heb trouwens bewondering voor Lois en Bixister, dat jullie voeden en kolven bijven volhouden, ik vond die optie een veel te grote belasting met 3 kleine kids dat ik dat niet overwogen heb.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_16498688
Bedankt voor je reactie, het ontroerd me.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16499493
ik vind 't ook wel heftig allemaal, die gevoelens rondom de bv. in combinatie met een beetje grieperig zijn de afgelopen week, nou dat wilde wel. door dat 'overstromen' van de melk leek het of m'n borsten meehuilden... bij mij ging het moeizamer worden van de BV ook gepaard met het weer ongesteld worden, Tan. (en met het tandjes krijgen van Piet, dat schijnt ook een rol te kunnen spelen). en ik wil ook niet zo'n strijd erom, vreselijk.
maar al zou het dus evt. nog wel weer even beter kunnen gaan na deze week, heb nu wel vrede met de beslissing. dit geeft ook een heleboel rust en ik heb het gevoel er wel ongeveer het maximale uitgehaald te hebben, dus het moet zo maar goed zijn.

Lois, succes met heropbouwen, en hopelijk lukt het je toch om tussendoor te blijven kolven, ik had echt het gevoel dat dat bij mij het beste werkte om de productie op te voeren dan wel op gang te houden.

[edit]en melonovy succes met afbouwen natuurlijk! hopelijk kun je nog heel lang een paar voedingen wel zelf blijven geven, om er niet meteen zo definitief afscheid van te hoeven nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 22-01-2004 22:44]

vrijdag 23 januari 2004 @ 00:18:36 #193
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_16504962
Dat voor het laatst aanleggen herken ik heel erg! ik ben nog steeds blij dat ik die keer bewust gekozen heb, en idd met tranen en een onwetend, slapend mensje aan je borst....
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:30:35 #194
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517144
Hoe kun je nu afbouwen met een kind die die poedermelk niet moet.
Eerst was het een strijd om haar te laten drinken uit een fles, maar na een paar keer oefenen, haar compimenteren bij een slok, gaat het al een stukje beter, ze heeft net 60 cc friso 2 gedronken, maar helaas dit kwam er in 1 golf weer uit...

Vanavond nog maar een keer proberen...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16517188
Je zou de comfort versie kunnen proberen die is wat dikker.
Succes!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:34:12 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16517279
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:30 schreef melonovy het volgende:
Hoe kun je nu afbouwen met een kind die die poedermelk niet moet.
Eerst was het een strijd om haar te laten drinken uit een fles, maar na een paar keer oefenen, haar compimenteren bij een slok, gaat het al een stukje beter, ze heeft net 60 cc friso 2 gedronken, maar helaas dit kwam er in 1 golf weer uit...

Vanavond nog maar een keer proberen...

Hoe oud is je dochter? Borstvoeding is heel licht verteerbaar, en opvolgmelk is dan misschien even wennen voor het maagje. Probeer het anders eerst met zuigelingenmelk? Frisolac schijnt op zich wel een goede opvolger van BV te zijn omdat het ook licht verteerbaar is.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:35:44 #197
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517341
Ze is 9 maanden oud.

Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 14:38:36 #198
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16517416
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:35 schreef melonovy het volgende:
Ze is 9 maanden oud.

Ik kijk even aan of ze blijft spugen van deze melk, anders neem ik een ander type.

Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan

Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.

Succes!

vrijdag 23 januari 2004 @ 14:40:01 #199
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16517459
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:38 schreef Tan het volgende:

[..]

Oh... negen maanden is wel een beetje oud om nog aan de friso 1 te gaan

Op het CB zeiden ze dat gewone melk vanaf 10 maanden prima is als aanvulling van de BV, maar heb er ook alweer andere verhalen over gehoord. Misschien is het een optie om straks gedeeltelijk over te gaan op gewone melk als de andere merken niet willen. Overleg anders eens met het CB.

Succes!

Maandag ga ik toch voor controle naar het CB dus dan komt dit ook aan de orde.
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel vrijdag 23 januari 2004 @ 21:41:00 #200
2628 Karin
pi_16530088
Lust ze het misschien wel in papvorm? Bram drinkt de laatste maand alleen nog maar pap, een gewone fles hoeft hij niet meer. Zomaar van de een op andere dag drinkt hij daar geen druppel meer van terwijl het dus al maanden hetzelfde merk is. Dus hij krijgt nu 's morgens en 's avonds een fles pap en dan samen met een bakje yoghurt zitten wij volgens het CB precies aan de juiste hoeveelheid melkproducten.

En wat is het toch moeilijk he dat afbouwen. Om die beslissing te nemen. Ik ben wel 4 x begonnen met afbouwen en dat toch weer teruggedraaid, dan na een paar dagen wist ik weer waarom ik ook alweer aan het afbouwen was en daar ging ik weer. Het is echt een stukje loslaten wat zo ontzettend moeilijk is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')