abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2003 @ 14:13:34 #126
7074 moussy
kuttekop
pi_15540818
Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om het als een tip te geven

Melonovy, wat een gedoe he, lijkt me vreselijk.

René (flessenkind) heeft ook een periode gehad van niet slapen, of iig slécht slapen. Ik heb avonden úren buiten op straat gelopen met haar in de kinderwagen, zo sliep ze tenminste. En als ze dan in een diepe slaap was, schoof ik haar in de wagen naar binnen en liet haar liggen en kroop héél snel op de bank. Van de frisse lucht werd ze lekker rozig en sliep dan een paar uurtjes, tot de volgende wandeling... ik ga bij Cas een rubberen hamer aanschaffen als hij dat ook doet

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15540850
drink chiara al diksap ?? Zo ja zou je evt een scheutje diksap in de pap kunnen proberen, kijken of ze dat misschien lekker vind ? En anders fruit. Alicia vond op die manier de pap beter te eten.
  vrijdag 19 december 2003 @ 21:31:20 #128
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15551807
kom ik weer aan met een ander idee. Kun je misschien haar andere voedingen op een dag meer geven. Uiteindelijk moeten ze toch naar een normale maaltijden. Ik zit net nog even te kijken in het groeiboekje van Storm en die kreeg met met 7.5 maand nog 3 flessen. Oke hij is dus een flessekind en met bv zal het anders zijn, hij sliep ook door vanaf een uurtje of zeven tot de volgende morgen. Maar om je een idee te geven van wat hij kreeg: sochtends 250 ml melk met pap. Tegen tienen een fruithap. Rond het middaguur een half boterhammetje en 200 ml melk. Smiddags (halve) liga. Rond vier uur/half 5 warme maaltijd (aardappels, groente, vlees) en yogurt toe (80-100ml). En tegen zevenen dronk hij nog zo'n 100 ml melk en dan naar bed. Tussendoor kreeeg hij 200-300 ml diksap. Ik begrijp een beetje uit jouw verhaal dat ze nog kleine hapjes krijgt, dus misschien is dit nog een idee voor je??
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:43:01 #129
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15553602
Tom wil steeds minder vaak aan de borst drinken maar dan wel langer dan de 5 a 6 minuten die hij eerst nodig had.
Hij drinkt nu om 8.00-12.00-16.00 en 20.00 uur zo`n 15 minuten, twee kanten. `s Ochtends krijgt hij nog een fruithapje.
Zou dit niet veel te weinig zijn? Ik heb geprobeerd hem tussendoor ook aan te leggen maar hij heeft echt geen aandacht voor de borst dan. Ook `s nachts hoor ik hem niet en hij is verder wel gewoon tevreden.

Het is ook nooit goed ook he, drinken ze te vaak dan is het niet goed en als je ze niet hoort vraag je je ook weer af of dat wel normaal is.

Sterkte Melonovy, ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt zodat Chiara weer lekker door gaat slapen

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_15604580
Kleine update:
Ik heb de tip van VBNcontactpersoon Sandra opgevolgd om haar overdag wat vaker te laten verzadigen en dat lukt het best in een prikkelarme omgeving, de donkere slaapkamer. De eerste nacht was erg goed gegaan, ik was helemaal blij, ze was maar 1 keer wakker geworden die nacht. De volgende nacht was ze 2 keer wakker geweest, ze had inderdaad ook minder gegeten. En afgelopen nacht was het dus weer drama, niet vanwege de honger, maar Chiara is strontjeverkouden! Dus ze was vannacht erg huilerig, maar hongerig was ze niet.
Ik ga inderdaad weer met pap beginnen, nu met een vanillie of fruitsmaakje, in de hoop dat dit helpt. Maar moet ik pap nu aanmaken met opvolgmelk? Mag het ook met warme gewone of magere melk?
Ik kreeg van Genuivere de tip om meer vast voedsel te geven, ik bied het wel aan, maar ze wil niet zo veel vast voedsel. Na een paar hapjes heeft ze er genoeg van, ik ben al blij dat ze meer dan 3 of 4 theelepeltjes eet.
Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15604637
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 22:43 schreef coolbabe het volgende:
Tom wil steeds minder vaak aan de borst drinken maar dan wel langer dan de 5 a 6 minuten die hij eerst nodig had.
Hij drinkt nu om 8.00-12.00-16.00 en 20.00 uur zo`n 15 minuten, twee kanten. `s Ochtends krijgt hij nog een fruithapje.
Zou dit niet veel te weinig zijn? Ik heb geprobeerd hem tussendoor ook aan te leggen maar hij heeft echt geen aandacht voor de borst dan. Ook `s nachts hoor ik hem niet en hij is verder wel gewoon tevreden.

Het is ook nooit goed ook he, drinken ze te vaak dan is het niet goed en als je ze niet hoort vraag je je ook weer af of dat wel normaal is.

Sterkte Melonovy, ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt zodat Chiara weer lekker door gaat slapen

Zolang Tom tevreden is zou ik het erbij laten, ze geven vaak zelf aan of ze meer willen, of tekort komen. Ook als hij goed blijft groeien is zorgen maken niet nodig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 22 december 2003 @ 12:09:01 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15605086
Melonovy, ik heb de pap altijd met opvolgmelk aangemaakt, zolang die werd aanbevolen. Ik weet natuurlijk niet of je opvolgmelk in huis hebt, maar zo ja, zou ik die gebruiken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_15619267
Vanmiddag heb ik Chiara pap gegeven, 60 cc afgekolfde melk met 2 eetlepels brinta met peer-banaan smaak voor kindjes vanaf 7 maanden. Het was een natte massa, ik had verwacht dat het iets pappiger zou zijn. Met een lepeltje werkte het niet zo goed, dus ik heb het bakje maar aan haar mond gezet...
Ze luste het wel, ze maakte genietende geluidjes, maar na de helft sloeg ze het bakje uit mijn handen en lag alles over de tafel en mijn schoot.
Vanavond deed ze haar mond niet open voor de warme hap en heeft ze een half uur gedronken uit mijn borst.

Ik heb van mijn zus een werkboek gehad om te lezen en om mee aan de slag te gaan, het is werkboek voor ouders van kleine kinderen met een slaapprobleem. Ik hoop dat we hier wat mee kunnen.

Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel maandag 22 december 2003 @ 20:45:39 #134
2628 Karin
pi_15619783
Ik geef Bram altijd pap in een fles met een papspeen (maarja Chiara wil geloof ik niet uit een fles drinken he?). Ik doe altijd 2 flinke eetlepels op 200 cc opvolgmelk.
Bram wilde ook nooit echt warm eten, na 3 happen was hij er echt klaar mee. Maar ik gaf hem altijd een paar dagen achter elkaar hetzelfde, dan kon hij aan de smaak wennen en sinds kort eet hij zelfs een heel groot potje op! Vrij vervelend hoor vond ik dat slechte eten maar kindertjes moeten gewoon aan bepaalde smaken wennen.

Ik hoop dat je wat aan het boek hebt! Na maanden een paar keer per nacht je bed uit moet je gebroken zijn.

maandag 22 december 2003 @ 20:51:45 #135
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_15620014
Melonovy, gewone pap bindt niet met afgekolfde melk. Heeft iets met enzymen te maken, voor zover ik begrepen heb.
Er schijnt wel pap te koop te zijn bij natuurvoedingswinkels die wel bindt met BV, maar ik weet helaas geen naam voor je.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_15627351
goh interessant Leah. weer wat geleerd. rijstebloem bindt volgens mij wel gewoon goed met gekolfde melk, maar dat bedoel je ook niet geloof ik.

coolbabe, Tom doet 't kennelijk prima op jouw bv, dus ik zou me geen zorgen maken over de hoeveelheid. Piet krijgt nu ook 4x per dag, maar doordat ik nog wat fles bijgeef en regelmatig kolf weet ik wel ongeveer hoeveel hij krijgt (ca. 220cc per voeding). trouwens, hoeveelheid zegt ook niet zoveel.

melonovy, succes met dat werkboek, ik ben benieuwd wat erin staat!

pi_15637731
Het is de nutrilon 2 die Chiara niet lust. Vanochtend pap gevoerd gemaakt van Nutrilon 2 en die Brinta, maar dat vond ze dus niet lekker.

Trouwens, ze was vanachtt maar 1 keer wakker geweest en na de borst van 6:30 uur weer geslapen tot 8 uur. Dusssss

Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel dinsdag 23 december 2003 @ 19:55:49 #138
2628 Karin
pi_15648553
Omneo schijnt wat meer de smaak van de borstvoeding te evenaren. Dat Bram overging van Nutrilon 1 op Nutrilon 2 moest hij het ook opeens niet meer. Toen heb ik een paar dagen later toch maar Omneo geprobeerd (nav een tip van Moussy) en dat ging erin als koek. Alleen kreeg hij daar hele dunne ontlasting van vandaar dat ik langzaam weer terug ben gegaan op Nutrilon. Misschien lust Chiara dat wel?
pi_15648738
Hé, ik gaf dan wel geen borstvoeding, maar Sven heeft ook even moeilijk gedaan met zijn rijstebloemfles, en nu ik dit zo lees is dit ook zo rond de overgang van N1 naar N2 geweest ik dacht eerst dat het kwam omdat hij ziek was . Gewoon flesjes N2 drinkt hij wel, en sinds een dag of 3 gaat ook de rijstebloem er weer in.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_15648744
Friso 2 valt een stuk beter in de smaak, vanmiddag heeft ze bijna 100 cc gedronken, de helft uit de tuitbeker en de andere uit de fles, het lijkt te lukken, alhoewel het niet helemaal vrijwillig ging bij Chiara.
Vanavond wilde we een fles met Friso 2 en Brinta geven, maar dit ging er weer niet in, huilen, zweten en tegenstribbelen, dit moest ze niet hebben. Na 30 cc zijn we opgehouden met aandringend aanbieden, ze heeft de borst gehad (en een paar hapjes potje, een paar hapjes moeders' tomatensoep en een stukje ciabatta brood) Ze ligt nu lekker te pitten.
Morgen maar een friso 2 zonder pap, kijken we weer verder hoe het gaat. Maaar de friso 2 is wel lekkerder, het is zoeter dan nutrilon, ik las op de doos dat ze bij friso er alles aan doen om het product zo veel mogelijk op borstvoeding te laten lijken...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15648913
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 20:02 schreef melonovy het volgende:
ik las op de doos dat ze bij friso er alles aan doen om het product zo veel mogelijk op borstvoeding te laten lijken...
volgens mij staat dat op al die pakken...
maar fijn dat ze 't lust! en vooral... dat ze goed geslapen heeft!
pi_15837198
Ik kreeg net een mailtje met een link naar een leuke animatie over borstvoeding: http://www.voedingscentrum.nl/borstsite/borstvoeding.swf

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15887417
Ik weet niet of ik nu eigenlijk een stomme vraag stel of niet, maar goed.

Bij Wilyan heb ik maar heel even BV gegeven, omdat hij het na een tijdje niet meer wou (luste ) Vandaar dat ik dit eigenlijk niet weet, ik heb er al eens eerder (op internet) naar rond gevraagd, maar nooit een antwoord gekregen.

Maar als ik nou weer een kindje zou krijgen.................
kan ik dan ook gewoon ALLES kolven en het hem of haar ALTIJD in een flesje geven?

De eerste tijd wil ik wel gewoon voeden, maar ik wil niet weer het zelfde hebben als bij Wilyan.... en (dan) dus overstappen op gekolfde BV...
Maar ik weet niet hoe lang je kunt kolven?

W ~ H ~ T
pi_15888733
Ik weet niet of ik je vraag helemaal goed begrijp. Ja, je kunt alles kolven en uit flesjes geven, een paar meiden van mijn zw.gym hebben dat maanden gedaan, en ik geloof dat Bright het ook zo heeft gedaan in het begin. Als je bedoelt dat je wil overstappen op de gekolfde melk (die je dus eerder hebt gekolfd), dan moet je er wel rekening mee houden dat moedermelk steeds verandert van samenstelling en dat melk die je in de tweede maand hebt gekolfd, in de vierde maand bijvoorbeeld misschien niet meer voldoet. (zeg ik het zo goed JustMe?)
mooi he, alles
pi_15888979
je kunt gekolfde melk ook niet eindeloos bewaren natuurlijk dus dat lost zich vanzelf wel op denk ik (duidelijk de datum erop zetten als je 't invriest!). jonnetje, het verschilt volgens mij nogal per vrouw hoe goed en gemakkelijk het kolven lukt. maar als dat goed gaat, natuurlijk kun je dan de gekolfde melk uit flesjes geven in plaats van direct uit de borst laten drinken. maar ik begrijp ook niet zo goed waarom je denkt dat dat invloed heeft op hoe de baby de smaak ervaart? wel is het handig als je baby af en toe al wat uit een flesje krijgt dat hij/zij zo'n fles dan niet meer vreemd vindt of weigert, mocht je over willen stappen op volledige flesvoeding.
pi_15896774
Nou het gaat er eigenlijk om dat................

Bij Wilyan gaf ik BV, maar na ongeveer twee weken bleek dat hij een dag niks gegeten had, en waarschijnlijk de dag er voor ook niet. Mijn BV was dus plotseling weg maar twee dagen erna had ik weer volledige stuwing
In die drie dagen heeft hij dus flesvoeding gehad, omdat ze bang waren (kraamverz. en HA) dat zijn suiker weer te laag zou komen. Daarna "luste" hij mijn BV dus niet meer.

Dit is dus ook de reden dat ik wil gaan kolven, dit wil ik niet wéér. En zo kan ik ook zien wat het kindje wel of niet binnen krijgt. Wat voor mij dan natuurlijk ook weer een beetje een geruststelling is, dat het niet zo snel weer zal gebeuren. Dan kan ik lekker gezond BV blíjven geven!
En hoef ik dus niet zoals bij Jip na drie weken (waarvan 1week vol onrust, onzekerheid , en maar blijven proberen, en maar weer niet willen , en nog maar weer doorzetten, en wéér niet willen lukken ) over te stappen op flesvoeding.

Enne, ik wil alleen de gekolfde melk van dezelfde dag of hooguit van één á twee weken oud geven.
Ik weet wel dat BV in de koelkast 48 uur houdbaar is, en dat je het maar twee maanden ingevroren kunt bewaren.

W ~ H ~ T
pi_15896946
Bij ons wordt er gezegd dat je gekolfde melk in kan vriezen en maar 1 maand goed kan houden. En in de ijskast kun je het 24 uur goed houden. Dus dat is de helft van wat jullie zeggen.

Wel vervelend dat niet overal die regels hetzelfde zijn. Elk land heeft dus wel weer andere regels. En wat is nou wel en niet goed.

vrijdag 2 januari 2004 @ 12:58:33 #148
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_15897573
Jonnetje, ik heb 5 weken volledig gekolfd, en ik zou het niemand aanraden, het is slopend.
Je moet nl kolven, en daarna nog voeden, wat betekent dat je zo ongeveer de hele dag niets anders doet. Ik moet er niet aan denken dat ik dat zou moeten doen terwijl ik al een mannetje rond had lopen (in jouw geval).

Ik denk dat je beter eens goed op zoek kunt gaan naar info, evt een lactatiekundige inschakelen tzt.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 14:28:17 #149
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15899860
De situatie met Wilyan hoeft zich helemaal niet te herhalen, als ik jou was zou ik er ook niet van uit gaan dat de borstvoeding op de gewone weg gaat mislukken.
Jonnetje, het is een heel mooi streven om je kind borstvoeding te geven, maar het is niet heilig. Als het bij een volgend kindje niet goed lukt om het gewoon uit de borst te laten drinken, waarom zou je dan niet de fles geven? Daar worden kinderen ook groot van. Het lijkt me namelijk een enorm gedoe om te kolven en te voeden en daarbij heb je nog een kind rond lopen die ook z'n tijd en aandacht wil.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15924943
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:28 schreef melonovy het volgende:
Daar worden kinderen ook groot van.
Hi hi hi..........
Zie Wilyan.....
Whaaaaaaaaaa ha ha ha ha ha ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W ~ H ~ T
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')