abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2003 @ 21:10:38 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15156539
Wij zijn vandaag even naar het weeguurtje geweest op het cb. Ik geef Job sinds de tepelhoedjes voornamelijk alleen maar de borst. Ik had zelf het idee dat hij overdag goed dronk aan de borst en dat hij ze ook goed leegdronk. 's Nachts en de eerste ochtendvoeding is een ander verhaal, dan drinkt hij duidelijk te weinig aan de borst (en blijf ik maar lekken ) en gooi ik er nog een flesje achteraan.
Hij was gisteren twee weken oud en zou dus nu zo langzamerhand weer op zijn geboortegewicht moeten zitten, dus ik vond het wel belangrijk om hem even te laten wegen.

En helaas, hij woog maar 2975 gram terwijl de vk hem vorige week vrijdag ook had gewogen en toen woog hij 2970 gram. In één week dus eigenlijk niet aangekomen .
De wijkverpleegster vond het wel nodig om even de kinderarts erbij te roepen. Gelukkig vond de kinderarts hem er toch wel goed uitzien en zij had eerder de neiging om het op de verschillende weegschalen te gooien. Haar advies was om toch nog een week zo door te gaan als dat ik nu doe en dan volgende week weer te komen wegen.

Zijn geboortegewicht was trouwens 3045, hij is teruggezakt naar 2788 en zit dus nu nog niet op zijn geboortegewicht, maar de kinderarts vond 2975 nog net wel acceptabel.

Iedereen vindt het wel schattig, zo'n klein babietje, maar ik had het voor mijn eigen gemoedsrust toch wel prettig gevonden als ik toch een wat forser kind ter wereld had gebracht.

Trouwens, erg mooie foto's hier. Ik blijf die van Isa ook echt geweldig vinden. Van mij had ze echt wel 1e mogen worden, maar ja.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 5 december 2003 @ 20:16:34 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15184584
Jaaa, Job heeft vandaag aan de borst gedronken zonder tepelhoedje . En dat niet één keer, maar sinds vanmiddag eigenlijk iedere keer. Hij heeft vandaag een regeldag, dus ik zat iedere twee uur met hem aan de borst en ik werd het uitkoken van die tepelhoedjes een beetje zat. Dus toch maar weer geprobeerd zonder tepelhoedje en zowaar, hij had in één keer de slag te pakken. Als hij nou volgende week ook nog netjes aangekomen is, dan begin ik te geloven dat ook Job toch wel een half jaartje van de borst mag genieten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2003 @ 20:36:22 #103
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15185045
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 20:16 schreef livelink het volgende:
Jaaa, Job heeft vandaag aan de borst gedronken zonder tepelhoedje . En dat niet één keer, maar sinds vanmiddag eigenlijk iedere keer. Hij heeft vandaag een regeldag, dus ik zat iedere twee uur met hem aan de borst en ik werd het uitkoken van die tepelhoedjes een beetje zat. Dus toch maar weer geprobeerd zonder tepelhoedje en zowaar, hij had in één keer de slag te pakken. Als hij nou volgende week ook nog netjes aangekomen is, dan begin ik te geloven dat ook Job toch wel een half jaartje van de borst mag genieten.
Geweldig Livelink !
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:30:11 #104
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15276387
mijn excuses als dit al veel langs is gekomen maar :

Hoe lang geven jullie gemiddeld borstvoeding?
Ons dochtertje is nu een half jaar en ze krijgt nog volledig borstvoeding.
(wel ook fruithapje om 12:00 en groentenhapje bij het avondeten)
Mijn vriendin wil doorgaan zolang het lukt.. Toch zie ik ook dat het haar best wel uitput..wat is nou wijsheid?

dinsdag 9 december 2003 @ 16:40:59 #105
34891 melonovy
La Kutschie
pi_15277992
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:30 schreef Deviator het volgende:
mijn excuses als dit al veel langs is gekomen maar :

Hoe lang geven jullie gemiddeld borstvoeding?
Ons dochtertje is nu een half jaar en ze krijgt nog volledig borstvoeding.
(wel ook fruithapje om 12:00 en groentenhapje bij het avondeten)
Mijn vriendin wil doorgaan zolang het lukt.. Toch zie ik ook dat het haar best wel uitput..wat is nou wijsheid?

Borstvoeding geef je net zo lang als beide het leuk blijven vinden. Een dipje is te overleven, maar borstvoeding is niet heilig en moet niet boven alles gesteld worden. Als moeder en kind en beide nog lekker van genieten zou ik gewoon doorgaan.

Chiara is nu 7,5 maanden oud en krijgt naast fruit, groente, broodkorstje ook nog borstvoeding, maar deze dame accepteert de fles niet en lust geen pap. We genieten beide nog van de BV dus we gaan gewoon lekker door!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15526625
Chiara is nu bijna 8 maanden, en ze is heerlijk levenslustig, lang leve de lol is haar motto. Hartstikke bewegelijk is ze, rollen, zitten, willen staan, tijgeren en proberen te kruipen, een zeer actief leventje leidt ze op het moment. Ook de eerste tandjes komen door en ze wil alles zien en mee maken, elk geluidje hoort ze, iedere beweging ziet ze. Een leuke fase is het, dat ze zo met sprongen vooruit gaat, maar vervelend dat het een aanslag is op mijn nachtrust en die van Remco.

De borstvoedingen overdag zijn de laatste tijd vaak van korte duur omdat ze zo wordt afgeleid, door geluidjes enzo en 's nachts wil ze de schade weer inhalen en is dus vaak wakker voor een slokje of volledige voeding.

Van verschillende mensen krijg ik tips en suggesties en hiertussen proberen we een passende optie te vinden voor onze situatie.
Het laten huilen kan ik niet, we hebben het recentelijk nog geprobeerd, maar Chiara houdt niet op met huilen, ze geeft niet op en daarbij raak ik er zelf ook zeer verdrietig van en zit Remco hier met 2 huilende dames.
De situatie accepteren zoals het is, vind ik ook nogal moeilijk, 1 a 2 keer wakker in de nacht vind ik acceptabel en dat vind ik eigenlijk al heel flexibel van mezelf, maar om de 2 uur wakker en zo vaak er uit werd voor mij echt onacceptabel.
Chiara bij ons in bed nemen vind Remco niet prettig, hij slaapt er onrustig van, uit angst dat hij op Chiara gaat liggen.
En zo waren er wel meerdere suggesties die niet bij ons passen.
Er zijn ook goede tips, zoals een lekker badje voor het slapen gaan, weinig prikkels zoals druk spelen en TV kijken voor bedtijd, regelmaat in het naar bed brengen, niet gezellig doen als ze wakker is. Deze volgen we allemaal trouw op... Ook zijn we begonnen met inbakeren, dit brengt wel rust en een nog zonniger kindje in huis, maar het was niet de oplossing voor de gebroken nachten.
Moedeloos werd ik er van, moe, chagrijnig, prikkelbaar en ten einde raad. Als je al zo veel hebt geprobeerd komen de twijfels weer naar boven, de onzekerheid over de borstvoeding, zullen er nog wel genoeg voedingsstoffen in zitten, heeft ze er wel voldoende aan? Deze gevoelens worden ook mede veroorzaakt door opmerkingen van mensen om me heen aan wie ik mijn verhaal doe. Als ik al voor de zoveelste keer hoor dat het slaapprobleem van Chiara wel eens aan mijn voeding zou kunnen liggen, ga je er zelf haast in geloven. Zal ik dan maar weer de strijd aan gaan met de fles? Zal ze daar dan wel beter van slapen? Vriendin N. heeft 2 kinderen met de fles groot gebracht en heeft 2 keer een jaar lang ook 's nachts een fles moeten geven. Ook een fles geeft geen garantie voor doorslapen...
Aan twijfels geen tekort gehad de laatste tijd... Het werd hoogste tijd voor raad en daad waar ik wel vertrouwen in heb, iemand die serieus luistert naar mijn situatie: Ik heb maar weer contact gezocht met mijn vaste contactpersoon van VBN. Ik heb haar aan het einde van het gesprek weer hartelijk bedankt voor haar tijd en begrip. Ze heeft in een kwartier tijd geluisterd naar mijn probleem, mijn onzekerheid afgenomen en goede bruikbare tips gegeven.
Borstvoeding blijft voedzaam, het komt zelden voor dat het niet voedzaam meer is, maar dan moet je meer denken in de richting van drugsgebruik of ondervoeding. Waar momenteel het probleem ligt is de fase waarin Chiara zich nu bevindt, ze is erg ondernemend en actief, maar ook snel afgeleid tijdens de voedingen. Na een paar slokjes heeft ze al genoeg en komt ze niet voldoende toe aan de voedzame achtermelk. Ik kreeg de tip om vaker in een ruimte te voeden waar zo min mogelijk prikkels op Chiara af komen, zodat ze goed kan drinken en meerdere momenten op de dag goed verzadigd raakt. Ook meerdere keren per dag een paar hapjes groente of fruit aanbieden is misschien een uitkomst. Want wat ze overdag niet krijgt aan voeding, wil ze wellicht 's nachts inhalen. Ook moet ik niet vergeten dat ook dit weer een fase is waar Chiara doorheen moet, ook dit zal weer verbeteren...
Ik ben weer opgepept, heb weer een hoop moed verzameld, de situatie is weer begrijpelijk en acceptabel geworden.
We hebben thuis een tijdelijke oplossing gevonden voor 's nachts zodat we allemaal zo veel mogelijk tot rust komen. Chiara slaapt nog een poosje bij mij in bed, op haar eigen matras en Remco slaapt tijdelijk in een andere kamer. Niet gezellig voor onze relatie, maar voor ons allemaal wel even de beste oplossing voor dit moment.
We gaan er voor, we komen er wel door heen!

Ik twijfel ook nog eens of ik het berichtje hier moet plaatsen of in het topic voor de grote kleine baby'tjes. Ik doe het maar in beide.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527116
Hoe bedoel je matras op je bed?Dan rolt ze daar toch vanaf of snap ik het niet?
En waarom zet je de wieg bv niet in jullie slaapkamer. Dan kan je mannetje gewoon lekker bij je liggen en heb je Chiara toch binnen handbereik en hoef je mannetje niet bang te zijn er op te gaan liggen.

Wel grappig toen ik je stukje las. Je gaf eigenlijk in je beginstukje al aan waar het aan lag. Ze drinkt te weinig omdat ze zo druk is met van alles en nog wat. En daardoor dus snachts niet. Ik dacht inderdaad gelijk, neem de rust overdag om te voeden.

En inderdaad een slaapprobleem hoeft niet altijd een voedingsprobleem te zijn hoor. Janneke krijgt flesvoeding en slaapt ook slecht Alleen drinkt zij wel als een gek en drinkt 5 flessen van 200. Ik denk dat Chiara dat niet doet. Als ik het goed begrijp drinken bv kindjes toch vaker en minder. Maar als bv mensen (haha gek woord) wel eens afkolven dan zijn die kindjes vaak al vol van 100 ml. dus ik denk wel eens datr bv kindjes over het algemeen minder binnen krijgen. (wat niet wil zeggen dat ze te wenig voedingstoffen binnen krijgen hoor!!!)

Heel veel succes hoor. Niks zou vervelend als slaapgebrek Ik leef met je mee.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527248
melonovy, slaapt chiara overdag ook genoeg? Piet ging gek genoeg 's nachts beter slapen toen hij overdag ook beter en meer ging slapen. hoeft niet per se oorzaak-gevolg relatie te zijn natuurlijk, maar ik had eerst wel eens het omgekeerde bedacht: laat ie overdag maar lekker veel wakker zijn, dan zal ie 's nachts goed slapen. en dát bleek in ieder geval niet te werken, juist omdat ie daar erg onrustig door was.

nou succes hoor, lijkt me heel zwaar!

donderdag 18 december 2003 @ 22:47:37 #109
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_15527376
Melovony,

ik vind het super hoor dat je het al zo lang volhoudt met de borstvoeding. En geweldig dat je weer moed kunt putten uit zo'n gesprek. Als het goed gaat zo, dan kun je nog even lekker doorgaan. Veel dingen zijn inderdaad vaak fases hoewel je dat met een eerste eerst zelf moet ervaren, bij een tweede vertrouw je er al veel meer op dat het overgaat. Is het misschien anders een mogelijkheid om Chiara al pap uit een tuitbeker te laten drinken??? Op die manier zou je haar misschien savonds een voedzame hap kunnen geven zonder dat je de strijd met de fles met haar aan hoeft te gaan. Lepelen zal nog wel geen optie zijn denk ik. En het is ook met de fles heel verschillend hoor. Storm (heeft ook fles gehad) sliep met 5 weken al door en wilde met nog geen 9 maanden zelfs om 8 uur savonds geen fles meer hebben, terwijl Sverre tot een half jaar snachts nog een fles dronk (heeft na de sonde eerst bv gehad een maand en toen op de fles omdat het te vermoeiend was voor ons kleintje).
Hier accepteert Lune de fles inmiddels wel gelukkig. Ik heb een aantal weken strijd gehad met voeden met haar, steeds huilen en mopperen en borst afwijzen. De laatste keer wegen gaf ook maar een groei van 180 gram in 3 weken (ze is nu 3 maanden en zou dus nog wel wat meer moeten groeien) en inmiddels krijgt ze een fles wanneer ze weer zo huilt. Nu drinkt ze zo'n 200 ml fles erbij en we zijn beide weer happy. Fles drinkt ze inderdaad nu met een dental speen met medium gat, ze lijkt wel een kleine dracula met melk die langs het mondje loopt, maar ze drinkt wel. En inmiddels slaapt ze wel de nacht door na de laatste voeding rond elven tot sochtends een uurtje of zes. En het idee dat ik haar een fles kan geven als voeding niet toereikend of iets is, geeft zoveel rust dat ik ook weer geniet van het voeden. Het is geen strijd meer en dat geeft wel rust. Bovendien zijn er hier nog 2 kids die aandacht nodig hebben. Belangrijkste is dat je je er zelf fijn bij voelt en dat je man er ook achter kan staan, dus als het op dit moment zo werkt dan is het toch goed. Ik kan me wel voorstellen dat het niet te lang zo moet duren. Succes ermee en hopelijk krijg je haar zover dat ze overdag weer lekker drinkt en snachts gaat slapen.

As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_15527471
Dankje Jessie voor je reactie. Remco slaapt in een andere kamer, zodat hij kan doorslapen niet steeds wordt onderbroken in zijn slaap. Hij versleept zijn matras dus, de plek in bed is dan leeg. Hierin leg ik Chiara d'r matrasje, ze ligt ingebakerd en rolt niet om of uit bed. Op deze manier kan ik haar ook makkelijk bij me nemen en hoef ik niet mijn bed uit om haar op te pakken en weer terug te leggen. Het ledikantje in onze kamer plaatsen zou net aan kunnen, maar dan wordt het wel heel erg krap rondom het bed. De slaapkamers zijn hier namelijk niet zo groot.
Bedankt voor het meedenken hoor!
De rust nemen om te voeden klinkt zo logisch, ik doe het dan wel, maar vaak is het dan zo rustig dat Chiara erbij in slaap valt, dus wel rustig drinken, maar ondertussen voorkomen dat ze in slaap valt... Vaker aanleggen lijkt me dan een oplossing...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527713
Is Chiara trouwens niet stil als je haar gewoon knuffelt, en geen drinken geeft snachts? Misschien als je ze snachts blijft voeden blijft ze er wakker voor worden? Of is dat bij BV weer anders?
En als ze snachts wel huilt en je geeft geen voeding meer moet jij ook maar is in een ander kamertje gaan liggen en je mannetje snachts met Chiara laten hoor. Jij heb je lijf nu al zo lang op topconditie staan dat mag ook wel eens rust hebben toch.
Ik ben al een beetje bij aan het komen nu Gerard een paar nachten eruit gaat voor Janneke. Ik doe dan de voeding nog tussen 11 en 12 en de eerstvolgende voeding half 7 en snachts is hij er voor haar (zonder voeding, maar voor dr speen of voor een aai over dr bolletje)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527791
Bixister, overdag slaapt Chiara weer erg goed dankzij het inbakeren. IPV hazeslaapjes, doet ze nu 2 dutjes van elk 1 a 2 uur. 's Avonds is ze ook echt moe als ze naar bed gaat.

Genuivere, ik heb al meerdere keren pap gevoerd aan Chiara, met een lepel , uit de fles en uit de beker met en zonder tuit, maar ze lust het niet. De pap van nutrilon en nutrix pruttelt ze er gewoon weer uit. Ik ga het wel weer proberen met Friso melkpoeder, deze schijnt iets zoeter te zijn en misschien valt die wel in de smaak.

Sommige kinderen van 7-8 maanden vallen af of komen minder aan in deze fase, omdat ze snel afgeleid zijn tijdens voedingen. Andere kinderen niet, die blijven keurig op gewicht, zij worden 's nachts wat vaker wakker om hun te korten van overdag in te halen. Alsdus de wijkverpleegkundige van het CB.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527843
Bedenk me ineens dat je ook rijstebloem met vanillesmaak hebt om pap te maken!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15527931
quote:
Op donderdag 18 december 2003 22:57 schreef jessie het volgende:
Is Chiara trouwens niet stil als je haar gewoon knuffelt, en geen drinken geeft snachts? Misschien als je ze snachts blijft voeden blijft ze er wakker voor worden? Of is dat bij BV weer anders?
En als ze snachts wel huilt en je geeft geen voeding meer moet jij ook maar is in een ander kamertje gaan liggen en je mannetje snachts met Chiara laten hoor. Jij heb je lijf nu al zo lang op topconditie staan dat mag ook wel eens rust hebben toch.
Ik ben al een beetje bij aan het komen nu Gerard een paar nachten eruit gaat voor Janneke. Ik doe dan de voeding nog tussen 11 en 12 en de eerstvolgende voeding half 7 en snachts is hij er voor haar (zonder voeding, maar voor dr speen of voor een aai over dr bolletje)
Afgelopen nacht heb ik haar niet iedere keer aangelegd voor een slok, ik heb haar ook een speen gegeven en een aai over haar bolletje, ze accpeteerde het wel, sliep wel verder, maar werd een uurtje later wel weer wakker, toen heb ik haar wel aangelegd.
Remco is echt een monster 's nachts, die is echt zo ongeduldig en niet leuk, dat de adrealine van iritaties door mijn lijf schieten en ik dus klaar wakker alleen in het kamertje lig wakker te zijn. Lief bedacht, maar helaas geen goede optie. Remco wil wel helpen hoor, ik mag in de weekenden wel lekker uitslapen, maar ja, helaas en vreemd genoeg kan ik dan net niet lekker slapen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527954
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:02 schreef jessie het volgende:
Bedenk me ineens dat je ook rijstebloem met vanillesmaak hebt om pap te maken!!!!
* Onthouden!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15527996
Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem met Isa: overdag veel te afgeleid om goed te drinken. Ik ga dan in haar kamertje zitten met de gordijnen dicht en en nachtlampje aan, precies zoals het 's nachts dus gaat. En inderdaad drinkt ze dan wèl goed door.

Ik weet trouwens niet of dat het enige is, want de laatste twee nachten wordt ze ook zeker elke twee uur wakker. Nu is ze ook verkouden, dus kan het daar aan liggen, maar als dit zo blijft, overweeg ik toch om de laatste voeding gekolfde melk met wat rijstebloem te doen (je kunt het ook proberen uit een (tuit)bekertje of gewoon met een lepeltje, kreeg ik als tip op het cb). Het laten huilen vind ik ook vreselijk, maar als ze net een uurtje in bed ligt doe ik het wel eens. Dan laat ik de babyfoon even uit, zodat ik het niet zo goed hoor. Meestal wordt ze dan na een minuutje of 5 wel stil, maar andere keren wordt ze alleen maar hysterischer. Tot slot probeer ik om niet elke keer te voeden als ze wakker wordt (alweer: als ik zelf nog wakker ben is dit het makkelijkste). Dan zing ik een liedje voor haar, wandel met haar het kamertje rond terwijl ik zachtjes wat tegen haar klets, etc. Vaak valt ze daarna gewoon in slaap als ik haar weer in bed leg en het speeldoosje aan zet.

mooi he, alles
  donderdag 18 december 2003 @ 23:10:54 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_15528104
melovony, ik wil je even een flinke knuffel geven, want die heb je mijns inziens wel verdiend!
Ik hoop dat het snel beter gaat met Chiara's voeden en dat je weer gewoon lekker bij hubbie op een kamer kan slapen en dat Chiara doorslaapt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2003 @ 23:12:09 #118
2628 Karin
pi_15528161
Moeilijk hoor Melonovy om hier een oplossing voor te vinden. Het is zo vreselijk jammer dat ze het nog niet kunnen vertellen allemaal.

Je hebt trouwens ook pap van Bambix met banaansmaak geloof ik. Dat is volgens mij vanaf 7 maanden. Bram vind het erg lekker.

pi_15528254
Ja dat bedoel ik. Het hoeft dus niet eens altijd honger te zijn. En tuurlijk als je ze geef drinken ze wel Je kan mij ook voor eten wakker maken zelfs
Maar ik bedoel dus dat liedje, wandeltje enz dat kunnen jullie mannen toch ook. Dan moet die zoch maar wat minder boos opstellen hoor snachts Melonovy. Alsof jij staat te popelen om er weer uit te kunnen. Iedereen zegt dat ik het altijd erg getroffen heb (en dat heb ik ook ) Maar eigenlijk vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat een man er net zo vaak uit gaat. Je hebt toch samen kinderen. En als ik je zo hoor dan zit je er de laatste tijd ook een beetje doorheen Melonovy. Bedoel ik niet vervelend hoor, ik herken het juist. Maar als je het steeds uit handen blijft nemen, leert ie het nooit
Schop hem eruit vanacht en probeer te tukken
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 18 december 2003 @ 23:16:24 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_15528308
Misschien heel raar, maar eet Chiara al vla of iets dergelijks?

Ik weet niet vanaf welke leeftijd je dat kan geven, maar ik was vroeger een gigantische huilbaby, en ik kreeg dus op een gegeven moment vla met bessenjenever omdat mijn ouders eraan onderdoor gingen.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15532566
quote:
Op donderdag 18 december 2003 23:16 schreef Troel het volgende:
Misschien heel raar, maar eet Chiara al vla of iets dergelijks?

Ik weet niet vanaf welke leeftijd je dat kan geven, maar ik was vroeger een gigantische huilbaby, en ik kreeg dus op een gegeven moment vla met bessenjenever omdat mijn ouders eraan onderdoor gingen.

en denk je dat 't de vla was die hielp?
  vrijdag 19 december 2003 @ 09:01:34 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_15532959
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 08:10 schreef bixister het volgende:

[..]

en denk je dat 't de vla was die hielp?

Nee, maar je gaat nou eenmaal geen bessenjenever puur geven, laat staan dat het in de borstvoeding zit

Nee het is heel simpel. Ik weet dat mijn vader op een gegeven moment de huisarts heeft gebeld om slaapmiddelen voor mij. De huisarts wilde dat niet geven. Ik weigerde te slapen en huilde alleen maar. Ik sliep alleen achter op de fiets of in de auto, maarja, mijn ouders kregen dus gewoon geen slaap.

Mijn vader heeft toen heel simpel tegen de huisarts gezegd, dat hij hem dan verantwoordelijk achtte op het moment dat hij mij met een kussen zou smoren (moet je nagaan hoe erg het geweest is). Zelfs daar deed de huisarts niets op uit.
Uiteindelijk hebben ze het dus op zo'n manier geprobeerd. Natuurlijk niet te veel alcohol, maar met een klein beetje. En ik heb er niets aan over gehouden.
Mijn ouders konden weer bijkomen en mijn vader kon weer verder met zijn studie.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_15533320
als je zelf alcohol drinkt komt daar ook iets van in de borstvoeding terecht. maar al begrijp ik dat 't voor jouw ouders op dat moment een oplossing was, een baby alcohol toedienen zou ik toch niet gauw doen of aanbevelen. het kan zeker schade toebrengen.
pi_15535179
Bedankt voor je knuffel Troel, de tip om alcohol te geven heb ik niet gelezen hoor.... daar ga ik niet aan beginnen!

Jessie, je hebt het getroffen met je man!

Ik ga maar weer eens proberen pap toe te dienen bij Chiara als het vaker overdag voeden niet helpt. En dan pap met een lekker smaakje.

Vanacht heb ik besloten dat een volgend kindje vaker de fles gaat krijgen met afgekolfde melk, dan kan het lekker aan wennen aan een fles en dat is dan weer een hele zorg minder.

Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 19 december 2003 @ 13:44:32 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_15539895
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 09:30 schreef bixister het volgende:
als je zelf alcohol drinkt komt daar ook iets van in de borstvoeding terecht. maar al begrijp ik dat 't voor jouw ouders op dat moment een oplossing was, een baby alcohol toedienen zou ik toch niet gauw doen of aanbevelen. het kan zeker schade toebrengen.
ik zou het zeker ook niet snel doen, maar aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je op een gegeven moment toch zoiets gaat proberen. En schade, tja, dat hangt af van de hoeveelheid die je gebruikt.
Ik wilde melovony echter alleen even wijzen op deze (laatste) mogelijkheid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')