Lois, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, maar je hebt die eerste 6 weken gehad, da's toch al heel belangrijk. Het gaat nu om je hele gezin, niet alleen om Iris.
[offtopic]
Leah: ik probeerde je te mailen, maar ik kreeg m terug, kun je mij ff mailen met het goede adres? phileine@graphics.nl
Lois: Ik heb in 13 speeltuinbankjes mijn mirena-verhaaltje gezet, leek me daar meer op zijn plek.
[/offtopic]
Over de BV, het is niet raar dat KS kindjes even de tijd nodig hebben om te wennen. Hij is zwaar genoeg om de tijd te nemen voor de BV,dwz dat je niet bang hoeft te zijn dat ie te weinig krijgt. Kijk het even aan, benut je kraamtijd om hem aan de borst te krijgen, en maak er niet het heilige moeten van.
Als ik je verhaal zo lees krijg je hem echt wel aan de borst hoor, maar geef hem (en jezelf) even de tijd.
quote:Ja, ik heb net met mijn handkolf gekolfd en ik had in no time 125 ml gekolfd. Dat lukte me in de tijd van Katja nou nooit. Vannacht krijgt Job dus toch moedermelk.
Op zondag 23 november 2003 21:11 schreef Lois het volgende:
Ow potverdorie Livelink dat is ook mooi vervelend!
Heb je een kolf in huis waarmee je de ergste druk van je borsten kunt halen (en gelijk moedermelk kunt afkolven om Job mee te voeden) ?
Leah, het lukte me met Katja na een hoop moeite inderdaad ook, maar het probleem was toen zo anders. De bv kwam toen niet goed op gang en ik kon het me zo goed voorstellen dat ze niet al die moeite wilde doen met zo weinig beloning. Nu is daar echter geen sprake van en krijg ik echt het fatalistische gevoel dat Job het gewoon niet wil. Maar ik blijf het echt proberen, hoewel ik het vandaag niet meer zag zitten. Het kolven heeft me goed gedaan.
quote:als hij aan de borst ligt komt er dan al melk uit je borsten of gebeurd er niks? op wat voor momenten hebben ze geprobeerd Job aan de borst te krijgen? Zijn ze aan Jobs koppetje gekomen met aanleggen want dat wil nogwel eens verwarring geven. Jammer dat je tot donderdag moet wachten voor een telefonisch consult met een lactatiekundige. Is er geen andere lactatiekundige in de buurt? Er zijn er onderhand zoveel in Nederland. Ook had de vk je het nummer van de VBN of van LLL kunnen doorgeven, VBN is 0343576626, je krijgt dan een bandje te horen met welke contactpersonen er nu telefonisch te bereiken zijn. Nummer van LLL is 0111 - 41 31 89.
Op dinsdag 25 november 2003 18:42 schreef livelink het volgende:De kraamverpleegster en de vk wisten er ook weinig raad mee. Het is gedrag dat ze nog niet eerder hadden gezien. Hij pakt namelijk wel gewoon, maar doet dan verder niks meer. Het enige wat hij dan nog zou moeten doen is zuigen en dat weigert hij dus.
Het is wel frustrerend. Ik heb van de vk het nummer gekregen van een lactatiedeskundige en die heb ik vandaag gebeld. Ze heeft echter pas donderdagochtend weer telefonisch spreekuur, dus ik moet nog even wachten.
Heb je geprobeerd om Job aan te leggen terwijl hij nog een beetje aan het slapen was, soms kruipen baby's dan vanzelf naar de borst en gaan ze drinken zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik heb ook weleens gehoord dat het iemand lukte om een kindje aan te leggen terwijl ze zelf lekker in een warm bad lag, heerlijk ontspannen dus voor moeder en kind, als je geen bad hebt zou je het onder de douche kunnen proberen.
quote:Justme, ik probeer Job gewoon voor iedere voeding eerst aan te leggen, voordat hij zijn flesje krijgt. In het begin probeerde ik het minstens eerst een kwartier, maar dat werkte averechts, want daar werd hij erg moe van. Nu probeer ik het zo'n 5 tot 10 minuten. Vandaag met de kraamverpleegster hebben we wel wat langer geprobeerd in alle mogelijke houdingen. Er komt inderdaad al melk uit mijn borsten, dus hij zou meteen iets moeten proeven met het aanleggen. Als ik tussendoor trouwens mijn pink in zijn mondje steek, zuigt hij daar wel aan. Ik denk wel dat ze aan zijn hoofd hebben gezeten met proberen aan te leggen, maar niet echt nadrukkelijk, meer per ongeluk, zeg maar.
Op dinsdag 25 november 2003 18:56 schreef just me het volgende:[..]
als hij aan de borst ligt komt er dan al melk uit je borsten of gebeurd er niks? op wat voor momenten hebben ze geprobeerd Job aan de borst te krijgen? Zijn ze aan Jobs koppetje gekomen met aanleggen want dat wil nogwel eens verwarring geven. Jammer dat je tot donderdag moet wachten voor een telefonisch consult met een lactatiekundige. Is er geen andere lactatiekundige in de buurt? Er zijn er onderhand zoveel in Nederland. Ook had de vk je het nummer van de VBN of van LLL kunnen doorgeven, VBN is 0343576626, je krijgt dan een bandje te horen met welke contactpersonen er nu telefonisch te bereiken zijn. Nummer van LLL is 0111 - 41 31 89.
Heb je geprobeerd om Job aan te leggen terwijl hij nog een beetje aan het slapen was, soms kruipen baby's dan vanzelf naar de borst en gaan ze drinken zonder dat ze het zelf in de gaten hebben. Ik heb ook weleens gehoord dat het iemand lukte om een kindje aan te leggen terwijl ze zelf lekker in een warm bad lag, heerlijk ontspannen dus voor moeder en kind, als je geen bad hebt zou je het onder de douche kunnen proberen.
Wat betreft de lactatiedeskundige, ik kan natuurlijk ook inderdaad een ander bellen. Op het antwoordapparaat van de lactatiedeskundige stond trouwens wel dat ik in spoedgevallen wel mijn naam + telnr. in kon spreken, maar ik vind het een beetje raar om van spoedgeval te spreken in dit soort zaken. Ik kan niet inschatten wat een spoedgeval zou kunnen zijn.
quote:Ik zit even met een grote glimlach want als je met alle hulp die je gekregen hebt Job niet goed aan de borst hebt gekregen ben je best wel een beetje spoedgeval hoor!
Op dinsdag 25 november 2003 19:30 schreef livelink het volgende:Wat betreft de lactatiedeskundige, ik kan natuurlijk ook inderdaad een ander bellen. Op het antwoordapparaat van de lactatiedeskundige stond trouwens wel dat ik in spoedgevallen wel mijn naam + telnr. in kon spreken, maar ik vind het een beetje raar om van spoedgeval te spreken in dit soort zaken. Ik kan niet inschatten wat een spoedgeval zou kunnen zijn.
Ik baal want ik krijg de site van de lactatiekundigen niet te pakken en ik heb geen recente lijst meer van lactatiekundigen.
Maar wat let je om de VBN of LLL te bellen? Misschien hebben die een goeie tip voor je!
quote:Hartstikke fijn te horen dat het nu goed gaat livelink en als het goed gaat met de tepelhoedjes gewoon blijven gebruiken !
Op vrijdag 28 november 2003 22:48 schreef livelink het volgende:
Maar ik ben nu al hardstikke blij, want het is toch wel gezellig dat Job nu lekker bij mij aan de borst ligt.
quote:Ahh dat kleine knuistje van hem. Echt schattig. Ik weet niet waarom het me nu ineens wel wat doet al die foto's maar ik vindt ze prachtig.
Op zondag 30 november 2003 10:17 schreef PluizZzje het volgende:
Nog eentje: (vind hem zelf ook zooo lief!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |