abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14617757
Als Judith goed plast, poept en groeit. En ze is tevreden, dan lijkt het mij geen probleem hoor. Ik neem aan dat je haar op verzoek voedt, dus ze zal wel genoeg aan die 5 voedingen hebben. Als je zelf liever hebt dat ze wat vaker komt, kun je haar wat meer aanleggen, maar als ze verder tevreden is zou ik het persoolijk niet doen.

Chiara heb ik maanden overdag om de 2 uur gevoed, ik ben blij dat ze nu wat minder vaak komt...

Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator zondag 16 november 2003 @ 21:25:22 #52
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14684732
* Lois heeft even een enorme BV dip*
* Lois komt hier ook even steun zoeken*

Iris heeft klaarblijkelijk regelmatig niet genoeg aan de voeding die ik kan bieden. Het gaat soms een paar dagen best goed, dan eet ze om de 3 uur. Dan, na een paar dagen, is dat ineens weer helemaal anders en ligt ze elke 2 uur aan de borst waarbij ze 's avonds er helemaal wel niet meer af lijkt te komen. Het ergste zijn dan de nachten, elke 2 uur is superslopend, je slaapt net en dan komt ze alweer.
Ik weet zeker dat het geen krampjes zijn (die herken ik wel denk ik dan) maar echt honger. Ik bied beide borsten aan, die drinkt ze dan ook leeg en is dan pas tevreden en komt vervolgens 2 uur later alweer.

Ik loop, na 3 van deze dagen, echt op mijn tandvlees. Ik kan om alles wel huilen, zo moe ben ik.
Karin heeft vandaag Nutrilon voor me gekocht en Jeroen gaat haar zo een flesje geven om te kijken of ze dan beter slaapt 's nachts.
Jeroen heeft dringend op me ingepraat vanmorgen dat dit zo ook niet kan, ik herstel zo amper met al dat slaapgebrek. Ik wilde zo graag dit keer heel veel en heel lang bv geven , maar elke keer als ik een beetje drukker bezig ben op een dag moet ik het 's avonds en 's nachts bezuren lijkt wel.
Ik heb het gevoel dat ik faal, stom he? Iedereen lijkt moeiteloos een jaar lang bv te geven, kan zelfs de straat nog te eten geven zoals ik zo vaak hoor, en ik loop wederom enorm te klooien.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14685565
aaah Lois, vreselijk is dat he? ik vond 't ook echt verschrikkelijk om een flesje erbij te gaan geven, vooral vanwege de angst dat de bv-productie dan terug zou lopen, maar je wilt je kind ook geen honger laten lijden. zelf zoveel mogelijk rust houden is wel het beste inderdaad, maar dat kan ook niet altijd, zeker niet als je nog een ander kindje hebt rondlopen. (hebben jullie nog hulp erbij voor Eva?)

je moet zelf de keuze maken, maar mijn ervaring is dat af en toe een beetje bijvoeden met een flesje net dat beetje rust kan geven dat jullie nodig hebben, en echt niet het begin van het einde hoeft te betekenen. je lichaam heeft tenslotte ook tijd & rust nodig om nieuwe bv aan te maken. bij mij is het helaas niet gelukt om weer terug te kunnen komen op volledige bv, maar bij een vriendin van mij wel. tussendoor kolven, goed eten, veel drinken, en vooral veel rust nemen zijn de belangrijkste dingen die je kunt doen.
en ook al moet je een beetje bij blijven voeden, gecombineerd borst-en flesvoeden is ook heel lang vol te houden hoor, en elke druppel moedermelk die Iris binnenkrijgt is meegenomen. het combineren kost wel wat meer moeite maar ik vind het nog steeds die moeite zeer waard. het fijne van bijvoeden is bovendien dat de spanning over of het wel genoeg is er af is. dat alleen al zorgt ervoor dat het weer prettiger is om te doen en dat komt de productie ook ten goede.

ik vind het erg vervelend dat het idee verspreid wordt dat, als je maar genoeg je best doet, iedereen genoeg BV zou moeten kunnen hebben/geven. ik ken zóveel vrouwen bij wie het niet voldoende bleek te zijn. natuurlijk moet je die conclusie niet te snel trekken, en de tijd nemen om de productie optimaal op gang te krijgen. maar de hoeveelheid maximaal te produceren BV varieert nou eenmaal sterk per vrouw, en als je grens bereikt is dan is dat gewoon zo.

nou, hopelijk slaap je vannacht wat beter, succes ermee!

zondag 16 november 2003 @ 21:52:25 #54
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14685574
Het klinkt een beetje als regeldagen, Lois.
Ook schijnt het zo te zijn dat als je niet voldoende rust neemt, je BV kan teruglopen, maar het is lastig aan je rust toekomen als Iris zo vaak komt, lijkt me.

Is het een idee om, als je toch Nutrilon wilt gaan geven, om dat de nachtvoeding te doen?
Freek heeft vanaf het begin 's nachts een fles gehad omdat ze dat in het ziekenhuis al deden, en zo konden we elkaar afwisselen.

En nee, je bent niet de enige die met de BV loopt te modderen, dat doet iedereen op een bepaald moment, alleen niet iedereen zegt dat (of ze vergeten het weer ).
Vergeet niet dat je nog een grietje rond hebt lopen, dat maakt het er allemaal niet rustiger op!
Doen waar jij je goed bij voelt, een ontspannen mama is het belangrijkste hoor, dan komt het met de kindertjes ook goed .

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 november 2003 @ 22:19:30 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14686390
Jammer dat borstvoeding verzenden via e-mail niet werkt...
Veel sterkte, Lois! Ook ik denk dat het belangrijkste is dat je nu aan je rust toekomt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zondag 16 november 2003 @ 22:28:44 #56
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_14686632
Hoi Lois,

nou hier ook vaak twijfels hoor of het allemaal wel goed gaat. Lees mijn hulpkreet van vorige week maar. Had op bepaald moment ook het idee dat het niet meer voldoende was. Je gaat (tenminst pessimist als ik ben) toch direct denken dat de voeding niet genoeg is. Gelukkig ging het na een paar dagen weer beter en Gerard wijst me er ook steeds op dat Lune echt wel genoeg krijgt. Hier lijkt het nu een beetje op te vermoeid zijn om te drinken. Ze heeft al die tijd overdag in de kamer geslapen en snachts in bedje en nu lijkt ze toch wat meer rust nodig te hebben. En de voeding gaat ook weer beter. Nu komt Lune snachts maar een keer, regelmatig zelfs pas tegen zessen ochtends na de laatste voeding rond elven savonds, dus ik kan zelf even een paar uur slapen en dat helpt ook wel. En ja, hoewel het natuurlijk niet zo is, voelt het toch als falen bij jezelf. Houd jezelf gewoon voor dat je je best hebt gedaan, op verzoek gevoed, en je hebt al wel een heel belangrijk deel aan Iris gegeven. Succes ermee en je bent toch wel een kanjer hoor

As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  Jubileum moderator zondag 16 november 2003 @ 22:34:59 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14686789
jullie zijn lief!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14686926
Lois, vergeet ook niet hoe zwaar de tijd rond en na je bevalling is geweest. Eerst de paniek om Eva die zo ziek was, daarna de spoedkeizersnee en alle angst eromheen, het herstellen en toen ook nog eens longontsteking. Het valt me vaak op dat mensen met moeilijke of zware bevallingen meer problemen hebben met borstvoeding, kan toeval zijn, maar het lijkt mij dat er dan niet genoeg energie is ofzo. Je lijf en geest heeft zoveel te verduren gehad. Ik vind dat bv best veel energie kost, ik eet me een slag in de rondte, val toch af en slaap heel veel. En ik kwam heel fris de bevalling uit, dus ik kan me voorstellen dat je dat niet trekt als het allemaal heel zwaar is geweest. Ik zou me als ik jou was gewoon even neerleggen bij de combinatie bv en kunstvoeding. Wat Bix ook schrijft, het moet vooral gewoon plezierig zijn lijkt me. Beter dat die paar keren bv prettig verlopen, dan dat het constant met stress gaat. En je moet je geen zorgen maken of schuldig voelen, dat helpt namelijk lekker geen ene moer.
mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 11:33:19 #59
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14694857
Lekker hè Lois dat je hier steun krijgt! Hoe is het de laatste dagen gegaan?

Zeker een keizersnede hakt er zo gigantisch in joh vroeger (gnif) was je zeker 6 maanden uit de roulatie na een keizersnede!

Doe lekker wat je hart je ingeeft, als het voor jou beter is dat Iris er een flesje bijkrijgt gewoon doen! Niemand heeft er iets aan als jij straks als een uitgepoept erwtje tot niks meer in staat bent!

Goed voor jezelf (laten) zorgen hoor!!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator maandag 17 november 2003 @ 20:12:44 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14710315
Heerlijk al die steun hier
Het flesje met 100 cc nutrilon vloog er zo in gisteravond en ze heeft vervolgens van 2200 uur tot 3 uur vannacht geslapen. Heerlijk was dat!
Straks krijgt ze weer want ik merk nu al dat ze hongerig is dan gisteren. Nu was het hier ook volop hectisch vandaag, Eva is erg ziek (heeft wederom een luchtweginfectie) en we holden op en neer naar de kinderarts enzo.

Morgen moet ik officieel weer beginnen met werken maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik ben nog lang niet hersteld, net wat jullie al zeggen zo'n keizersnede hakt er goed in.
Die 6 maanden van Justme klinken mij beter in de oren als de standaard 10 weken bevallingsverlof van tegenwoordig.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 17 november 2003 @ 23:52:39 #61
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14718347
quote:
Op maandag 17 november 2003 20:12 schreef Lois het volgende:

Morgen moet ik officieel weer beginnen met werken maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik ben nog lang niet hersteld, net wat jullie al zeggen zo'n keizersnede hakt er goed in.
Die 6 maanden van Justme klinken mij beter in de oren als de standaard 10 weken bevallingsverlof van tegenwoordig.

Je moet officieel beginnen maar... ga je ook beginnen? Je moet het anders gewoon bij de arbo-arts aankaarten hoor!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_14719011
lijkt mij ook wat erg snel, Lois!
pi_14733803
Goh wat dat betreft is het dan in engeland toch wat beter geregeld. Hier krijg je automatisch 6 maanden verlof. 10 weken is wel erg kort hoor, en ja helemaal na een keizersnede. Dus lois als je kan zou ik het nog kalmpjes aan doen allemaal, volgens mij na al die toestanden ben jij ook helemaal niet uitgerust, en dat zou al een slechte start zijn om weer te gaan werken.

Eigenlijk wel heel erg tegenstrijdig hoor allemaal want ze zeggen tegenwoordig dat je 6 maanden borstvoeding moet geven om je kind optimaal te kunnen voeden, maar aan de andere kant heb je maar 10 weken zwangerschaps verlof

pi_14733844
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:06 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Eigenlijk wel heel erg tegenstrijdig hoor allemaal want ze zeggen tegenwoordig dat je 6 maanden borstvoeding moet geven om je kind optimaal te kunnen voeden, maar aan de andere kant heb je maar 10 weken zwangerschaps verlof
je hebt hier wettelijk wel recht op tijd & ruimte om te kolven op je werk.
  woensdag 19 november 2003 @ 14:08:34 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14757451
Hoelang duurt het meestal voordat er een beetje ritme in de voedingen komt?

Elke keer als ik denk dat er eindelijk een ritme inzit (2 of 3 dagen rond dezelfde tijden), komt Judith om een totaal andere tijd. Toch wil ze wel steeds 6 voedingen per etmaal, maar dus wel steeds weer op andere tijden.
De laatste tijd wilde ze steeds rond 8 uur 's avonds een voeding, dan rond 2 uur 's nachts en rond half 7 's ochtends. Maar gisteren wilde ze om 7 uur 's avonds, om 4 uur 's nachts en om 9 uur vanmorgen (vanmorgen om half 12 heeft ze ook weer gehad).
Judith is morgen 4 weken 'oud'.

pi_14758244
Grijs, dit verschilt echt heel erg per kindje.
Onze Lars is nu een half jaar en sinds anderhalve maand kan ik pas zaggen dat er iets van ritme te bespeuren is.
Terwijl andere babies al veel eerder een duidelijk ritme hebben.
pi_14758276
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 17:09 schreef bixister het volgende:

[..]

je hebt hier wettelijk wel recht op tijd & ruimte om te kolven op je werk.

Dat hebben wij hier ook nog steeds na de zwangerschaps verlof. Wat dat betreft zijn ze hier echt heel ouderwets en wel goed in die zin.
Maar goed dat je dat dan nog steeds kan doen na de zwangerschaps verlof, alhoewel je dan natuurlijk wel je kindje vlakbij je moet hebben op een kdv anders heeft het nog weinig nut. Het lijkt me allemaal wel een gedoe hoor als ik er nog eens over nadenk.
pi_14758317
Grijs, Bram heeft nu pas een beetje regelmaat en dat komt voornamelijk omdat hij nu met de pot mee-eet. Dus hij moet gewoon op vaste tijden een broodje of een warme maaltijd eten.

Ik vind 6 voedingen al heel knap hoor met 4 weken! Bram had er volgens mij wel een stuk of 8, soms ook wel wat meer.

woensdag 19 november 2003 @ 14:39:51 #69
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758542
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:32 schreef Karin het volgende:
Grijs, Bram heeft nu pas een beetje regelmaat en dat komt voornamelijk omdat hij nu met de pot mee-eet. Dus hij moet gewoon op vaste tijden een broodje of een warme maaltijd eten.

Ik vind 6 voedingen al heel knap hoor met 4 weken! Bram had er volgens mij wel een stuk of 8, soms ook wel wat meer.

Op zich vind ik het ook niet zo'n hele ramp dat er (nog) geen regelmaat in zit, omdat de melk toch wel goed blijft en zo klaar is. En ik vind het ook heel fijn dat ze maar 6 voedingen hoeft.
Maar het lijkt me wel handig dat je een beetje kunt inschatten wanneer ze weer wat wil, maar we zullen dus nog even geduld moeten hebben .
  woensdag 19 november 2003 @ 14:43:25 #70
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758660
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Dat hebben wij hier ook nog steeds na de zwangerschaps verlof. Wat dat betreft zijn ze hier echt heel ouderwets en wel goed in die zin.
Maar goed dat je dat dan nog steeds kan doen na de zwangerschaps verlof, alhoewel je dan natuurlijk wel je kindje vlakbij je moet hebben op een kdv anders heeft het nog weinig nut. Het lijkt me allemaal wel een gedoe hoor als ik er nog eens over nadenk.

Dat is ook de reden dat er in Nederland relatief kort BV gegeven wordt, had ik begrepen.
Maar voor het kolven hoef je je kindje niet vlakbij je te hebben, hoor!
  woensdag 19 november 2003 @ 14:48:37 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_14758814
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:30 schreef PluizZzje het volgende:
Grijs, dit verschilt echt heel erg per kindje.
Onze Lars is nu een half jaar en sinds anderhalve maand kan ik pas zaggen dat er iets van ritme te bespeuren is.
Terwijl andere babies al veel eerder een duidelijk ritme hebben.
O, dat valt me nog mee.
Ik kan het totaal niet vergelijken met Daan, omdat hij flesvoeding heeft gehad en dat ging meestal op schema.

Ik vind het nog steeds fantastisch dat de borstvoeding zo goed gaat, lekker geen gedoe met voedingen klaarmaken, flessen en spenen uitkoken en een hoop spullen meeslepen als je een keertje weg wilt .

pi_14759920
Jahoe! Een joepie voor Grijs.

Geweldig dat je borstvoeding zo lekker loopt. Ik vind het ook reuze handig hoor: geen flessen klaarmaken etc. Wat? Honger? Hup... t-shirtje omhoog en aan de tiet.

Loïs, ben je al een beetje uit je BVdip?

Jubileum moderator woensdag 19 november 2003 @ 20:44:12 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14769166
Iris is een compleet ander kindje met flesvoeding erbij, slaapt beter, vermaakt zich beter in de box en blijft alleen maar lachen als je tegen haar praat.
Ik heb 2 uur zitten huilen gisteren toen ze na 4 bv's in 2 uur tijd nog zo'n 100 cc nutrilon wegklokte en eindelijk ging slapen.
Na een lang en ernstig gesprek met Jeroen kan ik nu accepteren dat bv gewoon geen doen is met een klein Evaatje die ook haar aandacht wil.
Ik wil niet steeds Eva afschepen met "nee mama is nu Iris aan het voeden dus kan niet spelen" en dat gebeurde steeds vaker. Dat is gewoon niet eerlijk voor Eva.
Dus nu flesvoeding erbij zodat ik ook even kan slapen en op krachten kan komen want ik bleef, ondanks heel veel eten, enorm afvallen.
Jeroen heeft gisteren Iris een flesje gegeven zodat ik kon slapen van 8 uur tot half 2 vannacht en dat was heerlijk!
Ik heb het toch maar mooi 10 weken gegeven en dat is al een goeie start. Alle beetjes die ze nu nog krijgt zijn gewoon mooi meegenomen.

Ik zou dus gisteren gebeld worden door de bedrijfsarts omdat ik nog echt niet in staat ben om te werken maar die vent heeft dus niet gebeld.
Ik zal hem morgen maar eens bellen... *zucht*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_14771436
Fijn dat Iris het nu beter doet, maar ik kan me voorstellen dat het even zuur voor je is (geweest). Maar een mama met energie is ook wel handig, toch?

En inderdaad: al petje af voor die 10 weken alleen maar bv hoor!

Jullie zijn gewoon hartstikke goed bezig zo: komt allemaal goed.

Nu moet dan alleen die pokkebedrijfsarts effe meewerken..

woensdag 19 november 2003 @ 21:57:27 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14771982
Lois, fijn dat je voor jezelf de beslissing hebt kunnen nemen!
Inderdaad, 10 weken is hartstikke mooi en wie weet hoe lang je nu nog part-time kunt voeden, dan blijft het voor jezelf ook leuk toch?

Over de KS, ik heb na de bevalling 15 weken verlof gehad (5 extra vanwege de vroeggeboorte) en daarna nog een maand vakantie.
Dat is dus bijna 5 maanden en toen ben ik weer aan het werk gegaan.
Achteraf is me dat opgebroken, ik had het na die 5 maanden vooral tussen mijn oren nog niet goed (mijn KS vertoont veel gelijkenissen met de jouwe, alleen zonder de longontsteking). Ik was nog zo bezig met de verwerking, en met het feit dat we Freek bijna kwijt waren, dat ik op mijn werk voor geen meter functioneerde. Vond dat werk ook helemaal niet belangrijk.

Dus meisje, trek die bedrijfsarts aan zijn jas, en neem echt de tijd om te herstellen, je hebt het nodig hoor!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')