just me weet jij toevallig hoe snel een borst ongeveer weer vol is?
quote:volgens mij ongeveer 1,5 uur na de voeding maar ik zou het even moeten opzoeken om het zeker te weten
Op woensdag 5 november 2003 22:18 schreef bixister het volgende:
just_me weet jij toevallig hoe snel een borst ongeveer weer vol is?
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 05-11-2003 22:20]
quote:
Op woensdag 5 november 2003 22:20 schreef bixister het volgende:je lijkt overtoom wel!
quote:De meeste melk wordt toch tijdens het voeden (of kolven) aangemaakt?
Op woensdag 5 november 2003 22:19 schreef just me het volgende:[..]
volgens mij ongeveer 1,5 uur na de voeding maar ik zou het even moeten opzoeken om het zeker te weten
quote:Toeschietreflex zorgt ervoor dat de melk "vrij" komt, de melk zit al in de borsten, tijdens het voeden wordt er nieuwe melk aangemaakt. De vraag van bix was hoe snel de borsten na een voeding weer "vol" zitten en ik heb nog geen tijd gehad om even in de boeken te duiken.
Op donderdag 6 november 2003 22:50 schreef melonovy het volgende:
volgens mij ook Grijs, wanneer een kind zuigt aan de tepel ontstaat er binnen enkele ogenblikken een toeschietreflex waardoor de borsten vol lopen.
Als het kind iets later komt dan normaal, willen de borsten ook wel vol schieten, ook bij het horen huilen van je baby of door bepaalde emoties kun je ook een toeschietreflex krijgen.
quote:ik zie eigenlijk geen echte witte plekjes in haar mondje, zat er zelf ook al aan te denken, maar vind het niet echt duidelijk plekjes. Wel witte aanslag op haar tong, maar verder zie ik niets en ik heb zelf ook geen last van de tepels of iets. Wel is ze verkouden, haar neusje zit vaak verstopt en of ze daardoor dan moeilijker de tepel kan vinden en dus denkt dat ze niets krijgt of zo
Op zaterdag 8 november 2003 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
Misschien spruw? Zie je witte plekjes in haar mondje? Doen jouw tepels ook zeer? Dat hoeft volgens mij ook niet altijd zo te zijn.
Maar misschien even langs de huisartsenpost om het te checken.
Dan krijgen ze een of ander middeltje en is het zo weer weg.
Tepelcreme des te meer.... kanonne.. kheb een pitbull gebaard....
Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het wat minder ging, maar er kwam ook vanzelf weer verbetering in.
Maar huilen zodra je t-shirt omhoog gaat, tja... ik weet 't eigenlijk niet zo goed...
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 21:33 schreef Luckepuk het volgende:
kunstvoeding is niet nodig hier!Tepelcreme des te meer.... kanonne.. kheb een pitbull gebaard....
quote:melovony, dit is vanaf vrijdag echt zo afwijzend, daarvoor al twee dagen dat ze savonds begon te huilen en dan niet wilde drinken en daarvoor wel eens een enkele keer dat ze huilde, maar verder altijd wel drinken.
Op zaterdag 8 november 2003 22:23 schreef melonovy het volgende:
Genuivere, hoe lang is dit al bezig?Ik heb ook wel eens dagen gehad dat het wat minder ging, maar er kwam ook vanzelf weer verbetering in.
Maar huilen zodra je t-shirt omhoog gaat, tja... ik weet 't eigenlijk niet zo goed...
quote:Tot mijn grote verbazing, om nog niet te spreken van mijn enorme verontwaardiging, ben ik afgelopen vrijdag ongesteld geworden. Zo snel al, terwijl het bij Eefje 9 maanden wegbleef (met maar 6 weken volledige bv).
Op zondag 9 november 2003 16:29 schreef phileine het volgende:
guinevere, was je toevallig ongesteld (of had je dat moeten zijn als je een normale cyclus had?). Het schijnt dat babies dan weleens de borst willen weigeren.
Ik denk dus dat het daar allemaal mee te maken heeft gehad.
quote:Mijn zoontje(inmiddels in het bezit van zes vlijmscherpe tanden) was en is ook altijd heel onrustig aan de borst als hij verkouden is, raakt dan vaak geirriteerd door die verstopte neus, kan hierdoor niet lang genoeg zuigen zodat de melk toeschiet en als reactie op dit alles bijt hij dan in mijn tepels (au!!!). Jouw verhaal klonk mij dus bekend in de oren! Ik zou wel goed in de gaten houden of ze echt geen spruw heeft, is ook erg pijnlijk voor die kleintjes bij het drinken. Dit zul je wel weten maar als je de aanslag op het tongetje niet weg kan vegen met een doekje dan is het waarschijnlijk toch spruw. Maar ik las dat het al beter ging, dus dat zal wel niet het geval zijn.
Op zaterdag 8 november 2003 13:48 schreef Genuivere het volgende:
hoi hoi,
wie weet raad?? Lune is nu 9 weken oud en heeft al die tijd borstvoeding gehad. Nu is het sinds een paar dagen helemaal hommeles. Ze begint al te huilen als ik alleen nog maar mijn shirt omhoogdoe. Wil ook helemaal niet meer lekker aanliggen en drinkt ook veel korter als anders. En ook tussendoor veel huilbuien met kruisen erbij. Slapen snachts doet ze wel goed, maar overdag is ze veel onrustiger. Zo langzaamaan weet ik niet meer wat ik er aan moet doen om het te verbeteren. Wie weet raad of heeft dit ook meegemaakt...
quote:Hoi Phileine, het ongesteld zijn is nog een beetje vaag hier. Ik had eerst na bijna 6 weken vloeien weer een weekje helder bloed, dus ik dacht dat ik dan wel weer ongesteld zou zijn. Toen is het gewone spiraaltje geplaatst en begon het weer een paar dagen te bloeden. Niet echt heel veel of zo en wel gewoon helder rood. En afgelopen week was er niets aan de hand en dan zo weer een of twee dagen dat er weer wat donkergekleurd bloed uitkomt.
Op zondag 9 november 2003 16:29 schreef phileine het volgende:
guinevere, was je toevallig ongesteld (of had je dat moeten zijn als je een normale cyclus had?). Het schijnt dat babies dan weleens de borst willen weigeren.
Opzich zit er natuurlijk wel wat in, als ik zo iedereens verhaal lees. Er waren heel wat moeders die zeiden dat de borst niet genoeg melk gaf. Maar gaf je dan ook alleen maar borstvoeding, of ook uit een fles, want dan is het snel te verklaren. In fact ik heb vanmiddag een vriendin gesproken die ook een zoontje heeft van 6 maanden en die zij ook dat het eigenlijk wel klopte, want zij had het dus ook verkeerd gedaan, en zat de eerste 10 weken met een baby die veel huilde.
Goed om over na te denken in ieder geval.
En voeding kolven met een hand pomp is niet zo goed als de borst zelf geven. Kolven met een machine is nog slechter, omdat het niet op de manier de borst verlaat als het zou moeten. Je zuigt namelijk vacuum met zo'n pomp in plaats van de zuigende beweging. Dus het schijnt zo te zijn dat als je het met de hand doet dat dat de beste manier is als je wilt kolven. Tja, ik zie het mijzelf niet doen, want dat neemt zoveel tijd in beslag. Maar toch bruikbare tips misschien.
het zelf melken gaat best makkelijk (makkelijker dan je nu waarschijnlijk denkt) Het levert net zo veel "spierpijn" in de handen op, alleen bij mij telkens een lager resultaat ivm de kolf (wat dus zeker onze voorkeur kreeg)
Judith plast, poept en groeit trouwens goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |