abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 14:06:09 #251
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_16814473
ik heb een paar dagen geleden een bericht geplaatst over overgevoeligheid van koemelkeiwit bij Mara en borstvoeding geven.
Nu krijg ik een dieet en mag niets waar maar iets in zit waar mara niet tegen zou kunnen.

Nu is mijn vraag heeft het zin om dan bv te blijven geven van de een hoor ik dat het beter is om te stoppen en kv te geven en de ander zegt weer dat ze daar nog erger op kan reageren.

Ik zelf heb me nu al 100% in gezet op het dieet en dat gaat 3 dagen goed bij mij nu nog wachten op resultaat bij haar.

Hopelijk heeft iemand een advies (tan)?

dan nog een vraagje hebben jullie bij het geven van bv meteen een toeschietreflex of komt dat als het kind aan de borst zuigt.
Bij mij als Mara zuigt en soms duurt het dan wat langer en dan word ze erg boos en ongeduldig herkent iemand dat?

maandag 2 februari 2004 @ 14:29:38 #252
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16815120
klein spookje:

Ja het heeft zeker nog zin om door te gaan met de BV. Je hebt hele goede FV voor allergische kindjes hoor, dat wel, maar met de BV bouwen ze de beste weerstand op tegen die allergie en is de kans het grootst dat ze er over heengroeien.

Mijn kinderen zijn er beiden overheen. Ik weet niet of dat toeval is, maar vooral de jongste was écht ontzettend allergisch, ik had gewoon standaard emmers en dweilen door het huis staan zo erg spuugde hij als ik ook naar iéts verkeerds gegeten had.

Ikzelf heb FV gehad en ben nog steeds allergisch voor van alles. Kan dus toeval zijn, maar het CB, mijn dietiste, dermatoloog en huisarts verzekerden allemaal dat het beter was om met de BV door te gaan.

Een moeder van het andere forum heeft een kindje net zo oud als Jessai met allerlei allergieën, ze kwam er eerlijk voor uit dat ze het niet op kon brengen om op dieet te gaan en is dus gestopt met de BV. Het jaar erna was voor haar een jaar van ziekenhuis in en ziekenhuis uit. De allergische reacties gingen maar niet weg, ook niet bij allerlei soorten speciale voeding en er kwamen allerlei complicaties zoals astma, chronische verkoudheid enz. (zijn allergische kindjes éxtra gevoelig voor) Het jongetje is nog steeds in de lappenmand.

Ik moet eerlijk zeggen dat Jessai ook een tijdje aan de inhalator heeft gezeten vanwege astma, maar ook daar is hij inmiddels overheen gegroeid. Ik heb inmiddels een heerlijk gezond en vrolijk jongetje.

Het is vast geen wondermiddel, die BV, maar ik geloof er zelf ook stellig in dat het beter is dan de FV bij allergische aandoeningen.

Laat je anders nog even goed informeren door mensen die er verstand van hebben als je blijft twijfelen.

maandag 2 februari 2004 @ 14:51:11 #253
82727 klein_spookje
pi_16815721
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:29 schreef Tan het volgende:
klein spookje:

Ja het heeft zeker nog zin om door te gaan met de BV. Je hebt hele goede FV voor allergische kindjes hoor, dat wel, maar met de BV bouwen ze de beste weerstand op tegen die allergie en is de kans het grootst dat ze er over heengroeien.

Mijn kinderen zijn er beiden overheen. Ik weet niet of dat toeval is, maar vooral de jongste was écht ontzettend allergisch, ik had gewoon standaard emmers en dweilen door het huis staan zo erg spuugde hij als ik ook naar iéts verkeerds gegeten had.

Ikzelf heb FV gehad en ben nog steeds allergisch voor van alles. Kan dus toeval zijn, maar het CB, mijn dietiste, dermatoloog en huisarts verzekerden allemaal dat het beter was om met de BV door te gaan.

Een moeder van het andere forum heeft een kindje net zo oud als Jessai met allerlei allergieën, ze kwam er eerlijk voor uit dat ze het niet op kon brengen om op dieet te gaan en is dus gestopt met de BV. Het jaar erna was voor haar een jaar van ziekenhuis in en ziekenhuis uit. De allergische reacties gingen maar niet weg, ook niet bij allerlei soorten speciale voeding en er kwamen allerlei complicaties zoals astma, chronische verkoudheid enz. (zijn allergische kindjes éxtra gevoelig voor) Het jongetje is nog steeds in de lappenmand.

Ik moet eerlijk zeggen dat Jessai ook een tijdje aan de inhalator heeft gezeten vanwege astma, maar ook daar is hij inmiddels overheen gegroeid. Ik heb inmiddels een heerlijk gezond en vrolijk jongetje.

Het is vast geen wondermiddel, die BV, maar ik geloof er zelf ook stellig in dat het beter is dan de FV bij allergische aandoeningen.

Laat je anders nog even goed informeren door mensen die er verstand van hebben als je blijft twijfelen.

Ik moet me gewoon niets aantrekken van de mensen die er negatief tegenoverstaan en zeggen ja kan dan toch beter kv geven de meeste zijn ook mensen die of zelf geen kinderen hebben of geen bv hebben gegeven.

Ik ga gewoon door en hou me aan het dieet zeker die ene maand dan weten we meer.
bedankt.

ps weet je nog na hoeveel weken of dagen je zag dat het minder werd?

maandag 2 februari 2004 @ 15:06:04 #254
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16816159
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:51 schreef klein_spookje het volgende:

[..]

Ik moet me gewoon niets aantrekken van de mensen die er negatief tegenoverstaan en zeggen ja kan dan toch beter kv geven de meeste zijn ook mensen die of zelf geen kinderen hebben of geen bv hebben gegeven.

Vaak wel inderdaad. Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat de kwaliteit van je BV minder wordt, zolang je verder gewoon gevarieerd blijft eten. Denk wel om een calciumpreparaat, die heb je heel lekker in kauwtabeltvorm, net fruittella
quote:
ps weet je nog na hoeveel weken of dagen je zag dat het minder werd?
Bij Jessai binnen 24 uur met het spugen en de astmatische aanvallen, maar daar heeft jouw dochter geen last van toch?

Met eczeem bij Chinook duurde het wat langer. Toch wel een week of zo. Maar ik merkte wel meteen al dat het niet meer erger werd.
Droog huidje heeft ze nog wél lang gehouden trouwens. Maar daar hielp de balneumlijn goed tegen (badolie, crème enz.). Ben daar zelf trouwens allergisch voor, net als de vaseline dus voordat je die dure balneumproducten gaat proberen kun je eens informeren bij de apotheek of ze proefmonsters hebben of een adres weten waar je die aan kunt vragen. (misschien wel via internet?)

maandag 2 februari 2004 @ 15:37:21 #255
82727 klein_spookje
pi_16817187
dank je tan.
Mara spuugt inderdaad niet wat dat betreft hebben we heel erg mazzel ze heeft alleen dan de eczeem hoorde gister dat mijn schoonmoeder als baby ook niet tegen koemelkeiwit kon en zei was net zo ziek als jou kindje. Ze was dat vergeten.

Ik heb vrijdag een moorkop gegeten was de dag voor het dieet zeg maar en ze zat zaterdag en zondag helemaal onder nu dan het dieet en het word al minder nou ja het word niet erger iniedergeval.

heel erg bedankt dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.

pi_16819296
Ik zie nu zoveel herkenbare verhalen dat ik de mijne ook maar eens uitspuug.

De eerste 2 dagen wilde Joshua geen bv omdat hij nog te moe was van de bevalling. Ik in paniek maar het viel wel mee want de derde nacht kwam hij al aardig vaak en begon het pas echt. Na een week begonnen mijn tepels pijn te doen wat dus met de dag erger werd. S'avonds kwam Joshua zo'n beetje elk uur. En door vele huilbuien legde ik hem ook constant aan. Hij zat constant te zuigen dus hij had honger in onze ogen.
Vervolgens was bij week 2 de pijn zo erg dat ik zat te huilen als ik bv gaf. Dus begon ik aan het einde van week 2 maar met afkolven met de hand, want mijn borstpomp van Avent werkte niet goed dacht ik. Met behulp van goeie uitleg van iemand en een paar copietjes met plaatjes erbij lukte het dus wel met die bv pomp. Aangezien het handmatig afkolven ook niet helemaal gevoelloos ging
Uiteindelijk bleek dus dat Joshua behoorlijk veel krampjes had en met de fles geven ging het gewoon wat beter. Alhoewel dit ook niet altijd opging. Dan maar wat poedermelk geven, na een aantal flessen ging het verhaal ook al niet meer op dat hij minder huilde en dus minder last van krampjes had. En constant zat het maar in mijn hoofd om te stoppen. Maar ja dat ging me zo aan het hart, plus dat als je stopt kun je dus niet meer terug.
Dus klooi ik nu al 4 weken af met afkolven en fles geven, bv s'morgens, want dan stromen mijn borsten zowat over van de melk en heeft Joshua ook niet zoveel nodig en hij slaapt ook snel daarna.

Met advies van de bv lijn hier in Engeland weet ik al dat ik Joshua niet goed aanlegde en dus probeer het te verbeteren. Maar het lukt maar niet. Liggend wel trouwens ben ik vandaag achter. Dus hij krijgt nu al meer bv regelrecht vanuit de borst, want het is gigantisch time consuming als je constant voor elke voeding de borstpomp moet gebruiken, afwassen en steraliseren voor de volgende keer. Ik ben echt de hele dag bezig geestelijk en lichamelijk om het maar goed te krijgen. Het is echt een enorme strijd, want de laatste dagen is Joshua weer heel erg huilerig waardoor ik en mijn man dus ook weinig rust krijgen. Geduld is een schone zaak, nou bij mij word het echt op de proef gesteld op het moment. Maar om nou te zeggen ik wil stoppen met bv. Nee pertinent niet totdat ik alles heb geprobeerd. Het lijkt erop dat Joshua dus die krampjes krijgt omdat hij niet goed aanlegt, want dan hapt hij meer dan dat hij drinkt.

Ik had altijd het idee in mijn hoofd om bv te geven als ik een kleine had, en wil dit ook doorzetten. Maar ja hulp krijgen om aan te leren leggen voor bv is niet zo makkelijk en dus moet ik veel zelf ondernemen. Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt meer tegen de pijn van de tepels.
Morgen krijg ik een bv kussen, dus ik hoop dat dat wat comfortabeler is en het wat makkelijker maakt voor mij. Zo een heel verhaal. En misschien kunnen jullie er geen touw aan vast knopen, maar ik moest het even kwijt, want de tranen zitten me weer meer nader dan het lachen.

Dus het afscheid nemen van bv kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat is. Je bent zo intiem bezig met je kind dat heb ik zelf ook. Alhoewel ik nog lang niet zo lang bezig ben dan jullie allemaal.

Gruwels ik wou dat het zoveel makkelijker was dan zou ik nu niet zo klagen en depri zijn af en toe.

Oh oh een verse poepluier dient zich aan hier. Dus ik moet gaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')