abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2004 @ 00:33:39 #226
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16730352
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:31 schreef Leah het volgende:
Als je 1 wijntje hebt gedronken is er nix aan de hand hoor, 2 mag ook nog
Ah ok, dan ga ik hem zo maar even "live" wat te eten geven ipv uit de vriezer (zul je net zien dat hij voor de verandering doorslaapt ofzo)
Bedankt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 16:03:09 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16742623
Coolbabe, ik heb gelezen dat het 20 minuten later in de borstvoeding zit. Ik drink trouwens regelmatig één wijntje of één biertje en Job is er (helaas) nooit rustiger van geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:10:53 #228
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16744403
Nou, Tom is vannacht weer twee keer gekomen dus een verdovend effect heeft het op hém in ieder geval niet gehad

Ik heb zojuist een pak opvolgmelk en een pak rijstebloem gekocht. Ik ga eens proberen of hij wél doorslaapt als hij dat als laatste voeding krijgt.
Hij heeft snachts écht honger en overdag gunt hij zihzelf de tijd niet om aan de borst te drinken dus waarschijnlijk is dit het begin van het einde. Zo jammer

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zaterdag 31 januari 2004 @ 20:10:39 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16748745
Dat hoeft toch helemaal niet coolbabe? Ik geef Iris nu al een tijdje kunstvoeding bij en het gaat nog steeds prima. Bix heeft Piet ook een tijdje bijgevoed en dat ging ook lang goed.
Het is echt niet meteen over je bv-periode, er komt alleen een flesje pap bij.
ik herken je gevoel maar ik zie nu aan mezelf dat het nog niet over hoeft te zijn
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 31 januari 2004 @ 20:16:15 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16748892
Mijn buurvrouw gaf iig tot een paar maanden geleden nog steeds 1 a 2 keer per dag haar zoontje van 3 de borst. Dus het kan nog heel lang duren. Althans, ik heb wel begrepen dat dat niet bij iedereen zo is. Maar bij haar werkt dat dus wel. Het is de enige manier om haar zoontje stil te krijgen. Hij is vorige maand gediagnostiseerd als 'klassiek autist'.
pi_16749106
coolbabe: ik ben vorig jaar toen ik wanger raakte gestopt en heb daar veelspijt van gehad toen het een miskraam werd. Na 2 maanden volledig gestopt te zijn geprobeerd alicia weer zover te krijgen, dat werkte helaas niet op de troostborst na. Ze eet gewoon volledig met onsmee, maar als ze niet lekker in d'r vel zit dan komt ze gewoon lekker ff kroelen en drinken na behoefte.

maw je kunt nog heeeeel lang met wat aanpassingen doorvoeden en het begin aan andere voeding is niet perse direkt het einde van de bv zoals lois en brighteyes al zeggen.

† In Memoriam † zaterdag 31 januari 2004 @ 20:48:28 #232
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16749690
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:47 schreef Tan het volgende:

Ik heb een redelijk uitgebreide voedselallergiespecial geschreven voor kindjeopkomst, misschien heb je er wat aan:
http://www.kindjeopkomst.nl/voeding/voedselallergie1.htm

telefoonnummer van de VBN is verkeerd; bij wie moet dit doorgegeven worden? het is 034-3576626
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 1 februari 2004 @ 00:15:37 #233
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16759055
bedankt voor jullie lieve woorden
ik ben alleen echt bang dat het niet al te lang meer gaat duren. Tom is nog steeds liever lui dan moe en als ik hem een fruithap geef eet hij zo twee stuks fruit op maar als hij aan de borst moet heeft hij er na 3 minuten genoeg van. Hij wil gewoon alles kunnen zien en groeit gewoon te weinig. Met een lepeltje is er meer in te scheppen dan hij uit de borst drinkt. Het is niet dat hij geen honger heeft, zijn schema is ongeveer
8 uur borst
10 uur fruithap
12 uur stukje brood en daarna borst
16 uur borst
18.30 warme hap
20.00 borst

De borst van 20 uur drinkt hij nauwelijks, terwijl hij dan wel een nachtvoeding wil dus hij heeft er echt behoefte aan.
Die voeding wil ik hem dus pap gaan geven.
Brr het is gewoon moeilijk om uit te vogelen wat hij nou precies wil en hoe alles een beetje uitkomt zodat hij niet op onmogelijke tijden een voeding moet

[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 01-02-2004 00:17]

zondag 1 februari 2004 @ 01:03:35 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16761344
Ik ben vanavond een avondje uit geweest en ik heb Job om 16.00 aan de borst gehad, om 16.30 de deur uit gegaan en om 00.30 was ik weer thuis. Ik weet dat ik dat ook wel eens een avondje deed toen ik Katja nog de borst gaf en dat ik dan aan het eind helemaal gek werd van de pijn in mijn borsten en dat ik niet wist hoe snel ik Katja aan het drinken moest krijgen. Nu voelde ik dus helemaal niks . Voor mijn gevoel had ik nog uren weg kunnen blijven. Ik heb dus nu het idee dat mijn bv hard aan het teruglopen is en dat Job niet zo lang meer aan de borst zal zijn. Hij krijgt normaal om de 2,5 a 3 uur de borst en komt ook 's nachts één keer. Dan is het toch niet normaal dat ik na 8 uur droogstaan geen stuwing heb?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16762078
coolbabe, en als je hem laat drinken in een hele prikkelarme omgeving? Isa drinkt ook alleen goed aan de borst in haar slaapkamer met de gordijnen en de deur dicht. Dus dan wandel ik maar steeds met haar naar boven als het tijd is.
mooi he, alles
pi_16762134
livelink, volgens mij zegt dat niks, maar ik ben geen expert. Bij mij verschilt de stuwing enorm. Soms sta ik na twee uur al op springen, en een andere keer is er na 6 uur nog weinig aan de hand. Maar just me heeft er vast iets zinnigers over te zeggen.
mooi he, alles
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2004 @ 20:32:22 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16789881
Ik heb ook geen idee Livelink, sorry

Hoe gaat het voeden hier in huis? Nou ongeveer zo

Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator zondag 1 februari 2004 @ 20:53:38 #238
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16790822
Ik zie trouwens nu pas dat Eva mij aan het voorlezen is uit "jouw" boek Justme, dus het cirkeltje is aardig rond zo
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zondag 1 februari 2004 @ 20:54:30 #239
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16790865
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:53 schreef Lois het volgende:
Ik zie trouwens nu pas dat Eva mij aan het voorlezen is uit "jouw" boek Justme, dus het cirkeltje is aardig rond zo
Ooooh wat leuk
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 2 februari 2004 @ 08:54:59 #240
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16807779
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:48 schreef just me het volgende:

[..]

telefoonnummer van de VBN is verkeerd; bij wie moet dit doorgegeven worden? het is 034-3576626

Dat kan o.a. bij mij. Dank je trouwens, die telefoonnummers veranderen nogal eens, maar misschien was deze wel sowieso verkeerd overgenomen hoor.

Zal het laten aanpassen.

† In Memoriam † maandag 2 februari 2004 @ 09:28:52 #241
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16808070
quote:
Op maandag 2 februari 2004 08:54 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat kan o.a. bij mij. Dank je trouwens, die telefoonnummers veranderen nogal eens, maar misschien was deze wel sowieso verkeerd overgenomen hoor.

Zal het laten aanpassen.

die van de VBN is al 20 jaar hetzelfde en zal ook niet veranderen maar bedankt voor het doorgeven
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_16808254
coolbabe, ik hoorde toevallig gisteren van een vrouw die het jammer vond dat ze pas na 6 maanden wat vast voedsel etc. ging geven. Haar meisje kwam tot dan toe nog elke nacht twee keer voor eten! Wat ze ook probeerde... Ze kreeg trouwens flesvoeding, want er was te weinig moedermelk, vanaf de 3e maand.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar dit zal wel te maken hebben gehad met een te lege maag; de voeding bleef als het ware niet lang genoeg in het maagje zitten, waardoor het hongergevoel te snel opkwam. Trouwens, rijstebloem of johannesbroodpitmeel (of zoiets) hielp niet.
Dus probeer de laatste voeding iets te geven wat langer in de maag zit.
  maandag 2 februari 2004 @ 10:03:59 #243
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16808495
We hebben Tom gisteren voor hij naar bed ging goed volgepropt met eten, een uur later dan normaal. Hij werd wel weer om 3 uur wakker maar na een paar minuten aan de borst zakte hij tevreden knorrend in een diepe slaap.
Ik denk dat we nu dus op het punt zijn aanbeland dat hij de voeding niet meer nodig heeft maar het gewoon wel gezellig vind.
Dan wordt dus even de oordoppen in voor ons allemaal en hem dit weer af proberen te leren want ik voel me een wrak door de gebroken nachten.
pi_16808597
Coolbabe, misschien geen gek idee om dit af te leren met de 5, 10, 15 minutenmethode. Tom zal inderdaad moeten leren om de hele nacht zelfstandig door te slapen, of eventueel, als hij wakker is, in ieder geval rustig te blijven.
  maandag 2 februari 2004 @ 10:35:12 #245
34891 melonovy
La Kutschie
pi_16808966
Coolbabe, je situatie is heel herkenbaar, ik heb hier hetzelfde mee gemaakt.
Wat Phileine ook al opmerkte is een goed advies, voeden in een prikkelarme omgeving. Ik deed dat op onze slaapkamer, verduisterd, deuren en ramen dicht en dat werkte prima!

Wat je zelf ook al schreef, is dat Tom 's nachts komt uit gezelligheid. Het is een patroon geworden, dat hij wakker moet worden 's nachts en dit gedrag wordt heerlijk beloond met een slokje BV. Als jij dit patroon niet doorbreekt blijf je er in hangen.
Als je denkt dat een andere oplossing uitkomst biedt, moet je dat zeker toepassen, maar ik ben overtuigd geraakt van het ''laten huilen'' 's nachts. Na 2 nachten trainen sliep Chiara en haar ouders vrijwel door. Het is even moeilijk, maar ik moest het doen, ik trok het echt niet meer!!
Deze methode is geschikt voor baby's vanaf 6 maanden.

Wel of niet helemaal stoppen met de BV
Even wat anders. Ik geef nu met een tevreden gevoel 2 (pap)flessen op een dag en geen nachtvoedingen meer. In vergelijking met een maand geleden heb al ik behoorlijk wat afgebouwd nu. Chiara en ik vinden de BV beide nog wel lekker gaan, dus ik twijffel een beetje tussen de mogelijkheden.
Zal ik helemaal afbouwen en stoppen?
Zal ik een paar voedingen BV en een paar fles geven?
Zal ik de voedingen met de fles doen en "een slokje tussendoor" aan de borst?
Wat zal ik, ben nog heel erg aan het zoeken...

Hoe en wat hebben jullie gedaan?

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16809162
Melonovy, wat wij van plan zijn, als alles goed gaat, is om de eerste en de laatste voedingen nog BV te blijven geven en de anderen voorzichtigaan te vervangen door 'vast voedsel'. Maar dat zal pas na maand 7 gaan gelden. Dus t/m ong. 6 1/2 maand gewoon volledig BV.
Voordeel is dan dat je nog om de 12 uur of zo een voeding geeft.
(Maar ja... we zullen maar even afwachten; er kan nog zoveel veranderen)

Dus hoe het werkt, kan ik niet zeggen, alleen wat wij van plan zijn te doen.

maandag 2 februari 2004 @ 10:49:07 #247
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16809230
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:35 schreef melonovy het volgende:
Wel of niet helemaal stoppen met de BV
Even wat anders. Ik geef nu met een tevreden gevoel 2 (pap)flessen op een dag en geen nachtvoedingen meer. In vergelijking met een maand geleden heb al ik behoorlijk wat afgebouwd nu. Chiara en ik vinden de BV beide nog wel lekker gaan, dus ik twijffel een beetje tussen de mogelijkheden.
Zal ik helemaal afbouwen en stoppen?
Als ik me er even mee mag bemoeien, dan zou ik zelf zeggen... doen waar je je het best bij voelt. Stoppen is sowieso een beetje afscheid nemen, of je dat nu met 2 maanden doet of met 2 jaar. Dus 100% emotieloos zal het niet gaan, en omdat Chiara al wat ouder is zal ze zelf misschien ook wel een beetje moeite hebben om de borst voorgoed vaarwel te zeggen, maar het ene kind is er makkelijker in dan het andere.
quote:
Zal ik een paar voedingen BV en een paar fles geven?
Lijkt mij zelf het fijnst voor beide partijen.
quote:
Zal ik de voedingen met de fles doen en "een slokje tussendoor" aan de borst?
Dan loopt de melk vrij snel terug. Chinook mocht na het stoppen nog een tijdje troostsnoepen aan de borst maar al vrij snel was de voeding zo ver terug gelopen dat ze er geen behoefte meer aan had.

Ook het omgekeerde is mogelijk: dat ze dus stiekem weer steeds méér gaat drinken en dan zit je weer terug bij af. En dan is 'nee' zeggen moeilijk omdat ze toch een troostborst mag?

quote:
Wat zal ik, ben nog heel erg aan het zoeken...

Hoe en wat hebben jullie gedaan?

Zoals ik al zeg... wat het best bij je past.
Ik 'moest' van de VK stoppen met de BV toen ik zwanger was. Maar ik kon het niet. Ik was vreselijk verdrietig, zowel Jessai als ik waren er nog niet aan toe om te stoppen. Ik heb raad gevraagd bij de vereniging BVN en volgens hun moest ik gewoon doen waar ik me het beste bij voelde. Ik hoefde in ieder geval niet bang te zijn dat de baby in mijn buik te kort zou komen.

Ik ben dus gewoon doorgegaan zoals mijn hart ingaf. Na een paar maanden zwangerschap was ik er beter aan toe om te minderen en Jessai ook. In november had ik echt zoiets van... ja nu is de tijd rijp om af te bouwen, en het ging ook heel vlot omdat ik voelde dat Jessai dat ook 'aankon'. In notime zaten we van 6 voedingen op 1 voeding. Die ene voeding mag hij nog zolang als hij wil.

Dusseh... lang verhaal, maar je voelt als moeder je kind beter aan dan welke raadgever dan ook... gewoon doen waar je je het best bij voelt en wat Chiara het fijnst vindt.

maandag 2 februari 2004 @ 11:42:30 #248
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16810411
quote:
Op maandag 2 februari 2004 10:35 schreef melonovy het volgende:
Coolbabe, je situatie is heel herkenbaar, ik heb hier hetzelfde mee gemaakt.
Wat Phileine ook al opmerkte is een goed advies, voeden in een prikkelarme omgeving. Ik deed dat op onze slaapkamer, verduisterd, deuren en ramen dicht en dat werkte prima!
Ik zou het zo wel willen doen maar ik zit met Jasper. Meenemen naar boven gaat niet omdat ik dan het probleem meeverplaats ( ) en hem alleen beneden laten gaat ook niet omdat hij dan onder aan de trap gaat staan roepen wat hij allemaal aan het doen is en of ik alweer naar beneden kom. Ook door mijn bekken kan ik maar een beperkt aantal keer per dag naar boven gaan.
Tis dus een beetje een lastige zaak.
Ik laat het maar gewoon een beetje gaan en trek maar weer meer tijd uit voor een voeding en laat hem dan maar weer een beetje zijn gang gaan in de hoop dat hij straks vanzelf weer wat beter gaat drinken.
De laatste voeding ga ik sowieso vervangen door pap die hij met een lepeltje krijgt. Ik ben gisteren al begonnen met wennen, na 3 happen begon hij te kokhalzen dus het kan nog wel even duren voor die helemaal vervangen is
pi_16813216
Hallo allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik heb even een vraag...

Ik ben vorig jaar ergens in september gestopt met borstvoeding geven, maar heb nog steeds melk in de borsten. Is dat normaal? Het loopt er niet vanzelf uit, maar als ik even in de tepels knijp heb ik weer een straaltje. Niet dat ik dat dagelijks doe hoor. Dat zou het vast stimuleren.
Ik heb ook het idee dat de melkklieren een beetje gezwollen zijn. Als ik op m'n rug lig, voelt het of er onderhuids een soort bobbelige kabels liggen in m'n borsten.
Kent iemand dit?

Zolang er was is, is er leven.
  maandag 2 februari 2004 @ 13:53:30 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16814050
quote:
Op maandag 2 februari 2004 13:26 schreef Dinus het volgende:
Hallo allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik heb even een vraag...

Ik ben vorig jaar ergens in september gestopt met borstvoeding geven, maar heb nog steeds melk in de borsten. Is dat normaal? Het loopt er niet vanzelf uit, maar als ik even in de tepels knijp heb ik weer een straaltje. Niet dat ik dat dagelijks doe hoor. Dat zou het vast stimuleren.
Ik heb ook het idee dat de melkklieren een beetje gezwollen zijn. Als ik op m'n rug lig, voelt het of er onderhuids een soort bobbelige kabels liggen in m'n borsten.
Kent iemand dit?

Ik had twee jaar na het stoppen nog melk uit mijn tepels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')