Laatste 2 reacties van justme
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:15 schreef just me het volgende:[..]
ach jessie... borstvoeding is niet zaligmakend hoor, probeer alsjeblieft te genieten van wat je hebt
Ik heb via de VBN idd gehoord van mensen die toch weer begonnen zijn met borstvoeding geven. Het kost veel tijd en doorzettingsvermogen. Hier is een link waar wat verhalen op staan http://www.vbn.borstvoeding.nl/relactatie.html
http://www.prettymum.nl/reindex.asp?FileName=http://www.prettymum.nl/scripts/shop/showproduct.asp?ProductID=56 is de afbeelding van de borstvoedingshulpset.
Heb je nog dat telefoonnummer van die VBN-er in Rotterdam?
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:[..]
coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.
Succes er mee!
quote:Hartstikke goed hoor jessie!!! En proberen kan helemaal geen kwaad
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:47 schreef jessie het volgende:
Just me, tuurlijk geniet ik van wat ik heb, is me toch een prachtmeid of nietEn ik weet ook dat borstvoeding niet zaligmakend is, maar toch. Die links die je gaf had ik al gelezen. Ik denk dat zo'n hulpset wel wat is. Ook al komt de melk niet op gang dan nog is de voeding intiemer. Ik vraag me aleen af of dat voor Janneke een fijne manier van voeden is. Mischien dat ik die hulpset ergens kan huren, want om hem zo aan te schaffen vind ik ook weer zonde voor als het niks is. Ga me dit weekend er eens goed in verdiepen.
Ik ga ws volgende week zaterdag naar een VBN dag en zal van te voren eens informeren waar je zo'n set kunt huren
quote:Als ik hem halfslapend aanleg, lurkt hij wat totdat ik een tsr krijg. Dan laat hij los en gaat breed glimlachend in de straal liggen kijken.
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:
coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.
quote:Ik zou het niet weten coolbabe, sorry. Ik heb geen ervaringen met dagen, wel met enkele voedingen vervangen door een flesje (bijv. een avond lang).
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
quote:sorry sorry sorry..
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
wat de kans is is niet te zeggen, het ene kind wisselt moeiteloos van borst naar fles en het andere kind kan er problemen mee hebben.
gewoon proberen dus maar nog belangrijker is erachter te komen waarom hij de borst niet wil
Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.
quote:Lois, ik neem aan dat Iris overdag gewoon in het licht ligt? (Goh, bijna een CH/G verwarring
Op woensdag 5 november 2003 08:36 schreef Lois het volgende:
Ik heb gisteren bij de Thuiszorgwinkel een Ameda elektrische kolf gehuurd, gewoon omdat ik eens wou kijken of ik daarmee meer kan kolven dan met een handkolf.
Karin zei, heel terecht "probeer het nou gewoon, anders blijf je het je altijd afvragen". Aanschaffen zomaar vond ik echt te duur, daarom nu eerst huren en als het bevalt kan ik hem altijd nog kopen.Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.
Je probeert haar wel vaker aan te leggen? Probeer vooral dat ze 's avonds al genoeg krijgt! Elise vraagt overdags om de 3 a 4 uur, maar 's avonds is dat gerust om de 2 a 3 uur.
quote:Das het rare juist... dat midden in de nacht op straat zetten zit er dus in principe wel in... stel dat ik om half 1 snachts beval dan mag ik als alles goed gegaan is na 2 uurtjes weer naar huis. Dus dan kom je wel midden in de nacht thuis... en sja... kheb een vermoeden dat de kersverse papa dan ook wel iets anders aan zijn hoofd zou hebben dan blikvoer te halen!
Op woensdag 5 november 2003 15:09 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Luckepuck, tegenwoordig zijn de winkels bijna niet meer dicht joh. En als je het echt heel nodig zou hebben dan is er ook nog de apotheek. Tenminste ik neem aan dat zij ook wel wat hebben. En als je uit het ziekenhuis komt voor de bevalling dan zetten ze je toch niet midden in de nacht op straat. Don't worry meid, dat zal echt allemaal wel goed komen denk ik zo.
Maar wie weet zie ik wel weer spoken! Ik zal morgen eens aan de vlos vragen hoe zij er over denkt...
Lois, en hoe bevalt de electische kolf? het schijnt vrij veel te schelen in vergelijking met een handkolf, dus ik ben benieuwd! ik heb nog es gekeken maar ik kolf nu zo'n 60 ml per keer, afhankelijk van het tijdstip van kolven (hoe langer na een voeding hoe meer). wanneer & hoe vaak kolf jij?
Je hebt snel genoeg in de gaten wanneer de BV niet loopt, en je kind zit bij BV niet 2/3 dagen zonder melk hoor. Bovendien heb je kraamhulp, daarom laten ze je vaak 's nachts blijven, die kraamhulp is er vaak niet 's nachts.
Je kunt, als je wilt, vast een pak nutrilon 1 of frisolac in huis halen, dat voldoet bij de meeste kindjes prima.
Ik heb net zonder moeite en zonder pijn (!!) 40 cc afgekolft met het elektrische wonderdingetje. Wat een geweldig iets, bij de Avent handkolf had ik toch wel gevoelige tepels na 5 minuten en na 10 minuten gewoon echt pijn wat nog een half uurtje naschrijnde. Bij deze helemaal niet, ik vind hem super
Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.
quote:Wat goed Lois dat het kolven zo goed gegaan is!!! Je kunt gerust tussendoor kolven hoor want als je aan het kolven bent wordt er meteen weer melk gemaakt! Hou er wel rekening mee dat je weer stuwing kunt krijgen
Op woensdag 5 november 2003 20:19 schreef Lois het volgende:Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |