abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:10:35 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14285355
vervolg op Borstvoeding deel 2

Laatste 2 reacties van justme

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:15 schreef just me het volgende:

[..]

ach jessie... borstvoeding is niet zaligmakend hoor, probeer alsjeblieft te genieten van wat je hebt

Ik heb via de VBN idd gehoord van mensen die toch weer begonnen zijn met borstvoeding geven. Het kost veel tijd en doorzettingsvermogen. Hier is een link waar wat verhalen op staan http://www.vbn.borstvoeding.nl/relactatie.html

http://www.prettymum.nl/reindex.asp?FileName=http://www.prettymum.nl/scripts/shop/showproduct.asp?ProductID=56 is de afbeelding van de borstvoedingshulpset.

Heb je nog dat telefoonnummer van die VBN-er in Rotterdam?

quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:

[..]

coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:11:45 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14285380
Phil, (ietwat offtopic)
ik krijg in december ook de Mirena, wil je mij op de hoogte houden van je plaatsingservaringen?
* Lois ziet er ietwat tegenop*
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14287223
Ik heb dus echt een overschot aan melk, ik kan Chiara wel met 1 borst volledig voeden. Een luxeprobleem dus, ik leg me er bij neer, maar lek als een gek...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14287631
Just me, tuurlijk geniet ik van wat ik heb, is me toch een prachtmeid of niet En ik weet ook dat borstvoeding niet zaligmakend is, maar toch. Die links die je gaf had ik al gelezen. Ik denk dat zo'n hulpset wel wat is. Ook al komt de melk niet op gang dan nog is de voeding intiemer. Ik vraag me aleen af of dat voor Janneke een fijne manier van voeden is. Mischien dat ik die hulpset ergens kan huren, want om hem zo aan te schaffen vind ik ook weer zonde voor als het niks is. Ga me dit weekend er eens goed in verdiepen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14287990
Ik vind het leuk om te lezen dat je er in gaat verdiepen. En dat je er mee bezig bent.
Op zich moet het kunnen, er zijn ook moeders die hun geadopteerde kind van 4-5 maanden voor het eerste aan de borst leggen, ook zij kunnen het kind op een gegeven moment lekker zelf voeden.
Waak er wel voor dat het leuk blijft voor jou en voor Janneke, het is geen must.

Succes er mee!

Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:11:54 #6
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14288375
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 21:47 schreef jessie het volgende:
Just me, tuurlijk geniet ik van wat ik heb, is me toch een prachtmeid of niet En ik weet ook dat borstvoeding niet zaligmakend is, maar toch. Die links die je gaf had ik al gelezen. Ik denk dat zo'n hulpset wel wat is. Ook al komt de melk niet op gang dan nog is de voeding intiemer. Ik vraag me aleen af of dat voor Janneke een fijne manier van voeden is. Mischien dat ik die hulpset ergens kan huren, want om hem zo aan te schaffen vind ik ook weer zonde voor als het niks is. Ga me dit weekend er eens goed in verdiepen.
Hartstikke goed hoor jessie!!! En proberen kan helemaal geen kwaad Als je het gaat proberen moet Janneke lekker in haar velletje zitten en dan zou je het eerst spelenderwijs moeten proberen! Het kan geen kwaad om haar af en toe eens proberen aan te leggen, de borst-houding is toch weer anders dan de fles-houding.

Ik ga ws volgende week zaterdag naar een VBN dag en zal van te voren eens informeren waar je zo'n set kunt huren

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zaterdag 1 november 2003 @ 09:32:14 #7
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14293564
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:17 schreef just me het volgende:
coolbabe probeer Tom eens aan te leggen op een moment dat hij nog half aan het slapen is, misschien pakt hij dan automatisch de tepel. Probeer anders eens lekker met hem onder de douche of in bad te gaan, het warme water geeft ontspanning en misschien pakt hij dan wel.
Als ik hem halfslapend aanleg, lurkt hij wat totdat ik een tsr krijg. Dan laat hij los en gaat breed glimlachend in de straal liggen kijken.
Als ik nu afkolf en het in een fles geef, wat is dan de kans dat hij over een paar dagen de borst weer wil pakken (of juist helemaal niet meer)?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  zondag 2 november 2003 @ 11:49:04 #8
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14316301
hallo??
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  Jubileum moderator zondag 2 november 2003 @ 19:45:25 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14327169
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
Ik zou het niet weten coolbabe, sorry. Ik heb geen ervaringen met dagen, wel met enkele voedingen vervangen door een flesje (bijv. een avond lang).
Iris heeft gisteravond bij opa en oma 3 voedingen per fles gehad (we hadden een bedrijfsfeest van Jeroens werk) en die pakte lachend (letterlijk, ze had een enorme smile aan de borst) de borst weer vannacht om 2 uur.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 3 november 2003 @ 11:52:02 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14340706
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:49 schreef coolbabe het volgende:
hallo??
sorry sorry sorry..

wat de kans is is niet te zeggen, het ene kind wisselt moeiteloos van borst naar fles en het andere kind kan er problemen mee hebben.
gewoon proberen dus maar nog belangrijker is erachter te komen waarom hij de borst niet wil

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 3 november 2003 @ 14:54:44 #11
30488 coolbabe
My little pwny
pi_14346344
Het gaat inmiddels alweer een stuk beter aan de borst gelukkig. Ik heb zaterdag de hele dag met migraine op bed gelegen en husb heeft Tom toen steeds naar me toe gebracht en daar dronk hij wel, steeds 3 a 4 minuutjes tot hij dacht dat hij wat voorbij zag komen en dan stopte hij weer. Meneertje heeft dus veeeeel te veel aandacht voor de dingen om hem heen en vind de borst even niet meer zo interessant. Ik zorg er nu voor dat het heel stil is als ik hem voed en dat Jasper even met zijn handen van hem afblijft en dan gaat het wel. Ik ga wel de geluiden en alles weer een beetje opbouwen want het is gewoon niet haalbaar hem altijd in absolute stilte te voeden.
pi_14346655
Lekker Coolbabe, dat er wat verbetering in zit. Chiara heeft ook onwijs veel aandacht voor alles om haar heen, ze laat dan ook los om even om te kijken, als alles goed is hapt ze weer voor de volgende slokken. Er zitten voedingen tussen, waar ze veel bij wordt afgeleid, soms erg vervelend, maar als ik het genoeg vind doe ik mijn kleding er weer over en dan is het voeden voorbij, dit vindt ze prima. Want als ze echt honger/ dorst heeft, laat ze zich ook niet afleiden. De avond en nachtvoedingen geef ik in absolute stilte en rust, in onze donkere slaapkamer op bed, dit werkt gewoon heel goed, omdat ze niet weordt afgeleid, maar juist aan de borst in slaap valt...
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 5 november 2003 @ 08:36:35 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14393987
Ik heb gisteren bij de Thuiszorgwinkel een Ameda elektrische kolf gehuurd, gewoon omdat ik eens wou kijken of ik daarmee meer kan kolven dan met een handkolf.
Karin zei, heel terecht "probeer het nou gewoon, anders blijf je het je altijd afvragen". Aanschaffen zomaar vond ik echt te duur, daarom nu eerst huren en als het bevalt kan ik hem altijd nog kopen.

Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 11:08:14 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_14397159
Lois het kost veel energie voor zo'n kleintje om zich warm te houden, heeft ze het niet kouder dan overdag?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14397683
quote:
Op woensdag 5 november 2003 08:36 schreef Lois het volgende:
Ik heb gisteren bij de Thuiszorgwinkel een Ameda elektrische kolf gehuurd, gewoon omdat ik eens wou kijken of ik daarmee meer kan kolven dan met een handkolf.
Karin zei, heel terecht "probeer het nou gewoon, anders blijf je het je altijd afvragen". Aanschaffen zomaar vond ik echt te duur, daarom nu eerst huren en als het bevalt kan ik hem altijd nog kopen.

Iris haalt volgens mij nog steeds dag en nacht doorelkaar of heeft simpelweg 's avonds en 's nachts niet genoeg aan mijn melk want overdag drinkt ze weinig en kort en 's nachts komt ze elke 2 a 2,5 uur voor 2 borsten.

Lois, ik neem aan dat Iris overdag gewoon in het licht ligt? (Goh, bijna een CH/G verwarring ) Het kan best nog zijn dat ze een dag/nacht verwarring heeft hoor, dat duurt bij de 1 langer dan bij de ander. Is het 's nachts donker genoeg in haar kamertje? Of hoort ze steeds wat herrie, is er een streep licht over het plafond waar ze steeds last van kan hebben? Er zijn (helaas) zoveel dingen die tot gevolg hebben dat ze 's nachts wakker wordt/blijft.

Je probeert haar wel vaker aan te leggen? Probeer vooral dat ze 's avonds al genoeg krijgt! Elise vraagt overdags om de 3 a 4 uur, maar 's avonds is dat gerust om de 2 a 3 uur.

pi_14403666
In principe wil ik ook borstvoeding gaan geven (als het er is maken we er ook gebruik van he! ) maar stel nu dat ik te weinig borstvoeding aanmaak, wat moet ik dan voor kunstvoeding nemen? Ik wil voor de zekerheid alvast iets in huis hebben staan voor het geval dat, maar ik zie door de merken en soorten het bos niet meer?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_14403798
Luckepuck, kan je daar niet nog beter mee wachten tot het zover is. Opzich ben ik ook zo om alles alvast in huis te halen maar die instant melk voor baby's daar wacht ik toch liever mee, want het is per baby verschillend wat ze drinken.
pi_14403912
Heb ik op zich ook al overwogen, maar stel nu dat je het moet hebben tijdens een moment dat de winkels dicht zijn? Vandaar dat ik iets in huis wilde hebben... maar jij vind dus van niet... hhmm...
pi_14404473
Luckepuck, tegenwoordig zijn de winkels bijna niet meer dicht joh. En als je het echt heel nodig zou hebben dan is er ook nog de apotheek. Tenminste ik neem aan dat zij ook wel wat hebben. En als je uit het ziekenhuis komt voor de bevalling dan zetten ze je toch niet midden in de nacht op straat. Don't worry meid, dat zal echt allemaal wel goed komen denk ik zo.
pi_14404568
quote:
Op woensdag 5 november 2003 15:09 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Luckepuck, tegenwoordig zijn de winkels bijna niet meer dicht joh. En als je het echt heel nodig zou hebben dan is er ook nog de apotheek. Tenminste ik neem aan dat zij ook wel wat hebben. En als je uit het ziekenhuis komt voor de bevalling dan zetten ze je toch niet midden in de nacht op straat. Don't worry meid, dat zal echt allemaal wel goed komen denk ik zo.
Das het rare juist... dat midden in de nacht op straat zetten zit er dus in principe wel in... stel dat ik om half 1 snachts beval dan mag ik als alles goed gegaan is na 2 uurtjes weer naar huis. Dus dan kom je wel midden in de nacht thuis... en sja... kheb een vermoeden dat de kersverse papa dan ook wel iets anders aan zijn hoofd zou hebben dan blikvoer te halen!

Maar wie weet zie ik wel weer spoken! Ik zal morgen eens aan de vlos vragen hoe zij er over denkt...

pi_14405356
Luckepuk, die kinderen kunnen wel een dag of 2 a 3 zonder voeding hoor!
En als je bang bent dat het te laat op gang komt, dan kun je proberen om de laatste week of zo al te gaan kolven. Bij sommigen begint de melkproductie al voor de geboorte. Bij sommigen pas enkele dagen erna. Ook voor dat laatste is het niet zo erg.
pi_14411717
luckepuck, logisch dat je vast iets op voorraad wilt hebben, dat vond ik ook prettig. ik had uit een of andere 'blije doos' een proefpakje Nutrilon van Nutricia voor dat doeleind klaargezet. inmiddels gebruik ik dit ook als bijvoeding (de reclame heeft dus gewerkt. ) en ik ben er heel tevreden mee.

Lois, en hoe bevalt de electische kolf? het schijnt vrij veel te schelen in vergelijking met een handkolf, dus ik ben benieuwd! ik heb nog es gekeken maar ik kolf nu zo'n 60 ml per keer, afhankelijk van het tijdstip van kolven (hoe langer na een voeding hoe meer). wanneer & hoe vaak kolf jij?

woensdag 5 november 2003 @ 19:38:51 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14412095
Luckepuck, als je midden in de nacht uit het ziekenhuis komt krijg je vaak flesjes mee.
Kolven voor de geboorte wordt over het algemeen afgeraden, is namelijk nergens voor nodig en de melk die je na de geboorte voor je baby maakt is weer anders van samenstelling.
's Nachts kun je altijd bij een apotheek terecht.

Je hebt snel genoeg in de gaten wanneer de BV niet loopt, en je kind zit bij BV niet 2/3 dagen zonder melk hoor. Bovendien heb je kraamhulp, daarom laten ze je vaak 's nachts blijven, die kraamhulp is er vaak niet 's nachts.

Je kunt, als je wilt, vast een pak nutrilon 1 of frisolac in huis halen, dat voldoet bij de meeste kindjes prima.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator woensdag 5 november 2003 @ 20:19:38 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14413395
Iris ligt overdag in het licht en 's nachts in het donker. Ze slaapt het merendeel van de nacht in mijn armen dus of ze het dan echt wel koud krijgt vraag ik me af. Ik neem me elke avond voor om haar in haar eigen bedje te leggen maar na 2 keer gevoed te hebben ben ik meestal zo slaperig dat ik in slaap donder met haar nog aan de borst.
Ik heb haar nu wel een dikker pyamaatje aangedaan, tnx voor de tip mous , en hoop dat dat iets gaat schelen vannacht.

Ik heb net zonder moeite en zonder pijn (!!) 40 cc afgekolft met het elektrische wonderdingetje. Wat een geweldig iets, bij de Avent handkolf had ik toch wel gevoelige tepels na 5 minuten en na 10 minuten gewoon echt pijn wat nog een half uurtje naschrijnde. Bij deze helemaal niet, ik vind hem super

Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2003 @ 20:23:27 #25
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14413528
quote:
Op woensdag 5 november 2003 20:19 schreef Lois het volgende:

Ik wil nu wel de produktie proberen te verhogen aan het einde van de middag en 's avonds, misschien dat dat ook gaat schelen met doorslapen. Hoe kan ik dat het beste doen? Vaker tussendoor kolven? De kolf op een leeggedronken borst nog zetten en de laatste druppels eruit persen?
Ik vind dat ik er toch nog weinig van weet ondanks alle boeken hier in huis.

Wat goed Lois dat het kolven zo goed gegaan is!!! Je kunt gerust tussendoor kolven hoor want als je aan het kolven bent wordt er meteen weer melk gemaakt! Hou er wel rekening mee dat je weer stuwing kunt krijgen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')