Lurky toch! Het maar goed dat ik geen mod meer ben, dan had ik kwaad moeten worden.
Ik ben benieuwd hoe het gaat met het aangepaste eten. Hopelijk lukt het.
Ik ben wel ontzettend blij dat ik eindelijk een gezond gewicht Elanor. Ik wilde mezelf en mn omgeving bewijzen dat ik doorzettingsvermogen heb en dat is nu wel gelukt geloof ik. Mijn streefgewicht is al een paar keer opgeschoven. Ik begon met 85, toen 75, daarna een gezond bmi. Stiekem hoopte ik toen ik begon dat ik 30 kilo zou kunnen verliezen (bmi = 22). Dat gaat me waarschijnlijk niet lukken, maar als ik daar nog wat dichter bij in de buurt kom is het mooi meegenomen. En zo erg is het niet om gezonder te leven.
Het steppen kost wel redelijk veel tijd, maar tussendoor kan ik nog wel wat nuttigs doen.
Dat stilzitten is echt wel een nadeel van studeren wendy-tje. Bij mij gingen de kilos ook hard tijdens het maken van mijn scriptie. Gelukkig verlies je met tikken ook kcals. ![]()
Vrijdag lijkt me ook goed Kroeltroel. Dat is toch al bijna zaterdag.
Leuk om te zien dat ik nu echt in dit lijstje sta. Dat is toch wel een groot verschil, psychologisch dan.
Als ik mijn streefgewicht heb gehaald, ga ik verder, naar het gemiddelde van een gezond bmi. En als ik dat niet haal, dan kan ik als nog gaan anti-jojo-en. Ik heb al zoveel streefgewichten gehad, daar kan er nog wel eentje bij. Ik durf nog niet zo goed te stoppen, omdat de grens tussen wel en niet overgewicht nog zo dichtbij is. Ik ben ontzettend bang dan is snel weer wel overgewicht heb.
welke dag heb je t liefste:
maandad
dinsdag
woensdag
donderdag
vrijdag
zaterdag
zondag?
Wat een werktijden! Waren er zieken? Morgen en overmorgen moet ik ook 12 uur, dat heb ik dan wel zelf ingepland, maar leuk is het niet.
Goed te lezen dat je zo positief bent. Het gaat je ook zeker lukken, je hebt nu de goede spirit. ![]()
Vanuit de oudere topics weeg ik me nog steeds op maandag voor de lijstjes en op zondag voor mezelf. Dan kan ik meteen zien wat voor verschil 24 uur soms maakt.
Ja, dat stilzitten maar dik Yppy, maar ik doe het al jaren. Dat is ook een van de redenen dat ik uiteindelijk te dik ben geworden. en thuis is het soms zo makkelijk om te gaan eten, niemand die het ziet he?
Gisterenavond was ik verschrikkelijk moe, ik moet toch wat meer rekening gaan houden met het feit dat ik gewoon niet lekker zit op het moment. Dat maakt immers ook moe. En ik moet sporten verdorie!
Maar goed, 65,9 was alles wat ik zag. Dus maar 0,2 eraf!!! ![]()
*gaat keihard verder*
Ik vind het een goed idee een gezamenlijke weegdag te hebben Babbelz. Mijn officiele weegdag is vrijdag (voor mezelf). Alleen... ik heb het op het moment best wel druk en dan schiet het er nogal eens bij in, of verplaats ik 'm naar de donderdag of zaterdag. Ik weet niet hoe dat bij de rest hier zit? Ik verwacht over een maand of anderhalf weer wat regelmaat te hebben
In de Dieetclub is het officieel toch maandag? Misschien handig voor de 'overstappers'
Niet iedereen is zwaarder als ie ongesteld is Kleintje. Je moet dat voor jezelf uitzoeken of het zo is. Het kan zijn dat je vocht vasthoudt voordat je ongesteld bent, als je het bent of als je het net bent geweest. Heel wat verschillen dus
Maarrr, niet getreurd: er is toch weer wat af!!!!!
Ik heb nu eindelijk een digitale weegschaal! En hoewel ik daar erg blij mee ben, vond ik het toch wel rot om erachter te komen dat de oude weegschaal altijd consequent 4 kilo lichter aangaf dan wat de nieuwe weegschaal nu doet. Ben ik toch voor m'n gevoel opeens 4 kilo zwaarder ![]()
Ik woog me altijd op maandag, maar ga dat vanaf nu op woensdag doen. Woensdagochtend ben ik altijd thuis, dus heb ik wat meer de tijd om te wachten totdat ik naar het toilet ben geweest. Zeker met m'n nieuwe weegschaal zie ik wat voor een verschil dat geeft!!
Ik weeg met kleren en voordat ik naar het toilet ben geweest 69,2 ![]()
Ik weeg met kleren en nadat ik naar het toilet ben geweest 68,7 ![]()
Ik weeg zonder kleren en nadat ik naar het toilet ben geweest 68 ![]()
Val je toch binnen tien minuten 1,2 kilo af op die manier
Wat mij betreft is elke weegdag goed, als Kleintje en Imago het woensdags beter uitkomt, is dat ook voor mij best. Ik nam altijd Maandag omdat het de vaste weegdag van de Dieetclub was/is. Maar tegenwoordig ben ik er zo vroeg uit dat het er wel eens bij inschoot en was dus al verhuist naar dinsdag. Soms melde ik mijn gewicht hier om de zes dagen en dan weer om de twee weken.
Ik pas mij in dit geval voortaan wel aan de meerderheid aan. ![]()
Over broeken innemen... goed plan. Ik ben steeds bezig knopen te verplaatsen van mijn rokken. Al is met alle winterhemden, maillots en onderjurken onder de tailleband dat nu heel even stabiel. Wat ook lekker is: mijn truien van vorig jaar zitten veel beter onder de armen en zitten niet meer als pluizige worstvellen om mn pens. Elk seizoen heeft zo z'n verrassingen. ook voor de dieeter op lang duur.
Bedankt voor jullie adviezen en steun voor mijn veranderende dieet. Het is natuurlijk fijn als het complimentjes regent maar als de resultaten daar niet naar zijn mag ik blij zijn met elk goedbedoeld advies.Hoe betweterig of confronterend ook getypt (niet iedereen kan met fluwelen handschoenen aan schrijven): samen vormen we met onze kennis een erveringsdeskundig pannel. Heb hier nog nooit iemand op onaangenaam bedoelde nep-hulp of valse raad betrapt. Laat niemand zich iets te letterlijk aantrekken of ergens iets achter zoeken: we zijn goed bezig en we kunnen het!
Of is het minder slecht ?
Niet dat ik bakken tegelijk eet, maar af en toe een dropje
Ik weeg altijd op maandag, maar dat is puur willekeurig eigenlijk dus ik wil me best aanpassen aan een andere algemene-weegdag.
Volgens mij moeten we hier twee kunstjes flikken YPPY: ten eerste het streefgewicht halen en dan ten tweede daar ook blijven. Volgens mij duurt het best lang voordat je zo kunt eten dat je gewicht in balans blijft... ik weet zelf nog niet hoe ik dat ga doen. Ik denk langzaam aan meer caloriën gaan eten totdat je de grens hebt gevonden van niet meer afvallen - maar ook niet meer aankomen.
Wat jammer dat het hier niet wil lukken Heaven7. We hebben hier vast allemaal het beste met je voor en ik vind het erg jammer dat je je hier niet thuis voelt...
Onze oude weegschaal was ook zo imago vandaar dat ik ook een tweede start heb gemaakt met afvallen. Ik dacht nl dat ik er al was - maar dat was dus niet zo. Ik vraag me nu wel af waar ik eigenlijk vandaan kwam qua gewicht - ik dacht namelijk dat ik niet zwaarder ben geweest dan 70 kilo maar dat zou ook zomaar ronde 75 tot 80 hebben kunnen liggen door die rare weegschaal.
Volgens mijn boekje zijn drie dropjes gemiddeld 10 caloriën, -recon-, en dat is maar goed ook aangezien dropjes (en pepermuntjes) bij mij echt niet in het zakje kunnen blijven zitten... (al eet ik ze nu niet meer achter elkaar op
)
Dat je op gewicht blijft is al ontzettend goed Kroeltroel. Dat lijkt me straks het moeilijkste van alles. Ik heb inderdaad een ministepper thuis. Ik step normaal gesproken elke ochtend dat ik niet hoef te werken (4 dagen per week) en s avonds als ik thuis ben (gemiddeld ook 4 dagen per week). Ik mag op mijn stepper maar een kwartier achter elkaar, anders gaat hij kapot. Ik doe altijd 4 x 1500 steps op de teller. Soms is dat in 11 minuten en soms in 15. Dat varieert. De eerste keer gaat altijd langzamer.
Snel en langzaam wissel ik af. Totaal ben ik een kleine 2 uur bezig. In de pauze kwartieren ga ik vaak de was ophangen of stofzuigen of hier reageren ofzo.
Je moest vast veel lezen Imago. Er wordt hier nu weer lekker veel gepost.
Jij valt wel erg snel af! Dat haal ik niet.
Ik kan het ook niet allemaal onthouden. Ik open een worddocumentje en gaat dan steeds heen-en-weer tussen het topic en het bestaan. Mijn geheugen is niet goed genoeg vrees ik.
Weet je al welke aanpassing je het eerste gaat proberen Lurky? Wat handig dat jij je kleren aan kunt passen door knopen te verplaatsen. Dat gaat niet bij wat ik heb. Alleen bij mn wikkelrokken kan dat, maar die zijn nu toch echt te koud. Je hebt gelijk dat adviezen welkom zijn, daar kun je alleen maar van profiteren. Wel bekijk ik per persoon hoe ik een advies formuleer. Tegen jou kun je gewoon zeggen dat je ipv van wijn iets anders kunt drinken, zodat je meer kunt eten. Bij anderen kan dat niet zo makkelijk. Dat heeft misschien ook te maken met hoeveel zelfvertrouwen je hebt en hoe goed je met kritiek om kunt gaan. Misschien heeft het ook wel te maken met leeftijd en levenservaring of juist dieetervaring, dat weet ik niet. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 05-11-2003 16:58]
Wel goed dat je nog naar paardrijden gaat en op de crosstrainer hebt gestaan imago. Dan ben je toch nog sportief bezig. Ik moet wel bekennen dat ik het zelf ook helemaal gehad had met het steppen voordat ik op vakantie ging. Gelukkig is dat nu weer goedgekomen, maar sportdips klinken wel bekend dus. ![]()
Volgens het sjs boekjes is een dropje gemiddeld 10 kcals recon. Beter dan een stuk chocolade dus, maar niet zo goed als een tiktak. Het lijkt natuurlijk ook wel aan de soort drop en hoe groot hij is.
Ik vind trouwens dat deze topicreeks ontzettend vooruit is gegaan. Er wordt nu veel gepost en leuk gereageeerd op elkaar. Mijn complimenten. ![]()
Mijn weegdag kan ik best aanpassen naar woensdag, dan ben ik toch vrij.
quote:Drop is zout en van zout houdt het lichaam vocht vast. Een enkel dropje kan geen kwaad. Er is suikervrije drop, dat scheel al iets maar dan nog: geniet en eet het met mate. Zoethout zal een goede vervanger kunnen zijn... s kijken...
Op woensdag 5 november 2003 16:04 schreef -recon- het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met drop ?
Bijwerkingen:
Bij langdurig of hooggedoseerd gebruik, kan het leiden tot vocht opslag, hoge bloeddruk en Kalium tekort (vermoeidheid en spierzwakte).
...
Dropproducten bestaan uit meel, zetmeelsiroop, suiker, gelatine, 5 tot 50 % drop of zoethoutextract;
....
Zoals beloofd een van de sites waar ik veel aan heb gehad in mijn strijd tegen overgewicht. Verkijk je niet te erg op die krachttraining, we hoeven niet allemaal te bodybuilden, maar volgens mij deden al een aantal meiden hier aan fitness. Deze manier van eten heeft bij mij erg veel succes gehad, zonder honger.
Het is maar een tip, ik heb verder geen ervaring met WW etc, dit heeft voor mij (na jaren ellende met 4 rijstwafels en een appel) enorm geholpen.
http://home.hccnet.nl/e.raats/gewichtscontrole/
Ben benieuwd wat jullie vinden, voor mij werkt het maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht
quote:Ik heb het net gelezen, maar dat klinkt goed! Eigenlijk sluit het behoorlijk aan op wat ik nu doe, maar de meerwaarde van de voedingsvezels is natuurlijk duidelijk, het is goed voor je spijsvertering! En dat helpt je ook afvallen...
Op woensdag 5 november 2003 21:11 schreef josja het volgende:
Dag ladies,Zoals beloofd een van de sites waar ik veel aan heb gehad in mijn strijd tegen overgewicht. Verkijk je niet te erg op die krachttraining, we hoeven niet allemaal te bodybuilden, maar volgens mij deden al een aantal meiden hier aan fitness. Deze manier van eten heeft bij mij erg veel succes gehad, zonder honger.
Het is maar een tip, ik heb verder geen ervaring met WW etc, dit heeft voor mij (na jaren ellende met 4 rijstwafels en een appel) enorm geholpen.
http://home.hccnet.nl/e.raats/gewichtscontrole/
Ben benieuwd wat jullie vinden, voor mij werkt het maar ik heb de wijsheid ook niet in pacht
En het leukste is, ik heb totaal geen honger, echt niet. Terwijl ik ook zakken met chips kon leegvreten, elke avond. Ik train niet overdreven veel (wel zwaar), 3 keer per week. En dat is prima op te brengen voor mij.
Ik pas weer in een broek die 3 weken geleden nog met moeite dichtging! Er kwam dan ook zo'n lekker vieze vetrol bovenuit
En nu zit ie opeens goed! Verbaas me er eigenlijk wel over, want ik dacht dat de laatste weken niet zo geweldig waren gegaan: teveel gegeten en te weinig bewogen. Maar gelukkig valt dat nog wel mee.
Maar ik vraag me nu ook wel heel erg af wat m'n startgewicht was! Ik heb het idee dat er aardig wat af is, maar dan moet het dus afgenomen zijn tot 68 kilo nu. Terwijl ik altijd dacht dat 68 kilo het startgewicht was
quote:En hier ging er dus iets mis, je bedoelt iemand anders
Op woensdag 5 november 2003 16:58 schreef YPPY het volgende:Wel goed dat je nog naar paardrijden gaat en op de crosstrainer hebt gestaan imago.
quote:Volgens mij bedoelt ze mij, ik heb nl een crosstrainer
Op donderdag 6 november 2003 07:57 schreef imago het volgende:[..]
En hier ging er dus iets mis, je bedoelt iemand anders
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat een cross-trainer is
Een crosstrainer is trouwens een fitnessapparaat, waarop je een soort langlaufbeweging maakt met armen en benen. Heerlijk ding vind ik het
Wat ben ik weer bij Imago, dat was voor wendy-tje, die heeft wel gecrosstraindingust.
Leuk dat je die broek weer past!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |