abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14251134
Ik speel zo'n 2 jaar acoustisch en een paar maandjes electrisch en zit er aan te denken wat van norah jones te gaan spelen. Ik hoorde laatst iemand wat spelen klonk erg goed. Ik wil niet alleen akkoordjes rammen maar ook wat loopjes er doorheen. Iemand hier ervaring mee. Is het een beetje te doen?
heb net painters song van olga.net afgehaald.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 15:49:08 #2
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_14251314
Probeer anders eerst Guns N' Roses - Patience, en I used to love her om een beetje in te komen met akkoorden.
Hele makkelijke nummers, en ik denk ook een makkelijke overgang naar blues. Op zich zou Norah Jones niet al te moeilijk te spelen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkel nummer van d'r gespeeld heb, hoewel ik toch die cd heb (en dat voor een metalfan...).
Oh, en zeker in de blues zoals Norah Jones, is het gebruikelijk (en zijn er mogelijkheden tot-) om loopjes tussen (of tijdens zelfs!) akkoorden te spelen.

EDIT: oh, je speelt 2 jaar, ik dacht maanden... sorries...

"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_14251676
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:42 schreef Indian het volgende:
Ik speel zo'n 2 jaar acoustisch en een paar maandjes electrisch en zit er aan te denken wat van norah jones te gaan spelen. Ik hoorde laatst iemand wat spelen klonk erg goed. Ik wil niet alleen akkoordjes rammen maar ook wat loopjes er doorheen. Iemand hier ervaring mee. Is het een beetje te doen?
heb net painters song van olga.net afgehaald.
ik zag pas nog dat ze ook van een heel boek van die cd hebben in tabs. misschien een idee?
pi_14251800
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:03 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

ik zag pas nog dat ze ook van een heel boek van die cd hebben in tabs. misschien een idee?

inderdaad een idee. Wel leuk. Ik hoop wel dat het iets toevoegd aan de tabs die ik op internet zie staan. Hij wordt alleen niet verkocht op bol.com. Waar heb je dat boek zien staan?
pi_14252130
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:07 schreef Indian het volgende:

[..]

inderdaad een idee. Wel leuk. Ik hoop wel dat het iets toevoegd aan de tabs die ik op internet zie staan. Hij wordt alleen niet verkocht op bol.com. Waar heb je dat boek zien staan?

hier in rotterdam, bij donner.
pi_14263779
ik heb wel een paar nummer van dr met tabs enzo.. en ze zijn echt niet moeilijk, maar wel leuk

kijk anders hier ff.. http://www.guitartablaturearchive.net/norahjonestabs.html

You got the best of me
pi_14269169
ja ik heb ook nog een paar tabs gepakt en al gespeeld wel leuk.
Alleen die painters song klinkt toch echt het best. De akkoorden vind ik lastig maar het lukt wel. Ik twijfel alleen hoe er op de akkoorden getokkeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')