donderdag 30 oktober 2003 @ 14:13:32 #1
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_14248658
Dames en heren, het is weer tijd voor het driede deel

Linkjes:

Queen Centraal (Deel 1)
Queen Centraal (Deel 2)

Leuk Nieuws misschien: (Een chat met Roger Meddows Taylor)
http://www.queenzone.com/news/news_view.asp?news_ID=1487

Love will be my strongest weapon
  donderdag 30 oktober 2003 @ 17:46:58 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_14254564
0/

Vandaag in een nieuw platenwinkeltje hier in Hilversum een puntgaaf exemplaar van Fun In Space (lp) op de kop getikt voor paar euro. Had em al, maar dees ziet er beter uit

Nog maar paar daagjes en GVH2 is er

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_14254750
Om even op de topic titel te reageren:

"Yes, It IS a worthwhile experience!"

pi_14255120
Ik hoop dat morgen mijn vrienden van van Leest in Eindhoven GVH 2 al hebben, dan geef ik ze een kus en een pot bier!
"ROCK 'N ROLL"
pi_14255159
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:46 schreef KELDER het volgende:
0/

Vandaag in een nieuw platenwinkeltje hier in Hilversum een puntgaaf exemplaar van Fun In Space (lp) op de kop getikt voor paar euro. Had em al, maar dees ziet er beter uit

Bofkont
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen solo-album op vinyl heb, ik wil het wel maar ik kom ze zelden tegen. En ik kick toch wel op vinyl eigelijk.
"ROCK 'N ROLL"
pi_14257961
http://www.thedevelopmentline.co.uk/clients/queen/sampler_comp.html

preview van de GVH2 dvd - zo te zien zit er gewoon nieuw materiaal in de One Vision docu! Dus niet gewoon dezelfde bullshit als op Magic Years 1

Ik ben op het moment bezig om Blue Rock (The Cross), Happiness? (Roger) en de nieuwe LP van Greatest Hits III te kopen (deze heeft een normale hoes, en geen pvc-hoes zoals de gelimiteerde persing uit 1999). Gaat weer een maand studiefinanciering

Bleuh.
pi_14258322
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 18:12 schreef Freddie_Taylormaycon het volgende:

[..]

Bofkont
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen solo-album op vinyl heb, ik wil het wel maar ik kom ze zelden tegen. En ik kick toch wel op vinyl eigelijk.

Fun In Space, Strange Frontier, Star Fleet, Mr Bad Guy en Shove It moeten in principe geen probleem zijn om te vinden op vinyl. De overige albums daarentegen.... Vooral Happiness? en Blue Rock zijn vrijwel niet te krijgen, en al helemaal niet voor een paar euro op de rommelmarkt. Doe maar 's een gok wat ik er voor mag betalen

In principe zijn alle lp's na The Miracle relatief moeilijk aan te komen, je zult hiervoor toch naar de platenbeurs ofzo moeten, want vrijwel alle mensen die Innuendo en de daaropvolgende albums op vinyl kochten waren ws. fans - aangezien de cd-speler toen ingeburgerd begon te raken en de meeste mensen dus de cd's kochten.

[patser-mode on]
* PimD moet na Happiness & Blue Rock alleen nog Wembley en Remixes van Freddie op LP en heeft dan alles minimaal 1x op lp liggen (na 8 jaar verzamelen)
[patser-mode off]

Bleuh.
pi_14260722
10 november komt btw Valensia's Queen Tribute uit - naar mijn mening het beste tribute album tot nu toe. Vooral My Fairy King en Liar zijn echt ge-ni-aal gecovered vind ik. Ik zou zelfs bijna zover gaan om te zeggen dat ik Valensia's versie van My Fairy King (nog) beter vind dan de Queen versie!

Tracklist:
Sheer Heart Attack
Man From Manhattan
Bohemian Rhapsody
Polar Bear
I'm In Love With My Car
We Will Rock You
Liar
Dear Friends
All The Young Dudes
Killer Queen
Love Of My Life
My Fairy King

Absoluut de moeite waard om te beluisteren - het hele ouvre van Valensia vind ik sowieso erg sterk. Maar er zijn hier een paar mensen die vinden dat ie iets te veel jat van Queen (hé Niek )

Bleuh.
pi_14260901
review van www.melodic.net
quote:
Valensia Clarkson knows his Queen and if ever these gentlemen by the names of John Deacon, Brian May and Roger Taylor are considering a reunion of the band, I would be surprised if they didn´t ask Valensia to sing a few songs,there has been a few tributes to Queen with the latest "Stone cold queen" 2 years ago that featured mostly hard rocking fellas doing their versions but no one has ever come this close to Queen´s very special sound, as Valensia does.

It seems like that he can play every Queen song when waken up in the middle of the night and has had them as the main influence through all his 7 solo albums,I´m also counting the mini album "Luna luna" (2001) but he has also done 2 really nice albums with another Queen freak - Robby Valentine which goes under the working name "V".

The only minus about this tribute is why did Valensia do Bowie´s classic song "All the young dudes" which Mott the Hoople had a huge hit with in the 70´s???, I know that Queen did a cover of that song together with Bowie but it´s still not a Queen song, I would have liked to hear Valensia do either "Brighton Rock" or "Ogre battle" instead.

And okay, I like Kip Wingers version of "I´m in love with my car" more on the Stone cold Queen tribute than this one but it´s only to do with that Winger is a favorite singer of mine ´coz Valensia really does a magnificent version also that sounds very close to Queen with the guitars and the harmony vocals.

The 2 songs that makes this album worth buying is first "Man from Manhattan" that Eddie Howell sang in 77 and Freddie Mercury produced it as well as played the piano and sang background vocals, Brian May was also a part of this short lived project but when Valensia plays-it sounds more Queen about it than Queen themselves, the other track is "Polar bear" that Brian May and Roger Taylor recorded in 69 under the name Smile together with singer Tim Staffel and this was the first mark of Queen, hearing this new version on this tribute can fool anyone that it´s a leftover from "Queen II", spooky soundalike.

Then ofcourse you can wonder if there´s any meaning of doing new versions of "Bohemian Rhapsody" and "We will rock you" since they are just as good as they can be with the original band, well Valensia doesn´t have to be ashamed doing them because they are performed with perfectionism and a helluva lotta Queen feeling to it.

You have to hear the Opera part on Bohemian Rhapsody to believe me,is he for real?!.....He´s gotta be Freddie´s lost cousin. Then the list just go on with "Liar", "Sheer heart attack", "Dear Friends", "Killer queen"... well you see that it´s the early Queen Valensia is handling here!

A MUST BUY FOR DIE HARD QUEEN FANS.

Kopen die hap dus.
Bleuh.
pi_14261032
en nog een, van www.aordreamzones.com
quote:
Valensia is a highly talented and respected artist from Holland who has released something like ten albums and an artist whom I have not had the pleasure of hearing up until now, but thanks to an introduction from my mate Andrew Paul, I contacted Valensia and he kindly arranged for a copy of his CD to be sent to me. And I'm so glad that he did because Valensia's "Queen Tribute" is a must have for any die hard Queen fanatic.

The songs are very well performed and their is allot of passion for Queen running though this album which is a high factor of this work which is very rare in tribute albums, which are normally just thrown together to make a few bucks, however, Valensia has taken ever care with the production sound etc which is of a very high quality, he has approached this work as it if were his own recording, so hats off form him for not just slamming together some half baked project, thus one of the reasons this tribute works on so many levels, and believe me, I've had the pleasure of reviewing at least four other Queen tributes in the past, this is also miles and miles better than the "Dragon Attack" tribute of some ten years ago, and the way this works is simply that you get the feeling that even the songs are classic Queen, Valensia performs them in such a way that there is a feeling of love and respect for Queen and not something that has been put together for financial reasons, Brian May really needs to talk with this guy, you look at the CD sleeve and the various pictures of Valensia, he looks good and would serve well as the new frontman for Queen, more importantly he can carry the songs like when the album gets underway with the excellent 'Sheer Heart Attack', a good version that Valensia performs really well, and like wise for 'Man From Manhattan'.

But it's the third track in which have all eyes firmly on Valensia. His breathtaking marvelous version of 'Bohemian Rhapsody' one of the toughest Queen songs to cover, is as priceless as the original itself, if you are not convinced that he is perfect for the job as the singer in Queen if they are to reform, then I really don't know who is, he is just so good and really if you close your eyes you'd swear the ghost of Freddie was in the background somewhere there giving Valensia perhaps a guardian angels touch such is the magical vibe recreated on this masterpiece. Valensia may want to take a shot at sending the song (or album) into the radio stations here in the UK, as I'm sure it would get lots of airplay, a magnificent version right down to the piano work, sung absolutely perfect.

The rest of the album is hugely enjoyable and we get some unusual choice cuts which most tributes have ignored like 'Polar Bear', 'Dear Friends', 'My Fairy King' as well as the usual versions of 'We Will Rock You', 'Killer Queen' through to ''I'm In Love With My Car', 'Liar' and one of my favorite Queen songs 'Love Of My Life', this recording is much better than Extreme's version. Also included is a very good recording of 'All The Young Dudes' originally written by David Bowie.

I would like to see Valensia have ago next at perhaps creating a Kate Bush tribute, he could pull it off and there hasn't been one yet. If your a Queen fan then this is a must have, and the same to anyone else, a great album indeed.

Dat laatste lijkt mij ook een goed idee, ben benieuwd hoe Valensia nummers als Sat In Your Lap, Get Out Of My House e.d zou coveren
Bleuh.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:47:30 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14261327
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:46 schreef KELDER het volgende:

Nog maar paar daagjes en GVH2 is er

hey ben nieuw in het Queen Central dus meteen maar een (voor de meeste hier waarschijnlijk) nOOb vraag: wat is GVH2?? sorry voor de domme vraag

Ben ook fan van Queen. me vader is heeeeel erg fan en zo is t me eigenlijk met de paplepel ingegoten.
Kvind zelfs wel dat me pa iets van de Freddie ,van voor z`n ziekte, weg heeft

[Dit bericht is gewijzigd door Timo20 op 30-10-2003 21:48]

pi_14261337
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:26 schreef PimD het volgende:
Maar er zijn hier een paar mensen die vinden dat ie iets te veel jat van Queen (hé Niek )
Ja, en dat ie te nichterig zingt.

Maar die cd was toch al uitgebracht? of is het deze keer in nederland?

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_14261409
Waarom staan All the young dudes, en Man from Manhattan er eigenlijk op Dat zijn geen queen nummers

Dan kan je als Queen coverband ook wel Heroes van David Bowie of Imagine van Lennon gaan spelen

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_14261500
Heeeeeeeeeeeeeere we aaaaaaaaaaaaaaare

Born to be kings

We're the Fok!kers of the Uuuuuuniveeeeeerse!

Ars longa, vita brevis
pi_14261573
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:48 schreef BrianMay het volgende:

[..]

Ja, en dat ie te nichterig zingt.

Maar die cd was toch al uitgebracht? of is het deze keer in nederland?

Hij is in mei in Japan uitgebracht, en volgende week dus in Nederland. All The Young Dudes weet ik ook niet waarom dat er op staat, Man From Manhattan vond Valensia altijd al een mooi nummer, maar hij wist niet dat FM+BM eraan meegewerkt hadden.....

GVH2 = Greatest Video Hits 2, een dvd die maandag uitkomt met de clips van 1981-1989.

Bleuh.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 21:59:12 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14261629
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:56 schreef PimD het volgende:

[..]

GVH2 = Greatest Video Hits 2, een dvd die maandag uitkomt met de clips van 1981-1989.

Ah ok thnx!
pi_14262403
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:56 schreef PimD het volgende:

[..]

Goed dat je me eraan herinnert....effe zorgen dat ik maandag in de pauze even de stad inloop.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_14263760
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 22:33 schreef Kptelmo het volgende:

[..]

Goed dat je me eraan herinnert....effe zorgen dat ik maandag in de pauze even de stad inloop.

Daarom heb ik em al gereserveerd bij de plaatselijke muziekhandel

BTW, Pim, dus geen "Green" cover op de Benelux versie van Valensia's Queen Tribute? Jammer. Wat ook jammer is is dat die #@$$$%%%$##^%^$ Spaanse k#t post nie echt opschiet

vrijdag 31 oktober 2003 @ 00:01:07 #19
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_14264796
mmmm.....de Free Record Shop vraagt zich ¤ 29,95 voor GVH2.

Ik denk dat ik toch maar even doorloop naar MediaMarkt...die hadden GVH1 toen ie net uit was ook al voor ¤ 10 minder.

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 00:15:34 #20
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_14265116
wat ik wel jammer vind aan t feit dat Valensia's Queen Tribute in Nederland uitkomt is het feit dat ik er in mei nog met verzending bijna 26 euro voor heb betaald bij Bol, en ik em nu voor waarschijnlijk iets van 17.5 euro zou kunnen halen (als FRS medewerker heb ik 20% korting)

scheelt toch 8 euro, met die mazzeltjes zoals vandaag zijn dat weer 2 platen

ALS ZE HEM NOU METEEN IN NEDERLAND HADDEN UITGEBRACHT !

You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_14266956
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:27 schreef Plengel het volgende:

[..]
BTW, Pim, dus geen "Green" cover op de Benelux versie van Valensia's Queen Tribute? Jammer. Wat ook jammer is is dat die #@$$$%%%$##^%^$ Spaanse k#t post nie echt opschiet

D'r is nog niks van vermeld nee, dat er een bonustrack op zou staan in de vorm van een Green cover.... En inderdaad, die ^!$!#!@%@! spanjolen
Bleuh.
pi_14278250
JAWEL!!!!!

Hier bij de FRS in Venlo hebben ze 'm - ik ga 'm over een uurtje ophalen!!! Ik denk dat ik vannacht laat naar bed ga

Bij de Van Leest hadden ze 'm nog niet, hoewel zij over het algemeen de eerste zijn die dvd's e.d hebben....

Ik post vanavond wel ff een korte review

Bleuh.
pi_14280506
Ja ja...hier bij Van Leest ligt ie ook Wel een rip uit mijn lijf, maar goed, ik ga nu lekker een paar uurtjes van de boys genieten

Frida

pi_14284506
Leuke DVD, hoewel ik de menu's er vrij vreemd uit vind zien met de morphende gezichten. De extra's zijn erg leuk - de making van One Vision bevat een hoop nieuw spul dat nog niet in de Magic Years video's zat.

Beeldkwaliteit vind ik persoonlijk erg goed, hoewel ik Radio Ga Ga er een beetje vreemd uit vind zien qua beeldformaat. Ook een paar andere video's zien er een beetje samengeperst uit, maar dat kan ook aan mijn tv liggen....

Commentaar van Roger is echt hilarisch!

quote:
Not my favourite song, I don't remember recording it, I just remember it being boring.
over Scandal

Aanrader

Bleuh.
pi_14284606
Commentaar bij It's A Hard Life is helemaal geniaal.
quote:
Roger Taylor: "I think we look more ridiculous here than any other band or artist has ever looked"
en maar doorgaan over hoe John rondloopt met z'n paardenkostuum enzo

Veel leuker dan het commentaar bij GVH1, dat ook al erg leuk was

Bleuh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')