quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:21 schreef Leatherface het volgende:[..]
In de tijdritten heeft die misschien nog niet veel inhoud.
Maar het zou in principe kunnen. Hij lijkt mij een bovengemiddeld goede klimmer, de vraag is dus of ie ook tegen Lance, Ullrich, Beloki, Hamilton, Mayo is opgewassen.
quote:We zullen het zien in de Tour.
Op donderdag 30 oktober 2003 13:23 schreef Leatherface het volgende:
In de afsluitende post van het vorige deel schreef ik het volgende over Valverde:
[..]
quote:Zeker, ik ben erg benieuwd.
Op donderdag 30 oktober 2003 13:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
We zullen het zien in de Tour.
quote:Open alvast een topic.
Op donderdag 30 oktober 2003 13:29 schreef Leatherface het volgende:[..]
Zeker, ik ben erg benieuwd.
Once hoopt op een fitte Beloki en een Nozal in topvorm en Phonak heeft ook een zeer sterke ploeg met oa Moos en Zulle die Hammilton kunnen ondersteunen.
Voor de rest moet Leipheimer zich dit jaar echt bewijzen voor Rabo, maar ik denk dat hij te kort komt alhoewel hij in Boogert en Rasmussen 2 zeer goede ploegmakkers heeft
Andere outsiders zullen Evans, Rodgers, Popvytch, Simoni en Sevilla zijn
quote:En Valverde
Op donderdag 30 oktober 2003 14:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik denk dat de grootste concurrent van Armstrong uit de T-Mobile hoek komt. Die hebben met Ullrich, Vinokourov, Savoldelli en Botero een aantal zeer goede renners.Once hoopt op een fitte Beloki en een Nozal in topvorm en Phonak heeft ook een zeer sterke ploeg met oa Moos en Zulle die Hammilton kunnen ondersteunen.
Voor de rest moet Leipheimer zich dit jaar echt bewijzen voor Rabo, maar ik denk dat hij te kort komt alhoewel hij in Boogert en Rasmussen 2 zeer goede ploegmakkers heeft
Maar al met al dus genoeg goeie renners om voor een prachtige Tour te zorgen.
quote:Ben benieuwd of Simoni uberhaupt de Tour rijdt, na dat debacle van dit jaar.
Op donderdag 30 oktober 2003 14:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
quote:Hij had, dacht ik, wel die ambitie.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:41 schreef zjroentje het volgende:[..]
Ben benieuwd of Simoni uberhaupt de Tour rijdt, na dat debacle van dit jaar.
quote:Voor zover ik begrepen heeft wil hij zich gaan revancheren. De tour had zelfs meer prioriteit dan de Giro
Op donderdag 30 oktober 2003 15:49 schreef Leatherface het volgende:Hij had, dacht ik, wel die ambitie.
De ploegleider van ONCE-Eroski, Manolo Saiz, heeft de sponsor bekendgemaakt die de huidige ploeg zal overnemen. Het bedrijf, dat deel uitmaakt van de grote multinational in financien en verzekeringen, heet Libert Mutual. Het bedrijf zal de volgende vijf jaar de ploeg sponsoren.
Saiz moest op zoek naar een geldschieter, omdat de blindenloterij ONCE in augustus bekendmaakte te stoppen met het sponsoren van de wielerploeg.
De ploeg zal er in hoofdzaak hetzelfde uitzien als de ploeg die dit jaar met Isidro Nozal, Igor Gonzalez de Galdeano, Koldo Gil en Allan Davis successen boekte. Het is nog niet zeker of ook Joseba Beloki daar deel zal van uitmaken, alhoewel hij nog geen contract heeft bij een andere ploeg. Met het Zwitserse Phonak Hearing Systems is hij echter wel in gesprek.
En wat betreft Valverde ik moet eerst zien dan geloven in een Tour. Kan net zo goed een Mercado type worden. In je 1e Vuelta goed presteren en dan als kopman in de Tour door de mand zakken op jeugdige leeftijd.
quote:Dat kon er ook nog wel bij
**De Belg Frank Vandenbroucke heeft op
vakantie in Guadeloupe zijn sleutelbeen
gebroken toen hij ten val kwam tijdens
een trainingstochtje.
De blessure komt op een slecht moment
voor 'VDB'.Hij brak onlangs met zijn
ploeg Quick Step en heeft nog geen team
voor volgend seizoen gevonden.Ook loopt
er een gerechtelijk onderzoek tegen de
renner wegens het in bezit hebben van
verboden middelen.
quote:De Wet van Murphy bij VDB
Op donderdag 30 oktober 2003 22:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat kon er ook nog wel bij
Ben benieuwd of dat wat wordt.
quote:Dat kan je wel zeggen ja.
Op donderdag 30 oktober 2003 14:24 schreef Leatherface het volgende:Maar al met al dus genoeg goeie renners om voor een prachtige Tour te zorgen.
quote:Zoals Julich. Rinero. En wie weet ook Aitor Gonzalez.
Op donderdag 30 oktober 2003 21:11 schreef Bartoli het volgende:
Tis trouwens Liberty Seguros de sponsor.En wat betreft Valverde ik moet eerst zien dan geloven in een Tour. Kan net zo goed een Mercado type worden. In je 1e Vuelta goed presteren en dan als kopman in de Tour door de mand zakken op jeugdige leeftijd.
kortom een d mme sport
quote:Leuke bijdrage.
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:41 schreef RIQY het volgende:
Wielrennen: "de kunst van het achter elkaar aanrijden en proberen als eerste over de finish heen te komen"
als er een valt valt de rest eroverheen
kortom een dmme sport
quote:doei
Wielrennen: "de kunst van het achter elkaar aanrijden en proberen als eerste over de finish heen te komen"
kortom een dmme sport
quote:Gelukkig ben jij met dit soort bijdrages geen d
kortom een dmme sport
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 17:22 schreef golfer het volgende:[..]
Gelukkig ben jij met dit soort bijdrages geen d
mme user.
quote:U bent de zwakste schakel tot ziens
kortom een dmme sport
http://teletekst.nos.nl/tekst/649-01.html
Deze renners komen beide van Team Fakta. Voor hun was bij Team Fakta geen plaats meer nadat ze gefuseerd zijn met het Italiaanse Alessio.
quote:weet ik ook niet meer maar is iig goed voor Jans
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik weet niet of dit al ergens gemeld is, maar ook Jans Koerts gaat (net als de meerderheid van zijn ploeg) naar Chocolade Jacques.
quote:Het is iig de ploeg met de belachelijkste naam.
Op zaterdag 1 november 2003 12:10 schreef Shibber het volgende:
Wat is dat Chocolade Jacques voor bedrijf dan? Chocolade fabrikant?
quote:Vind wel leuke naam trouwens, Chocolade Jacques- Wincor Nixdorf- Fitness First om voluit te zijn.
Op zaterdag 1 november 2003 13:40 schreef zjroentje het volgende:[..]
Het is iig de ploeg met de belachelijkste naam.
afgekort: Choco Sjaak
quote:Voluit is die naam prima voor scrabble
Op zaterdag 1 november 2003 13:44 schreef Bartoli het volgende:[..]
Vind wel leuke naam trouwens, Chocolade Jacques- Wincor Nixdorf- Fitness First om voluit te zijn.
afgekort: Choco Sjaak
Zou lullig zijn als een renner van Choco Sjaak na een half jaar erachter komt dat ie allergisch voor Chocolade is
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:15 schreef Shibber het volgende:[..]
Voluit is die naam prima voor scrabble
Zou lullig zijn als een renner van Choco Sjaak na een half jaar erachter komt dat ie allergisch voor Chocolade is
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/397142
Op maandag 3 november 2003 15:09 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Geen Super Prestige-topic hier?
Morgenmiddag wordt in Milaan naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe Spaans/Italiaanse Stayer-ploeg gepresenteerd.
De Spanjaard Joseba Beloki wordt de kopman van de ploeg, die volgens de Spaanse sportkrant AS ook onderdak zal bieden aan Gorka Beloki, Castresana, Florencio, Jonathan Gonzalez, Pradera, Zarrabeitia (allen ONCE), Garmendia, Garcia Casas, Plaza, Hernandez (Bianchi), Clavero (Mercatone Uno), Lombardi, Mondini (Domina Vacanze) en Missaglia (Lampre).
Abraham Olano wordt genoemd als een van de ploegleiders, terwijl Mercatone Uno zich waarschijnlijk als cosponsor aan de ploeg bindt. Marco Pantani zou nadenken over een comeback en wordt ook genoemd als kandidaat voor de ploeg.
wordt steeds sjieker met die soap rond Pantani eerst gestopt en nu nadenken om comeback. Mercatone die gestopt is en nu als co-sponsor weggaat. Een hoop renners die ergens anders al onderdak hadden en nu ineens voor Stayer gaan rijden.
Maar goed Stayer is ook sponsor van Minardi F1 Team en zouden daar met schulden kampen dus mss geen goed idee om wielerploeg te beginnen.
Is Italiaans team met nederlandse licentie.
Iets zegt mij dat dit 'n soort Team Coast/Mercury/Le Groupement-gedoe gaat worden.
quote:Is in NL gemakkelijkste en goedkoopste voor wielerploegen om hier hun vestiging te hebben was bij Bianchi ook. Voor Particulieren gaat bijna iedereen naar Belgie maar voor bedrijven is het net andersom.
Op woensdag 5 november 2003 08:33 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Nederlandse licentie? Waar is dat weer voor nodig...Iets zegt mij dat dit 'n soort Team Coast/Mercury/Le Groupement-gedoe gaat worden.
Ook zei Marco Pinotti (Lampre) me het volgende:
"first of all a news for your site of ciling facts: Gianluca Bortolami will ride for Lampre next year. Yesterday I was Lampre for signing the contract (last september was an agreement) and knew that. ( I didn't know it and I do not know if other media have already noticed it)"
bron: Marco Pinotti (http://members.lycos.nl/MarcoPinotti) en Http://CyclingFX.tk
quote:let op denk niet dat Stayer er komt
Op vrijdag 7 november 2003 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
VDB gaat dus naar Fassa Bortolo, waar Pozzato mogelijk vertrekt naar Stayer.
quote:
In Milaan is het routeschema van de 87ste Ronde van Italië gepresenteerd. Het venijn zit in de staart, met in de zware 18de en 19de rit een finish bergop.In de 14de rit worden Slovenië en Kroatië aangedaan.
Etappeschema 87ste Giro d'Italia:
8/5 proloog:Genua, 7 km
9/5 1e rit:Genua-Alba, 149 km
10/5 2e rit:Novi Ligure-Pontremoli, 183 km
11/5 3e rit:P'oli-Corno alle Scale, 190 km
12/5 4e rit:Porretta Terme-Civitella Val di Chiana, 187 km
13/5 5e rit:Civitella-Spoleto, 174 km
14/5 6e rit:Spoleto-Valmontone, 163 km
15/5 7e rit:Frosinone-Montevergine, 211km
16/5 8e rit:Giffoni-Policoro, 234 km
17/5 9e rit:Policoro-Carovigno, 142 km
18/5 rustdag
19/5 10e rit:Porto Sant'Elpidio-Ascoli Piceno, 145 km
20/5 11e rit:Porto S.'El.-Cesena, 229 km
21/5 12e rit:Cesena-Trévise, 216 km
22/5 13e rit:Trieste-Carsico, ind.tijdrit 52 km
23/5 14e rit:Trieste-Pola, 166 km
24/5 15e rit:Porec/Par.-San.Vend., 229 km
25/5 16e rit:San Vendemiano-Falzes, 215 km
26/5 rustdag
27/5 17e rit:Brunico-FondoSarnonico, 158 km
28/5 18e rit:Cles-Bormio, 120 km
29/5 19e rit:Bormio-Presolana, 121 km
30/5 20e rit:Clusone-Milaan, 144 km
quote:Bianchi wil fuseren met Alessio en dan Beloki inlijven
Op maandag 10 november 2003 17:05 schreef Ambrosius het volgende:
'Beloki naar Gerolsteiner, Saeco of Alessio'
De Spanjaard Joseba Beloki vertrekt niet naar de nieuwe Italiaanse ploeg Stayer. Gerolsteiner, Saeco en Alessio zouden volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad de belangrijkste gegadigden zijn om Beloki in te lijven.
'Mijn geduld is op. Ik heb aanbiedingen van andere teams,' zo zegt Beloki.
Telekom, Quick-Step, Fassa Bortolo, Saeco, Gerolsteiner, Cofidis, US Postal, Rabobank, Baleares en Seguros.
8 andere ploegen die alle wereldbekerduels zouden mogen rijden:
CSC, Alessio, Euskaltel, FDJeux.com, AG2R, Domina Vacanza, Phonak en Lampre.
Resterende eersteklassers zijn Lotto, Brioches, Kelme, Chocolade Jacques, Panaria, Landbouwkrediet, Bodysol, Vini Calderola, Acqua e Sapone, Milaneza, Saunier Duval en Credit Agricole
quote:Slecht van Lotto! Ze zijn nu van hetzelfde niveau als Choco Sjaak
Op maandag 10 november 2003 23:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens Belgische teletekst zijn dit de top-10 clubsTelekom, Quick-Step, Fassa Bortolo, Saeco, Gerolsteiner, Cofidis, US Postal, Rabobank, Baleares en Seguros.
8 andere ploegen die alle wereldbekerduels zouden mogen rijden:
CSC, Alessio, Euskaltel, FDJeux.com, AG2R, Domina Vacanza, Phonak en Lampre.
Resterende eersteklassers zijn Lotto, Brioches, Kelme, Chocolade Jacques, Panaria, Landbouwkrediet, Bodysol, Vini Calderola, Acqua e Sapone, Milaneza, Saunier Duval en Credit Agricole
En ook Euskaltel mag van mij wel in de top 10, leuke ploeg
De Nardi-Colpack en Paternina waren de gegadigden voor 1e klasse omdat ze na Bankgiro die 2e klasse wouden worden rechtstreekse promotie afgedwongen hadden.
Is toch nog ff wachten op officieel bevestiging van de UCI.
De top 18 klopt wel.
Dit klopt meer.
Want omdat te berekenen tellen ze alle ui punten van de beste 8 renners per ploeg op en dan komen Panaria en Fuenla-Bodysol sowieso niet in aanmerking. Acqua zou wel nog kunnen
quote:Dus bankgiro wordt wel een TT1?
Op dinsdag 11 november 2003 12:17 schreef Bartoli het volgende:
http://www.cycling4all.com/t_rank04.htmDit klopt meer.
Want omdat te berekenen tellen ze alle ui punten van de beste 8 renners per ploeg op en dan komen Panaria en Fuenla-Bodysol sowieso niet in aanmerking. Acqua zou wel nog kunnen
quote:Nee, want dat willen ze niet. Anders hadden ze dat vorig jaar ook kunnen doen. Maar BGL wil juist stoppen met de sponsoring aan het eind van het volgende seizoen.
Op dinsdag 11 november 2003 13:29 schreef Shibber het volgende:[..]
Dus bankgiro wordt wel een TT1?
Enkele jaren terug leek hij nog te gaan worden wat Petacchi nu is.
quote:Nee Bankgiro wou dat niet maar aangezien de 1e 2 teams van de 2e klasse rechtstreeks promoveren in dat geval Bankgiro en De Nardi maar omdat Bankgiro niet gaat kan nummer 3 in dit geval Paternina 1e klasse worden.
Op dinsdag 11 november 2003 13:29 schreef Shibber het volgende:[..]
Dus bankgiro wordt wel een TT1?
Fakta Gestopt, en Palmans gedegradeerd vallen weg uit de 1e klasse terwijl Bianchi nog onzeker is.
Wat vinden jullie trouwens van het (ontbrekende) aankoopbeleid van de Rabo's? Zberg en Engels weg en daar alleen jeugdigen Weening en Dekkers voor terug. Ik vind het goed dat ze Leipheimer en Freire een herkansing geven, maar ik ben bang dat de druk wel erg hoog komt te liggen op deze 2, Rasmussen, Boogerd en Dekker. Er zitten niet echt veel meer winnaars bij de ploeg. En ik ben bang dat er wel erg veel ogen gericht zullen zijn op de twee grote jeugdige talenten, omdat er geen andere aankopen zijn. Ik denk dat ze eerst beter 2 a 3 jaar in de luwte moeten naar doorgroeien naar de grote klimmer en sprinter die ze allicht kunnen worden..
Niels
quote:Rabo wil toch nog een renner aantrekken als versterking voor Leipheimer en Rasmussen? Ben nog steeds benieuwd wie...
Op woensdag 12 november 2003 02:09 schreef NRH het volgende:
Bankgiro heeft helemaal geen ploeg meer over aangezien 6 renners, waaronder de grooteste speerpunten naar Jacques zijn gegaan en Schmitz naar T-Mobile vertrok (benieuwd of hij daar veel meer mag doen dan peleton bij elkaar houden in kleine koersjes). Dus het is logisch dat zij het niet hogerop willen proberen. Want met Engels is er maar een versterking.Wat vinden jullie trouwens van het (ontbrekende) aankoopbeleid van de Rabo's? Zberg en Engels weg en daar alleen jeugdigen Weening en Dekkers voor terug. Ik vind het goed dat ze Leipheimer en Freire een herkansing geven, maar ik ben bang dat de druk wel erg hoog komt te liggen op deze 2, Rasmussen, Boogerd en Dekker. Er zitten niet echt veel meer winnaars bij de ploeg. En ik ben bang dat er wel erg veel ogen gericht zullen zijn op de twee grote jeugdige talenten, omdat er geen andere aankopen zijn. Ik denk dat ze eerst beter 2 a 3 jaar in de luwte moeten naar doorgroeien naar de grote klimmer en sprinter die ze allicht kunnen worden..
Niels
quote:1. Aankoopbeleid Rabobank sucked enorm
Op woensdag 12 november 2003 02:09 schreef NRH het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het (ontbrekende) aankoopbeleid van de Rabo's? Zberg en Engels weg en daar alleen jeugdigen Weening en Dekkers voor terug. Ik vind het goed dat ze Leipheimer en Freire een herkansing geven, maar ik ben bang dat de druk wel erg hoog komt te liggen op deze 2, Rasmussen, Boogerd en Dekker. Er zitten niet echt veel meer winnaars bij de ploeg. En ik ben bang dat er wel erg veel ogen gericht zullen zijn op de twee grote jeugdige talenten, omdat er geen andere aankopen zijn. Ik denk dat ze eerst beter 2 a 3 jaar in de luwte moeten naar doorgroeien naar de grote klimmer en sprinter die ze allicht kunnen worden..Niels
Vrees dat 25e renner ene van de TT3 ploeg word.
---------------------------------------------------------
Het spaanse wielrennen mag dan wel uit de slop zijn geraakt toch zijn o.a de bovengenoemde renners nog steeds werkloos voor volgend seizoen en dat is dan weer een klap voo de spanjolen.
bron: www.cycling4all.com
Joseba Beloki, who yesterday announced that he had selected a team for 2004 but declined to give its name, now appears to be heading to France for the coming season. Spanish newspaper Marca reports that Beloki will sign a two year deal with the Brioches La Boulangère team managed by Jean René Bernaudeau. The arrival of the 30 year old Beloki would provide the team with a leader for the grand tours and seemingly assure an invitation to the Tour de France.
Several teams had shown interest in signing the ONCE leader, who three times has reached the podium in the Tour de France, however La Boulangère was not on most observers' lists. Gerolsteiner, Saeco, and Lampre were among the contenders, though Beloki himself denied any links to Saeco. Brioches La Boulangère is expected to give a press conference Friday morning, with Beloki and his lawyer Pablo Arregui likely in attendance. Should Beloki sign, his younger brother Gorka would also be included in the deal, however a larger entourage of ex-ONCE teammates, and Abraham Olano as directeur sportif, appears unlikely.
Beloki this week called off negotations with the Italian firm Stayer, which had tapped him as team leader for a new formation, along with Olano as team director
Maar Beloki kan volgend jaar een leuke tandem vormen met Sylvain Chavanel, als ie tenminste tegen die tijd voldoende hersteld is van zijn blessure
quote:mwah hij heeft een team maar om nu naar La Boulangere te gaan waar ze maar 3 man hebben om hem een beetje te steunen bergop. Maar goed hij kan fietsen zal die voornamer vinden. Mara voor te steunen juist Chavanel, Rous, Pineau en mss Hary en Beneteau ook nog wel.
Op donderdag 13 november 2003 18:31 schreef Leatherface het volgende:
Dat is een wel heel verrassende keuze.Maar Beloki kan volgend jaar een leuke tandem vormen met Sylvain Chavanel, als ie tenminste tegen die tijd voldoende hersteld is van zijn blessure
quote:dat sowieso niet want dan zit die te vechten met Simoni en Di Luca want die zullen niet bepaald op de komst van Beloki zitten te wachten.
Op donderdag 13 november 2003 18:34 schreef Shibber het volgende:
Verassend! Maar hij had beter naar Saeco kunnen gaan denk ik.
quote:Nee, maar heeft ie wel betere steun voor in de Tour.
Op donderdag 13 november 2003 18:35 schreef Bartoli het volgende:[..]
dat sowieso niet want dan zit die te vechten met Simoni en Di Luca want die zullen niet bepaald op de komst van Beloki zitten te wachten.
quote:Met Simoni die de Tour ook wil winnen dacht het toch niet.
Op donderdag 13 november 2003 18:37 schreef Shibber het volgende:[..]
Nee, maar heeft ie wel betere steun voor in de Tour.
quote:Het zou niet de eerste keer zijn dat een team met meerdere kopmannen naar een grote ronde vertrok
Op donderdag 13 november 2003 18:39 schreef Bartoli het volgende:[..]
Met Simoni die de Tour ook wil winnen dacht het toch niet.
quote:Ja maar gewerkt heeft het nooit kijk maar naar Beloki-Galdeano heeft ook nooit gewerkt evenmin als Aitor Gonzalez-Frigo en noem maar op.
Op donderdag 13 november 2003 18:43 schreef Shibber het volgende:[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat een team met meerdere kopmannen naar een grote ronde vertrok
Het probleem is die willen geen meter voor elkaar werken.
quote:Had dat misschien niet meer met onvermogen te maken?
Op donderdag 13 november 2003 18:46 schreef Bartoli het volgende:[..]
Beloki-Galdeano
Aitor Gonzalez-Frigo
quote:Ook maar goed echt voor elkaar rijden doen ze ook niet
Op donderdag 13 november 2003 18:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Had dat misschien niet meer met onvermogen te maken?
quote:Overigens werd Beloki in 2002 2e in de Tour en Igor Gonzalez 5e, niet echt een mislukking.
Op donderdag 13 november 2003 18:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Had dat misschien niet meer met onvermogen te maken?
En zelfs als renners tegen elkaar rijden kan er nog de ronde worden gewonnen, zie bv Aitor Gonzalez - Sevilla in de Vuelta 2002 en Roche - Visentini in de Giro 1987, maar dat zijn misschien uitzonderingen.
quote:Dat gaat T-Mobile met Ullrich en Vino misschien ook doen...
Op donderdag 13 november 2003 18:43 schreef Shibber het volgende:[..]
Het zou niet de eerste keer zijn dat een team met meerdere kopmannen naar een grote ronde vertrok
quote:Maar die zullen denk ik wel voor elkaar rijden
Op donderdag 13 november 2003 19:39 schreef mr_bianchi het volgende:[..]
Dat gaat T-Mobile met Ullrich en Vino misschien ook doen...
Yesterday night Daniel Rincon Quintana (Col), the brother of Oliverio Rincon, was telling to a
Colombian radio station that he will be a new member of the "blue train" = US Postal-Berry Floor.
He said that Johan Bruyneel was looking for a Colombian climber and that he got in touch with his old
friend Oliverio, and so it happened. He is now riding for Colombian Elite 2 team Loteria de Boyacá
quote:Ook met onder meer Stayer, Saeco, Gerolsteiner en Alessio werd hij in verband gebracht.
Op donderdag 13 november 2003 22:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Verrassende transfers allemaal, vooral Beloki vind ik opvallend, zeker omdat er eerdere berichten waren dat hij bij ONCE (Liberty Seguros ) zou blijven
Maar al met al een zeer verrassende keuze, inderdaad.
quote:Er is nooit sprake geweest dat die bij Liberty Seguros (ONCE) zou blijven wel was het zo dat die altijd welkom was als die terug zou willen naar Manolo
Op donderdag 13 november 2003 22:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Verrassende transfers allemaal, vooral Beloki vind ik opvallend, zeker omdat er eerdere berichten waren dat hij bij ONCE (Liberty Seguros ) zou blijven
- Denis Bertolini (Phonak) en Eddy Ratti (Lampre) rijden in 2004 voor het belgische Flanders-Afin.com. Afin is een italiaanse co-sponsor.
(Met dank aan verzorgster Flanders-Afin.com)
- Allan Bo Andresen, Rene Jorgensen en Marcus Ljunqvist rijden in 2004 voor Alessio. Ze komen op Ljunqvixt na van Fakta af. Ljunqvist zelf komt van Credit Agricole.
bron: http://cyclingfx.tk
quote:Zeker een verrassende keuze, vraag me af wat daar voor 'n motivatie achter heeft gezeten. Zou het komen omdat z'n broer ook een contract aangeboden kreeg (al was oa Saeco ook bereid om ze allebei over te nemen...), komt het doordat Pradera ook hoogstwaarschijnlijk zal tekenen..., komt het door het financiele plaatje of zag hij in Brioches Boulangere een mooie uitdaging....?? Of zou het een kwestie van verschillende factoren geweest zijn...??
Op donderdag 13 november 2003 22:32 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ook met onder meer Stayer, Saeco, Gerolsteiner en Alessio werd hij in verband gebracht.
Maar al met al een zeer verrassende keuze, inderdaad.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, want als ik Beloki was geweest had ik denk ik toch voor een andere ploeg gekozen.....(al is het misschien maar beter dat ik niet Joseba Beloki ben..... )
quote:denk dat die voor bankgarantie, kopmanschap, uitdaging, garantie dat die Tour rijd etc heeft gekozen
Op vrijdag 14 november 2003 00:53 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Zeker een verrassende keuze, vraag me af wat daar voor 'n motivatie achter heeft gezeten. Zou het komen omdat z'n broer ook een contract aangeboden kreeg (al was oa Saeco ook bereid om ze allebei over te nemen...), komt het doordat Pradera ook hoogstwaarschijnlijk zal tekenen..., komt het door het financiele plaatje of zag hij in Brioches Boulangere een mooie uitdaging....?? Of zou het een kwestie van verschillende factoren geweest zijn...??
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, want als ik Beloki was geweest had ik denk ik toch voor een andere ploeg gekozen.....(al is het misschien maar beter dat ik niet Joseba Beloki ben.....
)
quote:Ben ik helemaal met je eens zjroentje! Lijkt me geen ploeg die hem in de bergen kan steunen. Is totaal niet opgewassen tegen T-Mobile en US Postal. Beloki lijkt me iemand met aspiraties, maar dan moet je niet naar zo'n kleine ploeg gaan... Ik snap het niet
Op vrijdag 14 november 2003 17:42 schreef zjroentje het volgende:
Wat een waardeloze keuze van Beloki zeg.
The Italian cycling community was shocked by the unexpected death of young Italian cyclist Marco Rusconi, who died on the night of Friday, November 14. Rusconi, who had just turned 24, rode for the amateur team Ceramiche Pagnoncelli, and came from Binago, Italy. The cause of death appears to be heart failure, according to a Datasport report.
Deze jongeman was afgelopen jaar ook nog stagiair bij het belgische Quick-Step Davitamon. Of die ook daadwerkelijk proffessional zou worden was maar de vraag. Maar het is triest.
quote:Inderdaad. De Tour zal hij zeker niet winnen met zo'n ploeg.
Ik vind het in ieder geval heel leuk voor het Franse wielrennen, ze hebben weer eens een ploeg die mee kan doen voor het klassement, want de laatste jaren kwam alleen Moreau en dus Credit Agricole in de buurt van het podium!
En ze werden vorig jaar 8e in het ploegenklassement, dat zegt toch iets! Ik vind de keuze niet zo waardeloos als de meesten van jullie!
quote:het zet me toch wel te denken...
Op zondag 16 november 2003 14:23 schreef Leatherface het volgende:
Damn, wat ergAl de 5e dit jaar
Ik leef mee met zijn nabestaanden.
quote:mwoah, ik als niet fan vind het wel goed.
al is het waar dat ze misschien wel de ploeg ervoor hebben om het op een man te zetten.
quote:
Andrea Tafi komt volgend seizoen uit
voor Alessio-Bianchi.De Italiaan (37)
wist het afgelopen seizoen bij CSC voor
het eerst in zeven jaar geen wedstrijd
te winnen.
Tafi hoopt bij zijn nieuwe werkgever
met een mooie zege zijn loopbaan op een
waardige manier te kunnen beëindigen.
zie ook mijn nieuwe urls van sites onder in mijn onderschrift
quote:Jammer voor Beloki.
Op donderdag 27 november 2003 11:25 schreef Bartoli het volgende:
Mikel Pradera die eerst Beloki zou volgen naar BLB, die vervolgens te hoge eisen had voor de Fransen gaat nu rijden voor Illes Balleares-Banesto.zie ook mijn nieuwe urls van sites onder in mijn onderschrift
Jose Luis Rubiera heeft op training zijn hand gebroken.
De Spanjaard, een van de knechten van vijfvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong, staat vier weken buiten spel.
(27-11)
Alejandro Valverde heeft zijn contract bij de Spaanse ploeg Kelme opengebroken en verlengd tot en met het seizoen 2007. Daarmee drukt de Spanjaard alle geruchten de kop in, die zouden beweren dat hij naar een grote ploeg verhuist.
Valverde gaat er ook financieel op vooruit. De tweevoudig ritwinnaar van de laatst verreden Ronde van Spanje verdubbelt zijn salaris van het afgelopen seizoen en gaat nu één miljoen euro per jaar verdienen.
Alejandro Valverde was ook in onderhandeling met het team van ploegleider Manolo Saiz, Liberty Seguros. Bij een eventueel vertrek van Valverde, zou het eersteklassestatuut van Kelme in het gedrang zijn gekomen en dus was Kelme er alles aangelegen om Valverde te behouden.
De dood van Salanson blijkt toch nog niet zo natuurlijk te zijn dan aanvankelijk werd geconstateerd.
opzicht wel goed initiatief maar hiermee bestaat het wielrennen strax alleen nog maar uit 20 ploegen en verder niks meer althans ze bestaan wel nog maar is niet interessant genoeg meer enzo zullen ook wedstrijden, ploegen etc verdwijnen en word het drummen voor een plaatsje bij de 20 beste ploegen van de wereld
quote:Zou ook het "einde" waarschijnlijk zijn van de criteriums of niet?
Op zaterdag 29 november 2003 15:14 schreef Bartoli het volgende:
PROTOUR GAAT AL IN 2005 VAN START
"Er moet iets veranderen, want nu boert
het wielrennen achteruit." Dat meent de
baas van de wereldbond, Hein Verbruggen
Verbruggen vindt dat er een "duidelijke
structuur moet komen in het overaanbod
van koersen". De UCI-Protour gaat daar-
om al in 2005 van start. Die bestaat
uit een 30-tal wedstrijden waaraan 20
topploegen mogen en móeten deelnemen.
Tot de Protour behoren de 3 grote ron-
des, de wereldbekerraces en de races
buiten categorie. Op basis van die 30
wedstrijden worden een individuele en
een ploegenstand opgemaakt. De wereld-
bekerstand en UCI-lijst verdwijnen.
___________________________________opzicht wel goed initiatief maar hiermee bestaat het wielrennen strax alleen nog maar uit 20 ploegen en verder niks meer althans ze bestaan wel nog maar is niet interessant genoeg meer enzo zullen ook wedstrijden, ploegen etc verdwijnen en word het drummen voor een plaatsje bij de 20 beste ploegen van de wereld
quote:denk dat die blijven afhankelijk van wanneer de volgende wedstrijden na de tour komen (in tijdsbestek zit daar 1 week tussen, paar dagen of weet ik wat
Op zaterdag 29 november 2003 19:02 schreef Shibber het volgende:[..]
Zou ook het "einde" waarschijnlijk zijn van de criteriums of niet?
Wat is de UCI-Protour?
De UCI-Protour zal zo'n 30 wedstrijden samenbrengen in 1 competitie, en eist een deelname van 20 topploegen. De ploegen kunnen hun selectie voor de wedstrijden afdwingen op zowel sportiefals financïeel en ethisch gebied. De geselecteerde ploegen, naar alle waarschijnlijkheid de 20 beste uit eerste devisie, krijgen de garantie dat ze voor 4 jaar geselecteerd zullen zijn.
De wedstrijden die in de UCI-Protour worden opgenomen zijn de wereldbekerwedstrijden en andere voorjaarsklassiekers, alsook de drie grote ronden: Tour, Giro en Vuelta.
De wereldbekerstand vervalt, net als de UCI-klassering. De enige stand die nog zal worden opgemaakt is die van de Protour zelf, die dus over 30 wedstrijden zal lopen.
De reden dat Roberto vertrok was omdat hij bij Liberty Seguros kopman is en zowel in de Tour als Vuelta zijn eigen kans mag gaan bij Us Postal was dat alleen in de Vuelta maar wel 2x met succes.
lekker matig voor Armstrong, wel leuk voor Heras.
Goede zaak trouwens.
Prognose volgend jaar voor de tour:
1. ????????
2. Armstrong
3. Ullrich/Beloki/Heras/Mayo
Laat de EK maar zitten, begin maar gelijk met de Tour in juni, kan nu al niet meer wachten.
Mar ja dat is niet het kaliber van Roberto Heras
Als Beloki en Simoni nu ook topfit aan de tourstart verschijnen dan kan het heel erg leuk worden
Ik zie hem de Tour niet zo 1 - 2 - 3 winnen, maar hij zal het er absoluut leuker op gaan maken. En Bruyneel mag nu op zoek gaan naar nieuwe knechten.
quote:Armstrong zou niet veel recht hebben om op Heras te zeiken, zelf is hij de belofte om Heras aan een Vuelta overwinning te helpen nooit nagekomen.
Op woensdag 3 december 2003 12:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat zal Armstrong hem niet in dank afnemen, maar het maakt de tour alleen maar leuker volgend jaar. Ik denk dat T-Mobile nu zeker de sterkste ploeg heeft met 2 potentiële winnaars
quote:Idd niet zo 1,2,3 de tour winnen moet die beter voor gaan tijdrijden maar aanvallen in de bergen enzo en het hem dan zwaar maken wie weet.
Op woensdag 3 december 2003 12:24 schreef Leatherface het volgende:
Leuk voor Heras inderdaad.Ik zie hem de Tour niet zo 1 - 2 - 3 winnen, maar hij zal het er absoluut leuker op gaan maken. En Bruyneel mag nu op zoek gaan naar nieuwe knechten.
De ploeg van Us Postal tot nu toe voor 2004 is (nu 24 namen, ploeg mag maximaal 25 renners hebben dus nog 1 erbij is mogelijk)
Us Postal voor 2004:
1. Lance Armstrong (Usa)
2. Michael Barry (Can)
3. Manuel Beltran (Spa)
4. Antonio Cruz (Usa)
5. Viatcheslav Ekimov (Rus)
6. George Hincapie (Usa)
7. Benoit Joachim (Lux)
8. Damon Kluck (Usa)
9. Kenny Labbe (Usa)
10. Floyd Landis (Usa)
11. Guennadi Mikhailov (Rus)
12. Pavel Padrnos (Cze)
13. Victor Hugo Pena (Col)
14. Jose Luis Rubiera (Spa)
15. Christian VandeVelde (Usa)
16. Max van Heeswijk (Ned)
17. Robbie Ventura (Usa)
18. David Zabriskie (Usa)
19. Jurgen van den Broeck (Bel)
20. Stijn Devolder (Bel)
21. Benjamin Noval (Spa)
22. Patrick McCarthy (Usa)
23. Ryder Hesjedal (Can)
24. Daniel Rincon (Col)
quote:Het karakter van Armstrong een beetje kennende denk ik niet dat hij zelf zo goed doordacht op de situatie reageert. Maar misschien zijn ze in goed overleg uit elkaar gegaan, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo
Op woensdag 3 december 2003 12:38 schreef zjroentje het volgende:Armstrong zou niet veel recht hebben om op Heras te zeiken, zelf is hij de belofte om Heras aan een Vuelta overwinning te helpen nooit nagekomen.
quote:Een echte superknecht heeft hij idd niet. Mannen als Pena en Rubiera kunnen toch niet aan Heras tippen.
Op woensdag 3 december 2003 12:43 schreef Leatherface het volgende:
Toch nog steeds een sterk team voor Lance, maar een echt dream team kan ik het niet meer noemen.
quote:Ik ben ook wel fan van Heras.
Op woensdag 3 december 2003 11:57 schreef Kozzmic het volgende:
Ik ben wel fan van Roberto Heras. Een goede zaak dat hij komend jaar waarschijnlijk weer als kopman te bewonderen is in de Tour!!
Overigens weigert Heras nog in te gaan op het bericht en valt het dus nu nog in de categorie hele sterke, waarschijnlijk wel op waarheid berustende, geruchten.
quote:3 goede klimmers naast Armstrong, Beltran, Rubiera en Landis. Het zal volgend jaar afhangen van de kracht van Armstrong, want z'n ploeg is minder sterk
Op woensdag 3 december 2003 12:43 schreef Leatherface het volgende:
Toch nog steeds een sterk team voor Lance, maar een echt dream team kan ik het niet meer noemen.
quote:Je vergeet dat Beltran in de afgelopen Tour de betere knecht was van Armstrong. Heras stelde in de afgelope Tour teleur ook al was die in week 3 ziek.
Op woensdag 3 december 2003 12:46 schreef zjroentje het volgende:[..]
Een echte superknecht heeft hij idd niet. Mannen als Pena en Rubiera kunnen toch niet aan Heras tippen.
quote:Yep, Tricky was vorig jaar de sterkste knecht, maar hij word toch ook al tamelijk oud, en Heras was inderdaad ziek.
Op woensdag 3 december 2003 12:51 schreef Bartoli het volgende:[..]
Je vergeet dat Beltran in de afgelopen Tour de betere knecht was van Armstrong. Heras stelde in de afgelope Tour teleur ook al was die in week 3 ziek.
Lance is volgend jaar gewoon meer op zichzelf aangewezen, wat de strijd natuurlijk aantrekkelijker maakt.
Angel Casero
Félix Garcia Casas (Spa)
Aitor Garmendia Arbilla (Spa)
Jaime Hernandez Bertra (Spa)
Francisco Lara Ruiz (Spa)
Thomas Liese (Ger)
David Plaza Romero (Spa)
Sven Teutenberg (Ger)
Malte Urban (Ger)
Thorsten Wilhelms (Ger)
En je raad het al allemaal van het gestopte Bianchi
quote:Oh, en welke word de 25e van Rabo?
Op woensdag 3 december 2003 14:14 schreef Bartoli het volgende:
Ah en dit is een klein lijstje van de renners die nog zonder contract zitten mss wat voor Manolo om wat te gaan kopen hij kan er nog 8 bijpakken.Angel Casero
Félix Garcia Casas (Spa)
Jaime Hernandez Bertra (Spa)
Francisco Lara Ruiz (Spa)
Thomas Liese (Ger)
David Plaza Romero (Spa)
Sven Teutenberg (Ger)
Malte Urban (Ger)
Thorsten Wilhelms (Ger)En je raad het al allemaal van het gestopte Bianchi
quote:niemand ze houden het bij 24 geloof ik
Op woensdag 3 december 2003 21:39 schreef Shibber het volgende:[..]
Oh, en welke word de 25e van Rabo?
quote:Ipv dat ze een een talentje promoveren en dan regelmatig eraan laten ruiken aan een paar b-ritten
Op woensdag 3 december 2003 21:42 schreef Bartoli het volgende:[..]
niemand ze houden het bij 24 geloof ik
quote:Uh doen ze wel met Hans Dekkers en Pieter Weening
Op woensdag 3 december 2003 22:44 schreef Shibber het volgende:[..]
Ipv dat ze een een talentje promoveren en dan regelmatig eraan laten ruiken aan een paar b-ritten
quote:Als hij deze 3 weet te strikken dan heeft Saiz een wereldploeg samengesteld
Op woensdag 3 december 2003 14:14 schreef Bartoli het volgende:
Ah en dit is een klein lijstje van de renners die nog zonder contract zitten mss wat voor Manolo om wat te gaan kopen hij kan er nog 8 bijpakken.Angel Casero
Félix Garcia Casas (Spa)
quote:Dat bedoel ik en doe daar Plaza nog bij dan is de ploeg compleet
Op woensdag 3 december 2003 22:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Als hij deze 3 weet te strikken dan heeft Saiz een wereldploeg samengesteld
quote:Is iets verzwakt maar hebben toch nog goed team
Op woensdag 3 december 2003 21:47 schreef knep het volgende:
Wel een interessante ontwikkeling dit. US Postal wordt zeker minder sterk zonder Heras.
En tja rabobank, wat moet je daar nu mee...het afgelopen jaar was natuurlijk slecht, volgend jaar kan alleen maar beter gaan.
quote:Jep, het moet natuurlijk wel een beetje meezitten en we hopen natuurlijk allemaal dat Dekkertje op zijn oude niveau terugkeert!!
Op donderdag 4 december 2003 00:26 schreef Bartoli het volgende:[..]
Is iets verzwakt maar hebben toch nog goed team
zie me site onder in en als je op de site bent naar "renners without contract'
Noem ff wat namen op Lombardi, Rumsas, Missaglia, Cassani, Casarotto, Conte, Casero, Garmendia, Lara, Plaza, Garcia Casas
niet van de minste
Bianchi had als sponsor nog een contract tot en met 2006, maar daarin was een clausule opgenomen dat bij een vertrek van Ullrich niet aan die verplichting hoefde te worden voldaan. De Duitse oud-Tourwinnaar kondigde begin oktober aan dat hij volgend jaar voor T-Mobile rijdt, het vervolg op Team Telekom.
,,De directie van Bianchi heeft formeel bevestigd dat ze zonder Ullrich of een andere renner van dat kaliber niet doorgaan'', aldus Hanegraaf, die er niet in slaagde andere geldschieters te vinden.
quote:Kan iemand uitleggen wat Roosendaal met Bianchi van doen heeft
Op donderdag 4 december 2003 17:38 schreef golfer het volgende:
ROOSENDAAL (ANP)
quote:Bianchi heeft een licentie in Nederland. Is Duitse ploeg maar in NL geregistreerd en hoofdkantoren in Nederland (lees: Roosendaal)
Op donderdag 4 december 2003 17:50 schreef Ambrosius het volgende:[..]
Kan iemand uitleggen wat Roosendaal met Bianchi van doen heeft
Azevedo is onder zijn al getekende contract bij Milaneza uit kunnen komen
quote:Ah oke, heb het nooit zien staan hier..
Op donderdag 4 december 2003 19:33 schreef Bartoli het volgende:[..]
Bianchi heeft een licentie in Nederland. Is Duitse ploeg maar in NL geregistreerd en hoofdkantoren in Nederland (lees: Roosendaal)
Waardige opvolger denk ik voor Heras, iets minder natuurlijk, maar zeker niet verkeerd..
Ik had eigenlijk verwacht dat hij iemand uit de falliete inboedel van Bianchi zou meenemen
quote:had gekund maar dat kon ik me wel al indenken dat die dat niet deed.
Op donderdag 4 december 2003 22:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor Armstrong veranderd er qua sterkte van de ploeg niet zoveel nee, maar qua tegenstand wel, maar dat is alleen maar leuk voor de spanningIk had eigenlijk verwacht dat hij iemand uit de falliete inboedel van Bianchi zou meenemen
Denk dat de renners althans die spanjolen van de failliete inboedel van Bianchi terug naar Spanje keren naar Kelme of Liberty Seguros. Desnoods kunnen ze bij Paternina-Costa de Almeria terecht of bij Labarca. Fuenlabrada-Bergasol (was eerst Bodysol) heeft al 25 renners en zit al vol.
Word weer super - Tour volgend jaar
quote:Milaneza zal wel een zak met geld hebben ontvangen.
Op vrijdag 5 december 2003 12:25 schreef Leatherface het volgende:
Gaat Milaneza nu een rechtzaak beginnen? Lijkt mij niet dat ze dat pikken.
quote:Dinero, dinero, dinero
Op vrijdag 5 december 2003 12:28 schreef zjroentje het volgende:[..]
Milaneza zal wel een zak met geld hebben ontvangen.
quote:Heeft Milaneza voor volgend jaar weer een TT1 - status?
Op vrijdag 5 december 2003 12:40 schreef Bartoli het volgende:
Ja zoals Zroentje al zegt denk dat US Postal een afkoopsom van een paar Miljoen heeft moeten dokken om het weg te kapen bij Milaneza ook al heeft Azevedo nog geen meter voor die ploeg gereden. Van dat geld kunnen ze weer andere renners kopen Milaneza heeft Al Zintchenko en Gamito. 2 goeie renners maar niet van het kaliber Azevedo. Zintchenko was dat maar is dat niet meer. Gamito kan het ook wel al eens winnaar van de Ronde van Portugal.
quote:Ja als het goed is wel.
Op vrijdag 5 december 2003 12:54 schreef Leatherface het volgende:[..]
Heeft Milaneza voor volgend jaar weer een TT1 - status?
En Lampre heeft zich versterkt met nog 2 italiaanse Neo profs en wel Michele Scotto en Andrea Ballan.
Terwijl Missaglia bij Lampre vertrekt en mogelijk verkast naar Stayer, wat er wel schijnt te komen maar dan als co-sponsor van Bankgiroloterij (Dacht Marco Pinotti). Dus mss dat na 2004 als Bankgiroloterij ophoudt te bestaan deze renners misschien onder Stayer verder kunnen.
Met stayer zouden dan o.a Lombardi en Missaglia kunnen meekomen.
quote:ja maar die komt alleen om Stefano Garzelli te helpen in de Giro.
Op zaterdag 6 december 2003 14:21 schreef zjroentje het volgende:
Tonkov. Mijn god, die kerel is uit het beeld verdwenen.
quote:Leuk baantje, weet iemand zijn uitzendbureau?
Op zaterdag 6 december 2003 14:21 schreef Bartoli het volgende:[..]
ja maar die komt alleen om Stefano Garzelli te helpen in de Giro.
En Azevedo voor Heras... Kan Azevedo een beetje tijdrijden? En hoe gaat USP dit doen in de ronde van Spanje? Beltran als kopman?
quote:Azevedo is twee jaar terug 6de geeindigd in de tour. Dan moet je wel kunnen tijdrijden. Beltran wordt waarschijnlijk kopman ja.
Op zaterdag 6 december 2003 18:09 schreef Shibber het volgende:[..]
Leuk baantje, weet iemand zijn uitzendbureau?
En Azevedo voor Heras... Kan Azevedo een beetje tijdrijden? En hoe gaat USP dit doen in de ronde van Spanje? Beltran als kopman?
quote:Heras is een keer 5e geworden, dat zegt dus niet zo veel. En Pantani...
Op zaterdag 6 december 2003 18:12 schreef Biggs het volgende:[..]
Azevedo is twee jaar terug 6de geeindigd in de tour. Dan moet je wel kunnen tijdrijden. Beltran wordt waarschijnlijk kopman ja.
Maar dat is denk ik wel positief voor Lance, voor de ploegentijdrit dan he.
The ex- abulense cyclist Jose Maria ' Chaba Jimenez , who passed away last night in the Madrilenian clinic of San Miguel of cardiac unemployment, will be transferred to his native locality of the Barraco (Avila), after the autopsy in the Anatomical Institute Forense of Madrid is practiced him.
Jimenez nez had been born in the locality of the Barraco the 6 of February of 1971 and it retired of the cycling two years ago due to a depression. Tomorrow, the ex- cyclist will be buried in the Barraco, in one hour still without confirming.
From 1992 he was professional in the Ibanesto.com, emphasizing his victories of stage in the return to Spain. In 1998 he gained four stages and I am third in the general. Three times he was king of the mountain in the Return to Spain and was one of the charismatic climbers but of the Spanish cycling. He was married and without children.
Eccentric, likeable and challenging, to his 31 years retired with palmarés adorned with 28 victories, 21 of them in summits, land where in his shining afternoons he has few rivals. (Marca.es + babelfish) (thnx Speedy)
------------------------------------------
Jose Maria Jimenez dus overleden
quote:omg = o my god.
Op zondag 7 december 2003 13:15 schreef Bartoli het volgende:[..]
de wat?
Hij was toch gestopt wegens psychische problemen?
zou dat er iets mee te maken hebben? of toch weer doping.
Gezonde mensen sterven niet op 32.
quote:Ik weet niet maar denk dat de hoeveelheid pillen die hij voor de psychische problemen heeft moeten slikken hem de das om gedaan kunnen hebben
Op zondag 7 december 2003 13:17 schreef mitt het volgende:[..]
omg = o my god.
Hij was toch gestopt wegens psychische problemen?
zou dat er iets mee te maken hebben? of toch weer doping.
Gezonde mensen sterven niet op 32.
Blivjen slikken, jongens, blijven slikken. What could possibly go wrong?
quote:Bij Jimenez was het een depressie waardoor hij wss door de pillen die hartfailure gekregen heeft, Aus is doodgereden, Kivilev ook niet door hartaanval maar de rest Salanson, Jimenez, Rusconi en Zanette wel.
Op zondag 7 december 2003 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dit toch vreemd hoor. Alle 20- of 30-jarigen waarvan ik hoor dat ze zijn gestorven aan een hartstilstand (zowel bij de profs als amateurs in het lokale "kermiscircuit") zijn altijd wielrenners. Dat zou wel een enorm toeval zijn.Blivjen slikken, jongens, blijven slikken. What could possibly go wrong?
ff een pagina aangemaakt over Jose Maria Jimenez met wat fotos erbij.
R.I.P
Ik had altijd nog een klein beetje hoop dat hij het fietsen weer op zou pakken, maar dat wordt nu niet meer wat.
quote:Was 2 jaar geleden al gestopt had nooit meer gedacht dat die opnieuw zou beginnen
Op zondag 7 december 2003 14:33 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Ik kan me oren niet geloven, ik dacht meteen zelfmoord (omdat ie zo depressief was) maar het blijft schokkend.Ik had altijd nog een klein beetje hoop dat hij het fietsen weer op zou pakken, maar dat wordt nu niet meer wat.
Tis misschien negatief gesteld, maar het aantal stervende wielrenners blijft verdacht hoog.
quote:van de 6 wielrenners die gestorven zijn dit jaar wat wij weten dan, waren het er 2 door een ongeluk en de rest hoe bot het ook klinkt door hart aanvallen
Op zondag 7 december 2003 16:58 schreef okkidude het volgende:
Treurig bericht, RIP Chaba.Tis misschien negatief gesteld, maar het aantal stervende wielrenners blijft verdacht hoog.
quote:treurend en verdacht idd, maar zoals al eerder genoemd bij Chaba kan dat zijn door de hoeveelheid pillen die die moest slikken voor zijn depressie
Op zondag 7 december 2003 17:27 schreef okkidude het volgende:
En het feit dat jonge sportende mannen tussen hun 30e en 40e jaar aan een hartaanval sterven, wat vind je daar van?
Daar zijn gewoon geen woorden voor
Chaba rust zacht
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:08 schreef SpankSpankeronie het volgende:
wel een zeer triest einde van de carrierehet leven van Jiménez
het is dit jaar toch wel het jaar van de dooie wielrenner
Toen ik zijn naam hoorde werd ik fan van hem, schitterende naam had ie.........en een fantastische renner!
RIP iig
quote:Het is bevestigd door verschillende bronnen maar goed niet alle bronnen hoeve te kloppen maar denk wel dat dit klopt zowel van de depressie, drugs, drank, andere pillen voor de depressie etc en nu dan zijn plotselinge sterven
Op zondag 7 december 2003 19:10 schreef OProg het volgende:
Ik heb een jaar of wat geleden wel meegekregen dat hij verslaaft zou zijn aan drugs en drank. Ik vraag me af in hoeverre dit klopt.RIP iig
quote:Verrassend nieuws, maar ik denk dat het wel een goede stap is. Raas' droom om een Nederlandse tourwinnaar voort te brengen waren helaas niet haalbaar.
**Jan Raas zal per 1 januari aanstaande
zijn functie neerleggen als directeur
sportief van de Rabobank Wielerploegen.
Raas en de Rabobank hebben een te groot
verschil van mening over de plannen
voor de komende jaren,zo bleek tijdens
de jaarlijkse evaluatie."Raas heeft in
acht jaar een professionele organisatie
met een keurige reputatie neergezet",zo
lichtte de bank toe.
Ploegleider Theo de Rooy zal voorlopig
de verantwoordelijkheden overnemen voor
de lopende zaken van Raas.
quote:Tis jammer maar aan de andere kant maar goed ook nu neemt de rooy zijn taken over en dat is beter dan dat theo achter het stuur zit.
Op dinsdag 9 december 2003 13:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Verrassend nieuws, maar ik denk dat het wel een goede stap is. Raas' droom om een Nederlandse tourwinnaar voort te brengen waren helaas niet haalbaar.
je vind het op de link:
http://www.cyclingfx.nl/view%20of%20positions%20tt1%20en%202.htm
quote:Mooie site
Op woensdag 10 december 2003 13:02 schreef Bartoli het volgende:
Ik heb op mijn site nu een pagina gemaakt waarop de verdeling van de Trade Teams te zien zijn. Het overzicht bestaat uit de 30e 1e klasse ploegen en de 1e 11 van het klassement in Divisie 2 en een ranking van hoe de ploegen geklasseerd zijn aan de hand van de totaal aantal uci punten van de beste 8 rijders per ploeg opgeteld en je ziet een verdeling van welke ploeg wat op voorhand sowieso mag rijden (GT, WB)je vind het op de link:
quote:dankjewel
Op woensdag 10 december 2003 14:05 schreef Biggs het volgende:[..]
Mooie site
mogen jullie op blijven kijken voor het laatste nieuws en andere dingen enzo
quote:met alleen de wedstrijden hier in Nederland bedoel je?
Op woensdag 10 december 2003 14:51 schreef kkknurft het volgende:
Weet iemand of er al een knwu wedstrijdkalender op internet te vinden is voor 2004?
quote:Ja....
Op woensdag 10 december 2003 15:12 schreef Bartoli het volgende:[..]
met alleen de wedstrijden hier in Nederland bedoel je?
quote:http://www.knwu.nl/evenementen/
Op woensdag 10 december 2003 14:51 schreef kkknurft het volgende:
Weet iemand of er al een knwu wedstrijdkalender op internet te vinden is voor 2004?
hier kun je die vinden rechtsboven in beeld staat wedstrijdkalender en kun je aangeven wat je precies wil zien.
Als dit niet is wat je zoekt dan hoor ik het graag dan kan ik wel kijken of ik wat anders vindt of het kan regelen via iemand.
quote:op die site kun je ook de maand aangeven en dan de wedstrijden van die maand zien. Maar ja ofdat nog van 2003 is of al geupdate is naar 2004 dat heb ik niet gezien nog.
Op donderdag 11 december 2003 09:32 schreef kkknurft het volgende:
Ja daar had ik al gekeken, maar dat is alleen nog maar van december 2003 toch? Ik ben op zoek naar de wegwestrijden van 2004. In ieder geval bedankt.
De Spaanse krant El Mundo meldt dat er op de kamer van de gestorven José-Maria Jimenez een 'zakje met een wit poeder, waarschijnlijk cocaïne' is aangetroffen.
De Spanjaard stierf afgelopen weekend op 32-jarige leeftijd aan een hartinfarct. Nader onderzoek zal moeten uitwijzen of een en ander verband houdt met de plotse dood van de voormalige klimmer.
Zou me niks verbazen dat die dat geslikt zou hebben want tegen depressiviteit kan dat maar zo. Zou het alleen jammer vinden als het klopt waarna het wielrennen nog meer in negatief daglicht komt te staan
quote:thnx Bartoli, direct maar ff bij de favorieten zetten
Op woensdag 10 december 2003 13:02 schreef Bartoli het volgende:
Ik heb op mijn site nu een pagina gemaakt waarop de verdeling van de Trade Teams te zien zijn. Het overzicht bestaat uit de 30e 1e klasse ploegen en de 1e 11 van het klassement in Divisie 2 en een ranking van hoe de ploegen geklasseerd zijn aan de hand van de totaal aantal uci punten van de beste 8 rijders per ploeg opgeteld en je ziet een verdeling van welke ploeg wat op voorhand sowieso mag rijden (GT, WB)je vind het op de link:
quote:Tsja vrees dat er nog meer klappen gaan vallen
Op donderdag 11 december 2003 18:56 schreef Leatherface het volgende:
Toe maar, het cyclisme kan zo'n dreun er echt nog wel bijhebben
New CSC signing Michele Bartoli has sustained a minor fracture of his left arm in a fall while training at the team's camp in Lanzarote. Bartoli fell while training in the gym and complained of discomfort when he set out for the day's training ride.
CSC team spokesman Brian Nygaard said x-rays revealed the break was not serious and Bartoli was still able to train.
De kersverse Wereldkampioen Igor Astarloa zal zijn regenboogtrui niet komen tonen in de komende Tour de France, want de Spanjaard zal er niet aan de start komen. Astarloa rijdt volgend seizoen voor het Franse Cofidis en voor die ploeg zou het natuurlijk leuk zijn dat hun vedette meerijdt, maar Astarloa legt uit: "Ik wil geen risico's lopen om vermoeid aan de start van de Olympische Spelen en de klassiekers te komen."
quote:Qua klassement niets nee, maar dat betekent niet dat hij er niets te zoeken heeft. Anders hoeft 95% niet mee te koersen.
Op vrijdag 12 december 2003 13:17 schreef Biggs het volgende:[..]
Hij had denk ik ook niet veel te zoeken in de tour.
Ik zie Igor wel een etappe winnen in de Tour.
quote:Ja misschien wel maar daar heeft die nog nooit zijn zinnen opgezet dus nu wss ook niet vandaar zijn beslissing
Op vrijdag 12 december 2003 16:42 schreef zjroentje het volgende:[..]
Qua klassement niets nee, maar dat betekent niet dat hij er niets te zoeken heeft. Anders hoeft 95% niet mee te koersen.
Ik zie Igor wel een etappe winnen in de Tour.
Tevens zegt hij dat de Tour volgend jaar zijn enige doel is (alsof het de vorige jaren anders was). Op de Olympische Spelen zou hij wel de tijdrit rijden, maar de Gold Race en LBL rijdt hij niet. Spijtig. Zo zal hij IMO nooit bij de hele groten horen als je maar één wedstrijd op een jaar rijdt.
Ik zou het dan ook spijtig vinden als zo'n renner alleen recordhouder zou worden met 6 tourzeges. We zullen wel zien.
De ploeg:
quote:Het artikel wat erbij hoorde:
Illes Balears-Banesto: Jose Luis Arrieta, Daniel Becke, Antonio Colom, Isaac Gálvez, Chente Garci'a, Iván Gutiérrez, Joan Horrach, Vladimir Karpets, Pablo Lastras, Jose Antonio Lopez, Francisco Mancebo, Denis Menchov, David Navas, Aitor Osa, Unai Osa, Mikel Pradera, Steffen Radochla, Vicente Reynés, Antonio Tauler en Xabier Zandio
quote:
Bij de voorstelling van het shirt van Illes Balears-Banesto vandaag in Madrid deed Manager Eusebio Unzue de objectieven voor zijn team in 2004 uit de doeken. "De doelen voor ons eerste jaar zijn de Tour, Vuelta en de Wereldbeker, waar de Baleaarse regering veel belang aan hecht"De nieuwe ploeg is gebouwd op de fundamenten van ibanesto.com en telt 11 renners die vorig seizoen voor die ploeg reden. Er zijn ook 9 nieuwelingen. De belangrijkste renners zijn Francisco Mancebo, Unai Osa en Pablo Lastras.
Van deelname aan de giro, waar de ploeg als top 10 team ook startrecht heeft, wordt afgezien. Voor de tour worden Francisco Mancebo en Dennis Menchov de kopmannen. In de Vuelta mag Unai Osa zijn kans gaan.
De ploeg bestaat dus uit de 20 renners, waaronder 4 renners afkomstig van Mallorca: Joan Horrach, Antonio Tauler, Vicente Reynés en Antonio Colom. In tegenstelling tot vroeger bij ibanesto zijn er nu ook 2 spinters. Isaac Galvez en Steffen Radochla zullen moeten proberen massasprints te winnen. De sprinters zijn ook aangetrokken op vraag van de Baleaarse regering. Normaal komen er geen nieuwe renners meer bij, tenzij er zich toch nog een opportuniteit zou aandienen die ze niet kunnen laten schieten.
Francisco Mancebo: "We missen een leider die een grote ronde kan winnen, maar ik Dennis en Unai gaan ons best doen. Ik heb niet langer de druk van vroeger en ik hoop dat ik volgend jaar kan uithalen"
José Miguel Echavarri, ook manager van de ploeg, zei dat in Centraal-Europa en vooral Duitsland, Banesto op de truien zal staan. Promotie van de Balearen zal ook een factor zijn bij het samenstellen van de kalender.
[Dit bericht is gewijzigd door Biggs op 16-12-2003 21:17]
en het team wat waarschijnlijk in de tweede afdeling uitkomt:
quote:Denk niet dat dit team hoge ogen gaat gooien.
De renners* Davy Commeyne
* Ben Day
* Mario De Clercq
* Andy De Smet
* Frédérique Gabriel
* Roger Hammond
* Jeremy Hunt
* Philippe Koehler
* Eddy Lembo
* Bjorn Leukemans
* Geert Omloop
* Jo Planckaert
* Jens Renders
* Christophe Roothoofd
* Erwin Thijs
* Kristof Trouvé
* Kurt Van de Wouwer
* Michel Van Haecke
* Gert Vanderaerden
* Tom Vanoppen
* Peter Wuyts
quote:Vind dat shirtje van Illes-Baleares wel mooi en vindt dat van Palmans zo lelijk als het maar zijn kan
Op dinsdag 16 december 2003 20:16 schreef Biggs het volgende:
Shirtje van baleares:
[afbeelding]De ploeg:
[..]
quote:Meningen verschillen
Op dinsdag 16 december 2003 20:23 schreef Bartoli het volgende:[..]
Vind dat shirtje van Illes-Baleares wel mooi en vindt dat van Palmans zo lelijk als het maar zijn kan
quote:dat klopt ben benieuwd naar de shirtjes van Liberty Seguros
Op dinsdag 16 december 2003 20:42 schreef Biggs het volgende:[..]
Meningen verschillen
Meer publiciteitsstunt dan wat anders, hij doet namelijk mee in een soap genaamd de Planckaerts waar heel de familie in mee doet.
Francesco was sterk bij nieuwelingen en juniors, maar bij de beloften kreeg hij problemen (vooral fysiek -> rug) en is toen even gestopt. Nu krijgt hij plots uit het niets een profcontract.
Vreemd.
quote:ben ik dan de enige die dat van Illes Balleares-Banesto mooi vindt
Op dinsdag 16 december 2003 22:36 schreef Leatherface het volgende:
Dat Islas Balearas heeft echt lelijke shirts inderdaad.
en dat van Mrbookmaker-Palmans een lelijk shirt vindt
quote:Was toch ook voor die soap spraken dat ze Jo Planckaert en Francesco Planckaert in 1 team zouden onderbrengen omdat dat meer zou opleveren voor die soap. Zouden samen voor de Sjakies gaan rijden maar daar heeft MrBookmaker-Palmans waar Jo Planckaert nu onderdak heeft een stokje voorgestoken.
Op dinsdag 16 december 2003 22:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Francesco Planckaert (zoon van Eddy) heeft getekend bij Choco Sjaak.Meer publiciteitsstunt dan wat anders, hij doet namelijk mee in een soap genaamd de Planckaerts waar heel de familie in mee doet.
Francesco was sterk bij nieuwelingen en juniors, maar bij de beloften kreeg hij problemen (vooral fysiek -> rug) en is toen even gestopt. Nu krijgt hij plots uit het niets een profcontract.
Vreemd.
Op woensdag 17 december 2003 14:29 schreef Bartoli het volgende:
VERHUIST JOHAN BRUYNEEL NAAR RABOBANK? van de Nederlandse Rabobank-ploeg,
draait de geruchtenmolen over een op-
volger op volle toeren. Daarbij is de
naam van Johan Bruyneel al gevallen.
"Hij beantwoordt het best aan het pro-
fiel", liet iemand van de sponsors
weten. "Johan koerste twee jaar voor
ons en kent het huis door en door."
Bruyneel kan ten vroegste eind 2004
aangetrokken worden, want de Belg ligt
nog onder contract bij US Postal.
Andere kandidaten zijn het ex-Motorola-
duo Hennie Kuiper en Jim Ochowicz, en
verder Peter Post en Gerrie Knetemann.______________________________________________
Ze leren het ook nooit bij de bank omzoiets niet hardop te zeggen want als het niet lukt worden ze weer grandioos "afgemaakt"
Ik denk niet dat Bruyneel dit zal willen. Ik geef Kuiper of Post meer kans.
quote:Denk alleen dat Casero zijn beste tijd heeft gehad.
Angel Casero zal waarschijnlijk dan toch naar Kelme gaan. Tijdens de voorstelling van de vuelta vandaag bevestigden beide partijen dat er een mondeling akkoord is voor een contract van één jaar. Casero won de vuelta in 2001, maar heeft sindsdien niet veel meer gepresteerd.
quote:ja en Valverde wil niet dat die komt omdat die zich anders bedreigd voelt door Casero, omdat die gelooft dat Casero nog wel kan terugkeren op een redelijk hoger niveau.
Op woensdag 17 december 2003 15:44 schreef Biggs het volgende:[..]
Denk alleen dat Casero zijn beste tijd heeft gehad.
Armstrong probeert Ullrich een favorietenrol op te leggen? .
Kom nou hij wint 5x achter elkaar, Amstrong is en blijft de favoriet!
quote:is om zich weg te cijferen
Op woensdag 17 december 2003 22:46 schreef knep het volgende:
Bartoli je bent niet de enige met dat shirtje.
Armstrong probeert Ullrich een favorietenrol op te leggen?
.
Kom nou hij wint 5x achter elkaar, Amstrong is en blijft de favoriet!
Thnx dat ik niet de enige ben die dat shirtje van Palmans maar nix vindt.
Ullrich heeft gewoon heel goede kaarten om volgend jaar de TDF te winnen, maar het daadwerkelijk doen is ten tweede.
quote:we will see in July
Op woensdag 17 december 2003 22:52 schreef Leatherface het volgende:
Doet Lance idd om zich weg te cijferen, maar ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen dat hij Ullrich als favoriet ziet.Ullrich heeft gewoon heel goede kaarten om volgend jaar de TDF te winnen, maar het daadwerkelijk doen is ten tweede.
quote:Blijkt het tussen Simoni, Beloki, Mayo, Vinokourov en Heras te gaan en eindigen Lance en Jan op 6 en 7
Op woensdag 17 december 2003 23:36 schreef Bartoli het volgende:[..]
we will see in July
quote:Ja dat kan natuurlijk altijd
Op donderdag 18 december 2003 12:42 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Blijkt het tussen Simoni, Beloki, Mayo, Vinokourov en Heras te gaan en eindigen Lance en Jan op 6 en 7
quote:Nou, Cees Priem hoeft ook niet zo nodig van mij.
Op woensdag 17 december 2003 15:00 schreef Kozzmic het volgende:
Peter PostAlles beter dan dat.
quote:neej die ook niet, kan die weer renners ondersteboven gaan rijden
Op donderdag 18 december 2003 15:28 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Nou, Cees Priem hoeft ook niet zo nodig van mij.
quote:Het wordt tijd dat ze er gewoon eerlijk voor uit komen, ben je ook direct van al het gelazer af
**Oud-renner Didi Thurau heeft bekend
doping te hebben gebruikt.De 49-jarige
Duitser onthult in een vraaggesprek met
een Duitse krant dat hij tijdens zijn
actieve loopbaan alles pakte wat er te
pakken was."Zonder opwekkende middelen
blaas je jezelf namelijk snel op."
Volgens Thurau,die in 1977 vijf etappes
won in de Tour en 15 dagen in het geel
rondreed,kun je met normale voeding de
Tour de France niet uitrijden."Doping
is dan een aantrekkelijke optie"
hij is toch allang gestopt, ze kunnen hem toch niks meer maken
quote:klopt, net zoals veel andere oud-renners. Vroeger werd er gepakt, en ik ben niet zo naïef om te denken dat iedereen brandschoon rijdt. En in de tour is het helemaal onmogelijk om alleen met pasta en water te overleven.
Op donderdag 18 december 2003 20:24 schreef Bartoli het volgende:
wrom denk je dat Thurau er nu meekomthij is toch allang gestopt, ze kunnen hem toch niks meer maken
Stop met de hypocritie, zeg dat je herstelmiddelen gebruikt. Dat maakt de prestatie niet minder knap, want als je de tour kan uitrijden bij de besten ben je een wereldtopper
quote:True, true.
Op donderdag 18 december 2003 21:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
klopt, net zoals veel andere oud-renners. Vroeger werd er gepakt, en ik ben niet zo naïef om te denken dat iedereen brandschoon rijdt. En in de tour is het helemaal onmogelijk om alleen met pasta en water te overleven.
Stop met de hypocritie, zeg dat je herstelmiddelen gebruikt. Dat maakt de prestatie niet minder knap, want als je de tour kan uitrijden bij de besten ben je een wereldtopper
quote:Mooi gezegd Tony
Op donderdag 18 december 2003 21:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:-verhaal tony-
en et klopt nog ook, want niemand is 100% clean
hieronder vindt je het routeschema van de Ronde van Spanje 2004. Het is een ronde echt op maat van de klimmers alla Heras, Valverde, Beloki, Sevilla en die mannen.
quote:klopt ben ik het volledig met je eens, Althans soms in de Giro mooier dan de Vuelta maar dat verschilt.
Op donderdag 18 december 2003 22:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Mooie Vuelta weer dit jaar. Eigenlijk vind ik dat ook de mooiste van de 3 grote rondes. De Giro als tweede en de Tour als 3e. Helaas is het qua media belangstelling precies andersom
voorlopig ontwerp van de truitjes van Liberty Seguros
quote:Dit wordt zonder twijfel een van de zwaarste vueltas van de laatste jaren. Zeven etappes eindigen bergop.
Op donderdag 18 december 2003 22:33 schreef Bartoli het volgende:
http://www.cyclingfx.nl/Routescheme%20Vuelta%20D%27Espana%202004.htmhieronder vindt je het routeschema van de Ronde van Spanje 2004. Het is een ronde echt op maat van de klimmers alla Heras, Valverde, Beloki, Sevilla en die mannen.
Vooral de Covatilla is zeer zwaar en is op papier de koniginnerit
quote:Geen goed nieuws voor Valverde en ploegmakkers..
De Kelme-Comunidad Valenciana ploeg blijft in gevaar. Als voor middernacht de bankwaarborg aan de UCI en de achterstallige lonen van 2 maanden niet betaald zijn, dan zou de ploeg zijn Divisie I statuut kunnen verliezen. Morgen worden namelijk de ploegen bekend gemaakt die volgend jaar tot divisie I behoren. Volgens preses Pepe Quiles komt alles vandaag in orde. Maar dit werd eind vorige maand ook al gezegd. Indien het niet in orde komt, zou Kelme tijd hebben tot 15 januari om een dossier in te dienen voor Divisie II. Maar daar zou de ploeg zelf van afzien. Na 24 jaar in de topklasse te rijden, willen ze niet afzakken naar een categorie lager. - Marca -
quote:Denk ook wel dat het goed gaat komen. Valverde is iemand die in de eerste klasse uitMOET komen.
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef Bartoli het volgende:
Komt wel goed dat heeft Kelme al 2 jaar dat de papieren niet kloppen en ze hebben al eens in financiele nood gezeten maar zijn er steeds vanaf gekomen door de steun van de communitat Valencia, dus dat zal nu voor het financiele ook wel lukken en voor die papieren om een TT1 statuste krijgen ook wel. Zou zonde zijn als Kelme met Valverde en Casero geen TT1 ploeg meer zou zijn.
quote:ja maar Kelme draait niet alleen om Valverde nog, aangezien die nog jong is.
Op vrijdag 19 december 2003 14:19 schreef Biggs het volgende:[..]
Denk ook wel dat het goed gaat komen. Valverde is iemand die in de eerste klasse uitMOET komen.
De Kelme ploeg voor 2004 ziet er als volgende uit:
KELME-COSTA BLANCA -COMMUNITAT VALENCIA
1. Francisco Cabello (Spa)
2. Juan Manuel Cuenca (Spa)
3. Adolfo Garcia Quesada (Spa)
4. Carlos Garcia Quesada (Spa)
5. Jose Cayetano (Spa)
6. David Latasa (Spa)
7. David Munoz (Spa)
8. Ivan Parra (Col)
9. Javier Pacual Llorente (Spa)
10. Alejandro Valverde (Spa)
11. Constantino Zaballa (Spa)
12. Eladio Jimenez (Spa)
13. Javier Pascual Rodriquez (Spa)
14. Ruben Plaza (Spa)
15. Jon Odriozola (Spa)
16. Jose Adrian Bonilla (Col)
17. Xavier Perez Pereira (Spa)
18. Antonio Olmo (Spa)
19. Carlos Zarate (Col)
20. Javier "Cherra" Molina (Spa)
21. David Blanco (Spa)
22. José Luis Martinez (Spa)
23. Vicente Ballester (neo) (Spa)
24. José Manuel Cuenca (Spa)
25. Angel Casero (Spa)
New: Eladio Jimenez, Javier Pascual Rodriquez, Ruben Plaza and Jon Odriozola (All Ibanesto), David Blanco (Porta da Ravessa), Jose Adrian Bonilla (05 Orbitel), José Luis Martinez (Paternina), Angel Casero (Bianchi) Xavier Perez, Antonio Olmo, Javier "cherra" Molina and Carlos Zarate (All neo)
Out: Jose E. Gutierrez and Oscar Sevilla (both Phonak), Isaac Galvez and Antonio Tauler (Both Illes Baleares), Ignacio Gutierrez (??), Roberto Lozano (??), Jesus Manzano (??), Jordi Riera (??), Alexis Rodriquez (??) and Julian Usano (retired)
quote:Nope Kelme gaat zeker niet alleen om Valverde. Ieder jaar breekt er wel weer een supertalent bij kelme door (Heras,sevilla,vaverde). Wanneer breekt Llorente nou eens door in een grote ronde?? Hij is altijd goed in die kleinere spaanse rittenkoersen. Vorig jaar heeft ie daardoor zelfs nog op nummer een gestaan op de uci lijst top honderd van 2003.
Op vrijdag 19 december 2003 14:26 schreef Bartoli het volgende:[..]
ja maar Kelme draait niet alleen om Valverde nog, aangezien die nog jong is.
De Kelme ploeg voor 2004 ziet er als volgende uit:
KELME-COSTA BLANCA -COMMUNITAT VALENCIA
1. Francisco Cabello (Spa)
2. Juan Manuel Cuenca (Spa)
3. Adolfo Garcia Quesada (Spa)
4. Carlos Garcia Quesada (Spa)
5. Jose Cayetano (Spa)
6. David Latasa (Spa)
7. David Munoz (Spa)
8. Ivan Parra (Col)
9. Javier Pacual Llorente (Spa)
10. Alejandro Valverde (Spa)
11. Constantino Zaballa (Spa)
12. Eladio Jimenez (Spa)
13. Javier Pascual Rodriquez (Spa)
14. Ruben Plaza (Spa)
15. Jon Odriozola (Spa)
16. Jose Adrian Bonilla (Col)
17. Xavier Perez Pereira (Spa)
18. Antonio Olmo (Spa)
19. Carlos Zarate (Col)
20. Javier "Cherra" Molina (Spa)
21. David Blanco (Spa)
22. José Luis Martinez (Spa)
23. Vicente Ballester (neo) (Spa)
24. José Manuel Cuenca (Spa)
25. Angel Casero (Spa)New: Eladio Jimenez, Javier Pascual Rodriquez, Ruben Plaza and Jon Odriozola (All Ibanesto), David Blanco (Porta da Ravessa), Jose Adrian Bonilla (05 Orbitel), José Luis Martinez (Paternina), Angel Casero (Bianchi) Xavier Perez, Antonio Olmo, Javier "cherra" Molina and Carlos Zarate (All neo)
Out: Jose E. Gutierrez and Oscar Sevilla (both Phonak), Isaac Galvez and Antonio Tauler (Both Illes Baleares), Ignacio Gutierrez (??), Roberto Lozano (??), Jesus Manzano (??), Jordi Riera (??), Alexis Rodriquez (??) and Julian Usano (retired)
Dus Llorente kun je dit jaar vergeten.
quote:Hee dat wist ik dus helemaal niet. Waarom is ie precies geschorst??
Op vrijdag 19 december 2003 14:39 schreef Bartoli het volgende:
Ja dat was toen die in het begin van het jaar de ronde van Murcia en Valencia won ja. En ja Llorente zal wederom dit jaar niet doorbreken aangezien hij geschorst is t/m ????? ik geloof dat die 1 jaar geschorst was dus zal wel t/m July/Augustus van dit jaar zijn.Dus Llorente kun je dit jaar vergeten.
quote:doping in de Tour.
Op vrijdag 19 december 2003 14:45 schreef Biggs het volgende:[..]
Hee dat wist ik dus helemaal niet. Waarom is ie precies geschorst??
quote:Precies, Mitt je bent wel goed op de hoogte zeg
Op vrijdag 19 december 2003 17:02 schreef mitt het volgende:[..]
doping in de Tour.
quote:Zou wel zonde zijn als het niet lukt
Op vrijdag 19 december 2003 20:10 schreef Bartoli het volgende:
Kelme krijgt volgens de Belgische TT, tot vanavond of morgen 12 uur 's avonds de tijd om de bankgarantie voor een TT1 status over te maken.
Bigger en voor andere geinteresseerde, hier zie je een lijst met renners die nog geschorst zijn en dus nog niet in competitie mogen uitkomen.
Wat opvalt, de halve ploeg van Milaneza-Maia van 2003.
[Dit bericht is gewijzigd door Bartoli op 19-12-2003 20:50]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |