* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen ca. een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en <vacature> en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Antwoord bij afwezigheid
Vanwege een aantal al dan niet terechte slechte ervaringen wordt het afgeraden om het antwoord in je profiel te 'verstoppen' als je weg gaat terwijl je een vraag hebt gesteld. Handiger is het om:
- de vraag gewoon open te laten staan (tenzij je natuurlijk een maandje bahama's gaat doen)
- het antwoord zelf te geven en zo de vraag in te trekken
- het antwoord naar iemand van de aanwezigen toe te mailen (wel in overleg graag) zodat die de nieuwe vraagsteller wordt en hints kan geven en antwoorden goed of afkeuren.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!
* Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal <vacature> of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
Fok! Muziek trivia deel XXXVII
Fok! Muziek trivia Deel XXXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIX
Fok! Muziek Trivia Deel XL
Fok! Muziek trivia Deel XLI
Fok! Muziek trivia Deel XLII
Fok! Muziek trivia Deel XLIII
Fok! Muziek trivia Deel 44
Fok! Muziek trivia Deel 45
Fok! Muziek trivia Deel XLVI
Fok! Muziek trivia Deel XLVII
Fok! Muziek trivia Deel XLVIII
Fok! Muziek trivia Deel XLIX
Fok! Muziek trivia Deel L
Fok! Muziek trivia Deel LI
Fok! Muziek Trivia Deel LII
Fok! Muziek trivia Deel LIII
Fok! Muziek trivia deel LIV
Fok! Muziek trivia Deel LV
Fok! Muziek trivia Deel LVI
Fok! Muziek trivia LVII
Fok! Muziek trivia Deel LVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LX
Fok! Muziek Trivia deel LXI
Fok! Muziek trivia Deel LXII
Fok! Muziek trivia Deel LXIII
Fok! Muziek Trivia Deel LXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXV
FOK! Muziek Trivia deel LXVI
FOK! Muziek Trivia deel LXVII
FOK! Muziek Trivia deel LXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXV
Fok! Muziek trivia Deel LXXVI
Fok! Muziek trivia LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIX
Fok! Muziek trivia Deel LXXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXXII
Fok! Muziek Trivia LXXXIII
Fok! Muziek Trivia deel LXXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXXV
Fok! Muziek Trivia Deel LXXXVI
quote:Niet Chopin
Componist/dirigent die overleed door een zelf toegebrachte verwonding. De goede man had namelijk de gewoonte de maat aan te geven met een grote stok/staf. Alleen stampte hij nog wel eens op z'n eigen voet en aan de gevolgen van een ontsteking aan die voet is hij op een gegeven moment overleden.
Over wie heb ik het?
quote:Is het niet langer geleden?
Op donderdag 30 oktober 2003 12:58 schreef Luka het volgende:
Herbert von Karajan
Lijkt me iets voor minstens 100 jaar terug, toen ontstekingen nog niet zo goed waren te genezen.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 12:58 schreef ullie het volgende:[..]
Is het niet langer geleden?
Lijkt me iets voor minstens 100 jaar terug, toen ontstekingen nog niet zo goed waren te genezen.
quote:Is hij Duits?
Je zit trouwens wel in de goede richting te denken...
Bio'tje dan
Fameuze werken: 13 "Tragedies lyriques," waaronder Alceste, Bellerophon, en Prosperine; 30 balletsukken; incidentele muziek; instrumentale marsen en dansstukken; airs
Bio: werd geboren in Italië als molenaarszoon. Zijn moeder stierf toen hij jong was en hij werd naar Frankrijk gestuurd om te werken als diensknaap in het huis van een rijke aristocraat. Terwijl hij daar was studeerde hij gitaar, viool, dans en keyboard. Hij werd bekend als danser en werd uiteindelijk tot componist van King Louis XIV instrumentale muziek benoemd. Onder zijn werkzaamheden vielen oa. het componeren van opera's en andere muzikale happenings voor het koningshuis.
ging dood op een aparte manier, namelijk van een dirigeer-ongeluk! Toendertijd gebruikten dirigenten niet een lichte baton zoals tegenwoordig, maar een houten staf om de maat te stampen op de vloer.
raakte per ongeluk zijn voet in plaats van de vloer. Deze verwonding werd slecht behandeld en gangreen (wat was het ook alweer?) deed zijn werk. Hij overleed uiteindelijk aan de gevolgen van de infectie.
[Dit bericht is gewijzigd door againstthegrain op 30-10-2003 13:51]
Ik wacht nog even op een brilliante ingeving van iemand en als die niet komt stel ik wel een andere vraag...
quote:Ander lichaamsdeel...
Op donderdag 30 oktober 2003 14:08 schreef RoofingBurner het volgende:
Señor Conti?
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:39 schreef againstthegrain het volgende:
Bio'tje dan
Fameuze werken: 13 "Tragedies lyriques," waaronder Alceste, Bellerophon, en Prosperine; 30 balletsukken; incidentele muziek; instrumentale marsen en dansstukken; airs
Bio:werd geboren in Italië als molenaarszoon. Zijn moeder stierf toen hij jong was en hij werd naar Frankrijk gestuurd om te werken als diensknaap in het huis van een rijke aristocraat. Terwijl hij daar was studeerde hij gitaar, viool, dans en keyboard. Hij werd bekend als danser en werd uiteindelijk tot componist van King Louis XIV instrumentale muziek benoemd. Onder zijn werkzaamheden vielen oa. het componeren van opera's en andere muzikale happenings voor het koningshuis.
quote:Nee.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Iedereen weg?
quote:Gangreen (koudvuur) betekent het afsterven van weefsel. Het weefsel sterft af en begint te 'rotten' doordat de bloedtoevoer ontoereikend is. Onvoldoende bloedtoevoer lijdt tot onvoldoende zuurstof. Wanneer weefsel geen zuurstof meer krijgt, kan het niet voortbestaan en zal het langzaam afsterven.
gangreen (wat was het ook alweer?)
Een 'schone' gangreenplek ziet er droog en bruin of blauw uit. Een gangreenplek kan geïnfecteerd raken. Bij infectie door rottingsbacteriën gaat de plek zweren en ontstaat vochtig gangreen. Bij infectie met gasproducerende bacteriën, wordt gesproken van gasgangreen. Deze vorm wordt gekenmerkt door gezwollen weefsel, vooral bij de spieren, een snelle verspreiding naar gezond weefsel, verkleuring en heel ziek zijn. Een belangrijk kenmerk van deze vorm is de walgelijke geur en de productie van giftige stoffen.
Oorzaken van gangreen zijn verwondingen, brandwonden, bevriezing. Ziekten als aderverkalking, embolie, trombose of diabetes (suikerziekte) kunnen ook gangreen veroorzaken. Mensen met diabetes doen er goed aan vanaf een bepaalde leeftijd hun voeten te laten controleren bij een diabetesverpleegkundige of voetdeskundige. Ook veel roken kan tot gangreen of koudvuur leiden. Antibiotica (een middel tegen bacteriën) kunnen soms voorkomen dat gangreen zich verspreidt. Wanneer je vermoedt dat er sprake is van gangreen, kun je het beste zo snel mogelijk naar de huisarts gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 30-10-2003 15:24]
quote:Bijna. Het was de componist Jean Baptiste Lully...
Op donderdag 30 oktober 2003 14:36 schreef RoofingBurner het volgende:
Señor Lullo?
Punt gaat naar niemand en iemand anders mag nieuwe vraag doen. Heb zelf even geen tijd.
quote:Hallo! Goed, ik had geen voornaam, maar bij Korsakov deed ook niemand daar moeilijk over.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:38 schreef againstthegrain het volgende:[..]
Bijna. Het was de componist Jean Baptiste Lully...
Nooit meer vergeten!!Punt gaat naar niemand en iemand anders mag nieuwe vraag doen. Heb zelf even geen tijd.
quote:Richard Clayderman ?
Op donderdag 30 oktober 2003 15:42 schreef RoofingBurner het volgende:
Mag ik, mag ik, mag ik:Wie is dit?
[afbeelding]
quote:Oh pardon! Had je post helemaal over het hoofd gezien. Ik reken hem alsnog goed
Op donderdag 30 oktober 2003 15:45 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Hallo! Goed, ik had geen voornaam, maar bij Korsakov deed ook niemand daar moeilijk over.
UIO_AMS +1
quote:Heb je toch nog je punt
Op donderdag 30 oktober 2003 15:46 schreef UIO_AMS het volgende:[..]
Richard Clayderman ?
En een nieuwe vraag natuurlijk.
Voor de boekhouding: UIO_AMS + 1
Nu weer aan het werk
Zit helaas (?) bij een externe klant te werken en kan niet al te veel lurken. Een vraag houden jullie dus nog tegoed van me. Voor nu laat ik de eer van het vraagstellen over aan jullie.
quote:
Considering their relatively brief existence,racked up enough dramatic twists and turns to rank with some of the great rock soap operas. Its key members have engaged in just about every rock cliché imaginable, including finding religion, refusing to work with the media, breaking up, and joining a big-name group, and even recording an ambitious full-orchestra pop album; all before reuniting in 1997. Although they formed in 1992 amid the burgeoning hard rock scene in Seattle (and later signed to Northwest power label Sub Pop), the group could not have been more different from their flannel-clad contemporaries. Originally conceived as a three-piece (guitarist/vocalist Dan Hoerner, bassist Nate Mendel, and drummer William Goldsmith),
garnered attention when it added enigmatic lead singer Jeremy Enigk, whose high-pitched, constantly ascending voice complemented their melodic songs. The group was shrouded in mystery from the get-go: they released only one picture to the press; conducted one interview; and, for some still-unknown reason, never played a show in the state of California with all four members.
quote:Alice In Change?
Op donderdag 30 oktober 2003 16:04 schreef Z het volgende:
Wie zijn dit?
[..]
quote:Dan altijd nog Alice in Chains. Als het klopt natuurlijk, dat weet ik niet precies. Aan jou de eer dus.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:11 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
Alice In Change?
quote:
With the release of their 1994 debut album, Diary, Sunny Day achieved newfound fame (at one time posing for an ad for department-store chain Nordstrom), while Enigk converted to Christianity. In 1995, the group broke up, but not before releasing that year's LP2 (which, because of its single-hue design, is usually referred to as "The Pink Album") and prompting speculation as to whether Enigk's born-again status was behind the breakup. Goldsmith and Mendel quickly found work with the Foo Fighters, while Hoerner retreated to a farm in Washington. One year after the breakup, Enigk released Return of the Frog Queen, a set of acoustic songs recorded with a 21-piece orchestra. In the meantime, the group maintained a steady fan base on the Internet, and continued to sell copies of their first two albums.In 1997, after months of speculation, the group re-formed, minus Mendel (who stayed with the Foo Fighters and was replaced first by former Mommyheads bassist Jeff Palmer, then by ex-Posie Joe Skyward), and in September 1998 returned with How It Feels to Be Something On, which was met with critical accolades from fans and critics, prompting more media attention than ever as well as a new tour. The dates also yielded 1999's Live, which helped whet appetites for the second studio album of the reunion (and the first not recorded for Sub Pop). The Rising Tide was released by Time Bomb in 2000, marked by a gentler tone and a stronger prog rock influence that resulted in some of the best reviews of the band's already acclaimed career. However, external forces conspired against the band; Time Bomb's distribution deal with Arista fell through, making promotion and touring all but impossible. Additional difficulties with their management soured sessions for a follow-up, and it was announced in June 2001 that
had disbanded.
quote:Dat is de helft van de naam
Op donderdag 30 oktober 2003 16:19 schreef ullie het volgende:
Eh Sunny Day?
quote:Ja nee helaas, nog nooit van gehoord, je had 't alleen in dat stukje laten staan...
Op donderdag 30 oktober 2003 16:26 schreef Z het volgende:[..]
Dat is de helft van de naam
. Nu de rest nog ...
quote:Pluim voor goed lezen dan.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:28 schreef ullie het volgende:[..]
Ja nee helaas, nog nooit van gehoord, je had 't alleen in dat stukje laten staan...
Ken van Sub Pop buiten standaard Grunge eigenlijk alleen de Supersuckers.
Ook niet 'in the Park' . Het is iets met huizen.
quote:bigshadow +1
Op donderdag 30 oktober 2003 16:35 schreef bigshadow het volgende:
sunny day real estate
Mobb Deep dus .
quote:Eric B. & Rakim
Op donderdag 30 oktober 2003 16:42 schreef bigshadow het volgende:
leuke binnenkomer dus..Wie zijn deze jongens??
quote:idd en niet rakim met zijn maatje!
Op donderdag 30 oktober 2003 17:04 schreef MIC1_ het volgende:
ze lijken wel een beetje op Havoc en Prodigy>Mobb Deep dus
.
mic1_ +1
-edit: typo
quote:nee
Op donderdag 30 oktober 2003 17:39 schreef Curchulain het volgende:
Naughty by Nature?-edit: typo
quote:Is die linker Ice-Cube?
Op donderdag 30 oktober 2003 17:36 schreef MIC1_ het volgende:
leuk zo'n plaatje, wie zijn dit?
[afbeelding]
quote:Denk het niet, ik mis Dré...
Op donderdag 30 oktober 2003 19:02 schreef thecrook het volgende:
Ze kijken nogal boos, is het NWA?
quote:Het was maar een gok, ik houdt me niet zo bezig met dat soort "muziek"......
Op donderdag 30 oktober 2003 19:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:Denk het niet, ik mis Dré...
quote:Inderdaad, dat zijn ze. Ik herkende ze ook van een eerdere vraag, alleen die namen hé, dat onthou ik nooit.
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Berkery het volgende:
Die is volgens mij al eens eerder geweest, A tribe called quest
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Berkery het volgende:
Die is volgens mij al eens eerder geweest, A tribe called quest
Berkery +1
quote:Als het maar niet wéér een rap vraag is
Op donderdag 30 oktober 2003 19:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
ik gooi er zo wel een vraagje in...
quote:Sorry, dus wel.
Op donderdag 30 oktober 2003 19:58 schreef thecrook het volgende:[..]
Als het maar niet wéér een rap vraag is
Nasir Jones is beter bekend als wie?
Ik gok dat deze vraag niet meer dan 10 minuten blijft staan
quote:Klopt. *checkt klok* 7 minuten...
Op donderdag 30 oktober 2003 20:11 schreef Curchulain het volgende:
Nas
Curchulain +1
[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 30-10-2003 20:16]
quote:Te laat, denk ik. Volgende keer beter.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:12 schreef MIC1_ het volgende:
NAS!
Nasir -> Nas... soms valt het kwartje (¤ 0,10 tegenwoordig), soms niet
Welke Amerikaanse achtmans punk/ska formatie staat bekend om het steevast optreden in driedelig zwart en wordt daarom door de leden de "Sharpest dressed band in the business" genoemd?
quote:Mighty Bosstones?
Op donderdag 30 oktober 2003 20:20 schreef Curchulain het volgende:
Goed, komtie...Welke Amerikaanse achtmans punk/ska formatie staat bekend om het steevast optreden in driedelig zwart en wordt daarom door de leden de "Sharpest dressed band in the business" genoemd?
quote:Laten we 'm maar goed rekenen... The Mighty Mighty Bosstones is inderdaad de gezochte band... 1 minuut
Mighty Bosstones?
quote:Toch Mighty Mighty, ik zat te twijfelen, ik dacht dat ik dat er zelf bij verzonnen had.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:25 schreef Curchulain het volgende:[..]
Laten we 'm maar goed rekenen... The Mighty Mighty Bosstones is inderdaad de gezochte band... 1 minuut
Leuk skavraagje als vervolg over Doe Maar.
Ik heb een aantal beginzinnen van Doe Maar-nummers. Van de titel moet je een letter hebben, woord- en letternummer staan achter de zin. Deze letters vormen van boven naar onder een persoon. Ik wil weten:
Welke persoon en tijdens welke gelegenheid heeft hij iets met Doe Maar te maken gehad?
1. Ik heb het nooit geweten, waar het eigenlijk om gaat (woord 3; eerste letter)
2.Het is dus toch zover gekomen, dat jij hier naast me ligt (woord 1; laatste letter)
3.Weet je wat het is ik maak me zorgen, jij zegt: ik kan niet zonder jou (woord 1; letter 2)
4.Dit is een lied over een plant, een groene plant (woord 1; letter 5)
5.Waar is mijn gezond verstand, wat is er met me aan de hand (woord 1; laatste letter)
6.Ze lachtte en toen bleef ze voor me staan (woord 2; letter 2)
7.Ik stopte dus met roken en voelde me gebroken (woord 1; letter 2)
8.Ik ken een heel leuk tentje, daar speelt een prima bandje (woord 1; letter 2)
9.Mij oh mij, oeh ik heb pijn (woord 1; letter 4)
10.Ik wil het niet, maar doe het wel, nee ik ken mezelf (woord 1; laatste letter)
11.Omdat ik nooit geen broertjes had, maar zussen om me heen (woord 1; eerste letter)
12. Zeg nou niet dat, dat je, denkt wat een (woord 1; letter 2)
13.Kom niet bij me klagen, kom niets aan me vragen, nee (woord 2; laatste letter)
14.Ga zitten, want ik wil eens met je praten (woord 3; laatste letter)
Veel succes!
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 30-10-2003 20:56]
Dit is wat ik tot nu toe heb:
1
2 Belle Helene
3
4 Nederwiet
5
6
7 Okee
8 Doris Day
9 Smoorverliefd
10
11
12
13 Liever dan lief
14
_E_R__KOO___N_
quote:Dat is goed, toch nog toe...
Op donderdag 30 oktober 2003 21:32 schreef ranja het volgende:
Even wat helpen, ga zo weg dus...Dit is wat ik tot nu toe heb:
1
2 Belle Helene
3
4 Nederwiet
5
6
7 Okee
8 Doris Day
9 Smoorverliefd
10
11
12
13 Liever dan lief
14_E_R__KOO___N_
Het leven gaat door = g
2.Het is dus toch zover gekomen, dat jij hier naast me ligt (woord 1; laatste letter)
Belle Helene = e
3.Weet je wat het is ik maak me zorgen, jij zegt: ik kan niet zonder jou (woord 1; letter 2)
Zoek het zelf maar uit = o
4.Dit is een lied over een plant, een groene plant (woord 1; letter 5)
Nederwiet = r
5.Waar is mijn gezond verstand, wat is er met me aan de hand (woord 1; laatste letter)
Bang = g
6.Ze lachtte en toen bleef ze voor me staan (woord 2; letter 2)
De eerste keer = e
7.Ik stopte dus met roken en voelde me gebroken (woord 1; letter 2)
Okee = k
8.Ik ken een heel leuk tentje, daar speelt een prima bandje (woord 1; letter 2)
Doris Day = o
9.Mij oh mij, oeh ik heb pijn (woord 1; letter 4)
Smoorverliefd = o
10.Ik wil het niet, maar doe het wel, nee ik ken mezelf (woord 1; laatste letter)
Whiskey Coke = y
11.Omdat ik nooit geen broertjes had, maar zussen om me heen (woord 1; eerste letter)
Macho = m
12. Zeg nou niet dat, dat je, denkt wat een (woord 1; letter 2)
Watje = a
13.Kom niet bij me klagen, kom niets aan me vragen, nee (woord 2; laatste letter)
Liever dan Lief = n
14.Ga zitten, want ik wil eens met je praten (woord 3; laatste letter)
Is dit alles = s
GEORGE KOOYMANS
Hij drumde mee tijdens Lajeninaja tijdens Pinkpop
quote:Alles goed, behalve de connectie. Hij is namelijk geen drummer, maar gitarist.
Op donderdag 30 oktober 2003 21:42 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
GEORGE KOOYMANSHij drumde mee tijdens Lajeninaja tijdens Pinkpop
Punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!
quote:Kon me herinneren dat er een heleboel stonden mee te drummen, en ik dacht hij ook, maar dat zal dan wel gitaar spelen zijn geweest. Het zag er wel gezellig uit.
Op donderdag 30 oktober 2003 21:46 schreef belsen het volgende:[..]
Alles goed, behalve de connectie. Hij is namelijk geen drummer, maar gitarist.
Enfin het is je vergeven.
Punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!
De volgende vraag:
Van wie zijn de volgende albums:
PLAG
WOATL
L
DGMN
quote:Ik zal ze even in de juiste volgorde zetten:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:49 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:[..]
De volgende vraag:
Van wie zijn de volgende albums:
PLAG
WOATL
L
DGMN
PLAG
DGMN
WOATL
L
En verder valt te melden dat de laatste zeer recentelijk is uitgekomen.
Ze komen uit Duitsland.
ik ga er zo vandoor, als jullie er niet uit komen parkeer hem dan maar.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:23 schreef Grobbel het volgende:
Guano Apes...
Proud Like A God
Don't Give Me Names
Walking On A Thin Line
Live (20 oktober verschenen met DVD)
Grobbel +1
quote:Ik heb meer dan genoeg hints achter de hand in ieder geval, mocht het nodig zijn... Ik kan met gemak een volledige trivia-quiz opzetten rondom dit vreemde collectief, met onderhand elke maand wel weer een opvallend feitje, collaboratie of maffe cover.
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:35 schreef Z het volgende:
Dit is laats in een topic ter sprake gekomen, mijn hersenen kraken iig...
Maar goed, eentje dan... Ze zijn heel erg dankbaar voor de Fiber-Optic Jesus die ze van Jack White hebben gekregen.
quote:was never meant to change the world, but you can never predict when the zeitgeist will hit, and
second album turned out to be the place where alternative rock crashed into the mainstream. This wasn't entirely an accident, either, since
did sign with a major label, and they did release a record with a shiny surface, no matter how humongous the guitars sounded. And, yes,
is probably a little shinier than it should be, positively glistening with echo and fuzz-box distortion, especially when compared with the black-and-white murk of
. This doesn't discount the record, since it's not only much harder than any mainstream rock of 1991, its character isn't on the surface, it's in the exhilaratingly raw music and haunting songs.
quote:Over welke klassieker gaat dit stukje?
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Riert het volgende:
Nirvana?
quote:Dat was niet al te lastig idd.
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Grobbel het volgende:
Nevermind van Nirvana.
Grobbel +1
quote:Hmmmm....beetje suf.
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Z het volgende:[..]
Over welke klassieker gaat dit stukje?
EOPA
TROTSC
TWM
S
AFO
En ze staan al op chronologische volgorde!
suc6
quote:en iemand van perfect circle dacht ik (vage herinnering)
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:31 schreef Z het volgende:
Ik weet er twee...- Smashing Pumpkins
- Slint
quote:ik stel een nieuwe vraag voor
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:52 schreef Grobbel het volgende:
Hmm, lastig dit... Punt voor bigshadow dan maar? Hij noemde als eerste een derde band, alhoewel ik het lijstje van twentemeisje ook wel indrukwekkend vond (al heeft David Pajo ook nog connecties met Tortoise en Papa M, voor de volledigheid).
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:52 schreef Grobbel het volgende:
... alhoewel ik het lijstje van twentemeisje ook wel indrukwekkend vond .
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:05 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat is de drummer van uh....uh...uh....
aka Moby...
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:55 schreef Curchulain het volgende:
Richard Melville Hall?aka Moby...
quote:A perfect Circle
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:05 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat is de drummer van uh....uh...uh....
quote:Met een s Josh Freese.
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:04 schreef bigshadow het volgende:
josh freeze?
quote:ja die ja
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:07 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Met een s Josh Freese.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
A perfect Circle
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:04 schreef bigshadow het volgende:
josh freeze?
bigshadow +1
wie hoort er thuis op de
emerged from England's house music scene in the early '90s to become the most popular British soul vocalist of the decade. Although his earliest material still showed signs of acid house, by the mid-'90s he had created a distinctive fusion of soul, folk, pop, dance, and rock that brought him success on both sides of the Atlantic.
The son of Nigerian and Brazilian parents, was raised in England. After graduating with an architectural degree, he took various jobs around London, including electrical engineering and designing leather clothing.
quote:toevallig wel
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:43 schreef PPL het volgende:
Seal toevallig ?
PPL +1
Ik werd even opgehouden op het werk.
Nu weer effe tijd.
Ik ga even een vraagje maken...
Give me five minutes.
quote:Binnen de minuut geraden !
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:54 schreef Litpho het volgende:
New Kids On The Block.
Litpho +1
quote:Nou ja, de rotharses van degene die rechts staat is natuurlijk vrij herkenbaar
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:57 schreef PPL het volgende:
Litpho +1
Van welke welbekende band is dit album?
quote:Uiteraard
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:08 schreef RoofingBurner het volgende:
ZZ-top
RoofingBurner +1
quote:Hoeveel heeft ze er?
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:38 schreef ranja het volgende:
Noem minimaal de helft van de albumtitels van Vanessa Paradis (vrees niet, ze heeft er nog geen 100).
- J&M
- Live
- Selftitled (die met Lenny Kravitz)
Genoeg?
quote:wel genoeg, alleen die eerste... ach vooruit. kan ik rustig gaan treinen (ja ik ben laat)
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:07 schreef belsen het volgende:[..]
Hoeveel heeft ze er?
- J&M
- Live
- Selftitled (die met Lenny Kravitz)Genoeg?
M&J
Variations sur le meme t'aime
Vanessa Paradis
Live
Bliss
Au Zenith
Belsen +1
Hieronder staan beginregels van nummers van Boudewijn de Groot. Zet de nummers onder elkaar en je krijgt, in dit geval met alle eerste letters lidwoorden niet meegeteld, de naam van een persoon.
Welke persoon en wat heeft ie met Boudewijn de Groot te maken?
1. Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken en te hopen dat je licht het doet
2. Nee, ik heb nog niets begrepen van je woorden, k heb mijn moed nog lang niet bij elkaar geraapt
3. Al op tweeentwintig jaren in dit leven, maak ik het op van mijn jeugd
4. Het mooie van de zon is dat de dag ermee begon, het aangename van een dame is dat ze niet alleen een vrouw is, maar voornamelijk een dame
5. Er is een ster geboren, koppen in de krant, er klinken duizend koren, boven het Lage Land
6. Ik was een kleine jongen, zondagochtend was een hel en dominees vertelden me wat ik niet mocht en wat wel
7. Waar kun je liggen in het zand, totdat je hele lijf verbrand, waar kun je zuipen als een beest, waar vind je vrienden voor elk feest
8. Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant
9. Kom mensen en luister en hou nu je bek, het water komt jullie al tot je nek
10. Nederlandse neger, jij komt uit Suriname, zoals wij ooit uit Nederland naar Suriname kwamen
11. Niemand te zien, de straat was verlaten, ik liep er alleen, ik speelde gitaar
12. Het is een stad, het is een dorp, het is een plaats of een gehucht en je moet er niet te gek doen anders ben je zo berucht
13. Zo te sterven op het water met je vleugels van papier, zo maar drijven, na het vliegen in de wolken, drijf je hier
Je komt al een heel eind met de beste van, veel succes...
ik krijg dit eruit;
anton tsjechov .
oh ook connectie ehh hij heeft m gespeeld toch?
quote:Als je het toevallig doet mag het, geloof ik.
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:13 schreef MIC1_ het volgende:
ik heb wel een paar liedjes geluisterd, uit mn hoofd wist ik er maar acht, mag dat?
quote:De nummers waren:
ik krijg dit eruit;
anton tsjechov.
Avond
Naast jou
Testament
Of niet soms
Nederlandse held
Tante Julia
Strand
Jimmy
Er komen andere tijden
Calypso
Hoogtevrees
Onder ons
Verdronken vlinder
quote:Inderdaad Boudewijn de Groot speelde Tsjechov in de gelijknamige musical van Robert Long en Dimitri Frenkel Frank (met Vanmorgen vloog ze nog).
oh ook connectie ehh hij heeft m gespeeld toch?
Punt en vraag voor MIC1!
[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 31-10-2003 22:46]
hint maar dan; hij heeft veel samengewerkt met/gedaan voor Cannonball Adderley.
Branford Marsalis heeft onder een andere naam een hit gescoord en twee albums uitgebracht, welke naam?
quote:Buckshot Lefonque?? (ofzo)
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:06 schreef MIC1_ het volgende:Het liedje heet Another Day...
quote:even opgezocht.
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:16 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Buckshot Lefonque?? (ofzo)
Gambolputty +1
Next
quote:Yep, is goed.
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:16 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Buckshot Lefonque?? (ofzo)
Punt voor Gambolputty! Is al toegekend door Ranja!
Nieuwe vraag:
Wie zat er schuil achter het carnavalsproject De Breedbekkikkers?
Twee zielen, een gedachte Ranja!
quote:Dat is toch van "maak van uw scheet een donderslag"? dan is het Herman Brood.
Op zaterdag 1 november 2003 11:45 schreef belsen het volgende:Nieuwe vraag:
Wie zat er schuil achter het carnavalsproject De Breedbekkikkers?
quote:Yep, en van Oh god hou d'r mee op.
Op zaterdag 1 november 2003 11:54 schreef ranja het volgende:[..]
Dat is toch van "maak van uw scheet een donderslag"? dan is het Herman Brood.
Punt en vraag voor Ranja!
Hij loopt weer, nou ja een beetje...
quote:lijkt wel iets van Tracey Ullman maar titel
Op zaterdag 1 november 2003 12:26 schreef ranja het volgende:
Ik ga boodschappen doen, doen jullie (jij?) deze maar onderussen:welk nummer?
Gok: They don't know about us
Overigens wel weer actueel met Paul McCartney in de clip
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:42 schreef Gambolputty het volgende:lijkt wel iets van Tracey Ullman
Gok: They don't know about us
quote:Niet They don care?
Op zaterdag 1 november 2003 13:05 schreef ranja het volgende:[..]
Nou ook geen Breakaway. Sunglasses misschien?
quote:Jawel
Op zaterdag 1 november 2003 13:09 schreef belsen het volgende:[..]
Niet They don care?
Nou ook geen Breakaway. Sunglasses misschien?
Belsen +1
quote:Even door gaan op de zonnebrillen:
Op zaterdag 1 november 2003 13:15 schreef ranja het volgende:[..]
Jawel
Belsen +1
Wat zijn de vijf namen van The Blues Brothers?
Voor degenen die de films gezien hebben...
quote:Oké...
Op zaterdag 1 november 2003 13:22 schreef belsen het volgende:[..]
Even door gaan op de zonnebrillen:
Wat zijn de vijf namen van The Blues Brothers?
Voor degenen die de films gezien hebben...
BB
- Broer 1
- Broer 2
BB2000
- Tutor van Elwood
- Barman en invaller voor Jake
- Onecht kind van Curtis en in die hoedanigheid de 'halfbroer' van
quote:Ik heb alleen BB gezien en dat is uiteraard Jake(Joliet) en Elwood Blues. In deze film komen ook Matt"guitar"Murphy"en Blue Lou Marini voor maar geen idee of ze ook in BB 2000 spelen??
Op zaterdag 1 november 2003 13:42 schreef belsen het volgende:[..]
Oké...
BB
- Broer 1
- Broer 2BB2000
- Tutor van Elwood
quote:Paul is afgelopen week weer papa geworden en figureerde in de clip van Tracey Ullman, vandaar
Op zaterdag 1 november 2003 12:42 schreef Gambolputty het volgende:[..]
quote:Die spelen ook mee in BB2000, maar dat zijn niet de Blues Brothers, maar de band.
Op zaterdag 1 november 2003 14:03 schreef Luka het volgende:[..]
Ik heb alleen BB gezien en dat is uiteraard Jake(Joliet) en Elwood Blues. In deze film komen ook Matt"guitar"Murphy"en Blue Lou Marini voor maar geen idee of ze ook in BB 2000 spelen??
BB
- Broer 1: Joliet Jake Blues (John Belushi)
- Broer 2: Elwood Blues (Dan Akroyd)
BB2000
- Tutor van Elwood
quote:Dat eerste wist ik niet
Op zaterdag 1 november 2003 14:16 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Paul is afgelopen week weer papa geworden en figureerde in de clip van Tracey Ullman, vandaar
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:25 schreef ranja het volgende:[..]
Dat eerste wist ik niet
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:40 schreef Gambolputty het volgende:
ik heb BB2000 nog steeds niet gezien maar John Goodman was toch de invaller voor Jake?
BB
- Broer 1: Joliet Jake Blues (John Belushi)
- Broer 2: Elwood Blues (Dan Akroyd)
BB2000
- Tutor van Elwood
- Mighty Mack McTeer (John Goodman; barman en invaller voor Jake)
quote:dat is voor mij al een reden om BB2000 niet te kijken. JG =
Op zaterdag 1 november 2003 14:40 schreef Gambolputty het volgende:
ik heb BB2000 nog steeds niet gezien maar John Goodman was toch de invaller voor Jake?
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:44 schreef Gambolputty het volgende:
Wellicht tijd voor een hint/tip?
Verzin maar een andere vraag, is waarschijnlijk beter...
Vraag voor Gambolputty...
quote:Tja, de film zoals gezegd nog nooit gezien. Ik kende Goodman alleen van de aankondigingen en hij is me bijgebleven omdat ik benieuwd was wie ooit John Belushi's plaats in zou kunnen nemen.
Op zaterdag 1 november 2003 15:53 schreef belsen het volgende:[..]
Jake Blues (John Belushi)
Elwood Blues (Dan Akroyd)
Buster Blues (J. Evan Bonifant; tutor van Elwood)
Mighty Mack McTeer (John Goodman; barman en invaller voor Jake)
Cab Chamberlain (Joe Morton; onecht kind van Curtis en in die hoedanigheid de 'halfbroer' van)
Verzin maar een andere vraag, is waarschijnlijk beter...
Vraag voor Gambolputty...
Om toch een beetje in de stijl te blijven: de nieuwe vraag:
Noem 5 nummers met "Blues" in de titel.
quote:Charlie Parker - Blues for Alice
Op zaterdag 1 november 2003 17:02 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Tja, de film zoals gezegd nog nooit gezien. Ik kende Goodman alleen van de aankondigingen en hij is me bijgebleven omdat ik benieuwd was wie ooit John Belushi's plaats in zou kunnen nemen.
Om toch een beetje in de stijl te blijven: de nieuwe vraag:
Noem 5 nummers met "Blues" in de titel.
quote:Da's dan toch weer sneller dan ik had verwacht.
Op zaterdag 1 november 2003 17:15 schreef ullie het volgende:[..]
Charlie Parker - Blues for Alice
Miles Davis - All Blues
Julian Sas - Blues for the Lost & Found
Allman Brothers Band - Statesboro Blues
Scremain Jay Hawkins - Constipation Blues
Ullie +1
quote:Wat ga je zien?
Op zaterdag 1 november 2003 17:15 schreef ranja het volgende:
Ik laat deze maar even voorbijgaan, ga zo weg voor een avondje hoofdschudden in Tivoli
quote:Mwoah, er zijn volgens mij zo ontzettend veel nummers met blues in de titel. 5 Noemen is niet zo'n probleem.
Op zaterdag 1 november 2003 17:17 schreef Gambolputty het volgende:[..]
Da's dan toch weer sneller dan ik had verwacht.
Ullie +1
Nieuwe vraag. Van wie is de volgende text:
Playing gigs at the Fillmore East during the sixties made it easier for you to get in and catch other bands, even if tickets were sold out. As a young saxophonist in a rock band, I played there several times and attended numerous concerts; the one group I never missed (unless I had to be on the road) was the Allman Brothers Band. More specifically, I went to see their guitarist, Duane Allman, the only "rock" guitarist I had heard up to that point who could solo on a one-chord vamp for as long as half an hour or more, and not only avoid boring you but keep you absolutely riveted
Ik dacht trouwens ook dat dit stukje van de betreffende naamgenoot was, ik vond het al zo vreemd...
quote:Johnny Cash
Op zaterdag 1 november 2003 17:29 schreef ullie het volgende:
Z'n naamgenoot is redelijk recent overleden...
Ik dacht trouwens ook dat dit stukje van de betreffende naamgenoot was, ik vond het al zo vreemd...
quote:Ik bedoelde dat ik niet verwachtte dat er zo snel een respons zou komen...ik dacht dat iedereen boodschappen aan het doen was ofzo
Op zaterdag 1 november 2003 17:22 schreef ullie het volgende:[..]
Mwoah, er zijn volgens mij zo ontzettend veel nummers met blues in de titel. 5 Noemen is niet zo'n probleem.
Mochten jullie er niet uit komen doe dan maar een nieuwe vraag.
quote:Elliot Smith, dat is toch ook een jazzmuzikant?
Op zaterdag 1 november 2003 18:17 schreef ullie het volgende:
Mjah ik ga er nu vandoor.
Laatste hintje: Het komt uit de nieuwe liner notes van het album Kind of Blue van Miles Davis.Mochten jullie er niet uit komen doe dan maar een nieuwe vraag.
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:30 schreef belsen het volgende:[..]
Elliot Smith, dat is toch ook een jazzmuzikant?
Hij deelt inderdaad zijn naam met een zeer beroemde onlangs overleden muzikant!
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:00 schreef Dave_Mustaine het volgende:
john coltrane
quote:Robert Palmer
Op zaterdag 1 november 2003 19:04 schreef belsen het volgende:[..]
Nee, hij heeft dezelfde naam als een onlangs overleden zanger...
Dat zijn de enige pas overleden zangers die me te binnen schieten
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:07 schreef Luka het volgende:[..]
Robert Palmer
Johnny Cash was op de vorige pagina al een aantal maal genoemd.
http://perso.club-internet.fr/barybary/miles/miles07.htm
Punt en vraag voor Luka!
quote:Ja punt en vraag voor bouwvakker666 NOT
Op zaterdag 1 november 2003 19:29 schreef bouwvakker666 het volgende:
paul cox
[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 01-11-2003 21:03]
quote:nog net voor kopspijkers begint: Henk_Glimlach +1 Had het topic niet gezien, toeval dus.
Op zaterdag 1 november 2003 20:04 schreef [b] het volgende:
Is dat nietGlenn Medeiros
?
quote:Aldus Henk dus Be our guest!!!
En ik moet direct weer weg, dus wie een vraag wil stellen, doe dat vooral
FD
SR
JO
WB
Ze zijn nu geloof ik met 5...
quote:Limp Bizkit ?
Op zaterdag 1 november 2003 21:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ok, hier een vraag. Welke band bestond oorspronkelijk uit dit viertal? (Ik geef alleen de 1e letter van de voor- en achternaam)FD
SR
JO
WBZe zijn nu geloof ik met 5...
quote:Jackpot.
Op zaterdag 1 november 2003 21:21 schreef tong80 het volgende:[..]
Limp Bizkit ?
Wie zijn dit?
Volgens AMG:
quote:
Similar Artists: Toto Mr. Mister Kansas Boston Foreigner Styx The Doobie Brothers Loverboy Heart Meat Loaf Jefferson Starship Peter Frampton
quote:Dit is REO Speedwagon
Op zaterdag 1 november 2003 23:38 schreef Gambolputty het volgende:
tussendoortje:Wie zijn dit?
Volgens AMG:
[..]
Ik ga nu dus wie wil die mag want ik ben op z'n vroegst morgen om 17:00 uur weer online!!
[Dit bericht is gewijzigd door Luka op 01-11-2003 23:46]
quote:Bedankt Luka
Op zaterdag 1 november 2003 23:45 schreef Luka het volgende:[..]
Dit is REO Speedwagon
Ik ga nu
dus wie wil die mag want ik ben op z'n vroegst morgen om 17:00 uur weer online!!
Maar idd REO Speedwagon, dus Luka +1
Wie nog een vraag weet, ga je gang.
quote:Oké, wie is dit?
Op zaterdag 1 november 2003 23:49 schreef Gambolputty het volgende:Wie nog een vraag weet, ga je gang.
Welke artiest tekende vanaf Fragile (1972) t/m Relayer (1974) de albumhoezen voor Yes?
en qua vraag geen idee
quote:andy warhol
Op zondag 2 november 2003 01:26 schreef Litpho het volgende:
En aangezien dit op allmusic te controleren is, alvast de volgende vraag.Welke artiest tekende vanaf Fragile (1972) t/m Relayer (1974) de albumhoezen voor Yes?
quote:Nee
Op zondag 2 november 2003 11:42 schreef dolle_hond het volgende:
andy warhol
quote:Wie?
Op zondag 2 november 2003 12:28 schreef dolle_hond het volgende:
roy liechtenstein
quote:Nee hoor, dat mag gewoon.
Op zondag 2 november 2003 13:19 schreef bigshadow het volgende:
Roger dean (dank aan ouders)
Of is dat valsspelen??
Uiteraard is het de onmiskenbare stijl van Roger Dean .
bigshadow +1
btw, als er niet binnen 10 minuten het goede antwoord gegeven zet deze vraag dan maar effe in de wacht. Moet nml zo gaan werken!
quote:AMG vind het goed.
Op zondag 2 november 2003 13:42 schreef twentemeisje het volgende:
Incubus!
Twentemeisje +1 en nieuwe vraag.
quote:Van mij mag je en volgens de regels ook dus kom maar op!!
Op zondag 2 november 2003 16:32 schreef Curchulain het volgende:
Als er uit 't oosten geen reactie komt heb ik nog wel een breinbrekertje...
Now there's 27000
Taking up 20% of 's land
In a country where nobody could tell you
Where the hell that borderline does stand
It's not that we don't give a damn
We don't mean to make fun of it
But one fifth of our country is also none of it
Over welke streek gaat dit? Je hoeft geen aardrijkskundig genie te zijn, maar wel een beetje algemene ontwikkeling :-P
quote:Noordpool
Op zondag 2 november 2003 16:47 schreef Curchulain het volgende:
Een stukje uit een nummer van Three Dead Trolls in a Baggie:Now there's 27000
Taking up 20% of's land
In a country where nobody could tell you
Where the hell that borderline does standIt's not that we don't give a damn
We don't mean to make fun of it
But one fifth of our country is also none of itOver welke streek gaat dit? Je hoeft geen aardrijkskundig genie te zijn, maar wel een beetje algemene ontwikkeling :-P
quote:Is toch geen streek, euhhhm streek in Canada......NewFoundland
Op zondag 2 november 2003 16:54 schreef MIC1_ het volgende:
Canada ofzo
quote:
scherp.
Ontario?
ik zal maar niet zeggen dat het er niet letterlijk in staat
quote:Groenland valt onder Denemarken en kan daarom een streek genoemd worden.
streek is gropenland en siberie toch niet
En Transsylvanië is het niet... komt ook niet dichterbij dan tot nu toe al gegokt was.
quote:17%... maar die 20% zal ook wel een schatting zijn... "In a country where nobody could tell you where that borderline does stand"
Alaska, is een klein stukje, misschien wel 20 %, van de VS?
Lapland is het ook niet...
Laten we het er op houden dat het inderdaad geen (sub)tropisch gebied is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |