abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14246421
Welkom bij het zevenentachtigste deel van

* Fok! Muziek Trivia *

Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.

Oooow, is het zo simpel?
Nee

De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt

Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast

Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.

Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen ca. een uur, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.

Als een topic vol is en <vacature> en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.

Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.

Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).

Antwoord bij afwezigheid
Vanwege een aantal al dan niet terechte slechte ervaringen wordt het afgeraden om het antwoord in je profiel te 'verstoppen' als je weg gaat terwijl je een vraag hebt gesteld. Handiger is het om:
- de vraag gewoon open te laten staan (tenzij je natuurlijk een maandje bahama's gaat doen)
- het antwoord zelf te geven en zo de vraag in te trekken
- het antwoord naar iemand van de aanwezigen toe te mailen (wel in overleg graag) zodat die de nieuwe vraagsteller wordt en hints kan geven en antwoorden goed of afkeuren.

Let op!
Het is wel zo sportief om geen Google, Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden. Het is natuurlijk niet verboden muziek te luisteren tijdens het trivia-en...
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!!

* Dus niet opzoeken!

Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:

aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst

Aanvullingen zijn van harte welkom.

Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal <vacature> of ranja een tussenstand bekend maken.

Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.

wijzigingen voorbehouden

Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
Fok! Muziek trivia deel XV
Fok! Muziek trivia deel XVI
Fok! Muziek trivia deel XVII
Fok! Muziek trivia deel XVIII
Fok! Muziek trivia deel XIX
Fok! Muziek trivia deel XX
Fok! Muziek trivia deel XXI
Fok! Muziek trivia deel XXII
Fok! Muziek trivia deel XXIII
Fok Muziek Trivia XXIV
Fok! Muziek trivia deel XXV
Fok! Muziek trivia deel XXVI
Fok! Muziek trivia deel XXVII
Fok! Muziek trivia deel XXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXIX
Fok! Muziek trivia deel XXX (dubbele punten!)
Fok! muziek trivia deel XXXI
Fok! Muziek trivia XXXII
Fok! Muziek trivia deel XXXIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIV
Fok! Muziek trivia Deel XXXV
Fok! Muziek trivia deel XXXVI
Fok! Muziek trivia deel XXXVII
Fok! Muziek trivia Deel XXXVIII
Fok! Muziek trivia deel XXXIX
Fok! Muziek Trivia Deel XL
Fok! Muziek trivia Deel XLI
Fok! Muziek trivia Deel XLII
Fok! Muziek trivia Deel XLIII
Fok! Muziek trivia Deel 44
Fok! Muziek trivia Deel 45
Fok! Muziek trivia Deel XLVI
Fok! Muziek trivia Deel XLVII
Fok! Muziek trivia Deel XLVIII
Fok! Muziek trivia Deel XLIX
Fok! Muziek trivia Deel L
Fok! Muziek trivia Deel LI
Fok! Muziek Trivia Deel LII
Fok! Muziek trivia Deel LIII
Fok! Muziek trivia deel LIV
Fok! Muziek trivia Deel LV
Fok! Muziek trivia Deel LVI
Fok! Muziek trivia LVII
Fok! Muziek trivia Deel LVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LX
Fok! Muziek Trivia deel LXI
Fok! Muziek trivia Deel LXII
Fok! Muziek trivia Deel LXIII
Fok! Muziek Trivia Deel LXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXV
FOK! Muziek Trivia deel LXVI
FOK! Muziek Trivia deel LXVII
FOK! Muziek Trivia deel LXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LIX
Fok! Muziek trivia Deel LXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXV
Fok! Muziek trivia Deel LXXVI
Fok! Muziek trivia LXXII
Fok! Muziek trivia Deel LXXVIII
Fok! Muziek trivia Deel LXXIX
Fok! Muziek trivia Deel LXXX
Fok! Muziek trivia Deel LXXXI
Fok! Muziek trivia Deel LXXXII
Fok! Muziek Trivia LXXXIII
Fok! Muziek Trivia deel LXXXIV
Fok! Muziek trivia Deel LXXXV
Fok! Muziek Trivia Deel LXXXVI

No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_14246443
Openstaande vraag:
quote:
Componist/dirigent die overleed door een zelf toegebrachte verwonding. De goede man had namelijk de gewoonte de maat aan te geven met een grote stok/staf. Alleen stampte hij nog wel eens op z'n eigen voet en aan de gevolgen van een ontsteking aan die voet is hij op een gegeven moment overleden.
Over wie heb ik het?
Niet Chopin
  donderdag 30 oktober 2003 @ 12:56:26 #3
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14246506
Gokje: Bach
tevens tvp
Burnt to the core but not broken
pi_14246537
Herbert von Karajan
It's my world...you're just livin' in it!!!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 12:58:57 #5
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14246561
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 12:58 schreef Luka het volgende:
Herbert von Karajan
Is het niet langer geleden?

Lijkt me iets voor minstens 100 jaar terug, toen ontstekingen nog niet zo goed waren te genezen.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_14246592
Bach en Von Karajan beide

Hintje: De man heeft nogal een lullige achternaam...

pi_14246599
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 12:58 schreef ullie het volgende:

[..]

Is het niet langer geleden?

Lijkt me iets voor minstens 100 jaar terug, toen ontstekingen nog niet zo goed waren te genezen.

zit wat in maar zoveel dirigenten ken ik niet dus...
pi_14246609
Herr Schwanz i.i.g. een lullige achternaam
pi_14246723
Herr Schwanz is leuk bedacht, maar wel fout
Je zit trouwens wel in de goede richting te denken...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 13:06:57 #10
32740 Luka
Schop kont!
pi_14246754
quote:
Je zit trouwens wel in de goede richting te denken...
Is hij Duits?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 13:24:17 #11
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14247237
Geboren: Florence (Italie) in 1632
Overleden: Parijs (Frankrijk) 1687
Stijl/periode: Barok
pi_14247488
Monsieur Eiffel Sr.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 13:39:39 #14
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14247690
Doniwie? En monsieur Eiffel is ook fout...

Bio'tje dan

Fameuze werken: 13 "Tragedies lyriques," waaronder Alceste, Bellerophon, en Prosperine; 30 balletsukken; incidentele muziek; instrumentale marsen en dansstukken; airs

Bio:
werd geboren in Italië als molenaarszoon. Zijn moeder stierf toen hij jong was en hij werd naar Frankrijk gestuurd om te werken als diensknaap in het huis van een rijke aristocraat. Terwijl hij daar was studeerde hij gitaar, viool, dans en keyboard. Hij werd bekend als danser en werd uiteindelijk tot componist van King Louis XIV instrumentale muziek benoemd. Onder zijn werkzaamheden vielen oa. het componeren van opera's en andere muzikale happenings voor het koningshuis.

ging dood op een aparte manier, namelijk van een dirigeer-ongeluk! Toendertijd gebruikten dirigenten niet een lichte baton zoals tegenwoordig, maar een houten staf om de maat te stampen op de vloer. raakte per ongeluk zijn voet in plaats van de vloer. Deze verwonding werd slecht behandeld en gangreen (wat was het ook alweer?) deed zijn werk. Hij overleed uiteindelijk aan de gevolgen van de infectie.

[Dit bericht is gewijzigd door againstthegrain op 30-10-2003 13:51]

donderdag 30 oktober 2003 @ 14:00:04 #15
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14248270
Google er maar even bijgetrokken: nog-nooit-van-gehoord
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 14:03:17 #16
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14248358
Maar hoe die aan zijn aan zijn einde kwam, is een leuke anecdote toch?
Vandaar dat ik dacht dat mensen hem wel zouden kennen. Dit is namelijk wel zo'n typische Triviant/1 tegen 100/Weekend Miljonairs-vraag

Ik wacht nog even op een brilliante ingeving van iemand en als die niet komt stel ik wel een andere vraag...

pi_14248518
Señor Conti?
pi_14248570
Paolo Conte
  donderdag 30 oktober 2003 @ 14:23:45 #19
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14248898
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 14:08 schreef RoofingBurner het volgende:
Señor Conti?
Ander lichaamsdeel...
  Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 14:36:44 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_14249289
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 13:39 schreef againstthegrain het volgende:
Bio'tje dan
Fameuze werken: 13 "Tragedies lyriques," waaronder Alceste, Bellerophon, en Prosperine; 30 balletsukken; incidentele muziek; instrumentale marsen en dansstukken; airs
Bio:
werd geboren in Italië als molenaarszoon. Zijn moeder stierf toen hij jong was en hij werd naar Frankrijk gestuurd om te werken als diensknaap in het huis van een rijke aristocraat. Terwijl hij daar was studeerde hij gitaar, viool, dans en keyboard. Hij werd bekend als danser en werd uiteindelijk tot componist van King Louis XIV instrumentale muziek benoemd. Onder zijn werkzaamheden vielen oa. het componeren van opera's en andere muzikale happenings voor het koningshuis.
Keyboard in de tijd van Louis XIV?
Volgens mij heet hij iets van Lulli. Voornaam ontgaat me. Ook niet zo'n liefhebber van barok.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_14249294
Señor Lullo?
pi_14250274
Iedereen weg?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 15:14:04 #23
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14250378
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Iedereen weg?
Nee. maar ook niets zinnigs te melden. Nog nooit van deze beste man gehoord maar ik bevind me in goed gezelschap geloof ik
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 15:15:11 #24
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14250405
quote:
gangreen (wat was het ook alweer?)
Gangreen (koudvuur) betekent het afsterven van weefsel. Het weefsel sterft af en begint te 'rotten' doordat de bloedtoevoer ontoereikend is. Onvoldoende bloedtoevoer lijdt tot onvoldoende zuurstof. Wanneer weefsel geen zuurstof meer krijgt, kan het niet voortbestaan en zal het langzaam afsterven.

Een 'schone' gangreenplek ziet er droog en bruin of blauw uit. Een gangreenplek kan geïnfecteerd raken. Bij infectie door rottingsbacteriën gaat de plek zweren en ontstaat vochtig gangreen. Bij infectie met gasproducerende bacteriën, wordt gesproken van gasgangreen. Deze vorm wordt gekenmerkt door gezwollen weefsel, vooral bij de spieren, een snelle verspreiding naar gezond weefsel, verkleuring en heel ziek zijn. Een belangrijk kenmerk van deze vorm is de walgelijke geur en de productie van giftige stoffen.

Oorzaken van gangreen zijn verwondingen, brandwonden, bevriezing. Ziekten als aderverkalking, embolie, trombose of diabetes (suikerziekte) kunnen ook gangreen veroorzaken. Mensen met diabetes doen er goed aan vanaf een bepaalde leeftijd hun voeten te laten controleren bij een diabetesverpleegkundige of voetdeskundige. Ook veel roken kan tot gangreen of koudvuur leiden. Antibiotica (een middel tegen bacteriën) kunnen soms voorkomen dat gangreen zich verspreidt. Wanneer je vermoedt dat er sprake is van gangreen, kun je het beste zo snel mogelijk naar de huisarts gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 30-10-2003 15:24]

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  donderdag 30 oktober 2003 @ 15:38:49 #25
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14251038
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 14:36 schreef RoofingBurner het volgende:
Señor Lullo?
Bijna. Het was de componist Jean Baptiste Lully...
Nooit meer vergeten!!

Punt gaat naar niemand en iemand anders mag nieuwe vraag doen. Heb zelf even geen tijd.

pi_14251132
Mag ik, mag ik, mag ik:

Wie is dit?

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 15:45:52 #27
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_14251230
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:38 schreef againstthegrain het volgende:

[..]

Bijna. Het was de componist Jean Baptiste Lully...
Nooit meer vergeten!!

Punt gaat naar niemand en iemand anders mag nieuwe vraag doen. Heb zelf even geen tijd.

Hallo! Goed, ik had geen voornaam, maar bij Korsakov deed ook niemand daar moeilijk over.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 15:46:17 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_14251246
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:42 schreef RoofingBurner het volgende:
Mag ik, mag ik, mag ik:

Wie is dit?
[afbeelding]

Richard Clayderman ?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_14251256
Richard Klaiderman (oid)
Aldus.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 15:51:40 #30
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14251388
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:45 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hallo! Goed, ik had geen voornaam, maar bij Korsakov deed ook niemand daar moeilijk over.

Oh pardon! Had je post helemaal over het hoofd gezien. Ik reken hem alsnog goed
Mijn excuses...

UIO_AMS +1

pi_14251393
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 15:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Richard Clayderman ?

Heb je toch nog je punt

En een nieuwe vraag natuurlijk.

Voor de boekhouding: UIO_AMS + 1

donderdag 30 oktober 2003 @ 15:53:13 #32
13973 ranja
image means nothing
pi_14251431
2 keer Uio_ams achter elkaar.
Terecht overigens, wilde zelf al een punt toekennen maar gelukkig had againstthegrain zelf z'n fout al hersteld

Nu weer aan het werk

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 15:56:53 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_14251521
Twee punten binnen dezelfde minuut! Geweldig.

Zit helaas (?) bij een externe klant te werken en kan niet al te veel lurken. Een vraag houden jullie dus nog tegoed van me. Voor nu laat ik de eer van het vraagstellen over aan jullie.

Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_14251693
Wie zijn dit?
quote:
Considering their relatively brief existence, racked up enough dramatic twists and turns to rank with some of the great rock soap operas. Its key members have engaged in just about every rock cliché imaginable, including finding religion, refusing to work with the media, breaking up, and joining a big-name group, and even recording an ambitious full-orchestra pop album; all before reuniting in 1997. Although they formed in 1992 amid the burgeoning hard rock scene in Seattle (and later signed to Northwest power label Sub Pop), the group could not have been more different from their flannel-clad contemporaries. Originally conceived as a three-piece (guitarist/vocalist Dan Hoerner, bassist Nate Mendel, and drummer William Goldsmith), garnered attention when it added enigmatic lead singer Jeremy Enigk, whose high-pitched, constantly ascending voice complemented their melodic songs. The group was shrouded in mystery from the get-go: they released only one picture to the press; conducted one interview; and, for some still-unknown reason, never played a show in the state of California with all four members.
Aldus.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:04:56 #35
16494 Riert
rrrataputata
pi_14251709
[edit]Vraag weggehaald. Doe ik wel als ik weer eens een antwoord weet
hophop
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 16:11:04 #36
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14251924
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:04 schreef Z het volgende:
Wie zijn dit?
[..]
Alice In Change?
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_14252019
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:11 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

Alice In Change?

Dan altijd nog Alice in Chains. Als het klopt natuurlijk, dat weet ik niet precies. Aan jou de eer dus.
pi_14252065
Geen Alice in Chains.
Nog wat hulp:
quote:
With the release of their 1994 debut album, Diary, Sunny Day achieved newfound fame (at one time posing for an ad for department-store chain Nordstrom), while Enigk converted to Christianity. In 1995, the group broke up, but not before releasing that year's LP2 (which, because of its single-hue design, is usually referred to as "The Pink Album") and prompting speculation as to whether Enigk's born-again status was behind the breakup. Goldsmith and Mendel quickly found work with the Foo Fighters, while Hoerner retreated to a farm in Washington. One year after the breakup, Enigk released Return of the Frog Queen, a set of acoustic songs recorded with a 21-piece orchestra. In the meantime, the group maintained a steady fan base on the Internet, and continued to sell copies of their first two albums.

In 1997, after months of speculation, the group re-formed, minus Mendel (who stayed with the Foo Fighters and was replaced first by former Mommyheads bassist Jeff Palmer, then by ex-Posie Joe Skyward), and in September 1998 returned with How It Feels to Be Something On, which was met with critical accolades from fans and critics, prompting more media attention than ever as well as a new tour. The dates also yielded 1999's Live, which helped whet appetites for the second studio album of the reunion (and the first not recorded for Sub Pop). The Rising Tide was released by Time Bomb in 2000, marked by a gentler tone and a stronger prog rock influence that resulted in some of the best reviews of the band's already acclaimed career. However, external forces conspired against the band; Time Bomb's distribution deal with Arista fell through, making promotion and touring all but impossible. Additional difficulties with their management soured sessions for a follow-up, and it was announced in June 2001 that had disbanded.

Aldus.
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 16:18:01 #39
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14252148
Mudhoney dan?
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:19:16 #40
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14252196
Eh Sunny Day?
pi_14252400
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:19 schreef ullie het volgende:
Eh Sunny Day?
Dat is de helft van de naam . Nu de rest nog ...
Aldus.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:28:55 #42
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14252503
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:26 schreef Z het volgende:

[..]

Dat is de helft van de naam . Nu de rest nog ...

Ja nee helaas, nog nooit van gehoord, je had 't alleen in dat stukje laten staan...
Ken van Sub Pop buiten standaard Grunge eigenlijk alleen de Supersuckers.
pi_14252548
in the park?
pi_14252600
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:28 schreef ullie het volgende:

[..]

Ja nee helaas, nog nooit van gehoord, je had 't alleen in dat stukje laten staan...
Ken van Sub Pop buiten standaard Grunge eigenlijk alleen de Supersuckers.

Pluim voor goed lezen dan.

Ook niet 'in the Park' . Het is iets met huizen.

Aldus.
pi_14252653
in da house?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:35:29 #46
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14252724
sunny day real estate
pi_14252772
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:35 schreef bigshadow het volgende:
sunny day real estate
bigshadow +1
Aldus.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:42:14 #48
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14252952
leuke binnenkomer dus..

Wie zijn deze jongens??

pi_14253605
ze lijken wel een beetje op Havoc en Prodigy>

Mobb Deep dus .

I get physical, mystical, very artistical
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 17:05:12 #50
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14253626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 16:42 schreef bigshadow het volgende:
leuke binnenkomer dus..

Wie zijn deze jongens??

[afbeelding]

Eric B. & Rakim
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_14253659
nee toch!?
dat is niet Rakim volgens mij hoor..
  donderdag 30 oktober 2003 @ 17:09:34 #52
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14253731
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:04 schreef MIC1_ het volgende:
ze lijken wel een beetje op Havoc en Prodigy>

Mobb Deep dus .

idd en niet rakim met zijn maatje!

mic1_ +1

pi_14254337
leuk zo'n plaatje, wie zijn dit?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 17:39:21 #54
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14254410
Naughty by Nature?

-edit: typo

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_14254476
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:39 schreef Curchulain het volgende:
Naughty by Nature?

-edit: typo

nee
  donderdag 30 oktober 2003 @ 17:44:59 #56
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14254530
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:36 schreef MIC1_ het volgende:
leuk zo'n plaatje, wie zijn dit?
[afbeelding]
Is die linker Ice-Cube?
pi_14254589
nee ice cube is dat niet .
  donderdag 30 oktober 2003 @ 18:09:01 #58
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_14255060
Niggaz in da Hood!
pi_14255698
De la Soul?
pi_14255952
Die is volgens mij al eens eerder geweest, A tribe called quest
pi_14256520
Ze kijken nogal boos, is het NWA?
pi_14256538
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:02 schreef thecrook het volgende:
Ze kijken nogal boos, is het NWA?
Denk het niet, ik mis Dré...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_14256555
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:03 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

Denk het niet, ik mis Dré...

Het was maar een gok, ik houdt me niet zo bezig met dat soort "muziek"......
pi_14256571
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Berkery het volgende:
Inderdaad, dat zijn ze. Ik herkende ze ook van een eerdere vraag, alleen die namen hé, dat onthou ik nooit.
pi_14256625
Als ik het goed heb mag iemand anders een vraag doen, ik ben vanavond aan 't darten
pi_14257249
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 18:41 schreef Berkery het volgende:

Berkery +1

pi_14257784
ik gooi er zo wel een vraagje in...
Some say in ice
pi_14257982
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:53 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
ik gooi er zo wel een vraagje in...
Als het maar niet wéér een rap vraag is
pi_14258196
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 19:58 schreef thecrook het volgende:

[..]

Als het maar niet wéér een rap vraag is

Sorry, dus wel.

Nasir Jones is beter bekend als wie?

Ik gok dat deze vraag niet meer dan 10 minuten blijft staan

Some say in ice
  donderdag 30 oktober 2003 @ 20:11:23 #70
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14258395
Nas
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_14258431
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:11 schreef Curchulain het volgende:
Nas
Klopt. *checkt klok* 7 minuten...

Curchulain +1

Some say in ice
pi_14258434
NAS!
uren te laat

[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 30-10-2003 20:16]

pi_14258523
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:12 schreef MIC1_ het volgende:
NAS!
Te laat, denk ik. Volgende keer beter.
Some say in ice
  donderdag 30 oktober 2003 @ 20:15:55 #74
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14258533
ff iets bedenken wat niet over electronische muziek gaat...

Nasir -> Nas... soms valt het kwartje (¤ 0,10 tegenwoordig), soms niet

donderdag 30 oktober 2003 @ 20:20:29 #75
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14258695
Goed, komtie...

Welke Amerikaanse achtmans punk/ska formatie staat bekend om het steevast optreden in driedelig zwart en wordt daarom door de leden de "Sharpest dressed band in the business" genoemd?

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 20:21:38 #76
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14258730
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:20 schreef Curchulain het volgende:
Goed, komtie...

Welke Amerikaanse achtmans punk/ska formatie staat bekend om het steevast optreden in driedelig zwart en wordt daarom door de leden de "Sharpest dressed band in the business" genoemd?

Mighty Bosstones?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_14258732
Interpol?
Black out the windows, it's party time!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 20:25:42 #78
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14258841
quote:
Mighty Bosstones?
Laten we 'm maar goed rekenen... The Mighty Mighty Bosstones is inderdaad de gezochte band... 1 minuut
  Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 20:51:46 #79
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14259626
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:25 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Laten we 'm maar goed rekenen... The Mighty Mighty Bosstones is inderdaad de gezochte band... 1 minuut

Toch Mighty Mighty, ik zat te twijfelen, ik dacht dat ik dat er zelf bij verzonnen had.

Leuk skavraagje als vervolg over Doe Maar.

Ik heb een aantal beginzinnen van Doe Maar-nummers. Van de titel moet je een letter hebben, woord- en letternummer staan achter de zin. Deze letters vormen van boven naar onder een persoon. Ik wil weten:

Welke persoon en tijdens welke gelegenheid heeft hij iets met Doe Maar te maken gehad?

1. Ik heb het nooit geweten, waar het eigenlijk om gaat (woord 3; eerste letter)

2.Het is dus toch zover gekomen, dat jij hier naast me ligt (woord 1; laatste letter)

3.Weet je wat het is ik maak me zorgen, jij zegt: ik kan niet zonder jou (woord 1; letter 2)

4.Dit is een lied over een plant, een groene plant (woord 1; letter 5)

5.Waar is mijn gezond verstand, wat is er met me aan de hand (woord 1; laatste letter)

6.Ze lachtte en toen bleef ze voor me staan (woord 2; letter 2)

7.Ik stopte dus met roken en voelde me gebroken (woord 1; letter 2)

8.Ik ken een heel leuk tentje, daar speelt een prima bandje (woord 1; letter 2)

9.Mij oh mij, oeh ik heb pijn (woord 1; letter 4)

10.Ik wil het niet, maar doe het wel, nee ik ken mezelf (woord 1; laatste letter)

11.Omdat ik nooit geen broertjes had, maar zussen om me heen (woord 1; eerste letter)

12. Zeg nou niet dat, dat je, denkt wat een (woord 1; letter 2)

13.Kom niet bij me klagen, kom niets aan me vragen, nee (woord 2; laatste letter)

14.Ga zitten, want ik wil eens met je praten (woord 3; laatste letter)

Veel succes!

[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 30-10-2003 20:56]

donderdag 30 oktober 2003 @ 21:32:44 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_14260887
Even wat helpen, ga zo weg dus...

Dit is wat ik tot nu toe heb:

1
2 Belle Helene
3
4 Nederwiet
5
6
7 Okee
8 Doris Day
9 Smoorverliefd
10
11
12
13 Liever dan lief
14

_E_R__KOO___N_

Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 21:38:26 #81
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14261050
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:32 schreef ranja het volgende:
Even wat helpen, ga zo weg dus...

Dit is wat ik tot nu toe heb:

1
2 Belle Helene
3
4 Nederwiet
5
6
7 Okee
8 Doris Day
9 Smoorverliefd
10
11
12
13 Liever dan lief
14

_E_R__KOO___N_

Dat is goed, toch nog toe...
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 21:42:28 #82
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14261172
1. Ik heb het nooit geweten, waar het eigenlijk om gaat (woord 3; eerste letter)

Het leven gaat door = g

2.Het is dus toch zover gekomen, dat jij hier naast me ligt (woord 1; laatste letter)

Belle Helene = e

3.Weet je wat het is ik maak me zorgen, jij zegt: ik kan niet zonder jou (woord 1; letter 2)

Zoek het zelf maar uit = o

4.Dit is een lied over een plant, een groene plant (woord 1; letter 5)

Nederwiet = r

5.Waar is mijn gezond verstand, wat is er met me aan de hand (woord 1; laatste letter)

Bang = g

6.Ze lachtte en toen bleef ze voor me staan (woord 2; letter 2)

De eerste keer = e

7.Ik stopte dus met roken en voelde me gebroken (woord 1; letter 2)

Okee = k

8.Ik ken een heel leuk tentje, daar speelt een prima bandje (woord 1; letter 2)

Doris Day = o

9.Mij oh mij, oeh ik heb pijn (woord 1; letter 4)

Smoorverliefd = o

10.Ik wil het niet, maar doe het wel, nee ik ken mezelf (woord 1; laatste letter)

Whiskey Coke = y

11.Omdat ik nooit geen broertjes had, maar zussen om me heen (woord 1; eerste letter)

Macho = m

12. Zeg nou niet dat, dat je, denkt wat een (woord 1; letter 2)

Watje = a

13.Kom niet bij me klagen, kom niets aan me vragen, nee (woord 2; laatste letter)

Liever dan Lief = n

14.Ga zitten, want ik wil eens met je praten (woord 3; laatste letter)

Is dit alles = s

GEORGE KOOYMANS

Hij drumde mee tijdens Lajeninaja tijdens Pinkpop

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  Moderator donderdag 30 oktober 2003 @ 21:46:10 #83
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14261286
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:42 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
GEORGE KOOYMANS

Hij drumde mee tijdens Lajeninaja tijdens Pinkpop

Alles goed, behalve de connectie. Hij is namelijk geen drummer, maar gitarist. Enfin het is je vergeven.

Punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!

FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 21:49:44 #84
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14261381
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:46 schreef belsen het volgende:

[..]

Alles goed, behalve de connectie. Hij is namelijk geen drummer, maar gitarist. Enfin het is je vergeven.

Punt en vraag voor Buurvrouw Rietman!

Kon me herinneren dat er een heleboel stonden mee te drummen, en ik dacht hij ook, maar dat zal dan wel gitaar spelen zijn geweest. Het zag er wel gezellig uit.

De volgende vraag:

Van wie zijn de volgende albums:

PLAG
WOATL
L
DGMN

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  FOK!fotograaf vrijdag 31 oktober 2003 @ 00:37:10 #85
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14265518
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 21:49 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

De volgende vraag:

Van wie zijn de volgende albums:

PLAG
WOATL
L
DGMN

Ik zal ze even in de juiste volgorde zetten:

PLAG
DGMN
WOATL
L

En verder valt te melden dat de laatste zeer recentelijk is uitgekomen.

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_14267183
pff daar is het te vroeg voor
pi_14267207
Ik heb geen idee... Iemand anders mag deze oplossen...
Some say in ice
  FOK!fotograaf vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:20:58 #88
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14268042
Nog een tipje dan:

Ze komen uit Duitsland.

ik ga er zo vandoor, als jullie er niet uit komen parkeer hem dan maar.

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:23:20 #89
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14268100
Guano Apes...
  FOK!fotograaf vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:26:24 #90
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14268166
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:23 schreef Grobbel het volgende:
Guano Apes...

Proud Like A God
Don't Give Me Names
Walking On A Thin Line
Live (20 oktober verschenen met DVD)

Grobbel +1

Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:31:05 #91
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14268273
Onlangs is er een Greatest Hits-compilatie uitgebracht van the Chemical Brothers. Daarop staat ook onder andere een nieuw nummer, The Golden Path geheten, dat is opgenomen met een behoorlijk bekende indieband. Welke band is dit?
pi_14268369
Dit is laats in een topic ter sprake gekomen, mijn hersenen kraken iig...
Aldus.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 09:44:08 #93
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14268521
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:35 schreef Z het volgende:
Dit is laats in een topic ter sprake gekomen, mijn hersenen kraken iig...
Ik heb meer dan genoeg hints achter de hand in ieder geval, mocht het nodig zijn... Ik kan met gemak een volledige trivia-quiz opzetten rondom dit vreemde collectief, met onderhand elke maand wel weer een opvallend feitje, collaboratie of maffe cover.

Maar goed, eentje dan... Ze zijn heel erg dankbaar voor de Fiber-Optic Jesus die ze van Jack White hebben gekregen.

pi_14268777
The Flaming Lips?
Aldus.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:13:09 #95
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14269152
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 09:54 schreef Z het volgende:
The Flaming Lips?
Juistem!

Z +1

En die laatste hint sloeg natuurlijk op het Fight Test EP b-kantje Thank you Jack White (for the Fiber-Optic Jesus you gave me).

pi_14269273
Over welke klassieker gaat dit syukje?
quote:
was never meant to change the world, but you can never predict when the zeitgeist will hit, and second album turned out to be the place where alternative rock crashed into the mainstream. This wasn't entirely an accident, either, since did sign with a major label, and they did release a record with a shiny surface, no matter how humongous the guitars sounded. And, yes, is probably a little shinier than it should be, positively glistening with echo and fuzz-box distortion, especially when compared with the black-and-white murk of . This doesn't discount the record, since it's not only much harder than any mainstream rock of 1991, its character isn't on the surface, it's in the exhilaratingly raw music and haunting songs.
Aldus.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:20:11 #97
16494 Riert
rrrataputata
pi_14269327
Nirvana?
hophop
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:20:38 #98
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14269339
Nevermind van Nirvana.
pi_14269346
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Riert het volgende:
Nirvana?
Over welke klassieker gaat dit stukje?
Aldus.
pi_14269365
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Grobbel het volgende:
Nevermind van Nirvana.
Dat was niet al te lastig idd.

Grobbel +1

Aldus.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:23:40 #101
16494 Riert
rrrataputata
pi_14269424
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:20 schreef Z het volgende:

[..]

Over welke klassieker gaat dit stukje?

Hmmmm....beetje suf.
hophop
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:26:27 #102
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14269491
Een vraag met niet al te veel mogelijke antwoorden, dus zou niet al te moeilijk moeten zijn.

Welk Radiohead-lid was verantwoordelijk voor de onlangs verschenen soundtrack voor Simon Pummels film Bodysong?

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:07:04 #103
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14270434
Jonny Greenwood dacht ik
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:09:55 #104
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14270515
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:07 schreef bigshadow het volgende:
Jonny Greenwood dacht ik
Inderdaad!

bigshadow +1

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:13:56 #105
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14270618
oke, geinspireerd door Buurvrouw_rietman

EOPA
TROTSC
TWM
S
AFO

En ze staan al op chronologische volgorde!

suc6

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:18:09 #106
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14270713
Jamiroquai.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:19:48 #107
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14270748
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:18 schreef Grobbel het volgende:
Jamiroquai.
Knap hoor!

grobbel +1

vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:28:37 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14270986
Ach, "The Return of the..." heb je al gauw verzonnen, en een snelle blik door mijn CD-collectie brengt me dan al gauw bij Jamiroquai.

Nieuwe vraag maar...
Noem drie van de bands waar de leden van het ondertussen al opgeheven Zwan uit voortkwamen.

pi_14271059
Ik weet er twee...

- Smashing Pumpkins
- Slint

Aldus.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:44:08 #110
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14271366
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:31 schreef Z het volgende:
Ik weet er twee...

- Smashing Pumpkins
- Slint

en iemand van perfect circle dacht ik (vage herinnering)
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:45:34 #111
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_14271402
en skunk anansie, dacht ik
(+smashing pumpkins en slint)
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:47:37 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14271449
Billy Corgan & Jimmy Chamberlin van The Smashing Pumpkins
Matt Sweeney van Skunk en Chavez
Paz Lenchatin van A Perfect Circle
David Pajo van Slint
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:52:07 #113
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14271553
Hmm, lastig dit... Punt voor bigshadow dan maar? Hij noemde als eerste een derde band, alhoewel ik het lijstje van twentemeisje ook wel indrukwekkend vond (al heeft David Pajo ook nog connecties met Tortoise en Papa M, voor de volledigheid ).
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:52:51 #114
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14271568
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:52 schreef Grobbel het volgende:
Hmm, lastig dit... Punt voor bigshadow dan maar? Hij noemde als eerste een derde band, alhoewel ik het lijstje van twentemeisje ook wel indrukwekkend vond (al heeft David Pajo ook nog connecties met Tortoise en Papa M, voor de volledigheid ).
ik stel een nieuwe vraag voor
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:53:51 #115
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14271597
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 11:52 schreef Grobbel het volgende:
... alhoewel ik het lijstje van twentemeisje ook wel indrukwekkend vond .
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 11:56:31 #116
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14271662
Nou goed dan, op bigshadows aandringen dan maar een soort "sudden death" - de eerste van jullie twee die me de band kan noemen waar Paz Lenchantin tegenwoordig in speelt, wint het punt. En het is een van de bands die in de laatste paar posts genoemd zijn.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:01:27 #117
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14271789
Papa M (dacht dat ik al te laat zou zijn, kreeg een collega aan mijn bureau (snel [alt][tab])...
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:02:35 #118
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14271814
A perfect Circle
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:03:01 #119
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14271834
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:01 schreef twentemeisje het volgende:
Papa M (dacht dat ik al te laat zou zijn, kreeg een collega aan mijn bureau (snel [alt][tab])...
Correct!

twentemeisje +1

vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:03:23 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14271843

Nieuwe vraag komt eraan...

vrijdag 31 oktober 2003 @ 12:21:44 #121
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14272331
Wie o Wie:
pi_14273488
Dat is de drummer van uh....uh...uh....
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:11:02 #123
63598 bigshadow
Fan van iedereen
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:36:17 #124
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274201
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:05 schreef RoofingBurner het volgende:
je bent warm
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:36:28 #125
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274205
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:11 schreef bigshadow het volgende:
Blink 182
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:37:49 #126
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274243
[hint Ik heb een beetje voortgeborduurd op de vorige vragen...[/hint]
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:44:11 #127
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14274412
Jimmy Chamberlain?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:44:20 #128
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274421
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:44 schreef Grobbel het volgende:
Jimmy Chamberlain?
pi_14274599
Al Sobrante?
Zijn we alleen in dit universum...Ook al vinden we ander leven in het universum dan zijn we samen toch weer alleen...
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:55:57 #130
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14274773
Richard Melville Hall?

aka Moby...

vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:01:29 #131
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274930
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:49 schreef Bones_brigade het volgende:
Al Sobrante?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:01:40 #132
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14274940
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:55 schreef Curchulain het volgende:
Richard Melville Hall?

aka Moby...

pi_14274968
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:05 schreef RoofingBurner het volgende:
A perfect Circle
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:04:01 #134
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14275003
josh freeze?
pi_14275104
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:04 schreef bigshadow het volgende:
josh freeze?
Met een s Josh Freese.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:07:46 #136
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14275116
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:07 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

Met een s Josh Freese.

ja die ja
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:19:22 #137
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14275454
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:02 schreef RoofingBurner het volgende:

[..]

A perfect Circle

(sorry werd ff van het netwerk gedonderd)
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:19:56 #138
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14275464
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:04 schreef bigshadow het volgende:
josh freeze?
De spelfout zij je vergeven....

bigshadow +1

vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:42:06 #139
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14276078
jeah

wie hoort er thuis op de

emerged from England's house music scene in the early '90s to become the most popular British soul vocalist of the decade. Although his earliest material still showed signs of acid house, by the mid-'90s he had created a distinctive fusion of soul, folk, pop, dance, and rock that brought him success on both sides of the Atlantic.
The son of Nigerian and Brazilian parents, was raised in England. After graduating with an architectural degree, he took various jobs around London, including electrical engineering and designing leather clothing.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:43:38 #140
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14276129
Seal toevallig ?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:48:41 #141
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14276272
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:43 schreef PPL het volgende:
Seal toevallig ?
toevallig wel

PPL +1

vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:15:43 #142
16494 Riert
rrrataputata
pi_14277068
Aarde to puppel
hophop
pi_14277612
maar iemand anders een nieuwe vraag in de tussentijd?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:46:00 #144
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14277924
Sorry sorry sorry.

Ik werd even opgehouden op het werk.
Nu weer effe tijd.
Ik ga even een vraagje maken...
Give me five minutes.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:53:44 #145
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14278189
Hier ben ik al met een plaatje.
De vraag is: Wie zijn dit ?

pi_14278237
New Kids On The Block .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 15:57:12 #147
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14278333
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:54 schreef Litpho het volgende:
New Kids On The Block .
Binnen de minuut geraden !
Dat krijg je met een haastklus

Litpho +1

pi_14278672
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:57 schreef PPL het volgende:
Litpho +1
Nou ja, de rotharses van degene die rechts staat is natuurlijk vrij herkenbaar .

Van welke welbekende band is dit album?

pi_14278721
ZZ-top
pi_14281238
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:08 schreef RoofingBurner het volgende:
ZZ-top
Uiteraard .

RoofingBurner +1

pi_14282380
Vraag door een ander. Ik ga een weekendje weg.

Tot maandag.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 18:38:23 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_14282922
Noem minimaal de helft van de albumtitels van Vanessa Paradis (vrees niet, ze heeft er nog geen 100).
  Moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 19:07:41 #153
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14283643
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 18:38 schreef ranja het volgende:
Noem minimaal de helft van de albumtitels van Vanessa Paradis (vrees niet, ze heeft er nog geen 100).
Hoeveel heeft ze er?

- J&M
- Live
- Selftitled (die met Lenny Kravitz)

Genoeg?

vrijdag 31 oktober 2003 @ 19:09:48 #154
13973 ranja
image means nothing
pi_14283708
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 19:07 schreef belsen het volgende:

[..]

Hoeveel heeft ze er?

- J&M
- Live
- Selftitled (die met Lenny Kravitz)

Genoeg?

wel genoeg, alleen die eerste... ach vooruit. kan ik rustig gaan treinen (ja ik ben laat)

M&J
Variations sur le meme t'aime
Vanessa Paradis
Live
Bliss
Au Zenith

Belsen +1

Moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 19:31:59 #155
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14284348
Na mijn Doe Maar vraag van gisteren, kreeg ik een beetje wroeging naar Boudewijn de Groot, die toch het Fok! Nederpoptoernooi gewonnen had van Doe Maar. Vandaar nu een zelfde soort vraag als gisteren.

Hieronder staan beginregels van nummers van Boudewijn de Groot. Zet de nummers onder elkaar en je krijgt, in dit geval met alle eerste letters lidwoorden niet meegeteld, de naam van een persoon.

Welke persoon en wat heeft ie met Boudewijn de Groot te maken?

1. Nu hoef je nooit je jas meer aan te trekken en te hopen dat je licht het doet

2. Nee, ik heb nog niets begrepen van je woorden, k heb mijn moed nog lang niet bij elkaar geraapt

3. Al op tweeentwintig jaren in dit leven, maak ik het op van mijn jeugd

4. Het mooie van de zon is dat de dag ermee begon, het aangename van een dame is dat ze niet alleen een vrouw is, maar voornamelijk een dame

5. Er is een ster geboren, koppen in de krant, er klinken duizend koren, boven het Lage Land

6. Ik was een kleine jongen, zondagochtend was een hel en dominees vertelden me wat ik niet mocht en wat wel

7. Waar kun je liggen in het zand, totdat je hele lijf verbrand, waar kun je zuipen als een beest, waar vind je vrienden voor elk feest

8. Hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant

9. Kom mensen en luister en hou nu je bek, het water komt jullie al tot je nek

10. Nederlandse neger, jij komt uit Suriname, zoals wij ooit uit Nederland naar Suriname kwamen

11. Niemand te zien, de straat was verlaten, ik liep er alleen, ik speelde gitaar

12. Het is een stad, het is een dorp, het is een plaats of een gehucht en je moet er niet te gek doen anders ben je zo berucht

13. Zo te sterven op het water met je vleugels van papier, zo maar drijven, na het vliegen in de wolken, drijf je hier

Je komt al een heel eind met de beste van, veel succes...

pi_14285414
ik heb wel een paar liedjes geluisterd, uit mn hoofd wist ik er maar acht, mag dat?

ik krijg dit eruit;
anton tsjechov .

oh ook connectie ehh hij heeft m gespeeld toch?

Moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:22:17 #157
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14285617
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 20:13 schreef MIC1_ het volgende:
ik heb wel een paar liedjes geluisterd, uit mn hoofd wist ik er maar acht, mag dat?
Als je het toevallig doet mag het, geloof ik.
quote:
ik krijg dit eruit;
anton tsjechov .
De nummers waren:

Avond
Naast jou
Testament
Of niet soms
Nederlandse held

Tante Julia
Strand
Jimmy
Er komen andere tijden
Calypso
Hoogtevrees
Onder ons
Verdronken vlinder

quote:
oh ook connectie ehh hij heeft m gespeeld toch?
Inderdaad Boudewijn de Groot speelde Tsjechov in de gelijknamige musical van Robert Long en Dimitri Frenkel Frank (met Vanmorgen vloog ze nog).

Punt en vraag voor MIC1!

pi_14285933

[edit]andere vraag deze is al een keer geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door MIC1_ op 31-10-2003 22:46]

pi_14286949
hm geen idee of niemand online ?
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 21:54:12 #160
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14287864
Wat een engerd. Vast iemand die cocktail muziek maakt. Richard Klayderman?
pi_14287965
nee.

hint maar dan; hij heeft veel samengewerkt met/gedaan voor Cannonball Adderley.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 22:35:00 #162
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14288901
Ik meen 'm wel eens eerder gezien te hebben hier maar geen idee
pi_14289077
Je hebt gelijk ik heb m al een keer gevraagd, excuses.
Het was David Axelrod.
ik stel maar snel een andere vraag

Branford Marsalis heeft onder een andere naam een hit gescoord en twee albums uitgebracht, welke naam?

pi_14289604

Het liedje heet Another Day...

vrijdag 31 oktober 2003 @ 23:16:25 #165
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14289774
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:06 schreef MIC1_ het volgende:

Het liedje heet Another Day...

Buckshot Lefonque?? (ofzo)
  zaterdag 1 november 2003 @ 11:38:43 #166
13973 ranja
image means nothing
pi_14294585
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:16 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

even opgezocht.

Gambolputty +1

Next

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 11:45:41 #167
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14294668
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 23:16 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Yep, is goed.

Punt voor Gambolputty! Is al toegekend door Ranja!

Nieuwe vraag:

Wie zat er schuil achter het carnavalsproject De Breedbekkikkers?

Twee zielen, een gedachte Ranja!

zaterdag 1 november 2003 @ 11:54:43 #168
13973 ranja
image means nothing
pi_14294788
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 11:45 schreef belsen het volgende:

Nieuwe vraag:

Wie zat er schuil achter het carnavalsproject De Breedbekkikkers?

Dat is toch van "maak van uw scheet een donderslag"? dan is het Herman Brood.
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 12:10:16 #169
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14295029
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 11:54 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat is toch van "maak van uw scheet een donderslag"? dan is het Herman Brood.

Yep, en van Oh god hou d'r mee op.

Punt en vraag voor Ranja!

Hij loopt weer, nou ja een beetje...

zaterdag 1 november 2003 @ 12:26:42 #170
13973 ranja
image means nothing
pi_14295266
Ik ga boodschappen doen, doen jullie (jij?) deze maar onderussen:

welk nummer?

fragment

zaterdag 1 november 2003 @ 12:42:06 #171
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14295512
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:26 schreef ranja het volgende:
Ik ga boodschappen doen, doen jullie (jij?) deze maar onderussen:

welk nummer?

fragment

lijkt wel iets van Tracey Ullman maar titel

Gok: They don't know about us

Overigens wel weer actueel met Paul McCartney in de clip

zaterdag 1 november 2003 @ 13:05:46 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_14295907
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:42 schreef Gambolputty het volgende:

lijkt wel iets van Tracey Ullman

Gok: They don't know about us

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 13:09:36 #173
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14295976
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Niet They don care?

Nou ook geen Breakaway. Sunglasses misschien?

zaterdag 1 november 2003 @ 13:15:20 #174
13973 ranja
image means nothing
pi_14296070
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:09 schreef belsen het volgende:

[..]

Niet They don care?

Nou ook geen Breakaway. Sunglasses misschien?

Jawel

Belsen +1

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 13:22:14 #175
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14296174
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Jawel

Belsen +1

Even door gaan op de zonnebrillen:

Wat zijn de vijf namen van The Blues Brothers?

Voor degenen die de films gezien hebben...

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 13:42:59 #176
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14296560
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:22 schreef belsen het volgende:

[..]

Even door gaan op de zonnebrillen:

Wat zijn de vijf namen van The Blues Brothers?

Voor degenen die de films gezien hebben...

Oké...

BB
- Broer 1
- Broer 2

BB2000
- Tutor van Elwood
- Barman en invaller voor Jake
- Onecht kind van Curtis en in die hoedanigheid de 'halfbroer' van

zaterdag 1 november 2003 @ 14:03:18 #177
32740 Luka
Schop kont!
pi_14296949
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 13:42 schreef belsen het volgende:

[..]

Oké...

BB
- Broer 1
- Broer 2

BB2000
- Tutor van Elwood

Ik heb alleen BB gezien en dat is uiteraard Jake(Joliet) en Elwood Blues. In deze film komen ook Matt"guitar"Murphy"en Blue Lou Marini voor maar geen idee of ze ook in BB 2000 spelen??
  zaterdag 1 november 2003 @ 14:16:27 #178
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14297167
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 12:42 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Paul is afgelopen week weer papa geworden en figureerde in de clip van Tracey Ullman, vandaar
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 14:24:35 #179
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14297299
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:03 schreef Luka het volgende:

[..]

Ik heb alleen BB gezien en dat is uiteraard Jake(Joliet) en Elwood Blues. In deze film komen ook Matt"guitar"Murphy"en Blue Lou Marini voor maar geen idee of ze ook in BB 2000 spelen??

Die spelen ook mee in BB2000, maar dat zijn niet de Blues Brothers, maar de band.

BB
- Broer 1: Joliet Jake Blues (John Belushi)
- Broer 2: Elwood Blues (Dan Akroyd)

BB2000
- Tutor van Elwood

zaterdag 1 november 2003 @ 14:25:44 #180
13973 ranja
image means nothing
pi_14297320
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:16 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Paul is afgelopen week weer papa geworden en figureerde in de clip van Tracey Ullman, vandaar

Dat eerste wist ik niet
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 14:29:49 #181
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14297388
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:25 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat eerste wist ik niet

van een dochter: Beatrice Milly...
  zaterdag 1 november 2003 @ 14:40:29 #182
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14297560
ik heb BB2000 nog steeds niet gezien maar John Goodman was toch de invaller voor Jake?
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 14:47:21 #183
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14297676
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:40 schreef Gambolputty het volgende:
ik heb BB2000 nog steeds niet gezien maar John Goodman was toch de invaller voor Jake?

BB
- Broer 1: Joliet Jake Blues (John Belushi)
- Broer 2: Elwood Blues (Dan Akroyd)

BB2000
- Tutor van Elwood
- Mighty Mack McTeer (John Goodman; barman en invaller voor Jake)

zaterdag 1 november 2003 @ 14:50:38 #184
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_14297726
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 14:40 schreef Gambolputty het volgende:
dat is voor mij al een reden om BB2000 niet te kijken. JG =
  zaterdag 1 november 2003 @ 15:44:34 #185
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14298701
Wellicht tijd voor een hint/tip?
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 15:53:45 #186
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14298872
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:44 schreef Gambolputty het volgende:
Wellicht tijd voor een hint/tip?
Jake Blues (John Belushi)
Elwood Blue (Dan Akroyd)
Buster Blues (J. Evan Bonifant; tutor van Elwood)
Mighty Mack McTeer (John Goodman; barman en invaller voor Jake)
Cab Chamberlain (Joe Morton; onecht kind van Curtis en in die hoedanigheid de 'halfbroer' van)

Verzin maar een andere vraag, is waarschijnlijk beter...

Vraag voor Gambolputty...

zaterdag 1 november 2003 @ 17:02:02 #187
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14300325
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 15:53 schreef belsen het volgende:

[..]

Jake Blues (John Belushi)
Elwood Blues (Dan Akroyd)
Buster Blues (J. Evan Bonifant; tutor van Elwood)
Mighty Mack McTeer (John Goodman; barman en invaller voor Jake)
Cab Chamberlain (Joe Morton; onecht kind van Curtis en in die hoedanigheid de 'halfbroer' van)

Verzin maar een andere vraag, is waarschijnlijk beter...

Vraag voor Gambolputty...

Tja, de film zoals gezegd nog nooit gezien. Ik kende Goodman alleen van de aankondigingen en hij is me bijgebleven omdat ik benieuwd was wie ooit John Belushi's plaats in zou kunnen nemen.

Om toch een beetje in de stijl te blijven: de nieuwe vraag:

Noem 5 nummers met "Blues" in de titel.

zaterdag 1 november 2003 @ 17:15:08 #188
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14300681
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:02 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Tja, de film zoals gezegd nog nooit gezien. Ik kende Goodman alleen van de aankondigingen en hij is me bijgebleven omdat ik benieuwd was wie ooit John Belushi's plaats in zou kunnen nemen.

Om toch een beetje in de stijl te blijven: de nieuwe vraag:

Noem 5 nummers met "Blues" in de titel.

Charlie Parker - Blues for Alice
Miles Davis - All Blues
Julian Sas - Blues for the Lost & Found
Allman Brothers Band - Statesboro Blues
Scremain Jay Hawkins - Constipation Blues
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:15:22 #189
13973 ranja
image means nothing
pi_14300685
Ik laat deze maar even voorbijgaan, ga zo weg voor een avondje hoofdschudden in Tivoli
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:17:33 #190
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14300744
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:15 schreef ullie het volgende:

[..]

Charlie Parker - Blues for Alice
Miles Davis - All Blues
Julian Sas - Blues for the Lost & Found
Allman Brothers Band - Statesboro Blues
Scremain Jay Hawkins - Constipation Blues

Da's dan toch weer sneller dan ik had verwacht.

Ullie +1

zaterdag 1 november 2003 @ 17:19:05 #191
32740 Luka
Schop kont!
pi_14300785
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:15 schreef ranja het volgende:
Ik laat deze maar even voorbijgaan, ga zo weg voor een avondje hoofdschudden in Tivoli
Wat ga je zien?
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:22:58 #192
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14300902
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:17 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Da's dan toch weer sneller dan ik had verwacht.

Ullie +1

Mwoah, er zijn volgens mij zo ontzettend veel nummers met blues in de titel. 5 Noemen is niet zo'n probleem.

Nieuwe vraag. Van wie is de volgende text:

Playing gigs at the Fillmore East during the sixties made it easier for you to get in and catch other bands, even if tickets were sold out. As a young saxophonist in a rock band, I played there several times and attended numerous concerts; the one group I never missed (unless I had to be on the road) was the Allman Brothers Band. More specifically, I went to see their guitarist, Duane Allman, the only "rock" guitarist I had heard up to that point who could solo on a one-chord vamp for as long as half an hour or more, and not only avoid boring you but keep you absolutely riveted

zaterdag 1 november 2003 @ 17:29:58 #193
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14301106
Z'n naamgenoot is redelijk recent overleden...

Ik dacht trouwens ook dat dit stukje van de betreffende naamgenoot was, ik vond het al zo vreemd...

FOK!fotograaf zaterdag 1 november 2003 @ 17:52:34 #194
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_14301716
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:29 schreef ullie het volgende:
Z'n naamgenoot is redelijk recent overleden...

Ik dacht trouwens ook dat dit stukje van de betreffende naamgenoot was, ik vond het al zo vreemd...

Johnny Cash
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:52:50 #195
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 1 november 2003 @ 17:56:51 #196
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14301827
Euh Nee, nog iets recenter zelfs...
  zaterdag 1 november 2003 @ 18:00:49 #197
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14301931
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 17:22 schreef ullie het volgende:

[..]

Mwoah, er zijn volgens mij zo ontzettend veel nummers met blues in de titel. 5 Noemen is niet zo'n probleem.

Ik bedoelde dat ik niet verwachtte dat er zo snel een respons zou komen...ik dacht dat iedereen boodschappen aan het doen was ofzo
  zaterdag 1 november 2003 @ 18:17:45 #198
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_14302361
Mjah ik ga er nu vandoor.
Laatste hintje: Het komt uit de nieuwe liner notes van het album Kind of Blue van Miles Davis.

Mochten jullie er niet uit komen doe dan maar een nieuwe vraag.

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 18:30:45 #199
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14302655
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:17 schreef ullie het volgende:
Mjah ik ga er nu vandoor.
Laatste hintje: Het komt uit de nieuwe liner notes van het album Kind of Blue van Miles Davis.

Mochten jullie er niet uit komen doe dan maar een nieuwe vraag.

Elliot Smith, dat is toch ook een jazzmuzikant?
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 18:55:28 #200
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14303197
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 18:30 schreef belsen het volgende:

[..]

Elliot Smith, dat is toch ook een jazzmuzikant?

Nee, is niet goed, opgegooglet..

Hij deelt inderdaad zijn naam met een zeer beroemde onlangs overleden muzikant!

pi_14303315
john coltrane
Take no prisoners... take no shit!
  Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 19:04:13 #202
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14303415
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:00 schreef Dave_Mustaine het volgende:
john coltrane
Nee, hij heeft dezelfde naam als een onlangs overleden zanger...
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:07:09 #203
32740 Luka
Schop kont!
pi_14303488
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:04 schreef belsen het volgende:

[..]

Nee, hij heeft dezelfde naam als een onlangs overleden zanger...

Robert Palmer
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:07:52 #204
32740 Luka
Schop kont!
pi_14303504
of John Cash

Dat zijn de enige pas overleden zangers die me te binnen schieten

Moderator zaterdag 1 november 2003 @ 19:11:26 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_14303587
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:07 schreef Luka het volgende:

[..]

Robert Palmer

Johnny Cash was op de vorige pagina al een aantal maal genoemd.

http://perso.club-internet.fr/barybary/miles/miles07.htm

Punt en vraag voor Luka!

zaterdag 1 november 2003 @ 19:19:12 #206
32740 Luka
Schop kont!
pi_14303801
Makkie: Herinnert U zich deze NOG nog nog:

Wie is dit?

pi_14304081
paul cox
Een dag niet geleefd is een dag niet gelachen.
  zaterdag 1 november 2003 @ 19:32:07 #208
32740 Luka
Schop kont!
pi_14304144
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 19:29 schreef bouwvakker666 het volgende:
paul cox
Ja punt en vraag voor bouwvakker666 NOT
  zaterdag 1 november 2003 @ 20:02:00 #209
32740 Luka
Schop kont!
pi_14305000
Ga ff Kopspijkers kijken, check daarna wel!
pi_14305078
Is dat niet Glenn Medeiros ?
  zaterdag 1 november 2003 @ 20:05:44 #211
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14305127

[Dit bericht is gewijzigd door Gambolputty op 01-11-2003 21:03]

pi_14305158
Ik weet het eigenlijk wel zeker. Exact hetzelfde plaatje staat in het door mij gelinkte topic
En ik moet direct weer weg, dus wie een vraag wil stellen, doe dat vooral
  zaterdag 1 november 2003 @ 20:09:08 #213
32740 Luka
Schop kont!
pi_14305214
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 20:04 schreef [b] het volgende:
Is dat niet Glenn Medeiros ?
nog net voor kopspijkers begint: Henk_Glimlach +1 Had het topic niet gezien, toeval dus.
  zaterdag 1 november 2003 @ 20:59:40 #214
32740 Luka
Schop kont!
pi_14306219
quote:
En ik moet direct weer weg, dus wie een vraag wil stellen, doe dat vooral
Aldus Henk dus Be our guest!!!
pi_14306435
Ok, hier een vraag. Welke band bestond oorspronkelijk uit dit viertal? (Ik geef alleen de 1e letter van de voor- en achternaam)

FD
SR
JO
WB

Ze zijn nu geloof ik met 5...

Some say in ice
  Trouwste user 2022 zaterdag 1 november 2003 @ 21:21:56 #216
7889 tong80
Spleenheup
pi_14306867
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 21:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ok, hier een vraag. Welke band bestond oorspronkelijk uit dit viertal? (Ik geef alleen de 1e letter van de voor- en achternaam)

FD
SR
JO
WB

Ze zijn nu geloof ik met 5...

Limp Bizkit ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14306892
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 21:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Limp Bizkit ?

Jackpot. Tong80 +1
Some say in ice
  zaterdag 1 november 2003 @ 23:38:15 #218
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14310089
tussendoortje:

Wie zijn dit?

Volgens AMG:

quote:
Similar Artists: Toto Mr. Mister Kansas Boston Foreigner Styx The Doobie Brothers Loverboy Heart Meat Loaf Jefferson Starship Peter Frampton
  zaterdag 1 november 2003 @ 23:45:02 #219
32740 Luka
Schop kont!
pi_14310239
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 23:38 schreef Gambolputty het volgende:
tussendoortje:

Wie zijn dit?

[afbeelding]

Volgens AMG:
[..]

Dit is REO Speedwagon

Ik ga nu dus wie wil die mag want ik ben op z'n vroegst morgen om 17:00 uur weer online!!

[Dit bericht is gewijzigd door Luka op 01-11-2003 23:46]

pi_14310242
Journey?

Goedenavond trouwens allemaal

zaterdag 1 november 2003 @ 23:49:29 #221
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14310346
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 23:45 schreef Luka het volgende:

[..]

Dit is REO Speedwagon

Ik ga nu dus wie wil die mag want ik ben op z'n vroegst morgen om 17:00 uur weer online!!

Bedankt Luka

Maar idd REO Speedwagon, dus Luka +1

Wie nog een vraag weet, ga je gang.

pi_14310516
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 23:49 schreef Gambolputty het volgende:

Wie nog een vraag weet, ga je gang.

Oké, wie is dit?

Trouwste user 2022 zondag 2 november 2003 @ 00:04:52 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_14310722
Jean Michelle Jarre ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_14312135
Synthesizervirtuoos Jan Hammer natuurlijk .
pi_14312437
En aangezien dit op allmusic te controleren is, alvast de volgende vraag.

Welke artiest tekende vanaf Fragile (1972) t/m Relayer (1974) de albumhoezen voor Yes?

zondag 2 november 2003 @ 01:38:40 #226
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_14312627
Ofwel Litpho +1

en qua vraag geen idee

zondag 2 november 2003 @ 11:42:11 #227
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_14316153
quote:
Op zondag 2 november 2003 01:26 schreef Litpho het volgende:
En aangezien dit op allmusic te controleren is, alvast de volgende vraag.

Welke artiest tekende vanaf Fragile (1972) t/m Relayer (1974) de albumhoezen voor Yes?

andy warhol
pi_14316617
quote:
Op zondag 2 november 2003 11:42 schreef dolle_hond het volgende:
andy warhol
Nee .
  zondag 2 november 2003 @ 12:28:23 #229
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_14317706
quote:
Op zondag 2 november 2003 12:28 schreef dolle_hond het volgende:
roy liechtenstein
Wie? Nee dus.
  zondag 2 november 2003 @ 13:19:31 #231
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14318174
Roger dean (dank aan ouders )

Of is dat valsspelen??

pi_14318299
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:19 schreef bigshadow het volgende:
Roger dean (dank aan ouders )

Of is dat valsspelen??

Nee hoor, dat mag gewoon.

Uiteraard is het de onmiskenbare stijl van Roger Dean .

bigshadow +1

zondag 2 november 2003 @ 13:28:50 #233
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_14318349
welke band is dit??

btw, als er niet binnen 10 minuten het goede antwoord gegeven zet deze vraag dan maar effe in de wacht. Moet nml zo gaan werken!

zondag 2 november 2003 @ 13:42:27 #235
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_14318638
Incubus!
  zondag 2 november 2003 @ 14:14:05 #236
13973 ranja
image means nothing
pi_14319373
quote:
Op zondag 2 november 2003 13:42 schreef twentemeisje het volgende:
Incubus!
AMG vind het goed.

Twentemeisje +1 en nieuwe vraag.

zondag 2 november 2003 @ 15:30:49 #237
32740 Luka
Schop kont!
pi_14321155
twentemeisje?
  zondag 2 november 2003 @ 16:32:14 #238
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14322480
Als er uit 't oosten geen reactie komt heb ik nog wel een breinbrekertje...
  zondag 2 november 2003 @ 16:35:27 #239
32740 Luka
Schop kont!
pi_14322551
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:32 schreef Curchulain het volgende:
Als er uit 't oosten geen reactie komt heb ik nog wel een breinbrekertje...
Van mij mag je en volgens de regels ook dus kom maar op!!
  zondag 2 november 2003 @ 16:47:51 #240
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14322785
Een stukje uit een nummer van Three Dead Trolls in a Baggie:

Now there's 27000
Taking up 20% of 's land
In a country where nobody could tell you
Where the hell that borderline does stand

It's not that we don't give a damn
We don't mean to make fun of it
But one fifth of our country is also none of it

Over welke streek gaat dit? Je hoeft geen aardrijkskundig genie te zijn, maar wel een beetje algemene ontwikkeling :-P

zondag 2 november 2003 @ 16:49:02 #241
32740 Luka
Schop kont!
pi_14322813
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:47 schreef Curchulain het volgende:
Een stukje uit een nummer van Three Dead Trolls in a Baggie:

Now there's 27000
Taking up 20% of 's land
In a country where nobody could tell you
Where the hell that borderline does stand

It's not that we don't give a damn
We don't mean to make fun of it
But one fifth of our country is also none of it

Over welke streek gaat dit? Je hoeft geen aardrijkskundig genie te zijn, maar wel een beetje algemene ontwikkeling :-P

Noordpool
  zondag 2 november 2003 @ 16:52:13 #242
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_14322937
Canada ofzo
  zondag 2 november 2003 @ 16:56:18 #244
32740 Luka
Schop kont!
pi_14322982
quote:
Op zondag 2 november 2003 16:54 schreef MIC1_ het volgende:
Canada ofzo
Is toch geen streek, euhhhm streek in Canada......NewFoundland
pi_14323060
scherp.
Ontario?
  zondag 2 november 2003 @ 17:00:42 #246
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14323085
Het is dus wel een streek die een deel van een land vormt... Dat betekent dus dat de antwoorden Noordpool, Australië en Canada allemaal fout zijn. Newfoundland trouwens ook. Australië zat er overigens verreweg het verst vandaan.
quote:
scherp.
Ontario?
  zondag 2 november 2003 @ 17:02:30 #247
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 2 november 2003 @ 17:03:21 #248
32740 Luka
Schop kont!
pi_14323149
Groenland
pi_14323156
streek is gropenland en siberie toch niet

Alberta?

zondag 2 november 2003 @ 17:06:09 #250
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14323213
Siberië, Alberta... Helaas.
Groenland... Neuh. Is nou ook niet bepaald 20% van Denemarken... eerder 95% als het niet meer is.

ik zal maar niet zeggen dat het er niet letterlijk in staat

quote:
streek is gropenland en siberie toch niet
Groenland valt onder Denemarken en kan daarom een streek genoemd worden.
Siberië is een verdomd grote streek in Rusland (en een stukkie Kazachstan en Mongolië ook, denk ik)
  zondag 2 november 2003 @ 17:08:53 #251
32740 Luka
Schop kont!
pi_14323280
Transsylvanië

Hintje?

pi_14323308
Alaska, is een klein stukje, misschien wel 20 %, van de VS?
  zondag 2 november 2003 @ 17:10:48 #253
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14323328
ik zal maar niet zeggen dat het er niet letterlijk in staat
Dat was de hint al... twee posts terug.

En Transsylvanië is het niet... komt ook niet dichterbij dan tot nu toe al gegokt was.

zondag 2 november 2003 @ 17:11:59 #254
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 2 november 2003 @ 17:14:51 #255
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14323453
quote:
Alaska, is een klein stukje, misschien wel 20 %, van de VS?
17%... maar die 20% zal ook wel een schatting zijn... "In a country where nobody could tell you where that borderline does stand"

Lapland is het ook niet...

Laten we het er op houden dat het inderdaad geen (sub)tropisch gebied is

zondag 2 november 2003 @ 17:16:13 #256
32740 Luka
Schop kont!
pi_14323488
British Columbia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')