abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14339807
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

zijn die aanslagen op die moskee opgeist door iemand?

Ah, het was de Mossad?
pi_14340008
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:16 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ah, het was de Mossad?

Moderator maandag 3 november 2003 @ 12:57:01 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14342634
quote:
Op maandag 3 november 2003 11:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

zijn die aanslagen op die moskee opgeist door iemand?

zijn die aanslagen tegen Amerikanen allemaal opgeeist door iemand?

volgens mij zitten die Amerikanen daar zelf allemaal russisch handgranaten roulette te spelen en zijn ze te beschaamd om het toe te geven daar op het pentagon, er is helemaal geen sprake van verzet.

En de Mossad legt er natuurlijk ook regelmatig een aantal om of vliegt er passagiersvliegtuigen tegenaan zodat de wereld zijn ogen op Irak gericht houd en Israel mooi de palestijnse gebieden etnisch kan zuiveren.

Maar als je ver genoeg terug gaat heeft de CIA het natuurlijk gedaan dat lijkt me duidelijk.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 november 2003 @ 13:54:54 #179
15352 Nyrem
Wag the dog
  Moderator maandag 3 november 2003 @ 15:35:55 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_14347803
quote:
Op maandag 3 november 2003 13:54 schreef Nyrem het volgende:
US-made Stinger Missiles, Rockets Being Sold in Kabul

Tja ze duiken zomaar overal op.

waar nog meer dan? Dat de Afghanen ze hadden was bekend toch?

mjah het doet er ook niet zoveel toe die raketten die de afghanen hebben zijn inmiddels over hun houdbaarheidsdatum heen ... knappe talib die er nog iets mee uit de lucht schiet en tegen gebouwen zijn ze niet bepaald effectief.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_14350448
quote:
Op maandag 3 november 2003 12:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

zijn die aanslagen tegen Amerikanen allemaal opgeeist door iemand?

Aah dus jij denkt dat het dezelfde mensen zijn die beide hebben gepleegd.... bewijs het maar zou ik zeggen.

Je hebt geen greintje houvast.

maandag 3 november 2003 @ 19:22:50 #182
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14354628
quote:
Powerful explosions heard in centre of Baghdad. More soon.
quote:
FIVE EXPLOSIONS SHAKE CENTRAL BAGHDAD
quote:
There has been an explosion at a shrine in the holy city of Karbala south of the Iraqi capital Baghdad.

Unconfirmed reports say three people have been killed and 12 injured.

En de Shi'ieten zijn ook weer bezig met een kleine machtsstrijd.

[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 03-11-2003 19:35]

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14355131
quote:
Loud Blast, Mortar Fire, Near U.S. HQ in Baghdad
Mon November 3, 2003 01:31 PM ET

BAGHDAD (Reuters) - A large explosion echoed across Baghdad on Monday night, followed by the sound of mortar fire near the headquarters of the U.S.-led administration.
Reuters witnesses heard a loud blast followed by the sound of several mortar rounds exploding, coming from the west bank of the Tigris river, where the U.S.-led administration occupies a large palace complex previously used by Saddam Hussein.

There was no immediate comment from the U.S. military.

Waarschijnlijk dus één grote explosie (autobom, denk ik) en meerdere mortier aanvallen.
pi_14355242
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dus één grote explosie (autobom, denk ik) en meerdere mortier aanvallen.

Tjee, het houdt maar niet op hè??

Niet normaal .

maandag 3 november 2003 @ 19:52:12 #185
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14355459
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:44 schreef schatje het volgende:

[..]

Tjee, het houdt maar niet op hè??

Niet normaal .

Niet normaal voor een normaal land, nee, maar dit is het oorlogsgebied Irak en daar gebeuren deze dingen wel. De Amerikanen moeten deze terroristen snel, binnen enkele maanden, tegenhouden of in ieder geval succes behalen, want anders krijgen ze steeds meer de bevolking tegen zich.
1 kernfysicus
  Overall beste user 2022 maandag 3 november 2003 @ 19:53:42 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_14355502
quote:
There has been an explosion at a shrine in the holy city of Karbala south of the Iraqi capital Baghdad.
Unconfirmed reports say three people have been killed and 12 injured.

Reports are also coming in of a series of large explosions in Baghdad and witnesses say there has been mortar fire near the US headquarters.

It is not known if the Baghdad blasts have caused any damage or injuries.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_14358395
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:35 schreef sp3c het volgende:
die raketten die de afghanen hebben zijn inmiddels over hun houdbaarheidsdatum heen ... knappe talib die er nog iets mee uit de lucht schiet en tegen gebouwen zijn ze niet bepaald effectief.
Dated but deadly ... maar in dit geval ging het waarschijnlijk om een hittezoekende SAM7 van russische makelij. Geschat wordt dat Irak ongeveer 5000 van die wapens had, en ongeveer twee derde is spoorloos.

Vergeet ook niet de Franse Rolands zoals de Polen er al een paar gevonden hebben daaro (kweet niet hoe goed die dingen zijn)

Maar goed, eigenlijk had ik iets dergelijks al veel eerder verwacht.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 03-11-2003 22:22]

pi_14358728
quote:
Op maandag 3 november 2003 19:41 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het gaat volgens woordvoerders van het Amerikaanse leger om meerdere raket of mortier aanvallen. Dat van die autobom is dus niet waar. Eén raket of mortier is in een Amerikaans kamp in de 'green zone' terecht gekomen. Niemand raakte daarbij gewond.
pi_14359131
quote:
Op maandag 3 november 2003 21:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het gaat volgens woordvoerders van het Amerikaanse leger om meerdere raket of mortier aanvallen. Dat van die autobom is dus niet waar. Eén raket of mortier is in een Amerikaans kamp in de 'green zone' terecht gekomen. Niemand raakte daarbij gewond.

NOS TeleTekst meldt dat er drie doden zijn gevallen en twaalf anderen gewond.
  maandag 3 november 2003 @ 22:20:18 #190
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14359894

Iraqi children throw stones toward a U.S. armored personnel carrier patrolling in Fallujah.

Jôh, zo heeft Amerika haar eigen Palestina.

1 kernfysicus
pi_14360207
quote:
Op maandag 3 november 2003 22:20 schreef tvlxd het volgende:
[afbeelding]
Iraqi children throw stones toward a U.S. armored personnel carrier patrolling in Fallujah.

Jôh, zo heeft Amerika haar eigen Palestina.

Dat roep ik al maanden .
  maandag 3 november 2003 @ 22:46:32 #193
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14360960
quote:
Op maandag 3 november 2003 22:38 schreef zakjapannertje het volgende:
het einde van de staat Irak?

http://msnbc.com/news/988000.asp?0cb=-313190131&newguid=C5BEE27D53BD4B8F81B860175FDA8875&cp1=1

zie ook www.idleworm.com

Ja, het lijkt in beide gevallen een 'verloren zaak' te zijn.
pi_14361209
quote:
Op maandag 3 november 2003 22:46 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja, het lijkt in beide gevallen een 'verloren zaak' te zijn.

ik denk ook dat de regering Bush heeft zich deerlijk vergist in een overgroot deel vh Amerikaanse kiezersvolk geloof ik, ze dachten dat met dit als een onderdeel van de oorlog tegen het terrorisme te verkopen het Amerikaanse volk nu wel tot veel offers bereid was, en natuurlijk de falende strategie van Rumsfeld vooral met zijn concept van 'nieuwe oorlog' met oa als resultaat een nu veel te karige bezettingsmacht
pi_14362270
quote:
El Baradei pleit voor terugkeer wapeninspecteurs naar Irak
NEW YORK 03/11 (BELGA/AG) = "De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties en van het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie (AIEA) zouden moeten terugkeren naar Irak om hun werk voor de ontwapening van het regime van Saddam Hoessein, af te maken". Dat verklaarde maandag de directeur-generaal van de AIEA, Mohamed El Baradei. Hij deed die verklaring voor de Algemene Vergadering van de VN.El Baradei sprak zich ook uit voor "een lange termijn aanwezigheid" van de wapeninspecteurs, om te verhinderen dat er nog massavernietingswapens in het land zouden komen. De VN beslisten midden maart om de wapeninspecteurs uit Irak terug te trekken, in het zog van een militaire interventie van de Verenigde Staten. El Baradei beklemtoonde dat er toen nog geen massavernietingswapens werden gevonden, al gaf hij meteen toe dat de inspecteurs na vier jaar van afwezigheid over onvoldoende tijd beschikten om een grondige evaluatie te doen. (LOR).
http://www.nieuwsblad.be/(ekvpwu2u1ny0jeb2urgw1245)/belga.aspx
zinvol of zinloos? Ik denk toch het laatste, maar beter het zekere dan het onzekere, dus maak het karwei maar af, weten we misschien ook wel meer en is ook beter controleerbaar
pi_14362380
quote:
Bush vastberaden ondanks zware tegenslag in Irak

BAGDAD - De Amerikaanse president Bush blijft vastberaden om zijn "vitale" missie in Irak tot een goed einde te brengen. Hij zei dat maandag na het neerhalen van een transporthelikopter. Hierbij verloren zestien Amerikaanse militairen het leven.

President Bush
"De vijanden in Irak geloven dat Amerika zich zal terugtrekken. Daarom vermoorden ze onschuldige burgers, hulpverleners en coalitietroepen. Amerika zal nooit op de vlucht slaan", zei Bush tijdens een bijeenkomst in Birmingham in de staat Alabama.

Volgens de president is de missie in Irak van vitaal belang. Hij refereerde echter niet direct aan het neerschieten van de Chinook-helikopter. Die werd zondag in de buurt van Fallujah uit de lucht geschoten. Zeker twintig soldaten raakten daarbij gewond.

In eigen land neemt de kritiek op Bush toe. Zijn populariteit daalt steeds verder en twee invloedrijke senatoren, de Democraat Joe Biden en de Republikein Richard Lugar, dringen aan op het sturen van extra troepen naar Irak, aldus de Britse omroep BBC.

Slechts enkele uren na Bush' toespraak werd het hoofdkwartier van het door de Verenigde Staten geleide interim-bestuur in de Iraakse hoofdstad Bagdad met mortiergranaten bestookt. De projectielen veroorzaakten geen schade of slachtoffers.

Zeker drie doden vielen later bij een aanslag op een hotel in Karbala, ongeveer 70 kilometer ten zuiden van Bagdad. Een auto in de buurt van het hotel dat vooral onderdak biedt aan Iraanse pelgrims, ontplofte. De gevel van het gebouw werd voor een groot deel weggeslagen.

In deze voor sjiieten heilige stad liepen vorige maand de spanningen hoog op tussen rivaliserende sjiitische milities. Ook werden in deze stad Amerikaanse militairen onder vuur genomen door volgelingen van de radicale geestelijke Mahmoud al-Hassani. Hierbij vielen dertien doden.

Steeds meer Irakezen die voor het nieuwe regime werken, worden slachtoffer van aanvallen. In Najaf werd een Iraakse rechter vermoord die een onderzoek leidde naar voormalige functionarissen van de verdreven regering van Saddam Hussein. Dat maakte de openbaar aanklager maandag bekend.

De voorzitter van een wijkraad in Bagdad, die met de Amerikanen samenwerkte, werd zondagavond laat in de buurt van zijn huis doodgeschoten, aldus een woordvoerder van het Amerikaanse leger maandag. Eind oktober werd de loco-burgemeester van de hoofdstad al vermoord.

Alle buitenlandse medewerkers van de Verenigde Naties hebben Bagdad inmiddels verlaten. Volgens VN-secretaris-generaal Annan zijn de laatste twintig internationale medewerkers van de volkerenorganisatie in de loop van maandag uit de hoofdstad vertrokken.

De eerste Nederlandse militairen in de zuiden van Irak worden deze week afgelost. Woensdag stappen 150 militairen in Eindhoven op het vliegtuig om hun collega's in al-Muthanna te vervangen. Daar zitten sinds augustus 1100 Nederlandse militairen.

http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article5542691.ece

tegen beter weten in?

pi_14363909
quote:
Op maandag 3 november 2003 23:19 schreef zakjapannertje het volgende:

El Baradei pleit voor terugkeer wapeninspecteurs naar Irak
"De wapeninspecteurs van de Verenigde Naties en van het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie (AIEA) zouden moeten terugkeren naar Irak om hun werk voor de ontwapening van het regime van Saddam Hoessein, af te maken".

Ik las van het weekend dat Amerikan hen ook terug willen, niet om hun taak af te maken, maar om hen in te zetten bij het voorkomen van aanslagen etc.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 4 november 2003 @ 01:19:08 #198
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14364844
Bondscoach: VS moeten meer doen voor voetbal in Irak 04-11-2003

De Amerikaanse bezettingsmacht in Irak heeft geen oog voor de behoeftes van het nationale voetbalteam. Dat vindt de bondscoach van het Iraakse elftal, de Duitser Bernd Stange. De voormalige bondscoach van de DDR dreigt ontslag te nemen als de autoriteiten in Irak het team niet meer ondersteuning bieden in de voorbereidingen op de prestigieuze Aziëcup, die in juni in China wordt gehouden.

Stange zei zondag dat voetbal juist in een land als Irak, waar geen vertier is in de vorm van bioscopen of theaters en waar mensen 's avonds niet naar buiten durven, een belangrijke functie heeft. De successen van ons team zijn een zaak van nationale trots, aldus Stange. Voetbal kan een belangrijke rol spelen in de normalisering van de situatie. Snapt Paul Bremer dit niet?, aldus Stange over de hoogte Amerikaanse bestuurder in Irak.

Stange werd een jaar geleden aangesteld als bondscoach. Toen de Amerikanen het land binnenvielen om het regime van Saddam Hussein te verdrijven, ontvluchtte de Duitser Irak. Bij terugkeer bleek de volledige voetbalinfrastructuur te zijn vernietigd. Ik kwam hier terug en vond niets: geen ballen, geen netten, geen geld, geen competitie en geen spelers, zei Stange. Het hoofdstadion was een parkeerplaats voor Amerikaanse tanks geworden; het gras was kapot.

Desondanks slaagde Stange erin zijn team weer samen te krijgen. Het elftal kwalificeerde zich zelfs voor de Aziëcup, hoewel het de kwalificatiewedstrijden niet in eigen land kon afwerken. Dat Bremer of andere bestuurders van de coalitiemacht of de bestuursraad toen niet even belden om de spelers geluk te wensen, zit Stange nog steeds dwars. Ik weet dat voetbal niet het allerbelangrijkste is in het leven, maar dit land is altijd zo gek geweest van het spelletje en ze zouden moeten beseffen dat onze successen helpen om de moraal op te vijzelen en Irak uit de as te laten verrijzen.

Stange heeft goede hoop dat zijn spelers de komende wereldkampioenschappen voetbal zullen halen, die in 2006 in Duitsland worden gehouden. Of de Duitser er dan zelf nog bij is, weet hij niet. Als de Amerikaanse bezettingsmacht niet meer geld uittrekt voor het elftal, dan stapt hij eind dit jaar op.

De bezettingsmacht was niet beschikbaar voor commentaar op de uitlatingen van Stange.

[Copyright 2003, Novum Nieuws / Associated Press]

pi_14364891
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik las van het weekend dat Amerikan hen ook terug willen, niet om hun taak af te maken, maar om hen in te zetten bij het voorkomen van aanslagen etc.

Wapeninspecteurs gaan echt niet terug als het niet veilig is.En hoe zouden hun aanslagen moeten voorkomen??
pi_14365221
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 01:23 schreef schatje het volgende:

Wapeninspecteurs gaan echt niet terug als het niet veilig is.En hoe zouden hun aanslagen moeten voorkomen??

Geen idee, was een artikel uit de GvA afgelopen vrijdag/zaterdag.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')