abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14244583
Wat is nou de manier om zo goedkoop mogelijk te rijden? Mij lijkt een bestel auto met dus grijs kenteken. Maar kan je dan beter diesel of lpg hebben?

Of is er nog een goedkopere manier?

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:35:01 #2
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_14244618
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:33 schreef Kogando het volgende:
Wat is nou de manier om zo goedkoop mogelijk te rijden? Mij lijkt een bestel auto met dus grijs kenteken. Maar kan je dan beter diesel of lpg hebben?

Of is er nog een goedkopere manier?

Ja, auto onverzekerd in de garage laten staan en te voet gaan
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_14244658
Ligt eraan hoeveel je rijdt, aan je auto merk, bouwjaar.

Een oude auto heeft meer onderhoud nodig, met lpg installatie dus nog meer.

goedkoopste is weinig rijden - benzine lichte auto, en relaxt rijden.

Anders gas, gas is vaak sneller goedkoper dan diesel. Maarja gas installatie is dan weer duur. Kijk dan voor een 2dehands met al een lp3 installatie.

M'n signature, wat doe je :{
pi_14244661
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:35 schreef MREn het volgende:

[..]

te voet gaan is lopen en niet rijden lmkfd.

Maaruh op een fiets kan je wel rijden, is toch best goedkoop aan te komen achter het station

=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:37:11 #5
22002 MREn
pi_14244671
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:35 schreef MREn het volgende:

[..]

Oh, je wilt nog rijden: dan een skelter!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:37:59 #6
22002 MREn
pi_14244705
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:37 schreef Chapter_V het volgende:

[..]

te voet gaan is lopen en niet rijden lmkfd.

Maaruh op een fiets kan je wel rijden, is toch best goedkoop aan te komen achter het station

Gewoon tegen een fietsende junk roepen 'Hey, dat is mijn fiets!' Dan hoef je 'em zelf niet te klauwen
pi_14244731
Misschien is een skelter een idee

Het goedkoopste is een klassieker kopen en daar een gastank in gooien.

Ik ben te nuchter om dronken te zijn...
pi_14244861
zo snel mogelijk zoveel mogelijk toeren trekken en in de binnenstad altijd in zijn 1 blijven rijden, scherpe bochten, ramen open, alles wat elektrisch in je auto is aan, vooral je airco
pi_14245090
Een VW Golf Diesel van 20 jaar oud. Je betaald geen belasting en je hebt een oldtimerverzekering van 60 euro geloof ik.
pi_14245153
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:36 schreef Viper_74 het volgende:

goedkoopste is weinig rijden - benzine lichte auto, en relaxt rijden.

Als je ergens niets vanaf weet zeg dat gewoon niets.....
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:57:22 #11
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_14245160
Een klein 2ehands dealer onderhouden diesel autootje op grijs kenteken. Bijvoorbeeld een renault express.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
pi_14245162
Is grijs kenteken met lpg duurder dan met diesel?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14245184
het is na 25 jaar dat je geen wegen belasting meer betaald en ja een old timer verz is goedkoop maar daar mag je vaak niet al te veel km mee rijden

een suzz alto goedkoop in verbruik verz en onderhoud kan vaak een grijskenten auto niet eens tegen op

Kogels schieten tekort. Woorden niet.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 11:59:45 #14
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_14245221
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:58 schreef bar72 het volgende:
het is na 25 jaar dat je geen wegen belasting meer betaald en ja een old timer verz is goedkoop maar daar mag je vaak niet al te veel km mee rijden

een suzz alto goedkoop in verbruik verz en onderhoud kan vaak een grijskenten auto niet eens tegen op

ja en dan natuurlijk de Toyota Starslut...
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  donderdag 30 oktober 2003 @ 12:01:54 #15
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_14245270
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:57 schreef renkie het volgende:

[..]

Als je ergens niets vanaf weet zeg dat gewoon niets.....

jah maar hij heeft wel gelijk aars.
denk je dat een auto van 20 jaar oud goedkoper is?
die gaan alleen maar verrot.
en als je een auto op gas hebt betaal je ook nog extra belasting.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_14249058
goedkoopste manier van autorijden:

suzuki alto kopen of daihatsu cuore, kosten niks qua wegenbelasting en verzekering en rijden zo'n 1 op 20

je kan ook een auto met grijs kenteken nemen en dan een diesel.
ben je ook erg goedkoop uit

en anders: brommer kopen

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_14249613
zorgen dat je een mooie leaseauto krijgt van de baas zonder eigen bijdrage of km beperking??
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  donderdag 30 oktober 2003 @ 16:28:15 #18
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_14252475
Grijs kenteken en diesel is geloof ik het goedkoopste. Er word een paar keer LPG genoemd, dat zal per liter goedkoper zijn, maar doordat het verbruik meestal hoger ligt (en niet te vergeten de hogere onderhoudskosten) is het eigenlijk niet interessant. Qua wegenbelasting is het geloof ik wel gelijk aan elkaar.

Wat je bijvoorbeeld kan doen, is een Peugeot 205 kopen, die zie je af en toe wel eens met grijs kenteken. Die motoren zijn onverwoestbaar en ze zijn ook nog eens redelijk zuinig.

Hier heb je trouwens een interessante link over rijden met een grijs kenteken.

donderdag 30 oktober 2003 @ 20:51:31 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_14259618
Ik rij ook grijs en diesel, echt rete goedkoop. Ik heb zelfs overwogen om slaolie in mijn tank te kieperen, omdat het goedkoper is per liter, maar ik durf het nog niet aan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_14259764
Ik heb zelf 2 goedkope alternatieven tot mijn beshcikking:

Ford Courier: Grijs kenteken.

- Diesel
- Lage wegenbelasting.
Nadeel: slechts 2 personen.

Peugeot 304 Coupe 1974

- wegenbelastingvrij
- verzekering erg laag ( oldtimer)
Nadeel: Tis een oudje.
Dure benzine.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Redactie Frontpage donderdag 30 oktober 2003 @ 20:58:07 #21
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_14259832
Voor een auto op grijs kenteken maakt het niets uit wat de brandstof is. Aardgas, LPG, benzine of diesel, het maakt niet uit.Het goedkoopste is grijs kentken en er rooie diesel in gooien, maar als ze je pakken, ben je goed de lul!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_14260362
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:36 schreef Viper_74 het volgende:
Een oude auto heeft meer onderhoud nodig, met lpg installatie dus nog meer.
Ben ik niet met je eens. Goedkoopste in mijn ogen, is oud japannertje, civicje, charade, starletje, zoiets. Zit niets in. Je kan overal bij. En als er eens wat kapot gaat, kost het geen bal aan onderdelen, en je kunt het wel redelijk zelf doen.

Zelfs als je het niet kan is het nog stukken goedkoper dan wat nieuwere auto. Bovendien weegt het niks en kost het niet veel in wegenbelasting en verzekering. Met mijn oude Charade betaalde ik meen ik 23 gulden per maand. Remblokkies kosten 100 gulden bv, en thele ding koop je voor 1000 gulden. Ga op zoek naar Golf II, zelfde verhaal. Zoek een goeie, is al wat zwaarder, 900 kilo, nog steeds peanuts, zit niets in, kunt overal bij, hele sloop ligt er vol mee, mocht echt een dynamo het begeven. Mijn oude auto is uiteindelijk weggegaan met 365.000 op de teller, en was meer omdat ik het niet verantwoord vond om voor mijn werk 200 km over de snelweg soms per dag met dat dingetje te gaan.

Ja ach, je uitlaat kan keer stuk vervangen moeten worden ofzo, een rubbertje hier of hoes daar. Koppeling kan versleten zijn, maja let je ff op bij kopen.

Maar da's voordeel van oudere auto, zeker als je niet de meest luxe versie te pakken hebt. En kben echt van mening dat een luxe dikkere auto van 5 jaar oud, veeeel meer onderhoud nodig heeft dan zo'n oud simpel dingetje. En qua andere dingen, kost het ook niet veel.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_14263478
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:57 schreef Razzmatazz het volgende:
Een klein 2ehands dealer onderhouden diesel autootje op grijs kenteken. Bijvoorbeeld een renault express.

Koop dan 'n combo... roest net iets minder snel en de onderdelen blijven tenminste wel aan je auto hangen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')