Of is er nog een goedkopere manier?
quote:Ja, auto onverzekerd in de garage laten staan en te voet gaan
Op donderdag 30 oktober 2003 11:33 schreef Kogando het volgende:
Wat is nou de manier om zo goedkoop mogelijk te rijden? Mij lijkt een bestel auto met dus grijs kenteken. Maar kan je dan beter diesel of lpg hebben?Of is er nog een goedkopere manier?
Een oude auto heeft meer onderhoud nodig, met lpg installatie dus nog meer.
goedkoopste is weinig rijden - benzine lichte auto, en relaxt rijden.
Anders gas, gas is vaak sneller goedkoper dan diesel. Maarja gas installatie is dan weer duur. Kijk dan voor een 2dehands met al een lp3 installatie.
quote:te voet gaan is lopen en niet rijden lmkfd.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:35 schreef MREn het volgende:[..]
Ja, auto onverzekerd in de garage laten staan en te voet gaan
Maaruh op een fiets kan je wel rijden, is toch best goedkoop aan te komen achter het station
quote:Oh, je wilt nog rijden: dan een skelter!
Op donderdag 30 oktober 2003 11:35 schreef MREn het volgende:[..]
Ja, auto onverzekerd in de garage laten staan en te voet gaan
quote:Gewoon tegen een fietsende junk roepen 'Hey, dat is mijn fiets!' Dan hoef je 'em zelf niet te klauwen
Op donderdag 30 oktober 2003 11:37 schreef Chapter_V het volgende:[..]
te voet gaan is lopen en niet rijden lmkfd.
Maaruh op een fiets kan je wel rijden, is toch best goedkoop aan te komen achter het station
Het goedkoopste is een klassieker kopen en daar een gastank in gooien.
quote:Als je ergens niets vanaf weet zeg dat gewoon niets.....
Op donderdag 30 oktober 2003 11:36 schreef Viper_74 het volgende:
goedkoopste is weinig rijden - benzine lichte auto, en relaxt rijden.
een suzz alto goedkoop in verbruik verz en onderhoud kan vaak een grijskenten auto niet eens tegen op
quote:ja en dan natuurlijk de Toyota Starslut...
Op donderdag 30 oktober 2003 11:58 schreef bar72 het volgende:
het is na 25 jaar dat je geen wegen belasting meer betaald en ja een old timer verz is goedkoop maar daar mag je vaak niet al te veel km mee rijdeneen suzz alto goedkoop in verbruik verz en onderhoud kan vaak een grijskenten auto niet eens tegen op
quote:jah maar hij heeft wel gelijk aars.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:57 schreef renkie het volgende:[..]
Als je ergens niets vanaf weet zeg dat gewoon niets.....
suzuki alto kopen of daihatsu cuore, kosten niks qua wegenbelasting en verzekering en rijden zo'n 1 op 20
je kan ook een auto met grijs kenteken nemen en dan een diesel.
ben je ook erg goedkoop uit
en anders: brommer kopen
Wat je bijvoorbeeld kan doen, is een Peugeot 205 kopen, die zie je af en toe wel eens met grijs kenteken. Die motoren zijn onverwoestbaar en ze zijn ook nog eens redelijk zuinig.
Hier heb je trouwens een interessante link over rijden met een grijs kenteken.
Ford Courier: Grijs kenteken.
- Diesel
- Lage wegenbelasting.
Nadeel: slechts 2 personen.
Peugeot 304 Coupe 1974
- wegenbelastingvrij
- verzekering erg laag ( oldtimer)
Nadeel: Tis een oudje.
Dure benzine.
quote:Ben ik niet met je eens. Goedkoopste in mijn ogen, is oud japannertje, civicje, charade, starletje, zoiets. Zit niets in. Je kan overal bij. En als er eens wat kapot gaat, kost het geen bal aan onderdelen, en je kunt het wel redelijk zelf doen.
Op donderdag 30 oktober 2003 11:36 schreef Viper_74 het volgende:
Een oude auto heeft meer onderhoud nodig, met lpg installatie dus nog meer.
Zelfs als je het niet kan is het nog stukken goedkoper dan wat nieuwere auto. Bovendien weegt het niks en kost het niet veel in wegenbelasting en verzekering. Met mijn oude Charade betaalde ik meen ik 23 gulden per maand. Remblokkies kosten 100 gulden bv, en thele ding koop je voor 1000 gulden. Ga op zoek naar Golf II, zelfde verhaal. Zoek een goeie, is al wat zwaarder, 900 kilo, nog steeds peanuts, zit niets in, kunt overal bij, hele sloop ligt er vol mee, mocht echt een dynamo het begeven. Mijn oude auto is uiteindelijk weggegaan met 365.000 op de teller, en was meer omdat ik het niet verantwoord vond om voor mijn werk 200 km over de snelweg soms per dag met dat dingetje te gaan.
Ja ach, je uitlaat kan keer stuk vervangen moeten worden ofzo, een rubbertje hier of hoes daar. Koppeling kan versleten zijn, maja let je ff op bij kopen.
Maar da's voordeel van oudere auto, zeker als je niet de meest luxe versie te pakken hebt. En kben echt van mening dat een luxe dikkere auto van 5 jaar oud, veeeel meer onderhoud nodig heeft dan zo'n oud simpel dingetje. En qua andere dingen, kost het ook niet veel.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:57 schreef Razzmatazz het volgende:
Een klein 2ehands dealer onderhouden diesel autootje op grijs kenteken. Bijvoorbeeld een renault express.
Koop dan 'n combo... roest net iets minder snel en de onderdelen blijven tenminste wel aan je auto hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |