abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14239790
Hallo mensen!

Het is een beetje digi, maar zeker voor deze doelgroep - vandaar de post ook in het Fotografie forum.

Ik heb eigenlijk een aantal beta testers nodig voor de nieuwe versie van mijn programma EZ-View!

Met dit programma kun je gemakkelijk je foto/afbeeldingen collectie beheren/bekijken/bewerken.

Ik ben op zoek naar mensen die mijn programma willen testen en een klein rapportje naar mij toe kunnen sturen per mail OF in dit topic kunnen plaatsen.

Op deze manier kan ik dan het programma verder bijwerken zodat er een makkelijk bruikbaar programma onstaat zonder bugs (mooi streven toch?)

Een screenshot van het programma:

De download link:

Download EZ-View 4.01 beta 45

Wanneer je beta tester wilt worden stuur mij dan even een emailtje op tenklooster@tenksupport.nl

Groet,
Christiaan

pi_14239834
wow, net getest, alles lijkt te werken
enorm handig programma!!
pi_14239859
superhandig
Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  Redactie Games donderdag 30 oktober 2003 @ 02:14:35 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14239866
Waarom moet je hier 2 topics over openen eigenlijk
Ik begrijp dat je trots bent op je creatie, maar 1 topic is genoeg toch?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_14239874
-maak een balk met knoppen als next/previous
-maak hem auto-resizing (de foto's)
-maak een mode voor thumbnails (waar nu bestandslijst is)
pi_14239882
Ik heb nu ff geen tijd/zin om het programma uitgebreid te testen. Later misschien, maar kan iemand me uitleggen wat er zo handig aan is? Het lijkt me dat er al genoeg alternatieven zijn?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_14239889
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Waarom moet je hier 2 topics over openen eigenlijk
Ik begrijp dat je trots bent op je creatie, maar 1 topic is genoeg toch?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in de digi corner kijkt. Posten doe je in de daarvoor bestemde doelgroep. In dit geval is dat EN digitale fotografie EN software ontwikkeling. Vandaar in beide topics
  Redactie Games donderdag 30 oktober 2003 @ 02:22:40 #8
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14239890
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:19 schreef Kwark het volgende:
Ik heb nu ff geen tijd/zin om het programma uitgebreid te testen. Later misschien, maar kan iemand me uitleggen wat er zo handig aan is? Het lijkt me dat er al genoeg alternatieven zijn?
Zeg gun em nou even z'n plezier, hij heeft er zoveel moeite voor gedaan
pi_14239893
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:22 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

pi_14239895
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:22 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik gun hem zeker zijn plezier . Ik vind het ook enorm knap dat hij zoiets kan maken, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het zo goed is (gezien de lovende reacties) zonder er moeite voor te hoeven doen.

Ik ben gewoon een luie hond, that's it .
Het was iig niet lullig bedoeld ofzo .

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 30-10-2003 02:25]

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_14239897
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:16 schreef JamesHetfield het volgende:
-maak een balk met knoppen als next/previous
-maak hem auto-resizing (de foto's)
-maak een mode voor thumbnails (waar nu bestandslijst is)
Auto resizing krijg je door te dubbelklikken op de foto.

overige 2 punten komen in de slideshow modus (nog niet in deze versie toegevoegd.)

pi_14239909
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:24 schreef Kwark het volgende:

[..]

Ik gun hem zeker zijn plezier . Ik vind het ook enorm knap dat hij zoiets kan maken, maar ik ben gewoon benieuwd waarom het zo goed is (gezien de lovende reacties) zonder er moeite voor te hoeven doen.

Het programma is "handig" omdat het "simpel" werkt. Zonder moeite kun je snel foto's bekijken... en het gaat me niet om de lof - het gaat me om het ontwikkelen van een GOED programma, waarbij ik zoveel mogelijk wil testen want met testen kan ik dingen tegenkomen die verbeterd moeten worden

Waarom zijn er dan meerdere fotoprogramma's op de markt? als er 1tje is hoeft dat niet direct een generieke versie voor iedereen te zijn. En het voordeel HIERVAN is is dat JOUW ideeen (eigenlijk wensen dus) geimplementeerd kunnen worden in het programma zodat je een programma overhoudt wat helemaal volgens jouw wensen en werkwijze werkt!

Redactie Games donderdag 30 oktober 2003 @ 02:29:12 #13
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14239911
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:24 schreef Kwark het volgende:

[..]

Nou, wil je een reden hebben om het te gebruiken?
Hij is gemaakt door een Nederlander en tis vooralsnog gratis

* Mr.Noodle gebruikt hier overigens AcdSee 6.0 voor daarnietvan
Maar ik wil het nog wel een keertje uittesten, maar nu niet want ik ga zo slapen

Overigens wel een puntje.... kun je de teksten nog ook in het Engels neerzetten. Ben nu Engels gewend in m'n werkomgeving en opeens krijg ik weer iets in NL tekst voor me neus. Beetje mierenneukerig, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoeld

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 30-10-2003 02:32]

pi_14239913
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Nou, wil je een reden hebben om het te gebruiken?
Hij is gemaakt door een Nederlander en tis vooralsnog gratis

* Mr.Noodle gebruikt hier overigens AcdSee 6.0 voor daarnietvan
Maar ik wil het nog wel een keertje uittesten, maar nu niet want ik ga zo slapen

Ben blij dat er getest gaat worden dank u
pi_14239920
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:28 schreef TenKSupport het volgende:

[..]

Het programma is "handig" omdat het "simpel" werkt. Zonder moeite kun je snel foto's bekijken... en het gaat me niet om de lof - het gaat me om het ontwikkelen van een GOED programma, waarbij ik zoveel mogelijk wil testen want met testen kan ik dingen tegenkomen die verbeterd moeten worden

Waarom zijn er dan meerdere fotoprogramma's op de markt? als er 1tje is hoeft dat niet direct een generieke versie voor iedereen te zijn. En het voordeel HIERVAN is is dat JOUW ideeen (eigenlijk wensen dus) geimplementeerd kunnen worden in het programma zodat je een programma overhoudt wat helemaal volgens jouw wensen en werkwijze werkt!

Okee, en als ik het goed begrijp is het een programma waarmee je een grote hoeveelheid foto's kunt beheren, dus resizen, converteren naar ander formaat, sluideshow maken etc.?

Nou ja, dat klinkt wel handig inderdaad. Ik zal 't binnenkort eens uitproberen .

pi_14239942
mooi - dank je!

en laat aub even weten of het ook voor de "luie hondjes" simpel genoeg is

donderdag 30 oktober 2003 @ 02:46:07 #17
61926 caponi
Alphonse Capone
pi_14239949
dit is zeker een heel handig ding!! misschien zou het handig zijn als je kan inzoomen en uitzoomen met het scrollwieltje van je muis, zoals bij die ingebouwde pictureviewer van XP. als die functie er bij komt, stap ik zeker over naar dit tooltje, want het ziet er erg goed uit
pi_14239957
Free people own guns! Slaves do not!
pi_14239960
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 02:50 schreef Vampier het volgende:
Beta testers gezocht!
Ja, zie 1e post van me en nog een paar verder op in dit topic voor de reden van de 2 posts
pi_14240183
Foto's boeien mij niet zo, als je nou het zelfde principe gebruikt voor muziek (mp3) dan zou je mij misschien best wel eens heel blij kunnen maken. Maar evengoed knap gedaan hoor.
pi_14240192
Hij laat hier geen bestanden in de lijst zien .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_14240205
Ga ik zeker testen, Delphi zo te zien aan je icoon...?
Eerste test in W2000Pro is in elk geval positief, lijkt te werken, alleen zijn de knoppen een beetje absurd groot, maar goed, kwestie van smaak.
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_14240207
Tweede keer dat ik het programma start werkt hij wel goed .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_14240323
Buuuuuuuug

Die error krijg ik bij dit plaatje:

http://home.planet.nl/~strij667/got/femmes_dual-desktop.jpg

Met ACD See is dat plaatje echter wel te openen, dus er is niets mis mee.
BDW, op F: staat helemaal geen Delphi hier, dus dat zal nog wel een verwijzing naar jouw Delphi zijn \

BDW misschien nog een idee: een knop maken om automagisch het programma aan bepaalde extensies te koppelen

donderdag 30 oktober 2003 @ 07:29:45 #25
26741 Baronekke
Ohjee. Maiden Kikz0rtje! *aai*
pi_14240340
quote:
er staan geen bestanden in de bestandslijst
Dit heb ik ook, maar alleen als ik plaatjes wil bekijken die ik op mijn server heb staan. Kan wel in dat lege veld klikken, maar dat is dan alles....

Ik mail de TS het screenshotje wel (converted by EZ-View )

Knuffelkikk0r
pi_14240358
Als ik m'n bestandslijst sorteer op datum, dan sorteert hij alleen op de eerste twee cijfers (dag) en kijkt daarna pas naar maand of jaar.

Voorbeeldje (gesorteerd op jongste datum):
pic1 30-09-2002
pic2 28-10-2003
pic3 28-10-2003
pic4 27-05-2001

Lijkt me niet helemaal de bedoeling

Edit: Bovendien sorteert hij op bestandsnaam op eerst hoofdletters (A-Z)en dan kleine letters (a-z). Kun je de sortering niet case-insensitive maken?

donderdag 30 oktober 2003 @ 07:44:42 #27
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_14240393
ik heb het even geprobeerd.
Leuk programma en de moeite waard als vervanger van bijv. acdcee (voor mij dan)

Wat ik wel jammer vind: Ik probeerde een bestand te converteren. Dat lukte maar de bestandswijziging werd pas bij afsluiten van het programma gedaan.
En in het programma was er geen bestandswijziging te zien..
Verder leuk en simpel programma..

ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_14241235
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 05:55 schreef Zenith4ever het volgende:
Foto's boeien mij niet zo, als je nou het zelfde principe gebruikt voor muziek (mp3) dan zou je mij misschien best wel eens heel blij kunnen maken. Maar evengoed knap gedaan hoor.
Hahaha - Zo snel had ik het niet verwacht...

inderdaad: dit idee had ik ook al. Ik heb nl ook een programma genaamd EZ-Sound, wat moet gaan werken volgens hetzelfde principe.

Ik ben dr nog niet ver mee maar het begin ligt er.

Groet,

Christiaan

pi_14241284
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 07:44 schreef wouswous het volgende:
ik heb het even geprobeerd.
Leuk programma en de moeite waard als vervanger van bijv. acdcee (voor mij dan)

Wat ik wel jammer vind: Ik probeerde een bestand te converteren. Dat lukte maar de bestandswijziging werd pas bij afsluiten van het programma gedaan.
En in het programma was er geen bestandswijziging te zien..
Verder leuk en simpel programma..

Waneer je een bestand converteerd maakt hij een nieuw bestand aan met de juiste extensie. Hierdoor is er geen verschil te ondekken.

maar eigenlijk is het ook juist wel goed toch? dat je geen verschil ziet... want kwaliteitsverlies bij conversie is nou juist iets wat je NIET wilt hebben...

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

Groet,

Christiaan

FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2003 @ 09:14:52 #30
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14241299
Ik heb het linkje even naar huus gemaild. Ik ga het ook wel ff testen. Ik mail je nog als het goed is vanavond.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 30 oktober 2003 @ 09:18:11 #31
26741 Baronekke
Ohjee. Maiden Kikz0rtje! *aai*
pi_14241367
quote:
Groet, Christiaan
Wil je ook even naar mijn post in deze thread kijken m.b.t. niet-gedisplayde bestandjes op een netwerklocatie?
Knuffelkikk0r
pi_14243964
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 07:29 schreef Baronekke het volgende:

[..]

Dit heb ik ook, maar alleen als ik plaatjes wil bekijken die ik op mijn server heb staan. Kan wel in dat lege veld klikken, maar dat is dan alles....

Ik mail de TS het screenshotje wel (converted by EZ-View )

hmm wel een beetje vreemd... Het eerste waar ik dan aan denk is: netwerktoegang. Het kan zijn dat het programma niet helemaal lekker toegang krijgt tot een netwerkstation. Het blijft an sich vreemd want als je een netwerkstation kan doorzoeken zou je ook de foto's moeten kunnen laden

Verder: Krijg je tijdens het laden ook een foutmelding van een "ongeldig bestandstype" of iets dergelijks? het zou kunnen (zou wel een beetje slecht zijn) dat er een beschadigd/niet ondersteund bestand wordt geopend en dat dit mis gaat en dat het programma er vervolgens mee kapt.. (evil evil)

Lijkt me dus niet maar ik zal mijn source nog es goed nakijken

pi_14244184
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 07:36 schreef JN het volgende:
Als ik m'n bestandslijst sorteer op datum, dan sorteert hij alleen op de eerste twee cijfers (dag) en kijkt daarna pas naar maand of jaar.

Voorbeeldje (gesorteerd op jongste datum):
pic1 30-09-2002
pic2 28-10-2003
pic3 28-10-2003
pic4 27-05-2001

Lijkt me niet helemaal de bedoeling

Edit: Bovendien sorteert hij op bestandsnaam op eerst hoofdletters (A-Z)en dan kleine letters (a-z). Kun je de sortering niet case-insensitive maken?

inderdaad - ik had een testmapje met daarin toevallig allemaal 10 oktober foto's

Ik zal het ff bijwerken.

pi_14251170
Nieuwe versie!

In deze bijgewerkte versie zijn nieuw:

vergroten/verkleinen (net als in mijn resize programma)
slideshow
sorteren gefixed
PCX conversie verwijderd in verband met fout

Kunnen de beta testers dit programma nog eens onder vuur nemen met hun bikkelharde testfoto's?

Reacties en opmerkingen ZEER GEWENST!

De link is ongewijzigd. Downloaden!
Groet,
Christiaan

pi_14251341
Voor onze snelle downloaders:

waarschijnlijk moet je m nog een keer downloaden want het uploaden was nog niet helemaal klaar toen ik het bericht postte.

Ik heb nu zeker weten de laatste versie erop staan dus het testen kan beginnen!

Groet,
Christiaan

donderdag 30 oktober 2003 @ 20:03:53 #36
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_14258158
hoi, leuk programma, ik heb het volgende gemerkt:

Bij de slideshow heb ik geen mogelijkheid om hem te stoppen, dus ik moet control alt delete drukden en hem minimalisern om eruit te komen. lijkt me handig door bijv. de escape teots te gebruiken om de slideshow te stoppen.

Tevens onthoudt hij niet als ik het formaat verander, nu moet ik per foto het formaat aanpassen om de foto goed in beeld te krijgen, zou leuk zijn als hij deze setting vast houdt.

Ook is het misschien leuk als hij mpegjes herkent en bijvoorbeeld de eerste frame laat zien, hoeft niet meteen een player in te zitten.

verder heb je het leuk gedaan, succes ermee.

zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_14264033
Leuk proggie, maar...
Het geheugen wordt HEEEEEL snel volgegooid als je in hoog tempo foto's gaat lopen aanklikken. En als dan het RAM vol is gaat ie natuurlijk rustig door met het volbouwen van het pagefile
pi_14335590
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 23:35 schreef RaPT het volgende:
Leuk proggie, maar...
Het geheugen wordt HEEEEEL snel volgegooid als je in hoog tempo foto's gaat lopen aanklikken. En als dan het RAM vol is gaat ie natuurlijk rustig door met het volbouwen van het pagefile
Ja, heb ik ook last van, na het aanklikken van een aantal foto's staat er in het geheugen al 80MB voller

Misschien nog wat handige puntjes:

• En wat misschien handig is, dat je kan zien wat het huidige resolutie is van een plaatje.

• Balans werkt niet bij mij. (Jpeg foto)

• Rechtermuisknop doet niks, misschien dat je dan gewoon het standaard menu'tje krijgt van Windows met eigenschappen enzo.

• Misschien dat je hier ook, net zoals met dat andere programma'tje van je

• gebruik kunt maken om meerdere foto's te resizen, bestandsconversie, enz
  • Het lijk alsof het programma'tje niks doet, als je kwaliteit verandert.

• Iets van een bevestiging, wanneer je iets verandert en dat de oude foto blijft bestaan?

• Iets ongedaan maken, is dat mogelijk?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')