abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2003 @ 10:08:06 #1
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14215392
Als ik de uitspraken hoor en lees van Abu Jah Jah en Filip De Winter en de programma's van beide partijen vergelijk, kan ik niet anders concluderen dan dat ze erg veel overeenkomsten vertonen. Ze zijn naar mijn mening allebei zo racistisch als maar kan. Is anderen dit ook al opgevallen?

Zie:
http://www.vlaams-blok.be en http://www.arabeuropean.org

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_14216084
Liever Vlaams-Blok dan die AEL. Geef het door rechts gaat voor??
  woensdag 29 oktober 2003 @ 10:37:57 #3
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14216113
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 10:37 schreef mant.info het volgende:
Ik kan ze allebei niet uitstaan.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_14217084
quote:
Liever Vlaams-Blok dan die AEL.
Gelukkig voor de Belgen dat de keuze 'iets' groter is dan slechts deze 2 partijen.

Ik zie Abu Jahjah en Flippie Dewinter toch wel een beetje als 2 handen op 1 buik. Sprekend voor verschillende achterbannen hebben beiden baat bij polarisatie tussen deze achterbannen, beiden proberen nationalistische gevoelens en de angst voor elkaars achterban aan te wakkeren.

In Nederland zie je hetzelfde bij NieuwRechts, dat zich presenteert als anti-AEL-partij bij uitstek.

pi_14219749
Beide ophitsers in mijn ogen.
pi_14219813
quote:
De AEL is ook extreem-rechts.
pi_14219815
Tegenovergestelde meningen, beiden slecht gefundamenteerd, beiden gebruiken ze vaak dezelfde technieken, en beiden gebruiken ze denk ik ook elkaar vaak.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_14220282
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus tegen nivellering, minder overheidsingrijpen enzo?
  woensdag 29 oktober 2003 @ 13:26:43 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14220337
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 13:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dus tegen nivellering, minder overheidsingrijpen enzo?

Nee, ze zijn ook conservatief.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 29 oktober 2003 @ 18:40:07 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_14229233
precies chadi, allebei oproer zaaiers die een kloof maken tussen mensen. partijen die de dialoog niet aangaan en overtuigd zijn van HUN kleine gelijk. betere vraag is misschien waarom ze nu juist (met name vlaams blok) zoveel kiezers krijgen...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_14253903
Ze krijgen (vlaams blok) zo'n grote aanhang, omdat de bevolking weinig te kiezen heeft. Belgie is itt Nederland qua politiek wel een bananenrepubliek en veel mensen lopen met onvrede. Er is een grote kloof tov wallonie en eigenlijk is alls in vlaanderen beter dan daar beneden, daar speelt het vlaams blok simpel en handig op in.
Je bent dus of links (en dan worden in de meetse kiezersogen de problemen met allochtonen, criminaliteit, economie etcalleen maar groter) of ze kiezen voor Vlaams Blok, in de hoop dat de Winter een soort messias is.
Yeah baby Yeah!
pi_14254148
quote:

[..]

In zekere zin wel idd.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 30 oktober 2003 @ 17:37:21 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14254349
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:16 schreef Elgigante het volgende:
Ze krijgen (vlaams blok) zo'n grote aanhang, omdat de bevolking weinig te kiezen heeft. Belgie is itt Nederland qua politiek wel een bananenrepubliek en veel mensen lopen met onvrede. Er is een grote kloof tov wallonie en eigenlijk is alls in vlaanderen beter dan daar beneden, daar speelt het vlaams blok simpel en handig op in.
Je bent dus of links (en dan worden in de meetse kiezersogen de problemen met allochtonen, criminaliteit, economie etcalleen maar groter) of ze kiezen voor Vlaams Blok, in de hoop dat de Winter een soort messias is.
Oplossing: stemplicht afschaffen?
pi_14268526
quote:

[..]

In principe zegt de AEL ook "Eigen volk eerst", alleen het "vol = vol" mist. (Maar ja, dat komt ook omdat het "eigen volk" van overzee komt of nog moet komen.)
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_14269156
Ze zitten flink op 1 lijn ja.

Maar het VB heeft meer recht van spreken omdat zij de originele bewoners als rechtmatige bewoners van Vlaanderen zien, wat natuurlijk zo is.

De AEL wil gewoon het liefst een bezetting realiseren en van Vlaanderen (en het liefst heel Europa) een moslimstaat maken. Simpelweg neo-koloniaisme.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:24:39 #16
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14269441
Het mooie van deze 2 partijen is dat ze niet succesvol zouden zijn zonder elkaar. Het klinkt raar maar ze hebben elkaar nodig.

Alletwee de partijen worden gevoed door onvrede, door "domme" angst voor de ander. Tegenovergesteld zorgen ze bij de "andere" kant juist voor die angst.

Als bijvoorbeeld de AEL weg zou vallen, zullen veel belgen niet meer bang zijn voor de buitenlanders en zullen daarom weer op de gematigde partijen stemmen. Tuurlijk zullen er altijd radicalen bijblijven, maar voro de grote meerderheid gaat dit wel op.

pi_14270764
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:24 schreef Menyo het volgende:
Het mooie van deze 2 partijen is dat ze niet succesvol zouden zijn zonder elkaar. Het klinkt raar maar ze hebben elkaar nodig.

Alletwee de partijen worden gevoed door onvrede, door "domme" angst voor de ander. Tegenovergesteld zorgen ze bij de "andere" kant juist voor die angst.

Als bijvoorbeeld de AEL weg zou vallen, zullen veel belgen niet meer bang zijn voor de buitenlanders en zullen daarom weer op de gematigde partijen stemmen. Tuurlijk zullen er altijd radicalen bijblijven, maar voro de grote meerderheid gaat dit wel op.

In zekere zin heb je gelijk, maar vergeet niet dat het VB al eerder groot is geworden zonder AEL. De AEL is een reactie op het VB. Natuurlijk katalyseren deze partijen elkaar vervolgens, maar het VB is ontstaan na eerdere ongerustheden over buitenlanders, dus helemaal verdwijnen (Zoals bij ons bijv. LPF of de Leefbaren) na het verdwijnen van de AEL zal het zeker niet.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_14272577
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:24 schreef Menyo het volgende:
Om die reden lijkt het mijn geen goed plan, als AEL: hier mee gaat doen aan de verkiezingen. Want dan kan de LPF op veel stemmen rekenen.
lollig
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:48:03 #19
35834 Menyo
Ondertitel
pi_14274539
Ik kan het VB niet een op een zetten met de LPF hoor. Het VB is veel extremer. Ik denk dat als de AEL hier mee gaat doen met verkiezingen dat er een rechtstere partij opstaat. Of deze veel stemmen krijgt hangt dan erg af van hoe de AEL/buitenlanders/pers zich gaat gedragen.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:51:00 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14274630
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:29 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Om die reden lijkt het mijn geen goed plan, als AEL: hier mee gaat doen aan de verkiezingen. Want dan kan de LPF op veel stemmen rekenen.

De echte AEL-tegenstanders stemmen vaak al LPF denk ik.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:56:59 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14274803
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:29 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het NR meer in de kaart speelt en deze partij een meer extremere aanhang bezorgt.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14275239
AEL is natuurlijk zo extreem links als de pest, ze zijn nationalistisch en collectivistisch, ze zijn alles behalve liberaal of individualistisch

ze zijn extreem links en extreem conservatief

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:12:37 #23
52589 sjun
uit solidariteit
pi_14275260
Ik vind AEL meer overeenkomsten hebben met AFA qua retoriek en methodiek.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_14279518
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:11 schreef Hayek het volgende:
AEL is natuurlijk zo extreem links als de pest, ze zijn nationalistisch en collectivistisch, ze zijn alles behalve liberaal of individualistisch

ze zijn extreem links en extreem conservatief

Wat een beperkte visie op links en rechts heb jij zeg De LPF is ook "alles behalve liberaal of individualistisch", net als het CDA btw. Zijn dat dan ook extreem linkse partijen

Maar ontopic: zowel AEL las VB zijn domme extremisten. Ik stel voor dat onze Zuiderbuurtjes overstappen op een parlement met drie kamers: een eerste en tweede net als bij ons en een derde waarin we AEL en VB stoppen. Kunnen ze lekker samen ruzie maken.

Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
pi_14290285
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Wat een beperkte visie op links en rechts heb jij zeg
Dit is de kern van het rechts-links schema
quote:
De LPF is ook "alles behalve liberaal of individualistisch", net als het CDA btw. Zijn dat dan ook extreem linkse partijen
De LPF is redelijk liberaal, maar niet op alle punten nee. Daarom is het ook geen extreem-rechtse partij zoals sommigen beweren.
CDA heeft ook zowel rechtse als linkse punten, daarom worden ze centrum ingedeeld.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')