Zie:
http://www.vlaams-blok.be en http://www.arabeuropean.org
quote:Ik kan ze allebei niet uitstaan.
Op woensdag 29 oktober 2003 10:37 schreef mant.info het volgende:
Liever Vlaams-Blok dan die AEL. Geef het door rechts gaat voor??
quote:Gelukkig voor de Belgen dat de keuze 'iets' groter is dan slechts deze 2 partijen.
Liever Vlaams-Blok dan die AEL.
Ik zie Abu Jahjah en Flippie Dewinter toch wel een beetje als 2 handen op 1 buik. Sprekend voor verschillende achterbannen hebben beiden baat bij polarisatie tussen deze achterbannen, beiden proberen nationalistische gevoelens en de angst voor elkaars achterban aan te wakkeren.
In Nederland zie je hetzelfde bij NieuwRechts, dat zich presenteert als anti-AEL-partij bij uitstek.
quote:De AEL is ook extreem-rechts.
Liever Vlaams-Blok dan die AEL. Geef het door rechts gaat voor??
quote:Dus tegen nivellering, minder overheidsingrijpen enzo?
Op woensdag 29 oktober 2003 13:08 schreef gelly het volgende:[..]
De AEL is ook extreem-rechts.
quote:Nee, ze zijn ook conservatief.
Op woensdag 29 oktober 2003 13:24 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Dus tegen nivellering, minder overheidsingrijpen enzo?
quote:In zekere zin wel idd.
quote:Oplossing: stemplicht afschaffen?
Op donderdag 30 oktober 2003 17:16 schreef Elgigante het volgende:
Ze krijgen (vlaams blok) zo'n grote aanhang, omdat de bevolking weinig te kiezen heeft. Belgie is itt Nederland qua politiek wel een bananenrepubliek en veel mensen lopen met onvrede. Er is een grote kloof tov wallonie en eigenlijk is alls in vlaanderen beter dan daar beneden, daar speelt het vlaams blok simpel en handig op in.
Je bent dus of links (en dan worden in de meetse kiezersogen de problemen met allochtonen, criminaliteit, economie etcalleen maar groter) of ze kiezen voor Vlaams Blok, in de hoop dat de Winter een soort messias is.
quote:In principe zegt de AEL ook "Eigen volk eerst", alleen het "vol = vol" mist. (Maar ja, dat komt ook omdat het "eigen volk" van overzee komt of nog moet komen.)
Maar het VB heeft meer recht van spreken omdat zij de originele bewoners als rechtmatige bewoners van Vlaanderen zien, wat natuurlijk zo is.
De AEL wil gewoon het liefst een bezetting realiseren en van Vlaanderen (en het liefst heel Europa) een moslimstaat maken. Simpelweg neo-koloniaisme.
Alletwee de partijen worden gevoed door onvrede, door "domme" angst voor de ander. Tegenovergesteld zorgen ze bij de "andere" kant juist voor die angst.
Als bijvoorbeeld de AEL weg zou vallen, zullen veel belgen niet meer bang zijn voor de buitenlanders en zullen daarom weer op de gematigde partijen stemmen. Tuurlijk zullen er altijd radicalen bijblijven, maar voro de grote meerderheid gaat dit wel op.
quote:In zekere zin heb je gelijk, maar vergeet niet dat het VB al eerder groot is geworden zonder AEL. De AEL is een reactie op het VB. Natuurlijk katalyseren deze partijen elkaar vervolgens, maar het VB is ontstaan na eerdere ongerustheden over buitenlanders, dus helemaal verdwijnen (Zoals bij ons bijv. LPF of de Leefbaren) na het verdwijnen van de AEL zal het zeker niet.
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:24 schreef Menyo het volgende:
Het mooie van deze 2 partijen is dat ze niet succesvol zouden zijn zonder elkaar. Het klinkt raar maar ze hebben elkaar nodig.Alletwee de partijen worden gevoed door onvrede, door "domme" angst voor de ander. Tegenovergesteld zorgen ze bij de "andere" kant juist voor die angst.
Als bijvoorbeeld de AEL weg zou vallen, zullen veel belgen niet meer bang zijn voor de buitenlanders en zullen daarom weer op de gematigde partijen stemmen. Tuurlijk zullen er altijd radicalen bijblijven, maar voro de grote meerderheid gaat dit wel op.
quote:Om die reden lijkt het mijn geen goed plan, als AEL: hier mee gaat doen aan de verkiezingen. Want dan kan de LPF op veel stemmen rekenen.
Op vrijdag 31 oktober 2003 10:24 schreef Menyo het volgende:
Alletwee de partijen worden gevoed door onvrede, door "domme" angst voor de ander. Tegenovergesteld zorgen ze bij de "andere" kant juist voor die angst.
quote:De echte AEL-tegenstanders stemmen vaak al LPF denk ik.
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:29 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Om die reden lijkt het mijn geen goed plan, als AEL: hier mee gaat doen aan de verkiezingen. Want dan kan de LPF op veel stemmen rekenen.
quote:Ik vermoed dat het NR meer in de kaart speelt en deze partij een meer extremere aanhang bezorgt.
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:29 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Om die reden lijkt het mijn geen goed plan, als AEL: hier mee gaat doen aan de verkiezingen. Want dan kan de LPF op veel stemmen rekenen.
ze zijn extreem links en extreem conservatief
quote:Wat een beperkte visie op links en rechts heb jij zeg
Op vrijdag 31 oktober 2003 14:11 schreef Hayek het volgende:
AEL is natuurlijk zo extreem links als de pest, ze zijn nationalistisch en collectivistisch, ze zijn alles behalve liberaal of individualistischze zijn extreem links en extreem conservatief
Maar ontopic: zowel AEL las VB zijn domme extremisten. Ik stel voor dat onze Zuiderbuurtjes overstappen op een parlement met drie kamers: een eerste en tweede net als bij ons en een derde waarin we AEL en VB stoppen. Kunnen ze lekker samen ruzie maken.
quote:Dit is de kern van het rechts-links schema
Op vrijdag 31 oktober 2003 16:29 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Wat een beperkte visie op links en rechts heb jij zeg![]()
quote:De LPF is redelijk liberaal, maar niet op alle punten nee. Daarom is het ook geen extreem-rechtse partij zoals sommigen beweren.
De LPF is ook "alles behalve liberaal of individualistisch", net als het CDA btw. Zijn dat dan ook extreem linkse partijen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |