quote:Sjezus
Verkrachting in bomvolle trein
Gepost door Chris (MrBig) - maandag 4 juni 2001 @ 12:11 - Bron: bn/de stem
eikhol had ons via de newssubmit het volgende te melden:In Frankrijk is een 21-jarige studente uit Duinkerken op klaarlichte dag in een bomvolle trein verkracht door vier jongeren. Op het moment van de verkrachting bevonden zich zeker tweehonderd reizigers in de regionale trein die van Duinkerken naar Lille reed.
Van de reizigers heeft niemand een hand uitgestoken, niemand heeft aan de noodrem getrokken, niemand heeft met een mobiele telefoon de politie proberen te waarschuwen. De conducteur zei 'niets bijzonders' te hebben gezien.
Het drama heeft zich afgespeeld op 24 mei in de namiddag maar is pas nu in de openbaarheid gekomen omdat de politie twee van de vier daders inmiddels heeft gearresteerd. Het slachtoffer herkende hen van foto's die haar werden voorgelegd. Twee van de daders, 14 en 16 jaar, bleken al eerder met de politie in aanraking te zijn geweest vanwege seksuele intimidatie.
De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.
Aanvankelijk 'beperkten' de daders zich tot het maken van obscene opmerkingen maar toen de studente aanstalten maakte naar een andere wagon te vertrekken, werd ze met broekriemen vastgebonden en geheel uitgekleed. Twee van de vier verkrachtten haar. De nachtmerrie duurde een half uur. Toen de trein het station van Lille binnenreed stapten de daders uit alsof er niets was gebeurd. Hun voorbeeld werd gevolgd door de medereizigers.
Volledig overstuur belde het slachtoffer haar ouders die op hun beurt de politie inlichtten. De twee verkrachters zijn inmiddels voorgeleid aan de kinderrechter. De andere twee zijn op vrije voeten gesteld omdat de studente nog geen getuigen heeft kunnen vinden die kunnen beamen dat ze medeplichtig zijn geweest aan de collectieve verkrachting.
Ik zou daar een mooie uitdaging in gezien hebben, "hoe bereik ik maximale verbouwing van een allochtone verkrachtersklotekop in 10 seconden?".
Echt diep triest dat die ongewenste pubertjes dit zomaar kunnen doen... Kom op, met een hele treincoupe, ter plekke lynchen die eikels.
(moet ik er wel aan denken even m'n beltegoed op te laden)
quote:Is het niet verplicht om tenminste de politie te bellen of zoiets?
Op maandag 04 juni 2001 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kunnen die reizigers dan ook niet vervolgd worden?
Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen idd.
Jakkes, die mensen moesten zich rotschamen en ik hoop dat ze zich de rest van hun leven dooschuldig zullen voelen.
En hoe moet die studente zich wel niet voelen? M'n hele vertouwen in de mensheid zou in 1 klap verdwenen zijn. Gatver!
Ik kan maar niet begrijpen dat niemand dan ook maar iets heeft ondernomen om dat meisje te helpen.
Dat niemand aan de noodrem heeft getrokken of de politie gebeld heeft!?
op die gasten.
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:45 schreef Dagootje het volgende:
Je vergeet de afkomst van deze 'mensen' te vermelden.
quote:Da's de subtiele manier van de 'betere' media om allochtone afkomst te melden.
het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille
quote:Ja, precies, niet dat ik het niet wist ofzo.. je kan het in 99 v/d 100 gevallen raden.
Op maandag 04 juni 2001 15:47 schreef MacBeth het volgende:
Da's de subtiele manier van de 'betere' media om allochtone afkomst te melden.
quote:helemaal gelijk..
Op maandag 04 juni 2001 15:42 schreef MacBeth het volgende:
Wat mij betreft mogen degenen die lekker toekeken naar het schouwspel zonder een vinger uit te steken ook vervolgd worden jah. Ronduit afschuwelijk dat je zo egoistisch bent "waarom zou ik er moeite voor doen, ik heb er toch geen last van"
kan hier echt super slecht tegen..
quote:Andere discussie-alert.
Op maandag 04 juni 2001 15:53 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
By the way ik vind het in zo'n topic totaal irrelevant of ze allochtoon zijn , het gaat er om dat zoiets gebeurd in een bomvolle trein en niemand geen poot uitsteekt om dat meisje ook maar te helpen .
quote:precies!
jeetje wat walgelijk dat niemand ook maar een poot uitsteekt .
By the way ik vind het in zo'n topic totaal irrelevant of ze allochtoon zijn , het gaat er om dat zoiets gebeurd in een bomvolle trein en niemand geen poot uitsteekt om dat meisje ook maar te helpen .
quote:Das waar, maar dat er bij vermeld wordt dat ze uit een immigrantenwijk kwamen is de bevestiging die iedereen er bij wil zien.
jeetje wat walgelijk dat niemand ook maar een poot uitsteekt .
quote:Ik sympathiseer
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
quote:waarheid is hard...
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:[..]
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
quote:Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .
Op maandag 04 juni 2001 15:51 schreef Qarinx het volgende:[..]
helemaal gelijk..
idioten dat het zijn.. ik zou echt zwaar alarm slaan..hele trein bijelkaar schreeuwen en gezorgd hebben dat ze de rest van hun leven impotent zouden zijn...
kan hier echt super slecht tegen..
quote:weet ik ook wel, maar moest het ff kwijt
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik sympathiseer
Maar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
(Wat is de nationaliteit van het slachtoffer, daar gaan we toch ook geen discussie over voeren?)
Dat de daders uit een migrantenwijk komen wil nog niet voor 100% zeggen dat het allochtonen zijn.
Trouwens als de daders Nederlanders zouden zijn, zijn het in dit geval ook allochtonen
Maar ff on-topic: het is en blijft een AFSCHUWELIJKE daad (ongeacht kleur en/of nationaliteit)
[Dit bericht is gewijzigd door WarriorNL op 04-06-2001 16:13]
quote:Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren? Dat is gewoon mijn mening, wat ik zie en in de kranten lees en als ik weer eens Opsporing Verzocht ofzo kijk. Moet je maar eens goed luisteren naar die signalementen. Ik zit niet met een kladblok te turven en natuurlijk is het niet altijd zo, maar ga de problemen nou niet ontkennen, en mij niet voor lomp uitmaken. Dank je wel.
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:
Ik sympathiseerMaar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
Of zoals Theo Maassen zei, "Ik discrimineer niet, ik constateer alleen feiten".
-edit- veel typo's
[Dit bericht is gewijzigd door Dagootje op 04-06-2001 16:10]
quote:ik bedoelde als treinpassagier zijnde... had ik 'r bovenop gesprongen ...
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .
quote:waar gaat dit over..?
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef WarriorNL het volgende:[..]
Daar heeft het slachtoffer iets aan?
Iedereen is een held, achteraf.
Er zijn veel experimenten mee gedaan, het is schokkend om te zien hoe weinig initiatief mensen nemen tijdens deze omstandigheden.
Iedereen is een held, achteraf.
quote:Niet zo aardig
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Dagootje het volgende:
Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren?
Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.
quote:Tuurlijk is het overdreven, ik weet ook nog wel dat 99/100 geen 50% maakt. Het is echt om aan te geven dat er een probleem is en soms moet je dan even naar extremen grijpen en wat overdrijven om mensen wakker te schudden.
Op maandag 04 juni 2001 16:17 schreef Koekepan het volgende:[..]
Niet zo aardig
Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.
quote:Triest maar inderdaad wel waar, het is een bekend psychologisch verschijnsel.
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
Ik leef met dat meisje meeeeeeeeeeee..........
quote:Valt het nou alleen mij weer op wat er staat? Immigranten? O nee, ik mag niet gaan generaliseren he?
De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.
Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goed van dat soort ondoordachte posts.
Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebben Castreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.
quote:Ik heb gelezen dat veel marokkaanse jongens nogal een anale obsessie hebben, dus misschien was jij dan zelf ook wel aan hun lusten ten prooi gevallen.
Op maandag 04 juni 2001 19:16 schreef Jethro het volgende:
`Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebbenCastreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.
quote:daarom moet je altijd specifiek zijn
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
quote:dat moet ik onthouden
Op maandag 04 juni 2001 19:27 schreef Herald het volgende:[..]
daarom moet je altijd specifiek zijn
niet "help" roepen, maar specifiek iemand aanwijzen. "Help, he jij daar met die c-cup en wit t-shirt, help me". Dan kijkt iedereen die persoon aan en kan die het niet meer maken om je niet te helpen als je verzuipt.
quote:Owjee, daar hebben we de ontkenner.
Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goedvan dat soort ondoordachte posts.
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
quote:Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.
Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit."
Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.
Oeps ik word cynisch.
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:33 schreef speknek het volgende:[..]
Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.
Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.
Oeps ik word cynisch.
quote:Frappant dat het altijd kutturk en kutmarokkaan is als het over allochtonen gaat. Zelden worden Surinamers of Antillianen de huid vol gescholden.
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
quote:Nouja wel een beetje fantasie, Turken zijn 'maar' 1.8 keer crimineler dan de autochtone bevolking, omdat dieven ook in de Turkse cultuur als bijzonder laag worden aanschouwd. Ook Surinamers vallen wel mee. Antillianen en Marokkanen zitten respectievelijk op een indexcijfer van 440 en 460 (van de 100).
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
quote:Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:[..]
Owjee, daar hebben we de ontkenner.
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen.
Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding
Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.
quote:Je neemt me de woorden uit de mond.
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:
Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:Idd!
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:off topic die vallen bij mij nog onder de categorie jongen hoor :p.
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:[..]
Je neemt me de woorden uit de mond.
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:*proest*
Op maandag 04 juni 2001 19:48 schreef links234 het volgende:
Nou, die laffe blanke omstanders mogen ze ook wel oppakken. En als mededader veroordelen.Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.
ontopic: ik ben het dus helemaal met ATJ eens dat iedereen zich er weer op focust dat de daders allochtonen zouden zijn. het lijkt wel of dit forum erdoor geobsedeerd is. kijk eens hoeveel topics erover zijn.. en gaat het er niet over, dan wordt het wel zo verdraaid dat het er uiteindelijk wel over gaat.
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 04-06-2001 20:14]
quote:hehehe
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:[..]
Je neemt me de woorden uit de mond.
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
quote:Mag jij in ouwe Elseviers gaan bladeren, ik weet het nummer niet meer
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:
Kan wel zin dat 't ondertussen wat verschoven is zoals speknek aangeeft, die elsevier was van een paar jaar terug ofzo.
Een oorzaak hiervoor is ook snel gevonden. Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak". Maar ik denk dat je de afkomst beter weg kan laten, want de van nature al racistische lezer zal "buitenlands" oppikken en onthouden. En tja, daar krijg je vervuiling van op het forum, en verdraaiing van het topic van, waar ik nu ook mee bezig ben... Dussuh...
-Einde-
quote:Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:
quote:Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Als je maar wel het onderscheid maakt tussen de discriminerende doe-het-zelver en de mensen op dit forum die tenminste hun reactie met een beetje intellect kunnen onderbouwen.
quote:Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Op maandag 04 juni 2001 20:16 schreef MacBeth het volgende:
Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
quote:De domme racist is in de meerderheid...
Op maandag 04 juni 2001 20:20 schreef tong80 het volgende:
Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?
quote:Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.
Op maandag 04 juni 2001 20:33 schreef Jethro het volgende:[..]
Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Bovendien spreek je nog steeds van feiten, maar ik neem zo'n generaliserend argument nooit serieus zonder goede bronvermelding.
Maar wees gerust hoor, het is niet persoonlijk bedoeld hoor! Ik probeer alleen te zorgen dat je je onzorgvuldige uitspraak nuanceert.
Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...
quote:Da's lastig, aangezien je elke statistiek op elke gewenste manier kunt intepreteren.
Op maandag 04 juni 2001 20:51 schreef MacBeth het volgende:
bewijzen met statistieken...
quote:Ik dacht dat je een vergelijking trok tussen die twee ?
Op maandag 04 juni 2001 20:35 schreef Jethro het volgende:[..]
De domme racist is in de meerderheid...
Waarom vraag je dat?
Heb ik dat dan verkeert begrepen ?
Je had het over de discriminerende doe-het-zelfer en de mensen op dit Forum met een beetje intellect.
btw Net als golfer stoor ik me mateloos aan het feit dat vrijwel iedere discussie ontzand in oeverloos gezwam over allochtonen.
Daar ging dit topic niet over.
quote:Oke, ff offtopic dan maar.
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:[..]
Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:
namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen.
quote:En er staan vast nog meer dingen in, maar 'k heb nog geen zin gehad verder te lezen.
De Raad voor de Kinderbescherming draagt zorg voor de coördinatie en de begelei-ding
van de taakstraf. Indien een taakstraf mislukt (bijvoorbeeld doordat de min-derjarige
zich niet aan de afspraken houdt) krijgt, volgens een dossieronderzoek uit
1994 onder 200 jongeren (Blees en Brouwers, 1996), bijna de helft van de minderjari-gen
dan een voorwaardelijke straf en iets meer dan een kwart een onvoorwaardelijke
vrijheidsstraf. Het aantal mislukte taakstraffen is in de periode 1990-1995 licht
gestegen van 11% naar 13%.Uit genoemd dossieronderzoek komt een profiel van de taakgestrafte minderjarige
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
— 94% woont bij (een) van de ouders en 75% is schoolgaand
— voor de helft voorbereidend beroepsonderwijs (53%);
— 49% is van Nederlandse origine;
— 45% is reeds eerder met justitie in aanraking geweest (en krijgt niettemin
opnieuw een taakstraf opgelegd).
Het gegeven dat de helft van de taakgestrafte jongeren van Nederlandse origine
is, onderstreept nog eens de relatieve oververtegenwoordiging van allochtone
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.
En nu weer ontopic.
Die gasten die dat meisje verkracht hebben moeten goed aangepakt worden. Zou vierendelen geen optie zijn?
't zijn in ieder geval klootzakken, maar de rest van de reizigers had ook moeten ingrijpen. Met iets van 200 tegen 4 moet dat te doen zijn. En ja, ik weet ook dat juist omdat er 200 mensen zijn niemand iets gaat doen, niemand wil de eerste zijn.
quote:Over wat een betrouwbare bron is kunnen we ook discussieren, maar dat een andere keer
Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...
Is het niet zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Jij stelt dat een bepaalde groep mensen, geselecteerd op afkomst criminelere zou zijn dan groepen mensen met een andere afkomst en ik probeer je er van te overtuigen dat dat niet zomaar kan. MAW: het ineens vanuit de samenleving een groep aanwijzen en die bepaalde eigenschappen toekennen raakt kant-nog-wal. Interessante hypothese, maar aangezien het slechts een hypothese zul je dus eerst met feiten en argumenten moeten komen dat het WEL zo zou zijn.
quote:Ik snap dat niet. Er werd gesteld dat het kleine coupés zouden zijn waardoor niemand iets gezien of gehoord zou hebben. Zou kunnen, maar in het geval dat dat niet zo is: je hebt in een groep toch eigenlijk maar 1 persoon met een beetje lef nodig die in ieder geval iets doet en dan volgt de rest toch vanzelf wel? Ik kan me niet voorstellen dat er 200 man in de trein zitten die zoiets leuk of eigen-schuld-dikke-bult vinden...
Op maandag 04 juni 2001 21:02 schreef Light het volgende:
Die gasten die dat meisje verkracht hebben moeten goed aangepakt worden. Zou vierendelen geen optie zijn?
't zijn in ieder geval klootzakken, maar de rest van de reizigers had ook moeten ingrijpen. Met iets van 200 tegen 4 moet dat te doen zijn. En ja, ik weet ook dat juist omdat er 200 mensen zijn niemand iets gaat doen, niemand wil de eerste zijn.
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:55 schreef links234 het volgende:[..]
Da's lastig, aangezien je elke statistiek op elke gewenste manier kunt intepreteren.
quote:Hoe wilde je dit anders interpreteren?
Uit genoemd dossieronderzoek komt een profiel van de taakgestrafte minderjarige
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.
quote:*zucht*
Op maandag 04 juni 2001 21:38 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
[..]Hoe wilde je dit anders interpreteren?
Kijk eens naar andere factoren dan afkomst. Is er een relatie tussen de wijken waar die mensen wonen? Is er een relatiemet het opleidingsniveau? Is er een relatie met de sociale status? Is er een relatie met etc. etc. etc.
ze zijn heus niet zieliger dan jonge Nederlandse criminelen...
quote:Ok, ik vroeg het maar, was maar benieuwd
Op maandag 04 juni 2001 21:43 schreef links234 het volgende:[..]
*zucht*
Kijk eens naar andere factoren dan afkomst. Is er een relatie tussen de wijken waar die mensen wonen? Is er een relatiemet het opleidingsniveau? Is er een relatie met de sociale status? Is er een relatie met etc. etc. etc.
Ik denk trouwens dat de wijken waarin die mensen wonen, hun opleidingsniveau etc. niet altijd los te zien is van hun afkomst. Dwz bij elkaar in de buurt gaan wonen, automatisch naar een te laag opleidingsniveau worden gestuurd, etc.
quote:Er zijn wel meer dingen te vinden hoor. Nogmaals dezelfde bron http://www.minjust.nl/b_organ/wodc/publicaties/overige/pdf/180-05-h5.pdf
*zucht*
quote:
Hoofd-kenmerken
van de tbs-populatie over de laatste tien jaar zijn:
— voor het overgrote deel mannen;
— gemiddelde leeftijd 30 à 35 jaar;
— vrijwel allen ongehuwd of gescheiden;
— opleidingsniveau over het algemeen laag, lager dan men zou verwachten op
grond van het intelligentieniveau, dat bij een groot deel niet minder is dan
gemiddeld;
— ruwweg de helft was werkloos op het moment dat het delict werd gepleegd, een
kwart verrichtte ongeschoolde arbeid;
— twee derde had op dat moment een verslavingsprobleem;
— ongeveer twee vijfde bracht een deel van zijn of haar leven voor het 18e jaar
door in een of meer tehuizen.
Deze kenmerken behoorlijk constant sinds 1990. Het aandeel vrouwen is licht
gestegen in de eerste jaren na 1990 maar blijft daarna constant. Het aandeel
allochtonen neemt in de hele periode vanaf 1990 geleidelijk toe. Ook het aandeel
met verslavingsproblemen stijgt van 61% in 1990 tot 68% in 1998.
Voor 90% van de populatie is dit de eerste tbs. Het grootste deel heeft ook nooit
eerder een andere strafrechtelijke maatregel opgelegd gekregen. Een eerdere ver-oordeling
tot een voorwaardelijke of onvoorwaardelijke vrijheidsstraf komt wel veel voor, al neemt het percentage personen dat eerder veroordeeld is tot een vrijheids-straf
af van 79 in 1990 tot 64 in 1998.
quote:Durf ik niet te zeggen, maar er staan wel dingen over opleidingsniveau. Die zouden ook een rol kunnen spelen.
Op maandag 04 juni 2001 21:58 schreef links234 het volgende:
Dat er bij TBS patienten/gedetineerden niet staat wat de afkomst is, kun je dan concluderen dat het overgrote deel autochtoon is?
ja hoor links-georienteerden, je kunt eeuwig blijven roepen "heb jij wel een betrouwbare bron", en "dat kan je ook heel andere intrepreteren", en dan concluderen "dus er is helemaal geen probleem", maar zo steek je enkel je kop in het zand. En als je het probleem niet accepteert, zul je het ook nooit oplossen.
quote:Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden, spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
Die lui moet je gelijk op de rails binden, zonder proces what ever, laat mij die trein maar besturen.
Wat moet er nog gebeuren voordat er eindelijk keihard terug geslagen wordt ???
quote:Bullshit.
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef Midioot het volgende:
spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
Gewoon een excuus om lafheid goed te praten. Wir haben es nicht gewusst.
quote:Dat wordt hier zo links en rechts beweerd dat het probleem wel meevalt, maar om nou te zeggen dat linksgeorienteerden er zo over denken is ook weer generaliserend.
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef MacBeth het volgende:
ja hoor links-georienteerden, je kunt eeuwig blijven roepen "heb jij wel een betrouwbare bron", en "dat kan je ook heel andere intrepreteren", en dan concluderen "dus er is helemaal geen probleem", maar zo steek je enkel je kop in het zand. En als je het probleem niet accepteert, zul je het ook nooit oplossen.
quote:Ja hoor zij zijn gewoon als smeerlappen geboren. Dit begint toch naar racisme te neigen Midioot.
Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden
quote:Nou meneer links, ff off topic en onder ons, ik ben echt in zijn geheel niet laf en gaarne bereid om belangeloos en actief mee te werken om dit soort smeerlappen met keiharde hand aan te pakken.
Op maandag 04 juni 2001 22:30 schreef links234 het volgende:
Bullshit.Gewoon een excuus om lafheid goed te praten. Wir haben es nicht gewusst.
Types zoals jij beroepen zich eerder op de spreuk: wir haben es nicht gewüsst, jij vindt het namelijk noodzakelijk, de onuitstaanbare allochtone problematiek te verbloemen in al je posts, ik ben me terdege bewust van de steeds benarder wordende situatie.
Hou dus a.u.b. je loze en louter alleen op je zelf slaande uitspraken voor je.
quote:Hey links234, jij had toch laatst zo'n onderzoek van iemand die met de cijfers van een dergelijk onderzoek aan de slag was gegaan maar die toen WEL rekening had gehouden met sociale achtergrond, opleidingsniveau e.d. ?
*zucht*
Heb je dat nog?
quote:Als ik een groep allochtone verkrachters aanduid als zijnde smeerlappen en ik ben dan een racist, ok so be it, tis jou eigen, vrije interpetatie, ik weet zelf wel beter.
Op maandag 04 juni 2001 22:32 schreef Koekepan het volgende:Ja hoor zij zijn gewoon als smeerlappen geboren. Dit begint toch naar racisme te neigen Midioot.
Zij zijn niet als smeerlap geboren ?
Leren ze zulke walgelijke dingen op school of zo ?
Of komt het voort uit hun ongenoegen jegens de blanke
agressor, is het een soort van payback time of iets anders zieligs ???
Mijn gedachten jegens de allochtoon is overigens een product van hun eigen daden, ik ben echt niet met vraagtekens, jij zult het misschien haat noemen, jegens buitenlanders geboren en ik heb het ook niet op school, van mijn ouders of van vrienden geleerd.
Zoals je zelf vast uit mijn posts kunt opmaken heb ik het wel aardig gehad met de geitewollu aanpak hier ja, die werkt in zijn geheel niet.
De tijd is rijp voor minder oogkleppen en een frisse aanpak van de problematiek.
quote:Nee. Dat ligt heel duidelijk aan het feit dat zij temidden van een heel vrije cultuur opgroeien, terwijl seks thuis een taboe is. Dat zijn echt problemen met de cultuur. Als jij anders beweert vind ik het regelrecht racisme, want en passant impliceer jij dat onder Marokkanen zich statistisch gezien meer smeerlappen bevinden dan onder ons westerlingen.
Op maandag 04 juni 2001 22:52 schreef Midioot het volgende:
Zij zijn niet als smeerlap geboren ?
quote:Ik stel dat en passant helemaal nergens, wil je me een uitspraak in de mond leggen ?
Op maandag 04 juni 2001 22:57 schreef Koekepan het volgende:Nee. Dat ligt heel duidelijk aan het feit dat zij temidden van een heel vrije cultuur opgroeien, terwijl seks thuis een taboe is. Dat zijn echt problemen met de cultuur. Als jij anders beweert vind ik het regelrecht racisme, want en passant impliceer jij dat onder Marokkanen zich statistisch gezien meer smeerlappen bevinden dan onder ons westerlingen.
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad, wat ze nodig hebben is afdoende sancties.
Waarom stel je geen onderzoek in naar de beweeg redenen
van dat arme meisje, ik bedoel, was het wel echt 100% noodzakelijk, dat zij in die bewuste trein aanwezig was ???
Vast niet, dus stel voor mijn part dat het indirecte uitlokking is, boeit mij vrij weinig, bind ze op de rails en ik ben je machinist, wat jij daaruit concludeerd is jou goed recht.
Keiharder dan hard aanpakken, das mijn devies.
Gelul en evolueren van niet te bespreken problemen heeft geconcludeerd in dit soort situaties.
Ik vind die situaties persoonlijk onaanvaardbaar en prefereer dus een andere beter werkende methode.
quote:Waar woon jij dan?
Op maandag 04 juni 2001 22:52 schreef Midioot het volgende:
Mijn gedachten jegens de allochtoon is overigens een product van hun eigen daden,
Nee ff serieus, dat vraag ik me af omdat je er blijkbaar zoveel last van hebt. Ik weet zelf niet beter of die mensen waren er al bijna zolang als ik me kan herinneren. In de buurt, in m'n familie, op school later, op het werk, gewoon overal.
Ik zal niet zeggen dat ik nooit geen problemen met ze (Allochtonen, Naffers, whatever) heb gehad -een paar jaar geleden nog flink ruzie met drie Marokkanen gehad die m'n vriendin van achteren tussen d'r benen pakten en zo zijn er nog wel wat dingetjes door de jaren heen- maar om nou te zeggen dat het elke dag raak is, nou nee.
Vandaar dus mijn vraag.
quote:Dat is natuurlijk wel efficient, zijn we in een klap van alle TBS-klinieken af. Hoeven we daar ook geen geld meer aan uit te geven.
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Midioot het volgende:
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad.
quote:Nee, dat was iemand op tweakers. De persoon die dat onderzoek had gedaan postte daar ook. Ik weet niet of dat topic nog bestaat.
Op maandag 04 juni 2001 22:44 schreef _BBS het volgende:[..]
Hey links234, jij had toch laatst zo'n onderzoek van iemand die met de cijfers van een dergelijk onderzoek aan de slag was gegaan maar die toen WEL rekening had gehouden met sociale achtergrond, opleidingsniveau e.d. ?
Heb je dat nog?
Oh ja:
En iemand die mijn voorgestelde straf en de andere uitspraken zoals castreren nog eens wil vergelijken met de Taliban, f*** you!!!
Populistische uitspraak of niet, deze misdadigers moeten boeten voor wat zij die studente hebben aangedaan.
quote:Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???
Op maandag 04 juni 2001 23:14 schreef Koekepan het volgende:
Dat is natuurlijk wel efficient, zijn we in een klap van alle TBS-klinieken af. Hoeven we daar ook geen geld meer aan uit te geven.
Of doel je specifiek op allochtonen?
Nee jij past je aan aan jou gastheer, als je tenminste fatsoen hebt.
Allochtonen geven veelal niet thuis aan dit soort basic regels, terwijl ze wel massaal thuis geven aan het opstrijken van voorzieningen, opgebouwd door diezelfde gastheren, dat ikku nie begrijpu stoort me mateloos ja
Verder kan ik zeggen over jou kromme TBS vergelijking dat de buurt waarin zo'n persoon na het uitzitten van zijn straf wil komen wonen ook meer dan once in a lifetime in rep en roer staat of heeft gestaan.
Who needs rapers anyway ???
Verkrachters, daar heb ik zelf niet zo'n hoge pet van op.
Maak mij eens bekend met een soortgelijk geval gepleegd door autochtonen, dat daar zieke honden tussen zitten is mij ook wel bekend, maar open en bloot midden in een volle trein in je gastland getuigt toch wel echt van geen greintje respect, sanctievrees of hoe je het ook wilt noemen.
Met serieuze sancties zou men misschien nog eens nadenken, alvorens over te gaan tot zo'n daad, ik
ben er van overtuigd dat ze zulke dingen in hun geboorteland wel laten.
Voer een duidelijk beleid zodat ze het hier ook graag laten...
Kom ik weer terug bij mijn stokpaardje: Private ondernemingen, gespecialiseerd in het omgaan met de problematiek van criminele allochtonen, bedrijven die wel de uitstraling hebben waar criminele buitenlanders iets mee kunnen, bedrijven die eventueel met keiharde hand duidelijk maken hoe je je hier dient te gedragen.
Nederlanders verkrachten ook en Nederlanders kijken ook toe. Zelf meegemaakt dus stop die onzinnige discussies! Dat is iets waar iedereen een eigen mening over heeft en waar je nooit uitkomt!
Ik snap ook niet dat niemand wat doet. Maar goed, hoe vaak proberen mensen elkaar niet te helpen en zijn er dan idd. zelf het slachtoffer ervan. Dan maar hopen dat het slachtoffer in eerste instantie niet wegvlucht i.p.v. te helpen en je daarna te bedanken!
Helaas, volgens mij is zinloos geweld en verkrachtingen niet meer te stoppen. Hoe hoog je de straf ook maakt. De mensen die dit doen zijn er niet bang voor want ze zijn toch al ziek in hun kop, anders doe je dit niet.
Mijn medeleven gaat uit naar het slachtoffer en ik hoop maar dat ze dit ooit een plekje kan geven en er mee leren omgaan en dat zal vast nog erg lang duren!
quote:Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:
ik ben er van overtuigd dat ze zulke dingen in hun geboorteland wel laten.
Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).
quote:Jij weet blijkbaar wel de oorzaak, die openbare verkrachting uitgevoerd door allochtonen goedpraat, waarom help je mij ook niet aan die wetenschap ???
Op maandag 04 juni 2001 23:38 schreef Koekepan het volgende:
Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).
Kom jij maar op met je feiten, zowel ik, als denk ik andere mensen zijn hier best wel in geinteresseerd.
Althans ik wil wel eens weten hoe je zulk soort smeerlapperij denkt goed te praten.
quote:inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....
Nederlanders verkrachten ook en Nederlanders kijken ook toe. Zelf meegemaakt dus stop die onzinnige discussies! Dat is iets waar iedereen een eigen mening over heeft en waar je nooit uitkomt!
maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...
quote:Terwijl ze zogenaamd ( geregistreerd ) in de minderheid zijn, kun je nagaan wat voor zieke mentaliteit vele bezitten, sorry Koekepan cultuur,
Op dinsdag 05 juni 2001 00:07 schreef waspman het volgende:inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....
quote:Ja tis droevig gesteld, in het land van herkomst verdiende ze destijds f 200,- per jaar in de kolenmijn en hier bij ons uitbuiters kregen ze maar f 500,- per week voor het ongeschoold aanleggen van gazonnen.
maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...
Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
We owe them nothing, nothing at all................
quote:Dus in jouw ogen zouden wij als nederlander veel meer moeten mogen dan allochtonen?
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:[..]
Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???
quote:Flauwekul.
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak".
We wonen hier in Nederland, dan ga je toch niet bij ieder bericht zetten: Nederlander aangehouden voor diefstal?
De afkomst in een nieuwsbericht moet overigens alleen vermeldt worden als het er toe doet, maar meestal voegt het persbureau die gegevens al toe, moet dan een nieuwsposter op Fok! die berichten gaan staan censureren?
Er staan bovendien ook geregeld berichten over verkrachters / moordenaars / etc. op Fok!, zonder afkomst vermelding hoor. In die gevallen zal het vaak om autochtone landgenoten gaan.
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7701
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7674
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7672
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef MacBeth het volgende:
quote:Je kop in het zand steken, mensen van een andere afkomst niet de kans geven zich aan te passen, iedereen over een kam scheren en genezen in plaats van voorkomen... Nee, met jullie aan het roer gaat het goed hoor.
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Midioot het volgende:
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad, wat ze nodig hebben is afdoende sancties.
Volgens mij zijn we het met een aantal dingen wel eens:
Verkrachters in een volle trein -> Hard aanpakken.
Gemixte culturen in een gebied -> Niet makkelijk (ik weet uit ervaring dat in een asielzoekerscentrum de Ghanezen en Joegoslaven mekaar ook de hersens in slaan)
Nou wil ik graag een normaal antwoord op deze vraag, want het is ook echt een serieuze: Zijn je voorstellen niet een tikkeltje aan de radicale kant, maw. reageer je mischien niet een beetje fel omdat het over allochtonen gaat (was volgens mij niet eens zeker) vanwege slechte ervaringen uit je leefomgeving oid?
Laten we de daad, de daad laten en de daders de daders. Maar wat te denken van die mensen die maar toe keken??
Wie is er fouter de daders of de omstander in dit verhaal?
Je kan natuulijk het geheel omdraaien en zeggen dat het eigenlik de schuld is van de omstander, de maatschappij zoals je wil.
Als de omstander niet zo laconiek had gereageerd op het gebeuren was het ook niet zo geescaleerd.
Is het zo dat we mensen macht geven en privileges?
quote:Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Op dinsdag 05 juni 2001 11:40 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Allebei even fout . Zoiets gewoon negeren is gelijk aan heel hard meewerken aan die verkrachting .
Denk dat daar het meisje ook meeste mee zal zitten waarom deed niemand iets en of ze iets had kunnen doen om te verkomen . Het lijkt me gewoon sterk dat niemand iets gemerkt heeft .
quote:Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.
quote:Ik denk dat die mensen zo'n mentaliteit hebben:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:55 schreef Bastard het volgende:[..]
Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Conducteur doet ook niets ...
Niemand een belletje of een noodrem, schande is het! En ja ik denk dat het slachtoffer daar het meest last van heeft ...
quote:
spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
quote:Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.
Op dinsdag 05 juni 2001 12:10 schreef Ringo het volgende:Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?
"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.
Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:
quote:Ik vind dat Midioot gelijk heeft. De gastarbeiders zijn niet hier gekomen omdat wij die vieze klusjes niet wilden doen, maar omdat wij hier een tekort aan arbeidskrachten hadden, en zij daarginds hadden er teveel. Dus het was een oplossing die voor beide partijen goed was.
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Het zou ook maar voor tijdelijk zijn, dat die gastarbeiders hier kwamen werken, maar ze zijn mooi allemaal gebleven, omdat ze het hier zo slecht hebben.
Kom op zeg, die lui zagen zelf ook wel dat dit land goede vooruitzichten had voor hun nageslacht. Dus daarom zijn ze gebleven. Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken, want dat is een gelijke stand.
En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?
quote:Waarom weigeren veel langdurig werkloze nederlanders dan stupide werk als asperges steken?
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?
En over statistieken...
quote:Wat me hier opvalt is de relatieve overtegenwoordiging van jongens (alle jongens het land uit!). Als er over allochtone jongeren gesproken wordt dan worden daar ook meteen allochtone meisjes meebedoeld, die het in het Nederlands onderwijs juist relatief juist behoorlijk goed doen. Met de uitspraak over jongeren generaliseer je onterecht (zie ook de statistieken!) ook meteen over de meisjes.
naar voren:
— 94% jongens;
gedetineerden.
Hoe zou het komen dat allochtonen jongens vaker in aanraking komen met de justitie? Is het een kwestie van mentaliteit of genen? Opvoeding? Gebrek aan opleiding? En hoe zorg je ervoor dat de allochtone jongens minder tot dergelijk daden komen? Iemand suggesties?
quote:Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:
Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken
We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!
Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...
quote:Goed gaan we die kant op,
Op dinsdag 05 juni 2001 12:38 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!
We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!
Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...
Nou Bedankt gastarbeiders, hier heb je een bonus ga maar naar e land terug en zet er een villa neer.
Klaar waren we geweest.
Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Dan heb je van die laffe nederlanders die dat allemaal goed vinden, ja hoor oorlogsslachtoffer, politiek vluchteling ( wat de grootste en vaagste groep is), en andere vluchtende worden ook met open armen verwelkomd aan de grens.
Hier heb je wat sociale voorzieningen en vermaak je je er maar mee.
Een hele troetelallochtonen groep hebben we ontwikkeld met alle gevolgen van dien. En nu????
O ik generaliseer weer he?
quote:Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.
Op dinsdag 05 juni 2001 12:57 schreef Bastard het volgende:
Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.
quote:Omdat er gelukkig nog steeds meer Nederlanders wonen in NL als andere " etniciteiten"
Op dinsdag 05 juni 2001 13:05 schreef links234 het volgende:[..]
Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.
Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.
quote:Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik word laaiend als er in een topic over een gruwelijke groepsverkrachting "voor het gemak" maar even wordt overgeschakeld op de "luxe-positie" van veel allochtonen "omdat we het toevallig toch over hen hebben".
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:
Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.
quote:Hij grijpt deze groepsverkrachting aan om een hele bevolkingsgroep willens en wetens in een kwaad daglicht te stellen. DAAR word ik kwaad om.
Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:
quote:Ik vind gastarbeiders ook niet per definitie zielig. Ik wil daar helemaal niet over lullen. Deze topic gaat over een groepsverkrachting en dat gruwelijke incident is op geen enkele manier een reden om de al dan niet bevoorechte positie van de gastarbeiders im Frage te stellen. Er worden hier verbanden gelegd die er niet zijn. Dit riekt naar NSB-populisme. SS-sympathisanten als Midioot doen niets anders dan blinde haat kweken tegen alles dat niet-Nederlands is.
... een hoop uitspraken over gastarbeiders waarvan ik de point niet echt inzie...
Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!
Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.
Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.
Marionetten van de media.
quote:Weer een frisse uitspraak erbij HULDE!
Op dinsdag 05 juni 2001 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik me aan erger, zijn uitspraken als "het staat regelmatig in de krant, dus het moet wel waar zijn". Kranten maken zich vuil aan je reinste stemmingmakerij. En dan heeft het niet alleen met de toevoeging 'allochtoon' of 'immigrantenwijk' te maken (die wat mij betreft best erbij mag staan), maar meer met de *selectie* van het nieuws (autochtoon verkracht vrouw doet het niet zo goed bij het publiek als een allochtoon die iets flikt) en de frequentie waarmee dergelijke artikelen verschijnen in kranten als de Telegraaf en andere bladen die snel aan het verloederen zijn (ja, ook het Journaal bijvoorbeeld).Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!
Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.
Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.
Marionetten van de media.
op voorpagina:
[grote kop]Marrokanen verkrachten meisje[/grote kop]
[tekst]bla bla[/tekst]
paar pagina's verderop:
[grote kop]Oude man in elkaar gemept[/grote kop]
[tekst]de man, van marrokaanse afkomst werd bla bla in elkaar gemept bla bla[/tekst]
Wanneer allochtonen dader zijn wordt dat in de kop vermeldt, en wanneer ze slachtoffer zijn staat dat in de kleine letters.
hoe bedoel je stemmingmakers?
[Dit bericht is gewijzigd door torsoboy op 05-06-2001 20:05]
quote:omdat het werkschuw tuig is misschien,
Op dinsdag 05 juni 2001 12:37 schreef links234 het volgende:[..]
Waarom weigeren veel langdurig werkloze nederlanders dan stupide werk als asperges steken?
Gewoon als iemand binnen een halfjaar geen werk vindt, verplichten op straffe van intrekken van uitkering werk aan te nemen dat hem aan geboden wordt. Geen zin, is goed, ook geen uitkering meer. Redt je reet dan maar zelf. Moet je eens opletten of ze dan wel aan het werk gaan.
Zowieso vindt ik dat in de leeftijdgroep van 20 to 30 jaar de uitkeringen fors omlaag mogen, er is echt wel werk te vinden. Ik heb altijd werk kunnen vinden als ik even ging zoeken, dan is het misschien niet altijd het leukste werk. So be it..
quote:Nee tuurlijk mogen we niet weten dat er een allochtoon een man heeft geslagen he. Laat ons lekker in de waan dat het alleen maar NL's zijn die dat doen.
Op dinsdag 05 juni 2001 16:34 schreef torsoboy het volgende:
ook een keer in de Telegraaf gelezen:op voorpagina:
[grote kop]Marrokanen verkrachten meisje[/grote kop]
[tekst]bla bla[/tekst]paar pagina's verderop:
[grote kop]Oude man in elkaar gemept[/grote kop]
[tekst]de man, van marrokaanse afkomst bla bla[/tekst]
Wanneer allochtonen dader zijn wordt dat in de kop vermeldt, en wanneer ze slachtoffer zijn staat dat in de kleine letters.hoe bedoel je stemmingmakers?
quote:Nu generaliseer jij rechts, doet alsof we allemaal de olifant in de porseleinkast zijn zoals één poster hier doet.
Op dinsdag 05 juni 2001 10:15 schreef Jethro het volgende:
Je kop in het zand steken, mensen van een andere afkomst niet de kans geven zich aan te passen, iedereen over een kam scheren en genezen in plaats van voorkomen... Nee, met jullie aan het roer gaat het goed hoor.
Er zijn hier genoeg mensen die ook de 'rechtse' mening hebben (allochtonen zijn vaker crimineler, een probleem dat iedereen zou moeten erkennen om tot een oplossing te komen), en toch niet vervallen in 'k*tmarrokanen' en dat soort woorden.
quote:volgens mij snapte jij het niet helemaal
Op dinsdag 05 juni 2001 19:51 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee tuurlijk mogen we niet weten dat er een allochtoon een man heeft geslagen he. Laat ons lekker in de waan dat het alleen maar NL's zijn die dat doen.
En ik heb overigs dat ik me kan herrinneren zo vlug nooit een marokaan gezien als slachtoffer in een krant.
O wacht omdat ie niet snel genoeg zijn subsidie kreeg zeker?
Nog erger ze slaan hun eigen soort in elkaar
Geedit na ff iets te snel te typen
quote:kvond hem toch duidelijk
Op dinsdag 05 juni 2001 20:07 schreef torsoboy het volgende:
lol, oeps... vaker mijn eigen posts previewen. Sorry voor de verwarring.
Iedereen gaat er gelijk vanuit dat het jongens van een niet-Franse afkomst zijn, maar dat staat dus niet in de online artikelen van dit dagblad. Overigens wordt er verder niet zo moeilijk gedaan over het melden de afkomst in andere stukken van deze nogal populistische krant.
Wel staat er in 1 artikel over dit onderwerp dat de minderjarige jongens (6 stuks en geen 4 zoals BN/De Stem meldt) uit Lille-Sud komen en dat is een probleemwijk in Lille. Dat begrijp ik tenminste uit de andere artikelen.
Inmiddels staat de boel daar op z'n kop, omdat er idd dus niemand een poot heeft uitgestoken terwijl er minstens een dozijn mensen in de betreffende wagon aanwezig moest zijn. Het was dus niet zo dat het kleine coupe's waren.
Nogmaals, afschuwelijk. Onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren zonder dat omstanders ingrijpen.
Maar ik vind het ook heel erg dat zo'n gebeurtenis wordt aangegrepen om weer gal te spuien en te generaliseren, terwijl we niet eens weten hoe het precies zit. Vind ik van weinig respect getuigen voor dat meisje.
quote:
Terreur in de Hitchcock-treinen van het Franse spoorPARIJS - Frankrijk raakt niet uitgepraat over de verkrachting op klaarlichte dag van een 21-jarige vrouw in een bomvolle trein. Niemand van de tweehonderd passagiers stak een hand uit toen de vrouw door een viertal jongeren werd uitgekleed en door twee van hen werd verkracht.
Bijna twee weken na het drama in de trein van Duinkerken naar Lille heeft zich nog niemand van de medereizigers gemeld bij de politie om te getuigen. Volgens een woordvoerder van de Franse spoorwegen, SNCF, komt dat mede door de zware straf die hen boven het hoofd hangt. De Franse wet stelt haar burgers namelijk maximaal vijf jaar gevangenisstraf in het vooruitzicht als ze weigeren hulp te bieden aan een medeburger in nood. Dat geldt overigens niet alleen bij een verkrachting of moord. Ook als men niet ingrijpt bij een zelfmoordpoging of zelfs bij een hongerstaking kan een dergelijke straf worden opgelegd.
,,Door de massale publiciteit over de verkrachting zal niemand zich twee weken nadien nog als lafaard willen presenteren``, verklaarde een politiewoordvoerder desgevraagd.
Van de kant van het Openbaar Ministerie is al gesuggereerd dat in dit specifieke geval uitzonderingen kunnen worden gemaakt. ,,De wet biedt de mogelijkheid dat getuigen gevrijwaard worden van vervolging als ze zich alsnog melden``, zo liet een officier van justitie weten.
De vraag waarom iedereen in de trein zich afzijdig heeft gehouden beheerste het hele pinksterweekeind tal van radio- en tv-programma`s. ,,Omdat mensen bang zijn een mes tussen de ribben te krijgen als ze zich er mee bemoeien``, is het korte antwoord van Azouz Begag, socioloog bij het (regerings)instituut voor wetenschappelijk onderzoek CNRS. ,,Om zich te beschermen, doen ze alsof ze niet zien wat er rondom hen gebeurt. Door weg te kijken, treedt onbewust een proces in werking waarbij mensen zich afsluiten van de werkelijkheid. In de trein tussen Duinkerken en Lille lijkt dat in extreme mate het geval te zijn geweest. Men weigert te kijken, men weigert te handelen. Vergelijk het met een ruzie in de metro waarbij de man zijn vrouw slaat. Moet je tussenbeide komen of niet? Wat is er tussen die twee gaande? Je weet het niet, dus je bemoeit je er niet mee.``
Begag gelooft dat er sprake is van een steeds grotere vereenzaming. ,,Fransen zijn vrijwel allen afkomstig uit een dorp, waar iedereen elkaar kende, waar de sociale controle groot was. In een stad is dat gevoel verdwenen. Je kent elkaar niet en er zijn geen herkenningspunten. We zien dagelijks dingen om ons heen gebeuren, waarbij iedereen weet: hier moet ik iets doen. Individueel gebeurt dat ook wel maar de massa doet niets.``
Anita Rémy (52) acht de SNCF voor een deel medeschuldig aan de golf van agressie die de Franse spoorwegen teistert. ,,De spoorwegen controleren niet meer. Iedereen kan zomaar in- en uitstappen. Je bent je leven niet meer zeker in de trein.``
De vrouw weet waarover ze spreekt. Ze werd in februari vorig jaar verkracht in de sneltrein van Straatsburg naar Marseille. Rémy had een couchette in de eerste klas en werd vlak voor Marseille overvallen.
,,Ik schreeuwde dat ik zijn moeder had kunnen zijn, dat ik een oude vrouw ben. Maar niets hielp. Ik kreeg een mes op m`n keel.`` Hij rukte haar de kleren van het lijf en verkrachtte haar. Vervolgens trok hij aan de noodrem en stapte de trein uit.
Anita Rémy heeft de SNCF voor de rechter gesleept. Ze beschuldigt het spoorwegbedrijf ervan, dat het alle elementaire voorzorgsmaatregelen achterwege laat om de veiligheid van haar passagiers te garanderen. Vooral vrouwen zijn hun leven niet zeker, zegt ze. ,,In heel Frankrijk rijden dagelijks, dag en nacht, Hitchcock-treinen rond. Het is je reinste terreur.``
quote:Heel erg opvallend, maar elke keer als ik in een reply jouw woorden of zinsconstrucite gebruik ben je er als de kippen bij om me op de vingers te tikken. Misschien een reden om eerst eens je eigen post na te lezen voordat je hem invoert?
Op dinsdag 05 juni 2001 20:02 schreef MacBeth het volgende:
Nu generaliseer jij rechts, doet alsof we allemaal de olifant in de porseleinkast zijn zoals één poster hier doet.Er zijn hier genoeg mensen die ook de 'rechtse' mening hebben (allochtonen zijn vaker crimineler, een probleem dat iedereen zou moeten erkennen om tot een oplossing te komen), en toch niet vervallen in 'k*tmarrokanen' en dat soort woorden.
quote:Niemand tot nu toe:
Op dinsdag 05 juni 2001 23:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de bewijslast gaat omdat de kans klein is dat iemand wil getuigen
quote:
Bijna twee weken na het drama in de trein van Duinkerken naar Lille heeft zich nog niemand van de medereizigers gemeld bij de politie om te getuigen. Volgens een woordvoerder van de Franse spoorwegen, SNCF, komt dat mede door de zware straf die hen boven het hoofd hangt. De Franse wet stelt haar burgers namelijk maximaal vijf jaar gevangenisstraf in het vooruitzicht als ze weigeren hulp te bieden aan een medeburger in nood. Dat geldt overigens niet alleen bij een verkrachting of moord. Ook als men niet ingrijpt bij een zelfmoordpoging of zelfs bij een hongerstaking kan een dergelijke straf worden opgelegd.
,,Door de massale publiciteit over de verkrachting zal niemand zich twee weken nadien nog als lafaard willen presenteren``, verklaarde een politiewoordvoerder desgevraagd.
Van de kant van het Openbaar Ministerie is al gesuggereerd dat in dit specifieke geval uitzonderingen kunnen worden gemaakt. ,,De wet biedt de mogelijkheid dat getuigen gevrijwaard worden van vervolging als ze zich alsnog melden``, zo liet een officier van justitie weten.
quote:Amen.
Waar gaat dit over? Zijn we nu weer in een rassendiscussie beland?
Alsof verkracht worden door een allochtoon erger is dan een autochtoon! Als je zo denkt, dan ben je echt goed ziek in je hoofd.
Dat is dus ook één van de redenen waarom ik zo tegen het vermelden van de afkomst van de daders ben (topic is helaas verloren gegaan in de crash).
Kijk eens naar het verloop van dit topic en trek dat eens door naar de huidige samenleving en dan merk je al snel dat degenen die dit hebben laten verzanden in een rassendiscussie precies dat zijn waar ze zo vaak bang zijn om voor uitgemaakt te worden. Men ziet geen moordzaak, men ziet een moordende allochtoon. Men ziet geen verkrachtingszaak, men ziet 6 allochtone beesten.
Hoe kan het in godsnaam, dat aan de hand van één artikel (één geval) gediscussieerd wordt over hele bevolkingsgroepen?
Denk daar maar eens over na en bedenk dan nog maar eens of je niet toch bent waar je zo bang voor bent om genoemd te worden.
Die hele afkomst kan me echt geen fuck boeien. Wat ik veel interessanter vind is waarom niemand ingreep. Er werd al geopperd dat het kuddegedrag was en dat is denk ik ook wel zo... kijken naar elkaar maar geen poot uitsteken. Gezamenlijk 'wordt de verantwoordelijkheid gedragen' en in die gezamenlijke verantwoordelijkheid gaat het individu verloren. Het is een manier om je eigen geweten zuiver te houden door te zeggen 'Ja maar hij deed ook niks'. Van de andere kant kan ik gewoon niet snappen dat niemand niet eens aan de noodrem trok oid. Als iemand verbaal lastig wordt gevallen zal ik niet zo snel iets doen, maar bij een verkrachting... dat snap ik niet. D'r zaten waarschijnlijk ook wel vaders tussen de overige passagiers... dat die geen jeukende klauwen krijgen, daar kan ik geen touw aan vast knopen.
Natuurlijk zijn die 6 personen de daders, maar de omstanders die geen poot uitstaken zijn net zo schuldig. Zij creëerden door hun laksheid in feite een 'veilige' situatie voor de daders. Zonder 'hun medewerking' was het niet gebeurd... straffen dus, ook al bekennen ze, want dat bekennen is in principe ook alleen maar de put dempen als het kalf verdronken is.
quote:Nee, de zoveelste rechts vs links slag om de vraag of allochtonen al dan niet gemiddeld crimineler zijn. Niet zozeer ten aanzien van deze verkrachting, maar eerder algemeen. Is idd off-topic, maar zolang de meningen nog zover uit elkaar liggen (en rechts toch echt de feiten aan zijn zijde heeft, maar links die feiten verwerpt als 'anders intrepreteerbaar') zal deze clash nog vaak voorkomen.
Waar gaat dit over? Zijn we nu weer in een rassendiscussie beland?
Alsof verkracht worden door een allochtoon erger is dan een autochtoon! Als je zo denkt, dan ben je echt goed ziek in je hoofd.
quote:Dat is het ergste niet, ze kunnen er (in Frankrijk) vijf jaar cel voor krijgen, dat schrikt af.
Die daders en de omstanders die geen vinger hebben uitgestoken horen een zware straf te krijgen, daar maak ik me meer druk om.
Ik ben benieuwd hoe het met de bewijslast gaat omdat de kans klein is dat iemand wil getuigen want dan geven ze toe dat ze niets hebben gedaan om die hufters tegen te houden
Ik ben het met Lithion eens dat het interessante aan dit voorval niet zozeer de afkomst is, maar de reactie van de omstanders...
quote:Voornamelijk het feit dat meneer het nog steeds over feiten heeft terwijl een generalisatie wel heel erg op de loer ligt, stoort de gemiddelde Fok!ker. Mij voornamelijk. De meesten weten gelukkig wel hoe klein de stap van het aanwijzen van een 'probleemgroep' naar radicale 'oplossingen' is uit WOII. Dat het hier niet meteen zover uit de hand zal lopen is omdat het nog om een redelijk kleine groep schreeuwers gaat die zich nogal snel laten beinvloeden. Wat ik wel zorgbarend vind is dat er precies dezelfde elementen inzitten die je bij rassenhaat terugziet, zoals chauvinisme en het creeren van een gezamelijke vijand.
Op woensdag 06 juni 2001 01:15 schreef MacBeth het volgende:
Nee, de zoveelste rechts vs links slag om de vraag of allochtonen al dan niet gemiddeld crimineler zijn. Niet zozeer ten aanzien van deze verkrachting, maar eerder algemeen. Is idd off-topic, maar zolang de meningen nog zover uit elkaar liggen (en rechts toch echt de feiten aan zijn zijde heeft, maar links die feiten verwerpt als 'anders intrepreteerbaar') zal deze clash nog vaak voorkomen.
Dat bijvoorbeeld Macbeth de souplesse heeft van een olifant die met 4 gespalkte poten een opengebroken trambaan oversteekt blijkt wel uit de volgende quotes:
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 01:15 schreef MacBeth het volgende:
Ik ben het met Lithion eens dat het interessante aan dit voorval niet zozeer de afkomst is, maar de reactie van de omstanders...
quote:I rest my case...
Op maandag 04 juni 2001 15:22 schreef MacBeth het volgende:
Ik zou daar een mooie uitdaging in gezien hebben, "hoe bereik ik maximale verbouwing van een allochtone verkrachtersklotekop in 10 seconden?".
quote:doe eens een google search naar: Kameda, Sugimori, collective entrapment
Potential dangers in group decision-making (cont'd.)
Groupthink may be related to collective entrapment, the tendency of some groups to cling stubbornly to unsuccessful decisions in the face of evidence because they have invested so heavilyKameda and Sugimori (1993)
Als de groep niets doet dan doe jij ook niks. Punt. Ik ga verder niet uitleggen waarom ik haast wel zeker weet dat niemand ingrijpt in een volle trein.
quote:Ik zeg dus dat er een grote kans is dat jij, ik, mijn buurvrouw en haar vader geen poot zouden uitsteken. En niet omdat ik/wij asociaal ben/zijn maar omdat mensen kudde-denken.
Op woensdag 06 juni 2001 11:43 schreef baggio het volgende:
BELACHELIJK!!! Hoe haal je het in je hoofd om gewoon geen poot uit te steken.... De verkrachters mogen op de ouderwetse brandstapel en iedereen die erbij was en geen poot uitstak ook...
sad, but true.
quote:Er zit een trieste kern van waarheid in dit verhaal. Er is veel geschreven (en ook hier in de praktijk weer bewezen) over het zogenaamde 'bystander-effect' in de sociale psychologie.
Op woensdag 06 juni 2001 11:55 schreef torsoboy het volgende:[..]
Ik zeg dus dat er een grote kans is dat jij, ik, mijn buurvrouw en haar vader geen poot zouden uitsteken. En niet omdat ik/wij asociaal ben/zijn maar omdat mensen kudde-denken.
sad, but true.
Ik probeer me altijd heel erg goed in te leven in de situatie om hier een oordeel over te kunnen geven. Ik moet dan eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo vanzelfsprekend vind om de held te gaan spelen hoe graag ik dat natuurlijk zou doen!! Verder werd ook ik bij het lezen van dit artikel letterlijk misselijk.
Off-topic: Het is toch: Oefening baart kinderen?
Ik schaam me ervoor om net als hun mensen genoemd te worden.
Damm waarom helpen we elkaar nooit in zulke situaties?
quote:Was het maar zo dat iedereen belangeloos een hand uit stak. Dan zouden dit soort afschuwelijke en frustrerende berichten vervangen worden door heldenverhalen.
Op woensdag 06 juni 2001 12:34 schreef FuzzyMaN het volgende:
Wat zijn mensen toch bang zeg en egoistisch. Niet te geloven.Ik schaam me ervoor om net als hun mensen genoemd te worden.
Damm waarom helpen we elkaar nooit in zulke situaties?
Ik denk dat veel afhangt van de situatie. Als ik met een paar van mijn vrienden ben, dan is de keuze waarschijnlijk makkelijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik in zo'n situatie eerst terugdeins om de situatie goed te kunnen inschatten. In veel gevallen van geweld is het leed dan al geschied, maar met een verkrachting door meerdere personen is dat natuurlijk niet het geval.
Onvoorstelbaar eigenlijk en heel treurig.
quote:Off-topic: Moeders baren kinderen. Oefening baard snor.
Op woensdag 06 juni 2001 12:24 schreef Forumpi het volgende:
Off-topic: Het is toch: Oefening baart kinderen?
quote:Ja, en dat was hetzelfde typetje dat een directe link legde tussen allochtonen en het gat in de ozonlaag.
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Dagootje het volgende:
Dat het belachelijke van die tekst je is ontgaan, en dat je dat hier gebruikt om je anti-buitenlander-mentaliteit te staven zegt mij genoeg
[on-topic]
Verschrikkelijk natuurlijk, en helemaal dat iedereen te beroerd was om een poot uit te steken. (zeker ook allemaal allochtonen, he Dagootje?)
Doet mij denken aan een gebeuren een jaar of tien geleden, toen een meisje verzoop bij een recreatieplas, en honderden mensen hebben staan toekijken zonder een poot uit te steken.
Was hier in Nederland.
Het meisje was allochtoon, by the way.
V.
quote:Over generalisatie gesproken..
Op dinsdag 05 juni 2001 12:10 schreef Ringo het volgende:
Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen.
quote:Sjezus, wat is dit voor onzin, heb je mij ergens ooit om WO2 'oplossingen' zien vragen? Sinds wanneer betekent het aankaarten van een probleem ook dat je extreme 'oplossing' wil?
Op woensdag 06 juni 2001 09:12 schreef Jethro het volgende:
Voornamelijk het feit dat meneer het nog steeds over feiten heeft terwijl een generalisatie wel heel erg op de loer ligt, stoort de gemiddelde Fok!ker. Mij voornamelijk. De meesten weten gelukkig wel hoe klein de stap van het aanwijzen van een 'probleemgroep' naar radicale 'oplossingen' is uit WOII. Dat het hier niet meteen zover uit de hand zal lopen is omdat het nog om een redelijk kleine groep schreeuwers gaat die zich nogal snel laten beinvloeden. Wat ik wel zorgbarend vind is dat er precies dezelfde elementen inzitten die je bij rassenhaat terugziet, zoals chauvinisme en het creeren van een gezamelijke vijand.
Generalisaties zijn trouwens niet iets afschuwelijk ergs. Sterker nog, onze maatschappij rust erop. Elke politieke beslissing wordt op basis van statistieken, dus een generalisatie, genomen. Daarom geldt voor iedereen dezelfde wet, omdat we allemaal gegeneraliseerd worden.
Waar jij andere totaal belachelijke elementen uit je betoog vandaan haalt is me ook niet duidelijk. Je schrijft me rassenhaat, chauvinisme en het creeeren van een gezamelijke vijand toe.
HALLO?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt rassenhaat?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt chauvinisme?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt het creeren van een gezamelijke vijand?
3 maal nee. Je dicht anderen graag de rol toe van extremist, hier en daar zelfs voor bijna-neo-nazi, voor iets als simpels als een constatering dat een bepaalde groep gemiddeld crimineler is dan anderen. Nogal botte discussietechniek om maar te roepen dat degene die het niet me je eens zijn extremistisch zijn.
Doet me toch denken wie hier nou intolerant is.
En nee, ik denk niet aan concentratiekampen . Waar ik wel aan denk is dat men door het constateren van een probleem structurele verbeteringen kan aanbrengen. Nee, dat gaat wederom niet om te werk zetten of treinen naar polen, maar om bijvoorbeeld inburgeringsprogramma's, overleg op de juiste punten en een verfijndere aanpak van justitie (en - sorry, het spijt me, ik speel jammer genoeg voor jou niet voor nazi - dan heb ik het niet over deporteren).
Als je een probleem niet constateert, zul je het nooit oplossen.
quote:Leuke beeldspraak, nu nog leren een goed argument te bedenken ipv wat random quoten.
Dat bijvoorbeeld Macbeth de souplesse heeft van een olifant die met 4 gespalkte poten een opengebroken trambaan oversteekt blijkt wel uit de volgende quotes:
[..]
[..]I rest my case...
En karateka staan er om bekend vrij soepel te zijn
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja hoor roepen dat elke allochtoon/ buitenlander een verkrachter is dat helpt zeker de situatie l
quote:Erm
Op zondag 10 juni 2001 22:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja hoor roepen dat elke allochtoon/ buitenlander een verkrachter is dat helpt zeker de situatie l
Waar vond je dat
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:17 schreef MacBeth het volgende:Sjezus, wat is dit voor onzin, heb je mij ergens ooit om WO2 'oplossingen' zien vragen?
Nee...Sinds wanneer betekent het aankaarten van een probleem ook dat je extreme 'oplossing' wil?
Het een volgt idd niet meteen op het andere. Het probleem is wel dat als er iemand op een ondoordachte manier maar hard genoeg moord en brand begint te schreeuwen, er dmv. het overbekende massa hysterie principe een simpele "constatering" snel al om kan slaan in extreme "oplossingen". Zie mijn verwijzing naar WOII. Niets persoonlijks dus.Generalisaties zijn trouwens niet iets afschuwelijk ergs. Sterker nog, onze maatschappij rust erop. Elke politieke beslissing wordt op basis van statistieken, dus een generalisatie, genomen. Daarom geldt voor iedereen dezelfde wet, omdat we allemaal gegeneraliseerd worden.
Ik kan het deels wel met je eens zijn. Maar beslissingen en vooral de gevolgen ervan zijn niet zo zwart-wit als je hier wilt doen geloven. En omdat ik ook hier weer een discussie van wel enkele pagina's over kan vullen laat ik het hier maar bij.Waar jij andere totaal belachelijke elementen uit je betoog vandaan haalt is me ook niet duidelijk. Je schrijft me rassenhaat, chauvinisme en het creeeren van een gezamelijke vijand toe.
Ow, vat je het toch persoonlijk op. Goed lezen hoor!Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt rassenhaat?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt chauvinisme?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt het creeren van een gezamelijke vijand?
3 maal nee.
Helemaal met je eens. Maar het was ook als algemeen voorbeeld bedoeld (zie boven). Echter, waar ik iedere keer maar weer over val en waar je nog geen enkele keer direct op gereageerd hebt, is het feit dat jij een bepaalde constatering maar als onweerlegbaar feit ziet. Als ik van hier naar de supermarkt loop en ik wordt in mijn gezicht geslagen door iemand met een bril en ik kom verder niemand anders tegen met een bril, dan kan ik constateren dat 100% van de brillendragers aggressief tegen mij zijn. Jij en ik weten allebei dat het dan NOOIT een feit kan zijn!Je dicht anderen graag de rol toe van extremist, hier en daar zelfs voor bijna-neo-nazi, voor iets als simpels als een constatering dat een bepaalde groep gemiddeld crimineler is dan anderen. Nogal botte discussietechniek om maar te roepen dat degene die het niet me je eens zijn extremistisch zijn.
Niet meteen zielig gaan lopen doen als je eens een keer het vuur aan je schenen krijgt he! Als je (voor anderen) extreme reacties plaatst, dan kun je verwachten dat je een reactie krijgt...Waar ik wel aan denk is dat men door het constateren van een probleem structurele verbeteringen kan aanbrengen. Nee, dat gaat wederom niet om te werk zetten of treinen naar polen, maar om bijvoorbeeld inburgeringsprogramma's, overleg op de juiste punten en een verfijndere aanpak van justitie.
Toch vind ik het jammer dat je dit nu pas naar voren brengt. Het geeft aan dat je toch een stuk genuanceerder nadenkt over de problematiek dan de gemiddelde boerenlul bv. uit het dorp waar mijn ouders wonen, die voor de voeten van een anders gekleurde op de grond spugen...
We hadden een vervelende, bijna persoonlijke vete uit de weg kunnen gaan. IK beleef er in ieder geval geen plezier aan om met een chagrijnige kop te gaan zitten typenAls je een probleem niet constateert, zul je het nooit oplossen.
Ik denk dat we het over een hele hoop dingen misschien wel eens zijn, maar DIT blijft dus ons enige punt van conflict. Ik durf zelfs wel toe te geven dat hier een beetje arrogantie meespeelt. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en ikzelf heb pas na mijn VWO eigenlijk goed geleerd hoe je met allerlei bronnen om moet gaan en kritisch (vooral dat) met nieuws moet omgaan. Aangezien jij nog niet zover bent met je carriere, had ik ook eerder de neiging om te denken dat je er nog niet goed toe in staat bent. En tja, aangezien ik je eerste paar posts niet van bijzonder hoog niveau vond...Oh, en wat betreft die 'random' quotes: Het gaf alleen naar mijn mening heel erg aan dat de bedoeling van het beginnen van de post helemaal uit zijn verband gerukt werd omdat je er "allochtone verkrachters klotekop" (en dan vooral het eerste woord) tussen zette.
quote:Ach, een beetje prikkelen is nou eenmaal taak van de topicopener, een topic moet wat meer vlees op de botten hebben dan enkel een krantenartikel
Op zondag 10 juni 2001 22:17 schreef MacBeth het
Oh, en wat betreft die 'random' quotes: Het gaf alleen naar mijn mening heel erg aan dat de bedoeling van het beginnen van de post helemaal uit zijn verband gerukt werd omdat je er "allochtone verkrachters klotekop" (en dan vooral het eerste woord) tussen zette.
quote:Spit maar eens de hele discussie door je zal zeker veel van die uitspraken vinden .
Op zondag 10 juni 2001 22:58 schreef MacBeth het volgende:[..]
Erm
Waar vond je dat
quote:Helemaal doorgespit en nergens iemand een dergelijke insinuatie horen maken.
Op zondag 10 juni 2001 23:23 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Spit maar eens de hele discussie door je zal zeker veel van die uitspraken vinden .
quote:Staat toch echt nergens hoor.
Op zondag 10 juni 2001 23:23 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:[..]
Spit maar eens de hele discussie door je zal zeker veel van die uitspraken vinden .
Geef eens een letterlijke quote.
quote:Vooruit dan maar...
Op zondag 10 juni 2001 23:38 schreef Hummerr het volgende:
Helemaal doorgespit en nergens iemand een dergelijke insinuatie horen maken.
Kun je mischien een quote geven
quote:
Je vergeet de afkomst van deze 'mensen' te vermelden.
Ja, precies, niet dat ik het niet wist ofzo.. je kan het in 99 v/d 100 gevallen raden.
quote:
quote:
waarheid is hard...
quote:
Dat is gewoon mijn mening, wat ik zie en in de kranten lees en als ik weer eens Opsporing Verzocht ofzo kijk. Moet je maar eens goed luisteren naar die signalementen. Ik zit niet met een kladblok te turven en natuurlijk is het niet altijd zo, maar ga de problemen nou niet ontkennen, en mij niet voor lomp uitmaken. Dank je wel.
quote:
Valt het nou alleen mij weer op wat er staat? Immigranten? O nee, ik mag niet gaan generaliseren he? Ikop die gasten
quote:
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie). Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
quote:
Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.
Oeps ik word cynisch.
quote:
Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden, spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
quote:
Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???
Nee jij past je aan aan jou gastheer, als je tenminste fatsoen hebt.Allochtonen geven veelal niet thuis aan dit soort basic regels, terwijl ze wel massaal thuis geven aan het opstrijken van voorzieningen, opgebouwd door diezelfde gastheren, dat ikku nie begrijpu stoort me mateloos ja
quote:Heb ik hier nog een statistiek voor de midioten, Macbeths en Hummers onder ons:
Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.
quote:
naar voren:
— 94% jongens;
quote:Zullen we jullie ook maar preventief ruimen
Hoofd-kenmerken
van de tbs-populatie over de laatste tien jaar zijn:
— voor het overgrote deel mannen;
Bijna alle mannen zijn namelijk crimineel...
Ik heb trouwens ooit ergens gelezen, dat mensen met een intolerante houding jegens allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan tolerantere autochtonen.
Zal eens kijken of ik daar de bron nog bij kan vinden...
V.
quote:Laat me raden:
Op maandag 11 juni 2001 00:27 schreef Verbal het volgende:
Ik heb trouwens ooit ergens gelezen, dat mensen met een intolerante houding jegens allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan tolerantere autochtonen.Zal eens kijken of ik daar de bron nog bij kan vinden...
V.
quote:OK, nu snap ik het: je houdt er hier het Telegraaf principe op na... Veel geschreeuw, weinig wol.
Op zondag 10 juni 2001 23:17 schreef MacBeth het volgende:
Ach, een beetje prikkelen is nou eenmaal taak van de topicopener, een topic moet wat meer vlees op de botten hebben dan enkel een krantenartikel
quote:Heel goed hoor Verballeke, je kan al statistieken intrepreteren, nu nog even wat verder denken. De cultuur van allochtonen kan geassimileerd worden. Mannelijke hormonen spiegels niet. Jaaaaaaaa, goedzo, je bent dus appels met peren aan het vergelijken. En daarom slaat deze vergelijking dus nergens op. Knap hoor.
Op maandag 11 juni 2001 00:27 schreef Verbal het volgende:[..]
Heb ik hier nog een statistiek voor de midioten, Macbeths en Hummers onder ons:
[..]
[..]Zullen we jullie ook maar preventief ruimen
Bijna alle mannen zijn namelijk crimineel...
quote:Ow jawel, behalve semi-neo-nazi en aanzetter tot rassenhaat ben ik nu zelf ook nog eens crimineel omdat ik zeg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan autochtonen. Verrassend toch, hoe jij net als anderen zo goed kan stigmatiseren. En bedankt voor het compliment trouwens, een crimineel die nog nooit in politie in aanraking geweest is moet wel een hele intelligente zijn
Ik heb trouwens ooit ergens gelezen, dat mensen met een intolerante houding jegens allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan tolerantere autochtonen.Zal eens kijken of ik daar de bron nog bij kan vinden...
quote:...zucht...
Op maandag 11 juni 2001 18:54 schreef MacBeth het volgende:[..]
Heel goed hoor Verballeke, je kan al statistieken intrepreteren, nu nog even wat verder denken. De cultuur van allochtonen kan geassimileerd worden. Mannelijke hormonen spiegels niet. Jaaaaaaaa, goedzo, je bent dus appels met peren aan het vergelijken. En daarom slaat deze vergelijking dus nergens op. Knap hoor.
[..]Ow jawel, behalve semi-neo-nazi en aanzetter tot rassenhaat ben ik nu zelf ook nog eens crimineel omdat ik zeg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan autochtonen. Verrassend toch, hoe jij net als anderen zo goed kan stigmatiseren. En bedankt voor het compliment trouwens, een crimineel die nog nooit in politie in aanraking geweest is moet wel een hele intelligente zijn
Beste Macbeth, ouwe cijferneuker... ik pas nu effe 'for argument's sake' jullie technieken toe.
Waarom prik je er pas doorheen als het jullie niet uitkomt
Ga anders effe meediscussieren in het brabo-topic
V.
quote:
Op maandag 11 juni 2001 22:55 schreef Jethro het volgende:
Doe jezelf niet al teveel credit toe MacBeth, je bent
geen neonazi of wat dan ook, je bent gewoon dom.
ROFLMAO
Waar ben jij op uit? Dat degene met het hoogste IQ wint, omdat hij zo slim is?
Arrogantie ben je ook niet vies van, eerder maakte je mijn mening al voor minderwaardig uit omdat ik jonger ben, nu ook omdat ik dom zou zijn.
quote:Knap hoor, eerst subtiel anderen in een extremistisch hoekje duwen, en dan als dat op tafel gebracht wordt snel roepen dat je het allemaal niet zo bedoelde.
Altijd maar anderen de schuld geven voordat je ook maar 1 moment naar je zelf kijkt. Knap hoor!
quote:Er werd gevraagd naar quotes van insinuaties niet quotes van naar feiten.
Op maandag 11 juni 2001 00:20 schreef Verbal het volgende:[..]
Vooruit dan maar...
bla bla bla zie bericht van verbal hierboven ergens
quote:Welke technieken je ook toepast, je vergelijking blijft volledig de plank mis slaan, omdat het ene door maatschappelijke en het andere door biologische omstandigheden veroorzaakt is. Een betere maatschappij is maakbaar, sleutelen aan de bouw van 'de man' niet.
Op maandag 11 juni 2001 22:58 schreef Verbal het volgende:[..]
...zucht...
Beste Macbeth, ouwe cijferneuker... ik pas nu effe 'for argument's sake' jullie technieken toe.
Waarom prik je er pas doorheen als het jullie niet uitkomt
quote:
Ga anders effe meediscussieren in het brabo-topic
Ow, en lees eens de derde tekst uit het examen nederlands eerste tijdvak 2001. Pittig stukje hoor, maar vreet jij je wel doorheen. En denk dan nog eens na over culturen, cultuurbotsingen, en wat nou wenselijk is.
Wat ik wenselijk vindt is een betere omgang in de maatschappij tussen diverse culturen (en uiteindelijk versmelting van die culturen). Dat gaat met dialoog, om diverse problemen, wederzijdse irritaties en botsingen glad te strijken. En om die problemen, irritaties en botsingen te vinden zul je in de statistieken moeten duiken. Een van de opvallende uitschieters daarin is de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen, uitermate relevant voor het proces waar ik over spreek. Om een probleem op te lossen zul je het eerst moeten vinden.
quote:...en de clou...?
Op maandag 11 juni 2001 23:22 schreef Zanikneef het volgende:[..]
Er werd gevraagd naar quotes van insinuaties niet quotes van naar feiten.
quote:Ontgaat mij ook, maar zullen wel met zijn allen weer proberen een beetje ontopic te komen ?
Op maandag 11 juni 2001 23:24 schreef Verbal het volgende:[..]
...en de clou...?
Dank u.
quote:Dus 'de man' kan niets doen aan zijn criminele inslag?
Op maandag 11 juni 2001 23:24 schreef MacBeth het volgende:
Een betere maatschappij is maakbaar, sleutelen aan de bouw van 'de man' niet.
V.
quote:Grappig dat je op de rest van m'n post niet reageert.. Zou je dat alsnog willen doen?
Op maandag 11 juni 2001 23:35 schreef Verbal het volgende:
Dus 'de man' kan niets doen aan zijn criminele inslag?
En terug op je vraag, ze kunnen daar net zoveel aan doen als vrouwen, biologisch factoren maken het verschil.
quote:Ow, en lees eens de derde tekst uit het examen nederlands eerste tijdvak 2001.[/quote]Als ik eraan kan komen zal ik een dappere poging doen.
Op maandag 11 juni 2001 23:38 schreef MacBeth het volgende:[..]
Grappig dat je op de rest van m'n post niet reageert.. Zou je dat alsnog willen doen?
![]()
quote:Maak je geen zorgen.
Pittig stukje hoor, maar vreet jij je wel doorheen.
quote:Ga ik eerst dat stukje lezen, goed?
En denk dan nog eens na over culturen, cultuurbotsingen, en wat nou wenselijk is.
quote:Ja, en om een probleem op te lossen zul je meer moeten doen dan populistisch blaten in een topic als dit (niet specifiek naar jou toe, MB). Daarnaast zijn statistieken multi-interpretabel. Grappig dat JIJ daarop niet reageert, net zomin als op de posts van Light, waarin ook wat statistieken staan. Zou je dat alsnog willen doen?
Wat ik wenselijk vindt is een betere omgang in de maatschappij tussen diverse culturen (en uiteindelijk versmelting van die culturen). Dat gaat met dialoog, om diverse problemen, wederzijdse irritaties en botsingen glad te strijken. En om die problemen, irritaties en botsingen te vinden zul je in de statistieken moeten duiken. Een van de opvallende uitschieters daarin is de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen, uitermate relevant voor het proces waar ik over spreek. Om een probleem op te lossen zul je het eerst moeten vinden.
V.
quote:Ik vind het niet terecht om die drie over één kam te scheren.
Op maandag 11 juni 2001 00:27 schreef Verbal het volgende:
Heb ik hier nog een statistiek voor de midioten, Macbeths en Hummers onder ons:
Het probleem is de laatste weken op dit forum, dat sommige posters nogal ongenuanceerd met de problemen omspringen en ze bijna automatisch naar een soort van xenofobie vertalen. En daar past dus wel enige relativering met andere interpretaties en vergelijkingen met mannen/autochtonen, noem maar op.
quote:Macbeth betrok ik erbij omdat hij het over statistieken had, ik zie echt het verschil wel
Op maandag 11 juni 2001 23:57 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik vind het niet terecht om die drie over één kam te scheren.
Anderen springen pas ECHT vrij om met cijfertjes (zou wel willen weten hoe zij hun schoolrapporten interpreteerden )
V.
quote:Heb graag dat je dan even de "beestjes" bij hun naam noemd in deze zoveelste stookpost van je.
Op maandag 11 juni 2001 23:57 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik vind het niet terecht om die drie over één kam te scheren.
Van MacBeth is bekend dat 'ie rechts is en rechts heeft niet altijd de meest subtiele oplossingen voor dit soort vraagstukken, maar de manier waarop MacBeth er nu over praat is gewoon redelijk (imho, voorzover ik gezien heb).
Er zijn problemen met criminele allochtonen die wel degelijk voortkomen uit het botsen van twee culturen. Ik vind dat je dat niet moet ontkennen, want dan kun je er zoals gezegd ook niets aan doen.Het probleem is de laatste weken op dit forum, dat sommige posters nogal ongenuanceerd met de problemen omspringen en ze bijna automatisch naar een soort van xenofobie vertalen. En daar past dus wel enige relativering met andere interpretaties en vergelijkingen met mannen/autochtonen, noem maar op.
quote:Nogmaals:Graag ff een recht voor zijn raap uitleg koekepan.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:30 schreef Hummerr het volgende:[..]
Heb graag dat je dan even de "beestjes" bij hun naam noemd in deze zoveelste stookpost van je.
quote:Hummerr, R@b, Midioot, waspman
Op dinsdag 12 juni 2001 00:30 schreef Hummerr het volgende:
Heb graag dat je dan even de "beestjes" bij hun naam noemd in deze zoveelste stookpost van je.
quote:Kan mij echt niks schelen. Je vraag is beantwoord, maar ik had 'm in eerste instantie niet zien staan.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:38 schreef Hummerr het volgende:
Ben niet zo gediend van dit achterbakse gebral.
quote:thanks
Op dinsdag 12 juni 2001 00:38 schreef Koekepan het volgende:[..]
Hummerr, R@b, Midioot, waspman
Seksueel misbruik, verkrachtingen en aanrandingen komen overal ter wereld voor, incest vindt plaats in de meest 'beschaafde' families: misschien is het aardig om je daar eens in te verdiepen..waarom is dat? Een soort vreemd instinct om te willen overheersen? Waarom vinden mensen het nodig om een ander op die manier te vernederen?
quote:laat die koekepan toch.. iedereen weet al dat hij ontoerekeningsvatbaar is...
Op dinsdag 12 juni 2001 00:41 schreef Hummerr het volgende:
Mij intereseert het wel!
Jij noemd mij dus een xenofoob,koekepan?
Leg maar ff uit dan!
Je hebt nog een uur de tijd om je woorden terug te trekken of nader te verklaren koekepan.
Anders ga je bij mij definitief op negeer!.
quote:Haha. Hoe jij toch stoten in het luchtledige doet
Op dinsdag 12 juni 2001 00:44 schreef waspman het volgende:[..]
laat die koekepan toch.. iedereen weet al dat hij ontoerekeningsvatbaar is...
Golfer, je kan aan ut werk
quote:Hahaha.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:50 schreef Hummerr het volgende:
Geen reaktie van koekepan?
Mooi! dan is bij deze maar weer eens bewezen hoe hij uit zijn nek loopt te kletsen.Je hebt nog een uur de tijd om je woorden terug te trekken of nader te verklaren koekepan.
Normale mensen slapen om deze tijd
quote:Daarom verwacht ik ook een reaktie van koekepan.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:58 schreef MacBeth het volgende:[..]
Normale mensen slapen om deze tijd
quote:Ik stuur je wel een mailtje, want dit forum verzuipt in de persoonlijke aanvallen.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:50 schreef Hummerr het volgende:
quote:Liever even hier koekepan!
Op dinsdag 12 juni 2001 01:06 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik stuur je wel een mailtje, want dit forum verzuipt in de persoonlijke aanvallen.
quote:Is het nou een persoonlijk meningsverschil of niet? Toch wel dacht ik?
Op dinsdag 12 juni 2001 01:07 schreef Hummerr het volgende:
Ik heb niks te verbergen.
quote:Mijn mailadres is geen openbare toilet.
Op dinsdag 12 juni 2001 01:10 schreef Koekepan het volgende:[..]
Is het nou een persoonlijk meningsverschil of niet? Toch wel dacht ik?
quote:*proest*
Op dinsdag 12 juni 2001 01:11 schreef Hummerr het volgende:
Back on topic dus!
quote:Het forum wel, denk je? (Is bovendien mijn laatste reactie.) Als ik je persoonlijk beledigd heb, dan wil ik e.e.a. best verduidelijken.
Op dinsdag 12 juni 2001 01:11 schreef Hummerr het volgende:
Mijn mailadres is geen openbare toilet.
quote:Kijken wie de grootste ballen heeft zeg ik maar, testoteron gehalte meten etc.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:59 schreef RaisinGirl het volgende:
Wat een opgefokte mannetjes hier zeg, wat vinden we onszelf weer belangrijk en wat zijn de egootjes weer snel gedeukt...maar niet even de moeite nemen om gewoon inhoudelijk en ontopic te reageren?!
zucht, oeverloos ...
quote:Vernederen is niet het doel, het is een bijproduct.
Op dinsdag 12 juni 2001 00:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Waar gaat het nou eigenlijk over?
Seksueel misbruik, verkrachtingen en aanrandingen komen overal ter wereld voor, incest vindt plaats in de meest 'beschaafde' families: misschien is het aardig om je daar eens in te verdiepen..waarom is dat? Een soort vreemd instinct om te willen overheersen? Waarom vinden mensen het nodig om een ander op die manier te vernederen?
In dit geval was het meisje een warm stuk vlees met een gat, dat d.m.v. voldoende wrijving kon resulteren als opvangbak voor hun zaad.
Ik weet het, klinkt naar en dat was het dus ook.
Dit zul je blijven zien, er zullen altijd mensen zijn die geen reet voorstellen in de wereld, en op een gegeven moment zullen pakken waar zij vinden dat ze recht op hebben.
Triest maar waar...
V.
quote:Heeee, we zijn zowaar weer ontopic!?
Op dinsdag 12 juni 2001 10:22 schreef Verbal het volgende:[..]
Vernederen is niet het doel, het is een bijproduct.
Het hoofddoel is 'instant gratification'; pakken wat je wilt, zonder je druk te maken over de gevolgen (voor anderen). Het is een vorm van egoïsme en zwakheid. Jezelf centraal stellen, de ander doet er niet toe. En geen controle over je eigen driften.In dit geval was het meisje een warm stuk vlees met een gat, dat d.m.v. voldoende wrijving kon resulteren als opvangbak voor hun zaad.
Ik weet het, klinkt naar en dat was het dus ook.
V.
quote:Ik denk dat ze niet mee wilden doen, maar ook tegelijkertijd niet het lef hadden om hun companen tegen te houden.
Op dinsdag 12 juni 2001 19:24 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
De jongens waren met z'n vieren (of zessen? is me nu niet helemaal duidelijk), het meisje is door twee van hen verkracht. Terwijl die anderen er wel bij betrokken waren. Wat was hun 'gratification'?
Of de trein kwam aan op het station voordat zij aan de beurt waren?
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:12 schreef MacBeth het volgende:
Arrogantie ben je ook niet vies van, eerder maakte je mijn mening al voor minderwaardig uit omdat ik jonger ben, nu ook omdat ik dom zou zijn.
Tja wat moet ik dan. Als je nou eens zou goed zou leren lezen dan zou de discussie er een stuk makkelijker op worden. Maar goed, jij voelt je weer op je pikkie getrapt en zoals altijd ligt dat aan de ander.Knap hoor, eerst subtiel anderen in een extremistisch hoekje duwen, en dan als dat op tafel gebracht wordt snel roepen dat je het allemaal niet zo bedoelde.
Zoals eerder gezegd heb jij een probleem met lezen en interpreteren van tekst, maar op de een of andere manier bracht jouw interpretatie van criminaliteits cijfers onder allochtonen dat al naar voren.
Ohja en WEER die situatie he: IK heb kritiek op jou en je eerste reactie is zoiets als: "Ach man, wat je zegt ben je zelf". Goed betoog man!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |