abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2001 @ 15:22:00 #1
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_968302
Van de FP, http://www.fokzine.net/news.fok?id=7696
quote:
Verkrachting in bomvolle trein
Gepost door Chris (MrBig) - maandag 4 juni 2001 @ 12:11 - Bron: bn/de stem
eikhol had ons via de newssubmit het volgende te melden:

In Frankrijk is een 21-jarige studente uit Duinkerken op klaarlichte dag in een bomvolle trein verkracht door vier jongeren. Op het moment van de verkrachting bevonden zich zeker tweehonderd reizigers in de regionale trein die van Duinkerken naar Lille reed.

Van de reizigers heeft niemand een hand uitgestoken, niemand heeft aan de noodrem getrokken, niemand heeft met een mobiele telefoon de politie proberen te waarschuwen. De conducteur zei 'niets bijzonders' te hebben gezien.

Het drama heeft zich afgespeeld op 24 mei in de namiddag maar is pas nu in de openbaarheid gekomen omdat de politie twee van de vier daders inmiddels heeft gearresteerd. Het slachtoffer herkende hen van foto's die haar werden voorgelegd. Twee van de daders, 14 en 16 jaar, bleken al eerder met de politie in aanraking te zijn geweest vanwege seksuele intimidatie.

De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.

Aanvankelijk 'beperkten' de daders zich tot het maken van obscene opmerkingen maar toen de studente aanstalten maakte naar een andere wagon te vertrekken, werd ze met broekriemen vastgebonden en geheel uitgekleed. Twee van de vier verkrachtten haar. De nachtmerrie duurde een half uur. Toen de trein het station van Lille binnenreed stapten de daders uit alsof er niets was gebeurd. Hun voorbeeld werd gevolgd door de medereizigers.

Volledig overstuur belde het slachtoffer haar ouders die op hun beurt de politie inlichtten. De twee verkrachters zijn inmiddels voorgeleid aan de kinderrechter. De andere twee zijn op vrije voeten gesteld omdat de studente nog geen getuigen heeft kunnen vinden die kunnen beamen dat ze medeplichtig zijn geweest aan de collectieve verkrachting.

Sjezus

Ik zou daar een mooie uitdaging in gezien hebben, "hoe bereik ik maximale verbouwing van een allochtone verkrachtersklotekop in 10 seconden?".

Echt diep triest dat die ongewenste pubertjes dit zomaar kunnen doen... Kom op, met een hele treincoupe, ter plekke lynchen die eikels.

Down[br]Under
pi_968308
Waarom doet dan niemand iets
pi_968313
Ja ik vind het ook zo stom, als je dat ziet dan haal je toch minstens iemand of bel je de politie!!
  maandag 4 juni 2001 @ 15:25:01 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_968328
Hmm en ze waren niet bewapend?
Ik had inderdaad zeker de politie gebeld!

(moet ik er wel aan denken even m'n beltegoed op te laden)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 juni 2001 @ 15:26:33 #5
1358 Xhorder
He's back...
pi_968334
Echt een schokkend bericht.
Is iedereen tegenwoordig zo bang om voor lul te staan tegenover onbekenden dat ze niks durfen te doen? Ik vind het maar een enge ontwikkeling. Geen mens die een poot uitsteekt om haar te helpen en gewoon doen alsof ze niks zien. Echt belachelijk..
... na vijf jaar
pi_968337
niet te geloven. Dat niemand iets gedaan heeft, ik kan er gewoon niet bij.
pi_968341
Kunnen die reizigers dan ook niet vervolgd worden?
pi_968345
* BlackAngel is helemaal perplex

Lynchen idd...

niemand sterft aan liefde...
pi_968373
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Kunnen die reizigers dan ook niet vervolgd worden?
Is het niet verplicht om tenminste de politie te bellen of zoiets?

Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen idd.

maandag 4 juni 2001 @ 15:33:55 #10
331 Merel
Be here now.
pi_968390
Gatverdamme, word helemaal misselijk en krijg zo'n vies gevoel als ik dit lees!!

Jakkes, die mensen moesten zich rotschamen en ik hoop dat ze zich de rest van hun leven dooschuldig zullen voelen.

En hoe moet die studente zich wel niet voelen? M'n hele vertouwen in de mensheid zou in 1 klap verdwenen zijn. Gatver!

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 4 juni 2001 @ 15:36:57 #11
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_968415
van die gasten moeten in het openbaar hun lul worden afgesneden..klootzakken!
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 4 juni 2001 @ 15:38:09 #12
2860 ALTER-EGO
Otherstyle
pi_968421
Schokkend inderdaad, zo'n bericht over zo'n gruwelijke geweldpleging waarbij niemand een hulpende hand uitsteekt naar het slachtoffer. Onbegrijpelijk dat in een volle trein zoiets kan gebeuren.
Freestyle
pi_968424
Ik ga over mijn nek hiervan.

Ik kan maar niet begrijpen dat niemand dan ook maar iets heeft ondernomen om dat meisje te helpen.
Dat niemand aan de noodrem heeft getrokken of de politie gebeld heeft!?

#geen
  maandag 4 juni 2001 @ 15:42:41 #14
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_968446
Wat mij betreft mogen degenen die lekker toekeken naar het schouwspel zonder een vinger uit te steken ook vervolgd worden jah. Ronduit afschuwelijk dat je zo egoistisch bent "waarom zou ik er moeite voor doen, ik heb er toch geen last van"
Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 15:45:09 #15
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968461
-edit- Nevermind

op die gasten.

De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  maandag 4 juni 2001 @ 15:47:56 #16
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_968485
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:45 schreef Dagootje het volgende:
Je vergeet de afkomst van deze 'mensen' te vermelden.
quote:
het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille
Da's de subtiele manier van de 'betere' media om allochtone afkomst te melden.
Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 15:51:04 #17
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968505
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:47 schreef MacBeth het volgende:
Da's de subtiele manier van de 'betere' media om allochtone afkomst te melden.
Ja, precies, niet dat ik het niet wist ofzo.. je kan het in 99 v/d 100 gevallen raden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  maandag 4 juni 2001 @ 15:51:53 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_968513
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:42 schreef MacBeth het volgende:
Wat mij betreft mogen degenen die lekker toekeken naar het schouwspel zonder een vinger uit te steken ook vervolgd worden jah. Ronduit afschuwelijk dat je zo egoistisch bent "waarom zou ik er moeite voor doen, ik heb er toch geen last van"
helemaal gelijk..
idioten dat het zijn.. ik zou echt zwaar alarm slaan..hele trein bijelkaar schreeuwen en gezorgd hebben dat ze de rest van hun leven impotent zouden zijn...

kan hier echt super slecht tegen..

maandag 4 juni 2001 @ 15:52:35 #19
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_968516
pi_968524
jeetje wat walgelijk dat niemand ook maar een poot uitsteekt .
By the way ik vind het in zo'n topic totaal irrelevant of ze allochtoon zijn , het gaat er om dat zoiets gebeurd in een bomvolle trein en niemand geen poot uitsteekt om dat meisje ook maar te helpen .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_968527
:
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_968532
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:53 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
By the way ik vind het in zo'n topic totaal irrelevant of ze allochtoon zijn , het gaat er om dat zoiets gebeurd in een bomvolle trein en niemand geen poot uitsteekt om dat meisje ook maar te helpen .
Andere discussie-alert.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 15:55:32 #23
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_968538
quote:
precies!
het is een walgelijke actie
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
pi_968539
quote:
Das waar, maar dat er bij vermeld wordt dat ze uit een immigrantenwijk kwamen is de bevestiging die iedereen er bij wil zien.
If you reincarnate, I will have to shoot you again
  maandag 4 juni 2001 @ 15:55:52 #25
6167 WarriorNL
Life is short
pi_968540
WALGELIJK!!!!!
Dit soort lieden mogen wat mij betreft ter plekke geruimd worden.
Mijn maag draait zich om bij dit soort berichten.
Had nou werkelijk waar niemand even kunnen bellen met zijn/haar mobieltje? Dat is wel het minste wat er gedaan had kunnen worden
pi_968555
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:
maar ik vind uitspraken als 99 van de 100 keer is het een allochtoon ook misselijk
Ik sympathiseer Maar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 15:57:23 #27
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_968562
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:55 schreef jerney het volgende:

[..]

waarheid is hard...
pi_968616
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:51 schreef Qarinx het volgende:

[..]

helemaal gelijk..
idioten dat het zijn.. ik zou echt zwaar alarm slaan..hele trein bijelkaar schreeuwen en gezorgd hebben dat ze de rest van hun leven impotent zouden zijn...

kan hier echt super slecht tegen..

Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .
  maandag 4 juni 2001 @ 16:01:49 #29
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_968622
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik sympathiseer Maar goed, als iemand zo lomp is om dat te schrijven kun je ook gewoon accepteren dat het niet zoveel zin heeft om daarop in te gaan.

weet ik ook wel, maar moest het ff kwijt
die omstanders mogen ze van mij ook echt zwaar straffen tis toch niet normaal dat je geen poot uitsteekt kom op! het zijn 4 minderjarige gozertjes. Die gooi je toch met z'n allen het raam uit?
  maandag 4 juni 2001 @ 16:01:57 #30
6167 WarriorNL
Life is short
pi_968625
Waarom toch weer de discussie over de vermeende nationaliteit van de daders? Daar heeft het slachtoffer iets aan?

(Wat is de nationaliteit van het slachtoffer, daar gaan we toch ook geen discussie over voeren?)

Dat de daders uit een migrantenwijk komen wil nog niet voor 100% zeggen dat het allochtonen zijn.
Trouwens als de daders Nederlanders zouden zijn, zijn het in dit geval ook allochtonen

Maar ff on-topic: het is en blijft een AFSCHUWELIJKE daad (ongeacht kleur en/of nationaliteit)

[Dit bericht is gewijzigd door WarriorNL op 04-06-2001 16:13]

maandag 4 juni 2001 @ 16:02:42 #31
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968636
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:56 schreef Koekepan het volgende:
Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren? Dat is gewoon mijn mening, wat ik zie en in de kranten lees en als ik weer eens Opsporing Verzocht ofzo kijk. Moet je maar eens goed luisteren naar die signalementen. Ik zit niet met een kladblok te turven en natuurlijk is het niet altijd zo, maar ga de problemen nou niet ontkennen, en mij niet voor lomp uitmaken. Dank je wel.

Of zoals Theo Maassen zei, "Ik discrimineer niet, ik constateer alleen feiten".

-edit- veel typo's

[Dit bericht is gewijzigd door Dagootje op 04-06-2001 16:10]

maandag 4 juni 2001 @ 16:02:58 #32
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_968639
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat misschien niet gedaan heeft , maar denk gewoon dat de meesten treinpassagiers dachten :hear no evil , see no evil en dus lekker de oogkleppen opdeden .

ik bedoelde als treinpassagier zijnde... had ik 'r bovenop gesprongen ...
  maandag 4 juni 2001 @ 16:03:54 #33
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968652
Ik laat me trouwens weer afleiden, wat die treinpassagiers (niet) hebben gedaan, is natuurlijk niet goed te praten, maar daar is iedereen het mee eens, dat is geen discussie
  maandag 4 juni 2001 @ 16:04:28 #34
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_968661
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:01 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

Daar heeft het slachtoffer iets aan?

waar gaat dit over..?
pi_968677
Vind ik nou eigenlijk wel een goed punt een verkrachter is een verkrachter en dan maakt huidskleur niet veel uit , ze voelt zich er heus niet beter om dat het geen nederlanders waren ofzo , zelfde geld voor een nederlander die haar had verkracht van pfff het is gelukkig geen buitenlander .
Het is gewoon botweg verkrachting .
  Trouwste user 2022 maandag 4 juni 2001 @ 16:14:26 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_968712
Dit soort situaties is al zo vaak voor gekomen.

Iedereen is een held, achteraf.

Er zijn veel experimenten mee gedaan, het is schokkend om te zien hoe weinig initiatief mensen nemen tijdens deze omstandigheden.

Iedereen is een held, achteraf.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 4 juni 2001 @ 16:14:48 #37
4593 Marty
Digi-babe
pi_968716
Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar hier in Italie hebben heel veel treinen nog van die coupe's, van die hokjes met 6 zitplaatsen waarvan je de deur kunt dichttrekken en gordijntjes er voor kunt schuiven.
Als dit meisje met die jongens in zo'n coupe heeft gezeten, dan kan het heel goed dat niemand iets heeft gezien..
Ik wil hiermee niet de omstanders verdedigen, maar ik vertel alleen wat er kan zijn gebeurd..
Forza Juve!
pi_968735
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Dagootje het volgende:
Lomp nog wel? Kan je dat niet anders formuleren?
Niet zo aardig

Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.

Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 16:22:56 #39
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968759
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:17 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Niet zo aardig

Nee eh sorry je hebt gewoon gelijk wat de cijfers betreft, maar 99 op 100 is overdreven en vond ik kenmerkend voor een laag sympathiegehalte.

Tuurlijk is het overdreven, ik weet ook nog wel dat 99/100 geen 50% maakt. Het is echt om aan te geven dat er een probleem is en soms moet je dan even naar extremen grijpen en wat overdrijven om mensen wakker te schudden.
pi_968785
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
  maandag 4 juni 2001 @ 16:30:37 #41
6167 WarriorNL
Life is short
pi_968808
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
Het is een bekend feit dat je meer kans hebt om te verzuipen (bijvoorbeeld) als er 1000 mensen staan te kijken, dan als er 1 persoon staat te kijken. Mensen wachten in het eerste geval allemaal tot een ander iets doet. Pas als ze de enige zijn, voelen ze zich verantwoordelijk om te helpen. Heel triest.
Triest maar inderdaad wel waar, het is een bekend psychologisch verschijnsel.
Een aantal jaren geleden in Barendrecht gebeurde het dat er iemand verzoop onder de ogen van vele mensen.
Misschien is dat nog wel het allerergste om als slachtoffer te moeten constateren .....
pi_968824
Ik zou die honden gelijk de trein uitschoppen , als ik dat zou zien , maakt me niet uit met hoeveel man ze zijn en/of de trein nog rijdt !! ...... hier word ik toch zo moe van de laatste tijd ..... word steeds erger !!

Ik leef met dat meisje meeeeeeeeeeee..........

[url=http://www.rvhflashdesign.nl/]RVHFlashDesign.nl[/url] | [url=http://www.pimforpresident.net]PimforPresident.net[/url]
  maandag 4 juni 2001 @ 16:41:01 #43
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_968867
Het schijnt dat hoe groter het aantal omstanders is hoe kleiner de kans is dat iemand gaat helpen. Maar dit is wel een heel kwalijke zaak
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 4 juni 2001 @ 16:43:34 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_968886
Hier heb ik geen woorden voor
quote:
De jonge vrouw, studente Engels aan de universiteit in Lille, had op de bewuste dag haar ouders in Duinkerken bezocht. In het rijtuig hield zich ook een groep jongeren op, afkomstig uit een immigrantenwijk in Lille. De knapen waren naar het strand geweest en vielen van het begin af aan reizigers lastig. Het slachtoffer moest het het meest ontgelden.
Valt het nou alleen mij weer op wat er staat? Immigranten? O nee, ik mag niet gaan generaliseren he?
Ik op die gasten weet je dat!
The truth was in here.
  maandag 4 juni 2001 @ 19:16:26 #45
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_969610
Grappig hoe iedere huis-, tuin en -keukenracist zo'n topic oppakt om uitspraken te doen als: "het land uit", "immigranten" en "wijs die Marokkanen aan en ik sla ze in elkaar" (<-van de Frontpage).

Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goed van dat soort ondoordachte posts.

Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebben Castreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.

pi_969635
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:16 schreef Jethro het volgende:
`Ow en wat betreft die eikels in die trein: ik zou er in ieder geval een paar goed hard onder de kloten geschopt hebben Castreren is beter dan genezen. Waarschijnlijk had dat stelletje schijnheilige sufferds dan ook geen poot uitgestoken als ik vervolgens in elkaar geramd zou worden, maar ik heb er graag een paar blauwe plekken voor over om zo'n meisje van zo'n traumatische ervaring te verlossen.
Ik heb gelezen dat veel marokkaanse jongens nogal een anale obsessie hebben, dus misschien was jij dan zelf ook wel aan hun lusten ten prooi gevallen.

Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 19:27:42 #47
3767 Herald
Come get some
pi_969659
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:27 schreef Xenia het volgende:
daarom moet je altijd specifiek zijn
niet "help" roepen, maar specifiek iemand aanwijzen. "Help, he jij daar met die c-cup en wit t-shirt, help me". Dan kijkt iedereen die persoon aan en kan die het niet meer maken om je niet te helpen als je verzuipt.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 4 juni 2001 @ 19:31:44 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969676
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:27 schreef Herald het volgende:

[..]

daarom moet je altijd specifiek zijn
niet "help" roepen, maar specifiek iemand aanwijzen. "Help, he jij daar met die c-cup en wit t-shirt, help me". Dan kijkt iedereen die persoon aan en kan die het niet meer maken om je niet te helpen als je verzuipt.

dat moet ik onthouden
  maandag 4 juni 2001 @ 19:32:04 #49
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_969680
quote:
Voordat je stomme dingen typt moet je je een ding even afvragen: alle 'rasechte Ariërs' doen dat nooit he... Die doen allemaal welzijnswerk en bidden netjes voor het slapengaan. Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit." Oeps.. daar blijkt maar weer even hoe stom het is als je generaliseert. En rot alsjeblieft op met "zo zijn de cijfers" en "ik discrimineer niet, zo zijn de feiten" want NIEMAND die zoiets post heeft er ook maar enige onderbouwing van bijvoorbeeld het CBS bij, dus waar anders dan op je eigen fantasie baseer je dit? Omdat het vaak in het nieuws is? Selectieve waarneming en Oostindische doof/blindheid. Ik word onderhand echt goed van dat soort ondoordachte posts.
Owjee, daar hebben we de ontkenner.

Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).

Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...

Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 19:33:11 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_969686
quote:
Ik hoor ook nooit iemand zeggen: "Stelletje kutblanken, allemaal het land uit."
Je hebt zeker niet op een zwarte school gezeten.

Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.

Oeps ik word cynisch.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 juni 2001 @ 19:34:36 #51
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969699
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar je hebt gelijk hoor, mensen die zeggen kut Marokkanen zijn bevooroordeelde racisten. Het waren namelijk waarschijnlijk Algerijnen.

Oeps ik word cynisch.

maandag 4 juni 2001 @ 19:35:40 #52
3767 Herald
Come get some
pi_969703
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:32 schreef MacBeth het volgende:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Frappant dat het altijd kutturk en kutmarokkaan is als het over allochtonen gaat. Zelden worden Surinamers of Antillianen de huid vol gescholden.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 4 juni 2001 @ 19:36:06 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_969708
quote:
Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).
Nouja wel een beetje fantasie, Turken zijn 'maar' 1.8 keer crimineler dan de autochtone bevolking, omdat dieven ook in de Turkse cultuur als bijzonder laag worden aanschouwd. Ook Surinamers vallen wel mee. Antillianen en Marokkanen zitten respectievelijk op een indexcijfer van 440 en 460 (van de 100).
  maandag 4 juni 2001 @ 19:36:20 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_969710
quote:

[..]

Owjee, daar hebben we de ontkenner.

Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie).

Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...

Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:

namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen.

Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_969743
Frappant hoe een discussie over verkrachting uitdraait op het aanwijzen van iemand die buitenlands en dat die vaak meer verkrachters hebben .
Ik vind dat echt nonsens dus het ging hier om verkrachting en niet om beschuldigende vingertjes uit te steken naar allochtonen .
Voor mij geld nog steeds de regel verkrachter is een verkrachter en het kan me nog altijd niet bommen of die nou een tintje heeft of niet .
pi_969769
Dit geloof ik dus voor geen met. Dit kan gewoon niet gebeurt zijn. Come-on, je ziet een griet verkracht worden door een paar man. Je zit in een bomvolle wagon en niemand doet iets? Ik geloof er geen barst van. Als ik in die wagon had gezeten dan had ik echt wel wat gedaan. Dan had ik m'n telefoon niet gebruikt om de politie te bellen, maar had ik die 4 kearl's verkracht met zo'n gsm.
Peace, Love, Unity & Respect
  maandag 4 juni 2001 @ 19:48:36 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_969779
Nah het zouden inderdaad van die coupé's kunnen zijn als Marty had omschreven.
  maandag 4 juni 2001 @ 19:48:55 #58
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_969781
Nou, die laffe blanke omstanders mogen ze ook wel oppakken. En als mededader veroordelen.

Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  maandag 4 juni 2001 @ 19:57:40 #59
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_969830
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:36 schreef golfer het volgende:
Enne...ik wil die "wetenschappelijk" onderbouwde cijfers van jou wel eens even zien met juiste bronvermelding
Je neemt me de woorden uit de mond.

Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.

pi_969846
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:57 schreef Jethro het volgende:
Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.
Idd!
Wittgenstein
pi_969848
quote:

[..]

Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat mannen die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.

off topic die vallen bij mij nog onder de categorie jongen hoor :p.
  maandag 4 juni 2001 @ 20:01:26 #62
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969851
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:48 schreef links234 het volgende:
Nou, die laffe blanke omstanders mogen ze ook wel oppakken. En als mededader veroordelen.

Komt de verhouding tussen de fransen en de buitenlanders in de gevangenis ook ten goede.

*proest*

ontopic: ik ben het dus helemaal met ATJ eens dat iedereen zich er weer op focust dat de daders allochtonen zouden zijn. het lijkt wel of dit forum erdoor geobsedeerd is. kijk eens hoeveel topics erover zijn.. en gaat het er niet over, dan wordt het wel zo verdraaid dat het er uiteindelijk wel over gaat.

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 04-06-2001 20:14]

maandag 4 juni 2001 @ 20:03:05 #63
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969859
quote:

[..]

Zo weet ik namelijk ook (ergens uit de Science van vorig jaar, lees maar!) dat jongens die op 3 november 1984 zijn geboren de meeste onzin uitkramen op online forums.

hehehe
pi_969863
Inderdaad vaak draait uiteindelijk vaak de discussie daar op uit
  maandag 4 juni 2001 @ 20:10:46 #65
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_969898
quote:
Mag jij in ouwe Elseviers gaan bladeren, ik weet het nummer niet meer

Kan wel zin dat 't ondertussen wat verschoven is zoals speknek aangeeft, die elsevier was van een paar jaar terug ofzo.

Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 20:15:41 #66
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_969917
Oh ja hoor, helemaal mee eens dat topics vaak anders eindigen dan dat ze begonnen zijn. Als je maar wel het onderscheid maakt tussen de discriminerende doe-het-zelver en de mensen op dit forum die tenminste hun reactie met een beetje intellect kunnen onderbouwen.

Een oorzaak hiervoor is ook snel gevonden. Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak". Maar ik denk dat je de afkomst beter weg kan laten, want de van nature al racistische lezer zal "buitenlands" oppikken en onthouden. En tja, daar krijg je vervuiling van op het forum, en verdraaiing van het topic van, waar ik nu ook mee bezig ben... Dussuh...
-Einde-

maandag 4 juni 2001 @ 20:16:47 #67
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_969930
quote:
Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
Down[br]Under
  Trouwste user 2022 maandag 4 juni 2001 @ 20:20:12 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_969949
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Als je maar wel het onderscheid maakt tussen de discriminerende doe-het-zelver en de mensen op dit forum die tenminste hun reactie met een beetje intellect kunnen onderbouwen.
Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 4 juni 2001 @ 20:33:04 #69
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_970006
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:16 schreef MacBeth het volgende:
Erg laffe wijze om iemand die jouw betoog met feiten tegenspreekt onderuit te halen. Jammer dat je niet op de discussie, maar op de man speelt.
Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Bovendien spreek je nog steeds van feiten, maar ik neem zo'n generaliserend argument nooit serieus zonder goede bronvermelding.
Maar wees gerust hoor, het is niet persoonlijk bedoeld hoor! Ik probeer alleen te zorgen dat je je onzorgvuldige uitspraak nuanceert.
  maandag 4 juni 2001 @ 20:35:05 #70
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_970020
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:20 schreef tong80 het volgende:
Wat is het verschil tussen een intellectuele en een domme racist ?
De domme racist is in de meerderheid...
Waarom vraag je dat?
  maandag 4 juni 2001 @ 20:51:04 #71
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_970128
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:33 schreef Jethro het volgende:

[..]

Het is precies wat jij doet, alleen dan op jou toegepast en dan wordt het ineens laf. Dat vind ik een hele aparte benadering van je...
Bovendien spreek je nog steeds van feiten, maar ik neem zo'n generaliserend argument nooit serieus zonder goede bronvermelding.
Maar wees gerust hoor, het is niet persoonlijk bedoeld hoor! Ik probeer alleen te zorgen dat je je onzorgvuldige uitspraak nuanceert.

Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.

Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...

Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 20:55:19 #72
10188 links234
pi_970160
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:51 schreef MacBeth het volgende:
bewijzen met statistieken...
Da's lastig, aangezien je elke statistiek op elke gewenste manier kunt intepreteren.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  Trouwste user 2022 maandag 4 juni 2001 @ 20:55:23 #73
7889 tong80
Spleenheup
pi_970162
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:35 schreef Jethro het volgende:

[..]

De domme racist is in de meerderheid...
Waarom vraag je dat?

Ik dacht dat je een vergelijking trok tussen die twee ?

Heb ik dat dan verkeert begrepen ?

Je had het over de discriminerende doe-het-zelfer en de mensen op dit Forum met een beetje intellect.

btw Net als golfer stoor ik me mateloos aan het feit dat vrijwel iedere discussie ontzand in oeverloos gezwam over allochtonen.

Daar ging dit topic niet over.

pi_970212
quote:

[..]

Heeft wederom niets te maken met waarom het hier gaat:

namelijk dat niemand een poot uitstak om dat arme meisje te helpen.

Oke, ff offtopic dan maar.
http://www.minjust.nl/b_organ/wodc/publicaties/overige/pdf/180-05-h5.pdf
Hier vind je dus een documentje (website van ministerie van Justitie) staan wat feiten over de bevolking van de nederlandse gevangenissen.
Zo staat daar op pagina 23 het volgende:
quote:
De Raad voor de Kinderbescherming draagt zorg voor de coördinatie en de begelei-ding
van de taakstraf. Indien een taakstraf mislukt (bijvoorbeeld doordat de min-derjarige
zich niet aan de afspraken houdt) krijgt, volgens een dossieronderzoek uit
1994 onder 200 jongeren (Blees en Brouwers, 1996), bijna de helft van de minderjari-gen
dan een voorwaardelijke straf en iets meer dan een kwart een onvoorwaardelijke
vrijheidsstraf. Het aantal mislukte taakstraffen is in de periode 1990-1995 licht
gestegen van 11% naar 13%.

Uit genoemd dossieronderzoek komt een profiel van de taakgestrafte minderjarige
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
— 94% woont bij (een) van de ouders en 75% is schoolgaand
— voor de helft voorbereidend beroepsonderwijs (53%);
— 49% is van Nederlandse origine;
— 45% is reeds eerder met justitie in aanraking geweest (en krijgt niettemin
opnieuw een taakstraf opgelegd).
Het gegeven dat de helft van de taakgestrafte jongeren van Nederlandse origine
is, onderstreept nog eens de relatieve oververtegenwoordiging van allochtone
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.

En er staan vast nog meer dingen in, maar 'k heb nog geen zin gehad verder te lezen.

En nu weer ontopic.
Die gasten die dat meisje verkracht hebben moeten goed aangepakt worden. Zou vierendelen geen optie zijn?
't zijn in ieder geval klootzakken, maar de rest van de reizigers had ook moeten ingrijpen. Met iets van 200 tegen 4 moet dat te doen zijn. En ja, ik weet ook dat juist omdat er 200 mensen zijn niemand iets gaat doen, niemand wil de eerste zijn.

maandag 4 juni 2001 @ 21:02:21 #75
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_970214
quote:
Fijn, ik heb de bron niet bij de hand, jij je zin, maar ik weet zeker dat ik statistieken in de Elsevier (wat ik een betrouwbare bron vind) gelezen heb die het aangaven.

Als jij vindt dat allochtonen relatief even crimineel zijn als autochtonen, mag jij dat ook eens bewijzen met statistieken...

Over wat een betrouwbare bron is kunnen we ook discussieren, maar dat een andere keer

Is het niet zo dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Jij stelt dat een bepaalde groep mensen, geselecteerd op afkomst criminelere zou zijn dan groepen mensen met een andere afkomst en ik probeer je er van te overtuigen dat dat niet zomaar kan. MAW: het ineens vanuit de samenleving een groep aanwijzen en die bepaalde eigenschappen toekennen raakt kant-nog-wal. Interessante hypothese, maar aangezien het slechts een hypothese zul je dus eerst met feiten en argumenten moeten komen dat het WEL zo zou zijn.

maandag 4 juni 2001 @ 21:27:09 #76
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_970368
quote:
Op maandag 04 juni 2001 21:02 schreef Light het volgende:
Die gasten die dat meisje verkracht hebben moeten goed aangepakt worden. Zou vierendelen geen optie zijn?
't zijn in ieder geval klootzakken, maar de rest van de reizigers had ook moeten ingrijpen. Met iets van 200 tegen 4 moet dat te doen zijn. En ja, ik weet ook dat juist omdat er 200 mensen zijn niemand iets gaat doen, niemand wil de eerste zijn.
Ik snap dat niet. Er werd gesteld dat het kleine coupés zouden zijn waardoor niemand iets gezien of gehoord zou hebben. Zou kunnen, maar in het geval dat dat niet zo is: je hebt in een groep toch eigenlijk maar 1 persoon met een beetje lef nodig die in ieder geval iets doet en dan volgt de rest toch vanzelf wel? Ik kan me niet voorstellen dat er 200 man in de trein zitten die zoiets leuk of eigen-schuld-dikke-bult vinden...
pi_970431
Ik snap het ook niet , maar is toch echt gebeurd .
Dit is trouwens om te huilen .
Ik zat trouwens wel te denken als je in zo'n situatie zit , dan kan je het beste brand roepen i.p.v. help . Handig tipje van Oprah die me bij bleef .
pi_970459
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:55 schreef links234 het volgende:

[..]

Da's lastig, aangezien je elke statistiek op elke gewenste manier kunt intepreteren.

quote:
naar voren:
— 94% jongens;
— de gemiddelde leeftijd is ruim 15 jaar ten tijde van het (laatst) gepleegde delict;
jongeren in de justitiële jeugdinrichtingen: immers, maar liefst twee van de drie
gedetineerden.
Hoe wilde je dit anders interpreteren?
It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 4 juni 2001 @ 21:43:20 #79
10188 links234
pi_970488
quote:
Op maandag 04 juni 2001 21:38 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

[..]

Hoe wilde je dit anders interpreteren?

*zucht*

Kijk eens naar andere factoren dan afkomst. Is er een relatie tussen de wijken waar die mensen wonen? Is er een relatiemet het opleidingsniveau? Is er een relatie met de sociale status? Is er een relatie met etc. etc. etc.

maandag 4 juni 2001 @ 21:45:52 #80
10090 waspman
life is sweet
pi_970508
waarom blijf je nou altijd zoeken naar argumenten om die criminelen vrij te pleiten??

ze zijn heus niet zieliger dan jonge Nederlandse criminelen...

pi_970524
quote:
Op maandag 04 juni 2001 21:43 schreef links234 het volgende:

[..]

*zucht*

Kijk eens naar andere factoren dan afkomst. Is er een relatie tussen de wijken waar die mensen wonen? Is er een relatiemet het opleidingsniveau? Is er een relatie met de sociale status? Is er een relatie met etc. etc. etc.

Ok, ik vroeg het maar, was maar benieuwd

Ik denk trouwens dat de wijken waarin die mensen wonen, hun opleidingsniveau etc. niet altijd los te zien is van hun afkomst. Dwz bij elkaar in de buurt gaan wonen, automatisch naar een te laag opleidingsniveau worden gestuurd, etc.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_970543
quote:

[..]

*zucht*

Er zijn wel meer dingen te vinden hoor. Nogmaals dezelfde bron http://www.minjust.nl/b_organ/wodc/publicaties/overige/pdf/180-05-h5.pdf
quote:
Hoofd-kenmerken
van de tbs-populatie over de laatste tien jaar zijn:
— voor het overgrote deel mannen;
— gemiddelde leeftijd 30 à 35 jaar;
— vrijwel allen ongehuwd of gescheiden;
— opleidingsniveau over het algemeen laag, lager dan men zou verwachten op
grond van het intelligentieniveau, dat bij een groot deel niet minder is dan
gemiddeld;
— ruwweg de helft was werkloos op het moment dat het delict werd gepleegd, een
kwart verrichtte ongeschoolde arbeid;
— twee derde had op dat moment een verslavingsprobleem;
— ongeveer twee vijfde bracht een deel van zijn of haar leven voor het 18e jaar
door in een of meer tehuizen.
Deze kenmerken behoorlijk constant sinds 1990. Het aandeel vrouwen is licht
gestegen in de eerste jaren na 1990 maar blijft daarna constant. Het aandeel
allochtonen neemt in de hele periode vanaf 1990 geleidelijk toe. Ook het aandeel
met verslavingsproblemen stijgt van 61% in 1990 tot 68% in 1998.
Voor 90% van de populatie is dit de eerste tbs. Het grootste deel heeft ook nooit
eerder een andere strafrechtelijke maatregel opgelegd gekregen. Een eerdere ver-oordeling
tot een voorwaardelijke of onvoorwaardelijke vrijheidsstraf komt wel veel voor, al neemt het percentage personen dat eerder veroordeeld is tot een vrijheids-straf
af van 79 in 1990 tot 64 in 1998.
  maandag 4 juni 2001 @ 21:58:53 #83
10188 links234
pi_970567
Dat er bij TBS patienten/gedetineerden niet staat wat de afkomst is, kun je dan concluderen dat het overgrote deel autochtoon is?
pi_970590
quote:
Op maandag 04 juni 2001 21:58 schreef links234 het volgende:
Dat er bij TBS patienten/gedetineerden niet staat wat de afkomst is, kun je dan concluderen dat het overgrote deel autochtoon is?
Durf ik niet te zeggen, maar er staan wel dingen over opleidingsniveau. Die zouden ook een rol kunnen spelen.
  maandag 4 juni 2001 @ 22:27:25 #85
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_970701
*zucht*

ja hoor links-georienteerden, je kunt eeuwig blijven roepen "heb jij wel een betrouwbare bron", en "dat kan je ook heel andere intrepreteren", en dan concluderen "dus er is helemaal geen probleem", maar zo steek je enkel je kop in het zand. En als je het probleem niet accepteert, zul je het ook nooit oplossen.

Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 22:27:29 #86
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_970703
quote:
Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden, spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.

Die lui moet je gelijk op de rails binden, zonder proces what ever, laat mij die trein maar besturen.

Wat moet er nog gebeuren voordat er eindelijk keihard terug geslagen wordt ???

Hevig kunne kwatsu is een gave
  maandag 4 juni 2001 @ 22:30:59 #87
10188 links234
pi_970724
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef Midioot het volgende:
spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
Bullshit.

Gewoon een excuus om lafheid goed te praten. Wir haben es nicht gewusst.

pi_970728
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef MacBeth het volgende:
ja hoor links-georienteerden, je kunt eeuwig blijven roepen "heb jij wel een betrouwbare bron", en "dat kan je ook heel andere intrepreteren", en dan concluderen "dus er is helemaal geen probleem", maar zo steek je enkel je kop in het zand. En als je het probleem niet accepteert, zul je het ook nooit oplossen.
Dat wordt hier zo links en rechts beweerd dat het probleem wel meevalt, maar om nou te zeggen dat linksgeorienteerden er zo over denken is ook weer generaliserend.
Wittgenstein
pi_970736
quote:
Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden
Ja hoor zij zijn gewoon als smeerlappen geboren. Dit begint toch naar racisme te neigen Midioot.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 22:42:04 #90
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_970795
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:30 schreef links234 het volgende:

Bullshit.

Gewoon een excuus om lafheid goed te praten. Wir haben es nicht gewusst.

Nou meneer links, ff off topic en onder ons, ik ben echt in zijn geheel niet laf en gaarne bereid om belangeloos en actief mee te werken om dit soort smeerlappen met keiharde hand aan te pakken.

Types zoals jij beroepen zich eerder op de spreuk: wir haben es nicht gewüsst, jij vindt het namelijk noodzakelijk, de onuitstaanbare allochtone problematiek te verbloemen in al je posts, ik ben me terdege bewust van de steeds benarder wordende situatie.

Hou dus a.u.b. je loze en louter alleen op je zelf slaande uitspraken voor je.

maandag 4 juni 2001 @ 22:44:17 #91
11853 _BBS
 Mach 3
pi_970810
quote:

[..]

*zucht*

Hey links234, jij had toch laatst zo'n onderzoek van iemand die met de cijfers van een dergelijk onderzoek aan de slag was gegaan maar die toen WEL rekening had gehouden met sociale achtergrond, opleidingsniveau e.d. ?

Heb je dat nog?

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
  maandag 4 juni 2001 @ 22:52:57 #92
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_970841
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:32 schreef Koekepan het volgende:

Ja hoor zij zijn gewoon als smeerlappen geboren. Dit begint toch naar racisme te neigen Midioot.

Als ik een groep allochtone verkrachters aanduid als zijnde smeerlappen en ik ben dan een racist, ok so be it, tis jou eigen, vrije interpetatie, ik weet zelf wel beter.

Zij zijn niet als smeerlap geboren ?
Leren ze zulke walgelijke dingen op school of zo ?
Of komt het voort uit hun ongenoegen jegens de blanke
agressor, is het een soort van payback time of iets anders zieligs ???

Mijn gedachten jegens de allochtoon is overigens een product van hun eigen daden, ik ben echt niet met vraagtekens, jij zult het misschien haat noemen, jegens buitenlanders geboren en ik heb het ook niet op school, van mijn ouders of van vrienden geleerd.

Zoals je zelf vast uit mijn posts kunt opmaken heb ik het wel aardig gehad met de geitewollu aanpak hier ja, die werkt in zijn geheel niet.

De tijd is rijp voor minder oogkleppen en een frisse aanpak van de problematiek.

pi_970862
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:52 schreef Midioot het volgende:
Zij zijn niet als smeerlap geboren ?
Nee. Dat ligt heel duidelijk aan het feit dat zij temidden van een heel vrije cultuur opgroeien, terwijl seks thuis een taboe is. Dat zijn echt problemen met de cultuur. Als jij anders beweert vind ik het regelrecht racisme, want en passant impliceer jij dat onder Marokkanen zich statistisch gezien meer smeerlappen bevinden dan onder ons westerlingen.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 23:10:02 #94
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_970945
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:57 schreef Koekepan het volgende:

Nee. Dat ligt heel duidelijk aan het feit dat zij temidden van een heel vrije cultuur opgroeien, terwijl seks thuis een taboe is. Dat zijn echt problemen met de cultuur. Als jij anders beweert vind ik het regelrecht racisme, want en passant impliceer jij dat onder Marokkanen zich statistisch gezien meer smeerlappen bevinden dan onder ons westerlingen.

Ik stel dat en passant helemaal nergens, wil je me een uitspraak in de mond leggen ?

Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad, wat ze nodig hebben is afdoende sancties.

Waarom stel je geen onderzoek in naar de beweeg redenen
van dat arme meisje, ik bedoel, was het wel echt 100% noodzakelijk, dat zij in die bewuste trein aanwezig was ???
Vast niet, dus stel voor mijn part dat het indirecte uitlokking is, boeit mij vrij weinig, bind ze op de rails en ik ben je machinist, wat jij daaruit concludeerd is jou goed recht.

Keiharder dan hard aanpakken, das mijn devies.

Gelul en evolueren van niet te bespreken problemen heeft geconcludeerd in dit soort situaties.

Ik vind die situaties persoonlijk onaanvaardbaar en prefereer dus een andere beter werkende methode.

maandag 4 juni 2001 @ 23:11:11 #95
11853 _BBS
 Mach 3
pi_970963
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:52 schreef Midioot het volgende:
Mijn gedachten jegens de allochtoon is overigens een product van hun eigen daden,
Waar woon jij dan?

Nee ff serieus, dat vraag ik me af omdat je er blijkbaar zoveel last van hebt. Ik weet zelf niet beter of die mensen waren er al bijna zolang als ik me kan herinneren. In de buurt, in m'n familie, op school later, op het werk, gewoon overal.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit geen problemen met ze (Allochtonen, Naffers, whatever) heb gehad -een paar jaar geleden nog flink ruzie met drie Marokkanen gehad die m'n vriendin van achteren tussen d'r benen pakten en zo zijn er nog wel wat dingetjes door de jaren heen- maar om nou te zeggen dat het elke dag raak is, nou nee.

Vandaar dus mijn vraag.

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
pi_970986
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Midioot het volgende:
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad.
Dat is natuurlijk wel efficient, zijn we in een klap van alle TBS-klinieken af. Hoeven we daar ook geen geld meer aan uit te geven.
Of doel je specifiek op allochtonen?
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 23:14:44 #97
10188 links234
pi_970990
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:44 schreef _BBS het volgende:

[..]

Hey links234, jij had toch laatst zo'n onderzoek van iemand die met de cijfers van een dergelijk onderzoek aan de slag was gegaan maar die toen WEL rekening had gehouden met sociale achtergrond, opleidingsniveau e.d. ?

Heb je dat nog?

Nee, dat was iemand op tweakers. De persoon die dat onderzoek had gedaan postte daar ook. Ik weet niet of dat topic nog bestaat.
  maandag 4 juni 2001 @ 23:30:14 #98
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_971081
Als dit bericht waar is, dan mogen ze van mij die daders aan hum piemelkes vastbinden en zich laten voorttrekken door een TGV
En de omstanders die niets deden een taakstraf opleggen voor 3 maanden.

Oh ja:

En iemand die mijn voorgestelde straf en de andere uitspraken zoals castreren nog eens wil vergelijken met de Taliban, f*** you!!!
Populistische uitspraak of niet, deze misdadigers moeten boeten voor wat zij die studente hebben aangedaan.

The Internets, I needs it..
  maandag 4 juni 2001 @ 23:30:38 #99
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_971084
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:14 schreef Koekepan het volgende:
Dat is natuurlijk wel efficient, zijn we in een klap van alle TBS-klinieken af. Hoeven we daar ook geen geld meer aan uit te geven.
Of doel je specifiek op allochtonen?
Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???

Nee jij past je aan aan jou gastheer, als je tenminste fatsoen hebt.

Allochtonen geven veelal niet thuis aan dit soort basic regels, terwijl ze wel massaal thuis geven aan het opstrijken van voorzieningen, opgebouwd door diezelfde gastheren, dat ikku nie begrijpu stoort me mateloos ja

Verder kan ik zeggen over jou kromme TBS vergelijking dat de buurt waarin zo'n persoon na het uitzitten van zijn straf wil komen wonen ook meer dan once in a lifetime in rep en roer staat of heeft gestaan.
Who needs rapers anyway ???

Verkrachters, daar heb ik zelf niet zo'n hoge pet van op.
Maak mij eens bekend met een soortgelijk geval gepleegd door autochtonen, dat daar zieke honden tussen zitten is mij ook wel bekend, maar open en bloot midden in een volle trein in je gastland getuigt toch wel echt van geen greintje respect, sanctievrees of hoe je het ook wilt noemen.

Met serieuze sancties zou men misschien nog eens nadenken, alvorens over te gaan tot zo'n daad, ik
ben er van overtuigd dat ze zulke dingen in hun geboorteland wel laten.

Voer een duidelijk beleid zodat ze het hier ook graag laten...

Kom ik weer terug bij mijn stokpaardje: Private ondernemingen, gespecialiseerd in het omgaan met de problematiek van criminele allochtonen, bedrijven die wel de uitstraling hebben waar criminele buitenlanders iets mee kunnen, bedrijven die eventueel met keiharde hand duidelijk maken hoe je je hier dient te gedragen.

maandag 4 juni 2001 @ 23:31:20 #100
3744 Kleintje
op en top!
pi_971093
Kleur, ras en al dat soort dingen maakt geen kloot uit.
Geloof me.

Nederlanders verkrachten ook en Nederlanders kijken ook toe. Zelf meegemaakt dus stop die onzinnige discussies! Dat is iets waar iedereen een eigen mening over heeft en waar je nooit uitkomt!

Ik snap ook niet dat niemand wat doet. Maar goed, hoe vaak proberen mensen elkaar niet te helpen en zijn er dan idd. zelf het slachtoffer ervan. Dan maar hopen dat het slachtoffer in eerste instantie niet wegvlucht i.p.v. te helpen en je daarna te bedanken!

Helaas, volgens mij is zinloos geweld en verkrachtingen niet meer te stoppen. Hoe hoog je de straf ook maakt. De mensen die dit doen zijn er niet bang voor want ze zijn toch al ziek in hun kop, anders doe je dit niet.

Mijn medeleven gaat uit naar het slachtoffer en ik hoop maar dat ze dit ooit een plekje kan geven en er mee leren omgaan en dat zal vast nog erg lang duren!

maandag 4 juni 2001 @ 23:37:07 #101
11753 Roonaan
Strictly
pi_971129
* Roonaan het berichtje nou pas leest, maar accute braakneiging en timmer neiging krijgt. walgelijk
pi_971137
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:
ik ben er van overtuigd dat ze zulke dingen in hun geboorteland wel laten.
Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.

Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).

Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 23:52:17 #103
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_971238
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:38 schreef Koekepan het volgende:

Dan ben je verkeerd ingelicht. Dat is nou juist een van die cultuurverschillen die het hele proces zo moeilijk maakt.

Maar, ik stop ermee, jouw hele betoog is toch gebaseerd op 'ik ben ervan overtuigd' en 'ik weet zeker' en 'fatsoen' (alsof dit soort dingen met een gebrek aan fatsoen te maken heeft zeg, kom op).

Jij weet blijkbaar wel de oorzaak, die openbare verkrachting uitgevoerd door allochtonen goedpraat, waarom help je mij ook niet aan die wetenschap ???

Kom jij maar op met je feiten, zowel ik, als denk ik andere mensen zijn hier best wel in geinteresseerd.
Althans ik wil wel eens weten hoe je zulk soort smeerlapperij denkt goed te praten.

dinsdag 5 juni 2001 @ 00:07:09 #104
10090 waspman
life is sweet
pi_971315
quote:
Nederlanders verkrachten ook en Nederlanders kijken ook toe. Zelf meegemaakt dus stop die onzinnige discussies! Dat is iets waar iedereen een eigen mening over heeft en waar je nooit uitkomt!
inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....

maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...

dinsdag 5 juni 2001 @ 00:24:36 #105
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_971419
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 00:07 schreef waspman het volgende:

inderdaad autochtonen doen het ook... maar bij allochtonen komt het blijkbaar veel vaker voor....

Terwijl ze zogenaamd ( geregistreerd ) in de minderheid zijn, kun je nagaan wat voor zieke mentaliteit vele bezitten, sorry Koekepan cultuur,
ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik nog nooit van zo'n trein gruweldaad heb gehoord
gepleegd door autochtonen
quote:
maarja dat is onze schuld, want zij zijn zielige en mishandelde gastarbeiders met enkel en alleen goede bedoelingen...
Ja tis droevig gesteld, in het land van herkomst verdiende ze destijds f 200,- per jaar in de kolenmijn en hier bij ons uitbuiters kregen ze maar f 500,- per week voor het ongeschoold aanleggen van gazonnen.

Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
We owe them nothing, nothing at all................

dinsdag 5 juni 2001 @ 01:51:16 #106
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_971837
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:30 schreef Midioot het volgende:

[..]

Allochtonen dienen zich in mijn ogen beter te gedragen in het voor hun gastland als de gastheer, ik heb dit voorbeeld al diverse malen aangedragen, maar jij gaat toch ook niet als je ergens op bezoek bent, gelijk met je voeten op tafel hangen, of op de bank liggen, of scheten lopen laten ???

Dus in jouw ogen zouden wij als nederlander veel meer moeten mogen dan allochtonen?
naja... een nederlander moet zich net zo goed gedragen. maarja, tis jouw mening.. ik vind het alleen erg krom.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 02:09:47 #107
272 R@b
No-nonsens
pi_971893
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:15 schreef Jethro het volgende:
Nieuwposters moeten bij het plaatsen van berichten zelf niet beginnen met het onderscheid maken in afkomst, of juist wel, maar dan ook consequent blijven. Hiermee bedoel ik dat je geen helemaal geen afkomst vermeldt of overal wel, dus dan ook: "Weer Nederlandse jongeren gearresteerd voor verkrachten meisje" en "3e verdachte van binnenlandse afkomst aangehouden in XTC zaak".
Flauwekul.

We wonen hier in Nederland, dan ga je toch niet bij ieder bericht zetten: Nederlander aangehouden voor diefstal?

De afkomst in een nieuwsbericht moet overigens alleen vermeldt worden als het er toe doet, maar meestal voegt het persbureau die gegevens al toe, moet dan een nieuwsposter op Fok! die berichten gaan staan censureren?

Er staan bovendien ook geregeld berichten over verkrachters / moordenaars / etc. op Fok!, zonder afkomst vermelding hoor. In die gevallen zal het vaak om autochtone landgenoten gaan.

http://www.fokzine.net/news.fok?id=7701
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7674
http://www.fokzine.net/news.fok?id=7672

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 10:15:14 #108
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_972451
JIj kunt het misschien flauwekul vinden, maar hoe verklaar je dan dat er iedere keer als er 'allochtoon' in zo'n stukje staat er honderden post op volgen met 'kutmarokkanen' of 'stomme buitenlanders'?
quote:
Op maandag 04 juni 2001 22:27 schreef MacBeth het volgende:
quote:
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Midioot het volgende:
Ik ben helemaal niet geinteresseerd in een oorzaak van zulk soort daden, lui die zoiets doen hebben helemaal geen diepgravend onderzoek nodig, dat recht hebben ze opgegeven tijdens hun walgelijke daad, wat ze nodig hebben is afdoende sancties.
Je kop in het zand steken, mensen van een andere afkomst niet de kans geven zich aan te passen, iedereen over een kam scheren en genezen in plaats van voorkomen... Nee, met jullie aan het roer gaat het goed hoor.

Volgens mij zijn we het met een aantal dingen wel eens:
Verkrachters in een volle trein -> Hard aanpakken.
Gemixte culturen in een gebied -> Niet makkelijk (ik weet uit ervaring dat in een asielzoekerscentrum de Ghanezen en Joegoslaven mekaar ook de hersens in slaan)

Nou wil ik graag een normaal antwoord op deze vraag, want het is ook echt een serieuze: Zijn je voorstellen niet een tikkeltje aan de radicale kant, maw. reageer je mischien niet een beetje fel omdat het over allochtonen gaat (was volgens mij niet eens zeker) vanwege slechte ervaringen uit je leefomgeving oid?

dinsdag 5 juni 2001 @ 10:21:03 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_972488
Nou ja goed, laten we de discussie eens een andere wending geven. Dat kotsen op de daders van een andere huidskleur is niet echt doeltreffend.

Laten we de daad, de daad laten en de daders de daders. Maar wat te denken van die mensen die maar toe keken??
Wie is er fouter de daders of de omstander in dit verhaal?
Je kan natuulijk het geheel omdraaien en zeggen dat het eigenlik de schuld is van de omstander, de maatschappij zoals je wil.
Als de omstander niet zo laconiek had gereageerd op het gebeuren was het ook niet zo geescaleerd.
Is het zo dat we mensen macht geven en privileges?

The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 10:45:17 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_972599
Geef je een nieuwe wending en niemand die reageert
The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 11:40:32 #111
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_972913
Allebei even fout . Zoiets gewoon negeren is gelijk aan heel hard meewerken aan die verkrachting .
Denk dat daar het meisje ook meeste mee zal zitten waarom deed niemand iets en of ze iets had kunnen doen om te verkomen . Het lijkt me gewoon sterk dat niemand iets gemerkt heeft .
  dinsdag 5 juni 2001 @ 11:55:50 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_973036
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:40 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Allebei even fout . Zoiets gewoon negeren is gelijk aan heel hard meewerken aan die verkrachting .
Denk dat daar het meisje ook meeste mee zal zitten waarom deed niemand iets en of ze iets had kunnen doen om te verkomen . Het lijkt me gewoon sterk dat niemand iets gemerkt heeft .
Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Conducteur doet ook niets ...
Niemand een belletje of een noodrem, schande is het! En ja ik denk dat het slachtoffer daar het meest last van heeft ...
The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 12:10:33 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_973124
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Dit argument wat de *linksen* keer op keer gebruiken, slaat totaal nergens op, de gastarbeiders zijn hier gelet op hun maatstaven vertroeteld tot en met.
Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?

"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 12:11:22 #114
10188 links234
pi_973133
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Sterk? Ik weet wel zeker dat mensen hebben gehoord/gezien!
Conducteur doet ook niets ...
Niemand een belletje of een noodrem, schande is het! En ja ik denk dat het slachtoffer daar het meest last van heeft ...

Ik denk dat die mensen zo'n mentaliteit hebben:
quote:
spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 12:34:37 #115
3542 Gia
User under construction
pi_973261
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:10 schreef Ringo het volgende:

Waar gaat het hier godverdomme over? Over een verkrachting gepleegd door allochtonen. Weerzinwekkende affaire, toegegeven, maar waar haal jij het gore lef vandaan om op grond van dit incident (dat overigens in Frankrijk plaatsvond) alle Nederlandse allochtonen zo genadeloos aan te vallen?

"We owe them nothing at all"... tsss... Ik owe JOU ook helemaal nothing, sterker nog, als jij met je neus in de stront dood wordt geschopt, sta ik er lachend naar te kijken, ik zweer het. Wie ben jij om mij te zeggen dat "wij" "hen" niets verschuldigd zijn? Wie zijn "wij"? Reken mij niet tot de uwen, graag... En wie zijn "zij"? Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen. Stinkende proleet.

Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.

Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:

quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 00:24 schreef Midioot het volgende:
Ik vind dat Midioot gelijk heeft. De gastarbeiders zijn niet hier gekomen omdat wij die vieze klusjes niet wilden doen, maar omdat wij hier een tekort aan arbeidskrachten hadden, en zij daarginds hadden er teveel. Dus het was een oplossing die voor beide partijen goed was.

Het zou ook maar voor tijdelijk zijn, dat die gastarbeiders hier kwamen werken, maar ze zijn mooi allemaal gebleven, omdat ze het hier zo slecht hebben.

Kom op zeg, die lui zagen zelf ook wel dat dit land goede vooruitzichten had voor hun nageslacht. Dus daarom zijn ze gebleven. Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken, want dat is een gelijke stand.

En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?

dinsdag 5 juni 2001 @ 12:37:02 #116
10188 links234
pi_973271
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:34 schreef Gia het volgende:

En het werk wat ze deden? Denk jij dat ze meteen directeur van een school konden worden of bankbediende?
Ze waren ongeschoold en spraken geen Nederlands en daarom kregen ze eenvoudiger werk. Niet omdat de Nederlanders het niet wilden doen. Die werden voor de moeilijkere banen ingezet.
Iedereen doet wat hij kan, of niet soms?

Waarom weigeren veel langdurig werkloze nederlanders dan stupide werk als asperges steken?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 juni 2001 @ 12:38:04 #117
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_973274
Walgelijk. Niet voor het eerst overigens dat zoiets gebeurd. Niemand die reageert... Yuk!

En over statistieken...

quote:
naar voren:
— 94% jongens;
gedetineerden.
Wat me hier opvalt is de relatieve overtegenwoordiging van jongens (alle jongens het land uit!). Als er over allochtone jongeren gesproken wordt dan worden daar ook meteen allochtone meisjes meebedoeld, die het in het Nederlands onderwijs juist relatief juist behoorlijk goed doen. Met de uitspraak over jongeren generaliseer je onterecht (zie ook de statistieken!) ook meteen over de meisjes.

Hoe zou het komen dat allochtonen jongens vaker in aanraking komen met de justitie? Is het een kwestie van mentaliteit of genen? Opvoeding? Gebrek aan opleiding? En hoe zorg je ervoor dat de allochtone jongens minder tot dergelijk daden komen? Iemand suggesties?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_973277
quote:
Ze moeten ons dankbaar zijn dat ze mochten blijven, wij hoeven hen niet dankbaar te zijn dat ze hier kwamen werken
Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!

We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!

Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 5 juni 2001 @ 12:57:16 #119
8372 Bastard
Persona non grata
pi_973355
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik reageer niet snel in dit soort discussies, maar dit is toch wel 1 van de meest ***** dingen die ik hier de laatste tijd heb gelezen!!!

We lagen op onze knieen destijds, of die mensen toch maar alsjeblieft hierheen wilde komen omdat wij er geen zin in hadden! EN OF we dankbaar waren!!

Verder geef ik het woord aan Ringo, die kan veel beter verwoorden wat ik van deze kwestie vind...

Goed gaan we die kant op,

Nou Bedankt gastarbeiders, hier heb je een bonus ga maar naar e land terug en zet er een villa neer.
Klaar waren we geweest.

Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Dan heb je van die laffe nederlanders die dat allemaal goed vinden, ja hoor oorlogsslachtoffer, politiek vluchteling ( wat de grootste en vaagste groep is), en andere vluchtende worden ook met open armen verwelkomd aan de grens.
Hier heb je wat sociale voorzieningen en vermaak je je er maar mee.
Een hele troetelallochtonen groep hebben we ontwikkeld met alle gevolgen van dien. En nu????

O ik generaliseer weer he?

The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 13:05:40 #120
10188 links234
pi_973400
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:57 schreef Bastard het volgende:
Nee nu krijgen we te maken met de generatie op generatie mensen, en die verwachten ook nog steeds dat ze hun handje kunnen ophouden.
Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.

Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.

dinsdag 5 juni 2001 @ 13:10:31 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_973435
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 13:05 schreef links234 het volgende:

[..]

Duh, het grootste deel van de autochtone steuntrekgroep komt uit bijstandsgezinnen.

Lijkt me dus niet echt iets wat veel met nationaliteit of etniciteit te maken heeft.

Omdat er gelukkig nog steeds meer Nederlanders wonen in NL als andere " etniciteiten"
The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 13:14:56 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_973467
quote:
Tjonge jonge, Ringo, wat een reaktie weer. Het zal Ringo weer eens niet zijn die aan het schelden is geslagen.
Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik word laaiend als er in een topic over een gruwelijke groepsverkrachting "voor het gemak" maar even wordt overgeschakeld op de "luxe-positie" van veel allochtonen "omdat we het toevallig toch over hen hebben".
quote:

Wat heeft Midioot voor ergs gezegd met:
Hij grijpt deze groepsverkrachting aan om een hele bevolkingsgroep willens en wetens in een kwaad daglicht te stellen. DAAR word ik kwaad om.
quote:
... een hoop uitspraken over gastarbeiders waarvan ik de point niet echt inzie...
Ik vind gastarbeiders ook niet per definitie zielig. Ik wil daar helemaal niet over lullen. Deze topic gaat over een groepsverkrachting en dat gruwelijke incident is op geen enkele manier een reden om de al dan niet bevoorechte positie van de gastarbeiders im Frage te stellen. Er worden hier verbanden gelegd die er niet zijn. Dit riekt naar NSB-populisme. SS-sympathisanten als Midioot doen niets anders dan blinde haat kweken tegen alles dat niet-Nederlands is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_973529
Waar ik me aan erger, zijn uitspraken als "het staat regelmatig in de krant, dus het moet wel waar zijn". Kranten maken zich vuil aan je reinste stemmingmakerij. En dan heeft het niet alleen met de toevoeging 'allochtoon' of 'immigrantenwijk' te maken (die wat mij betreft best erbij mag staan), maar meer met de *selectie* van het nieuws (autochtoon verkracht vrouw doet het niet zo goed bij het publiek als een allochtoon die iets flikt) en de frequentie waarmee dergelijke artikelen verschijnen in kranten als de Telegraaf en andere bladen die snel aan het verloederen zijn (ja, ook het Journaal bijvoorbeeld).

Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!

Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.

Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.

Marionetten van de media.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 13:34:40 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_973574
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 13:25 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik me aan erger, zijn uitspraken als "het staat regelmatig in de krant, dus het moet wel waar zijn". Kranten maken zich vuil aan je reinste stemmingmakerij. En dan heeft het niet alleen met de toevoeging 'allochtoon' of 'immigrantenwijk' te maken (die wat mij betreft best erbij mag staan), maar meer met de *selectie* van het nieuws (autochtoon verkracht vrouw doet het niet zo goed bij het publiek als een allochtoon die iets flikt) en de frequentie waarmee dergelijke artikelen verschijnen in kranten als de Telegraaf en andere bladen die snel aan het verloederen zijn (ja, ook het Journaal bijvoorbeeld).

Niet alles wat in de krant staat is waar, mensen. Laat je alsjeblieft wat van een kritische kant zien. Propaganda en manipulatie komen niet alleen voor in het Oostblok!

Daarbij erger ik me ook aan mensen die vinden dat je een groep niet mag discrimineren. Discrimineren is imho de 1e stap naar een oplossing/verbetering. Als problemen in een bepaalde groep meer voorkomen dan in een andere groep, dan help je niemand door dat gegeven te ontkennen. Als er onder ouderen meer pleinvrees voorkomt, en je wilt dat gericht aan gaan pakken, dan discrimineer je toch ook? Vergeet niet dat discrimineren het maken van onderscheid is.

Beide partijen (helaas komt het meestal neer op 2 partijen) zijn veel te stug in hun debatteren. Ze staan niet eens open voor elkaars argumenten of voor enige nuancering.

Marionetten van de media.

Weer een frisse uitspraak erbij HULDE!
Kleine kanttekening wil ik plaatsen over die kranten en vermeende stemmingsmakerij.
Ik denk niet dat kranten dus niet hoeft te geloven omdat ze over het algemeen neutraal nieuws geven. Eerder krijg ik wel eens het idee dat er veel aan censuur word gedaan om het volk niet teveel op te ruien.
Stel er is een massale vechtparty geweest tussen blanke en donkere mensen, honderden op de vuist, komt dat niet eens in je lokale krant te staan. ( echt meegemaakt)
The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 16:34:08 #125
11818 torsoboy
MegaDance!
pi_974772
ook een keer in de Telegraaf gelezen:

op voorpagina:
[grote kop]Marrokanen verkrachten meisje[/grote kop]
[tekst]bla bla[/tekst]

paar pagina's verderop:
[grote kop]Oude man in elkaar gemept[/grote kop]
[tekst]de man, van marrokaanse afkomst werd bla bla in elkaar gemept bla bla[/tekst]

Wanneer allochtonen dader zijn wordt dat in de kop vermeldt, en wanneer ze slachtoffer zijn staat dat in de kleine letters.

hoe bedoel je stemmingmakers?

[Dit bericht is gewijzigd door torsoboy op 05-06-2001 20:05]

[url=http://www.xs4all.nl/~dzlng/stuff/kitty_fly.gif]Vliegend poesje[/url]
pi_974888
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:37 schreef links234 het volgende:

[..]

Waarom weigeren veel langdurig werkloze nederlanders dan stupide werk als asperges steken?

omdat het werkschuw tuig is misschien,
omdat in het verschil uitkerig <----> laagbetaald werk zo klein was dat je beter kon steun trekken en zwart bijklussen als ongeschoold werk doen.

Gewoon als iemand binnen een halfjaar geen werk vindt, verplichten op straffe van intrekken van uitkering werk aan te nemen dat hem aan geboden wordt. Geen zin, is goed, ook geen uitkering meer. Redt je reet dan maar zelf. Moet je eens opletten of ze dan wel aan het werk gaan.
Zowieso vindt ik dat in de leeftijdgroep van 20 to 30 jaar de uitkeringen fors omlaag mogen, er is echt wel werk te vinden. Ik heb altijd werk kunnen vinden als ik even ging zoeken, dan is het misschien niet altijd het leukste werk. So be it..

Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 5 juni 2001 @ 19:51:28 #127
8372 Bastard
Persona non grata
pi_976261
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 16:34 schreef torsoboy het volgende:
ook een keer in de Telegraaf gelezen:

op voorpagina:
[grote kop]Marrokanen verkrachten meisje[/grote kop]
[tekst]bla bla[/tekst]

paar pagina's verderop:
[grote kop]Oude man in elkaar gemept[/grote kop]
[tekst]de man, van marrokaanse afkomst bla bla[/tekst]

Wanneer allochtonen dader zijn wordt dat in de kop vermeldt, en wanneer ze slachtoffer zijn staat dat in de kleine letters.

hoe bedoel je stemmingmakers?

Nee tuurlijk mogen we niet weten dat er een allochtoon een man heeft geslagen he. Laat ons lekker in de waan dat het alleen maar NL's zijn die dat doen.
En ik heb overigs dat ik me kan herrinneren zo vlug nooit een marokaan gezien als slachtoffer in een krant.
O wacht omdat ie niet snel genoeg zijn subsidie kreeg zeker?
The truth was in here.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 20:02:00 #128
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_976347
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 10:15 schreef Jethro het volgende:
Je kop in het zand steken, mensen van een andere afkomst niet de kans geven zich aan te passen, iedereen over een kam scheren en genezen in plaats van voorkomen... Nee, met jullie aan het roer gaat het goed hoor.
Nu generaliseer jij rechts, doet alsof we allemaal de olifant in de porseleinkast zijn zoals één poster hier doet.

Er zijn hier genoeg mensen die ook de 'rechtse' mening hebben (allochtonen zijn vaker crimineler, een probleem dat iedereen zou moeten erkennen om tot een oplossing te komen), en toch niet vervallen in 'k*tmarrokanen' en dat soort woorden.

Down[br]Under
  dinsdag 5 juni 2001 @ 20:03:21 #129
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_976361
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 19:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee tuurlijk mogen we niet weten dat er een allochtoon een man heeft geslagen he. Laat ons lekker in de waan dat het alleen maar NL's zijn die dat doen.
En ik heb overigs dat ik me kan herrinneren zo vlug nooit een marokaan gezien als slachtoffer in een krant.
O wacht omdat ie niet snel genoeg zijn subsidie kreeg zeker?

volgens mij snapte jij het niet helemaal
De oude man, die in elkaar gemept was, WAS van marokkaanse afkomst
  dinsdag 5 juni 2001 @ 20:06:14 #130
Nieuwsgierig Aagje
pi_976388
* addicted_to_jellybeans is in shockmode .

Nog erger ze slaan hun eigen soort in elkaar

Geedit na ff iets te snel te typen

dinsdag 5 juni 2001 @ 20:07:37 #131
11818 torsoboy
MegaDance!
pi_976395
lol, oeps... vaker mijn eigen posts previewen. Sorry voor de verwarring.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 20:11:05 #132
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_976414
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 20:07 schreef torsoboy het volgende:
lol, oeps... vaker mijn eigen posts previewen. Sorry voor de verwarring.
kvond hem toch duidelijk
ach... mensen zien wat ze WILLEN zien he
  dinsdag 5 juni 2001 @ 20:14:22 #133
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_976437
Kon het niet laten en heb in de plaatselijke Franse krant e.a.a. over deze afschuwelijke zaak opgezocht.

Iedereen gaat er gelijk vanuit dat het jongens van een niet-Franse afkomst zijn, maar dat staat dus niet in de online artikelen van dit dagblad. Overigens wordt er verder niet zo moeilijk gedaan over het melden de afkomst in andere stukken van deze nogal populistische krant.

Wel staat er in 1 artikel over dit onderwerp dat de minderjarige jongens (6 stuks en geen 4 zoals BN/De Stem meldt) uit Lille-Sud komen en dat is een probleemwijk in Lille. Dat begrijp ik tenminste uit de andere artikelen.
Inmiddels staat de boel daar op z'n kop, omdat er idd dus niemand een poot heeft uitgestoken terwijl er minstens een dozijn mensen in de betreffende wagon aanwezig moest zijn. Het was dus niet zo dat het kleine coupe's waren.

Nogmaals, afschuwelijk. Onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren zonder dat omstanders ingrijpen.
Maar ik vind het ook heel erg dat zo'n gebeurtenis wordt aangegrepen om weer gal te spuien en te generaliseren, terwijl we niet eens weten hoe het precies zit. Vind ik van weinig respect getuigen voor dat meisje.

dinsdag 5 juni 2001 @ 20:29:10 #134
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_976501
De volgende follow-up stond vandaag in de GPD-bladen:
quote:
Terreur in de Hitchcock-treinen van het Franse spoor

PARIJS - Frankrijk raakt niet uitgepraat over de verkrachting op klaarlichte dag van een 21-jarige vrouw in een bomvolle trein. Niemand van de tweehonderd passagiers stak een hand uit toen de vrouw door een viertal jongeren werd uitgekleed en door twee van hen werd verkracht.

Bijna twee weken na het drama in de trein van Duinkerken naar Lille heeft zich nog niemand van de medereizigers gemeld bij de politie om te getuigen. Volgens een woordvoerder van de Franse spoorwegen, SNCF, komt dat mede door de zware straf die hen boven het hoofd hangt. De Franse wet stelt haar burgers namelijk maximaal vijf jaar gevangenisstraf in het vooruitzicht als ze weigeren hulp te bieden aan een medeburger in nood. Dat geldt overigens niet alleen bij een verkrachting of moord. Ook als men niet ingrijpt bij een zelfmoordpoging of zelfs bij een hongerstaking kan een dergelijke straf worden opgelegd.
,,Door de massale publiciteit over de verkrachting zal niemand zich twee weken nadien nog als lafaard willen presenteren``, verklaarde een politiewoordvoerder desgevraagd.
Van de kant van het Openbaar Ministerie is al gesuggereerd dat in dit specifieke geval uitzonderingen kunnen worden gemaakt. ,,De wet biedt de mogelijkheid dat getuigen gevrijwaard worden van vervolging als ze zich alsnog melden``, zo liet een officier van justitie weten.
De vraag waarom iedereen in de trein zich afzijdig heeft gehouden beheerste het hele pinksterweekeind tal van radio- en tv-programma`s. ,,Omdat mensen bang zijn een mes tussen de ribben te krijgen als ze zich er mee bemoeien``, is het korte antwoord van Azouz Begag, socioloog bij het (regerings)instituut voor wetenschappelijk onderzoek CNRS. ,,Om zich te beschermen, doen ze alsof ze niet zien wat er rondom hen gebeurt. Door weg te kijken, treedt onbewust een proces in werking waarbij mensen zich afsluiten van de werkelijkheid. In de trein tussen Duinkerken en Lille lijkt dat in extreme mate het geval te zijn geweest. Men weigert te kijken, men weigert te handelen. Vergelijk het met een ruzie in de metro waarbij de man zijn vrouw slaat. Moet je tussenbeide komen of niet? Wat is er tussen die twee gaande? Je weet het niet, dus je bemoeit je er niet mee.``
Begag gelooft dat er sprake is van een steeds grotere vereenzaming. ,,Fransen zijn vrijwel allen afkomstig uit een dorp, waar iedereen elkaar kende, waar de sociale controle groot was. In een stad is dat gevoel verdwenen. Je kent elkaar niet en er zijn geen herkenningspunten. We zien dagelijks dingen om ons heen gebeuren, waarbij iedereen weet: hier moet ik iets doen. Individueel gebeurt dat ook wel maar de massa doet niets.``
Anita Rémy (52) acht de SNCF voor een deel medeschuldig aan de golf van agressie die de Franse spoorwegen teistert. ,,De spoorwegen controleren niet meer. Iedereen kan zomaar in- en uitstappen. Je bent je leven niet meer zeker in de trein.``
De vrouw weet waarover ze spreekt. Ze werd in februari vorig jaar verkracht in de sneltrein van Straatsburg naar Marseille. Rémy had een couchette in de eerste klas en werd vlak voor Marseille overvallen.
,,Ik schreeuwde dat ik zijn moeder had kunnen zijn, dat ik een oude vrouw ben. Maar niets hielp. Ik kreeg een mes op m`n keel.`` Hij rukte haar de kleren van het lijf en verkrachtte haar. Vervolgens trok hij aan de noodrem en stapte de trein uit.
Anita Rémy heeft de SNCF voor de rechter gesleept. Ze beschuldigt het spoorwegbedrijf ervan, dat het alle elementaire voorzorgsmaatregelen achterwege laat om de veiligheid van haar passagiers te garanderen. Vooral vrouwen zijn hun leven niet zeker, zegt ze. ,,In heel Frankrijk rijden dagelijks, dag en nacht, Hitchcock-treinen rond. Het is je reinste terreur.``

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  dinsdag 5 juni 2001 @ 23:45:08 #135
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_977774
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 20:02 schreef MacBeth het volgende:
Nu generaliseer jij rechts, doet alsof we allemaal de olifant in de porseleinkast zijn zoals één poster hier doet.

Er zijn hier genoeg mensen die ook de 'rechtse' mening hebben (allochtonen zijn vaker crimineler, een probleem dat iedereen zou moeten erkennen om tot een oplossing te komen), en toch niet vervallen in 'k*tmarrokanen' en dat soort woorden.

Heel erg opvallend, maar elke keer als ik in een reply jouw woorden of zinsconstrucite gebruik ben je er als de kippen bij om me op de vingers te tikken. Misschien een reden om eerst eens je eigen post na te lezen voordat je hem invoert?
Ohja, en als dat altijd het enige was dat zou moeten gebeuren dan zouden er bijvoorbeeld in Zuid-Afrika dus ook minder mensen met HIV rondlopen nu...? Nee, in plaats van dat je iedereen in een hokje probeert te stoppen en altijd maar de schuld aan een ander geeft (want er zal toch eens iets of iemand in de weg van je eigen geluk staan) zou je een situatie eens van een andere kant moeten bekijken... Als iedere bewoner van Nederland dat nou eens zou doen, dan zouden we pas goed op weg zijn...
  dinsdag 5 juni 2001 @ 23:57:52 #136
6290 Dr_Crouton
pi_978132
Waar gaat dit over? Zijn we nu weer in een rassendiscussie beland?
Alsof verkracht worden door een allochtoon erger is dan een autochtoon! Als je zo denkt, dan ben je echt goed ziek in je hoofd.
Die daders en de omstanders die geen vinger hebben uitgestoken horen een zware straf te krijgen, daar maak ik me meer druk om.
Ik ben benieuwd hoe het met de bewijslast gaat omdat de kans klein is dat iemand wil getuigen want dan geven ze toe dat ze niets hebben gedaan om die hufters tegen te houden
  woensdag 6 juni 2001 @ 00:01:07 #137
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_978196
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 23:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het met de bewijslast gaat omdat de kans klein is dat iemand wil getuigen
Niemand tot nu toe:
quote:
Bijna twee weken na het drama in de trein van Duinkerken naar Lille heeft zich nog niemand van de medereizigers gemeld bij de politie om te getuigen. Volgens een woordvoerder van de Franse spoorwegen, SNCF, komt dat mede door de zware straf die hen boven het hoofd hangt. De Franse wet stelt haar burgers namelijk maximaal vijf jaar gevangenisstraf in het vooruitzicht als ze weigeren hulp te bieden aan een medeburger in nood. Dat geldt overigens niet alleen bij een verkrachting of moord. Ook als men niet ingrijpt bij een zelfmoordpoging of zelfs bij een hongerstaking kan een dergelijke straf worden opgelegd.
,,Door de massale publiciteit over de verkrachting zal niemand zich twee weken nadien nog als lafaard willen presenteren``, verklaarde een politiewoordvoerder desgevraagd.
Van de kant van het Openbaar Ministerie is al gesuggereerd dat in dit specifieke geval uitzonderingen kunnen worden gemaakt. ,,De wet biedt de mogelijkheid dat getuigen gevrijwaard worden van vervolging als ze zich alsnog melden``, zo liet een officier van justitie weten.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  woensdag 6 juni 2001 @ 00:07:00 #138
6290 Dr_Crouton
pi_978281
Helaas, helaas.. Dat meisje kan dus nooit meer iemand vertrouwen, haar leven is voorlopig verwoest.
  woensdag 6 juni 2001 @ 01:07:25 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_978577
quote:
Alsof verkracht worden door een allochtoon erger is dan een autochtoon! Als je zo denkt, dan ben je echt goed ziek in je hoofd.
Amen.

Dat is dus ook één van de redenen waarom ik zo tegen het vermelden van de afkomst van de daders ben (topic is helaas verloren gegaan in de crash).
Kijk eens naar het verloop van dit topic en trek dat eens door naar de huidige samenleving en dan merk je al snel dat degenen die dit hebben laten verzanden in een rassendiscussie precies dat zijn waar ze zo vaak bang zijn om voor uitgemaakt te worden. Men ziet geen moordzaak, men ziet een moordende allochtoon. Men ziet geen verkrachtingszaak, men ziet 6 allochtone beesten.

Hoe kan het in godsnaam, dat aan de hand van één artikel (één geval) gediscussieerd wordt over hele bevolkingsgroepen?
Denk daar maar eens over na en bedenk dan nog maar eens of je niet toch bent waar je zo bang voor bent om genoemd te worden.

Die hele afkomst kan me echt geen fuck boeien. Wat ik veel interessanter vind is waarom niemand ingreep. Er werd al geopperd dat het kuddegedrag was en dat is denk ik ook wel zo... kijken naar elkaar maar geen poot uitsteken. Gezamenlijk 'wordt de verantwoordelijkheid gedragen' en in die gezamenlijke verantwoordelijkheid gaat het individu verloren. Het is een manier om je eigen geweten zuiver te houden door te zeggen 'Ja maar hij deed ook niks'. Van de andere kant kan ik gewoon niet snappen dat niemand niet eens aan de noodrem trok oid. Als iemand verbaal lastig wordt gevallen zal ik niet zo snel iets doen, maar bij een verkrachting... dat snap ik niet. D'r zaten waarschijnlijk ook wel vaders tussen de overige passagiers... dat die geen jeukende klauwen krijgen, daar kan ik geen touw aan vast knopen.

Natuurlijk zijn die 6 personen de daders, maar de omstanders die geen poot uitstaken zijn net zo schuldig. Zij creëerden door hun laksheid in feite een 'veilige' situatie voor de daders. Zonder 'hun medewerking' was het niet gebeurd... straffen dus, ook al bekennen ze, want dat bekennen is in principe ook alleen maar de put dempen als het kalf verdronken is.

woensdag 6 juni 2001 @ 01:15:06 #140
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_978629
quote:
Nee, de zoveelste rechts vs links slag om de vraag of allochtonen al dan niet gemiddeld crimineler zijn. Niet zozeer ten aanzien van deze verkrachting, maar eerder algemeen. Is idd off-topic, maar zolang de meningen nog zover uit elkaar liggen (en rechts toch echt de feiten aan zijn zijde heeft, maar links die feiten verwerpt als 'anders intrepreteerbaar') zal deze clash nog vaak voorkomen.
quote:
Die daders en de omstanders die geen vinger hebben uitgestoken horen een zware straf te krijgen, daar maak ik me meer druk om.
Ik ben benieuwd hoe het met de bewijslast gaat omdat de kans klein is dat iemand wil getuigen want dan geven ze toe dat ze niets hebben gedaan om die hufters tegen te houden
Dat is het ergste niet, ze kunnen er (in Frankrijk) vijf jaar cel voor krijgen, dat schrikt af.

Ik ben het met Lithion eens dat het interessante aan dit voorval niet zozeer de afkomst is, maar de reactie van de omstanders...

Down[br]Under
  woensdag 6 juni 2001 @ 09:12:35 #141
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_979186
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 01:15 schreef MacBeth het volgende:
Nee, de zoveelste rechts vs links slag om de vraag of allochtonen al dan niet gemiddeld crimineler zijn. Niet zozeer ten aanzien van deze verkrachting, maar eerder algemeen. Is idd off-topic, maar zolang de meningen nog zover uit elkaar liggen (en rechts toch echt de feiten aan zijn zijde heeft, maar links die feiten verwerpt als 'anders intrepreteerbaar') zal deze clash nog vaak voorkomen.
Voornamelijk het feit dat meneer het nog steeds over feiten heeft terwijl een generalisatie wel heel erg op de loer ligt, stoort de gemiddelde Fok!ker. Mij voornamelijk. De meesten weten gelukkig wel hoe klein de stap van het aanwijzen van een 'probleemgroep' naar radicale 'oplossingen' is uit WOII. Dat het hier niet meteen zover uit de hand zal lopen is omdat het nog om een redelijk kleine groep schreeuwers gaat die zich nogal snel laten beinvloeden. Wat ik wel zorgbarend vind is dat er precies dezelfde elementen inzitten die je bij rassenhaat terugziet, zoals chauvinisme en het creeren van een gezamelijke vijand.

Dat bijvoorbeeld Macbeth de souplesse heeft van een olifant die met 4 gespalkte poten een opengebroken trambaan oversteekt blijkt wel uit de volgende quotes:

quote:
Op woensdag 06 juni 2001 01:15 schreef MacBeth het volgende:
Ik ben het met Lithion eens dat het interessante aan dit voorval niet zozeer de afkomst is, maar de reactie van de omstanders...
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:22 schreef MacBeth het volgende:
Ik zou daar een mooie uitdaging in gezien hebben, "hoe bereik ik maximale verbouwing van een allochtone verkrachtersklotekop in 10 seconden?".
I rest my case...
  woensdag 6 juni 2001 @ 11:37:14 #142
11818 torsoboy
MegaDance!
pi_979755
quote:
Potential dangers in group decision-making (cont'd.)
Groupthink may be related to collective entrapment, the tendency of some groups to cling stubbornly to unsuccessful decisions in the face of evidence because they have invested so heavily

Kameda and Sugimori (1993)

doe eens een google search naar: Kameda, Sugimori, collective entrapment

Als de groep niets doet dan doe jij ook niks. Punt. Ik ga verder niet uitleggen waarom ik haast wel zeker weet dat niemand ingrijpt in een volle trein.

woensdag 6 juni 2001 @ 11:43:32 #143
11003 baggio
Hidden Genius.....
pi_979782
BELACHELIJK!!! Hoe haal je het in je hoofd om gewoon geen poot uit te steken.... De verkrachters mogen op de ouderwetse brandstapel en iedereen die erbij was en geen poot uitstak ook...
=Deze signature is tijdelijk offline=
  woensdag 6 juni 2001 @ 11:55:28 #144
11818 torsoboy
MegaDance!
pi_979854
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 11:43 schreef baggio het volgende:
BELACHELIJK!!! Hoe haal je het in je hoofd om gewoon geen poot uit te steken.... De verkrachters mogen op de ouderwetse brandstapel en iedereen die erbij was en geen poot uitstak ook...
Ik zeg dus dat er een grote kans is dat jij, ik, mijn buurvrouw en haar vader geen poot zouden uitsteken. En niet omdat ik/wij asociaal ben/zijn maar omdat mensen kudde-denken.

sad, but true.

pi_980046
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 11:55 schreef torsoboy het volgende:

[..]

Ik zeg dus dat er een grote kans is dat jij, ik, mijn buurvrouw en haar vader geen poot zouden uitsteken. En niet omdat ik/wij asociaal ben/zijn maar omdat mensen kudde-denken.

sad, but true.

Er zit een trieste kern van waarheid in dit verhaal. Er is veel geschreven (en ook hier in de praktijk weer bewezen) over het zogenaamde 'bystander-effect' in de sociale psychologie.

Ik probeer me altijd heel erg goed in te leven in de situatie om hier een oordeel over te kunnen geven. Ik moet dan eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet zo vanzelfsprekend vind om de held te gaan spelen hoe graag ik dat natuurlijk zou doen!! Verder werd ook ik bij het lezen van dit artikel letterlijk misselijk.

Off-topic: Het is toch: Oefening baart kinderen?

pi_980107
Wat zijn mensen toch bang zeg en egoistisch. Niet te geloven.

Ik schaam me ervoor om net als hun mensen genoemd te worden.

Damm waarom helpen we elkaar nooit in zulke situaties?

pi_980167
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 12:34 schreef FuzzyMaN het volgende:
Wat zijn mensen toch bang zeg en egoistisch. Niet te geloven.

Ik schaam me ervoor om net als hun mensen genoemd te worden.

Damm waarom helpen we elkaar nooit in zulke situaties?

Was het maar zo dat iedereen belangeloos een hand uit stak. Dan zouden dit soort afschuwelijke en frustrerende berichten vervangen worden door heldenverhalen.

Ik denk dat veel afhangt van de situatie. Als ik met een paar van mijn vrienden ben, dan is de keuze waarschijnlijk makkelijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik in zo'n situatie eerst terugdeins om de situatie goed te kunnen inschatten. In veel gevallen van geweld is het leed dan al geschied, maar met een verkrachting door meerdere personen is dat natuurlijk niet het geval.

Onvoorstelbaar eigenlijk en heel treurig.

woensdag 6 juni 2001 @ 12:54:46 #148
11818 torsoboy
MegaDance!
pi_980212
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 12:24 schreef Forumpi het volgende:
Off-topic: Het is toch: Oefening baart kinderen?
Off-topic: Moeders baren kinderen. Oefening baard snor.
  woensdag 6 juni 2001 @ 13:40:51 #149
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_980522
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Dagootje het volgende:
Ja, en dat was hetzelfde typetje dat een directe link legde tussen allochtonen en het gat in de ozonlaag.

Dat het belachelijke van die tekst je is ontgaan, en dat je dat hier gebruikt om je anti-buitenlander-mentaliteit te staven zegt mij genoeg

[on-topic]
Verschrikkelijk natuurlijk, en helemaal dat iedereen te beroerd was om een poot uit te steken. (zeker ook allemaal allochtonen, he Dagootje?)

Doet mij denken aan een gebeuren een jaar of tien geleden, toen een meisje verzoop bij een recreatieplas, en honderden mensen hebben staan toekijken zonder een poot uit te steken.

Was hier in Nederland.

Het meisje was allochtoon, by the way.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 juni 2001 @ 13:47:58 #150
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_980598
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 12:10 schreef Ringo het volgende:
Ik laat mij liever 100 x tot de islam bekeren dan dat ik mijn ziel verkoop aan stakkers die dat zurig ruikende marktkoopmannengeloof van jou verkondigen.
Over generalisatie gesproken..
  woensdag 6 juni 2001 @ 15:13:37 #151
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_981507
Kan er nog steeds niet bij, kon het gisteren al niet, nu nog steeds niet... een volle coupe en gewoon geen ene fuck doen... ongelofelijk... een levensechte nachtmerrie.
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
  zondag 10 juni 2001 @ 18:37:16 #152
7858 Assimilator
6'4" 102 Kilo
pi_1008147
grrrrrr als ik erbij was geweest had ik ze alle 4 neergehaald........desnoods met een mes
Money is better than poverty, if only for financial reasons
  zondag 10 juni 2001 @ 22:17:26 #153
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1009004
quote:
Op woensdag 06 juni 2001 09:12 schreef Jethro het volgende:
Voornamelijk het feit dat meneer het nog steeds over feiten heeft terwijl een generalisatie wel heel erg op de loer ligt, stoort de gemiddelde Fok!ker. Mij voornamelijk. De meesten weten gelukkig wel hoe klein de stap van het aanwijzen van een 'probleemgroep' naar radicale 'oplossingen' is uit WOII. Dat het hier niet meteen zover uit de hand zal lopen is omdat het nog om een redelijk kleine groep schreeuwers gaat die zich nogal snel laten beinvloeden. Wat ik wel zorgbarend vind is dat er precies dezelfde elementen inzitten die je bij rassenhaat terugziet, zoals chauvinisme en het creeren van een gezamelijke vijand.
Sjezus, wat is dit voor onzin, heb je mij ergens ooit om WO2 'oplossingen' zien vragen? Sinds wanneer betekent het aankaarten van een probleem ook dat je extreme 'oplossing' wil?

Generalisaties zijn trouwens niet iets afschuwelijk ergs. Sterker nog, onze maatschappij rust erop. Elke politieke beslissing wordt op basis van statistieken, dus een generalisatie, genomen. Daarom geldt voor iedereen dezelfde wet, omdat we allemaal gegeneraliseerd worden.

Waar jij andere totaal belachelijke elementen uit je betoog vandaan haalt is me ook niet duidelijk. Je schrijft me rassenhaat, chauvinisme en het creeeren van een gezamelijke vijand toe.

HALLO?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt rassenhaat?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt chauvinisme?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt het creeren van een gezamelijke vijand?

3 maal nee. Je dicht anderen graag de rol toe van extremist, hier en daar zelfs voor bijna-neo-nazi, voor iets als simpels als een constatering dat een bepaalde groep gemiddeld crimineler is dan anderen. Nogal botte discussietechniek om maar te roepen dat degene die het niet me je eens zijn extremistisch zijn.

Doet me toch denken wie hier nou intolerant is.

En nee, ik denk niet aan concentratiekampen . Waar ik wel aan denk is dat men door het constateren van een probleem structurele verbeteringen kan aanbrengen. Nee, dat gaat wederom niet om te werk zetten of treinen naar polen, maar om bijvoorbeeld inburgeringsprogramma's, overleg op de juiste punten en een verfijndere aanpak van justitie (en - sorry, het spijt me, ik speel jammer genoeg voor jou niet voor nazi - dan heb ik het niet over deporteren).

Als je een probleem niet constateert, zul je het nooit oplossen.

quote:
Dat bijvoorbeeld Macbeth de souplesse heeft van een olifant die met 4 gespalkte poten een opengebroken trambaan oversteekt blijkt wel uit de volgende quotes:
[..]

[..]

I rest my case...

Leuke beeldspraak, nu nog leren een goed argument te bedenken ipv wat random quoten.

En karateka staan er om bekend vrij soepel te zijn

Down[br]Under
  zondag 10 juni 2001 @ 22:41:38 #154
Nieuwsgierig Aagje
pi_1009239
Ja hoor roepen dat elke allochtoon/ buitenlander een verkrachter is dat helpt zeker de situatie l
  zondag 10 juni 2001 @ 22:57:23 #155
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1009362
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ja hoor roepen dat elke allochtoon/ buitenlander een verkrachter is dat helpt zeker de situatie l
  zondag 10 juni 2001 @ 22:58:23 #156
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1009367
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:41 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Erm

Waar vond je dat

Down[br]Under
  zondag 10 juni 2001 @ 23:09:41 #157
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1009451
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:17 schreef MacBeth het volgende:

Sjezus, wat is dit voor onzin, heb je mij ergens ooit om WO2 'oplossingen' zien vragen?
Nee...

Sinds wanneer betekent het aankaarten van een probleem ook dat je extreme 'oplossing' wil?
Het een volgt idd niet meteen op het andere. Het probleem is wel dat als er iemand op een ondoordachte manier maar hard genoeg moord en brand begint te schreeuwen, er dmv. het overbekende massa hysterie principe een simpele "constatering" snel al om kan slaan in extreme "oplossingen". Zie mijn verwijzing naar WOII. Niets persoonlijks dus.

Generalisaties zijn trouwens niet iets afschuwelijk ergs. Sterker nog, onze maatschappij rust erop. Elke politieke beslissing wordt op basis van statistieken, dus een generalisatie, genomen. Daarom geldt voor iedereen dezelfde wet, omdat we allemaal gegeneraliseerd worden.
Ik kan het deels wel met je eens zijn. Maar beslissingen en vooral de gevolgen ervan zijn niet zo zwart-wit als je hier wilt doen geloven. En omdat ik ook hier weer een discussie van wel enkele pagina's over kan vullen laat ik het hier maar bij.

Waar jij andere totaal belachelijke elementen uit je betoog vandaan haalt is me ook niet duidelijk. Je schrijft me rassenhaat, chauvinisme en het creeeren van een gezamelijke vijand toe.
Ow, vat je het toch persoonlijk op. Goed lezen hoor!

Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt rassenhaat?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt chauvinisme?
Is constateren dat een bepaalde groep relatief veel criminele feiten pleegt het creeren van een gezamelijke vijand?
3 maal nee.
Helemaal met je eens. Maar het was ook als algemeen voorbeeld bedoeld (zie boven). Echter, waar ik iedere keer maar weer over val en waar je nog geen enkele keer direct op gereageerd hebt, is het feit dat jij een bepaalde constatering maar als onweerlegbaar feit ziet. Als ik van hier naar de supermarkt loop en ik wordt in mijn gezicht geslagen door iemand met een bril en ik kom verder niemand anders tegen met een bril, dan kan ik constateren dat 100% van de brillendragers aggressief tegen mij zijn. Jij en ik weten allebei dat het dan NOOIT een feit kan zijn!

Je dicht anderen graag de rol toe van extremist, hier en daar zelfs voor bijna-neo-nazi, voor iets als simpels als een constatering dat een bepaalde groep gemiddeld crimineler is dan anderen. Nogal botte discussietechniek om maar te roepen dat degene die het niet me je eens zijn extremistisch zijn.
Niet meteen zielig gaan lopen doen als je eens een keer het vuur aan je schenen krijgt he! Als je (voor anderen) extreme reacties plaatst, dan kun je verwachten dat je een reactie krijgt...

Waar ik wel aan denk is dat men door het constateren van een probleem structurele verbeteringen kan aanbrengen. Nee, dat gaat wederom niet om te werk zetten of treinen naar polen, maar om bijvoorbeeld inburgeringsprogramma's, overleg op de juiste punten en een verfijndere aanpak van justitie.
Toch vind ik het jammer dat je dit nu pas naar voren brengt. Het geeft aan dat je toch een stuk genuanceerder nadenkt over de problematiek dan de gemiddelde boerenlul bv. uit het dorp waar mijn ouders wonen, die voor de voeten van een anders gekleurde op de grond spugen...
We hadden een vervelende, bijna persoonlijke vete uit de weg kunnen gaan. IK beleef er in ieder geval geen plezier aan om met een chagrijnige kop te gaan zitten typen

Als je een probleem niet constateert, zul je het nooit oplossen.
Ik denk dat we het over een hele hoop dingen misschien wel eens zijn, maar DIT blijft dus ons enige punt van conflict. Ik durf zelfs wel toe te geven dat hier een beetje arrogantie meespeelt. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en ikzelf heb pas na mijn VWO eigenlijk goed geleerd hoe je met allerlei bronnen om moet gaan en kritisch (vooral dat) met nieuws moet omgaan. Aangezien jij nog niet zover bent met je carriere, had ik ook eerder de neiging om te denken dat je er nog niet goed toe in staat bent. En tja, aangezien ik je eerste paar posts niet van bijzonder hoog niveau vond...

Oh, en wat betreft die 'random' quotes: Het gaf alleen naar mijn mening heel erg aan dat de bedoeling van het beginnen van de post helemaal uit zijn verband gerukt werd omdat je er "allochtone verkrachters klotekop" (en dan vooral het eerste woord) tussen zette.

zondag 10 juni 2001 @ 23:17:14 #158
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1009513
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:17 schreef MacBeth het
Oh, en wat betreft die 'random' quotes: Het gaf alleen naar mijn mening heel erg aan dat de bedoeling van het beginnen van de post helemaal uit zijn verband gerukt werd omdat je er "allochtone verkrachters klotekop" (en dan vooral het eerste woord) tussen zette.

Ach, een beetje prikkelen is nou eenmaal taak van de topicopener, een topic moet wat meer vlees op de botten hebben dan enkel een krantenartikel
Down[br]Under
  zondag 10 juni 2001 @ 23:23:22 #159
Nieuwsgierig Aagje
pi_1009562
quote:
Op zondag 10 juni 2001 22:58 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Erm

Waar vond je dat

Spit maar eens de hele discussie door je zal zeker veel van die uitspraken vinden .
  zondag 10 juni 2001 @ 23:38:40 #160
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1009676
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:23 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Spit maar eens de hele discussie door je zal zeker veel van die uitspraken vinden .

Helemaal doorgespit en nergens iemand een dergelijke insinuatie horen maken.
Kun je mischien een quote geven
GEBAND WEGENS EEN POLIITIEK INCORRECTE MENING DOOR SCHIJNHEILIGE CREWLEDEN.
  maandag 11 juni 2001 @ 00:09:16 #161
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1009835
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:23 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:

[..]

Staat toch echt nergens hoor.

Geef eens een letterlijke quote.

Down[br]Under
  maandag 11 juni 2001 @ 00:20:59 #162
136 V.
pi_1009914
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:38 schreef Hummerr het volgende:
Helemaal doorgespit en nergens iemand een dergelijke insinuatie horen maken.
Kun je mischien een quote geven
Vooruit dan maar...
quote:
Je vergeet de afkomst van deze 'mensen' te vermelden.
Ja, precies, niet dat ik het niet wist ofzo.. je kan het in 99 v/d 100 gevallen raden.
quote:
quote:
waarheid is hard...
quote:
Dat is gewoon mijn mening, wat ik zie en in de kranten lees en als ik weer eens Opsporing Verzocht ofzo kijk. Moet je maar eens goed luisteren naar die signalementen. Ik zit niet met een kladblok te turven en natuurlijk is het niet altijd zo, maar ga de problemen nou niet ontkennen, en mij niet voor lomp uitmaken. Dank je wel.
quote:
Valt het nou alleen mij weer op wat er staat? Immigranten? O nee, ik mag niet gaan generaliseren he? Ik op die gasten
quote:
Face it dan. Het percentage allochtone gevangeniszitters is enorm hoger dan het percentage allochtonen in de samenleving. Turken en marokanen plegen gemiddeld 3x zoveel misdaden als Nederlanders, Surinamers en Antillianen nog meer (lees de Elsevier erop na, niks fantasie). Autochtonen begaan natuurlijk ook walgelijke misdaden, maar allochtonen zijn gemiddeld aanzienlijk crimineler dan Nederlanders. Als je dat niet erkent, sluit je je ogen voor de feiten...
quote:
Oeps ik word cynisch.
quote:
Ik vind het zeer relevant, dit geeft voor mij eens temeer aan wat voor een smeerlappen zich onder die lui bevinden, spijt me zeer maar een autochtoon die zijn handen niet uitsteekt doet dit enkel en alleen niet omdat de gevolgen niet te overzien zijn, m.a.w. het is in dit idiote werelddeel erg goed mogelijk dat je dan zelf als zijnde de racistische agressor wordt gearresteerd.
quote:
Nee jij past je aan aan jou gastheer, als je tenminste fatsoen hebt.

Allochtonen geven veelal niet thuis aan dit soort basic regels, terwijl ze wel massaal thuis geven aan het opstrijken van voorzieningen, opgebouwd door diezelfde gastheren, dat ikku nie begrijpu stoort me mateloos ja

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juni 2001 @ 00:27:20 #163
136 V.
pi_1009944
quote:
Heb ik hier nog een statistiek voor de midioten, Macbeths en Hummers onder ons:
quote:
naar voren:
94% jongens;
quote:
Hoofd-kenmerken
van de tbs-populatie over de laatste tien jaar zijn:
voor het overgrote deel mannen;
Zullen we jullie ook maar preventief ruimen

Bijna alle mannen zijn namelijk crimineel...

Ik heb trouwens ooit ergens gelezen, dat mensen met een intolerante houding jegens allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan tolerantere autochtonen.

Zal eens kijken of ik daar de bron nog bij kan vinden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juni 2001 @ 00:33:32 #164
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1009968
quote:
Op maandag 11 juni 2001 00:27 schreef Verbal het volgende:

Ik heb trouwens ooit ergens gelezen, dat mensen met een intolerante houding jegens allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan tolerantere autochtonen.

V.

Laat me raden:
Bron: Verbals socialistische stamkroeg
  maandag 11 juni 2001 @ 08:19:30 #165
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1010477
quote:
Op zondag 10 juni 2001 23:17 schreef MacBeth het volgende:
Ach, een beetje prikkelen is nou eenmaal taak van de topicopener, een topic moet wat meer vlees op de botten hebben dan enkel een krantenartikel
OK, nu snap ik het: je houdt er hier het Telegraaf principe op na... Veel geschreeuw, weinig wol.
Nou goed, ik hoop dat ik je toch wat nuance heb bij kunnen brengen. Zoals je ziet ben ik niet de enige die nogal kritisch is, maar als jij het leuk vindt om te 'prikkelen', nou goed,...het zij zo. Zolang je bepaalde statistieken maar niet gebruikt om vooroordelen te kweken en niemand in hokjes probeert te stoppen ben je een eind op weg.
  maandag 11 juni 2001 @ 18:54:03 #166
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1014172
quote:

[..]

[..]

[..]

Zullen we jullie ook maar preventief ruimen

Bijna alle mannen zijn namelijk crimineel...

Heel goed hoor Verballeke, je kan al statistieken intrepreteren, nu nog even wat verder denken. De cultuur van allochtonen kan geassimileerd worden. Mannelijke hormonen spiegels niet. Jaaaaaaaa, goedzo, je bent dus appels met peren aan het vergelijken. En daarom slaat deze vergelijking dus nergens op. Knap hoor.
quote:

Ow jawel, behalve semi-neo-nazi en aanzetter tot rassenhaat ben ik nu zelf ook nog eens crimineel omdat ik zeg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan autochtonen. Verrassend toch, hoe jij net als anderen zo goed kan stigmatiseren. En bedankt voor het compliment trouwens, een crimineel die nog nooit in politie in aanraking geweest is moet wel een hele intelligente zijn
Down[br]Under
  maandag 11 juni 2001 @ 22:55:37 #167
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1015724
Doe jezelf niet al teveel credit toe MacBeth, je bent geen neonazi of wat dan ook, je bent gewoon dom. Altijd maar anderen de schuld geven voordat je ook maar 1 moment naar je zelf kijkt. Knap hoor!
  maandag 11 juni 2001 @ 22:58:49 #168
136 V.
pi_1015742
quote:
Op maandag 11 juni 2001 18:54 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Heel goed hoor Verballeke, je kan al statistieken intrepreteren, nu nog even wat verder denken. De cultuur van allochtonen kan geassimileerd worden. Mannelijke hormonen spiegels niet. Jaaaaaaaa, goedzo, je bent dus appels met peren aan het vergelijken. En daarom slaat deze vergelijking dus nergens op. Knap hoor.
[..]

Ow jawel, behalve semi-neo-nazi en aanzetter tot rassenhaat ben ik nu zelf ook nog eens crimineel omdat ik zeg dat allochtonen gemiddeld crimineler zijn dan autochtonen. Verrassend toch, hoe jij net als anderen zo goed kan stigmatiseren. En bedankt voor het compliment trouwens, een crimineel die nog nooit in politie in aanraking geweest is moet wel een hele intelligente zijn

...zucht...

Beste Macbeth, ouwe cijferneuker... ik pas nu effe 'for argument's sake' jullie technieken toe.

Waarom prik je er pas doorheen als het jullie niet uitkomt

Ga anders effe meediscussieren in het brabo-topic

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juni 2001 @ 23:12:43 #169
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1015840
quote:
Op maandag 11 juni 2001 22:55 schreef Jethro het volgende:
Doe jezelf niet al teveel credit toe MacBeth, je bent
geen neonazi of wat dan ook, je bent gewoon dom.

ROFLMAO

Waar ben jij op uit? Dat degene met het hoogste IQ wint, omdat hij zo slim is?

Arrogantie ben je ook niet vies van, eerder maakte je mijn mening al voor minderwaardig uit omdat ik jonger ben, nu ook omdat ik dom zou zijn.

quote:
Altijd maar anderen de schuld geven voordat je ook maar 1 moment naar je zelf kijkt. Knap hoor!
Knap hoor, eerst subtiel anderen in een extremistisch hoekje duwen, en dan als dat op tafel gebracht wordt snel roepen dat je het allemaal niet zo bedoelde.
Down[br]Under
  maandag 11 juni 2001 @ 23:22:11 #170
12152 Zanikneef
sokken uit
pi_1015915
quote:
Op maandag 11 juni 2001 00:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vooruit dan maar...

bla bla bla zie bericht van verbal hierboven ergens

Er werd gevraagd naar quotes van insinuaties niet quotes van naar feiten.
  maandag 11 juni 2001 @ 23:24:23 #171
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1015936
quote:
Op maandag 11 juni 2001 22:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

...zucht...

Beste Macbeth, ouwe cijferneuker... ik pas nu effe 'for argument's sake' jullie technieken toe.

Waarom prik je er pas doorheen als het jullie niet uitkomt

Welke technieken je ook toepast, je vergelijking blijft volledig de plank mis slaan, omdat het ene door maatschappelijke en het andere door biologische omstandigheden veroorzaakt is. Een betere maatschappij is maakbaar, sleutelen aan de bouw van 'de man' niet.
quote:
Ga anders effe meediscussieren in het brabo-topic

Ow, en lees eens de derde tekst uit het examen nederlands eerste tijdvak 2001. Pittig stukje hoor, maar vreet jij je wel doorheen. En denk dan nog eens na over culturen, cultuurbotsingen, en wat nou wenselijk is.

Wat ik wenselijk vindt is een betere omgang in de maatschappij tussen diverse culturen (en uiteindelijk versmelting van die culturen). Dat gaat met dialoog, om diverse problemen, wederzijdse irritaties en botsingen glad te strijken. En om die problemen, irritaties en botsingen te vinden zul je in de statistieken moeten duiken. Een van de opvallende uitschieters daarin is de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen, uitermate relevant voor het proces waar ik over spreek. Om een probleem op te lossen zul je het eerst moeten vinden.

Down[br]Under
  maandag 11 juni 2001 @ 23:24:44 #172
136 V.
pi_1015941
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:22 schreef Zanikneef het volgende:

[..]

Er werd gevraagd naar quotes van insinuaties niet quotes van naar feiten.

...en de clou...?
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juni 2001 @ 23:32:46 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1016030
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:24 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en de clou...?

Ontgaat mij ook, maar zullen wel met zijn allen weer proberen een beetje ontopic te komen ?

Dank u.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 juni 2001 @ 23:35:30 #174
136 V.
pi_1016056
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:24 schreef MacBeth het volgende:
Een betere maatschappij is maakbaar, sleutelen aan de bouw van 'de man' niet.
Dus 'de man' kan niets doen aan zijn criminele inslag?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juni 2001 @ 23:38:59 #175
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1016083
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:35 schreef Verbal het volgende:
Dus 'de man' kan niets doen aan zijn criminele inslag?
Grappig dat je op de rest van m'n post niet reageert.. Zou je dat alsnog willen doen?

En terug op je vraag, ze kunnen daar net zoveel aan doen als vrouwen, biologisch factoren maken het verschil.

Down[br]Under
  maandag 11 juni 2001 @ 23:55:47 #176
136 V.
pi_1016203
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:38 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Grappig dat je op de rest van m'n post niet reageert.. Zou je dat alsnog willen doen?

Ow, en lees eens de derde tekst uit het examen nederlands eerste tijdvak 2001.[/quote]Als ik eraan kan komen zal ik een dappere poging doen.
quote:
Pittig stukje hoor, maar vreet jij je wel doorheen.
Maak je geen zorgen.
quote:
En denk dan nog eens na over culturen, cultuurbotsingen, en wat nou wenselijk is.
Ga ik eerst dat stukje lezen, goed?
quote:
Wat ik wenselijk vindt is een betere omgang in de maatschappij tussen diverse culturen (en uiteindelijk versmelting van die culturen). Dat gaat met dialoog, om diverse problemen, wederzijdse irritaties en botsingen glad te strijken. En om die problemen, irritaties en botsingen te vinden zul je in de statistieken moeten duiken. Een van de opvallende uitschieters daarin is de relatief hoge criminaliteit onder allochtonen, uitermate relevant voor het proces waar ik over spreek. Om een probleem op te lossen zul je het eerst moeten vinden.
Ja, en om een probleem op te lossen zul je meer moeten doen dan populistisch blaten in een topic als dit (niet specifiek naar jou toe, MB). Daarnaast zijn statistieken multi-interpretabel. Grappig dat JIJ daarop niet reageert, net zomin als op de posts van Light, waarin ook wat statistieken staan. Zou je dat alsnog willen doen?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1016212
quote:
Ik vind het niet terecht om die drie over één kam te scheren.
Van MacBeth is bekend dat 'ie rechts is en rechts heeft niet altijd de meest subtiele oplossingen voor dit soort vraagstukken, maar de manier waarop MacBeth er nu over praat is gewoon redelijk (imho, voorzover ik gezien heb).
Er zijn problemen met criminele allochtonen die wel degelijk voortkomen uit het botsen van twee culturen. Ik vind dat je dat niet moet ontkennen, want dan kun je er zoals gezegd ook niets aan doen.

Het probleem is de laatste weken op dit forum, dat sommige posters nogal ongenuanceerd met de problemen omspringen en ze bijna automatisch naar een soort van xenofobie vertalen. En daar past dus wel enige relativering met andere interpretaties en vergelijkingen met mannen/autochtonen, noem maar op.

Wittgenstein
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:03:07 #178
136 V.
pi_1016242
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Macbeth betrok ik erbij omdat hij het over statistieken had, ik zie echt het verschil wel

Anderen springen pas ECHT vrij om met cijfertjes (zou wel willen weten hoe zij hun schoolrapporten interpreteerden )

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:21:45 #179
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1016354
LOL
Down[br]Under
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:30:40 #180
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016401
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Van MacBeth is bekend dat 'ie rechts is en rechts heeft niet altijd de meest subtiele oplossingen voor dit soort vraagstukken, maar de manier waarop MacBeth er nu over praat is gewoon redelijk (imho, voorzover ik gezien heb).
Er zijn problemen met criminele allochtonen die wel degelijk voortkomen uit het botsen van twee culturen. Ik vind dat je dat niet moet ontkennen, want dan kun je er zoals gezegd ook niets aan doen.

Het probleem is de laatste weken op dit forum, dat sommige posters nogal ongenuanceerd met de problemen omspringen en ze bijna automatisch naar een soort van xenofobie vertalen. En daar past dus wel enige relativering met andere interpretaties en vergelijkingen met mannen/autochtonen, noem maar op.

Heb graag dat je dan even de "beestjes" bij hun naam noemd in deze zoveelste stookpost van je.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:38:25 #181
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016462
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:30 schreef Hummerr het volgende:

[..]

Heb graag dat je dan even de "beestjes" bij hun naam noemd in deze zoveelste stookpost van je.

Nogmaals:Graag ff een recht voor zijn raap uitleg koekepan.
Ben niet zo gediend van dit achterbakse gebral.
pi_1016465
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:30 schreef Hummerr het volgende:
Hummerr, R@b, Midioot, waspman
Wittgenstein
pi_1016472
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:38 schreef Hummerr het volgende:
Ben niet zo gediend van dit achterbakse gebral.
Kan mij echt niks schelen. Je vraag is beantwoord, maar ik had 'm in eerste instantie niet zien staan.
Wittgenstein
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:40:19 #184
10090 waspman
life is sweet
pi_1016473
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:38 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Hummerr, R@b, Midioot, waspman

thanks
pi_1016482
Ik blijf het toch een beetje typisch vinden dat in een topic dat gaat over een meisje dat door een aantal jongens is verkracht, de discussie vooral draait om totaal andere, IMHO irrelevante zaken. Waar gaat het nou eigenlijk over?

Seksueel misbruik, verkrachtingen en aanrandingen komen overal ter wereld voor, incest vindt plaats in de meest 'beschaafde' families: misschien is het aardig om je daar eens in te verdiepen..waarom is dat? Een soort vreemd instinct om te willen overheersen? Waarom vinden mensen het nodig om een ander op die manier te vernederen?

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:41:31 #186
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016487
Mij intereseert het wel!
Jij noemd mij dus een xenofoob,koekepan?
Leg maar ff uit dan!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:44:13 #187
10090 waspman
life is sweet
pi_1016507
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:41 schreef Hummerr het volgende:
Mij intereseert het wel!
Jij noemd mij dus een xenofoob,koekepan?
Leg maar ff uit dan!
laat die koekepan toch.. iedereen weet al dat hij ontoerekeningsvatbaar is...
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:50:48 #188
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016544
Geen reaktie van koekepan?
Mooi! dan is bij deze maar weer eens bewezen hoe hij uit zijn nek loopt te kletsen.

Je hebt nog een uur de tijd om je woorden terug te trekken of nader te verklaren koekepan.
Anders ga je bij mij definitief op negeer!.

dinsdag 12 juni 2001 @ 00:51:53 #189
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1016554
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:44 schreef waspman het volgende:

[..]

laat die koekepan toch.. iedereen weet al dat hij ontoerekeningsvatbaar is...

Haha. Hoe jij toch stoten in het luchtledige doet

Golfer, je kan aan ut werk

Down[br]Under
  dinsdag 12 juni 2001 @ 00:58:22 #190
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1016592
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:50 schreef Hummerr het volgende:
Geen reaktie van koekepan?
Mooi! dan is bij deze maar weer eens bewezen hoe hij uit zijn nek loopt te kletsen.

Je hebt nog een uur de tijd om je woorden terug te trekken of nader te verklaren koekepan.

Hahaha.

Normale mensen slapen om deze tijd

Down[br]Under
pi_1016594
Wat een opgefokte mannetjes hier zeg, wat vinden we onszelf weer belangrijk en wat zijn de egootjes weer snel gedeukt...maar niet even de moeite nemen om gewoon inhoudelijk en ontopic te reageren?!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:06:19 #192
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016634
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:58 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Normale mensen slapen om deze tijd

Daarom verwacht ik ook een reaktie van koekepan.
pi_1016638
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:50 schreef Hummerr het volgende:
Ik stuur je wel een mailtje, want dit forum verzuipt in de persoonlijke aanvallen.
Wittgenstein
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:07:24 #194
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016642
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 01:06 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik stuur je wel een mailtje, want dit forum verzuipt in de persoonlijke aanvallen.

Liever even hier koekepan!
Ik heb niks te verbergen.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:10:01 #195
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1016657
Ter reminder: het ging hier over een verkrachting in een bomvolle trein.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1016658
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 01:07 schreef Hummerr het volgende:
Ik heb niks te verbergen.
Is het nou een persoonlijk meningsverschil of niet? Toch wel dacht ik?
Wittgenstein
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:11:42 #197
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1016668
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 01:10 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Is het nou een persoonlijk meningsverschil of niet? Toch wel dacht ik?

Mijn mailadres is geen openbare toilet.
Back on topic dus!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:13:23 #198
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1016679
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 01:11 schreef Hummerr het volgende:
Back on topic dus!
*proest*
Down[br]Under
pi_1016680
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 01:11 schreef Hummerr het volgende:
Mijn mailadres is geen openbare toilet.
Het forum wel, denk je? (Is bovendien mijn laatste reactie.) Als ik je persoonlijk beledigd heb, dan wil ik e.e.a. best verduidelijken.
Wittgenstein
  dinsdag 12 juni 2001 @ 01:15:30 #200
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_1016693
Hey Koekepan, kom gezellig naar een ander topic, 8 pagina's bomvolle trein is wel voldoende toch, zie je zo elders???
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 12 juni 2001 @ 07:52:55 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1017331
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:59 schreef RaisinGirl het volgende:
Wat een opgefokte mannetjes hier zeg, wat vinden we onszelf weer belangrijk en wat zijn de egootjes weer snel gedeukt...maar niet even de moeite nemen om gewoon inhoudelijk en ontopic te reageren?!
Kijken wie de grootste ballen heeft zeg ik maar, testoteron gehalte meten etc.

zucht, oeverloos ...

The truth was in here.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 10:22:15 #202
136 V.
pi_1017686
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 00:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Waar gaat het nou eigenlijk over?
Seksueel misbruik, verkrachtingen en aanrandingen komen overal ter wereld voor, incest vindt plaats in de meest 'beschaafde' families: misschien is het aardig om je daar eens in te verdiepen..waarom is dat? Een soort vreemd instinct om te willen overheersen? Waarom vinden mensen het nodig om een ander op die manier te vernederen?
Vernederen is niet het doel, het is een bijproduct.
Het hoofddoel is 'instant gratification'; pakken wat je wilt, zonder je druk te maken over de gevolgen (voor anderen). Het is een vorm van egoïsme en zwakheid. Jezelf centraal stellen, de ander doet er niet toe. En geen controle over je eigen driften.

In dit geval was het meisje een warm stuk vlees met een gat, dat d.m.v. voldoende wrijving kon resulteren als opvangbak voor hun zaad.

Ik weet het, klinkt naar en dat was het dus ook.

Dit zul je blijven zien, er zullen altijd mensen zijn die geen reet voorstellen in de wereld, en op een gegeven moment zullen pakken waar zij vinden dat ze recht op hebben.

Triest maar waar...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1021013
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 10:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vernederen is niet het doel, het is een bijproduct.
Het hoofddoel is 'instant gratification'; pakken wat je wilt, zonder je druk te maken over de gevolgen (voor anderen). Het is een vorm van egoïsme en zwakheid. Jezelf centraal stellen, de ander doet er niet toe. En geen controle over je eigen driften.

In dit geval was het meisje een warm stuk vlees met een gat, dat d.m.v. voldoende wrijving kon resulteren als opvangbak voor hun zaad.

Ik weet het, klinkt naar en dat was het dus ook.

V.

Heeee, we zijn zowaar weer ontopic!?
Maaareh, je hebt wel gelijk V. Het zal waarschijnlijk altijd wel blijven bestaan en dat is idd erg triest.
Ik denk zelf dat de machtsfactor wel erg belangrijk is. Als we bijvoorbeeld kijken naar de verkrachting waar dit topic over gaat, dan denk ik niet dat dit alleen maar te maken had met 'instant gratification'. De jongens waren met z'n vieren (of zessen? is me nu niet helemaal duidelijk), het meisje is door twee van hen verkracht. Terwijl die anderen er wel bij betrokken waren. Wat was hun 'gratification'? Ik denk dat hun 'kick' was dat ze het meisje hulpeloos maakten, een object waarmee ze konden doen wat zij wilden. Dat heeft meer met machtswellust te maken dan met sex. Het idee dat je macht kunt uitoefenen op een persoon is voor sommige mensen blijkbaar erg aantrekkelijk. Iemand dwingen sex te hebben is in feite de ultieme manier om macht uit te oefenen op een lichaam. Bij incestplegers zie je ook dat zij macht proberen uit te oefenen op de geest van het slachtoffer: ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat het slachtoffer gaat geloven in medeverantwoordelijkheid, de schuld bij zichzelf zoekt, en het 'geheim' bewaart. Dan hebben we het over vergaande manipulatie, zowel lichamelijk als geestelijk.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 20:24:52 #204
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_1021354
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 19:24 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

De jongens waren met z'n vieren (of zessen? is me nu niet helemaal duidelijk), het meisje is door twee van hen verkracht. Terwijl die anderen er wel bij betrokken waren. Wat was hun 'gratification'?

Ik denk dat ze niet mee wilden doen, maar ook tegelijkertijd niet het lef hadden om hun companen tegen te houden.

Of de trein kwam aan op het station voordat zij aan de beurt waren?

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  maandag 18 juni 2001 @ 14:43:45 #205
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1045214
quote:
Op maandag 11 juni 2001 23:12 schreef MacBeth het volgende:
Arrogantie ben je ook niet vies van, eerder maakte je mijn mening al voor minderwaardig uit omdat ik jonger ben, nu ook omdat ik dom zou zijn.
Tja wat moet ik dan. Als je nou eens zou goed zou leren lezen dan zou de discussie er een stuk makkelijker op worden. Maar goed, jij voelt je weer op je pikkie getrapt en zoals altijd ligt dat aan de ander.

Knap hoor, eerst subtiel anderen in een extremistisch hoekje duwen, en dan als dat op tafel gebracht wordt snel roepen dat je het allemaal niet zo bedoelde.
Zoals eerder gezegd heb jij een probleem met lezen en interpreteren van tekst, maar op de een of andere manier bracht jouw interpretatie van criminaliteits cijfers onder allochtonen dat al naar voren.
Ohja en WEER die situatie he: IK heb kritiek op jou en je eerste reactie is zoiets als: "Ach man, wat je zegt ben je zelf". Goed betoog man!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')