abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14203909
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:24 schreef Youssef het volgende:
[Centraal] De Ramadan is weer bezig-topic
[Centraal] De Ramadan is weer bezig-topic #2
[Centraal] De Ramadan is weer bezig-topic #3

Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Niets te zeggen? Topic laten zakken.

Doe je mee aan deze traditie
Free people own guns! Slaves do not!
pi_14203953
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:31 schreef Vampier het volgende:

[..]

Lees voorgaande topics, linkjes staan er al .
pi_14203956
Youssef, heb je genoten van je maaltijd?
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_14203985
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:31 schreef Vampier het volgende:

[..]

Traditie? Keihard bikkelen jongen!
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:33 schreef pro_jeex het volgende:
Youssef, heb je genoten van je maaltijd?
Heerlijk, na zo een dag. Wat eet jij eigenlijk? Harira?
pi_14204045
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

Traditie? Keihard bikkelen jongen!
[..]

Heerlijk, na zo een dag. Wat eet jij eigenlijk? Harira?

IK heb net een beetje gegeten, ik ga straks goed eten als ik vrij van m'n werk ben. Even afwachten wat mijn vrouwtje lief heeft gekookt.
Ik wil de vega Harira graag proberen.
IK was blij wat te drinken

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 28-10-2003 18:45]

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_14204068
---

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 28-10-2003 18:42]

pi_14204103
Stel een moslim neemt het vliegtuig naar Los Angeles... er is een tijdsverschil van 9 uur (9 uur eerder hier) waneer mag een moslim dan weer eten... als het nacht is in de plaatst waar hij vertrekt of in de plaats waar hij aankomt?
pi_14204144
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:37 schreef pro_jeex het volgende:

Ik wil de vega Harira graag proberen. _O_

Zeker doen, normaal eten ligt best snel zwaar op de maag. En over dat mensen zich volproppen in de tijd dat ze mogen eten is dus echt klinklare onzin. Door het hele dag vasten eet ik niet eens zoveel. 1 kom soep en 2 lekkernijen à la baklava en ik zat 'vol'
pi_14204165
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:40 schreef Vampier het volgende:
Stel een moslim neemt het vliegtuig naar Los Angeles... er is een tijdsverschil van 9 uur (9 uur eerder hier) waneer mag een moslim dan weer eten... als het nacht is in de plaatst waar hij vertrekt of in de plaats waar hij aankomt?
Ik heb je plaatje gezien hoor. Maar wij hadden ons vasten toch al verbroken

Een reizende moslim doet niet aan vasten, netzoals hij ook geen volle gebeden doet en vele andere uitzonderingen

pi_14204195

Wijlen Imam Khumayni heeft de laatste vrijdag van de Ramadan uitgeroepen tot de Internationale Dag der Onderdrukten (Jeruzalemdag/ Yaum Al-Quds). Geven andere moslims hier op Fok! ook gehoor aan?

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 28-10-2003 18:46]

pi_14204218
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:42 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zeker doen, normaal eten ligt best snel zwaar op de maag. En over dat mensen zich volproppen in de tijd dat ze mogen eten is dus echt klinklare onzin. Door het hele dag vasten eet ik niet eens zoveel. 1 kom soep en 2 lekkernijen à la baklava en ik zat 'vol'

Klopt, je ben heel gauw gevuld, dat merk ik ook idd
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:46:52 #13
3542 Gia
User under construction
pi_14204245
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een reizende moslim doet niet aan vasten, netzoals hij ook geen volle gebeden doet en vele andere uitzonderingen

Waarom niet? Staat dat in de Koran, dat die niet hoeven te vasten? En zo ja, waar dan?
pi_14204248
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

En als de moslim aankomt op de plaats van bestemming dan reist hij niet meer. ivm een jetlag zit je niet zo goed in het ritme van overdag vasten en snachts eten.

iets anders: Mijn nichtje doet ook mee aan de Ramadan, maar het vreemde is dat ze dat maar 3 dagen volhoudt. Stel dat je het als moslim niet volhoudt wat voor een 'straf' staat daar dan op?

pi_14204276
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:37 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

IK heb net een beetje gegeten, ik ga straks goed eten als ik vrij van m'n werk ben. Even afwachten wat mijn vrouwtje lief heeft gekookt.
Ik wil de vega Harira graag proberen.
IK was blij wat te drinken

En eerst claimde je altijd geen moslim te zijn.

Trouwens, hoort dit niet in GC?

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14204295
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:48 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

En eerst claimde je altijd geen moslim te zijn.

Ik heb in het vorige topic daar antwoord op gegeven en dat moet je dan maar lezen.
pi_14204424
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:50 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
Waar is de burger... ow wacht... het is een Nederlandse hamburger met de typische uitstraling van Nederlandse zunigheid
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:11:12 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_14204743
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:48 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

nee Tedje, laat ze maar lekker hier verdedigen of verklaren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_14204848
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:52 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat trouwen met iemand van 9 is een culturele aangelegenheid van die tijd. De Heilige Koran is van alle tijden. Je zit nu appels met peren te vergelijken.

Was dat huwelijk niet opgedragen aan Mohammed?
Moest hij niet Aicha tot vrouw nemen?

Was niet zijn eigen keuze dus.
En dus geen culturele aangelegenheid.

Jij zegt dat het niet van alle tijden is, die keuze.
Ergo, tegenstrijdig.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_14204915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Was dat huwelijk niet opgedragen aan Mohammed?
Moest hij niet Aicha tot vrouw nemen?

Was niet zijn eigen keuze dus.
En dus geen culturele aangelegenheid.

Jij zegt dat het niet van alle tijden is, die keuze.
Ergo, tegenstrijdig.

Nee hoor, want het ene staat in de Heilige Koran en wat jij als vergelijking neemt, staat daar niet in. Dus je vergelijkt twee verschillende dingen.
pi_14204918
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:44 schreef pro_jeex het volgende:
[afbeelding]

Wijlen Imam Khumayni heeft de laatste vrijdag van de Ramadan uitgeroepen tot de Internationale Dag der Onderdrukten (Jeruzalemdag/ Yaum Al-Quds). Geven andere moslims hier op Fok! ook gehoor aan?

Khomeini
pi_14204948
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:20 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Nee hoor, want het ene staat in de Heilige Koran en wat jij als vergelijking neemt, staat daar niet in. Dus je vergelijkt twee verschillende dingen.

Wat staat in de Koran
Dat je je vrouw mag slaan?

Dat de man de meerdere is en zij dus moet gehoorzamen.
Als een vrouw terugmept, is zij dan opnieuw ongehoorzaam?

pi_14205111
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom niet? Staat dat in de Koran, dat die niet hoeven te vasten? En zo ja, waar dan?

183. O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die vóór u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn.

184. Voor een zeker aantal dagen (zult gij vasten) maar wie onder u ziek is, of op reis, vaste een aantal andere dagen - er is een losprijs voor degenen, die niet kunnen vasten - het voeden van een arme. Maar hij, die vrijwillig goed doet, het zal beter voor hem zijn. Het vasten is goed voor u, indien gij het beseft.

185. De maand Ramadaan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd nedergezonden en als duidelijke bewijzen van leiding en onderscheid. Wie onder u daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie onder u ziek of op reis is, een aantal andere dagen. Allah wenst gemak voor u en geen ongemak, en opdat gij het aantal zult voltooien en opdat gij Allah's grootheid zult prijzen, omdat Hij u terecht heeft geleid en opdat gij dankbaar zult zijn.

186. En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept." Daarom moeten zij naar Mij luisteren en in Mij geloven, opdat zij geleid zullen worden.

187. Het is u veroorloofd, om op de nacht van het vasten tot uw vrouwen in te gaan. Zij zijn een gewaad voor u en gij zijt haar een gewaad. Allah weet, dat gij onrechtvaardig hebt gehandeld tegenover uzelf en heeft Zich met barmhartigheid tot u gewend en u verlichting geschonken. Daarom moogt gij nu tot haar ingaan en betrachten, hetgeen Allah u heeft verordend; en eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. Voltooit dan het vasten tot het vallen van de avond. En verbreng uw tijd niet met uw vrouwen wanneer u in de Moskeeën ??? houdt. Dit zijn de beperkingen van Allah - dus nadert deze niet. Zo zet Allah zijn geboden uiteen voor de mensen, opdat zij vroom zullen zijn.

pi_14205112
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:20 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Niks

Mohammed gaf gevolg aan Allah's gebod.
Aicha was hem aangewezen.
Wat Allah gebied is van alle tijden toch?
Of alleen dat wat in de Koran staat.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')