abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14185403
euhm ik doe alle 2 eigenlijk... soms afplakken (witte sticker) gelijk info erop knallen 2e nummer 45t zware duitse beuk techno....

soms laat ik t label dus normaal... als er meerdere goede nummers op staan

eigenlijk wil ik eigen labelsticker...naampje erop wat info er bij zetten beetje leuke uitvoering...je kent t wel
weet iemand een site waar je die dingen op maat kan laten maken?

plak dus niet om de naam te verbergen....

wat doen jullie? plakken of showen en waarom?

suck my asshole taco bender
  maandag 27 oktober 2003 @ 23:56:48 #2
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_14186873
Waarom zou je in godsnaam je labels afplakken?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_14187840
uhm.. ik plak ze niet af.. ik zou geen platen gaan selecteren om te draaien aan de hand van zelf geschreven krabbeltjes 'leuk vocaltje' of 'harde techno' ofzo, k probeer gewoon al mn platen goed te kennen
pi_14190424
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 23:56 schreef reem het volgende:
Waarom zou je in godsnaam je labels afplakken?
Vroeger (opa vertel... ) toen ik begon met draaien (11 jaar geleden) wilde je niet dat je collega's de naam vd plaat zouden zien zeker niet van jou toppers.... daarom werd er afgeplakt...

uit gewoonte kriebelde je er dan wat op...

jean bijv schrijft er zelfs op wanneer hij ze in een set kan gebruiken...
dus bijv 1 1/2 (na 1,5 uur....)

pi_14191022
Het is niet leuk voor trainspotters maar ik vind het afplakken van labels een goede zaak. Hiermee kun je je als DJ toch een tijdje afscheiden van de rest door unieke platen te draaien die niemand anders heeft i.p.v. dat het weekend erna elke DJ die ene retegoeie, unieke plaat draait. Het is natuurlijk niet eerlijk voor beginners maar het komt de kwaliteit en authenticiteit wel van DJ-sets ten goede.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_14191289
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:14 schreef teknomist het volgende:
Het is niet leuk voor trainspotters maar ik vind het afplakken van labels een goede zaak. Hiermee kun je je als DJ toch een tijdje afscheiden van de rest door unieke platen te draaien die niemand anders heeft i.p.v. dat het weekend erna elke DJ die ene retegoeie, unieke plaat draait. Het is natuurlijk niet eerlijk voor beginners maar het komt de kwaliteit en authenticiteit wel van DJ-sets ten goede.
Wat een onzin vind ik dit zeg. Als het gewoon een goede plaat is, mag iedereen toch wel de titel weten?! Of het nou gloednieuw is of niet. Ik heb echt een schijthekel aan DJ's die niet tracktitels wil geven! Net alsof je als DJ daar van moet onderscheiden met andere DJ's. Gaat er toch om of het publiek los gaat of niet? Als je iets unieks wilt doen, moet je maar oefenen op je skills, maar ga niet zo zielig je platen afplakken.
pi_14192029
heb al wel een paar keer meegemaakt dat mensen echt op de platen gaan kijken..vooral als je dicht bij het publiek staat...ach kan me er verder niet zo aan storen. ik schrijf alleen op mn platen als ik het label niet goed kan lezen of als het een white label is

edit: waar ik me wel aan kan storen dat sommige dj's altijd om tracklisten vragen bij sets die ze via i-net horen..dan denk ik come on be orginal ga zelf op zoek naar vette platen

[Dit bericht is gewijzigd door djerror op 28-10-2003 11:02]

Homer Simpson: "Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!"
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 13:25:48 #8
14509 reem
pi_14195892
Dat afplakken vind ik niet alleen erg kinderachtig maar ook zonde van het artwork van het label...

Het gaat niet alleen om vette platen hebben, het gaat ook om timing.. wanneer gooi je die vette plaat er in... De plaat die het om 00.00 goed doet kan je vaak niet rond 03.00 draaien...

als djs denken dat ze met al uitgebrachte platen iets speciaals zijn dan moeten ze nog maar eens goed nadenken en op zoek gaan naar promo's of dubplates laten snijden.

[b]@RemiLehmann[/b]
pi_14196630
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 11:01 schreef djerror het volgende:
edit: waar ik me wel aan kan storen dat sommige dj's altijd om tracklisten vragen bij sets die ze via i-net horen..dan denk ik come on be orginal ga zelf op zoek naar vette platen
Daar ben ik het wel mee eens, maar zulke DJ's worden toch niet groot, die andermans tracklists gaan kopieeren. Onbekend spul moet er zo nu en dan toch tussen zitten, maar om het nou af te gaan plakken vind ik te sneu voor woorden.

Trouwens, de meeste DJ's passen elkaar onderling toch promo's, dus als je eenmaal een beetje een netwerk hebt opgebouwd kom je vanzelf wel aan nieuwe tracks.

dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:14:01 #10
14509 reem
pi_14202285
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:52 schreef MaartenHG het volgende:
Trouwens, de meeste DJ's passen elkaar onderling toch promo's, dus als je eenmaal een beetje een netwerk hebt opgebouwd kom je vanzelf wel aan nieuwe tracks.
:y
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:16:39 #11
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_14203602
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 13:52 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Tja had ik dat maar , zou een hoop pleuro's schelen

Nee ik plak me platen ook niet af. En ik zorg idd gewoon dat ik me platen ken. dan weet je pcies welk je wanneer kan draaien en hoef je niet op elke plaat te gaan kijken of het er wel tijd voor is Enkel white labeltje waar aan de a en b kan gewoon totaal niets staat, kalk ik wel wat op verder niet.

dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:20:57 #12
14509 reem
pi_14203690
het wordt echter een probleem als je niet een paar.. maar laten we zeggen 100 whitelabels in je platencollectie hebt...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_14204410
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 10:26 schreef MaartenHG het volgende:
Als je iets unieks wilt doen, moet je maar oefenen op je skills, maar ga niet zo zielig je platen afplakken.
Is platenkeus niet een onderdeel van je skills? En is dat niet iets waar je je voor een groot deel mee onderscheid van anderen?
Kan me er best iets bij voorstellen dus.
pi_14205880
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:54 schreef veldmuis het volgende:
Is platenkeus niet een onderdeel van je skills? En is dat niet iets waar je je voor een groot deel mee onderscheid van anderen?
Kan me er best iets bij voorstellen dus.
Jawel, maar het is niet essentieel dat je allemaal anonieme tracks gaat draaien om je daarmee te onderscheiden. Een goede DJ draait om het publiek los te krijgen, of dat nou met een bekende track moet of een onbekende, dat boeit toch helemaal niet?! Als die track ECHT goed is, word ie vast wel door meerdere DJ's opgepikt vroeg of laat en dan stel je dus niets meer voor als "de DJ die hem 1 maand eerder draaide".

Op het moment dat je labels gaat afplakken betekent dat dat ie al gereleased is, dus moeilijk achterhalen gaat dan al niet meer... tenzij het natuurlijk een promo is, maar nogmaals, (bekendere) DJ's onderelkaar sturen elkaar die op, zodat hun collega DJ hem iets eerder heeft dan het publiek.

pi_14255074
eeuh ja
maar afgezien van t "niet de naam zien" gebruik ik t vooral om wat korte info derop te schrijven...toerental... of t knallers zijn etc...
vroeger was t puur om de wannabee's die over je tafels kwamen loeren niet te laten zien welke plaat t was..

ik heb wel eens meegemaakt dat een ventje met pen en papier alles opschreef wat ik draaide...

nou dan begin je snel met plakken hoor

donderdag 30 oktober 2003 @ 18:25:37 #16
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_14255468
Als je echt anoniem wil zijn ga je toch met CD draaien
have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_14255745
zelfs die plak ik af
  donderdag 30 oktober 2003 @ 19:56:40 #18
16723 timmit
zo dat moest er ff uit
pi_14257903
ik plak ook best regelmatig wat dingen af want soms zitten er zoals meer mensen hier ook tegenkwamen mensen gewoon alles bij te houden wat je draait,
ik wil best af en toe iemand aan een knaller helpen maar dat is gewoon te erg

dus me plakt er vrolijk op los

Alles wat ik doe is toch wel leuk
pi_14261530
Alleen promo's die ik krijg en waarvan ik weet dat ik een van de enige ben die ze heeft, dan plak ik wel de labeltjes soms af. Bij normale platen doe ik dat vrijwel nooit..
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 01:06:51 #20
14509 reem
pi_14265934
zijn we niet allemaal ooit als trainspotters begonnen voordat we gingen draaien? Dat zo iemand weet welke platen jij draait maakt em echt geen goede deejay hoor.

meelopers worden nooit populair...

[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 01:09:04 #21
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_14265961
Ik ga mijn platen toch niet verneuken .
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 01:18:50 #22
14509 reem
pi_14266079
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 01:09 schreef R2cksson het volgende:
Ik ga mijn platen toch niet verneuken .
promos hebben al een wit label, hoe wil je die afplakken? staat niets op (meestal). En het catalogusnummer wat er in ge etst is kan je echt niet lezen als de plaat draait.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_14266286
Michel de Hey plakte vroeger enkele platen af met een Terror Traxx sticker :/
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_14280028
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 01:41 schreef jagermeister1 het volgende:
Michel de Hey plakte vroeger enkele platen af met een Terror Traxx sticker :/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 31 oktober 2003 @ 17:01:56 #25
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_14280575
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 01:18 schreef reem het volgende:

[..]

promos hebben al een wit label, hoe wil je die afplakken? staat niets op (meestal). En het catalogusnummer wat er in ge etst is kan je echt niet lezen als de plaat draait.

Ik schrijf op mijn whitelabels altijd wat erop staat...
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')