abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14180433
Trackmania is een combinatie van een race- en puzzelspel. In het spel draait het, net als in de klassieker stunts, om het racen op zelfgebouwde banen.
Deze banen worden opgebouwd uit allerlei verschillende onderdelen, zoals een vlakke weg, maar ook bijvoorbeeld hellingen en loopings. Bij de volledige versie zullen meer dan 300 (!) van deze 'pieces' zitten.

Het puzzelgedeelte komt uit de challenge mode. In deze mode krijg je een map met een start en finish en vaak nog een aantal checkpoints en stukken baan. Aan jou de taak om deze baan zo efficient mogelijk af te bouwen met een klein aantal 'pieces' en deze hierna binnen een bepaalde tijd af te leggen.
Naast de challenge mode zit er natuurlijk nog een racemode in het spel, waarin je mag racen over meegeleverde banen. Ook in deze mode race je tegen de klok.

Natuurlijk zit er ook een multiplayer mode in het spel. Deze kan via het internet, LAN of met meerdere spelers op 1 pc worden gespeeld. In de multiplayer krijg je totale vrijheid voor het bouwen van je banen. Deze banen worden dan met de andere spelers uitgewisseld. Aangezien de trackfiles zo'n 20 kb groot zullen zijn, gaat dit snel en krijg je in de multiplayer steeds nieuwe tracks te zien.

Op dit moment is er een beta demo in omloop. Deze demo is te downloaden van Gamershell.
Hou er rekening mee dat het nog een beta versie is en dat er dus nogal veel bugs in het spel zitten. Als het spel veel crashed, kan je proberen om het geluid uit te schakelen. Dit voorkomt (bijna) al deze crashes.

Links:

Officiele site
Custom skins
Oneindig aantal pieces

Screens:

[Dit bericht is gewijzigd door kipknots op 27-10-2003 23:11]

pi_14185539
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:11 schreef kipknots het volgende:
Als het spel veel crashed, kan je proberen om het geluid uit te schakelen. Dit voorkomt (bijna) al deze crashes.
Kijk, dit wist ik dus niet... Bij mij crasht het spel telkens na de eerste race. Meteen ff proberen!
.
  dinsdag 4 november 2003 @ 07:31:58 #3
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_14365661
ik ben benieuwd
pi_14375779
terugvindtpost
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_14383346
Zeer leuke demo, maar zonder geluid begint het toch saai te worden...
.
pi_14384169
Ik speel de demo nu ook al een tijdje en het is echt gaaf. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is multiplayeren in mijn zelfgemaakte track. De normale levels werken prima, maar zodra ik een server begin met mijn eigen level kan de ander niet connecten. Ook als die andere de file van mijn level in zijn /my challenges/ map plakt. Iemand een idee?
pi_14389671
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:07 schreef Fantus het volgende:
Ik speel de demo nu ook al een tijdje en het is echt gaaf. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is multiplayeren in mijn zelfgemaakte track. De normale levels werken prima, maar zodra ik een server begin met mijn eigen level kan de ander niet connecten. Ook als die andere de file van mijn level in zijn /my challenges/ map plakt. Iemand een idee?
Toevallig een firewall of router? Je moet dan poort 2350 opengooien.
De demo blijft trouwens leuk. Ik wil toch echt een keer alle tracks hebben. (Moet alleen de 10e race nog vrijspelen).
pi_14418931
Nog maar 1 te gaan

donderdag 6 november 2003 @ 16:24:29 #9
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_14433856
quote:
Op woensdag 5 november 2003 23:18 schreef kipknots het volgende:
Nog maar 1 te gaan

[afbeelding]
[afbeelding]

Na challenge 7 moet je er nog een hoor ...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_14433955
haha lachen zeg een soort van STUNTS

daar lijkt he iig op

waar kan ik hem downen? die gamershell link ofzow doet het NIET

vr6 vs vtec
  donderdag 6 november 2003 @ 16:35:21 #11
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_14434185
Ik heb de demo 2 weken terug gedownload op aanraden van collega's maar na het starten kom ik in het beginmenu en dan loopt m'n hele pc vast. Ik stond er echt verbaasd van te kijken want dat doet ie nou echt nooit! Ik heb het dus jammer genoeg nog niet kunnen spelen.
Maar ik ga nog wel eens ff kijken of het geluid uit te zetten is.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_14437704
quote:
Op donderdag 6 november 2003 16:28 schreef JorricK het volgende:
haha lachen zeg een soort van STUNTS

daar lijkt he iig op

waar kan ik hem downen? die gamershell link ofzow doet het NIET

De link werkt weer. Gamershell lag vanmiddag plat.
pi_14439972
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 23:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

Toevallig een firewall of router? Je moet dan poort 2350 opengooien.
De demo blijft trouwens leuk. Ik wil toch echt een keer alle tracks hebben. (Moet alleen de 10e race nog vrijspelen).

Aan mijn firewall ligt het niet. Normale tracks online spelen gaat prima, maar custom tracks niet.
pi_14440420
kut spel wil je hem opstarten zit i te zeuren dat je geen pentium processor heb klik je op OK start i je pc opnieuw op
vr6 vs vtec
pi_14454534
Leuke arcade racer inderdaad. Ik speel het nou een weekje, en heb al een paar maps gemaakt.
Toch ben ik erg benieuwd naar Crashday. Ook heb ik nog gezien dat er een andere Stunts uitkwam, Stunts revolution ofzo maar dat zag er nogal bagger uit.

Dit is gewoon een leuk spel voor de lol, niet voor de graphics of physiscs

You got nothing to lose, Pamparius
pi_14454665
crashday ziet er geinig uit maar ik vind het maar vreemde combinaties. Het is een mix van stunts en destruction derby maar dan met dure auto's. Half grappig, half serieus, volgens mij weten ze zelf niet eens op welk publiek ze doelen...
pi_14456947
draait het ook op een AMD 450 ?
vr6 vs vtec
pi_14471198
Er is een nieuw filmpje. Ziet er wel cool uit
pi_14626542
De officiele trailer is ook uit: http://www.noos.fr/animation/trackmania/trackmania_big.avi

Leuk om te zien hoe de verschillende omgeving ook een totaal andere stijl van racen bieden. Vooral de rallys lijken me leuk.

pi_14816578
En de eerste review is uit:
quote:
In fact, the problem is that TrackMania exposes the simple fact that modern racing games are often pretentious, overblown affairs, and they simply can't match this for sheer fun. It almost feels awkward to play something this understated, but once you get over that you realise that all you need to have fun is a few squares of track snapped together creatively - and that you don't need in-game radio stations, real-time reflections or modern cityscapes to make your case. Nadeo just lets the gameplay do the talking, and it certainly talks to me. In the end, it's a package worth buying on its own - as long as you can stand the lack of licensing, narrative, voice acting or motion-capture, and I feel sure you can - and if you're reading this in 12 months' time and www.trackmaniagame.com is still alive and buzzing, then you can add one to the number below.

Rating: 8 out of 10

bron

Het spel is nu ook uit in Frankrijk, nog een weekje wachten tot hij hier te krijgen is.

pi_14817151
stunts!
Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
pi_14887769
Op Gamer.nl stonden vandaag een paar screenshots van de andere Stunts kloon Crashday. Ik vind dat deze er wel wat realistischer uitziet dan Trackmania. Hier een paar screens:

En dan de trackeditor, die er naar mijn mening erg Stunts-getrouw uitziet:

De Features:

• Stunt racing game with convincing stunt physics
  • Absolute freedom of movement
  • Powerful, easy-to-use track editor (containing sets for country side

• environments, race tracks, highways, towns & cities, offroad tracks, stunt pieces and much more)
  • Numerous game modes (+ team-based modes)
  • Full multiplayer support via Internet and LAN
  • 20 varietal, detailled vehicles
  • Detailled damage model including real-time dents, detachable car parts and breakable headlights and car windows
  • Numerous tuning possibilities (wings, rims, engine, decals/airbrush, performance exhausts )
  • Car accessories and weapons optionally available
  • Support for savable replays files

Ik ben erg benieuwd naar deze game, over een paar maanden zou 'ie uit moeten komen

Bron: Gamer.nl

pi_15036617
leuk spelletje.
Ik ga hem zeker kopen of downloaden
als ie uit is
pi_15223456
Trackmania is gold.
Ik weet alleen niet wanneer de exacte release is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')