abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14177726
boeiend testje:
check en raad (zonder te spieken) welke quotes uit welk boek komen. uit de bijbel, de koran of mein kampf.

http://archive.salon.com/people/feature/2001/10/24/book_quiz/index.html

ik had de meesten fout, ook al verwachtte ik het al.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:10:12 #2
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_14177753
ik had er maar 3 goed
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:15:04 #3
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14177875
9 van de 15 goed.

inderdaad een heel interessante site.

het is goed dat meer mensen te weten komen hoe veel deze haatboeken op elkaar lijken.

maar de volgende stap is dan natuurlijk verlost te worden van dogma's van de islamofielen.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 27-10-2003 18:21]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  Forum Admin maandag 27 oktober 2003 @ 18:20:36 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_14177990
5 maar het was puur op de gok. maar 1 van de drie heb ik nog wel eens doorgebladerd tijdens de verplichte uurtjes godsdienst
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_14178085
quote:
op maandag 27 oktober 2003 18:24 schreef k3vil het volgende:
slotje
te confronterend?
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_14178105
* zozovii had er (maar?) vijf fout...
God put a smile upon your face
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:29:41 #8
60090 Akkersloot
pi_14178157
quote:
slotje
dictatoriale visies komen dus niet alleen uit de bijbel, koran of mein kampf.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:31:06 #9
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14178185
quote:
slotje
dit is gewoon een statistische test of quize, zoals er zoveel in dit forum worden gedaan.

waarom dan nu om een slotje vragen?

quote:
op zondag 26 oktober 2003 20:55 schreef the.moderator het volgende:

interessante quize om via 15 vragen te raden welke quote uit welk boek komt:
biblio-quiz: the bible, the quran or "mein kampf"?* you'll be surprised !

ik had er een paar maanden geleden ook maar 5 goed toen ik dezelfde quize op een ander forum deed.

[dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-10-2003 18:34]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_14178204
quote:
9 van de 15 goed.
inderdaad een heel interessante site.

het is goed dat meer mensen te weten komen hoe veel deze haatboeken op elkaar lijken.

maar de volgende stap is dan natuurlijk verlost te worden van dogma's van de islamofielen.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 27-10-2003 18:21]

jongejonge- je blijft jezelf herhalen... krasje op de plaat? volgens mij heb je in andere topics voldoende feedback gekregen om je eens in te verdiepen.

diepte is echter niet jouw sterkste punt, imho. je bent niet dom, absoluut niet, maar jij denkt een religie te kunnen begrijpen vanuit een outsider-perspectief, zonder je daadwerkelijk verdiept te hebben in de ins- en outs ervan. in plaats van je belangstellend open te stellen voor de vele dingen die je blijkbaar nog niet weet, of waar je nog niet over hebt nagedacht, blijf je preken voor eigen parochie.

als je je niet ontwikkelt in reactie op argumenten die anderen in discussies naar voren brengen, kun je beter ophouden steeds nieuwe dingen te posten; en volstaan met verwijzingen zoals die je hierboven geeft.

pi_14178352
ik had niet moeten zeggen dat er een slotje op moest. maar de posts van akkersloot mogen van mij weg uit dit topic, hou het bij wat de ts starte.
  maandag 27 oktober 2003 @ 18:39:35 #12
60090 Akkersloot
pi_14178357
quote:
op maandag 27 oktober 2003 18:31 schreef zozovii het volgende:
jij denkt een religie te kunnen begrijpen vanuit een outsider-perspectief, zonder je daadwerkelijk verdiept te hebben in de ins- en outs ervan
ga je nu ook beginnen over "verschillende interpretaties van mein kampf" i.p.v. over de koran.
pi_14178380
reageer op mijn post-> niemand begrijpt er anders wat van.
ik beschouw je reactie als afleidingsmanoeuvre... jammer...
doei

[dit bericht is gewijzigd door zozovii op 27-10-2003 18:52]

maandag 27 oktober 2003 @ 18:42:15 #14
60090 Akkersloot
pi_14178432
quote:
op maandag 27 oktober 2003 18:39 schreef k3vil het volgende:
ik had niet moeten zeggen dat er een slotje op moest. maar de posts van akkersloot mogen van mij weg uit dit topic, hou het bij wat de ts starte.
nou wat betreft de bekering van pimon wiesenthal. [het hitlerdom] had je je zin.

[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 27-10-2003 18:44]

pi_14178451
yeah 5 van de 16...

geloofsovertugingen

maandag 27 oktober 2003 @ 18:44:57 #16
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14178497
ik heb ze alle drie niet gelezen.
niet de moeite waard.
in ieder geval één overeenkomst dus
Jawohl Herr Kaloin!
pi_14178532
quote:
op maandag 27 oktober 2003 18:42 schreef akkersloot het volgende:

[..]

nou wat betreft de bekering van pimon wiesenthal. [het hitlerdom] had je je zin.

mja, maar neem dat niet persoonlijk op.
pi_14179587
quote:
diepte is echter niet jouw sterkste punt, imho. je bent niet dom, absoluut niet, maar jij denkt een religie te kunnen begrijpen vanuit een outsider-perspectief, zonder je daadwerkelijk verdiept te hebben in de ins- en outs ervan.
mijn mening is dat je hier ongelijk in hebt.

de goede dingen kunnen niet altijd de verkeerde dingen goedmaken. zeer zeker niet als het geloof anderen schaadt.

maandag 27 oktober 2003 @ 19:39:17 #19
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_14179711
religie is stom.
Life is easy with your eyes closed
pi_14181424
maar 6 goed. verbaast me op zich ook weer niet, gezien ik de koran en mein kampf nauwelijks ken.
pi_14182544
ik vind dit een achterlijke iets, alles wat op die site geciteerd wordt kan gewoon niet voor de volle 100% begrepen worden, zoiets kan gewoon niet gelezen worden zonder de daarbij resterende tekst erbij te lezen. dingen kunnen zo heel makkelijk uit hun verband getrokken worden.

zwak om op deze manier het geloof zwart te maken.

zelf ben ik atheist/agnost, maar dit slaat nergens op dit

maandag 27 oktober 2003 @ 21:40:45 #22
60090 Akkersloot
pi_14182706
quote:
op maandag 27 oktober 2003 21:34 schreef ndasilenced het volgende:
. dingen kunnen zo heel makkelijk uit hun verband getrokken worden.
zoals "ongelovigen brengen verderf".

ik vind bijvoorbeeld dat "ongelovigen brengen verder" ("profeet" mohammed) en "joden brengen verderf"("profeet" hitler) voor de volle 100,0 % met elkaar overeenkomen.

pi_14182843
quote:
op maandag 27 oktober 2003 21:40 schreef akkersloot het volgende:

[..]

zoals "ongelovigen brengen verderf".

ik vind bijvoorbeeld dat "ongelovigen brengen verder" ("profeet" mohammed) en "joden brengen verderf"("profeet" hitler) voor de volle 100,0 % met elkaar overeenkomen.

pardon, maar mij kan je niet wijsmaken dat ze met dezelfde achtergrondredenen gezegd zijn.
  maandag 27 oktober 2003 @ 21:50:31 #24
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_14182941
7 goed.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 27 oktober 2003 @ 21:55:28 #25
60090 Akkersloot
pi_14183062
quote:
op maandag 27 oktober 2003 21:46 schreef ndasilenced het volgende:
pardon, maar mij kan je niet wijsmaken dat ze met dezelfde achtergrondredenen gezegd zijn.
maar de volgelingen geloven het toch. na een zware aardbeving in lissabon werden verderfbrengende joden vermoord en na de laatste zware aardbeving in algiers stormden de fundi's de getroffen wijken binnen om ........ jacht te maken op vrouwen zonder hoofddoekjes.

en beiden zijn met de zelfde achtergrondredenen gezegd. beiden "profeten" (mohammed en hitler) waren immers geestesziek.

pi_14184628
quote:
op maandag 27 oktober 2003 21:55 schreef akkersloot het volgende:

[..]

maar de volgelingen geloven het toch.

daar gaat het niet om, iedereen kan wel wat anders lezen, het gaat erom hoe de schrijver het bedoelt.
quote:
en beiden zijn met de zelfde achtergrondredenen gezegd. beiden "profeten" (mohammed en hitler) waren immers geestesziek.
zelfde achtergrondreden? hitler had heleboel trauma's te verwerken en nam de joden als zondebok en middel om zelf op een machtspositie te komen, ik vind dat toch wel enigzins verschillen met een profeet die naar de woorden van god zijn geloof verdedigt.
"ongelovigen brengen verderf"
mohammed wilt voorkomen dat moslims naar de gehenna gaan (islamitische versie van hel), in zijn ogen kan de ongelovige de moslim verwarren met zijn overtuigingen, waardoor hij/zij op het verkeerd pad gebracht kan worden.

geestesziek is btw niet gelijk aan achtergrondredenen.

pi_14186572
12 goed..
pi_14194134
quote:
op maandag 27 oktober 2003 21:55 schreef akkersloot het volgende:

[..]

maar de volgelingen geloven het toch. na een zware aardbeving in lissabon werden verderfbrengende joden vermoord en na de laatste zware aardbeving in algiers stormden de fundi's de getroffen wijken binnen om ........ jacht te maken op vrouwen zonder hoofddoekjes.

en beiden zijn met de zelfde achtergrondredenen gezegd. beiden "profeten" (mohammed en hitler) waren immers geestesziek.en dat geloof jij

ik quote mezelf maar effies- is namelijk wederom van toepassing...
quote:
jongejonge- je blijft jezelf herhalen... krasje op de plaat? volgens mij heb je in andere topics voldoende feedback gekregen om je eens in te verdiepen.
diepte is echter niet jouw sterkste punt, imho. je bent niet dom, absoluut niet, maar jij denkt een religie te kunnen begrijpen vanuit een outsider-perspectief, zonder je daadwerkelijk verdiept te hebben in de ins- en outs ervan. in plaats van je belangstellend open te stellen voor de vele dingen die je blijkbaar nog niet weet, of waar je nog niet over hebt nagedacht, blijf je preken voor eigen parochie.

als je je niet ontwikkelt in reactie op argumenten die anderen in discussies naar voren brengen, kun je beter ophouden steeds nieuwe dingen te posten; en volstaan met verwijzingen zoals die je hierboven geeft.

pi_14194365
7 goed....
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_14200728
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 12:25 schreef zozovii het volgende:

ik quote mezelf maar effies- is namelijk wederom van toepassing...

akkersloot's punt is juist dat veel gelovigen zich niet verdiept hebben in de ins- en outs van hun geloof. hij wijst op de negatieve aspecten die voor deze gelovigen niet bekend zijn of verklaard worden als in de context van die tijd gezien te moeten worden.

er zijn wel meer mensen op dit forum waarvan de plaat is blijven hangen en dan bedoel ik een aantal gelovigen. de plaat is zo'n 2000 jaar geleden blijven hangen

fokschaap
pi_14200870
merkwaardig is dat slechts één van deze drie boeken in nederland verboden is.
pi_14201873
quote:
akkersloot's punt is juist dat veel gelovigen zich niet verdiept hebben in de ins- en outs van hun geloof. hij wijst op de negatieve aspecten die voor deze gelovigen niet bekend zijn of verklaard worden als in de context van die tijd gezien te moeten worden.
er zijn wel meer mensen op dit forum waarvan de plaat is blijven hangen en dan bedoel ik een aantal gelovigen. de plaat is zo'n 2000 jaar geleden blijven hangen
ik heb me wel verdiept in de ins- en outs van mijn geloof, en heb niet het idee dat de plaat bij mij is blijven hangen. waar ik me aan erger is, dat akk. zich steeds dezelfde uitspraken permitteert die geen recht doen aan een individuele gelovige als ik. hij scheert alles maar over 1 kam, en dat steeds opnieuw. ik mis de nuance. ik mis "mezelf" en een groot aantal anderen in zijn opvatting over het christendom, en daaruit leid ik af dat zijn beschrijving van het christendom niet overeenkomt met de realiteit. de bijbel vergelijken met mein kampf, het christelijk geloof vergelijken met het neo-nazisme, is een vergelijking die gewoon niet op gaat, en de realiteit geweld aandoet.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:11:47 #33
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_14202215
haha altijd leuk die testje. de vraag is in welke context staan die texten? die standaard uitroepjes als godsdienst zuigt etc. en dit en dat bla bla, maar probeer het dan wel een beetje te onderbouwen a.u.b.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_14202441
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 16:58 schreef zozovii het volgende:

ik heb me wel verdiept in de ins- en outs van mijn geloof, en heb niet het idee dat de plaat bij mij is blijven hangen. waar ik me aan erger is, dat akk. zich steeds dezelfde uitspraken permitteert die geen recht doen aan een individuele gelovige als ik. hij scheert alles maar over 1 kam, en dat steeds opnieuw. ik mis de nuance. ik mis "mezelf" en een groot aantal anderen in zijn opvatting over het christendom, en daaruit leid ik af dat zijn beschrijving van het christendom niet overeenkomt met de realiteit. de bijbel vergelijken met mein kampf, het christelijk geloof vergelijken met het neo-nazisme, is een vergelijking die gewoon niet op gaat, en de realiteit geweld aandoet.

blijkbaar is akkersloot niet de enige die die vergelijking maakt. ook de eigenaar van de website in de op is deze mening toegedaan.

de posts van eindtijd christenen of koranvaste moslims doen geen recht aan de overtuiging van akkersloot

maar ergens heb je wel gelijk. akkersloot zou er goed aan doen wat genuanceerder te posten om ten eerste serieuzer genomen te worden en ten tweede niet weer geband te worden.

fokschaap
pi_14202601
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 17:11 schreef silvermane het volgende:
haha altijd leuk die testje. de vraag is in welke context staan die texten?
welke context had je in gedachten ?
quote:
die standaard uitroepjes als godsdienst zuigt etc. en dit en dat bla bla, maar probeer het dan wel een beetje te onderbouwen a.u.b.
het roepen van de teksten in de juiste context te moeten zien wordt inmiddels ook een redelijk standaard uitroepje !
fokschaap
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:34:10 #36
14513 SilverMane
pi_14202799
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 17:26 schreef viola_holt het volgende:

[..]

welke context had je in gedachten ?

nog geen, dan zou je de passage`s op moeten zoeken en bestuderen. daarom geef ik ook geen waarde oordeel over de teksten.
quote:
het roepen van de teksten in de juiste context te moeten zien wordt inmiddels ook een redelijk standaard uitroepje !
maar is wel degelijk interessant.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_14202892
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 17:34 schreef silvermane het volgende:

maar is wel degelijk interessant.

het lijkt me vooral interessant als je geen goede verklaring hebt voor dergelijke teksten in een goddelijk boek waarin het lijdend voorwerp barmhartig wordt genoemd.
fokschaap
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 17:54:58 #38
14513 SilverMane
pi_14203197
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 17:38 schreef viola_holt het volgende:

[..]

het lijkt me vooral interessant als je geen goede verklaring hebt voor dergelijke teksten in een goddelijk boek waarin het lijdend voorwerp barmhartig wordt genoemd.

en wat mag dan een goede verklaring zijn?
pi_14203292
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 17:54 schreef silvermane het volgende:

[..]

en wat mag dan een goede verklaring zijn?

dat er bedoeld wordt wat er staat en dat dat alleen als je het erg graag wilt een andere, liedevolle betekenis aan gegeven kan worden !
fokschaap
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:53:37 #40
60090 Akkersloot
pi_14204391
quote:
op maandag 27 oktober 2003 22:44 schreef ndasilenced het volgende:
ik vind dat toch wel enigzins verschillen met een profeet die naar de woorden van god zijn geloof verdedigt.
geloof jij het dat hij een profeet is (het woord van god openbaarde) ?
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:59:54 #41
60090 Akkersloot
pi_14204538
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 16:58 schreef zozovii het volgende:

de bijbel vergelijken met mein kampf, het christelijk geloof vergelijken met het neo-nazisme, is een vergelijking die gewoon niet op gaat, en de realiteit geweld aandoet.

realiteit is zeker niet het oude testament ? of het nieuwe testament. als ik me zou laten overtuigen op dit forum dan zou ik als argument moeten gebruiken "maar veel gelovigen interpreteren het anders". interesseert mij niets. het gaat mij om de tekst zoals "ongelovigen brengen verderf".
pi_14204683
7 van de 15 goed. op 1 na alle bijbel quotes goed, en dat terwijl ik er helemaal niet zo goed in thuis ben
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:15:10 #43
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_14204825
11 goed.
sommige kende ik. (bijbel)
en andere gingen meer op gevoel en context.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_14211418
[quote]op maandag 27 oktober 2003 18:09 schreef tedje_van_es het volgende:boeiend testje:
check en raad (zonder te spieken) welke quotes uit welk boek komen. uit de bijbel, de koran of mein kampf.

godsvruchtigheidstest of zwanger van geloof?... wat is de spirituele meerwaarde van dit testje.
alle heilige boeken ten spijt, vergaat het de meest vrome gelovige op deze aarde niet beter dan de meest verstokte ongelovige: de mens wordt onwetend (onschuldig) geboren en vervolgens op een gewijde wijze (het doopvonnis) super almachtig dom gehouden.

[dit bericht is gewijzigd door skip007 op 28-10-2003 23:49]

Silentio
pi_14212672
quote:
op dinsdag 28 oktober 2003 23:36 schreef skip007 het volgende:

godsvruchtigheidstest of zwanger van geloof?... wat is de spirituele meerwaarde van dit testje.

moet de test een dergelijke meerwaarde hebben ? welnee, gewoon weer wat tegen de verveling
quote:
alle heilige boeken ten spijt, vergaat het de meest vrome gelovige op deze aarde niet beter dan de meest verstokte ongelovige: de mens wordt onwetend (onschuldig) geboren en vervolgens op een gewijde wijze (het doopvonnis) super almachtig dom gehouden.
maar daarom is het niet minder leuk er af en toe eens over te discussieren. maar goed, ieder z'n manier van tijdverdrijf !
fokschaap
  woensdag 29 oktober 2003 @ 06:28:12 #46
60090 Akkersloot
pi_14213203
quote:
op maandag 27 oktober 2003 22:44 schreef ndasilenced het volgende:
"ongelovigen brengen verderf"
mohammed wilt voorkomen dat moslims naar de gehenna gaan (islamitische versie van hel), in zijn ogen kan de ongelovige de moslim verwarren met zijn overtuigingen, waardoor hij/zij op het verkeerd pad gebracht kan worden.
als 'allah' of mohammed werkelijk alwetend en vooruitziend waren geweest hadden ze moeten weten dat "verderf" opgevat zou worden als aardbevingen, ziektes, enz enz. zo is het door die temporaal kwab epilepsie patient ook bedoeld.
pi_14213211
quote:
slotje
doe mij maar een slotje op het filosofie & levensbeschouwing gedeelte van wfl en maak er maar wetenschap van want die andere 2 zijn nutteloze tijdsbestedingen en veroorzaken alleen maar ellende.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
pi_14214810
quote:
realiteit is zeker niet het oude testament ? of het nieuwe testament. als ik me zou laten overtuigen op dit forum dan zou ik als argument moeten gebruiken "maar veel gelovigen interpreteren het anders". interesseert mij niets. het gaat mij om de tekst zoals "ongelovigen brengen verderf".
hahahiho! akker- je bent tekstvaster dan ik. geloof jij nou echt alles dat geschreven staat letterlijk? ik in ieder geval niet, en met mij een hele hoop andere gelovigen. jij denkt dat dat moet als je gelooft omdat je anders inconsequent bent; nou, het moet niet!
pi_14216747
quote:
op woensdag 29 oktober 2003 09:39 schreef zozovii het volgende:

jij denkt dat dat moet als je gelooft omdat je anders inconsequent bent; nou, het moet niet!

waar staat dat geschreven ?
fokschaap
pi_14217217
nou- het staat niet geschreven, dat is het leuke.

nergens in de bijbel staat te lezen:
"alles wat in de bijbel staat is waar, en ik, god, zeg dat gelovigen dat letterlijk moeten geloven."
je kunt dus, op grond van de bijbel, niet hard maken dat je van god volgens de bijbel moet leven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')