abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14174590
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=33970

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen? en ook dus bv. moslims of whatever die ze nu niet echt serieus nemen. Want je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de AEL dan gaat schreeuwen dat NL de islam aanvalt enzo..

Betekend dit dan al niet dat ze al een positie hebben ingenomen waarvan uit ze toch al een invloed hebben over wat er hier gebeurt?

Laten we het toe, worden ze alleen maar gekker met hun ideeen en uitspraken, maar kappen we ze af, dan maken we ze een soort martelaar, is dat dan echt een goede keus voor ons? dan denk ik dat hun alsnog hun zin krijgen door iets teweeg te brengen in NL.. hoe dan ook, ze brengen denk ik wel een aardige reactie op gang als ze verboden worden...

maandag 27 oktober 2003 @ 16:04:12 #2
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14174643
Ik heb hen nog niet aan een of andere wedstrijd zien meedoen, dus gewonnen hebben ze in ieder geval niet. Je zegt echter dat ze zullen radicaliseren als we ze niet verbieden. Wel, dat kan misschien zo zijn, maar dan trekken zij ook minder kiezers.
Dus nee, gewonnen hebben ze niet.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14174670
njah ok je hebt gelijk.. gewonnen is misschien niet goed gekozen.. maar ze strijden wel ergens voor in ieder geval.. wat het ook mag zijn..

populariteits wedstrijd? om de meningen van mensen misschien? maar goed.. je snapt wat ik bedoel hoop ik

pi_14174694
Ik snap niet dat de media maar blijft berichten over de AEL. Ik ben niet voor doodzwijgen van extreme partijen, maar ten eerste is het steeds hetzelfde riedeltje wat ze in net wat andere bewoordingen vertellen en ten tweede stellen ze politiek gezien niets voor. Ze hebben misschien maximaal een paar honderd aanhangers maar krijgen meer aandacht dan bijvoorbeeld een ChristenUnie (om maar eens wat te noemen).

Maar ontopic, met geschreeuw over verbieden en moslims dit, moslims dat n.a.v. deze berichten maak je ze misschien juist wel aantrekkelijker voor sommigen personen. Wat dat betreft zou ik ervoor willen pleiten er iets nuchterder mee om te gaan.

FOK!fotograaf maandag 27 oktober 2003 @ 16:08:09 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_14174725
Pff, ik weet alleen dat als die Nabil Marmouch in het bestuur zit, het niet veel kan wezen. Hij heeft nog op de HHS gezeten, en ik kwam hem bij projecten tegen. Wat een irritant mannetje zeg, nooit discussieren, want hij had toch altijd gelijk. Hij was ook zo'n persoon die glashard beweerde dat docenten dom waren als ze dachten dat hij het verkeerd had. Hij kon aardig lullen, maar je prikte zo door zijn argumenten heen. Hij wilde echter nooit toegeven dat hij het wel eens verkeerd kon hebben. Arrogante klootzak is het, en niet voor rede vatbaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 27 oktober 2003 @ 16:09:51 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_14174751
Je geeft moslims te weinig credit. Een grote meerderheid neemt met name deze man echt niet serieus.
De beste oplossing bij dit soort dwazen is altijd om ze zich continue voor gek te laten zetten. Het grote voordeel is namenlijk dat Nabil Marmouch het allemaal wat slechter aanpakt dan zijn grote voorbeeld (ben ff z'n naam kwijt).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_14174825
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:00 schreef SeraphimX het volgende:

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen?

Voordeel van een uitgesproken partij is dat je ze in de gaten kunt houden en evt beheersen. Ondergronds kan het helemaal zijn gang gaan en veel meer de maatschappij zoals wij hem kennen onwrichten. Zie het zoals het drugsbeleid, we gedogen het en dus kunnen we een oogje in het zeil houden.
pi_14175131
Discussie is meer politiek dan nieuws...

*topic verplaatst van OOG naar POL*

pi_14177569
Op grond waarvan zou je deze partij dan willen of kunnen verbieden? Niet dat ik een sympathisant van Jahjah en zijn volgelingen ben, maar volgens mij heeft hij geen uitspraken gedaan die in strijd zijn met de wet. Het partijprogramma van de AEL lijkt me verder ook gewoon wettelijk toegestaan.

Net als extreem-rechtse clubjes als de NVU, NNP moet je ze naar mijn mening gewoon hun praatjes laten verkopen, want je kunt dit soort types nu eenmaal beter met argumenten te lijf gaan dan met een spreekverbod. Volgens mij zitten de meeste moslims in Nederland ook helemaal niet op die AEL te wachten.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14177973
Gewoon doodknuffelen zo'n partij. Ophangen als het uithangbord voor allochtonen. Dan ligt de boel gegarandeerd binnen 2 jaar overgesubsidieerd op z'n gat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_14179399
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 18:19 schreef du_ke het volgende:
Gewoon doodknuffelen zo'n partij. Ophangen als het uithangbord voor allochtonen. Dan ligt de boel gegarandeerd binnen 2 jaar overgesubsidieerd op z'n gat .
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14179511
AEL moet niet verboden worden. Dialoog aangaan maar wel scherp in de gaten houden waar ze mee bezig zijn. Zodra er dingen gebeuren / worden gezegd die strafbaar zijn aanpakken. Dit geld overigens voor elke partij die gekke dingen doet. Zeker ook linkse partijen (extreem dan) en natuurlijk extreemrechtse partijen. Let dus wel --> ook extreemrechtse partijen mogen van mij demonstreren en vertellen wat ze precies willen. Daar hoeven dus geen linkse eikels ruzie te komen zoeken.

Alle partijen mogen zeggen wat ze willen, zolang het maar binnen de wet blijft. En niet meten met 2 maten.

pi_14179578
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:08 schreef freud het volgende:
Pff, ik weet alleen dat als die Nabil Marmouch in het bestuur zit, het niet veel kan wezen. Hij heeft nog op de HHS gezeten, en ik kwam hem bij projecten tegen. Wat een irritant mannetje zeg, nooit discussieren, want hij had toch altijd gelijk. Hij was ook zo'n persoon die glashard beweerde dat docenten dom waren als ze dachten dat hij het verkeerd had. Hij kon aardig lullen, maar je prikte zo door zijn argumenten heen. Hij wilde echter nooit toegeven dat hij het wel eens verkeerd kon hebben. Arrogante klootzak is het, en niet voor rede vatbaar.
HHS? Welke studie en wanneer was ie klaar? Toevallig niet Informatica he? Volgens mij heb ik eens een stageverslag van hem gelezen dan.
  maandag 27 oktober 2003 @ 20:09:26 #14
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14180353
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:07 schreef Kozzmic het volgende:

Ik snap niet dat de media maar blijft berichten over de AEL. Ik ben niet voor doodzwijgen van extreme partijen, maar ten eerste is het steeds hetzelfde riedeltje wat ze in net wat andere bewoordingen vertellen en ten tweede stellen ze politiek gezien niets voor. Ze hebben misschien maximaal een paar honderd aanhangers maar krijgen meer aandacht dan bijvoorbeeld een ChristenUnie (om maar eens wat te noemen).

Die vergelijking gaat mank. Als de CU de enige landelijke Christelijke partij was dan zou die ook veel vaker in het nieuws zijn. De AEL heeft tot doel een pan-Europese politieke en sociale moslim-partij te worden.
quote:
Maar ontopic, met geschreeuw over verbieden en moslims dit, moslims dat n.a.v. deze berichten maak je ze misschien juist wel aantrekkelijker voor sommigen personen. Wat dat betreft zou ik ervoor willen pleiten er iets nuchterder mee om te gaan.
Ik heb zelf nog niemand horen schreeuwen dat de AEL-NL verboden zou moeten worden. Dat zou namelijk zeer onpraktisch zijn. Je verbiedt ook geen siervuurwerk om er knalvuurwerk voor in de plaats te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-10-2003 23:32]

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_14181604
Reageer nu op Nieuwspost.

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens het interim-bestuurslid van de Arabisch Europese Liga, Nabil Marmouch, is het huidige kabinetsbeleid een voorbode van een huiveringwekkende toekomst voor moslims in Nederland. ''Daarin staat moslims onderdrukking te wachten.
--------------------------------------------------------------------------------

Bij de AEL draait men graag feiten om.

Quote:
We moeten alles vergeten wat we zijn: onze taal, onze cultuur, ons geloof''

Als ze hun cultuur, taal en geloof willen behouden, moeten ze dat maar doen in het land waar die taal, geloof en cultuur zijn ontstaan. En naar mijn weten is dat ergens in de woestijn.

Quote:
Volgens het AEL-bestuurslid zijn de Marokkaanse jongeren juist het slachtoffer van de Nederlanders en niet andersom:

Marmouch, jij bent niet alleen een smerige zak maar ook een leugenaar, ga dat maar eens vertellen aan die vrouw die verkracht is door een groep MAROKKAANSE JONGEREN. Maar jouw definitie van slachtoffer en dader bestaat er natuurlijk uit, dat jullie het nooit de dader zijn, maar altijd het eeuwige slachtoffertje. De feiten spreken je tegen, de dagenlijkse ondervindingen van de mensen spreken je tegen. En ook jij diep in je hart spreekt jezelf tegen. Jij stuk overbelasting van MIJN land!

Quote:
Het is volgens hem aan de media te wijten dat Nederlanders een negatief beeld hebben van allochtonen.

Iedereen weet waaraan het te wijten is, AAN JULLIE ZELF!

Quote:
''Het stellen van die norm leidde uiteindelijk in Duitsland tot de Jodenvervolging. En als moslims niet oppassen staat hun hetzelfde te wachten

Als je niet weet waar je over spreekt, hou je maar beter je mond.

Quote:
Dat wegmaken kan op drie manieren gebeuren, zo stelt Jahjah: '' De nazi-stijl, die velen in het verborgen koesteren; de Milosevic-achtige optie van deportatie en als derde de eis om te assimileren. Dat wil zeggen dat je de ander niet meer de ander laat zijn. Je maakt z'n taal en geloof kapot en je hebt geen last meer van hem. Alle drie de opties hebben maar één achtergrond: racisme''.

Nr 4, we schoppen jullie er voor een vierde maal uit, met zo'n kracht dat jullie nooit meer zullen terugkomen.

Quote:
die in sommige steden bijna in de meerderheid zijn.

Zie de toekomst, niet alleen van de steden, maar van heel nederland en europa.

Quote:
In de hoofdstad van Marokko staat een grote christelijke kerk midden in het centrum, zo zei Jahjha. ''Dat gaat daar prima, dus hier ook.

Andere voorbeelden zullen we maar niet noemen zeker?

Quote:
Wacht maar tot er hier de eerste moslimpremier is. Dan kunnen mensen met eigen ogen zien of een moslim echt onverdraagzaam is''

Van uiterst links tot het centrum, dit is jullie fout. En vergeten zullen we dit in geen geval

maandag 27 oktober 2003 @ 21:56:07 #16
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14183079
als ik moet kiezen tussen Mahathir en Balkenende , doe mij dan maar een moslim premier..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_14184220
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 21:56 schreef MokroKees het volgende:
als ik moet kiezen tussen Mahathir en Balkenende , doe mij dan maar een moslim premier..
Dat weten we, dat jij dat wil.

Een moslim-fundi verkiezen. Hehe... het wordt steeds gekker. En dan nog volhouden dat ie wat anders is...

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:39:42 #18
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14184475
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:32 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Dat weten we, dat jij dat wil.

Een moslim-fundi verkiezen. Hehe... het wordt steeds gekker. En dan nog volhouden dat ie wat anders is...

volgens mij doet de maleisische economie het beter als de nederlandse hoor

maar kun jullie nou effe besluiten wat ik ben . Moslim fundi, Nazi, Jenny goeree christen fundi, wat hebbie nog meer ? zo rijmt het namelijk niet met elkaar..

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  maandag 27 oktober 2003 @ 22:41:51 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14184544
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:39 schreef MokroKees het volgende:
Dit is echt een inkopper voor Raymond.

edit: Het is trouwens beter dan

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14185406
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 16:00 schreef SeraphimX het volgende:

naar aanleiding hiervan heb ik ff zitten denken en ik dacht er dus aan dat veel mensen zeggen dat de AEL verboden moet worden.. maar, maak je ze dan niet een soort "martelaar" voor die groep mensen die de AEL wel aanhangen? en ook dus bv. moslims of whatever die ze nu niet echt serieus nemen. Want je kan er natuurlijk donder op zeggen dat de AEL dan gaat schreeuwen dat NL de islam aanvalt enzo..

Betekend dit dan al niet dat ze al een positie hebben ingenomen waarvan uit ze toch al een invloed hebben over wat er hier gebeurt?

Laten we het toe, worden ze alleen maar gekker met hun ideeen en uitspraken, maar kappen we ze af, dan maken we ze een soort martelaar, is dat dan echt een goede keus voor ons? dan denk ik dat hun alsnog hun zin krijgen door iets teweeg te brengen in NL.. hoe dan ook, ze brengen denk ik wel een aardige reactie op gang als ze verboden worden...

Vind hun uitspraken niet gekker dan die van sommige andere politieke partijen. En als je ze verbied komt er inderdaad een replica die wel meer aanhang zal krijgen gegarandeerd.
pi_14187587
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:09 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat mank. Als de CU de enige landelijke Christelijke partij was dan zou die ook veel vaker in het nieuws zijn. De AEL heeft tot doel een pan-Europese politieke en sociale moslim-partij te worden.

Het gaat erom dat de partij weinig voorstelt. Dat betekent niet dat je er niet over moet berichten, maar om nu voor de tigste keer te horen dat ze vinden dat moslims in Nederland onderdrukt worden... We weten het nu wel.
pi_14187803
Die partij heeft zo'n impact omdat de media er met een vergroting van 100.000 op zit te zoomen. Die mensen vertegenwoordigen niemand maar worden wel telkens ivm bepaalde bevolkingsgroepen gebracht. Geen aandacht dan zullen ze vanzelf dood bloeden denk ik. En niet zoals nu disproportioneel veel aandacht. Als Abu Jaja een scheet laat wordt de chemische struktuur onderzocht en terug gebracht naar allerlei dingen. Zijn spreekbuis tot nu toe is de MEDIA en die geilen net zo hard op hem want ze moeten pagina's vullen met sensatie.
pi_14190389
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 22:39 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Het strafbeleid ook, en aangezien jij al om fascisme/discriminatie blert als winkeldieven een bon krijgen kan je je lol op met een dergelijke premier.
quote:
maar kun jullie nou effe besluiten wat ik ben . Moslim fundi, Nazi, Jenny goeree christen fundi, wat hebbie nog meer ? zo rijmt het namelijk niet met elkaar..
Moslim-fundi. Dat is al lang duidelijk.

En gewoon de realiteit flink kwijt.

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 10:09:13 #24
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_14190896
Ik vind de AEL een gevaarlijke partij voor Nederland, die voor mij veel weg heeft van de NSDAP. Gelukkig hebben ze niet zo'n overtuigende leider. Zolang ze zich aan de wet houden kun je weinig doen, vrees ik. Je kunt ze alleen scherp in de gaten houden en controleren waar hun financiering vandaan komt. Verbieden is op dit moment (nog) niet aan de orde. Wat dat betreft komt de SGP eerder in aanmerking voor een verbod door het steevast schenden van de grondwet.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 11:58:22 #25
3542 Gia
User under construction
pi_14193413
Ik vind dat de media er gewoon geen aandacht meer aan moet schenken, want het is toch iedere keer hetzelfde gehuil, van 'wij zijn zo zielig'.

Het komt er voor die lui op neer dat ze onderdrukt worden, omdat ze hun Koran niet boven Onze Wet mogen stellen. Ja, jammer dan, dan ga je maar naar een land waar de Koran wel de wet is.

Verder gewoon geen aandacht aan schenken. En komt er weer eens zo'n huilbericht, dan kun je er eigenlijk alleen maar keihard om lachen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')