abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_966206
Ik heb hier geen fotos voor nodig, geen knipsels uit krantenartikelen, geen NOVA, een blik op de diverse topics (plus replys)op dit geweldige forum is voor mij voldoende om te zien hoe intolerant/angstig/boos en bevooroordeeld bepaalde Nederlanders nog altijd zijn t.o.v.allochtonen.

Beste angstige mensen, wat is er toch voor gemis in jullie leven dat jullie de allochtonen liefst van alles de schuld geven, vanwaar die onzekerheid over jezelf en die eeuwige angst?

Er zijn vele manieren om tot een positiever zelfbeeld te komen, probeer je bv eens op andere zaken te richten, dingen die je leven verrijken, ga studeren of interessante boeken lezen.

Ik vind het zo sneu, weet je zolangzamerhand weten de allochtonen zelf ook wel dat het juist de Nederlanders zijn die uitermate gebukt gaan onder allerhande complexen en onzekerheden, de groep zijn die zo op hen afgeven.

Heel veel sterkte gewenst.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 4 juni 2001 @ 07:24:47 #2
11502 nipeng
The last ride is free
pi_966217
quote:
Op maandag 04 juni 2001 04:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:
<knippie.

Ik vind het zo sneu, weet je zolangzamerhand weten de allochtonen zelf ook wel dat het juist de Nederlanders zijn die uitermate gebukt gaan onder allerhande complexen en onzekerheden, de groep zijn die zo op hen afgeven.

Hier ben je me kwijt.
Kan het ff niet meer volgen.
  maandag 4 juni 2001 @ 08:14:14 #3
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_966231
interessante post, ben benieuwd hoeveel mensen het begrijpen...
mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
pi_966232
ikke ook maar blonT
pi_966261
quote:
Ik heb hier geen fotos voor nodig, geen knipsels uit krantenartikelen, geen NOVA, een blik op de diverse topics (plus replys)op dit geweldige forum is voor mij voldoende om te zien hoe intolerant/angstig/boos en bevooroordeeld bepaalde Nederlanders nog altijd zijn t.o.v.allochtonen.

Beste angstige mensen, wat is er toch voor gemis in jullie leven dat jullie de allochtonen liefst van alles de schuld geven, vanwaar die onzekerheid over jezelf en die eeuwige angst?

Er zijn vele manieren om tot een positiever zelfbeeld te komen, probeer je bv eens op andere zaken te richten, dingen die je leven verrijken, ga studeren of interessante boeken lezen.

Tot hier kan ik het goed volgen...

...maar nu snap ik het niet meer...

Wat is nou het doel van deze post?
#geen
  maandag 4 juni 2001 @ 10:02:56 #6
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_966311
Volgens mij is dit een discriminerende post t.o.v. Nederlanders.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_966318
Heb net zitten lezen over dat schaap Fatima op Klaive.com.

Ik denk dat dit Topic daar ook iets mee te maken heeft?

#geen
  maandag 4 juni 2001 @ 11:00:31 #8
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_966609
quote:
Wil je nou dat iedereen massaal in snikken uitbarst ?
Wat een load of crap zeg.
Allochtonen van alles de schuld geven, nogmaals ik kom niet verder als: what a unbelievable crap, ronduit zielig gewoon.

Geloof me, met jou instelling, richting de allochtoon wordt je zelfs door hun ongeloofelijk hard uitgelachen.

Open een giro rekening t.b.v. de zielige allochtoon
waar mensen geld en hun geitewollen sokken op kunnen storten.

Jezus mina wat een halve zool, zoiets debiels heb ik nog nooit gelezen.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  maandag 4 juni 2001 @ 12:28:27 #9
10090 waspman
life is sweet
pi_967185
quote:
we geven ze niet van alles de schuld alleen van de criminaliteit, intimidatie, bedreigingen e.d. waar zij zich daadwerkelijk schuldig aan maken..

lees toch eens een krant... of zijn die niet meer objectief in Nederland?

quote:
de koran zeker? of een prekenbundel vol met tolerante teksten van de alom bekende imam uit Rotterdam
quote:
ach, wat zijn de allochtonen toch weer zielig.... geen wonder dat zij zulk crimineel en asociaal gedrag vertonen, dat is natuurlijk onze eigen schuld
quote:
jij ook
  maandag 4 juni 2001 @ 12:38:57 #10
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_967281
quote:
Op maandag 04 juni 2001 11:00 schreef Midioot het volgende:

[..]

Wil je nou dat iedereen massaal in snikken uitbarst ?
Wat een load of crap zeg.
Allochtonen van alles de schuld geven, nogmaals ik kom niet verder als: what a unbelievable crap, ronduit zielig gewoon.

Geloof me, met jou instelling, richting de allochtoon wordt je zelfs door hun ongeloofelijk hard uitgelachen.

Open een giro rekening t.b.v. de zielige allochtoon
waar mensen geld en hun geitewollen sokken op kunnen storten.

Jezus mina wat een halve zool, zoiets debiels heb ik nog nooit gelezen.

tot je je eigen post bekeek zeker?

Het valt mij ook wel op hoor.. niet alleen op het forum. er wordt veel gegeneraliseerd. Maar dat zullen allochtonen ook wel doen t.o.v. nederlanders... zit in de mens denk ik
Laten we nou eens niet denken in termen als allochtonen en autochtonen. Er zijn nou eenmaal goede en slechte mensen. Die heb je in elke cultuur. Natuurlijk zijn er criminele allochtonen, maar nederlandse vind je ook genoeg hoor

laten we het er gewoon op houden dat de mensheid verdorven is

maandag 4 juni 2001 @ 12:50:29 #11
11502 nipeng
The last ride is free
pi_967441
quote:
Op maandag 04 juni 2001 12:38 schreef jerney het volgende:

[..]

tot je je eigen post bekeek zeker?

Het valt mij ook wel op hoor.. niet alleen op het forum. er wordt veel gegeneraliseerd. Maar dat zullen allochtonen ook wel doen t.o.v. nederlanders... zit in de mens denk ik
Laten we nou eens niet denken in termen als allochtonen en autochtonen. Er zijn nou eenmaal goede en slechte mensen. Die heb je in elke cultuur. Natuurlijk zijn er criminele allochtonen, maar nederlandse vind je ook genoeg hoor

laten we het er gewoon op houden dat de mensheid verdorven is

Ik ben het helemaal met Jerney eens denk ook dat teveel mensen denken in hokjesgeest waar mensen elkaar steeds op blijven labelen .
We are the weirdo's mr - The Craft
  maandag 4 juni 2001 @ 14:39:43 #13
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_967979
....als sommige allochtonen nou eens wat minder intolerant tegenover autochtonen worden....
Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 14:46:21 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_968036
quote:
Op maandag 04 juni 2001 14:39 schreef MacBeth het volgende:
....als sommige allochtonen nou eens wat minder intolerant tegenover autochtonen worden....
Inderdaad, of uberhaupt minder intolerant
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 juni 2001 @ 14:47:07 #15
12047 Wake-Up
Tijd voor Aktie !
pi_968042
Uit het onderzoek geplaatst in een ander topic door Waspman blijkt toch overduidelijk dat het juist de allochtonen zijn die vinden dat de nederlandse cultuur een bedreiging is en verschillen onoverkomenlijk zijn.
De weerstand onder autochtonen neemt toe ja,maar dit is ook logisch als je de berichten en onderzoeken van de laatste tijd leest.
In plaats van de kop in het zand te steken zou het beter zijn het probleem eens goed onder ogen te zien en te gaan praten over een oplossing voor dat dit helemaal uit de hand loopt en we straks met rellen zitten net als in Engeland.
Dringt er al iets tot je botte hersens door?
  maandag 4 juni 2001 @ 15:59:17 #16
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_968593
Hou toch op, je bent toch niet blind? Zie je nou niet wat er om je heen gebeurt? Wat ze doen met je land? Nee?

De feiten liegen er niet om, of verdraait het CBS de cijfers ofzo. Ze maken 8% van onze bevolking uit maar zijn 50% van de gevangenis-bevolking hier (en het stijgt..). Over de sociale voorzieningen zal ik het maar niet hebben maar ik denk dat iedereen daar ook wel de grote lijnen van kent.

Discriminatie en Racisme zijn fout, dat zal en kan ik ook nooit ontkennen, maar het zijn signalen, signalen dat het fout gaat en niet zo verder kan. Je kan ook doen of alles rozengeur en maneschijn is, maar dat is niet zo.

De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_968629
quote:
Op maandag 04 juni 2001 15:59 schreef Dagootje het volgende:
De feiten liegen er niet om, of verdraait het CBS de cijfers ofzo. Ze maken 8% van onze bevolking uit maar zijn 50% van de gevangenis-bevolking hier (en het stijgt..). Over de sociale voorzieningen zal ik het maar niet hebben maar ik denk dat iedereen daar ook wel de grote lijnen van kent.
Het gaat om de oplossingen die je in gedachten hebt. Bij veel mensen blijkt maar al te duidelijk dat ze het liefst zien dat de immigratiestroom zwaar beperkt wordt en evt. dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden. Tsja, dat komt gewoon niet menslievend over, temeer niet daar er soms toch hele andere oorzaken spelen dan hun 'onaangepastheid'.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 16:04:31 #18
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_968662
Ach gos........
Weer een van de zoveelste topics over intolerantie t.o.v van allochtonen geopend door cosma shiva.

Wat wil je hier nou mee bereiken?
Wil je min of meer rechts vragen hun smoel te houden hier?
Discussieren over de multicult samenleving gebeurd op bijna ieder groot forum en zolang iedereen zijn mening beargumenteerd is er niks aan het handje.
Slotjuuuuuuuuh

GEBAND WEGENS EEN POLIITIEK INCORRECTE MENING DOOR SCHIJNHEILIGE CREWLEDEN.
  maandag 4 juni 2001 @ 16:15:37 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_968723
quote:
Ik heb hier geen fotos voor nodig, geen knipsels uit krantenartikelen, geen NOVA,
Heb je ze niet nodig, of kun je ze niet vinden?
quote:
een blik op de diverse topics (plus replys)op dit geweldige forum is voor mij voldoende om te zien hoe intolerant/angstig/boos en bevooroordeeld bepaalde Nederlanders nog altijd zijn t.o.v.allochtonen.
Ik vind dat wel meevallen. Maar als een topictitel die mening al bij jou kan vormen / bevestigen, zegt dat wel iets over jouw vooroordelen.
quote:

Met andere woorden: We moeten onze ogen sluiten voor de problemen die bepaalde allochtonen hier veroorzaken??

Ga rustig slapen, Cosma-Shiva waakt over jullie. ??

quote:

Stigmatisering van- en vooroordelen t.o.v de Nederlanders. Totaal ongepast stukje tekst van jou, ben ik ook niet gewoon van je.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 4 juni 2001 @ 16:20:34 #20
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_968749
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:02 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Het gaat om de oplossingen die je in gedachten hebt. Bij veel mensen blijkt maar al te duidelijk dat ze het liefst zien dat de immigratiestroom zwaar beperkt wordt en evt. dat allochtone criminelen uitgezet moeten worden. Tsja, dat komt gewoon niet menslievend over, temeer niet daar er soms toch hele andere oorzaken spelen dan hun 'onaangepastheid'.

sja... ikzelf ben er ook wel voor dat criminele allochtonen het land uitgeflikkerd moeten worden. (eigenlijk het liefst alle criminelen in een groot gat pleuren, maar dat zie ik niet snel gebeuren )
Ik word dat generaliseren alleen zo zat...
pi_968760
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:20 schreef jerney het volgende:
sja... ikzelf ben er ook wel voor dat criminele allochtonen het land uitgeflikkerd moeten worden. (eigenlijk het liefst alle criminelen in een groot gat pleuren, maar dat zie ik niet snel gebeuren )
Inderdaad.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 16:28:12 #22
11853 _BBS
 Mach 3
pi_968789
quote:
Precies.

Voor de rest heb ik weinig met de "Cosma-Shiva method"...

If you ever catch me sleepin', just see the price flashin' 'bove my head,[br]Well take a look again my friend, that's a gun pointed at your head
  maandag 4 juni 2001 @ 16:34:48 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_968835
Vind het maar een wazig verhaaltje. Hoewel ik (net als de meeste mensen) een hekel heb aan racisme en discriminatie, kun je gewoon moeilijk ontkennen dat er nogal wat integratie- en aanpassingsproblemen zijn die mogelijk in de toekomst nóg groter kunnen worden. Je hoofd daarvoor in het zand steken is ook nogal naief...

Aan de andere kant zijn sommige mensen wel erg paranoïde: ze lijken elk moment een moslim-revolutie te verwachten en zouden zich het liefst met hun geweren ingraven en da's ook geen gezonde houding ,imo.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 4 juni 2001 @ 16:44:15 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_968892
quote:
Op maandag 04 juni 2001 14:47 schreef Wake-Up het volgende:
Uit het onderzoek geplaatst in een ander topic door Waspman blijkt toch overduidelijk dat het juist de allochtonen zijn die vinden dat de nederlandse cultuur een bedreiging is en verschillen onoverkomenlijk zijn.
Ja! Maar ze wonen toch zeker HIER!
Wij niet daar? Als ze ONS een bedreiging vinden, en het is hier allemaal zo verschrikkelijk slecht en onze vrouwen zijn hoeren en de politie is te slap en in de islamitische landen is alles beter, wat let ze dan?
DAAAAAAG! Tot ziens! Stuur maar een kaartje

Gelul altijd

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 4 juni 2001 @ 16:49:00 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_968913
quote:

generalisatie topic van de linkse

Jullie zijn net zo erg als rechts!

The truth was in here.
pi_968930
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:49 schreef Bastard het volgende:
Ik ben ook links maar het volstrekt niet met de strekking van dit topic eens hoor.
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 16:52:10 #27
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_968935
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

generalisatie topic van de linkse

ey! nou doe je het weer
  maandag 4 juni 2001 @ 16:53:50 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_968945
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:52 schreef jerney het volgende:

[..]

ey! nou doe je het weer

Wat doe ik weer ?
The truth was in here.
  maandag 4 juni 2001 @ 16:54:28 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_968952
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:51 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik ben ook links maar het volstrekt niet met de strekking van dit topic eens hoor.

Maar wellicht ook wel niet extreem links zoals ik niet extreem rechts ben
The truth was in here.
  maandag 4 juni 2001 @ 17:03:22 #30
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969016
quote:
Op maandag 04 juni 2001 16:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat doe ik weer ?

generaliseren, klootviool
  maandag 4 juni 2001 @ 17:11:29 #31
3542 Gia
User under construction
pi_969060
Cosmaatje,

Heb je de frontpage gelezen, wat die lieve immigrantjes in Lille (frankrijk) geflikt hebben?

Ophangen aan hun balletjes, die etters.

Bah, ik heb er geen woorden voor.

Maar ja, volgens jou moeten we maar gewoon niets zien, niets zeggen en een goed boek gaan zitten lezen.

Nou, ik kan je dit zeggen: Er moet nog veel gebeuren, wil je mij het zwijgen opleggen.

Groetjes Gia

en veel sterkte!

maandag 4 juni 2001 @ 17:13:27 #32
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969074
quote:
Op maandag 04 juni 2001 17:11 schreef Gia het volgende:
Cosmaatje,

Heb je de frontpage gelezen, wat die lieve immigrantjes in Lille (frankrijk) geflikt hebben?

Maar ja, volgens jou moeten we maar gewoon niets zien, niets zeggen en een goed boek gaan zitten lezen.

Nou, ik kan je dit zeggen: Er moet nog veel gebeuren, wil je mij het zwijgen opleggen.

Groetjes Gia

en veel sterkte!

*zucht*
maar daarom zijn ze nog niet allemaal zo...
pi_969082
......... zucht dat generaliseer is zo vermoeiend om naar te luisteren
  maandag 4 juni 2001 @ 17:16:44 #34
6167 WarriorNL
Life is short
pi_969093
quote:
Op maandag 04 juni 2001 17:11 schreef Gia het volgende:
Er staat letterlijk "inwoners van een migrantenwijk" ... het zouden dus ook allochtonen kunnen zijn, het zouden ook Nederlanders kunnen zijn. (Want Nederlanders in het buitenland zijn, geredeneerd vanuit de bevolking van desbetreffende land ook allochtonen)
Wat dat ophangen betreft: eens ongeacht welke kleur en/of nationaliteit de daders hebben.
En inderdaad het is een misselijk makende daad.
  maandag 4 juni 2001 @ 18:37:23 #35
10090 waspman
life is sweet
pi_969465
quote:
Op maandag 04 juni 2001 17:16 schreef WarriorNL het volgende:

[..]

Er staat letterlijk "inwoners van een migrantenwijk" ... het zouden dus ook allochtonen kunnen zijn, het zouden ook Nederlanders kunnen zijn. (Want Nederlanders in het buitenland zijn, geredeneerd vanuit de bevolking van desbetreffende land ook allochtonen)
Wat dat ophangen betreft: eens ongeacht welke kleur en/of nationaliteit de daders hebben.
En inderdaad het is een misselijk makende daad.

de schrijven 'inwoners van een migrantenwijk' want als ze zeggen 'marokkanen' dan zijn ze aan 't discrimineren en generaliseren.... ze schrijven het alleen maar zo om zich in te dekken..

althans, dat denk IK

maandag 4 juni 2001 @ 18:40:18 #36
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969474
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:37 schreef waspman het volgende:

[..]

de schrijven 'inwoners van een migrantenwijk' want als ze zeggen 'marokkanen' dan zijn ze aan 't discrimineren en generaliseren.... ze schrijven het alleen maar zo om zich in te dekken..

althans, dat denk IK

precies, dat denk jij.. is dus geen feit en erg subjectief
pi_969496
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:40 schreef jerney het volgende:

[..]

precies, dat denk jij.. is dus geen feit en erg subjectief

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook denk. "Inwoners van een migrantenwijk" is ook wel erg suggestief en niet 'toevallig' erbij gezet.
pi_969505
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:44 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook denk. "Inwoners van een migrantenwijk" is ook wel erg suggestief en niet 'toevallig' erbij gezet.

Jep, lijkt mij ook...
Wittgenstein
  maandag 4 juni 2001 @ 18:49:30 #39
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969506
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:44 schreef fokje het volgende:

[..]

het is ook suggestief ja...
maar ik zie niet in waarom het relevant is...
het is gewoon een afschuwelijke daad, of hij nou door nederlanders, fransen, chinezen of turken gepleegd is.
en die omstanders die zich er niets van hebben aangetrokken moeten zich kapot schamen. DAAR gaat het om
  maandag 4 juni 2001 @ 18:51:25 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_969518
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:49 schreef jerney het volgende:

[..]

het is ook suggestief ja...
maar ik zie niet in waarom het relevant is...
het is gewoon een afschuwelijke daad, of hij nou door nederlanders, fransen, chinezen of turken gepleegd is.
en die omstanders die zich er niets van hebben aangetrokken moeten zich kapot schamen. DAAR gaat het om

* Applaus *

Spijker op het koppie, Jerney!

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 juni 2001 @ 18:53:49 #41
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969527
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:51 schreef golfer het volgende:

[..]

* Applaus *

Spijker op het koppie, Jerney!

*buigt*
  maandag 4 juni 2001 @ 18:58:11 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_969547
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:53 schreef jerney het volgende:

[..]

*buigt*

-compleet offtopic-:

Niet te ver voorover buigen Jerney, ik kan niet voor de gevolgen en mijn handelen instaan dan.

-/compleet offtopic-

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 juni 2001 @ 19:02:00 #43
3542 Gia
User under construction
pi_969565
quote:
Op maandag 04 juni 2001 17:13 schreef jerney het volgende:

[..]

*zucht*

Zeg ik dat dan? Suggereer ik het soms?

Dacht het niet.

Ik wil alleen maar zeggen, dat Cosma schijnbaar wil, dat er niet gediscussieerd mag worden over criminele allochtonen. Dat we het daar gewoon niet over moeten hebben. Dat we maar een boek moeten gaan lezen, terwijl overal om ons heen van die jeugdige infantieltjes menen rotzooi te moeten schoppen.

Die lui moeten hun kinderen eens fatsoen bijbrengen en dan praten we verder.
Tot die tijd kanker ik op elk bericht wat in de krant komt te staan betreffende jongeren die rotzooi trappen.

Hierbij maak ik geen onderscheid naar ras en geloof, alleen de laatste jaren zijn het nu eenmaal steeds vaker kinderen van immigranten die dit doen.
En dat moet veranderen.

maandag 4 juni 2001 @ 19:02:53 #44
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969569
quote:
Op maandag 04 juni 2001 18:58 schreef golfer het volgende:

[..]

-compleet offtopic-:

Niet te ver voorover buigen Jerney, ik kan niet voor de gevolgen en mijn handelen instaan dan.

-/compleet offtopic-

hehehe kheb toch een koltrui aan knap als jij wat ziet dan

(slowchatmode uit)

maandag 4 juni 2001 @ 19:09:32 #45
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969597
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Suggereer ik het soms?

Dacht het niet.

Ik wil alleen maar zeggen, dat Cosma schijnbaar wil, dat er niet gediscussieerd mag worden over criminele allochtonen. Dat we het daar gewoon niet over moeten hebben. Dat we maar een boek moeten gaan lezen, terwijl overal om ons heen van die jeugdige infantieltjes menen rotzooi te moeten schoppen.

Die lui moeten hun kinderen eens fatsoen bijbrengen en dan praten we verder.
Tot die tijd kanker ik op elk bericht wat in de krant komt te staan betreffende jongeren die rotzooi trappen.

Hierbij maak ik geen onderscheid naar ras en geloof, alleen de laatste jaren zijn het nu eenmaal steeds vaker kinderen van immigranten die dit doen.
En dat moet veranderen.

Sorry hoor, maar blijkbaar maak je wel onderscheid naar ras en geloof... anders zou je het niet alleen over de 'infantiele', criminele allochtonen hebben, maar over criminaliteit in het algemeen.
en hoe weet jij of die ouders hun geen fatsoen bijbrengen? het referentiekader wordt niet alleen beinvloed door de ouders, maar ook door bv de vriendenkring. Zou het niet zo kunnen zijn dat de ouders niets van het criminele gedrag afweten? (gesteld dat ze niet veroordeeld zijn)

In mijn omgeving werden de allochtonen vaak erg streng aangepakt. En ja, ook zij kregen normen en waarden mee van hun ouders.

maandag 4 juni 2001 @ 19:23:13 #46
3542 Gia
User under construction
pi_969629
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:09 schreef jerney het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar blijkbaar maak je wel onderscheid naar ras en geloof... anders zou je het niet alleen over de 'infantiele', criminele allochtonen hebben, maar over criminaliteit in het algemeen.
en hoe weet jij of die ouders hun geen fatsoen bijbrengen

Ik heb het over criminele allochtonen en over jeugdige infantieltjes.

Ik heb het niet over infantiele criminele allochtonen.

Met jeugdige infantieltjes bedoel ik ook de autochtone rotzooitrappers, wat volgens mij een stukje verder in mijn post wel duidelijk wordt.

Mensen woorden in de mond leggen kan iedereen en is overigens ontzettend infantiel.

pi_969696
Men vind dit topic blijkbaar onzinnig, of geeft aan de bedoeling ervan niet te begrijpen.

En nee,ik vind echt niet dat er over eventuele foute daden van allochtonen niet gesproken mag worden, zoeken naar oplossingen in deze is zelfs erg belangrijk.

Ik vind het gewoon zonde wanneer mensen hun leven verpesten door het te vullen met boosheid en haat en dat ook nog eens dagelijks voeden, zonde van je tijd en jammer van je leven.

Ik heb pagina's lang gelezen hoe vreselijk men de intolerantie vindt van allochtonen tov homosexuelen, en natuurlijk is intolerantie tov homosexuelen erg, maar dat vind ik intolerantie tov allochtonen net zo goed.
En dan komen vanzelf de verhalen wel weer over een incident in Lille, of desnoods wordt "Opsporing verzocht" weer aangezwengeld, maar wat schiet je ermee op.

Dat "veel sterkte" bedoelde ik zelfs niet cynisch, ik vind het gewoon treurig dat mensen die vaak zelf niet gelukkig in hun leven staan, hun ongenoegen projecteren op anderen, waar klaarblijkelijk wel een probleem gaande is, en natuurlijk moet er naar oplossingen gezocht worden, maar ga je tijd niet zitten verdoen met woede of haat,
zonde van je tijd en jammer van je leven.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  maandag 4 juni 2001 @ 19:37:35 #48
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_969721
quote:
Op maandag 04 juni 2001 17:13 schreef jerney het volgende:

[..]

*zucht*

*zucht*
Maar ze zijn wel vele malen vaker zo dan autochtonen...
Down[br]Under
  maandag 4 juni 2001 @ 19:38:37 #49
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_969731
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het over criminele allochtonen en over jeugdige infantieltjes.

Ik heb het niet over infantiele criminele allochtonen.

Met jeugdige infantieltjes bedoel ik ook de autochtone rotzooitrappers, wat volgens mij een stukje verder in mijn post wel duidelijk wordt.

Mensen woorden in de mond leggen kan iedereen en is overigens ontzettend infantiel.

lul je er maar onderuit door te mierenneuken over 1 woordje. Maar goed.. dat ben ik wel van je gewend.
Op die laatste opmerking ga ik maar niet in, want anders wordt het hier een flamewar.
  maandag 4 juni 2001 @ 20:41:40 #50
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_970056
quote:
Op maandag 04 juni 2001 19:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Men vind dit topic blijkbaar onzinnig, of geeft aan de bedoeling ervan niet te begrijpen.

En nee,ik vind echt niet dat er over eventuele foute daden van allochtonen niet gesproken mag worden, zoeken naar oplossingen in deze is zelfs erg belangrijk.

Ik vind het gewoon zonde wanneer mensen hun leven verpesten door het te vullen met boosheid en haat en dat ook nog eens dagelijks voeden, zonde van je tijd en jammer van je leven.

Ik heb pagina's lang gelezen hoe vreselijk men de intolerantie vindt van allochtonen tov homosexuelen, en natuurlijk is intolerantie tov homosexuelen erg, maar dat vind ik intolerantie tov allochtonen net zo goed.
En dan komen vanzelf de verhalen wel weer over een incident in Lille, of desnoods wordt "Opsporing verzocht" weer aangezwengeld, maar wat schiet je ermee op.

Dat "veel sterkte" bedoelde ik zelfs niet cynisch, ik vind het gewoon treurig dat mensen die vaak zelf niet gelukkig in hun leven staan, hun ongenoegen projecteren op anderen, waar klaarblijkelijk wel een probleem gaande is, en natuurlijk moet er naar oplossingen gezocht worden, maar ga je tijd niet zitten verdoen met woede of haat,
zonde van je tijd en jammer van je leven.

Op zich mooi gesproken. Maar wat anders? Je er niet meer druk over maken. Je kop in het zand steken?
Je kan toch niet om de realiteit heen. En als de realiteit negatief is voor bepaalde beroepsgroepen, bevolkingsgroepen, geloofsovertuigingen, etc. dan vind ik dat je je daar wel druk over moet maken. Constateer het feit en probeer een oplossing te vinden. En ga het niet eerst allemaal psychologisch verklaren maar ga gewoon over tot daden. Zonder aanziens des persoons, of het een hij of een zij is, wit of zwart, ho of he, links of rechts, etc.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 4 juni 2001 @ 20:43:32 #51
11795 Indigo-II
 I don't... know
pi_970072
Cosma Shiva een oplossing vind je niet door alleen naar het probleem te kijken. Je moet niet de symptomen bestrijden maar de ziekte en de oorzaken ervan als je echt succesvol wil zijn. Daarmee zeg ik niet dat allochtonen een ziekte zijn, even recht zetten voordat het verkeerd wordt opgevat, daarmee zeg ik dat alle factoren belangrijk zijn. En afkomst is daar o.a. belangrijk bij.

Je kunt geen oplossingen vinden voor ndividuelen, je zoekt naar oplossingen voor het geheel.

So bored right now right here
  maandag 4 juni 2001 @ 20:55:06 #52
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_970157
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:43 schreef Indigo-II het volgende:
Je kunt geen oplossingen vinden voor ndividuelen, je zoekt naar oplossingen voor het geheel.
Precies. En daar hoort opvoeding bij en de rol van de ouders. Ik ben opgevoed om respect te hebben voor iedereen, ook mensen met andere meningen, kleur, geaardheid, etc.
Als ouders dat niet doen en kinderen opvoeden met het 'verwerpen' van de nederlandse maatschappij, dan komt het niet goed.
  maandag 4 juni 2001 @ 20:57:52 #53
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_970182
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:55 schreef evert het volgende:

dan komt het niet goed.

Nou Dank je wel, ik dacht toch wel dat het me aardig gelukt was.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_970213
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:55 schreef evert het volgende:

[..]

Precies. En daar hoort opvoeding bij en de rol van de ouders. Ik ben opgevoed om respect te hebben voor iedereen, ook mensen met andere meningen, kleur, geaardheid, etc.
Als ouders dat niet doen en kinderen opvoeden met het 'verwerpen' van de nederlandse maatschappij, dan komt het niet goed.

Dat is niet altijd het geval hoor , sommige ouders zijn niet zo perfekt en dat pikken kinderen dan ook op en die proberen dan juist niet de weg van de ouders in te slaan .
  maandag 4 juni 2001 @ 21:04:00 #55
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_970232
quote:
Op maandag 04 juni 2001 20:57 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou Dank je wel, ik dacht toch wel dat het me aardig gelukt was.

Ik vat je niet. Explain?
  zaterdag 23 juni 2001 @ 01:27:18 #56
272 R@b
No-nonsens
pi_1071624
Ik mis Cosma-Shiva een beetje, waar zou ze zijn?
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1071726
Het probleem is natuurlijk dat we heel lang gewoon niet eens konden zeggen dat er een probleem was met een specifieke groep. Met als resultaat dat iedereen het heeft over criminele allochtonen (wat dus eigelijk op allemaal slaat) en niet over losgeslagen marokkaanse jongens. En ja ik weet dat niet alle Marokkaanse jongens losgeslagen criminelen zijn, maar het praten over de groep die er wel is is daarmee nog niet illegitiem. Marokkaanse jongens maken zich 9 keer vaker schuldig aan misdrijven dan Nederlandse (autochtone) jongens, en 6 keer vaker dan Turkse jongens.

En juist mensen die het de hele tijd hebben over begrip voor andere culturele achtergronden zouden moeten begrijpen ook dat dit iets is waardoor de juiste aanpak wordt medebepaald.

Ik heb iets vergelijkbaars ook al in een ander topic gezegd; het is goed dat dit soort discussies, hoe negatief ook worden gevoerd. Het is het bewijs dat het maatschappelijke debat uit de klauwen van linkserige intellectualisten wordt weggehaald.

pi_1075893
bij gebrek aan schaap icoon voor topic starter hier een

Voor de rest worden wij hier in nederland monddood gemaakt. Ik geloof dat de feiten zoals we die elke dag om ons heenzien het wel duidelijk maken... waarom kunnen we niet lekker de oude nederlandse normen en waarden behouden? Waarom moet alles toleranter.... tolerantie tot je kotst.

GreeTz

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1075950
Vond het wel een frappante uitspraak bij 'rondom 10' van een hulpverlener (in Utrecht?) die blijkbaar nogal regelmatig jeudige criminelen begeleidt dat er een taboe zou zijn doorbroken door het 'bespreekbaar maken/aan de kaak stellen' van het feit dat een groot deel van de jeugdige criminaliteit wordt veroorzaakt door marokkaanse jongeren.

Het scheen binnen het hulpverlenersgebeuren al langer bekend te zijn, maar men wilde niet openlijk zijn mening hierover ventileren omdat men vreesde dan weer als 'discrimerend' over te komen.

Ligt het nou aan de media (alsof die er op uit is) om een overdaad aan 'incidenten' vanuit de marokkaanse gemeenschap te signaleren of is het werkelijk een serieus probleem.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 23 juni 2001 @ 23:50:40 #60
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1076102
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 23:06 schreef Montagui het volgende:

Ligt het nou aan de media (alsof die er op uit is) om een overdaad aan 'incidenten' vanuit de marokkaanse gemeenschap te signaleren of is het werkelijk een serieus probleem.

Het probleem is nog veel groter, gedirigeerd vanuit *hogerhand* wordt geprobeerd nog zoveel mogelijk allochtonen ellende te verbloemen.

Heel de samenleving gaat eraan, correctie is er inmiddels al grof aan.

Lijkt volledig normaal te zijn, dat die etterbakken sanctievrij onacceptabele praktijken kunnen uitvoeren.

Probeer zelf eens zonder licht te fietsen,
politie is er dan gelijk om je op te schrijven,
meer blauw op straat leidt tot niks anders als
meer bekeuringen voor hard werkende J m d Pets
B E L A C H E L I J K en o zo obvious.

Wapenfabrikanten uit de US zitten er achter, spanningen zijn noodzakelijk, leek veel te goed
te gaan in de wereld, bewust *mixen* van culturen werkt prima, oorlog en noodzaak voor bewapening
volgen vanzelf.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  zondag 24 juni 2001 @ 00:09:01 #61
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_1076202
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 01:27 schreef R@b het volgende:
Ik mis Cosma-Shiva een beetje, waar zou ze zijn?
quote:
Op zaterdag 16 juni 2001 schreef Cosma in een totaal ander forum het volgende:
Ik ga nu even voor 2 weekjes op vakantie, en wens iedereen een mooie zomer
Nog een weekje geduld, R@b.

br.

zondag 24 juni 2001 @ 17:52:56 #62
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1079030
quote:

[..]

Amen
The Internets, I needs it..
pi_1164954
Speciaal voor Iteejer ff omhoog geschopt:)
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zondag 8 juli 2001 @ 00:29:42 #64
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1165023
quote:
Op zondag 08 juli 2001 00:21 schreef Xamira het volgende:
Speciaal voor Iteejer ff omhoog geschopt:)
Het omhoogschoppen van oude topics draagt niet echt bij in het jouw gelijk halen in een ander topic dat vandaag door Iteejer is geplaatst.
De strekking van het topic van Iteejer is net even anders dan deze en dus hoef jij niet te proberen d.m.v. deze aktie te crossposten.
Op deze gaat dus een slotje, en je kunt inhoudelijk verder met Iteejer doordiscussiëren in het vandaag door hem geopende topic.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')