Later komt hans de kamer weer binnen en kijkt in de spiegel hoe zijn kleding staat, net dat hans zich wil omdraaien, rent Ursus (de hamster) naar hem toe, en dat hans zijn voet net neerzet zit de hamster eronder!!!!. Ik helemaal gillen Hans helemaal geshockeerd, allebei huilen, daar lag onze lieve hamster. Helemaal geplet en bewoog niet meer, ik helemaal hysterisch... Ik Hans troosten. Hamstertje lach echt geplet op de grond, ik raakte het arme beessie aan met betraande ogen. Staat ie op!! Rent weer verder!!!!!!!!!!!!!!
Wij keken opgelucht en geschrokken hoe Ursus weer vrolijk rondliep!!! Ik hou hem nu in de gaten of er echt niks mis met hem is. Hij loopt gewoon zoals ie altijd loopt. En doet alsof er niks aan de hand is...
Hans was ook niet met zijn volle gewicht op hem gaan staan,.. (hij wou net zijn voet neerzetten, maar stond er dus wel een beetje op ...) en Ursus zag er gewoon echt dood uit. Zijn pootjes helemaal raar, oogjes open, en was echt helemaal stil. En nu leeft ie gelukkig nog!!!!
We zijn echt helemaal opgelucht en blij...
Maar jezus, wat schrik je je dood zeg op zo'n moment....
dat ie nog leeft.
gelukkig lijkt 't allemaal mee te vallen
quote:Je hamster schrok zich inderdaad bijna dood. Zou ik ook doen als er iemand op me ging staan
Op maandag 27 oktober 2003 13:00 schreef Swatkat het volgende:
Rare beeste
Gaat het weer een beetje met het beestje?
ik tegen hem aantikken en niks hoor geen geluid, geen beweging.
Dus ik een zak pakken om hem te gaan begraven hij was tenslotte al weer een dikke 2 jaar.
Opeens na een minuut of tien begint ie weer te rennen.
Heel vreemd kan iemand dit verklaren was ie aan het mediteren ofzo... D
Dit is inmiddels een half jaar terug en hij leeft nog steeds...
Vreemd vreemd vreemd
quote:En wat heeft Jezus te maken met het feit dat jij niet kijkt waar jij je voetjes neerzet?
Op maandag 27 oktober 2003 13:00 schreef Swatkat het volgende:
[...]
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:04 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Heb ik ook eens gehad. Viel de hamster van de bank het buro af. Hij lag op zijn zij, ogen ope, en bewoon verder niet meer. Ik dacht ook dattie het gehad had... een 10/15 sec later staat hij op en rent gewoon weer rond...Rare beeste
quote:Waarsch. dacht ie "shit, ze hadden 3 jaar garantie
Op maandag 27 oktober 2003 13:09 schreef jpolderman het volgende:
Wij hadden een keer dat de hamster half in zijn voederbak hing en half erbuiten hij bewoog niet meer en ademde niet meer.ik tegen hem aantikken en niks hoor geen geluid, geen beweging.
Dus ik een zak pakken om hem te gaan begraven hij was tenslotte al weer een dikke 2 jaar.
Opeens na een minuut of tien begint ie weer te rennen.
Heel vreemd kan iemand dit verklaren was ie aan het mediteren ofzo... D
Dit is inmiddels een half jaar terug en hij leeft nog steeds...
Vreemd vreemd vreemd
Maar dat was dus ook even goed schrikken ja!
Ja mijn vriend voelde zich ook enorm schuldig. Maargoed dat beessie kan best snel rennen, en hij zag ervoor dattie nog bij mij zat te rommelen.
Oja,.. wat ook raar is.... Hij is aan het verkleuren (ja niet sinds net hahaha, maar sinds een paar weken) hij had een bruin/grijze vacht, en nu word ie spierwit met grijswit !!! (of krijgen die beestjes standaard een wintervachtje *is onze eerste hammie*
Maar waarom koop je niet zo'n ren-bal voor je hamster? Kan het iig niet nog eens gebeuren.
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 13:20 schreef IllI het volgende:
Ghe wij hebben eauk hamsters hier maar die worden gebruikt als voetsel voor de slangen in het terrarium. Btw, zo'n beestje kost nix en ze neuken zich een ongeluk ;-)
Dat denk ik ook altijd als mijn kat word doodgereden,... och dan haal ik toch weer een nieuwe......
Maakte hem net wakker, en dan kijkt ie altijd ff wat slaperig, maar nu hield ie nogsteeds 1 oogje half dicht.. Nou ja,.. maargoed in de gaten houden .
Ursus net:
de onderkant van zijn kont is nog zijn 'orginele' kleur
zie je, 1 knijpoogje
Ik heb er net zo een, maar die wordt niet witter oid, ik zal er eens op letten.
Maar ik ben blij dat ie het nog doet swat
quote:Ja, heel aparte naam! Dat hoor je niet vaak
Op maandag 27 oktober 2003 13:19 schreef shmoopy het volgende:
Een hamster die Ursus heet vind ik dan wel weer grappig.
quote:*grins* Was niet vernoemd naar jouw prachtig mooie grote rode kater hoor
Op maandag 27 oktober 2003 13:39 schreef k_i_m het volgende:[..]
Ja, heel aparte naam! Dat hoor je niet vaak
.
*we zaten te kijken naar alle soorten/merken vodka's.... en Ursus was dan wel leuk (aangezien het een Russische dwerghamster is)
nog in de orginele kleur
En het klopt inderdaad het van kleur verschieten die van ons is nu zo'n drie en was eerst lichtbruinig daarna grijs en nu is ie een beetje grijs en bruin door elkaar en dat heeft trouwens niks te maken met de jaargetijden !!!
Het gebeurd zomaar ineens in een paar dagen ook midden in de zomer.
Hij/Zij hoeft dus niet naar de garage
Zo'n renbal is idd een goede uitkomst, toen ik nog een hamstertje had had ik ook zo'n bal (van SAM), groot sukses!
Ze hebben ze ook als racewagen voor de echte daredevils
Hou em goed in de gaten! Ik heb talloze hamsters gehad, de een gewoon plots boem dood, de ander een sterfbed van een dag (afgelopen zaterdag overleden en ja hij was echt dood ) Als je iets vreemds merkt gelijk naar de dierenarts (als je dat ervoor over hebt, niet dat die veel kan doen).
quote:Ze krijgen idd een wintervachtje
Op maandag 27 oktober 2003 13:16 schreef Swatkat het volgende:
Oja,.. wat ook raar is.... Hij is aan het verkleuren(ja niet sinds net hahaha, maar sinds een paar weken) hij had een bruin/grijze vacht, en nu word ie spierwit met grijswit !!! (of krijgen die beestjes standaard een wintervachtje *is onze eerste hammie*
quote:Mikken was het probleem niet, hij stond er bovenop!. Hij stond er gelukkig niet mijn zijn hele gewicht op, anders was het beestje wel echt kiedewiet.
Op maandag 27 oktober 2003 17:05 schreef bier2k3 het volgende:
volgende keer ff beter mikken hans... dan ben je der voorgoed van af
---
ff update
Het gaat heel goed met Hammie!
Ursus heeft ook geen knijpoogje meer, en hij is lekker enthousiast eet en drinkt goed, en zover ik kon voelen is er ook niks mis met zijn tandjes
quote:Daar heeft ie echt nog nooit aan geknaagd,.... zo'n knaagblok, alleen als opstapje om bij zijn bottle te komen
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:07 schreef portier het volgende:
Knaagt jouw hamster ook op de tralies van zijn hok? Af en toe werd ik er echt gek van. Tatatatatatatatata. En op de knaagblokken of zoutblokken knagen ho maar.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:32 schreef Swatkat het volgende:
De mijne maakt hele bergen en dallen van zijn maiskorrelspul.
quote:Op de grond heb ik dus dat harde spul idd. Daar maakt hij dus een leuk landschap mee met allemaal bergen en dalen
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:32 schreef portier het volgende:[..]
. Ik had op de grond van die harde dingen, daar kon hij niet zoveel mee, maar als ik het hok verschoonde en weer nieuwe vulling (het was een soort wattenspul ofzo, lekker zacht iig) in zijn huisje deed dan was het eerst dat hij deed altijd dat stukje he-le-maal uitpluizen tot het door het hele huisje heen zat. En dan in het midden een holletje en daar lag hij dan lekker te pitten
.
Het was echt een grappig beestje, heeft me wel eens gebeten, maar dat soort dingen vergeef je die beesten altijd weer zooo snel.
quote:Jah
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:52 schreef Swatkat het volgende:
Erg leuk als je hem wakker maakt/huisje open doet, kijkt ie zo heel slaperig, en doet snel de watjes weer over zich heen
quote:De mijne heeft zich een keer door gat tussen de traptredes heengewurmt (nix beters te doen blijkbaar
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:02 schreef RemCow het volgende:
Maar ze halen inderdaad de raarste dingen uit. Ploffen zomaar neer. Maar moet je maar eens je hand op em leggen (ja, gewoon rustig), dan maakt ie zich echt helemaal plat
.
Als jullie het niet erg vingen ga ik verder Killkenny in. C-Ya
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |