Misschien een centraal topic over Windows Longhorn.
Voor mensen die het niet kennen: Goedzo! Het is de testversie van de volgende desktop Windows.
Wat kunnen we eigenlijk verwachten in Longhorn? Niet dat ik het ga installeren (blijf bij mijn Linux doos en mijn Apple). Ik heb nog niet echt een technologische verbetering gezien.
quote:Nee? Moet je maar eens naar je hardware kijken die je er voor nodig hebt
Op zondag 26 oktober 2003 17:01 schreef Ed5chouten het volgende:
knipIk heb nog niet echt een technologische verbetering gezien.
Wel fijn dat ze in die nieuwe build die rechter soort van 2e start balk eruit gehaald hebben, dat sloeg echt nergens op, 1/6e van je scherm nam 't in ofzo en was alleen maar een klok en wat nutteloze knoppen.
quote:Dat is vrij normaal bij beta versies.
Op zondag 26 oktober 2003 17:05 schreef Punica het volgende:
Ik heb de oude build gedraait (op me school HD hehehe), maari k vond 't dus ECHT geen verbetering tov XP (wat ik trouwens ook geen verbetering vond TOV 2k wat ik nog steeds draai). Alleen maar troep ingebouwd waardoor het trager werkt.Wel fijn dat ze in die nieuwe build die rechter soort van 2e start balk eruit gehaald hebben, dat sloeg echt nergens op, 1/6e van je scherm nam 't in ofzo en was alleen maar een klok en wat nutteloze knoppen.
Ik geef pas een oordeel als ik de final versie heb zien draaien en uit heb kunnen proberen
quote:linkje? wil wel eens zien hoe nutteloos het is
Op zondag 26 oktober 2003 17:08 schreef LocoShady het volgende:
die 2e startbalk kan je ook al gewoon downloaden
het is idd erg traag maar je kan henm ook gewoon uitschakelen hoor.
quote:Longhorn gaat een nieuw bestandssysteem gebruiken. WinFS ofzoiets
Ik heb nog niet echt een technologische verbetering gezien.
quote:Om alleen maar de samba makers etc een trap te geven...
Op zondag 26 oktober 2003 17:15 schreef __Saviour__ het volgende:[..]
Longhorn gaat een nieuw bestandssysteem gebruiken. WinFS ofzoiets
quote:gebaseerd op sql server
Op zondag 26 oktober 2003 17:15 schreef __Saviour__ het volgende:[..]
Longhorn gaat een nieuw bestandssysteem gebruiken. WinFS ofzoiets
quote:Is een File System
Op zondag 26 oktober 2003 17:16 schreef PoisonouS het volgende:
Om alleen maar de samba makers etc een trap te geven...
quote:sql server??? why in godsnaam?
Op zondag 26 oktober 2003 17:16 schreef mabit het volgende:[..]
gebaseerd op sql server
quote:je snapt me vast wel, maar ff verduidelijken:
Op zondag 26 oktober 2003 17:23 schreef Ed5chouten het volgende:[..]
Is een File System
Om zo dus Linux en alles eromheen een trap te geven, dat het niet meer gemounts kan worden. Heeft nl ook wat tijd gekost om NTFS te kunnen (werkt het nu eigelijk al 100% goed?)
quote:Omdat het een objectbased fs gaat worden, de drive letters verdwijnen ook namelijk...
Op zondag 26 oktober 2003 17:25 schreef sandur het volgende:[..]
sql server??? why in godsnaam?
quote:Oeh, yes! Drive letters gaan weg! Hebben ze het eindelijk door
Op zondag 26 oktober 2003 17:26 schreef Netsplitter het volgende:
Omdat het een objectbased fs gaat worden, de drive letters verdwijnen ook namelijk...
alles wordt opgeslagen in een database waar alles staat op de hdd, vandaar sql...
Hoe vaak heb ik onder Windows wel niet gehad dat bijvoorbeeld een Netwerk Mount niet door Windows werd behandeld als een normale map
Download venstertjes in Samba
quote:Denk niet dat je samba snel aan de praat hebt met het winfs systeem... is een kompleet andere benadering van een fs... dus zal de linux communitie idd opnieuw moeten gaan knutselen...zelfde geldt voor mac..
Op zondag 26 oktober 2003 17:29 schreef Ed5chouten het volgende:[..]
Oeh, yes! Drive letters gaan weg! Hebben ze het eindelijk door
Hoe vaak heb ik onder Windows wel niet gehad dat bijvoorbeeld een Netwerk Mount niet door Windows werd behandeld als een normale map
Download venstertjes in Samba
quote:Read-only werkt't afdoende, write only is op own risk, dus doe ik maar liever niet.
Op zondag 26 oktober 2003 17:26 schreef PoisonouS het volgende:[..]
je snapt me vast wel, maar ff verduidelijken:
Om zo dus Linux en alles eromheen een trap te geven, dat het niet meer gemounts kan worden. Heeft nl ook wat tijd gekost om NTFS te kunnen (werkt het nu eigelijk al 100% goed?)
Maar idd, Samba is volgens mij gewoon de enige reden om van NTFS af te stappen, je zal dsu ook wel weer verplicht op WinFS moeten overstappen.
quote:Nogal wiedes. Het product bevindt zich in de eerste stages van de ontwikkeling als een "Alpha" release. De eerste Beta-versie wordt pas in het 2e kwartaal van 2004 verwacht, en de release is eind 2005, maar Microsoft kennende wordt dat wel 2006
Op zondag 26 oktober 2003 17:01 schreef Ed5chouten het volgende:
Ik heb nog niet echt een technologische verbetering gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |