abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14143266
Aanstaande dinsdag studeer ik af en krijg ik mijn bul uitgereikt
Nu vraag ik me af wat ik in 's hemelsnaam aan moet trekken. Ik ben nog nooit bij een buluitreiking geweest maar het is natuurlijk een best wel officiele aangelegenheid... Is gewoon een nette spijkerbroek en een leuk bloesje voldoende of moet ik echt in gala of mantelpak verschijnen ?

Zijn er afgestudeerden in de zaal die me meer kunnen vertellen?

pi_14143272
3 delig grijs wil do
pi_14143296
Nette spijkerbroek en n mooi overhemd/bloes moet goed zijn vind ik. Zo liep mn neef er n paar jaar geleden ook bij en heb r nix slechts over gehoord. Moet voor dames ook wel volstaan toch?
[url]http://www.planet.nl/~boer9146[/url]
pi_14143314
ff tussendoor: ik ben dus een meisje
  zondag 26 oktober 2003 @ 11:53:26 #5
19840 Libris
Live from Singapore
pi_14143324
Alles kan, persoonlijk vind ik het wel een belangrijke gebeurtenis, dus voor een man een pak en voor een vrouw een net kostuum of mantelpak.
  zondag 26 oktober 2003 @ 11:53:36 #6
39446 303
(C) Roland
pi_14143328
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:51 schreef Elendil het volgende:
Nette spijkerbroek en n mooi overhemd moet goed zijn vind ik. Zo liep mn neef er n paar jaar geleden ook bij en heb r nix slechts over gehoord.
Dat kan dus echt niet, een pak moet je aan. Voor de dames een avondjurk, mantelpak oid.

Neem desnoods een pantalon ipv een spijkerbroek.

Edit: in jouw geval dus avondjurk, mantelpakje en zeer zeker geen broek! Je slaat echt een ongelofelijke flater als je als vrouw in spijkerbroek erheen gaat. De promovendi spreken je hier ook op aan!

[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 26-10-2003 11:55]

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_14143348
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:53 schreef PiperMaru het volgende:
ff tussendoor: ik ben dus een meisje
Had mn bericht al geëdit
  zondag 26 oktober 2003 @ 11:54:37 #8
20741 generalist
Watch me do it!
pi_14143349
Gewoon, wat je altijd aan hebt!
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zondag 26 oktober 2003 @ 11:54:51 #9
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_14143355
iets waar jij je prettig in voelt, het is jouw dag/feestje

hekel heeft aan dresscodes

zondag 26 oktober 2003 @ 11:55:58 #10
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_14143382
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:53 schreef 303 het volgende:

[..]

Dat kan dus echt niet, een pak moet je aan. Voor de dames een avondjurk, mantelpak oid.

Neem desnoods een pantalon ipv een spijkerbroek.

Edit: in jouw geval dus avondjurk, mantelpakje en zeer zeker geen broek! Je slaat echt een ongelofelijke flater als je als vrouw in spijkerbroek erheen gaat. De promovendi spreken je hier ook op aan!

wat is er nou mis met een spijkerbroek?
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_14143404
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:54 schreef onetouch het volgende:
iets waar jij je prettig in voelt, het is jouw dag/feestje
Da's waar, maar ik zou het vervelend vinden als ik uit de toon viel in mijn spijkerbroek tussen de avondjurken bij wijze van spreken dan

En trouwens, in een avondjurk zou ik me totaal niet op m'n gemak voelen, zeker niet omdat het 's middags is en in een gewone, lelijke collegezaal ( )

zondag 26 oktober 2003 @ 11:59:14 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_14143438
Avondjurk bij een buluitreiking? Lijkt me meer iets voor een promotie en zelfs dan is het tegenwoordig wat overdreven.

Verder zou ik voor een mantelpak of broekpak gaan. Wel iets wat een beetje netjes is iig.

zondag 26 oktober 2003 @ 11:59:23 #13
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_14143442
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:57 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Da's waar, maar ik zou het vervelend vinden als ik uit de toon viel in mijn spijkerbroek tussen de avondjurken bij wijze van spreken dan

En trouwens, in een avondjurk zou ik me totaal niet op m'n gemak voelen, zeker niet omdat het 's middags is en in een gewone, lelijke collegezaal ( )

je voelt je dus niet prettig als je underdressed zou verschijnen... maar de locatie en tijdstip zijn ook niet echt gala waardig zo te horen.

gewoon nette donkere broek met (strak) truitje erop... verzorgd, zakelijk maar sportief... die look

zondag 26 oktober 2003 @ 12:00:33 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_14143457
Of je laat zien dat je humor hebt, en je komt in je pyama, inclusief teddybeer en slaapmuts.
  zondag 26 oktober 2003 @ 12:00:46 #15
3498 Barb
Graduated Fool
pi_14143464
Je kunt hoe dan ok beter overdressed, dan underdressed verschijnen.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 26 oktober 2003 @ 12:00:59 #16
61996 MisszJ
You can look but...
pi_14143469
pantalon en leuke blouse of een mantelpak zal t wel goed doen...
It's never where you think you'll find it
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=61996
  zondag 26 oktober 2003 @ 12:19:27 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_14143854
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 11:53 schreef 303 het volgende:
Doe eens niet zo mal! Ze promoveert niet, ze studeert af... Ik ben gewoon in spijkerbroek met blous gegaan. Zal me toch wat worden zeg, beetje in een mantelpakje gaan lopen. Waarom zou je?!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_14143881
Is dit OK? Of is het te casual? (let niet op niet gestreken blouse)
Een mantelpak heb ik niet in de kast hangen.

pi_14144953
Is toch netjes dit?
pi_14144977
Gewoon wat je zelf mooi vindt. Het is jouw uitreiking, niemand zal je er op aanspreken (tenzij je echt heel erg ongepast gekleed gaat, in een kapotte spijkerbroek of in een korte broek of zo).

Ik weet niet of je een individuele uitreiking hebt of met een hele groep, bij mij was het dus individueel, dat is volgens mij altijd op de universiteit, uit de toon vallen bij anderen is dan sowieso niet aan de orde. Ik had een Chinees zijden jurkje aan (knielengte) met een panty, nette schoenen en een nette jas en tas, de vriendin met wie ik de scriptie heb geschreven, die na mij aan de beurt was, droeg gewoon een broek en een blouse. Die zag er dus ook prima en netjes uit, maar een rok of jurkje hoeft niet per se.

Je mag ook best in een spijkerbroek komen, mijn scriptiebegeleider droeg dat zelf. Het is zeker niet zo dat zij gaan zeuren over wat je aantrekt (tenzij je dus iets draagt wat je normaal gesproken ook niet naar college zou kunnen dragen).

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_14145602
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 13:09 schreef Angeles het volgende:
Gewoon wat je zelf mooi vindt. Het is jouw uitreiking, niemand zal je er op aanspreken (tenzij je echt heel erg ongepast gekleed gaat, in een kapotte spijkerbroek of in een korte broek of zo).

Ik weet niet of je een individuele uitreiking hebt of met een hele groep, bij mij was het dus individueel, dat is volgens mij altijd op de universiteit, uit de toon vallen bij anderen is dan sowieso niet aan de orde. Ik had een Chinees zijden jurkje aan (knielengte) met een panty, nette schoenen en een nette jas en tas, de vriendin met wie ik de scriptie heb geschreven, die na mij aan de beurt was, droeg gewoon een broek en een blouse. Die zag er dus ook prima en netjes uit, maar een rok of jurkje hoeft niet per se.

Mijn uitreiking is niet individueel, ze jassen er 6 studenten in een uur doorheen dus vandaar dat ik enigszins bang ben om uit de toon te vallen. Ik ben er niet bang voor dat ik op mijn kleding aangesproken word, maar het lijkt me gewoon niet zo fijn om underdressed te zijn op zo'n gelegenheid.

Maar ik denk dat ik maar gewoon blijf bij wat daarboven op de foto's staat. In iets netters zou ik me per definitie ongemakkelijk voelen en heb ik trouwens waarschijnlijk ook niet in de kast hangen (of het is 2 maten te groot).

pi_14173478
Ik ben in juni afgestudeerd en ik vind hoe netter hoe beter. Het is niet zo maar een gelegenheid, maar wel je buluitreiking. Mijn ervaring is dat mensen heel erg verschillend gekleed zijn, dus je bent niet zo snel underdressed.

In mijn fotoboek staat denk de foto van mij in pak zoals ik ben gegaan (ben wel een man, ligt toch net iets anders).

Alvast gefeliciteerd.

pi_14173584
Nette broek met een net bloesje doet het altijd wel.

Als je een pak heb kun je dat aantrekken met een net bloesje eronder of een shirtje. Mocht je erg overdressed zijn (wat ik niet denk) dan kun je altijd nog het jasje uittrekken.

pi_14173642
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 15:16 schreef mbn het volgende:

Alvast gefeliciteerd.

Dankjewel *trots*

Hoe netter hoe beter... ik zal eens kijken.
Ik heb dan wel geen mantelpak in de kast hangen maar met leuke sieraden en accessoires kan je het ook feestelijk maken

dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:49:08 #25
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_14206906
ja hallo, vandaag was dus dinsdag! wat had je aan?
  dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:07:26 #26
62123 Walterius
Echt zuppah vetjâhs!
pi_14207329
ja idd wat had je aan??
(jah ik zie dit topic ook nu pas maar na alle reacties gelezen te hebben ben ik wel nieuwsgierig)
[url=http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=5a5gsud3][b]Steun mij met KoC[/b][/url]
pi_14241696
Ik heb op de valreep nog even een nieuwe broek gehaald: een nette bruine wijdvallende pantalon met een streepje verwerkt in de stof, daarboven had ik een donkerrood v-hals shirtje en een zandkleurige corduroy blazer, het geheel natuurlijk opgeleukt met mooie sieraden

Het was echt een topdag

pi_14243755
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 09:34 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb op de valreep nog even een nieuwe broek gehaald: een nette bruine wijdvallende pantalon met een streepje verwerkt in de stof, daarboven had ik een donkerrood v-hals shirtje en een zandkleurige corduroy blazer, het geheel natuurlijk opgeleukt met mooie sieraden

Het was echt een topdag

Pas dan meteen je ondertitel aan
pi_14245743
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 11:00 schreef Elendil het volgende:

[..]

Pas dan meteen je ondertitel aan

Gedaan
pi_14246113
mijn zus had gisteren haar bul uitereiking maar dat is per persoon, waar je in een kamer wordt ontvangen met familie enzovoorts.
( en ze had een rode jurk met puntmuts aan )

en nog gefeliciteerd natuurlijk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')