quote:Het staat ieder vrij om ze wel te hebben.
Op zondag 26 oktober 2003 23:09 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Oh dus hoef je geen rammadam-voornemens te hebben?
Das het mooie .
Ikzelf doe er helemaal niets mee.
quote:En dat zegt een mod?
Op zondag 26 oktober 2003 23:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn voornemen is om geen moslims te slaan, omdat ze vast verslapt zijn. En da's zielig.
Maar moet ik met hun rekening houden in mijn eigen land?
quote:Je kan wel samen stoer en provocerend doen samen met andere users hier. Maar van mij mag je vooral doorgaan met dingen in het normale leven die je al deed.
Op zondag 26 oktober 2003 23:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Maar ik vind het stiekem toch wel zielig. Zo'n hongerende massa, en dan ga ik daar walgelijk decadent tussendoor doen en magnetronmaaltijden en vers sinaasappelsap en zo tot me nemen.
Als je maar wel weet dat het voor ons moslims nog beter is als zij worden gekweld door de medemens die expres voor hun neus eet. Wanneer je je lusten bedwingt en je NEE zegt dan is dat namelijk nog beter.
Dus bedankt IR. Baboon en co.
quote:En zij doen dat 's nachts, waardoor ze overdag te moe zijn om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
Op zondag 26 oktober 2003 23:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Maar ik vind het stiekem toch wel zielig. Zo'n hongerende massa, en dan ga ik daar walgelijk decadent tussendoor doen en magnetronmaaltijden en vers sinaasappelsap en zo tot me nemen.
Aan de andere kant... walgelijk decadent is my middle name.
quote:Je vergeet dat je met een dogmatische religie te maken hebt. Alles mag, zolang je het volgens een tekst kan verklaren.
Op zondag 26 oktober 2003 23:13 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Dat heeft hij gedaan, die persoon heette Gabriel en die gaf het door aan Mohammed.
Geen aanpassingen dus toegestaan.
quote:Heb je dit uit je linker of je rechterduim gezogen?
Op zondag 26 oktober 2003 23:14 schreef Loctite het volgende:
Ik werd vorig jaar vaker op school uitgemaakt als racist tijdens de ramadam.
Want ik eet dan gewoon mijn brood en dergelijke.
Ze zeiden dat ik niet solidair was.Maar moet ik met hun rekening houden in mijn eigen land?
quote:Maar ik wil geen moslims pesten.
Op zondag 26 oktober 2003 23:15 schreef Youssef het volgende:[..]
Je kan wel samen stoer en provocerend doen samen met andere users hier. Maar van mij mag je vooral doorgaan met dingen in het normale leven die je al deed.
Als je maar wel weet dat het voor ons moslims nog beter is als zij worden gekweld door de medemens die expres voor hun neus eet. Wanneer je je lusten bedwingt en je NEE zegt dan is dat namelijk nog beter.
Dus bedankt IR. Baboon en co.
![]()
Ik heb al zo'n medelijden met ze.
quote:Natuurlijk niet. Dan mag je dus het hele jaar geen boterhamworst op je brood, want daar zit varkensvlees in.
Op zondag 26 oktober 2003 23:14 schreef Loctite het volgende:
Ik werd vorig jaar vaker op school uitgemaakt als racist tijdens de ramadam.
Want ik eet dan gewoon mijn brood en dergelijke.
Ze zeiden dat ik niet solidair was.Maar moet ik met hun rekening houden in mijn eigen land?
Ik doe met hun rammeldan niet anders dan anders en ik ga zeker geen rekening houden met het feit dat zij overdag niet mogen eten.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 26-10-2003 23:18]
quote:Zou ik liegen dus niet
Op zondag 26 oktober 2003 23:16 schreef Youssef het volgende:[..]
Heb je dit uit je linker of je rechterduim gezogen?
quote:'s Nachts bidden of slapen we. Maar we proppen ons niet schijnheilig vol. Dat is in ieder geval niet de bedoeling.
Op zondag 26 oktober 2003 23:16 schreef Gia het volgende:[..]
En zij doen dat 's nachts, waardoor ze overdag te moe zijn om fatsoenlijk te kunnen functioneren.
[edit] flame verwijderd[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door HeatWave op 26-10-2003 23:32]
quote:En wat deed de profeet dus vervolgens?
Op zondag 26 oktober 2003 23:13 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Dat heeft hij gedaan, die persoon heette Gabriel en die gaf het door aan Mohammed.
Geen aanpassingen dus toegestaan.
quote:Die schreef de tekst van Gabriel letterlijk op. Dat was het. Dat was het volmaakte woord van God. Het volmaakte woord dat absoluut niet aangepast, zelfs niet vertaald mocht worden. En dus zeker niet aangevuld mocht worden door mensen die niet door Gabriel gedicteerd werden.
Op zondag 26 oktober 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:[..]
En wat deed de profeet dus vervolgens?
quote:Ja, en vervolgens ging de profeet ons uitleggen hoe dingen geïnterpreteerd moesten worden, op welke manier we dingen moesten begrijpen etc. etc. Toedels
Op zondag 26 oktober 2003 23:23 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die schreef de tekst van Gabriel letterlijk op. Dat was het. Dat was het volmaakte woord van God. Het volmaakte woord dat absoluut niet aangepast, zelfs niet vertaald mocht worden. En dus zeker niet aangevuld mocht worden door mensen die niet door Gabriel gedicteerd werden.
quote:Ze mogen niet eten en drinken van zonsopkomst tot zonsondergang, dus eten ze 's nachts. Voor het slapen en 's morgens vroeg, voor ze opstaan.
Op zondag 26 oktober 2003 23:22 schreef bloempjuh het volgende:
Kan iedereen die hier dingen over de Ramadan verzint even gaan riesurtsjen over het hoe en wat van deze vastentijd? Of vráág dan gewoon hoe het in z'n werk gaat..
Nu hebben ze mazzel dat de nachten lang zijn. Maar is de rammeldan in de zomer, dan hebben ze maar een paar uurtjes om te eten, dus schiet de nachtrust er nogal eens bij in.
quote:Ja, maar vele Soenahs zijn eeuwen na Mohammeds dood geschreven.
Op zondag 26 oktober 2003 23:24 schreef Youssef het volgende:[..]
Ja, en vervolgens ging de profeet ons uitleggen hoe dingen geïnterpreteerd moesten worden, op welke manier we dingen moesten begrijpen etc. etc. Toedels
Dus...
quote:Is het je al opgevallen dat dit topic verziekt wordt door personen die totaal geen belang hebben bij de ramadan, of moslims in het geheel ? Zogenaamd offtopic gepost ?
Op zondag 26 oktober 2003 23:25 schreef HeatWave het volgende:
Schelden is niet echt de manier om een discussie op niveau te houden. Houden we het netjes?
quote:Volgens mij kan je theorie en praktijk niet altijd gelijkstellen aan elkaar.
Op zondag 26 oktober 2003 23:20 schreef Youssef het volgende:[..]
's Nachts bidden of slapen we. Maar we proppen ons niet schijnheilig vol. Dat is in ieder geval niet de bedoeling. Dus kun je nu je gore bek eens houden met je provocerende verzonnen opmerkingen?
quote:offtopic
Op zondag 26 oktober 2003 23:25 schreef HeatWave het volgende:
Schelden is niet echt de manier om een discussie op niveau te houden. Houden we het netjes?
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 26-10-2003 23:41]
quote:ja, dat was me inderdaad opgevallen. Ik ben het nu even aan het nalezen.
Op zondag 26 oktober 2003 23:26 schreef gelly het volgende:[..]
Is het je al opgevallen dat dit topic verziekt wordt door personen die totaal geen belang hebben bij de ramadan, of moslims in het geheel ? Zogenaamd offtopic gepost ?
"bedankt"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |