abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:23:24 #201
88117 BFQRS68
can't handel me?
pi_17822884
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 22:19 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Dag

Kom je hier vaker?
alleen als ik mag van mn ouders of als ze er niet zijn (zoals nu)
en jij? mag jij hier wel altijd zitten dan??
..A sick mind is a joy forever..
BFQRS68 4 ever!!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:01:26 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17823826
quote:
Op maandag 8 maart 2004 11:12 schreef MUUS het volgende:
Ik ben absoluut geen liefhebber van irc (of MSN of ICQ of mobiele telefoons), maar ik zal eens vaker langskomen. .
wanneer kom je eens langs???
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_17827413
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:23 schreef BFQRS68 het volgende:
alleen als ik mag van mn ouders of als ze er niet zijn (zoals nu)
en jij? mag jij hier wel altijd zitten dan??
Halloow dan . Hoe oud ben je dan wel niet?

Ja, ik mag hier altijd zitten. Sterker nog, ik doe het ook meestal .

En vertel es, wel eens spirituele ervaringen gehad?
pi_17828934
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:22 schreef Spliffunk het volgende:
The Shining, laten we dan Hillary Duff ook maar nadoen met haar tekst: Back to the begining, where the moon, the stars, the sun all aligned..toch?
of nog verder, naar het moment van creatie van je ziel als je iets bent kwijtgeraakt (waarheid) hoef je alleen maar je stappen terug te redeneren naar het laatste moment wanneer je dat nog wel had
werkt ook voor als je je sleutels kwijt bent

ff verhuist, past beter bij slowchat
  vrijdag 19 maart 2004 @ 17:38:53 #205
15991 Spliffunk
-|- open this door _||_
pi_17829121
the shining..vraagje, kun je nog wel "normaal" functioneren in het dagelijkse etiket?
This door will be opened with or without your help..
pi_17830637
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:38 schreef Spliffunk het volgende:
the shining..vraagje, kun je nog wel "normaal" functioneren in het dagelijkse etiket?
ja hoor, ik ben in mijn laatste leven een acteur geweest (geen beroemde overigens) dus ik speel gewoon mee met jullie "just act like you know"
gewoon een beetje aanpassen, integreren enzo niet dat ik mezelf niet ben (want wie kan je anders zijn?) of me anders voordoe, mijn ideeën hoef ik niet zo nodig bij anderen te ventileren (behalve fora als deze).

en "definieer normaal"

Kijk het is heel simpel. Mensen praten graag over zichzelf en ik luister graag naar andermans ervaringen (vaak genoeg iig). Wat ik meemaak is dat mensen zich snel openstellen voor me, misschien dat ze onbewust iets aanvoelen
Voor alle "alternatieve" dingen heb ik emailcontacten of (hoe kan het ook anders) mijn onzichtbare vriendjes

verder heb ik gewoon een fulltime baan (ICT), peeceetje, luister ik graag muziek of speel op mijn didge, lees boeken of huur een leuke dvd, mediteer ik of drink een biertje in het café en lul gezellig met iedereen mee over koetjes en kalfjes, redelijk "normaal" dus
pi_17830742
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:38 schreef Spliffunk het volgende:
Spliff... Wat is normaal? Iedereen is een beetje gek op zyn eigen manier en de een wat afwykender dan de ander... Maar ik denk niet dat iemand die er prat op gaat normaal te functioneren de waarheid spreekt. Althans, niet velen zouden het toegeven als ze niet normaal zyn. Tenzy ze aandacht willen, natuurlyk Of ze zeggen wat hun op dat moment het beste uitkomt..
pi_17836376
Er is geen definitie te geven van "normaal"....... "normaal" is iets wat opgelegd of aangeleerd is naar mijn mening. Een ieder mens heeft zijn eigen beeld of gevoel van "normaal"
  zaterdag 20 maart 2004 @ 12:13:29 #209
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17842192
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:36 schreef Syl68 het volgende:
Er is geen definitie te geven van "normaal"....... "normaal" is iets wat opgelegd of aangeleerd is naar mijn mening. Een ieder mens heeft zijn eigen beeld of gevoel van "normaal"
normaal is het gene wat geaccepteerd wordt door je omgeving. wat hier normaal is, is in bijv. australië niet normaal, en andersom netzo!
It's Time To Shine
pi_17843507
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 12:13 schreef qu63 het volgende:
normaal is het gene wat geaccepteerd wordt door je omgeving. wat hier normaal is, is in bijv. australië niet normaal, en andersom netzo!
"Normaal" wordt mi ingegeven door een stelsel van normen en waarden, en aangereikt door opvoeding, scholing en sociale en maatschappelijke omstandigheden. Vandaar dat het idd geaccepteerd is door je omgeving, omdat jouw omgeving hoofdzakelijk zich in dezelfde omstandigheden bevindt als jij.

Er zijn ook omstandigheden waarin het af en toe "gek" doen behoort tot de sociaal geaccepteerde handeling en in die zin dus "normaal" is.

Het gegeven dat "normaal" zijn en "gewoon" doen zijn ingegoten via opvoeding en scholing en min of meer dwingend is opgelegd doet mij sowieso al twijfelen aan de "natuurlijkheid" van "normaal" doen. Of laat ik het zo zeggen: je bent mi "normaal" als je "natuurlijk" bent, dus als je bent wie je bent.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:56 schreef The_Shining het volgende:
ja hoor, ik ben in mijn laatste leven een acteur geweest (geen beroemde overigens) dus ik speel gewoon mee met jullie "just act like you know"
gewoon een beetje aanpassen, integreren enzo niet dat ik mezelf niet ben (want wie kan je anders zijn?) of me anders voordoe, mijn ideeën hoef ik niet zo nodig bij anderen te ventileren (behalve fora als deze).
Je kunt niet iemand anders zijn dan wie je bent, maar je zou zo maar es kunnen vergeten dat je daadwerkelijk in een toneelspel zit. Ik denk dat veel mensen in een grimmig toneelstuk zitten.

Vandaar mijn Spiritualiteit en Maatschappij-topic. Speel ik mee? Stap ik er uit? Waarom zit ik in deze maatschappij? Hoe ga ik er mee om? Momenteel voel ik mij niet geroepen overal te gaan roepen wat ik weet en speel ik idd een toneelstukje. Zolang je je echter bewust blijft dàt je een toneelstukje speelt lijkt me dat niet zo'n probleem.

Waar ik kan probeer ik mensen te helpen, maar mijn woorden zijn niet toepasbaar gebleken op elke situatie van iedereen die op mijn weg komt. Kennis is wel mooi, zolang het niet gepresenteerd wordt als schijnwijsheid .
pi_17844904
Het waait als een gek buiten en binnen hoor je luid en duidelijk al dat natuurlijke geweld. Je zit binnen lekker warm met een kopje koffie en een kat op schoot te luisteren naar al die geluiden. Heerlijk. .

Zo lekker als je 's avonds in bed kruipt en je hoort de wind en de regen buiten. .

Moest ik ff kwijt. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17845245
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:44 schreef MUUS het volgende:
Het waait als een gek buiten en binnen hoor je luid en duidelijk al dat natuurlijke geweld. Je zit binnen lekker warm met een kopje koffie en een kat op schoot te luisteren naar al die geluiden. Heerlijk. .

Zo lekker als je 's avonds in bed kruipt en je hoort de wind en de regen buiten. .
MUUS is stoer..

Ik niet Ik vind het doodeng, vooral omdat het klinkt alsof myn huis zo weg kan waaien ~kraak~kraak~

Ik heb veeel liever een lekker zonnetje, prachtig blauwe lucht en het gekwetter van schattige vogeltjes die my vertellen over de geheimen van deze prachtige nieuwe dag
pi_17846357
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:44 schreef MUUS het volgende:

Moest ik ff kwijt. .
Lekker he?
Behalve dan toen ik vanochtend op mn fiets naar mn werk moest, dat was wat minder. Maar goed de hele avond voor de boeg om het weer goed te maken
pi_17846618
Vanavond lekker een haardvuurtje stoken, licht ietsje dimmen, goed boek lezen en een glaasje wijn erbij. Sfeervoller kan ik het niet maken.

Maar 't moet niet iedere dag van dittem zijn.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_17846669
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 13:26 schreef ReCreative het volgende:
Waar ik kan probeer ik mensen te helpen, maar mijn woorden zijn niet toepasbaar gebleken op elke situatie van iedereen die op mijn weg komt. Kennis is wel mooi, zolang het niet gepresenteerd wordt als schijnwijsheid .
Of als schoolwysheid RC, jy hebt meer en beter naar me geluisterd dan wie dan ook ooit te voren én feedback gegeven waar ik wat aan had... me laten lachen En dat laatste is eigenlyk precies waar het om draait. Ik zou het eerder in de psychologische hoek zoeken, het humanitaire aspect (ook niet van mezelf hoor ), want dat is tientallen malen belangryker dan een theorie die een huilend hart in haar schoot geworpen krygt en niet kan lezen door de tranen heen Het is die arm die je om je heen krygt, het idee dat iemand aan je denkt, zonder bybedoelingen of iets terug te verwachten.. Het is die universele taal die we allen leren te spreken en jy bent al zo goed op weg
pi_17846680
Jawel, seriewoordenaar, want je vergeet het wierookje. . .

En als je je realiseert dat je huis niet weg kan blazen ( . ), is het echt heerlijk. True, als je naar buiten moet is het minder prettig, maar als je dan weer binnenkomt in dat holletje van warmte is dat zo lekker. .

Onweer is ook fijn. . En zonnige lentedagen als de kleine eendjes door het gras waggelen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_17846691
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:04 schreef seriewoordenaar het volgende:

Maar 't moet niet iedere dag van dittem zijn.
Alles waar TE voor staat is niet goed he..... Ennuh, aangezien dit weertype al gauw TE wordt mag het van mij vanaf morgen wel weer droog, zonnig en lekker warm zijn, hehehehe....
pi_17846768
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:07 schreef MUUS het volgende:
En als je je realiseert dat je huis niet weg kan blazen ( . ), is het echt heerlijk.
Hmmmzz... Zelfs myn katten kyken argwanend naar het dak
quote:
Onweer is ook fijn. .
*ril*
quote:
En zonnige lentedagen als de kleine eendjes door het gras waggelen. .
  zaterdag 20 maart 2004 @ 17:12:30 #219
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17847982
barb, ff op irc?? was nog niet klaar gisteren..
It's Time To Shine
pi_17848312
Ik kom net uit de douche... Moet nu even dochter verzorgen.. Zodra ik klaar ben (met een uurtje ofzo) zal ik er zyn
  zaterdag 20 maart 2004 @ 18:17:10 #221
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17849342
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:27 schreef Barbamama het volgende:
Ik kom net uit de douche... Moet nu even dochter verzorgen.. Zodra ik klaar ben (met een uurtje ofzo) zal ik er zyn
ben dr weer!!

[ Bericht 8% gewijzigd door qu63 op 20-03-2004 18:46:16 ]
It's Time To Shine
pi_17849843
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:07 schreef MUUS het volgende:
Jawel, seriewoordenaar, want je vergeet het wierookje. . .
hmm, ik houd het liefst van de geur van brandend hout. Wierookjes gebruik ik alleen als er een luchtje in mijn huis hangt dat bezoekers niet te snel mogen opmerken.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_17870670
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:16 schreef The_Shining het volgende:
apen apen apen na

en er was eens een aap die een tak oppakte om zijn vrouwtje te beschermen en toen pakte alle andere aapjes ook takken op om zichzelf tegen hem te beschermen en voor je het weet zitten we met nucleaire wapens, allemaal de schuld van de denkwijze van die aapjes
Ik weet het.. Ik kom er een beetje laat mee, maar ik was het topic kwyt (wist ik veel dat het in feedback stond.. ).

Als het gaat om gecopiëerd gedrag, waar haalde de allerallereerste aap dan zyn voorbeeld vandaan

En waartegen moest die aap dan zyn vrouw beschermen Ik denk dat het kwaad eerder gelegen is in het feit dat er een kwaad hen bedreigde, dan dat het dier zichzelf wilde beschermen...
pi_17910516
quote:
Op zondag 21 maart 2004 14:07 schreef ReCreative het volgende:
Neale! .

hij komt trouwens 27 april naar Nederland
RC: Kan je hier wat meer informatie daarover posten?
pi_17913406
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:41 schreef Geartsjuh het volgende:
RC: Kan je hier wat meer informatie daarover posten?
Van de website van Spiritual Heart Events Europe

"Op 27 april 2004 geeft Neale Donald Walsch een lezing in De Doelen, Schouwburgplein 50 te Rotterdam-Centrum.

Het onderwerp van de lezing is “2004: het jaar waarin we bewijzen dat we het menen”. Hij roept een ieder persoonlijk en dringend op om dit in 2004 waar te maken. In zijn lezing reikt hij concrete suggesties aan hoe we dit kunnen doen. Zijn lezing getuigt van humor, diep inzicht, liefde voor het Leven zelf en voor God. Een lezing die je niet snel zult vergeten!

De tijden zijn van 19.30 tot ca. 22.30 uur. Deze lezing wordt vertaald in het Nederlands. Vanaf 19.00 uur gaat de zaal open en kunt u zelf uw plaats uitkiezen."

Kaarten kosten € 35 en kunnen op deze pagina staat hoe je ze kunt bestellen.

Meer over Neale en zijn boeken: http://www.gesprekmetgod.nl/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')